Şimdi Ara

dip gaz nerelerde kullanılır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
111
Cevap
2
Favori
10.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peki ayağımızı hiç gazdan çekmedenmi vites değiştircez?
  • eğer vitesi ufaltıp gazada basmassanız bir nevi motor freni dediğimiz olayı yapmış oluyorsunuz...

    mesela uzun yolda kırmızı ışık yandı şehir girişinde fln....
    motor frenini kullanıp birazda balatalardan yük alabilirsiniz bunu çok kişi kullanır....

    uzun yolda hiçbir zaman tembellik etmemek gerekir
    ne kadar çabuk sollamayı bitirip şeridimize girersek o kadar sağlıklı olur(abartıp şeyini çıkarmamak lazım tabi)...

    sürekli uzun yol giden insanlar ile
    senede birkaç defa giden insanları yazın çok rahat anlayabiliyorsunuz sollamalarda...
    konvoy gibi gidişlerde çok belli oluyor...
    tecrübe meselesi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: __éSér__

    Peki ayağımızı hiç gazdan çekmedenmi vites değiştircez?

    Vites dişlilerine zarar verebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: archaeologist


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon


    quote:

    Orjinalden alıntı: __éSér__

    Konuya yabancı kaldım ama bu dipgaz dediğimiz gaz pedalına döşemelere deyene kadar basmak demekmi birde arabayla giderken 5 den 2 veya 3. vitese atınca arabada öne doğru yığılma olmazmı,birde arabanın hızı düşmezmi?


    Vitesi 5 ten 3 e çekip gaza basmazsan aracın hızı düşer ve öne yığılır, debriyajı bırakırken yeterli miktarda gaza basarsan araba hızlanır.

    ecar limon senden bi dip gaz sertifikası isterim; hani polis falan durdurursa gösteririz.


    Aman hocam, adımız "dipçi" ye çıkacak :))




  • ..Gidiyorsun geliş gidiş tek şeritli yolda. Önde bi kamyon. Kamyonun arkasında bi araba. Arkasında bi araba daha. bi tane daha.. Keriz kuyruğu olmuş gidiyorlar. Sollayamıyor, hiçbiri. Karşıdan gelen trafik de yoğun. Şu önündekiler olmasa aslında rahat rahat akıp gidicen kamyonun solundan. Ama arada üç tane araba..
    Hızın da 80km. 5. vitestesin diyelim. Geliş şeridine bakarsın, uygun zamanı gözüne kestirirsin. Önündekinin de tümden kıçına girmezsin bu arada tabii. Gözüne kestirdiğin aralıkta, karşıdan gelen; sen sollamadan hemen önceki son araba geçeceğine yakın vitesi 3' e atarsın. Gazını köklersin. Önündeki arabayla aranda 1 metre kala, karşı şeritten gelen araba geçer geçmez sol şerite kırarsın. Gaz hep dip tabii. Kamyonu geçene kadar hızlanırsın. sonra Karşıdan gelenle kafadan girmeye yakın : ) , sağ şeride geri döner, vitesi yükseltir yoluna devam edersin.
    silivri - tekirdağ - keşan arası böyleydi, önüne bi kamyon, iki tane de alışkın olmayan -acemi diyelim- denk geldi mi yapacağın bişey yok, motorunu sonuna kadar zorlayıp geçiceksin tehlikeyi abartmadan.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    ..Gidiyorsun geliş gidiş tek şeritli yolda. Önde bi kamyon. Kamyonun arkasında bi araba. Arkasında bi araba daha. bi tane daha.. Keriz kuyruğu olmuş gidiyorlar. Sollayamıyor, hiçbiri. Karşıdan gelen trafik de yoğun. Şu önündekiler olmasa aslında rahat rahat akıp gidicen kamyonun solundan. Ama arada üç tane araba..
    Hızın da 80km. 5. vitestesin diyelim. Geliş şeridine bakarsın, uygun zamanı gözüne kestirirsin. Önündekinin de tümden kıçına girmezsin bu arada tabii. Gözüne kestirdiğin aralıkta, karşıdan gelen; sen sollamadan hemen önceki son araba geçeceğine yakın vitesi 3' e atarsın. Gazını köklersin. Önündeki arabayla aranda 1 metre kala, karşı şeritten gelen araba geçer geçmez sol şerite kırarsın. Gaz hep dip tabii. Kamyonu geçene kadar hızlanırsın. sonra Karşıdan gelenle kafadan girmeye yakın : ) , sağ şeride geri döner, vitesi yükseltir yoluna devam edersin.
    silivri - tekirdağ - keşan arası böyleydi, önüne bi kamyon, iki tane de alışkın olmayan -acemi diyelim- denk geldi mi yapacağın bişey yok, motorunu sonuna kadar zorlayıp geçiceksin tehlikeyi abartmadan.


    Şu an yeni yol bitmek üzere. Silivri Çorlu arasını tamamlayacaklar. Pek dip gazlık bir şey kalmadı.

    :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    ..Gidiyorsun geliş gidiş tek şeritli yolda. Önde bi kamyon. Kamyonun arkasında bi araba. Arkasında bi araba daha. bi tane daha.. Keriz kuyruğu olmuş gidiyorlar. Sollayamıyor, hiçbiri. Karşıdan gelen trafik de yoğun. Şu önündekiler olmasa aslında rahat rahat akıp gidicen kamyonun solundan. Ama arada üç tane araba..
    Hızın da 80km. 5. vitestesin diyelim. Geliş şeridine bakarsın, uygun zamanı gözüne kestirirsin. Önündekinin de tümden kıçına girmezsin bu arada tabii. Gözüne kestirdiğin aralıkta, karşıdan gelen; sen sollamadan hemen önceki son araba geçeceğine yakın vitesi 3' e atarsın. Gazını köklersin. Önündeki arabayla aranda 1 metre kala, karşı şeritten gelen araba geçer geçmez sol şerite kırarsın. Gaz hep dip tabii. Kamyonu geçene kadar hızlanırsın. sonra Karşıdan gelenle kafadan girmeye yakın : ) , sağ şeride geri döner, vitesi yükseltir yoluna devam edersin.
    silivri - tekirdağ - keşan arası böyleydi, önüne bi kamyon, iki tane de alışkın olmayan -acemi diyelim- denk geldi mi yapacağın bişey yok, motorunu sonuna kadar zorlayıp geçiceksin tehlikeyi abartmadan.

    hacam n'aptın sen ya! adamı kalpten götürecen.
    doğrusu ben okurken bile heyecan yaptım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi archaeologist -- 7 Temmuz 2008; 0:27:12 >




  • tehlike olayını abartmadan

    kesinlikle rahat girebileceğiniz mesafe olduğu sürece arkadasın analattıkları doğru...
    benim yukarda anlatmak istediğim de oydu işte....
    sürekli uzun yol gidenler böyle konvoy arkasında gitmeyi sevmez ve sollamak onlar için çok daha kolay dır....
    yazın özellikle insanlar tatile giderken alışık olmadığı uzunyola çıkıyor takılıyor bir kamyonun arkasına hele biraz yoğunsa yol bekle ki geçsin...
    öyle öyle bir birikiyor konvoy....
    alışkanlık meselesi
    tamamen tecrübe dir....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    tehlike olayını abartmadan

    kesinlikle rahat girebileceğiniz mesafe olduğu sürece arkadasın analattıkları doğru...
    benim yukarda anlatmak istediğim de oydu işte....
    sürekli uzun yol gidenler böyle konvoy arkasında gitmeyi sevmez ve sollamak onlar için çok daha kolay dır....
    yazın özellikle insanlar tatile giderken alışık olmadığı uzunyola çıkıyor takılıyor bir kamyonun arkasına hele biraz yoğunsa yol bekle ki geçsin...
    öyle öyle bir birikiyor konvoy....
    alışkanlık meselesi
    tamamen tecrübe dir....


    Tebrübe de lazım, altındaki alet de bastın mı gidecek. Yoksa olmaz hocam :)

  • bu anlattıklarınızın otomatik viteste karşılığı KİCK-DOWN mu oluyor

    seri sollama yapacağımda gazı kökleyip ayağımı bir iki milim çekip tekrar köklüyorum ..tövbe tövbe

    araba vites düşürüp devri arttırıyor ivmeleniyor

    bu doğru dimi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the-cure -- 6 Temmuz 2008; 23:45:04 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ömer


    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    ..Gidiyorsun geliş gidiş tek şeritli yolda. Önde bi kamyon. Kamyonun arkasında bi araba. Arkasında bi araba daha. bi tane daha.. Keriz kuyruğu olmuş gidiyorlar. Sollayamıyor, hiçbiri. Karşıdan gelen trafik de yoğun. Şu önündekiler olmasa aslında rahat rahat akıp gidicen kamyonun solundan. Ama arada üç tane araba..
    Hızın da 80km. 5. vitestesin diyelim. Geliş şeridine bakarsın, uygun zamanı gözüne kestirirsin. Önündekinin de tümden kıçına girmezsin bu arada tabii. Gözüne kestirdiğin aralıkta, karşıdan gelen; sen sollamadan hemen önceki son araba geçeceğine yakın vitesi 3' e atarsın. Gazını köklersin. Önündeki arabayla aranda 1 metre kala, karşı şeritten gelen araba geçer geçmez sol şerite kırarsın. Gaz hep dip tabii. Kamyonu geçene kadar hızlanırsın. sonra Karşıdan gelenle kafadan girmeye yakın : ) , sağ şeride geri döner, vitesi yükseltir yoluna devam edersin.
    silivri - tekirdağ - keşan arası böyleydi, önüne bi kamyon, iki tane de alışkın olmayan -acemi diyelim- denk geldi mi yapacağın bişey yok, motorunu sonuna kadar zorlayıp geçiceksin tehlikeyi abartmadan.


    Şu an yeni yol bitmek üzere. Silivri Çorlu arasını tamamlayacaklar. Pek dip gazlık bir şey kalmadı.

    :)


    Silivri-Çorlu ve Silivri-Keşan arası şu an bitmiş görünüo KGM nin haritasında.




  • Dipgaz deponun babanın parasıyla doldurulduğu durumlarda kullanılır sadece .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vincentvega

    Dipgaz deponun babanın parasıyla doldurulduğu durumlarda kullanılır sadece .


    noktayı koymuşsun
  • Allah herkeze dip gaza gerek kalmaksızın gerçekleşen sollamalar nasip etsin.

    dip gazı sadece çok zorda kaldığım sollamalarda kullanırım
    çok rahat olmadığı sürece sollama yapmam,
    bu nedenle dip gazada gerek kalamaz.

    unutmayalımki en feci kazalar sollamalar esnasında gerçekleşir
    mazallah kafa kafaya
  • Dipgazı gösteren video varmı acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: the-cure


    bu anlattıklarınızın otomatik viteste karşılığı KİCK-DOWN mu oluyor

    seri sollama yapacağımda gazı kökleyip ayağımı bir iki milim çekip tekrar köklüyorum ..tövbe tövbe

    araba vites düşürüp devri arttırıyor ivmeleniyor

    bu doğru dimi ?



    kick down da gaz pedalının sonunda bir düğme bulunuyor....gazı sonuna kadar basınca araç vitesi düşürüyor zaten en son birazdaha basıp düğmeyi çalıştırdığınızda olabilecek en düşük vitese alıp çok daha iyi ivmeleniyor....

    halk arasında roketleme olarak geçiyor.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    ..Gidiyorsun geliş gidiş tek şeritli yolda. Önde bi kamyon. Kamyonun arkasında bi araba. Arkasında bi araba daha. bi tane daha.. Keriz kuyruğu olmuş gidiyorlar. Sollayamıyor, hiçbiri. Karşıdan gelen trafik de yoğun. Şu önündekiler olmasa aslında rahat rahat akıp gidicen kamyonun solundan. Ama arada üç tane araba..
    Hızın da 80km. 5. vitestesin diyelim. Geliş şeridine bakarsın, uygun zamanı gözüne kestirirsin. Önündekinin de tümden kıçına girmezsin bu arada tabii. Gözüne kestirdiğin aralıkta, karşıdan gelen; sen sollamadan hemen önceki son araba geçeceğine yakın vitesi 3' e atarsın. Gazını köklersin. Önündeki arabayla aranda 1 metre kala, karşı şeritten gelen araba geçer geçmez sol şerite kırarsın. Gaz hep dip tabii. Kamyonu geçene kadar hızlanırsın. sonra Karşıdan gelenle kafadan girmeye yakın : ) , sağ şeride geri döner, vitesi yükseltir yoluna devam edersin.
    silivri - tekirdağ - keşan arası böyleydi, önüne bi kamyon, iki tane de alışkın olmayan -acemi diyelim- denk geldi mi yapacağın bişey yok, motorunu sonuna kadar zorlayıp geçiceksin tehlikeyi abartmadan.


    Geçen yaz temmuz ayı (denizden eve dönüyoruz)geliş gidiş tek şeritli yolda gidiyoruz aracımız toyota hilux 4x2 ,önde bir otomobil,onun önünde bir otomobil daha yaklaşık 7-8 otomobil önümüzde feanorringeril in tabiriyle keriz kuyruğunun en arkasındayız trafiğin akışı ortalama 80-90 km
    aracımız yüksek olduğu için önde gidenleri rahat bi şekilde görebiliyoruz ,aracı arkadaşım kullanıyor 80-90 k hızla keriz kuyruğunda gitmekten sıkıldı sürekli kafa çıkarıp geçme teşebbüsünde bulunuyor,çıkma diyorum ona bu hız bizi eve götürür 15 dakika geç gidelim önemli olan sağ salim gidebilmek zar zor kendimi dinletebiliyorum.Tam bu sırada arkamızda vw caddy bi araç beliriyor ama onun bu keriz kuyruğuna hiç tahammülü yok gibi bir anda artık dip gazmı yaptı vitesi 5 ten 1 mi aldı bilmiyorum biz 80-90 giderken fırladı birden,evet roket artık sol şeritteydi tek tek geçmeye başladı herkesi ben caddy i izliyorum 5-6 aracı geçti artık son 2 araç kalmıştı tam bu sırada en öndeki aracın arkasındaki sol şerite geçti sollama yapacak,ne yazıkki caddy için 2 şeritte kapalıydı artık,oraya geldiğinde tahminim 140 km hıza yada daha fazla bi hıza ulaşmıştı artık caddy bankate düştü kocaman bi toz bulutu aman Allahım caddy resmen havalandı bi araç boyunca pin pon topu gibi bir oraya bir buraya,sonunda bir meteor taşı gibi yolun ortasına düştü,herşey bir kaç saniye içinde oluverdi.hemen durduk herkes şokta ilk şoku atlatıp hemen Jandarmayı aradım.Caddy in sürücüsü arabanın yan camında 2 kolu aşağı ya sarkık ölü gibi kanlar içinde duruyor yanındaki araçtan indi kafasından kan fışkırıyor,arkadaki adam kapıyı açmış cephedeki bi asker gibi bacağını tutup sürenerek arabadan uzaklaşmaya çalışıyor.Yazarken bile o anı yaşıyorum sanki hala.
    Aklımın almadığı caddy bankete düştükten sonra nasıl havalandı?Kafamı sola çevirdim birdene göreyim 1,5 metre boyunda bi toprak yıgını solda caddy bankete düştükten sonra bu toprak yıgını sayesinde havalanmış o kadar.
    İster keriz kuyruğu ister acemi kuyruğu olarak nitelendirilsin,varsın 80-90 la gidelim 1 saat geç gidelim,kamyonların gölgesinde gidelim gerektikçe ama sağ salim gidelim eve.
    Ne yazıkki ülkemizde tecrübeler kanla yazılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhetorical -- 8 Temmuz 2008; 1:46:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SYSTEMOFADOWN

    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    ..Gidiyorsun geliş gidiş tek şeritli yolda. Önde bi kamyon. Kamyonun arkasında bi araba. Arkasında bi araba daha. bi tane daha.. Keriz kuyruğu olmuş gidiyorlar. Sollayamıyor, hiçbiri. Karşıdan gelen trafik de yoğun. Şu önündekiler olmasa aslında rahat rahat akıp gidicen kamyonun solundan. Ama arada üç tane araba..
    Hızın da 80km. 5. vitestesin diyelim. Geliş şeridine bakarsın, uygun zamanı gözüne kestirirsin. Önündekinin de tümden kıçına girmezsin bu arada tabii. Gözüne kestirdiğin aralıkta, karşıdan gelen; sen sollamadan hemen önceki son araba geçeceğine yakın vitesi 3' e atarsın. Gazını köklersin. Önündeki arabayla aranda 1 metre kala, karşı şeritten gelen araba geçer geçmez sol şerite kırarsın. Gaz hep dip tabii. Kamyonu geçene kadar hızlanırsın. sonra Karşıdan gelenle kafadan girmeye yakın : ) , sağ şeride geri döner, vitesi yükseltir yoluna devam edersin.
    silivri - tekirdağ - keşan arası böyleydi, önüne bi kamyon, iki tane de alışkın olmayan -acemi diyelim- denk geldi mi yapacağın bişey yok, motorunu sonuna kadar zorlayıp geçiceksin tehlikeyi abartmadan.


    Geçen yaz temmuz ayı (denizden eve dönüyoruz)geliş gidiş tek şeritli yolda gidiyoruz aracımız toyota hilux 4x2 ,önde bir otomobil,onun önünde bir otomobil daha yaklaşık 7-8 otomobil önümüzde feanorringeril in tabiriyle keriz kuyruğunun en arkasındayız trafiğin akışı ortalama 80-90 km
    aracımız yüksek olduğu için önde gidenleri rahat bi şekilde görebiliyoruz ,aracı arkadaşım kullanıyor 80-90 k hızla keriz kuyruğunda gitmekten sıkıldı sürekli kafa çıkarıp geçme teşebbüsünde bulunuyor,çıkma diyorum ona bu hız bizi eve götürür 15 dakika geç gidelim önemli olan sağ salim gidebilmek zar zor kendimi dinletebiliyorum.Tam bu sırada arkamızda vw caddy bi araç beliriyor ama onun bu keriz kuyruğuna hiç tahammülü yok gibi bir anda artık dip gazmı yaptı vitesi 5 ten 1 mi aldı bilmiyorum biz 80-90 giderken fırladı birden,evet roket artık sol şeritteydi tek tek geçmeye başladı herkesi ben caddy i izliyorum 5-6 aracı geçti artık son 2 araç kalmıştı tam bu sırada en öndeki aracın arkasındaki sol şerite geçti sollama yapacak,ne yazıkki caddy için 2 şeritte kapalıydı artık,oraya geldiğinde tahminim 140 km hıza yada daha fazla bi hıza ulaşmıştı artık caddy bankate düştü kocaman bi toz bulutu aman Allahım caddy resmen havalandı bi araç boyunca pin pon topu gibi bir oraya bir buraya,sonunda bir meteor taşı gibi yolun ortasına düştü,herşey bir kaç saniye içinde oluverdi.hemen durduk herkes şokta ilk şoku atlatıp hemen Jandarmayı aradım.Caddy in sürücüsü arabanın yan camında 2 kolu aşağı ya sarkık ölü gibi kanlar içinde duruyor yanındaki araçtan indi kafasından kan fışkırıyor,arkadaki adam kapıyı açmış cephedeki bi asker gibi bacağını tutup sürenerek arabadan uzaklaşmaya çalışıyor.Yazarken bile o anı yaşıyorum sanki hala.
    Aklımın almadığı caddy bankete düştükten sonra nasıl havalandı?Kafamı sola çevirdim birdene göreyim 1,5 metre boyunda bi toprak yıgını solda caddy bankete düştükten sonra bu toprak yıgını sayesinde havalanmış o kadar.
    İster keriz kuyruğu ister acemi kuyruğu olarak nitelendirilsin,varsın 80-90 la gidelim 1 saat geç gidelim,kamyonların gölgesinde gidelim gerektikçe ama sağ salim gidelim eve.
    Ne yazıkki ülkemizde tecrübeler kanla yazılıyor.


    çok doğru söyledin, karşı şeritten emin olununca sollama yapılmalı...

    bir keresinde; gelibolu-eceabat yolu gidiş geliş toplam 2 şeritlidir, orada ailemle gidioduk arabayı babam kullanıodu, karşıdan vatandaşın biri sollama yaptı adam kaptırmış gelio, peder selektör yaptı yok, korna + selektör yok en sonunda sağa çekti aşağıya düşüoduk karşıdaki öküz
    ne geri girio ne de sollayabilio, sollamayı bilmeyen adamlarda var piyasada istediiniz kadar ii kullansanız da karşı taraf öküz olursa siz de güme gidebilirsiniz...




  • dip gaz benzin sıkıntın yok ise kullanılır gaza geldiysen kullanılır araban tüplüysede kullanılır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    dip gaz benzin sıkıntın yok ise kullanılır gaza geldiysen kullanılır araban tüplüysede kullanılır





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.