Şimdi Ara

DİL ÖĞRENCİSİ OLMAK....

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese iyi forumlar.Yaklaşık 5-6 aydır üyelik açmadan takip ettiğim bu forumda ilk konumu açıyorum.Başlayalım...

    Şunu söyleyeyim,eğitim çarkında olsun olmasın,herkesin eğitim hakkında şikayet ettiği kısımlar mevcut.Ben de bu yazımda bu şikayet edilen kısımlardan birini ele almaya çalışacağım.(Yazımda daha çok İngilizce bazında konuşacağım.)

    DİL ÖĞRENCİSİ OLMAK

    BÖLÜM 1

    İlk olarak,ülkemizin ana dili veya dillerinden biri İngilizce olmadığından,dil öğrenmenin önemli aşamalarından biri olarak gördüğüm etkileşim kısmı biraz sıkıntılı (Bu,ana dili İngilizce olmayıp eğitim seviyesi yüksek ülkeler için geçerli değil.) .Yani kelime biliyorsunuz,grammer kurallarını ezberlediniz fakat konuşacak kimse yok.Elbette bunu İnternet'in gücü ile bir nebze de olsa atlatabiliriz,ancak yurtdışındaki gibi verimli olabileceğini düşünmüyorum.Yani,bir bakkala bile girerken İngilizce konuşmak durumunda kalmak,senin dil bilgini ister istemez ilerletecektir.Neyse,konumuza geri dönelim.

    Bence,dil öğrenimi küçük yaştan başlamalı.Doğru veya yanlış,bir kişi küçüklükten beri İngilizce konuşursa,onun için büyük faydası olacaktır.Dil bilincinin yanında kitap okumayı sevdirme bilinci de önemli.Fakat,bu kısımlar ülkemizde çoğunlukla pas geçiliyor.

    BÖLÜM 2

    Çocuklar okula başladığında,ülkemizde yabancı dil eğitimi 2.sınıfta başlıyor.

    2.sınıf/Haftada 2 saat

    3.sınıf/Haftada 2 saat

    4.sınıf/Haftada 2 saat

    5-6.sınıflar/Haftada 3 saat

    7-8.sınıflar/Haftada 4 saat

    KAYNAK:https://yeni-kimlik.com/ilkokul-ortaokul-haftalik-ders-cizelgesi-ders-programlari.html

    Ders saatleri olarak İngilizce'ye verilen ağırlık çok az.Çocukların yabancı dillerini oturtmaları için,bu saatlerin arttırılması lazım.Fakat bundan daha büyük bir sorun var ki o da öğretmenlerin bilgisizliği.Bir kişinin dili sevip sevmemesi,dile ne kadar yatkın olduğu,bu gibi kriterlerin hepsinde o zamana kadar gördüğü İngilizce derslerinin hocalarıyla mutlaka alakası vardır.Genelde İngilizce öğretmeni seçerken zaten yanlış bir sınav sisteminin süzgecinden geçiriyoruz.İyi seçemediğimiz bu öğretmenlerden,verimli bir şekilde çocuklara İngilizce öğretmelerini de beklemek saçmalık olur.Yani dil kısmı biraz şansa kalmış oluyor.

    BÖLÜM 3

    Geldik liseye...Lisede dil bölümünü seçeceksiniz,fakat bir probleminiz var.3 harfli desem?Cevap tabiki TYT.Bu sistem,dilciler açısından kesinlikle yanlıştır.Dilcilerin,TYT yerine başka bir sınava girmeleri gerekmektedir.Speaking-Writing-Listening-Reading kısımlarından Listening kısmı seçilerek bir sınav oluşturulabilir.Listening kısmını seçmemin sebebi,bu zamana kadar öğretmenleri yanlış seçtiğimizden,Speaking-Reading kısımlarını hocaların layığı ile puanlayıp puanlayamayacağı konusunda ciddi endişelerim mevcut.Writing kısmını da benim gibi yazısı kötü arkadaşlar için elediğimizde geriye kalan Listening oluyor.12.sınıfta,19 Haziran tarihine kadar 4 tane Listening sınavı yapılmalı.Yani,19 Haziran'a kadar 4 adet,her biri 10'ar sorudan oluşan metinler seçilmeli.Öğrenci metinleri dinleyip,sonrasında karşısına çıkan 10 soruyu yapmalı.Bu 4 sınavın her biri yüzde 25 ağırlıklı olmak üzere ortalama not oluşturulup bu notu TYT gibi işleme alabilirler.Yani bir not bu sınav sisteminden(Adı da DAS olabilir dinleme-anlama sınavı gibisinden),diğer not da YDT den olmalı.Fakat,tüm bunlar için,dil bölümü seçecek öğrencileri 9.sınıftan itibaren ayırıp,onlara ayrı ders programları hazırlanmalı.Yani,TYT'ye girecek bölümler gibi Matematik vesaire görmemeliler.Bunların ağırlıkları ise yine yüzde 40 DAS/yüzde 60 YDT,veya yüzde 30 DAS/yüzde 70 YDT şeklinde olabilir.

    BÖLÜM 4:İKİNCİ SENARYO

    DAS fikrinin dışında,aklımda başka bir plan daha var.O da planladığım DAS sınavı yerine ikinci yabancı dil sınavı.Tabiki İngilizce'deki YDT kadar kapsamlı olmasın(Çünkü öğrenciler ingilizceye 10 eğitim sezonu boyunca okulda maruz kalıyorlar,fakat aynı süre Almanca veya diğer yabancı dil için geçerli olmayacak.).Bu plan için,yine dil seçecek öğrencilerin 9 dan itibaren ayrılıp,İngilizce-Almanca dersleri veya İngilizce-2.yabancı dil(Fransızca olabilir,İspanyolca olabilir)şeklinde ders görmeleri gerekiyor.Ardından,YDT'den daha az kapsamlı olacak şekilde ikinci yabancı dilin sınavı,ve YDT sınavı.Bunların ağırlıkları da DAS'da planladığım gibi olabilir.

    BÖLÜM 5:SAÇMALIK

    Dil bölümü okumayan öğrenci,şansını denemek için YDT'den de sınava giriyor(genelde bu öğrenci sayısalcı oluyor.),ardından yüksek TYT puanları sayesinde daha düşük TYT puanı alıp ondan daha yüksek YDT puanı alan öğrencileri eliyor.Bu durum,dilci öğrenciye büyük bir haksızlık olarak yansımaktadır.Çünkü,burada temel mevzu İngilizce.Temel ölçüt de İngilizce olmalı,fakat ne yazık ki öyle olmuyor.Bu durum acilen düzeltilmeli.

    Benden şimdilik bu kadar,15528 sıralama ile ben Burdur'da İngilizce Öğretmenliği kazandım.Yatay geçiş yapacağım inşallah.

    Başka fikirleri olan varsa lütfen saygı çerçevesinde belirtsin,herkese iyi forumlar diliyorum...




  • upp
  • up
  • upp
  • up
  • Arkadaşlar bir dili öğrenmek için karşınıza bir turist olmasına gerek yok.
    Birinin sizinle konuşmasına gerek yok.Bunu yüzlerce kez yazdık.

    Gramatik açıdan eksikliklerinizi tamamlayıp sonra bir dizi seçip İngilizce altyazı ile izle.
    Önce cümleyi gramer açısından incele.Bilmediğin konu var mı bak.Bilmediğin kelime,deyim varsa öğren.Sonra cümleyi sesli telaffuzunu dinleyip sesli tekrar yap.
    Bu kadar basit.

    Dünyanın en iyi eğitimcisinden özel ders de alsanız yabancı dil öğrenimi büyük oranda sizin kendi başınıza yapacağınız çalışmalarla gelişir.
    Bu konu coğrafya,tarih öğrenmek gibi değildir.

    Yabancı dil öğrenimi konusunda en büyük sorun bence İngilizce'yi gerçekten öğrenmek isteyip istememekle ilgili.
    Bu hangi dili öğrenirsen öğren aynıdır.Yeterli öğrenme isteği yoksa öğrenmemek için bahaneler uydurulur.
    Öğrenme isteğini destekleyecek bir ödül gerekli.İşe girmek,para kazanmak gibi.Güçlü bir dayanak noktası olmalı.
    Ben bu konularda eksikliğin çok büyük oranda kişilerde olduğunu düşünüyorum.
  • rat.planet kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum,ancak bence konuşmak gerçekten çok büyük bir artı.Yazdıklarının hepsi doğru,uygulanabilir fakat gerçekten bahane uydurmuyorum,aksine elimden geleni yapıyorum.Fakat,bence o dili aktif olarak birileriyle günlük hayatta konuşmak önemli bir artı.Bu artı olmadan da dil öğrenilir ancak pratik yapmak öğrendiklerini sağlamlaştırır.Bu pratiği de başkası ile iletişim halinde yaparsan her anlamda daha iyi olur bence(hem dil açısından,hem sosyal iletişim yani insanlarla iletişim açısından).
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.