Şimdi Ara

[DH] V O L V O for L I F E (297. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6.309
Cevap
39
Favori
910.166
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 295296297298299
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Sayın elalembialem;

    T4 ler 3 faz olarak bilinir.

    1.faz:B4194T 1855 cc lik motor
    2.faz(faz 1,5 diye bilinir):B4194T2 1855 cclik motor
    3.faz(faz 2 diye bilinir):B4204T5 1948 cc lik motor

    Bu üç motor stage 1 dediğimiz ECU tune değerlerini rahatlıkla kaldırır.Ama ben 400-500 HP almak istiyorum dersen 1.9 litrelik motorlara bakmalısın (1. ve 2. faz) özellikle 2.faz için yurtdışında 550HP alanlar var.Videosu Ek'te.Bu üç motorun turbo basınçları 1.faz ve 2.faz manuel haricinde standart 0,9 bar.manuellerde standart 0,7-0,8 bar.Otomatiklerde mitsubishi TD04 14T Twin scroll turbo mevcut bu turbo 2001 manuel modellerde standart. Stage 1 tune yapacaksan 2001 model manuel al derim.

    http://www.youtube.com/watch?v=_6Xl2l_G13A

    Benim aracım otomatik o yüzden DYNO sheet alamıyorum ancak aracımda boost saati var.Maksimum boost 1,3 bar görebiliyorum.Bu basınçta araç LPG de yürüyor herhangi bir sıkıntı yok.Tuning sonrası araç resmen şahlanıyor özellikle tork bariz hissediliyor. Tuning işlemi bizim araçlarda pek kolay değil Siemens EMS 2000 ECU ya herkes müdahele edemiyor bilgin olsun.

    Yerinizde olsam temiz manuel almaya bakardım.Malum Tork konvertörü gücün iletiminde düşüş yaratıyor.Acele etmeyin derim çünkü hırpalanmış bir T4 hevesinizi kursağınızda bırakır aldığınıza pişman olursunuz.

    4 ileri otomatik şanzuman AW 50-42 , 5 ileri AW 55-5O lere göre daha sorunsuz çünkü volvo S60 topiğine bakarsanız selenoid problemi var 5 ileri otomatiklerin iyi bir manuel bulursanız volvonun kendi imalatı olan M56 şanzuman tabiki daha sorunsuz.


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar .sormak istediğiniz soru olursa zevkle yanıtlarım.Saygılar

    sayın sef_welder

    bilgilendirme için çok teşekkür ederim

    özellikle chip tuning için verdiğiniz bilgiler çok güzel

    benim öyle aşırı bir beklentim yok

    zaten chip işlemini T4 ten ziyade 2,0 T için düşünüyorum ( temiz bit T4 bulamazsan 2,0T ye yöneleceğim ve chip leyip T4 ayarına felan getiririm öyle 300-500hp beklentim yok )

    hocam peki bu t4 ler için

    faz 1
    faz 2
    faz 3

    hepsinde aynı motor mu var acaba

    yani motor bloğunda farklılık olan bir model varmı ( yani nasıl tarif edilir şöyle söyleyeyim düz atmosferik bir araç ile turbo motor lu bir araç bloğu illaki farklı olur yani bunun gibi farklı bir durum yada şöyle anlatayım mesela faz 1 alüminyum alaşımlı faz 2 dökme demir yani faz 1 faz 2 den daha sağlam felan gibi böyle bir durum var mı umarım anlatabilmişimdir )

    birde hocam siz aracınızın otomatik şanzımanından memnunmusunuz yani performans anlamında

    mesela bir ışıkta yanınıza bir BMW 3.20 geldi ( kesinlikle T4 ayarı bir araç değil ama aklıma o geldi.. ) bi kalkış denediniz ov şanzıman nekadar yardımcı oluyor size

    yada hiç sizi yarı yolda bıraktımı yarı yolda bırakmak derken şanzımandan istediğinizi alamadığınız oldumu

    hocam affınıza sığınarak son bir şey daha sormak istiyorum

    aracınız 2000-2500-3000 devir bandında kaç km sürat ile ilerliyor hiç bakma fırsatınız oldumu mu acaba




  • elalembialem_ kullanıcısına yanıt
    Sayın elalembialem;

    Bahsettiğim bu üç faz için motor blokları tamamen aynı motor blokları alüminyum alaşımlı , biyel kolu, krank ve kam mili fabrika çıkışlı forged dediğimiz dövme çeliktir. Hepsi aliminyum alaşımlı intercooler tarafından emme manifoltu havaları soğutulur.Ancak 3.fazda egzos mili VVT kasnaklıdır.

    Otomatik şanzumanda öyle aman aman bir güç kaybı yaşanmaz.Kalkışlarda,ara hızlanmalarda araç gayet akıcı ilerliyor.Işıklarda zaten diğer araçlar otomatik olsun manuel olsun dikiz aynanızda kalır merak etmeyin.Otomatik ile manuel arasında yaklaşık %5 lik bir fark vardır. Gaz tepkileri ve şanzumanın verdiği tepkilerden şu ana kadar rahatsızlık duymadım. T4 ün gücünü ve torkunu otomatik şanzumanda çok iyi bir şekilde kullanıcısına gösteriyor.

    Devir olayını hiç denemedim ama 2000 devir bandında 120 km/saat hızla ilerliyor araç.Benim araç 4 ileri otomatik. Araçlar maksimum torku 2400 - 4000 d/dak aralığında verebiliyor.Geniş bir aralık.Maksimum gücü 5500 devirde alıyorsunuz ve T4 lerin redline ı 6500-8000 rpm arası.

    Saygılar.




  • sayın sef_welder

    bilgilendirmeler için tekrar teşekkürler

    aklıma gelenleri size danışmaya devam edeceğim müsadenizle

    sizin araçta sadece chip uygulaması mı var yoksa kat iptali açık hava filitresi gibi olaylarada girdinizmi acaba

    birde şu an aracınızın güç değerleri tam olarak nedir acaba ?

    ve bu işlemlerin maliyeti size nekadar oldu acaba..
  • elalembialem_ kullanıcısına yanıt
    Sayın Elalembialem;

    Sadece chip yaptırdım ayrıca filtre uygulamalarının hepsini bizzat denedim. Açık,panel,v.s. inan bana T4 lerin standart hava kutuları hepsinden daha iyi,çamurluğun üstündeki serin havayı emiyor T4 lerin hava kutuları ve kağıt filtre diğer uygulamalara göre daha performanslı emin ol,çünkü soğuk havayı emip turboya gönderiyor.sadece açık ve panel filtre uygulamalarında gaz tepkileri daha iyi oluyor o kadar. Açık filtrede ayrıca ses farkı var spor bir ses veriyor

    Kat iptali yaptırmadım ancak 400 TL gibi fiyatlara yapılıyor kat iptali ve komple 80 lik düz boru. Çünkü kat iptali arıza ışığı yakıyor ve egzos muayenesinden kalıyorsun. 10 beygir için orijinal egzos emisyon sistemini bozmak istemiyorum açıkçası araç şu haliyle gayet tatmin edici.

    Güç değerlerini ölçmedim çünkü otomatik olduğu için Dyno sheet alamıyorum sağlıklı bir şekilde ancak motor gücü 1,2-1,3 bar boost değerini düşünürsek 230-240 HP civarında tork ise 350 Nm seviyelerinde,

    Chip işlemi için 650 TL
    Boost saati için 250 TL Ödedim.

    LPG kalibrasyonu için chipli aracı 1000 km benzin ile kullandım bir de onun masrafı var tabiki,Şimdilik bu kadar sorunuz olursa zevkle cevaplarım.Saygılar;




  • sayın sef_welder

    bilgilendirmeler için tekrar tekrar teşekkürler

    T4 alan bir kişi bu aracın yakıtını düşünmez tabiki

    merakımdan soruyorum

    aracın chip uygulamadan önceki ve sonraki yakıt tüketim değerleri ne oldu yani performanslı kullanımda elbette yakıt artar ama chip li aracın sakin kullanımda yakıtının düştüğünü idda edenlerde var siz böyle bir denemeye girdiniz mi acaba

    şu anda aracın tüketim değerleri nedir ortalama bir değer vermeniz mümkün mü

    birde size pm den bikaç sorum daha oldu onları da yanıtlayabilirseniz memnun olurum
  • elalembialem_ kullanıcısına yanıt
    Sehirici sakin kullanimda 27 kurus agresif suruste 33-35 kuru arasi.chip sonrasi alt devirler bir miktar dusuk tuketiyor ancak ust devirler korkunc yuksek.saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Sehirici sakin kullanimda 27 kurus agresif suruste 33-35 kuru arasi.chip sonrasi alt devirler bir miktar dusuk tuketiyor ancak ust devirler korkunc yuksek.saygilar

    verdiğiniz değerler bence çok mükemmel 1,4 motor R19 aracım vardı ş içi 35-40 arası tüketimim vardı




  • elalembialem_ kullanıcısına yanıt
    Ancak ankara icin bu fiyatlar malum burada lpg biraz ucuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Ancak ankara icin bu fiyatlar malum burada lpg biraz ucuz

    hocam hadi olsun olsun 35 kuruş olsun ş içi yani turbo benzin li 200 hp -300 tork bir araçtan bahsediyoruz




  • Volvo ve Jean-Claude Van Damme...
    http://www.youtube.com/watch?v=M7FIvfx5J10
  • arkadaslar tekrar merhaba. 2001 volvo s40 2.0 t aracımda hava şartları soğukken direksiyonu sağa çevirdiğimde aralıklı ünlem işareti ikazı aldım. yanıp sönüyor. ısınınca bir daha vermedi merak ettim bileniniz var mı? vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntım yok. Her tam sağa dönüşlerde ikazı gördüm.
  • bkabakci B kullanıcısına yanıt
    direksyon hidroliğini kontrol ettin mi? eksik olabilir o yüzden arıza lambası yakıyor olabilir.
  • gokhanbingul G kullanıcısına yanıt
    evet direksiyon yağını kırmızı direksiyon yağı ile tamamlardım. firen hidrolik yağı arızası verme ihtimali varmı?
  • bkabakci B kullanıcısına yanıt
    büyük ihtimal öyle bir arızadır. ama bi servise danış istersen...
  • Arkadaşlar merhaba;
    2010 Volvo s40 1.6 benzinli Premium aracın donanım özellikleri konusunda yardımcı olurmusunuz.
    Birde bu araç hakkında düşüncelerinizi de paylaşırsanız harika olur.
    Teşekkürler.
  • Merabalar.
    S40 2000mi 2001modelmi?
    1.6-1.8-2.0 hangi motoru tavsiye edersiniz?
    Kesinlikle manuel düşünüyorum. Çok sorun çıkartırmı? Lpg ile uyumu nasıldır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metintekin

    Merabalar.
    S40 2000mi 2001modelmi?
    1.6-1.8-2.0 hangi motoru tavsiye edersiniz?
    Kesinlikle manuel düşünüyorum. Çok sorun çıkartırmı? Lpg ile uyumu nasıldır?

    1.8 en uygunudur hemde güçlü kasayı rahat tasır ..
  • haydia kullanıcısına yanıt
    320 az yakıt sarfiyatı var diyen arkadaşlara söylüyrum 4 pistonlu araç 400 yakıt yakarken 6 piston nasıl yakmaz cevaplasın lar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkabakci

    arkadaslar tekrar merhaba. 2001 volvo s40 2.0 t aracımda hava şartları soğukken direksiyonu sağa çevirdiğimde aralıklı ünlem işareti ikazı aldım. yanıp sönüyor. ısınınca bir daha vermedi merak ettim bileniniz var mı? vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntım yok. Her tam sağa dönüşlerde ikazı gördüm.

    kesin hidrolik yağlarından birisidir.bende de aynı hata oldu fren hidroliği eksilmişti.fren hortumlarından biri çatlamıştı.

    @bkabakci
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yokyere

    quote:

    Orijinalden alıntı: bkabakci

    arkadaslar tekrar merhaba. 2001 volvo s40 2.0 t aracımda hava şartları soğukken direksiyonu sağa çevirdiğimde aralıklı ünlem işareti ikazı aldım. yanıp sönüyor. ısınınca bir daha vermedi merak ettim bileniniz var mı? vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntım yok. Her tam sağa dönüşlerde ikazı gördüm.

    kesin hidrolik yağlarından birisidir.bende de aynı hata oldu fren hidroliği eksilmişti.fren hortumlarından biri çatlamıştı.

    @bkabakci

    Alıntıları Göster
    araçtaki problemin ne olduğunu bilmeyenlerden biri de benim. ekleyebilirsem aşağıda resimler var.

    resimlerde hemen önde bulunan parçadan kontağı yarım çevirince ses gelmeye başlıyor. kontağı tamamen kapattıktan sonra da bi süre devam ediyor. araç çalıştığında bile ses yapıyor. ses havalandırmadan içeriye kadar geliyor.

    bu parçanın ne olduğunu ve bu sesin ne manaya geldiğini bilen varsa lütfen söylesin
     [DH]   V O L V O    for   L I F E




  • 
Sayfa: önceki 295296297298299
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.