Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (934. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.743
Cevap
84
Favori
685.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 932933934935936
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben 2009 benzinli düz vites aracımınkini internetten sipariş verdim uymadı iade ettim. Aynısını bulamayınca geçen sene yetkili servisten 400 tl civarına almıştım. Sizinki mandallıymış. Yetkili servise bir sorabilirsiniz. Ya da İstanbul Ankara gibi büyük şehirlerde bu araçların çıkmaları olabiliyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GÖLCÜK G kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler biraz geç gördüm 🙂 ama faydalı bilgi sağolun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9metal_99 9 kullanıcısına yanıt

    Dostum , opel parçacılarına ve peugeot parçacılarına soracaksın da bu istediğn pek bozulan birşey olmadığı için yedekcilerde olmayabilir. Ankara ve istanbulda çıkmacılar da vardır . istanbul Ataşehir de Yeditepe otoçıkma. sor .

  • cevaplar için tşkler..
    tek yer çıkmacılar kaldı. istanbuldayım. ilk fırsatta ikitelli çıkmacılara uğrayacam.

    ayrıca; topuzu bulmak için yerinden çıkarıp aksesuarcı parçacılara gösteriyordum. topuzu eline alan herkes abi bu neya, hangi araç bu, bu nasıl bir şey gibi tepkiler verdiler. kaliteli ürün bambaşka. resimde gördüğünüz topuz nerdeyse yarım kilo. eline alan şaşırıyor.. diğer araçlar gibi dandik plastik değilki...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese selamlar, bu kadar çok Suzuki sx4 kullanıcısı olduğunu bilmiyordum. Ankara'da ki kullanıcılara sormak istiyorum. Aracımı bir süre Kangruum Otomotive götürdüm, bu kadar düşük bir model araç için çok fazla para talep ediyorlar. Ankara'da yaşayan arkadaşlar Ankara'da araçlarını tamir, bakım vs için nereye götürüyorlar ?

  • Öncelikle sarf malzeme ve yağ değişimi için özellikle Suzuki servisi veren bir yer aramanıza gerek yok bence.

    Ama araç LPG li ise ve bundan kaynaklı arıza veriyorsa işte ozaman Suzuki den anlayan usta şart . Niye şart şöyleki mesela ateşleme bobini arızası diye bi şüpeye düştünüz , adamın elinde aynısının yedeği olacakki takıp deneyecek , düzelirse yeni ateşleme bobini alacaksın , ben deneme yanılma yötemi ile araç sahibine bi dünya malzeme aldırıpta sorunu çözemeyen usta duydum, gördüm.

    ANKARA da Suzuki için İMAJ SUZUKİ TUNCAY usta var , güvenilir bi usta diye duydum , denenebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 4 Temmuz 2022; 17:31:32 >
  • Bu söylediğinize katılıyorum, fakat gene de bu işler için götürmüşken kafama takılan diğer şeyleri de sormak için bir usta şart diye düşünüyorum. Zaten periyodik bakım malzemelerini ben kendim alıp götürüyorum ustaya. Aracım suziki sx4 olunca anlayan usta sayısı çok az. Kangruum a gitmiştim bir kaç defa, fakat bana çok masraflı geldi. İmaj için de benzer şeyler duydum ama tabi ki direkt bir iletişimim olmadı. Şu an kaskosundan benzinine araba tamamen masraf.

  • Optimistic_33 O kullanıcısına yanıt

    Tamirci Serkan oto var. Başkent oto sanayi sitesinde. Swifti mi hep oraya götürürüm.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eser japon suzuki, şaşmazda. Ömer usta var orda bayağı hakim suzukiye, bir şans verebilirsiniz.

  • Daha önce burada konuşuldu diye biliyorum ama otomatik şanzıman yağının değişimi hakkında bilgisi olan var mı? ben aracı 80bin de almıştım şu an 120 bin olacak sizce değiştirmeli miyim? Değiştireceksem nerede önerirsiniz. Benim gittiğim servis kendisinin yapamayacağını söyledi

  • Optimistic_33 O kullanıcısına yanıt

    Ben de bu konuyla ilgili bir soru soracaktım. Araba çok dik yokuşlarda kaydırmaya başladı, ben de forumlara baktığımda sorunun şanzıman yağından kaynaklanabileceğini okudum. Araç şu an 115.000'de ve şanzıman yağı değişimi olmadı hiç. Geçen sanayideki bir Mitsubishi ustasını sordum durumu, "servise yaptır, buradaki ustalar başka yağ koyar" falan dedi. Kendisi de bulaşmak istemedi. Bulunduğum yerde servis yok, o yüzden en yakın şehirdeki servise telefon açtım, telefonda usta "illa yağ eksilmiştir diyemem, görmemiz lazım" gibisinden konuştu.


    Ben bu forumu biraz taradım, "100.000'de bir yağ değiştirilmeli, çok büyük masraf çıkarabilir yoksa" diyenler de vardı. Herkes serviste mi yaptırıyor bu işi yoksa "oto vites"çilere falan mı baktırıyorsunuz tamir/yağ değişimi vs gerekli mi değil mi diye?

  • Suzuki Sx4 kullanıcısı arkadaşlar, bizim araçlarımız ile ilgili faydalı bilgiler içeren yine DonanımHaber sitemizden bir link paylaşıyorum .

    Burada yedek parça , arıza çözümleri ,Şanzuman yağı değişimleri, usta tavsiyeleri gibi değerli bilgiler var .

    ANCAK ! BURADA BİLGİ KİRLİLİĞİ OLMASIN, ÇOK FAZLA SAYFA OLUPTA İNSANLAR ARADIĞINI KOLAY BULAMAZ DİYE GEREKSİZ MESAJ ATMIYALIM LÜTFEN .


    https://forum.donanimhaber.com/suzuki-sx4-teknik-servis-kullanici-listesi--95717363-4

  • sugurse S kullanıcısına yanıt

    1995 yılından beri otomatik araç kullanıyorum , Şanzuman yağını en kısa sürede değiş kardeşim .

    Suzuki Sx4 de bunu değişmek çok kolaydır , aynımotor yağı değişir gibi işlem yapacaksın , alt taraftan şanzuman üzerindeki boşaltma tapasını sök , çıkan yağı boş bir yağ bidonuna alıp ölç , aynı miktarda yağı soğutma radyatörünün arkasında bulunan şanzuman yağ seviye çubuğundan ince bir huni yardımıyla doldur .

    EN SON BU İŞLEMİ YAPINCA MOTORU ÇALIŞTIR , ARAÇ HAREKET ETTİRMEDEN OLDUĞU YERDE MOTOR ÇALIŞIYÖRKEN VİTES KONUNU SIRASIYLA R-N -D-3-2-1 YAP VE 3 sANİYE KADAR VİTESTE BEKLETEREK YAP BU İŞLEMİ OMDAN SONRA BAS GİT.



    HANGİ ÖZELLİKTE VE KAÇ LİTRE YAĞ KOYACAĞIN yukarıda attığım link de son sayfada yazıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 23 Temmuz 2022; 8:45:19 >
  • Çok teşekkürler. Çok yararlı bilgiler var, takipte olacağım

  • GÖLCÜK G kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim cevabınız için.

  • Arkadaşlar merhaba. 2012 benzinli sx4 sahibiyim. dış aks körüğü arıyorum. Poliüretan olacak. Blue print, swap, febi, gkn nkn olabilir. Bilen duyan görenlerden yardım bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yosunluel Y kullanıcısına yanıt

    Bu aks körüğü işine bende kafa yormuştum , japon parçası satan yedekçiler eskiyi getir mutlaka bişey uydururuz diyorlar, çok eminler kendilerinden . Siz hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama İstanbul Bostancı sanayi sitesinde özel bi suzuki servisi var , o adam mutlaka defalarcadeğişmiştir bu körüğü. İstanbul dışındaysan telefon aç , kardeşim gönder bana kargoyla felan de , en sağlam çözüm bu gibi.


    Yıldırım oto özel suzuki servisiydi galiba.


    Ayrıca böyle bir ilan görmüştüm

    Suzuki Her türlü yedek parça satıcısı Kamil Arı 539 354 6336 bu adamda aranıp sorulabilir.


    Suzuki SX4 için TEKERLEK tarafı (DIŞ ) aks körüğü .Aynı markayı bulamasanızda ÖLÇÜLERİ İŞİNİZE YARIYACAKTIR.


    Orijinal numaralar:44118-79J00 / / 44118-79J00 / 44118-80J10 / 44118-80J30 / 44118-80J11 / 44118-79J20 / 44118-80J12 /


    Fiat Sedici için 71742714/71747065/71747057



    Körük ölçüsü dar taraf 22mm,

    geniş kısım 67mm,

    Yükseklik 98mm.




    Aşagıdaki linde 4. sayfa son mesajlarda aks körüğü bilgisi var

    .https://forum.donanimhaber.com/suzuki-sx4-teknik-servis-kullanici-listesi--95717363-4




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 30 Temmuz 2022; 18:6:24 >




  • İki yıl olmuş buraya gelmeyeli, yazmayalı.

    Selamlar herkese


    Sx4 GL AT (120bg, 2011 mod.) ile İstanbul’ dan İzmir’ e 468.8 km süren bir yolculuğun notları:

    ( tüketim değerleri, değişimi )

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***


     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***



    İstanbul’ dan bir Pazar günü 17:00 da hareket ile yola çıktık. Fakat önce ATM’ den üç beş kuruş para çekelim, boş olan depoyu dolduralım, yolluk simit, börek falan alalım da öyle devam edelim dedik.

    Üç kişi ve bavullarımız ile sanıyorum 240kg civarında yükü var bizim Sx4’ ün üzerinde. Hep söylerim “-bizim bu araçların iki tane sorunu var, birisi bagajın küçük oluşu “ diye. Doğal olarak en kolay şekilde tavana monte ettiğimiz bir port bağaj ile bu sorunu çözüyoruz. Böylece eşyalarımızı yerleştirmek kolay oluyor ve yolculuk konforundan da ödün vermemiş oluyoruz. Aracın içinde hiç çanta, bavul olmadığından rahatça oturuyoruz.

    Üç gün önce 1.200 TL’ den periyodik bakımını da yaptırmıştım. Motor yağı, Soğutma suyu, filtreler, sudaki antifiriz, lastik havaları dahi oldukça iyi durumda. Zaten aldığımdan beri öyle kayda değer bir masrafı olmadı hiç aracımın. Tıkır tıkır çalışan güzel bir araç. Severim kendisini.


    Hava epeyce sıcak, 32 derece gösteriyor. Benzinciden çıkarken trip ve ortalama tüketim değerlerini sıfırladım. Tabi o İstanbul için, ATM, Yolluk yiyecek alma derken biraz kalabalık trafik ile de tüketim değeri bir ara 19 litre ortalama dahi gösterdi. Zaten aktarmak istediği konu da bu değer aslında. İlerleyen km’ lerde ortalama tüketimin düşeceği hepimizce bilinen deneyimlenmiş bir konu zaten.


    Tüm yol boyunca ortalama 2300 devir/dakika ile ortalama 100 km/h hız ile yaptık seyahatimizi.

    İlk 200 km boyunca klima hiç kapanmadı ve bu süreç zarfında ortalama yakıt tüketimi 6.2 Lt/100km olarak gösterdi ekranda.

    Sonrasında, akşamın çöküşü ile hava sıcaklıkları da düşünce kapattık klimayı. Aramızda konuşurken bunun tüketimi çok etkilemeyeceğini tahmin ettiğimi söyledim. Nitekim öyle de oldu. 350 km mesafeye ulaşmışken ortalama tüketim değerini araç bize 6.1 Lt/100km olarak gösteriyordu ekranda. Yolun devamında da bu değer arada küçük çıkış ve inişler yapsa da, kontağı kapattığımızda

    halen 6.1Lt/100km tüketim ile 7 saat de yolculuğu bitirmiş olduk.


    Daha önce aynı yolu 5.0 Lt/100 km tüketim ile bitirdiğim de oldu aslında. O yolculukta eşim ile fakat daha fazla eşyamız vardı. Tahminen 300 kğ’ ı biraz geçmiş olabilir. Bulaşık makinesi, tam boy bir org, kıyafetler, 5 tane 5lt pet şişe su, halılar, yorganlar,...... Ancak port bagaj yoktu. Sanırım aracın hava direncini değiştiriyor olması, tüketime yükün ağırlığından çok daha fazla etki ediyor.


    Eklemeliyim, tavana port bagaj takınca aracın güvenli maximum hızı 110 km/h bence. Karşıdan gelen rüzgar olursa bu biraz daha aşağılara düşecektir. Ya da yokuş aşağı inerken de aynı şekilde düşecektir bu hız. Çünkü port bagaj ciddi rüzgar alıyor ve aracın ön tarafını kaldırıyor. Bizim bu araç da önden çekişli olduğu için, aynı oranda yol tutuş azalıyor, frenleme etkisi azalıyor, direksiyon kontrolü azalıyor. 120 km/h hıza çıktığımda direksiyonda sanki 2-3 cm’ lik boşluk varmış gibi, küçük hareketlere araç tepki vermiyor, yönünü koruyor. Yani hafif virajları dönmüyor düz gidiyor. Bu durumda hız kesmek gerekiyor. Hiç güvenli bir durum değil. Tabi bunu aracın bir zaafiyeti , kusuru gibi algılamamak lazım. Araç tasarımında olmayan bir eklentinin, sürüşü değiştirmesi çok normal. Sürücü bu değişikliğe uyum sağlamak zorunda. Aksi durumda sorunlar yaşamak çok kolay.


    Son olarak, bu araçların iki sorunu var demiştim ya hani ; diğer sorunu, A sütünunun genişliği. Özellikle sola dönüşlerde bir miktar görüş açısını kısıtlıyor. Kafanızı biraz öne veya geriye hareket ettirerek giderilen küçük bir tasarım sorunu sadece. Direklerin gerekenden daha da sağlam olması için göz ardı edilmiş bir tasarım konusu olduğunu düşünüyorum.


    Güvenli sürüşler, iyi günler dilerim.





  • GÖLCÜK G kullanıcısına yanıt
    Geri dönüşünüz için teşekkür ederim. Maalesef piyasada bilindik iyi markaların stoğu yok. Orijinal servis parçaları da el yakıyor. Ölçü olarak yerli malı ANKA 40325004 bulabildim. Ustama soracağım kalitesini. En olmadı kargo dahil 40 euroya Almanya'dan getirteceğim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • AKS körüğünü çok kafaya takma ,ANKA rahatlıkla kullanılabilir ama madem bu körük orjinalinde Hyundai İ20 1.2 benzinli körüğü Hyundai parçacılarından başka marka sorabilirsin.

    Buradan bize mutlaka bilgi ver lütfen.

  • 
Sayfa: önceki 932933934935936
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.