Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (476. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.742
Cevap
84
Favori
686.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 474475476477478
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86


    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim8864

    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74


    http://www.lastikcim.com.tr/Petlas-Snowmaster-W651-19565R15-91H-Kis-Lastigi,PR-11644.html


    üstteki adreste kış lastiği baktım bilgisi olan ya da kullanan yorum yazabilir mi?
    aslında şunu soruyorum:
    lastik otel her yerde bulunur mu, lastik alırken yazlık lastikleri onlara teslim etmek ne kadar güvenli,
    otel maliyeti kaç lira vs.

    iyi geceler,

    Fırat kardeşim bu lastik sizin ebatlarınız değil ama ben bu lastiğin aynısının 205-60 r16 ini. Petlas 190 tl den 9 taksitle 4 adet aldım. Güveneceğin bir yer olması önemli İstanbulda 4 lastik saklama hizmetine 80 tl alıyorlar benim balkon var Oraya düşünüyorum.

    web sayfasında sx4 e uygun olan tekerlek olarak linkteki'ni bulduğum için direkt yazdım,
    uygun olanı "205-60 r16" mı? bir yanlışlık yapmayayım.
    ibrahim kardeşim cevap için teşekkür ederim,


    205-60-16 orijinal ebat. Ben 225-55-16 taktim gerci



    yanak ölçüsünü düşürmekle bir miktar yüksekligi azaltmış oluyorsunuz arada aman aman bir fark yok , benim şahsi fikrim düşük yanagı asphalt ortamlarda kullanmak , günümüzde yollar ne yazıkki köstebek yuvası gibi , oturdugum semtte daha geçen ay süperonline yolları deşti geçti zıplaya zıplaya gidiyoruz , bu yollarda yüksek yanak lastikler daha güven veriyor. bu arada şirket bilgisayarının klavyesinde sorun var , space bar çalışmıyor yazdıkça aklına estiginde bir satır aşagı yazıyor , bu arada mesaideyim.. arada takılırım bu gece :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maestro35 -- 25 Ekim 2014; 23:16:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35


    Veeeeee Tulumba tatlımız .
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***

    offf gece gece sigarayı da bıraktım ya iyice boğaza düştüm valahi,
    20 yıldır sigara içiyorum günde 2 2,5 paket.Adabıyla içmeyi beceremedim bi türlü,Azaltim diyorum her yemekten sonra bi tane bide yatarken günde 5 tane olmuyor.Hergün en az iki paketin dibine vuruyorum. bugün 8. gün ağzıma bile almıyom sigara illetini.İşallah bırakabilirim,herkes kurtulur işallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tedirgin011 -- 26 Ekim 2014; 0:23:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    http://www.gazetevatan.com/dikkat-bu-araclar-daha-az-vergi-verecek--690597-ekonomi/

    Hadi yırttık. :)


    yav şunu bizim anlayacağım dille yazıver... şimdi ben dahamı az ödeyeceğim.

    Bizim araçların karbon salınımları yüksektir. Tam otomatik benzinlilerin kronik sorunu... Avrupa'da araç vergileri karbon salınımına göre alınıyor. Bu nedenle karbon salınımını düşürmek için karbon salınımı düşük otomatikleştirilmiş şanzumanlar geliştirildi. Bizim ülkemizde MTV, motor büyüklüğüne göre alınıdığı için vergi kaygısı olmadan bu mükemmel tam otomatik şanzımanlı araca sahip olduk. Ama bundan sonra karbon salınımı yüksek tam otomatik alacaklar daha yüksek MTV ödeyecekler. Yırttık derken bunu kastettim. 31 aralık 2014 ten önce araç alanlar eski (şu an bizim araçların tabi olduğu) MTV düzenlemesiyle vergilerini ödemeye devam edecekler. Bu nedenle Avrupa'da olduğu gibi ülkemizde de tam otomatik şanzumanlı araç satışları oldukça düşecektir. Otomobil üreticileri zaten bu tip karbon salınımı yüksek araç üretimini durduruyorlar... Yani demek istediğim sorunsuz tam otomatiğimizi düşük vergi düzenlemesiyle (yeni MTV ye göre) daha yıllarca kullanacağız görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arem21

    Bu gün servise gittim yağ değişimi ,antifriz değişimi ,hava filtresi,polen filtresi ve yağ filtresi +işçilik hepsi KDV dahil 240 tl fiyat verdiler sanayide ise hava filtresi ve polen filtresi hariç pazarlıksız 120 tl fiyat verildi hava ve polen fiyatı ne kadar internetten temin etme şansım var mı yoksa
    Servise gidip halledeyim

    11.09.2014 tarihinde servise gittim. Şimdi ne ödemişim diye faturaya baktım.
    Yapılan İşler;
    1- Hava filitre değişimi 66,15 TL
    2- Polen filitre 14 TL
    3- Filitre grubu, yağ 13,43 TL
    4- Balata temizleyicisi 6,47 TL
    5- Antifirizli cam suyu 8.06 TL
    6- Motor yağı tam sentetik 4 litre 132 TL
    7- Ön fren balata 225,35 TL ( Sağ ön frenden ses geliyordu. Aracı İst. yoğun trafiğinde ve dur/kalklı kullandığım için ön fren balatasını 16.000 km.de bitirmişim.)
    8- Ön disk fren balatası (her iki) 42 TL
    9- Atık filitre bertaraf bedeli 2 TL
    10- Motor temizliği ve koruma (motor çok kirliydi. Temizlenmesini kendim istedim.) 70 TL
    11- Bakım İşçiliği 85 TL
    TOPLAM: 664,46 TL
    İSKONTO: - 71.24 TL
    NET TUTAR: 593,22 TL
    KDV: 106, 78 TL
    GENEL TOPLAM: 700 TL

    Geçen senede aynı servise yıllık bakımı rot ayarı dahil 336,57 TL ye yaptırmıştım.

    Bu rakkamları dikkate alarak sorduğunuz soruya cevap bulabilirsiniz sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fourseason -- 26 Ekim 2014; 1:02:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    quote:

    Orijinalden alıntı: arem21

    Bu gün servise gittim yağ değişimi ,antifriz değişimi ,hava filtresi,polen filtresi ve yağ filtresi +işçilik hepsi KDV dahil 240 tl fiyat verdiler sanayide ise hava filtresi ve polen filtresi hariç pazarlıksız 120 tl fiyat verildi hava ve polen fiyatı ne kadar internetten temin etme şansım var mı yoksa
    Servise gidip halledeyim

    11.09.2014 tarihinde servise gittim. Şimdi ne ödemişim diye faturaya baktım.
    Yapılan İşler;
    1- Hava filitre değişimi 66,15 TL
    2- Polen filitre 14 TL
    3- Filitre grubu, yağ 13,43 TL
    4- Balata temizleyicisi 6,47 TL
    5- Antifirizli cam suyu 8.06 TL
    6- Motor yağı tam sentetik 4 litre 132 TL
    7- Ön fren balata 225,35 TL ( Sağ ön frenden ses geliyordu. Aracı İst. yoğun trafiğinde ve dur/kalklı kullandığım için ön fren balatasını 16.000 km.de bitirmişim.)
    8- Ön disk fren balatası (her iki) 42 TL
    9- Atık filitre bertaraf bedeli 2 TL
    10- Motor temizliği ve koruma (motor çok kirliydi. Temizlenmesini kendim istedim.) 70 TL
    11- Bakım İşçiliği 85 TL
    TOPLAM: 664,46 TL
    İSKONTO: - 71.24 TL
    NET TUTAR: 593,22 TL
    KDV: 106, 78 TL
    GENEL TOPLAM: 700 TL

    Geçen senede aynı servise yıllık bakımı rot ayarı dahil 336,57 TL ye yaptırmıştım.

    Bu rakkamları dikkate alarak sorduğunuz soruya cevap bulabilirsiniz sanırım.


    çok para :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    quote:

    Orijinalden alıntı: arem21

    Bu gün servise gittim yağ değişimi ,antifriz değişimi ,hava filtresi,polen filtresi ve yağ filtresi +işçilik hepsi KDV dahil 240 tl fiyat verdiler sanayide ise hava filtresi ve polen filtresi hariç pazarlıksız 120 tl fiyat verildi hava ve polen fiyatı ne kadar internetten temin etme şansım var mı yoksa
    Servise gidip halledeyim

    11.09.2014 tarihinde servise gittim. Şimdi ne ödemişim diye faturaya baktım.
    Yapılan İşler;
    1- Hava filitre değişimi 66,15 TL
    2- Polen filitre 14 TL
    3- Filitre grubu, yağ 13,43 TL
    4- Balata temizleyicisi 6,47 TL
    5- Antifirizli cam suyu 8.06 TL
    6- Motor yağı tam sentetik 4 litre 132 TL
    7- Ön fren balata 225,35 TL ( Sağ ön frenden ses geliyordu. Aracı İst. yoğun trafiğinde ve dur/kalklı kullandığım için ön fren balatasını 16.000 km.de bitirmişim.)
    8- Ön disk fren balatası (her iki) 42 TL
    9- Atık filitre bertaraf bedeli 2 TL
    10- Motor temizliği ve koruma (motor çok kirliydi. Temizlenmesini kendim istedim.) 70 TL
    11- Bakım İşçiliği 85 TL
    TOPLAM: 664,46 TL
    İSKONTO: - 71.24 TL
    NET TUTAR: 593,22 TL
    KDV: 106, 78 TL
    GENEL TOPLAM: 700 TL

    Geçen senede aynı servise yıllık bakımı rot ayarı dahil 336,57 TL ye yaptırmıştım.

    Bu rakkamları dikkate alarak sorduğunuz soruya cevap bulabilirsiniz sanırım.



    Motor yagına bir bakabilirmisin kaç Numara kullanmışlar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tedirgin011

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35


    Veeeeee Tulumba tatlımız .
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***

    offf gece gece sigarayı da bıraktım ya iyice boğaza düştüm valahi,
    20 yıldır sigara içiyorum günde 2 2,5 paket.Adabıyla içmeyi beceremedim bi türlü,Azaltim diyorum her yemekten sonra bi tane bide yatarken günde 5 tane olmuyor.Hergün en az iki paketin dibine vuruyorum. bugün 8. gün ağzıma bile almıyom sigara illetini.İşallah bırakabilirim,herkes kurtulur işallah.




    haftada 1 paket gibi içiyorum , haftasonları evde içmiyorum .




  • Fourseason bilir diye ona özelden sormuştum ama farketmedi sanırım... neyse açılayım bari forum ahalisine..

    işyerim vardiya düzeninde degişiklige gidiyor , henüz tam olarak netleşmedi ama büyük olasılıkla 6 gün iş 2 gün tatil sistemine başlayacagız 6 iş 2 tatil / 6 iş 2 tatil / 6 iş 1 tatil gibi.. neticede haftasonu tatilli artık hayatımdan çıkacak , her hafta tatiller 1 gün atacak.. yani bu hafta cumartesi-pazar ise haftaya pazar pazartesi... sonraki hafta pazartesi salı bir sonraki hafta ise sadece çarşamba tatil.. meramımı anlatabildim umarım , zaten vardiyalı sistemde sosyal hayat sıfıra yakın , şimdi de tatiller hafta içine gelecek ev halkı Cumartesi pazar evdeyken ben çalışıyor olacagım.. sosyal hayatım sıfırında altına inecek gibi...

    önümüzdeki günlerde bizden imza alacaklar , Kabul ettigimize dair.. Kabul etmessek ne olacak ??

    tazminat+ihbar+ 9 ay işsizlik hadi sana güle güle...

    emeklisine 1-2 yıl kalanlar çıkışı göze aldılar ... bizde kendimize gore bir şeyler kapmaya çalışacagız... şirket resti çekti

    önümüzdeki günlerde ellerimizdeki kagıtları açacagız . Ulan capitalist düzen.. vallahi maymun ettin bizi !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maestro35 -- 26 Ekim 2014; 3:29:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86


    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim8864

    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74


    http://www.lastikcim.com.tr/Petlas-Snowmaster-W651-19565R15-91H-Kis-Lastigi,PR-11644.html


    üstteki adreste kış lastiği baktım bilgisi olan ya da kullanan yorum yazabilir mi?
    aslında şunu soruyorum:
    lastik otel her yerde bulunur mu, lastik alırken yazlık lastikleri onlara teslim etmek ne kadar güvenli,
    otel maliyeti kaç lira vs.

    iyi geceler,

    Fırat kardeşim bu lastik sizin ebatlarınız değil ama ben bu lastiğin aynısının 205-60 r16 ini. Petlas 190 tl den 9 taksitle 4 adet aldım. Güveneceğin bir yer olması önemli İstanbulda 4 lastik saklama hizmetine 80 tl alıyorlar benim balkon var Oraya düşünüyorum.

    web sayfasında sx4 e uygun olan tekerlek olarak linkteki'ni bulduğum için direkt yazdım,
    uygun olanı "205-60 r16" mı? bir yanlışlık yapmayayım.
    ibrahim kardeşim cevap için teşekkür ederim,


    205-60-16 orijinal ebat. Ben 225-55-16 taktim gerci



    yanak ölçüsünü düşürmekle bir miktar yüksekligi azaltmış oluyorsunuz arada aman aman bir fark yok , benim şahsi fikrim düşük yanagı asphalt ortamlarda kullanmak , günümüzde yollar ne yazıkki köstebek yuvası gibi , oturdugum semtte daha geçen ay süperonline yolları deşti geçti zıplaya zıplaya gidiyoruz , bu yollarda yüksek yanak lastikler daha güven veriyor. bu arada şirket bilgisayarının klavyesinde sorun var , space bar çalışmıyor yazdıkça aklına estiginde bir satır aşagı yazıyor , bu arada mesaideyim.. arada takılırım bu gece :)

    Yanak numarasi taban genisliginin yuzdesini ifade eder. Yani 205-60-16 lastikte taban 20.5cm, kalinlik ise bu oranin %60idir.
    Ben 225 taban taktim ve bu rakamin %55 i kalinlik taktim. Yani yanak boyutlari degismedi diyebiliriz. 3asagi 5yukari ayni kaldi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    quote:

    Orijinalden alıntı: arem21

    Bu gün servise gittim yağ değişimi ,antifriz değişimi ,hava filtresi,polen filtresi ve yağ filtresi +işçilik hepsi KDV dahil 240 tl fiyat verdiler sanayide ise hava filtresi ve polen filtresi hariç pazarlıksız 120 tl fiyat verildi hava ve polen fiyatı ne kadar internetten temin etme şansım var mı yoksa
    Servise gidip halledeyim

    birkaç sayfa önce paylaşılmıştı filtreleri 35-40 lira anca tutar kontrol ederseniz birkaç sayfa öncesini bulabilirsiniz linkleri

    Bence hiç uğraşmayın.iyi fiyat almışsınız.Serviste yaptırın.Antifrizin değişeceğine emin misiniz.Servis 5 yılı dolduran araçta değişim yapıyor.50-70 tl arası fiyatı.




  • scelbis kullanıcısına yanıt
    bilgi için teşekkür ederim.
  • volkann86 kullanıcısına yanıt
    bilgi için teşekkür ederim.
  • herkese merhaba,
    dün gece 4. gece sürüş deneyimim tamamlandı ,
    gece hava soğuk olduğu için buğulanmaya karşı 4 camı sonuna kadar açıp
    40-50 m kadar düşük hızla gittim, camları kapatıp yola devam ettim ama
    ön ve arka camlar %100 buğu oldu, 4leri yakıp sağa yanaştım camları bezle sildim,
    yola devam ettim ama buğu tekrar oluştu karşıdan gelen araçların ışıkları sadece görünüyor,
    camları açtım değişen bir şey olmadı,
    30km hızla 10km kadar yol alıp eve Allah'a şükür vardık,

    sizin buğulanmaya karşı çözümleriniz neler? çok sıkıntılı anlar yaşadım,
    eşime dedim eğer kışın bu buğu olayını çözemezsem gece araç sürmek yok ,

    işin sakası bile çok kötü geliyor, sizin muhakkak bir tecrübeniz vardır,
    çocuklar(2 tane) yaşamadılar, dünyada nasipleri yokmuş , ama yeğenlerime 18 yaşına gelmeden araç
    kullanmayı öğretecem inşallah, 40 yaşında araç sürmeyi öğrenmek çok problemli oluyor vesselam,




  • Farketmedim kusura bakma.
    Keşke çalıştığınız işyerinde tüm işçiler sendikal güvencede olsa. Maaşlarınız toplu sözleşme ile belirlenip çalışma şart koşul ve haklarınız sendikal güvencede olsa. En beğenmediğiniz sendika bile işverenin keyfi uygulamalarına meydan vermez.
    TİS'e tabi işçinin emekliliğine 2 yıl kalması durumunda işinde kalma güvencesi diğer personele göre çok daha fazladır. Sana TİS'e tabi bir işyerinde yapılmış İş Sözleşmesi örneğinin ilgili bölümünü aşağıda gönderiyorum.
    Bunun dışında bildiğin gibi ülkemizde haftalık çalışma süresi 45 saattir. Bunun üzerinde iş veren çalıştıramaz. Çalıştırıldığı taktirde işveren, mesai ücreti ödemek zorundadır. Mesaiye kalınan haftalık saat süresi de belli bir süreyi geçemez.
    İşçi geceleri çalıştırılıyorsa normal gündüz saatine göre misliyle ücretlendirme yapılması lazım. Bütün bunlar İşveren ve İşçi arasında bir toplu iş sözleşmesi ile İş Kanunu ve Türkiye'nin imzaladığı uluslararası kanunlar gözetilerek hazırlanır. Bunun için de sendikaya ihtiyaç vardır.
    Senin serzenişinin okurken yüzümde gülümseme oluştu. Çünkü İstanbul'da pazar günü izinli olmak tam bir eziyet. Yollar, AVM ler, parklar, boğaz, sosyal alanlar kısacası her yer doludur. Hafta arası ise İstanbul tüm güzellik ve olanakları ile size imkanlarını sunar. Yani keşke bize de hafta sonu değil de hafta arası izin verseler diye aklımdan geçirmeden edemedim. :)

    A) Bireysel İşten Çıkarma:
    a) İşveren bu toplu iş sözleşmesindeki hüküm ve kurallara uymaksızın işçi çıkardığında, işten
    çıkardığı her işçi bakımından aşağıda belirtilen yazılı kural ve yaptırımları kabul ve taahhüt
    eder. Bu kabul ve taahhüt tazminatsız işçi çıkarmalarda da Mahkemece çıkarmanın tazminatlı
    yapılmasına karar verilmesi hallerini de kapsar.
    b) Tazminatlı veya tazminatsız işten çıkarma kararlarının gerekçesinin kararda açık ve somut
    olarak gösterilmesi şarttır. İşveren, işyerinde çalışan işçi sayısına bakmaksızın işten çıkarma
    istemini kurula getirmeden önce 3999 sayılı yasa ile onaylanmış bulunan Uluslararası Çalışma
    Örgütü’nün 158 sayılı sözleşmesinde öngörülen danışma ve diğer mekanizmaları işletir.
    Sözleşmede öngörülen işten çıkarma nedenleri dışında bir neden, çıkarma için gerekçe olarak
    ileri sürülemez. Emekliliğine 2 yıldan az kalmış olan işçiler için işten çıkarma kararı disiplin
    suçları hariç yukarıdaki gerekçelerle de olsa uygulanamaz.
    İşveren ayrıca 3999 sayılı yasa ile onaylanmış bulunan 158 sayılı sözleşmenin öngördüğü
    yargı ve tazminat yollarını kabul eder. İşveren 4857 sayılı yasanın işgüvencesi ile ilgili
    hükümlerini, işçi sayısı ile bağlı olmaksızın ve madde hükümleri çerçevesinde uygulamayı
    kabul ve taahhüt eder.
    c) Bu madde hükümlerine uygun olmaksızın işe son verme işlemlerine karşı üyenin işten
    çıkarılma işleminin kendisine tebliğinden itibaren çıkarılma işleminin bu sözleşme
    hükümlerine aykırı olduğunun saptanması gerekçesi ile ilgili mahkemeye başvurarak
    durumunun ve işten çıkartma işleminin geçersizliğinin saptanmasını isteyebilir.
    Mahkemece, işten çıkartma işleminin geçersizliğinin saptanması durumunda işveren, işçiyi
    işten çıkartılmamış gibi tüm haklarını ödeyerek bir ay içinde eski görev ve işyerine başlatır.
    İşveren, işçiyi mahkeme kararına rağmen işe başlatmazsa, ayrıca 4857 sayılı İş Kanununun
    21. maddesi esasları doğrultusunda mahkemece verilecek İş Güvencesi Tazminatını ödemeyi
    kabul eder.
    B) Zorunlu Toplu Çıkarma:
    İşletmenin bütününde bir defada 3 veya daha fazla sayıda işçi çıkarma toplu işçi çıkarma
    sayılır ve bu madde hükmüne tabi tutulur. İşyerindeki kurullarda görev yapan sendika
    temsilcileri toplu işten çıkarılmaya tabi tutulamaz. Toplu işten çıkarmalarda ceza durumları
    göz önüne alınamaz. Toplu işçi çıkarma işlemi yapıldıktan sonra 3 ay geçmedikçe yeni toplu
    işçi çıkarma yapılamaz.
    Kapasitesi daraltılan veya kapatılan işyeri veya bölümündeki asıl ve sürekli işlerde geçici işçi
    çalıştırılamaz. Taşeron eliyle iş gördürülemez.
    İşyerinin ekonomik ya da teknolojik durumu; işin, işyerinin gerekleri bakımından zorunluluk
    olmadıkça toplu işçi çıkartılamaz. Kanun ve yönetmeliklere göre kurulmuş birim ve
    servislerin yasal değişiklikler nedeniyle kapanması durumunda da toplu işçi çıkarma
    hükümleri uygulanır.
    İşçi çıkarmanın zorunlu olduğu hallerde işveren, işçi çıkarma nedenleri ve çıkarılacak işçi
    sayısını, İşyeri Kuruluna intikal ettirir ve taraf işçi sendikasına bildirir.
    Kurul sorunu görüşür, başka çözüm olanakları bulunup bulunmadığını araştırır.
    Sorunu çözmeye elverişli ve işletme gereklerine uygun bir yol bulunamaz ise, işten çıkarma
    esaslarını, çıkarılacak işçi sayısı, işten çıkarma tarihi ile ünitelere dağılımını karara bağlarlar.
    Bu halde sırası ile aşağıdaki şekilde işleme tabi tutulurlar.
    1) Kendi isteği ile ayrılmak isteyenler,
    2) Sendika üyesi bulunmayanlar,
    3) Deneme süresi içinde olanlar,
    4) Bir Sosyal Güvenlik Kuruluşundan emekli olanlar,
    5) İşe son giren işçiler,
    6) Emekliliğini hak kazanmış olanlar,
    7) Aynı durumda olanlar arasında son giren ilk çıkar,
    8) Eşlerden ikisi de aynı işyerinde çalışıyorsa yalnız birisi işten çıkarılır.
    Yukarıda yazılı sırayla toplu işten çıkarılanların yeniden işe alınmalarında son işten çıkarılan
    önce işe alınır kuralına uyulur. Toplu çıkarmadan sonra altı ay içinde yeniden işçi alma
    durumu doğarsa işten çıkarılanlara taahhütlü olarak davetiye gönderilir. Bildirim gününden
    başlayarak 30 gün içinde başvuran işçiye günün şartlarına uygun iş verilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fourseason -- 26 Ekim 2014; 13:33:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    herkese merhaba,
    dün gece 4. gece sürüş deneyimim tamamlandı ,
    gece hava soğuk olduğu için buğulanmaya karşı 4 camı sonuna kadar açıp
    40-50 m kadar düşük hızla gittim, camları kapatıp yola devam ettim ama
    ön ve arka camlar %100 buğu oldu, 4leri yakıp sağa yanaştım camları bezle sildim,
    yola devam ettim ama buğu tekrar oluştu karşıdan gelen araçların ışıkları sadece görünüyor,
    camları açtım değişen bir şey olmadı,
    30km hızla 10km kadar yol alıp eve Allah'a şükür vardık,

    sizin buğulanmaya karşı çözümleriniz neler? çok sıkıntılı anlar yaşadım,
    eşime dedim eğer kışın bu buğu olayını çözemezsem gece araç sürmek yok ,

    işin sakası bile çok kötü geliyor, sizin muhakkak bir tecrübeniz vardır,
    çocuklar(2 tane) yaşamadılar, dünyada nasipleri yokmuş , ama yeğenlerime 18 yaşına gelmeden araç
    kullanmayı öğretecem inşallah, 40 yaşında araç sürmeyi öğrenmek çok problemli oluyor vesselam,




    Eğer buğulanmayi sadece kalorifer ve üflemeyi açarak giderememisseniz AC tuşuna basıp yani klimayı açarak birkaç dakika camlara verirseniz içerinin nemini alacaktir ve buğu da gidecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ön cam ve arka cam için ısı ayarı kaçta olsun mesela?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86


    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86


    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim8864

    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74


    http://www.lastikcim.com.tr/Petlas-Snowmaster-W651-19565R15-91H-Kis-Lastigi,PR-11644.html


    üstteki adreste kış lastiği baktım bilgisi olan ya da kullanan yorum yazabilir mi?
    aslında şunu soruyorum:
    lastik otel her yerde bulunur mu, lastik alırken yazlık lastikleri onlara teslim etmek ne kadar güvenli,
    otel maliyeti kaç lira vs.

    iyi geceler,

    Fırat kardeşim bu lastik sizin ebatlarınız değil ama ben bu lastiğin aynısının 205-60 r16 ini. Petlas 190 tl den 9 taksitle 4 adet aldım. Güveneceğin bir yer olması önemli İstanbulda 4 lastik saklama hizmetine 80 tl alıyorlar benim balkon var Oraya düşünüyorum.

    web sayfasında sx4 e uygun olan tekerlek olarak linkteki'ni bulduğum için direkt yazdım,
    uygun olanı "205-60 r16" mı? bir yanlışlık yapmayayım.
    ibrahim kardeşim cevap için teşekkür ederim,


    205-60-16 orijinal ebat. Ben 225-55-16 taktim gerci



    yanak ölçüsünü düşürmekle bir miktar yüksekligi azaltmış oluyorsunuz arada aman aman bir fark yok , benim şahsi fikrim düşük yanagı asphalt ortamlarda kullanmak , günümüzde yollar ne yazıkki köstebek yuvası gibi , oturdugum semtte daha geçen ay süperonline yolları deşti geçti zıplaya zıplaya gidiyoruz , bu yollarda yüksek yanak lastikler daha güven veriyor. bu arada şirket bilgisayarının klavyesinde sorun var , space bar çalışmıyor yazdıkça aklına estiginde bir satır aşagı yazıyor , bu arada mesaideyim.. arada takılırım bu gece :)

    Yanak numarasi taban genisliginin yuzdesini ifade eder. Yani 205-60-16 lastikte taban 20.5cm, kalinlik ise bu oranin %60idir.
    Ben 225 taban taktim ve bu rakamin %55 i kalinlik taktim. Yani yanak boyutlari degismedi diyebiliriz. 3asagi 5yukari ayni kaldi...


    ben bunu yanak yüksekliği olarak biliyordum aklımda öyle kalmış hiç araştırmamıştım , sizin yazdığınızı okuduktan sonra araştırdım , evet sizin taban genişligide arttığı için yükseklikte bir düşme söz konusu değil hatta 123 e 123,75 oranında bir yükselme bile olmuş :




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    herkese merhaba,
    dün gece 4. gece sürüş deneyimim tamamlandı ,
    gece hava soğuk olduğu için buğulanmaya karşı 4 camı sonuna kadar açıp
    40-50 m kadar düşük hızla gittim, camları kapatıp yola devam ettim ama
    ön ve arka camlar %100 buğu oldu, 4leri yakıp sağa yanaştım camları bezle sildim,
    yola devam ettim ama buğu tekrar oluştu karşıdan gelen araçların ışıkları sadece görünüyor,
    camları açtım değişen bir şey olmadı,
    30km hızla 10km kadar yol alıp eve Allah'a şükür vardık,

    sizin buğulanmaya karşı çözümleriniz neler? çok sıkıntılı anlar yaşadım,
    eşime dedim eğer kışın bu buğu olayını çözemezsem gece araç sürmek yok ,

    işin sakası bile çok kötü geliyor, sizin muhakkak bir tecrübeniz vardır,
    çocuklar(2 tane) yaşamadılar, dünyada nasipleri yokmuş , ama yeğenlerime 18 yaşına gelmeden araç
    kullanmayı öğretecem inşallah, 40 yaşında araç sürmeyi öğrenmek çok problemli oluyor vesselam,





    Buğulanmaya karşı yapılması gereken..

    1- Soğuk havada Camları açma... Maazallah havalar sakat , rapor aldıkmı işyerinde acaip durumlar oluyor :)
    2- Ön camları içeriden KESİNLİKLE bez vs ile silme ( benim ön camlar 5-6 ayda bir yıkamacıda silinir )
    Hava soğuk arabaya bindin... vıyyy camlar buğu ne yapacağız ?

    Öncelikle sakin oluyoruz , Camlar kapılar vs kapalı... Cam buğulu.... sorun yok..bas marşa araba çalışsın..

    1- Ön panaldeki tüm havalandırma perncerelerini kapat .
    2- Klima düğmesinin yanındaki üfleme pozizyon düğmesini dalga işareti olan yere al ( ön Cam a üfleme pozizyonu )
    3- Fanları 2 seviyesinde aç ( duruma göre 3 yada 1 i de kullanabilirsin yoğunluğa göre ayarını zamanla sen bulacaksın )
    4- sıcaklık düğmesini en sona al ( kırmızıya gelecek )

    dışarısı görülmeyecek derecede camlarda İÇERİDE buğu var ise rölanti pozizyonunda bir kaç dakika yerinden hareket etmeden bekle Camın buğusunun yavaş yavaş gitmeye başladığını göreceksin .

    bugunun gittiğini görmüyorsan Silgeçleri bir çalıştır bakalım... bazen tam tersi ilk çalıştırmalarda camın DIŞINDAKİ buğu seni aldatabilir. :)


    Bilgi : Ön camın altındaki ızgaralardan sıcak hava üflemek içteki buğulanmayı yok eder..

    yola çıktın Cam buğusu gitti , fanı kapat , uzun yolda Camlara üfletilen hava başagrısı , gözlerde yanma vs yapabilir !!! şimdi iç havalandırmaları kapaklarını açabilirsin.. olurya yolda cam açtın arabadan indin bindin camlar yine buğu oldu , panik yok.. hemen üfleme kapakları kapat ön cam a sıcak hava ver... buğu derdin bitsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    Farketmedim kusura bakma.
    Keşke çalıştığınız işyerinde tüm işçiler sendikal güvencede olsa. Maaşlarınız toplu sözleşme ile belirlenip çalışma şart koşul ve haklarınız sendikal güvencede olsa. En beğenmediğiniz sendika bile işverenin keyfi uygulamalarına meydan vermez.
    TİS'e tabi işçinin emekliliğine 2 yıl kalması durumunda işinde kalma güvencesi diğer personele göre çok daha fazladır. Sana TİS'e tabi bir işyerinde yapılmış İş Sözleşmesi örneğinin ilgili bölümünü aşağıda gönderiyorum.
    Bunun dışında bildiğin gibi ülkemizde haftalık çalışma süresi 45 saattir. Bunun üzerinde iş veren çalıştıramaz. Çalıştırıldığı taktirde işveren, mesai ücreti ödemek zorundadır. Mesaiye kalınan haftalık saat süresi de belli bir süreyi geçemez.
    İşçi geceleri çalıştırılıyorsa normal gündüz saatine göre misliyle ücretlendirme yapılması lazım. Bütün bunlar İşveren ve İşçi arasında bir toplu iş sözleşmesi ile İş Kanunu ve Türkiye'nin imzaladığı uluslararası kanunlar gözetilerek hazırlanır. Bunun için de sendikaya ihtiyaç vardır.
    Senin serzenişinin okurken yüzümde gülümseme oluştu. Çünkü İstanbul'da pazar günü izinli olmak tam bir eziyet. Yollar, AVM ler, parklar, boğaz, sosyal alanlar kısacası her yer doludur. Hafta arası ise İstanbul tüm güzellik ve olanakları ile size imkanlarını sunar. Yani keşke bize de hafta sonu değil de hafta arası izin verseler diye aklımdan geçirmeden edemedim. :)

    A) Bireysel İşten Çıkarma:
    a) İşveren bu toplu iş sözleşmesindeki hüküm ve kurallara uymaksızın işçi çıkardığında, işten
    çıkardığı her işçi bakımından aşağıda belirtilen yazılı kural ve yaptırımları kabul ve taahhüt
    eder. Bu kabul ve taahhüt tazminatsız işçi çıkarmalarda da Mahkemece çıkarmanın tazminatlı
    yapılmasına karar verilmesi hallerini de kapsar.
    b) Tazminatlı veya tazminatsız işten çıkarma kararlarının gerekçesinin kararda açık ve somut
    olarak gösterilmesi şarttır. İşveren, işyerinde çalışan işçi sayısına bakmaksızın işten çıkarma
    istemini kurula getirmeden önce 3999 sayılı yasa ile onaylanmış bulunan Uluslararası Çalışma
    Örgütü’nün 158 sayılı sözleşmesinde öngörülen danışma ve diğer mekanizmaları işletir.
    Sözleşmede öngörülen işten çıkarma nedenleri dışında bir neden, çıkarma için gerekçe olarak
    ileri sürülemez. Emekliliğine 2 yıldan az kalmış olan işçiler için işten çıkarma kararı disiplin
    suçları hariç yukarıdaki gerekçelerle de olsa uygulanamaz.
    İşveren ayrıca 3999 sayılı yasa ile onaylanmış bulunan 158 sayılı sözleşmenin öngördüğü
    yargı ve tazminat yollarını kabul eder. İşveren 4857 sayılı yasanın işgüvencesi ile ilgili
    hükümlerini, işçi sayısı ile bağlı olmaksızın ve madde hükümleri çerçevesinde uygulamayı
    kabul ve taahhüt eder.
    c) Bu madde hükümlerine uygun olmaksızın işe son verme işlemlerine karşı üyenin işten
    çıkarılma işleminin kendisine tebliğinden itibaren çıkarılma işleminin bu sözleşme
    hükümlerine aykırı olduğunun saptanması gerekçesi ile ilgili mahkemeye başvurarak
    durumunun ve işten çıkartma işleminin geçersizliğinin saptanmasını isteyebilir.
    Mahkemece, işten çıkartma işleminin geçersizliğinin saptanması durumunda işveren, işçiyi
    işten çıkartılmamış gibi tüm haklarını ödeyerek bir ay içinde eski görev ve işyerine başlatır.
    İşveren, işçiyi mahkeme kararına rağmen işe başlatmazsa, ayrıca 4857 sayılı İş Kanununun
    21. maddesi esasları doğrultusunda mahkemece verilecek İş Güvencesi Tazminatını ödemeyi
    kabul eder.
    B) Zorunlu Toplu Çıkarma:
    İşletmenin bütününde bir defada 3 veya daha fazla sayıda işçi çıkarma toplu işçi çıkarma
    sayılır ve bu madde hükmüne tabi tutulur. İşyerindeki kurullarda görev yapan sendika
    temsilcileri toplu işten çıkarılmaya tabi tutulamaz. Toplu işten çıkarmalarda ceza durumları
    göz önüne alınamaz. Toplu işçi çıkarma işlemi yapıldıktan sonra 3 ay geçmedikçe yeni toplu
    işçi çıkarma yapılamaz.
    Kapasitesi daraltılan veya kapatılan işyeri veya bölümündeki asıl ve sürekli işlerde geçici işçi
    çalıştırılamaz. Taşeron eliyle iş gördürülemez.
    İşyerinin ekonomik ya da teknolojik durumu; işin, işyerinin gerekleri bakımından zorunluluk
    olmadıkça toplu işçi çıkartılamaz. Kanun ve yönetmeliklere göre kurulmuş birim ve
    servislerin yasal değişiklikler nedeniyle kapanması durumunda da toplu işçi çıkarma
    hükümleri uygulanır.
    İşçi çıkarmanın zorunlu olduğu hallerde işveren, işçi çıkarma nedenleri ve çıkarılacak işçi
    sayısını, İşyeri Kuruluna intikal ettirir ve taraf işçi sendikasına bildirir.
    Kurul sorunu görüşür, başka çözüm olanakları bulunup bulunmadığını araştırır.
    Sorunu çözmeye elverişli ve işletme gereklerine uygun bir yol bulunamaz ise, işten çıkarma
    esaslarını, çıkarılacak işçi sayısı, işten çıkarma tarihi ile ünitelere dağılımını karara bağlarlar.
    Bu halde sırası ile aşağıdaki şekilde işleme tabi tutulurlar.
    1) Kendi isteği ile ayrılmak isteyenler,
    2) Sendika üyesi bulunmayanlar,
    3) Deneme süresi içinde olanlar,
    4) Bir Sosyal Güvenlik Kuruluşundan emekli olanlar,
    5) İşe son giren işçiler,
    6) Emekliliğini hak kazanmış olanlar,
    7) Aynı durumda olanlar arasında son giren ilk çıkar,
    8) Eşlerden ikisi de aynı işyerinde çalışıyorsa yalnız birisi işten çıkarılır.
    Yukarıda yazılı sırayla toplu işten çıkarılanların yeniden işe alınmalarında son işten çıkarılan
    önce işe alınır kuralına uyulur. Toplu çıkarmadan sonra altı ay içinde yeniden işçi alma
    durumu doğarsa işten çıkarılanlara taahhütlü olarak davetiye gönderilir. Bildirim gününden
    başlayarak 30 gün içinde başvuran işçiye günün şartlarına uygun iş verilir.



    cevap için teşekkürler ,

    Yönetim bize seçenek sundu , dediği kısa olarak şu

    '' kardeşim bana fabrikayı 24 saat çalıştırın nasıl vardiya sistemi istiyorsanız bana onu söyleyin ''

    şirketin bize sunduğu seçenekler arasında 5+2 5+2 5+1 yada 4+1 4+1 4+2 vs vs sistemler var , bize uymayan şu ben 4 gün çalışıp 1 gün tatil yaptığım zaman o tatilden bir şey anlamıyorum , tamam 4 gün kısa ama 1 gün tatil bünyeye az , bizde diyoruz ki , kardeşim 6+2 olsun biz 6 gün aralıksız çalışalım ama en azından 2 gün tatilimizi yapalım.. daha önce 6+2 şeklinde 3 sene çalışmıştık , şirkette diyorki.. 6+2 çalışırsanız net bilmiyorum haftada 38,5 saat gibi tekabül ediyormuş

    '' o zaman siz eksik çalışıyorsunuz bende 3 haftada 1 gün sizi fazla çalıştırım diyor. '' yani 6+2 6+2 6+1 o zaman bizde..

    '' kardeşim sen öyle diyorsunda biz bu sistemi 3 sene çalışmıştık '' dedik.. o zaman işveren bize '' pardon o zaman hata yapmışık '' diyor.. şirkette birde memur ( 08:00-17:00 ) kadrosu var , biz onlara gündüzcü diyoruz , gündüzcüler yıllarca bizden haftalık olarak eksik çalışmışlar ama kimse bunu farketmemiş.. yada biz gündüzcülerden haftalık olarak 1,5 saat yıllarca fazla çalışmışık bu farkedilmemiş , şimdi 6+2 sisteminde haftalık 1,5 saat eksik çalışacağımız bununda kabul edilebilir olmadığı söyleniyor..

    bu arada bizde sendika yok , her bölümden işçi temsilcileri var , bizim adımıza yönetim ile onlar pazarlık masasına oturdular..

    biz vardiyalı olduğumuz için % 12 gibi vardiya primimiz var.. Şirket önce kabul etmessek fabrikayı kapatacağını ima etti , bizde resti gördük reste rest dedik.. ver hakkımızı kapat !! sonra 24 saat düzenine geçersek ne tür bir iyileştirme yapacaklarını sorduk çünkü her yıl sosysl haklarımızda sürekli kaybediyoruz , bize İmza dan önce nasıl bir iyileştirme yapacaklarını açıklayacaklarını taahhüt ettiler.. yani herkes oturup değerlendirecek . şirketin verdiği tatmin ederse 7*24 düzene eyvallah diyeceğiz.. vardiya priminde yüklü bir iyileştirme istedik ( isteyenin bir yüzü kara vermeyen zenci ) misali.. Haftaya şirket nasıl bir iyileştirme yapacağını açıklayacak... ve kâğıtlar gelecek , 7*24 ü kabul ediyorum imza.... Şirketin bunu bize bildirdikten sonra bizimde 6 iş günü bekletme hakkımız varmış , ben bunu 6 güne kadar imzalamayacağım... haaaa iyileştirme yapmasa bile SEVE SEVE kanununa göre imzalayacağım , ama tecrübeli bir elemanlarını beyin olarak kaybetmiş olacaklar o ayrı tabii , 2 raporlu arkadaşımızın çıkışını anlaşmalı olarak verdilerii tazminat+ihbar+9 ay işsizlik peşin + 8 maaş da bonus... bu restlerine karşılık bizde '' eyvallah madem buraya kadarmış bizide çıkarabilirsiniz '' dediğimizde.. '' Biz sizi kaybetmek istemiyoruz o yüzden size 8 maaş bonus u vermiyoruz '' diyorlar..

    bakalım bakalım neler olacak... durum budur..




  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    maestro ve arkadaşlar iyi ki varsınız, var olun,
    yazdıklarını not alıp tez zamanda kullanacam inşallah,

    internetten baktım kışlık setler var buz,cam suyu, buğu 3 lü paket alayım mı onlardan bir tane,
  • 
Sayfa: önceki 474475476477478
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.