Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (115. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.471
Cevap
59
Favori
321.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yani şimdi gel de galeriden araba al. Kullandığım iki Toledomu da 6 yıllık sahiplerinden almıştım. Her ikisi de askerdi. İkisine de hep dua ettim. Kafama takılan bir şey olduğunda da çekinmeden aradım. Gerçekten galeriye kolay kolay bulaşmayacaksın.
  • Merhaba,

    Ankara'da ikamet ediyorum. Ben de yaklaşık 1 ay önce 1999 model Saab 9-3 2.0s LPT aldım; orijinal 115bin km'de araç. İlk 2 sahibi uzun süre garajda bakmış. Gerçekten çok memnunum. Bakım olarak komple bakım yaptırdım. İnternetten bulduğum GM Garage Saab servisine gittim. Arabanın kaputu güneş yanığı olmuştu; onu yaptırdım.
    Balatalar, motor yağı, fren hidroliği, otomatik şanzıman yağı, bagaj amortisörü, son susturucu değiştirdim; anten otomatik olarak çıkmıyordu onu yaptırdım. 2 bin tl bakıma harcadım. Ancak araba şu an tertemiz oldu. Gidişi çok sessiz ve yağ gibi akıyor yolda. Saab'ın sürüşünü daha önce hiç denememiştim ancak gerçekten çok keyifliymiş.
    Motor da 154 beygir, 219 NM tork olmasına rağman (diğer Saab'lara göre çok yüksek değil rakamlar), hızlanması gayet iyi.

    Şimdilik eksiklik olarak ön konsoldaki emniyet kemeri ikaz lambası yanmıyor. Sağ ön havalandırma yerşndeki çubuk kırık. Bunu nerden bulabilirim ?
    Bir de yazlık lastik aldım ancak 205 55 16 aldım, 205 50 16 değil. Goodyear EfficientGrip Performence. Gayet memnunum.

    LPT motoru olan arkadaşlardan chip tuning yaptıran var mı ? Tavsiye eder misiniz ? 210 Beygire kadar artabileceğini söylüyorlar. Siz ne dersiniz ?

    selamlar,

    Mert




  • mertbicakci M kullanıcısına yanıt
    Mert Bey aramıza hoş geldiniz. Ankara ekibi zenginleşiyor. Aracınızdan haz almanız çok güzel. Bahsettiğiniz parçalar için internette opel- saab yedek parçalarını temin eden siteler mevcut. MAil ya da telefonla sorarsanız muhakkak yardımcı olacaklardır. Ayrıca çıkma olarak da satışı olan yerler mevcut. Efficient grip çok güzel bir tercih olmuş. Sralamalarda en az 2. sırada gelen bir lastik. Hem de sessiz ve konforludur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertbicakci

    Merhaba,

    Ankara'da ikamet ediyorum. Ben de yaklaşık 1 ay önce 1999 model Saab 9-3 2.0s LPT aldım; orijinal 115bin km'de araç. İlk 2 sahibi uzun süre garajda bakmış. Gerçekten çok memnunum. Bakım olarak komple bakım yaptırdım. İnternetten bulduğum GM Garage Saab servisine gittim. Arabanın kaputu güneş yanığı olmuştu; onu yaptırdım.
    Balatalar, motor yağı, fren hidroliği, otomatik şanzıman yağı, bagaj amortisörü, son susturucu değiştirdim; anten otomatik olarak çıkmıyordu onu yaptırdım. 2 bin tl bakıma harcadım. Ancak araba şu an tertemiz oldu. Gidişi çok sessiz ve yağ gibi akıyor yolda. Saab'ın sürüşünü daha önce hiç denememiştim ancak gerçekten çok keyifliymiş.
    Motor da 154 beygir, 219 NM tork olmasına rağman (diğer Saab'lara göre çok yüksek değil rakamlar), hızlanması gayet iyi.

    Şimdilik eksiklik olarak ön konsoldaki emniyet kemeri ikaz lambası yanmıyor. Sağ ön havalandırma yerşndeki çubuk kırık. Bunu nerden bulabilirim ?
    Bir de yazlık lastik aldım ancak 205 55 16 aldım, 205 50 16 değil. Goodyear EfficientGrip Performence. Gayet memnunum.

    LPT motoru olan arkadaşlardan chip tuning yaptıran var mı ? Tavsiye eder misiniz ? 210 Beygire kadar artabileceğini söylüyorlar. Siz ne dersiniz ?

    selamlar,

    Mert

    Hoş geldiniz Mert Bey. Hayırlı olsun aracınız. Kilometresine bakılırsa çok hırpalanmamış temiz araç yaşına göre, maşallah.

    www.opelsaab.com sitesine telefon ile ulaşabilirsiniz veya mail de atabilirsiniz. Ellerinde 2003 sonrası modeller için epey parça var, belki sizin ihtiyaçlarınızı da temin edebilirler.

    Lastik tercihiniz güzel olmuş bence de.

    Chip ben olsam mutlaka yaptırırdım. 210 beygir biraz iddialı olmuş sadece yazılım ile. Benim tahminim limitler dahilinde çok zorlamadan kalınırsa 175-180 hp arası güç ve 270-280 NM civarı da tork olur. Araba da canavar olur :) Ancak yazılım yapan firmaları çok iyi araştırın. 100 - 200 lira ucuzuna kaçmayın bu işin.




  • Merhaba arkadaşlar,

    Saab'lara uzun süredir takip ediyorum ve gerek donanım gerek motor gücü olsun gerçekten benim de olmasını istediğim bir araç fakat temizini düşük kilometrelisini bulmak gerçekten zor.. Siz saab kullanan değerli arkadaşlarıma soruyorum

    1-Bu araçları alırken ilk dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
    2-9-3 - 9-5 arasından hangisini daha çok önerirsiniz? (2000 -2005)
    3-Şuan Türkiye de bulunan en donanımlı paket hangisidir? (İlanlarda herkes aero en dolusu vector en dolusu vb gibi yazıyor)
    4-Şuan ki değerlere göre lpg de yakıt sarfiyatları nelerdir?
    5-Araç teknikte güçlü gerçekten yolda bu gücü hissettiriyor mu özellikle yokuşlarda güç kaybı yaşatıyor mu :)

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şimdiden teşekkür ederim inanın bir saab alıp aranıza katılmayı çok istiyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 24saatonline

    Merhaba arkadaşlar,

    Saab'lara uzun süredir takip ediyorum ve gerek donanım gerek motor gücü olsun gerçekten benim de olmasını istediğim bir araç fakat temizini düşük kilometrelisini bulmak gerçekten zor.. Siz saab kullanan değerli arkadaşlarıma soruyorum

    1-Bu araçları alırken ilk dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
    2-9-3 - 9-5 arasından hangisini daha çok önerirsiniz? (2000 -2005)
    3-Şuan Türkiye de bulunan en donanımlı paket hangisidir? (İlanlarda herkes aero en dolusu vector en dolusu vb gibi yazıyor)
    4-Şuan ki değerlere göre lpg de yakıt sarfiyatları nelerdir?
    5-Araç teknikte güçlü gerçekten yolda bu gücü hissettiriyor mu özellikle yokuşlarda güç kaybı yaşatıyor mu :)

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şimdiden teşekkür ederim inanın bir saab alıp aranıza katılmayı çok istiyorum :)

    Selam, kafanızdaki soru işaretlerini elimden geldiğince kaldırmaya çalışayım.

    1- Dizel veya benzinli fark etmez yetkili servis kayıtlarını mutlaka isteyin. Araç yıllardır yetkili servise girmemiş olsa bile ilk 3-4 yılın kayıtları mutlaka mevcuttur. O zamanki bakımları düzenli yapılmış mı? Değişeni falan var mı servis kayıtlarından çıkabilir.

    Dizel almayı düşünürseniz kilometresi mümkünse 80.000 altı olsun. Bu tam olarak bir kıstas değil tabi, kimi 150.000 kilometre devirmiş dizeller 50.000 kilometredeki dizellerden daha sağlıklı olabiliyor. Ama maksat riski minimize etmek ilk etapta.

    100-200 liradan kaçıp da değişik yerlerde ekspertiz yaptırmayın. Gidip yetkili serviste komple bilgisayarlı - mekanik her türlü kontrolünü yaptırın.

    2- 9-5 daha konforludur 9-3 lere göre. Hiç binme şansım olmadı ama sınıfından gereği daha konforlu üretilen bir modeldir 9-5. Öte yandan 9-3 modeli ise dış görünüşünden de kendisini daha çok spora yönelik yapıldığını belli ediyor.

    9-5 iç hacim olarak da 9-3'e göre daha ferahtır. 9-3 D segmentindeki en dar araç olabilir :)

    3- Linear - Vector - Aero şeklinde sıralanır kabaca paketler. Aero en dolusudur ama bu paketler de yıllara göre değişkenlik gösterebiliyor.

    4- LPG değerlerini bilemiyorum bizdeki dizel olduğundan dolayı.

    5- Dizeli de benzinlisi de ne yokuşta ne de düz yolda sürücüsünü utandırmaz, yormaz. İçiniz rahat olsun. Benzinli olacaksa 2.0t 175 beygirlik modelinden aşağısı olmamalı bence.

    Bekliyoruz aramıza :)




  • egeliyim45 E kullanıcısına yanıt
    Merhaba, aracı bende görmeye gitmiştim, kmyi bile sorgulamadan aracın içine binince çok yıpranmış olduğunu insan anlıyor zaten. Ama malesef fotolar yanıltıyor insanı.
  • Arkadaşlar,

    1999 Saab 9-3 2.0s LPT'yi chipletme işini sordum. Aldığım cevap EPROM'un sökülüp üzerine yeni yazılımın yüklenip tekrar takılacağıydı. Böyle bir chip tuning yaptıran var mı ? Sizce riskli mi ?

    selamlar,

    Mert
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    quote:

    Orijinalden alıntı: 24saatonline

    Merhaba arkadaşlar,

    Saab'lara uzun süredir takip ediyorum ve gerek donanım gerek motor gücü olsun gerçekten benim de olmasını istediğim bir araç fakat temizini düşük kilometrelisini bulmak gerçekten zor.. Siz saab kullanan değerli arkadaşlarıma soruyorum

    1-Bu araçları alırken ilk dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
    2-9-3 - 9-5 arasından hangisini daha çok önerirsiniz? (2000 -2005)
    3-Şuan Türkiye de bulunan en donanımlı paket hangisidir? (İlanlarda herkes aero en dolusu vector en dolusu vb gibi yazıyor)
    4-Şuan ki değerlere göre lpg de yakıt sarfiyatları nelerdir?
    5-Araç teknikte güçlü gerçekten yolda bu gücü hissettiriyor mu özellikle yokuşlarda güç kaybı yaşatıyor mu :)

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şimdiden teşekkür ederim inanın bir saab alıp aranıza katılmayı çok istiyorum :)

    Selam, kafanızdaki soru işaretlerini elimden geldiğince kaldırmaya çalışayım.

    1- Dizel veya benzinli fark etmez yetkili servis kayıtlarını mutlaka isteyin. Araç yıllardır yetkili servise girmemiş olsa bile ilk 3-4 yılın kayıtları mutlaka mevcuttur. O zamanki bakımları düzenli yapılmış mı? Değişeni falan var mı servis kayıtlarından çıkabilir.

    Dizel almayı düşünürseniz kilometresi mümkünse 80.000 altı olsun. Bu tam olarak bir kıstas değil tabi, kimi 150.000 kilometre devirmiş dizeller 50.000 kilometredeki dizellerden daha sağlıklı olabiliyor. Ama maksat riski minimize etmek ilk etapta.

    100-200 liradan kaçıp da değişik yerlerde ekspertiz yaptırmayın. Gidip yetkili serviste komple bilgisayarlı - mekanik her türlü kontrolünü yaptırın.

    2- 9-5 daha konforludur 9-3 lere göre. Hiç binme şansım olmadı ama sınıfından gereği daha konforlu üretilen bir modeldir 9-5. Öte yandan 9-3 modeli ise dış görünüşünden de kendisini daha çok spora yönelik yapıldığını belli ediyor.

    9-5 iç hacim olarak da 9-3'e göre daha ferahtır. 9-3 D segmentindeki en dar araç olabilir :)

    3- Linear - Vector - Aero şeklinde sıralanır kabaca paketler. Aero en dolusudur ama bu paketler de yıllara göre değişkenlik gösterebiliyor.

    4- LPG değerlerini bilemiyorum bizdeki dizel olduğundan dolayı.

    5- Dizeli de benzinlisi de ne yokuşta ne de düz yolda sürücüsünü utandırmaz, yormaz. İçiniz rahat olsun. Benzinli olacaksa 2.0t 175 beygirlik modelinden aşağısı olmamalı bence.

    Bekliyoruz aramıza :)

    Öncelikle ilgin için teşekkür ederim. Aklıma sorunlar geldikçe soracağım artık kusura bakma :)

    Dizel olanlarının masarafının daha ağır olacağını düşünerekten Benzinli daha yatkın gibi tabi lpg kiti takmadan binmek zor :)
    Verdiğin düşük km de olan araçları bulmak zor bulsakta fiyatları çok yükseliyor. İnternetten baktığım düşük orjinal olduğunu belirten bir araç var sizce bu fiyat normal mi?
    Bir de yukarıda sorduğum donanımlara ARC de eklendi :) bu daha düşük mü yüksek mi bilemedim.. Aracın ilanını vereyim inceleme şansınız olursa fikirlerinizi beklerim :))

    Sab 9-5

    link düzelttim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 24saatonline -- 4 Nisan 2014; 16:08:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 24saatonline

    quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    quote:

    Orijinalden alıntı: 24saatonline

    Merhaba arkadaşlar,

    Saab'lara uzun süredir takip ediyorum ve gerek donanım gerek motor gücü olsun gerçekten benim de olmasını istediğim bir araç fakat temizini düşük kilometrelisini bulmak gerçekten zor.. Siz saab kullanan değerli arkadaşlarıma soruyorum

    1-Bu araçları alırken ilk dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
    2-9-3 - 9-5 arasından hangisini daha çok önerirsiniz? (2000 -2005)
    3-Şuan Türkiye de bulunan en donanımlı paket hangisidir? (İlanlarda herkes aero en dolusu vector en dolusu vb gibi yazıyor)
    4-Şuan ki değerlere göre lpg de yakıt sarfiyatları nelerdir?
    5-Araç teknikte güçlü gerçekten yolda bu gücü hissettiriyor mu özellikle yokuşlarda güç kaybı yaşatıyor mu :)

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şimdiden teşekkür ederim inanın bir saab alıp aranıza katılmayı çok istiyorum :)

    Selam, kafanızdaki soru işaretlerini elimden geldiğince kaldırmaya çalışayım.

    1- Dizel veya benzinli fark etmez yetkili servis kayıtlarını mutlaka isteyin. Araç yıllardır yetkili servise girmemiş olsa bile ilk 3-4 yılın kayıtları mutlaka mevcuttur. O zamanki bakımları düzenli yapılmış mı? Değişeni falan var mı servis kayıtlarından çıkabilir.

    Dizel almayı düşünürseniz kilometresi mümkünse 80.000 altı olsun. Bu tam olarak bir kıstas değil tabi, kimi 150.000 kilometre devirmiş dizeller 50.000 kilometredeki dizellerden daha sağlıklı olabiliyor. Ama maksat riski minimize etmek ilk etapta.

    100-200 liradan kaçıp da değişik yerlerde ekspertiz yaptırmayın. Gidip yetkili serviste komple bilgisayarlı - mekanik her türlü kontrolünü yaptırın.

    2- 9-5 daha konforludur 9-3 lere göre. Hiç binme şansım olmadı ama sınıfından gereği daha konforlu üretilen bir modeldir 9-5. Öte yandan 9-3 modeli ise dış görünüşünden de kendisini daha çok spora yönelik yapıldığını belli ediyor.

    9-5 iç hacim olarak da 9-3'e göre daha ferahtır. 9-3 D segmentindeki en dar araç olabilir :)

    3- Linear - Vector - Aero şeklinde sıralanır kabaca paketler. Aero en dolusudur ama bu paketler de yıllara göre değişkenlik gösterebiliyor.

    4- LPG değerlerini bilemiyorum bizdeki dizel olduğundan dolayı.

    5- Dizeli de benzinlisi de ne yokuşta ne de düz yolda sürücüsünü utandırmaz, yormaz. İçiniz rahat olsun. Benzinli olacaksa 2.0t 175 beygirlik modelinden aşağısı olmamalı bence.

    Bekliyoruz aramıza :)

    Öncelikle ilgin için teşekkür ederim. Aklıma sorunlar geldikçe soracağım artık kusura bakma :)

    Dizel olanlarının masarafının daha ağır olacağını düşünerekten Benzinli daha yatkın gibi tabi lpg kiti takmadan binmek zor :)
    Verdiğin düşük km de olan araçları bulmak zor bulsakta fiyatları çok yükseliyor. İnternetten baktığım düşük orjinal olduğunu belirten bir araç var sizce bu fiyat normal mi?
    Bir de yukarıda sorduğum donanımlara ARC de eklendi :) bu daha düşük mü yüksek mi bilemedim.. Aracın ilanını vereyim inceleme şansınız olursa fikirlerinizi beklerim :))

    Sab 9-5

    link düzelttim

    ARC donanım paketini siz söyleyince hatırladım. Ben de bazı ilanlarda görürüm ancak Linear ile tam farkını bilemiyorum. Belki sadece 9-5 modeline özgü bir paket olabilir. Gördüğüm kadarı ile donanım eksikliği olarak koltuk soğutma - hafızalı sürücü koltuğu ve elektrikli yolcu koltuğu eksik bu 9-5 modelinde. Onun dışında kilometre ve araç hakkında yazılanlar doğru ise bence o fiyata alınabilecek mükemmel bir araç. İlgileniyor olsam kaçırmazdım gerekli kontrolleri yaptırdıktan sonra.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertbicakci

    Arkadaşlar,

    1999 Saab 9-3 2.0s LPT'yi chipletme işini sordum. Aldığım cevap EPROM'un sökülüp üzerine yeni yazılımın yüklenip tekrar takılacağıydı. Böyle bir chip tuning yaptıran var mı ? Sizce riskli mi ?

    selamlar,

    Mert

    EPROM nedir bilemiyorum ama araç beyni olabilir diye tahmin ediyorum. Eski model araçlarda ne yazık ki yazılım işlemi dedikleri gibi beyin sökülerek yapılıyor. Çoğu yeni model araçlarda ise OBD soketinden, hazırlanan yazılım rahat bir şekilde yükleniyor. Herhangi bir kaput açma veya parça sökmeye gerek kalmıyor.

    Değer olarak ne ön gördüler? Hangi firma ile görüştünüz?

    Firma bilindik işinin ehli ise hiç bir risk teşkil etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurcukka -- 4 Nisan 2014; 17:50:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 24saatonline

    Merhaba arkadaşlar,

    Saab'lara uzun süredir takip ediyorum ve gerek donanım gerek motor gücü olsun gerçekten benim de olmasını istediğim bir araç fakat temizini düşük kilometrelisini bulmak gerçekten zor.. Siz saab kullanan değerli arkadaşlarıma soruyorum

    1-Bu araçları alırken ilk dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
    2-9-3 - 9-5 arasından hangisini daha çok önerirsiniz? (2000 -2005)
    3-Şuan Türkiye de bulunan en donanımlı paket hangisidir? (İlanlarda herkes aero en dolusu vector en dolusu vb gibi yazıyor)
    4-Şuan ki değerlere göre lpg de yakıt sarfiyatları nelerdir?
    5-Araç teknikte güçlü gerçekten yolda bu gücü hissettiriyor mu özellikle yokuşlarda güç kaybı yaşatıyor mu :)

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şimdiden teşekkür ederim inanın bir saab alıp aranıza katılmayı çok istiyorum :)

    24saatonline bey,

    1- Genel durumuna, satan kisinin haline ve birkac belirli yerine ozet olarak. Su anlamda, ben sahibi oldugum 9-5 in 4.sahibiyim. 138binde aldim, su anda 150 binde. 2003 oldugunu dusunursek, daha dusuk kilometre bulunamaz diye dusunuyorum. Fakat sunu pesinen soylemem gerekir, ne kadar iyi durumda olursa olsun, masrafsiz bir tane bulabilme beklentisinde olmayin, hayal kirikligina ugrarsiniz. Bence sase kaporta saglamsa, motor saglam ise (yag yakmiyorsa, ana ve kol yataklari asinmamissa, karteri indirince icinde capaklar gorunmuyorsa, turbo milinde bosluk yoksa vs), tum elektrik aksami faal ise alinir. Bundan gerisi teferruat bana gore. Ben de problemli olup olmamasina bakmaksizin, bazilari da problemli oldugu icin, bir suru parca degistirdim (devirdaim, kayis, gergi, benzin pompasi, su hortumlari,kalorifer vanasi,dic, pcv6,krank sensoru,on-arka viraj lastikleri, arka suspansiyon burclari, karter kontrolu ve temizligi,vsvsvs), simdi kafam rahat keyfini cikariyorum. Hatta benzin pompasi ve krank sensoru programimda olmasina ragmen daha ben degistirmeden yolda birakti. anafikir su sekilde: Temizi bulunur, sifir masraflisi bulunmaz.

    2-Kesinlikle 9-5. Daha once yine bir topikte yazmistim. Ben Saab'a karar verince, hic merak edip 9-3'lere ne baktim, ne de denedim. Fakat sonradan merak edip birkacinin icne oturdum. Bir arkadasin dedigi gibi, biraz BMW-Audi havasi var, icinin dar ve cok cukurda oturuluyor olmasi anlaminda. 9-5 te biraz daha yuksek bir oturum var ( veyahut camlar daha buyuk ve cam cizgisi alcak), arka diz mesafesi kesinliklecok daha iyi. Son olarakta ic-dis estetigi bugun icin biraz demode gibi dursa da daha safkan saab cizgilerine sahip bana gore. Ben 9-5 ten inip, mesela 2006 A4'e bindigim vakit, daracik kolunuzu bacaginizi oynatamadiginiz, ve direksiyonundan, el frenine kadar herseyi daha agir, gorus alanlari kisitli, ufacik camlari olan bir arabaya bindigim hissine kapiliyorum ve bir an evvel 9-5'e donmek istiyorum.

    3- 9-5lerde 2.3 aero en dolusu. Koltuk sogutmasina kadar var.

    4- Hic bir aracima lpg takmadigim icin yorum yapamayacagim.

    5- 9-5 aero'da gucu kesinlikle hissedersiniz, ozellikle sport dugmesine basarsaniz. Normal modda bile, gunluk kullanim icin gereginden guclu. Tek konu 5 vitese gectikten sonra 80-90 in altina inmedikten sonra tekrar 4e inmiyor. Dip gaz yaparsaniz iniyor, 3200 devirde tekrar 5e atiyor. Coook cok istisnai durumlarda can sikici olabilir. Kisa bir sureligine S butonuna basmak konuyu fazlasiyla halleder.

    Umarim yardimci olabilmisimdir.

    Slm.




  • 2006-2011 arasında olan 9-5'ler hangi şasiye sahip?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolfire

    2006-2011 arasında olan 9-5'ler hangi şasiye sahip?

    Emin olmamak ile birlikte, en son kasa 9-5 sanırım Insignia platformu üzerine kurulu. Ondan öncesi ise Saab 9000 üzerine diye tahmin ediyorum.

    Bu arada GM Saab'ı 1989 yılında satın almış olabilir mi? Top Gear'ın Saab Tribute videosunda böyle bir ibare geçiyor. Hatta Saab 900 modeli de 94 model Vectra platformu üzerine kurulmuş yanlış anlamadıysam. Ardından 9-3 modelleri için de 97-98 yıllarında çıkan uzay kasa tabirli Vectra B modelinin platformu kullanılmış. Ancak GM muhasebecileri İsveç'e Saab fabrikasına gelip '' Ulan bu arabalar neden bize bu kadar pahalıya patlıyor?'' sorusuna cevap aramışlar. Yeni 9-3 'e bindiklerinde ilk fark ettikleri şey araçtaki navigasyon sisteminin GM'in koyduğu sistem olmadığını anlıyorlar. Hatta Saab 9-3 modelinde sadece navigasyon sistemini değil daha birçok şeyi de kendince yorumlayarak geliştiriyor çünkü Saab mühendisleri GM araçlarının yeteri kadar iyi olmadığına inanıyorlar. Videonun devamında da yeni 9-5'lerin İnsignia platformu üzerinde ama Saab teknolojisi ile yapıldığı söyleniyor.

    http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-1-series-18-episode-5 Part 1


    http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-2-series-18-episode-5 Part 2




  • Abi bildiğim kadarıyla GM'nin Saab'da hisseleri varmış. %50 civarında ve sonra tamamını satın almış.

    Şuanda otobüsteyim laptop + vınn ı aldım arabayı almaya gidiyorum =) Arabanın resimleri geldi ancak telefonda olduğundan + kalitesiz çekildiğinden + pc ye aktarma vaktim olmadığından gösteremiyorum. Yarın sabahtan basarım buraya.

    Cem Abi aklımdasın aracının yazılarını hazırladım Odaktan diğer resimlerinide buldum en kısa sürede web sitemde yayınlıyorum =)



    undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SaabTutkunu -- 5 Nisan 2014; 0:33:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waxae

    Abi bildiğim kadarıyla GM'nin Saab'da hisseleri varmış. %50 civarında ve sonra tamamını satın almış.

    Şuanda otobüsteyim laptop + vınn ı aldım arabayı almaya gidiyorum =) Arabanın resimleri geldi ancak telefonda olduğundan + kalitesiz çekildiğinden + pc ye aktarma vaktim olmadığından gösteremiyorum. Yarın sabahtan basarım buraya.

    Cem Abi aklımdasın aracının yazılarını hazırladım Odaktan diğer resimlerinide buldum en kısa sürede web sitemde yayınlıyorum =)



    undefined

    Hocam uyusana otobüste ne işin var bilgisayarla vınnla :)) merak ettim aracı bekliyoruz resimleri :)
  • Saab'ın tüm hisseleri GM'nindi artık değil. Saab 2011 sonunda iflasını ilan etti. yanılmıyorsam 2010 yılında Spykers swedish otomobil aldı. geliri gideriniz kurtarmayınca olmayacak dediler ve kapattılar. sonra "National Electric Vehicle" çinli firma aldı saab'ı. GM saab'ı öldürdü. güzelim markayı mahvetti.bu yüzden GM yi hiç sevmiyorum. hangi markayı alsa batırıyor şerolar. Saab'ın zarar ettiği dönemde GM nin saab'ı satmak isteyipte alıcı bulamamasının sebebi. GM'nin saab'da bulunan ve saab'ı diğer araçlardan farklı kılan özelliklerin patentini alması ve bunları satmak istememesi. yani bile bile ölüme terk etti SAAB'ı GM. GM yi protesto ediyorum .

    araba istediğiniz gibidir inşallah. kazasız belasız sürüşler.

    http://www.saabcars.com/





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blaster2005 -- 5 Nisan 2014; 9:20:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    quote:

    Orijinalden alıntı: waxae

    Abi bildiğim kadarıyla GM'nin Saab'da hisseleri varmış. %50 civarında ve sonra tamamını satın almış.

    Şuanda otobüsteyim laptop + vınn ı aldım arabayı almaya gidiyorum =) Arabanın resimleri geldi ancak telefonda olduğundan + kalitesiz çekildiğinden + pc ye aktarma vaktim olmadığından gösteremiyorum. Yarın sabahtan basarım buraya.

    Cem Abi aklımdasın aracının yazılarını hazırladım Odaktan diğer resimlerinide buldum en kısa sürede web sitemde yayınlıyorum =)



    undefined

    Hocam uyusana otobüste ne işin var bilgisayarla vınnla :)) merak ettim aracı bekliyoruz resimleri :)

    Puhaha abi zaten o yazıdan 10-15 dk sonra uyuya kalmışım=) Bir kalktım pc kucağımda Adana'dayım. Biryerlerde oturdum arkadaşla buluşmayı bekliyorum. Bende merak ediyorum doğrusu. Kaliteli resim çekmek için (180 tl lik dijital sony ) fotoğraf makinemide getirdim. 2 saate sanırım aracı alırım.

    Hocam aslında 1989 yıllarındaki GM - Saab hisselerini ve iflasa kadar olan hisse durumunu söylemiştim =)

    @blaster2005 @Onurcukka




  • Onurcukka O kullanıcısına yanıt
    Eprom Flash diskin ilkeli diyebiliriz. Söküp takmak lehimlemeyi gerektiriyor. Bu sebeple riskli bir işlem gibi geldi bana. US performance diye şaşmazda bir kişi yapıyor. 900 tl istedi.
    Ancak ben ebayde Amerikadan üzerine hazır program yüklenmiş bir ECU 150 dolara alınabiliyor. Eski ECU'yu çıkarıp yenisini takıyorsun; bir risk de olmuyor. Aslında arabada 2.ECU
    olması da mantıklı geldi bana.
  • tadano T kullanıcısına yanıt
    9-3, tabii ki dar olacak, çünkü zaten 9-5 varken, 9-3 ün de en az 9-5 kadar geniş olması beklenemez...

    alçak, çünkü o bir spor araba... dışardan bakıldığında, ülkemizin afrikaya benzer yolları da göz önünde alındığında, altını bolca sürtmeniz işten bile değildir...

    konforsuzdur, çünkü o bir spor araba..., sert süspansiyonları yüzünden , ülkemizin afrikaya benzer yolları da göz önünde alındığında sanki yerli bir arabaya binmişsiniz gibi hissetmeniz işten bile değildir..
  • 
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.