Şimdi Ara

<<<DH HYUNDAİ ERA TAKIMI>>> (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
43.494
Cevap
95
Favori
1.681.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genel Bilgiler

    Ülkemizde üretilmeye başlandığı 1997 yılından bu yana 135 binden fazla satan Accent, ilk kez 1994 yılında Excel'in (bazı pazarlarda Pony) yerine çıkmıştı. Üçüncü nesli Güney Kore'de 200 milyon, Türkiye'de de 55 milyon dolarlık yatırımla geliştirilen otomobil, bütün Avrupa pazarları için sadece ülkemizde üretilecek. İsminin sonuna Era (çağ) ekini alırken motor gamı da tamamen yenilenen Accent'ta 1.4 litre 97 HP ve 1.6 litre 112 HP'lik benzinli, 1.5 litre 110 HP'lik turbo dizel motor seçenekleri sunuluyor. Otomatik şanzımanın sadece benzinli versiyonlarda sunulduğu Accent Era'da üretim başlangıcında yüzde 60 seviyesinde öngörülen yerlilik oranı zaman içinde daha da artacak.

    Karoser, iç mekan
    Accent Era yerini aldığı Accent Admire'a göre 4280 mm'lik boyuyla 20 mm daha uzun, 1470 mm'lik eniyle 35 mm daha geniş ve 1470 mm'lik yüksekliğiyle 75 mm uzun boylu. Clio Symbol (4171/1639/1437 mm) ve Fiat Albea'dan uzun (4186/1703/1490 mm) olan otomobilin 2500 mm'lik aks mesafesi de hem 2440 mm'lik selefinden, hem de Clio Symbol (2470 mm) ve Fiat Albea'dan (2439 mm) daha geniş. Selefine göre söz konusu 60 mm'lik artış arka kısımdaki diz mesafesinde çok kolay fark edilmiyor. Accent Era'nın ızgarasının üzerindeki Hyundai logosunun kaputa taşmış bölümüyse Toyota Avensis'i çağrıştırıyor. Ön tampondaki yatay sis farları eski Peugeot 406, Toyota Avensis ve Corolla'dan esintilerle şekillendirilmiş gibi. Arka tasarımı burun yapısı kadar dikkat çekici olmayan Accent Era'nın bagaj kapağında spoyleri andıran bir yükselti var. Kabine girildiğinde çift renkli kokpit (test aracımızda metalik görünümlü kaplamalar da var) ve otomatik klima kumandalarıyla yükseltilmiş olan kalite algısı dikkat çekiyor. Gerçekten de tasarım, malzeme kalitesi ve işçilik selefine göre çok daha üst düzeyde. Ama böyle bir atılım yaparken sinyal/silecek kollarının yenilenmemesi şaşırtıyor. Bütün donanım seviyelerinde dört camın da elektrik kumandalı olması Accent Era'nın selefinden alışık olduğumuz bir durum. Ve yine selefinde olduğu gibi ayna ve merkezi kilit düğmeleriyle birlikte bu kumandaların yerleşimi rakip otomobillerden çok daha ergonomik. Otomobilin yol bilgisayarı ekranındaki bilgiler, kokpitin solunda direksiyonun perdelediği bir düğmeyle değiştiriliyor. Bu modlar gösterge tablosundaki LCD ekranda görüntüleniyor. Müzik sisteminin yenilenmiş olmasıysa kullanıcı için önemli değişikliklerden biri olacak. Accent Era'nın koltuklarında minder sertliği selefine göre daha dengeli hale getirilmiş. Yanal destekleri de yeterince yüksek olan koltukların ayar mekanizmaları da sorunsuz kullanılabiliyor. Accent Era'nın bagajı, selefine göre 15 litrelik artışla 375 litreye yükseltilmiş. Bu hacim 500 litre üzerinde bagaj kapasitesi sunan rakip otomobiller arasında pek de parlak bir değer değil. Era'nın bu konuda kullanıcılardan eleştiri toplaması muhtemel. Bagaj ve depo kapağının kabinden açılabilmesiyse bir avantaj.

    Motor, perfomans
    Hyundai'ın Accent Admire'dan Accent Era'ya geçerken, tamamen yenilediği motor ailesinin tek dizel üyesi olan 1.5 l6V CRDi VGT, gücüyle firmanın bu hacimdeki top modeli. Grup içindeki Kia'nın Cerato modelinde kullandığı 102 HP'lik motorun, değişken geometrili turbo kullanılarak daha da geliştirilmiş versiyonu olan 110 HP'lik motor, rakipleri arasında da en güçlüsü. Hatırlamak gerekirse, değişken geometrili turbo (Variable Geometry Turbocharger), yüksek devirlerde daha fazla egzoz gazına izin vererek daha fazla güç ve yakıt ekonomisi sağlarken alçak devirlerde de daha az egzoz gazıyla daha yüksek tork üretiyor. Triger kayışı yerine zincirle tahriğe sahip olan motorda parça ömrünün sonsuz olması, düşük kullanım ve düşük bakım maliyeti getiriyor. Üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı motorun maksimum torkunu 1900-2750 d/d arasında sürekli üretebilmesi kalkışlarda hiç sıkıntısız devirlenme ve hareket halindeyken de akıcılığın sürekli korunabilmesine imkan tanıyor. 235 Nm'lik maksimum tork bu kadar erken gelince otomobil belki de küçük bir sedan için gereğinden fazla agresif karakterle hızlanıyor. Eğim tırmanışlarında hiçbir sıkıntı yaşamayan otomobil, sık sık vites düşürmeye gerek kalmadan esnek kullanım imkanı sağlıyor, çünkü motor sürücüsüne bu esnekliği sağlayabiliyor, 4500 d/d'ye kadar da rahatlıkla yükselebiliyor. Soğukken de, sıcakken de pek sessizlik iddiası bulunmayan motorun titreşimsiz çalışması dikkat çekiyor. Accent Admire'daki ucuz görünümlü vinil vites körüğünün Accent Era'da da kullanıldığını not etmek gerekiyor. Vites kolunun geri vites seçim bileziğini çalıştıran mekanizma da şaşırtıcı bir şekilde el altında. Körüğe dokununca ele gelen irice parça daha iyi gizlenmeliydi. Otomobilde vites geçişleri selefîndeki kadar yumuşak. Fabrika verilerinde çok iddialı tüketim rakamları sunulmakla birlikte gerçek şartlardaki kullanımda bu kadar dinamik bir otomobilde söz edildiği kadar ekonomi yapılamadığını gözlemledik. Ancak 100 km'de saptadığımız 5.7 litrelik ortalama tüketim değeri de oldukça başarılı. Accent Era bu tüketim ortalamasıyla kullanıldığı taktirde 789 km'lik menzil vaat ediyor.

    Kullanım, konfor
    Süspansiyon sistemi Accent Admire'a göre baştan sona yenilenen Accent Era'da önde bağımsız McPherson tipi kovanlar, helezon yaylar ve denge çubuğu kullanılırken arkada denge çubuk akslı bağımsız süspansiyon ve helezon yaylar bulunuyor. Rakiplerine göre zaten iyi yol tutuş özellikleri gösteren selefine göre tutunma karakteri daha da geliştirilen Accent Era'daki en önemli yeniliklerden biri hıza duyarlı ve elektrik destekli direksiyon sistemi. Yönlendirme hassasiyeti çok keskin olmasa da hız arttıkça sistemin az da olsa ağırlaştığı gözleniyor. Güç ve torkun yüksekliği önde biraz kontrolsüzlük hissi veriyor. Sonuçta otomobilin ağırlığı düşük ve maksimum tork ön akslara bindiğinde arkadan başıboş kalmış gibi geliyor. Kısa sert virajlarda kontrolsüz gaz arttırımına gidildiğinde yüksek torkun etkisiyle önden kayma eğilimine giren otomobil gaz kesildiğinde toparlanıyor. Kontrollü sürüşlerdeyse virajlar geçilirken arka kısmın tutunma performansı tedirginlik yaratmıyor. Zaten kaputunun altında taşıdığı motora bakmaksızın bu tip araçlarla hız yapmamakta yarar var. Süspansiyonun sağladığı sürüş konforu yumuşaklık üzerine kurulu. Sert kullanımlarda rahatsız edici olmayan salınımları gözlenen gövde yolcularını rahat içinde taşıyor. Motorun sıkıntısız devirlenmesi ve esnek sürüş özellikleri sayesinde yolcuların ne hızlanmalarda, ne de vites değişimlerinde rahatı bozulmuyor. Otomobilde yalıtım bu sınıfta yeterli sayılan düzeyde. Ama bu mükemmel olduğu anlamına gelmiyor. Motor sesini özellikle üst devrilerde kabine yansıtan otomobilin kapı fitillerinden de yol ve rüzgar sesi duyduk. Daha fazla yalıtım, daha çok maliyet demek, çaresi yok. Fren testlerinde ABS+EBD'li fren sistemine sahip otomobilimizle başarılı sonuçlar elde ettik. Fren pedalının dozlama hissi çok iddialı değil ama 100 km/s hızdan elde ettiğimiz 39 metrelik derece güvenlik sınırları içinde iyi bir değer. Bridgestone marka lastiklerle donatılmış aracımızda ardı ardına yaptığımız frenlerden sonra sistem ısındığında duruş mesafesinin 1 metre uzadığını gözlemledik




  • Arkadaşlar nerdesiniz cuma gecesi nerelere kayboldunuz.
  • Arkadaşlar bekledim gelmediniz tek başımada canım sıkıldı.Başlangıçta bu tür olumsuzluklar olacaktır birbirimizle kaynaşana kadar.Ancak sizden ricam burayı biraz canlı tutmamız ve aracı düşünen arkadaşlara ve birbirimize daha yararlı olmaya çalışmamız,diğer tarafta görüyorum buraya da uğramanızı bekliyorum.Neyse şaka bir yana ben kaçıyorum,gelen arkadaşlara iyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 6 Haziran 2008; 21:54:32 >
  • ii geceler.. geldim ama kimse yoktu.. ben de kaçıorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Arkadaşlar hepiniz hoş geldiniz.Listeye ekledim,MaviBodrum araç model yılı neydi,bildirirsen sevinirim.



    Benim araç 2008 Model
  • Günaydın arkadaşlar
  • Arkadaşlar bizim farlar mercekli değil değil mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Arkadaşlar bizim farlar mercekli değil değil mi?


    Malesef mercekli değil....
  • Bir servis macerası daha...

    Bu sabah erkenden servise gidecektim önce yağına bakayım dedim motoru çalıştırmadan. O da ne yağ seviyesi minimum seviyeninde altında...Zaten eksildiğini biliyordum daha da eksilmiş. Servis zaten tamamlarız değişime gerek yok demişti.Çünkü aracım 11.000 de...Servise gittim bir eleman elinde yağ ile geldi...Dumur1, adam yağı üst kapaktan düzgün dökemediği için neredeyse 50-100 gr. yağ dışarı aktı!!! Abi ne olacak şimdi dedim... Dumur2 bişi olmaz o kadar yağdan dedi...Birde hava filtresine bak dedim.Daha bakmadan, abi 15000 de değişecek zaten bişi olmaz dedi...Sen yinede bak diye ısrar edince bir zahmet hava filtresini açtı ama çıkarmadı yerinden.Şöyle üstün körü baktı...Temiz abi birşey yok deyip kapadı...
    Kafam iyicene attı.Yerim ben böyle garantiyi deyip ayrıldım hemen servisten, neyseki az ilerisinde yakın arkadaşım var.Eski aracımı oraya götürürdüm işinin ehlidir. Ona söyledim abi bu servis dışarı yağ döktü diye...Arkadaş hemen motorun üzerindeki plastik parçayı çıkardı bir ne görelim alt kısım olduğu gibi yağ!!! Güzelcene temizledik...Sonra ben rahat etmedim 10-30 Mobil Delwac yağ ile komple motor yağını değiştirdim...Hava filtresini çıkardık rezalet... O filtreden hava geçmesi mümkün değil...Hava filtresinide değiştirdik... Size yemin ederim motorun sesi bile değişti...motorda bir rahatlama olduğu hemen belli...
    Bu kadar uzun uzun yazdım...Arkadaşlar özellikle dizel crdi araçlarda, markası ne olursa olsun hiç önemli değil...Bol ve temiz hava, turbo ömrü için inanılmaz önemlidir...Siz siz olun, servis bişi olmaz desede yağınızı sürekli kontol edin ve özellikle dizel araç sahibi iseniz 15.000 olmasını beklemeden değiştirin. Hava filtresinin sürekli temiz olması özellikle dizel araçlar için çok ama çok önemli...15.000 olmasını kesinlikle beklemeyin.Allah korusun 15.000 e gelene kadar bir arıza söz konusu olduğunda servis bunun için kesinlikle kullanıcı hatası olduğunu söyleyip üzerinize atacaktır...Sizde paşa paşa masrafları ödeyeceksiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 7 Haziran 2008; 11:50:56 >




  • Aynen katılıyorum,servislerdeki elemanların çoğu bilgisiz ve tecrübesiz zaten işi bilenle ya özel servis açıyor ya da özel servislere gidiyorlar.Ben şahsen yağı 10000 km.'de değiştirdim(Servis elemanlarının tüm itirazlarına rağmen).İlk yağ değişimi olacağından ve aracın dizel olması dolayısıyla bakımları her 10000 km.'de bir yaptırmayı planlıyorum.Hava filitresi olayına gelince turbolu araçların hava çekim gücü diğer araçlara göre çok fazla o yüzden çabuk tıkanıyor ve çekim basıncıylada pislikleri içeri alıyor.Her 5000 km.'de bir de hava ve polen filitresini değiştiriyorum,her 1000 km.'de birde hava filitresi söküp kaba pislikleri ve böcekleri filiteden uzaklaştırıyorum.Klima polen filitresi çok küçük bu yüzden çabuk tıkanıyor sık değiştirmek araç içi havanın ve klimanın rahat ve randımanlı çalışmasında çok etkili oluyor.
  • raven1974 arkadaşım sen genede garantiyi yakmamak için 15000 km.bakımına tekrar km. dolunca veya yıl tamamlanınca serviste gir.Yoksa garantini yakarlar zaten bahaneye bakıyorlar.Daha sonra servise bastır ve aracı erken bakıma sok ben öyle yaptım.
  • Milli takımımıza başarılar dileriz.
  • otto,
    karşında 30 sayfalık bir era topiği var,
    işin zor kolay gelsin,
    başarılar..
  • ottoman24 takımı ilerletmişsin
    bizde beklerizi kangocular olarak

    sizin bu arabalar kaç ytl gidiyo sizin arabaların 2.elini olduğu bi site atsana bana
  • hyundai era 1,5 crdi otomatik vitesleri çıkarıcakları bilgisi olan varmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: adil07

    hyundai era 1,5 crdi otomatik vitesleri çıkarıcakları bilgisi olan varmı


    Aman abi dizelde otomatik vites çıkarmasın Hyundai. Eline yüzüne bulaştırır emin ol...Dizel motorlarda nedense otomatik vites uyumlu olmuyor. Ford dizelin otomatiğini bir alan pişman birde almayan...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Aynen katılıyorum,servislerdeki elemanların çoğu bilgisiz ve tecrübesiz zaten işi bilenle ya özel servis açıyor ya da özel servislere gidiyorlar.Ben şahsen yağı 10000 km.'de değiştirdim(Servis elemanlarının tüm itirazlarına rağmen).İlk yağ değişimi olacağından ve aracın dizel olması dolayısıyla bakımları her 10000 km.'de bir yaptırmayı planlıyorum.Hava filitresi olayına gelince turbolu araçların hava çekim gücü diğer araçlara göre çok fazla o yüzden çabuk tıkanıyor ve çekim basıncıylada pislikleri içeri alıyor.Her 5000 km.'de bir de hava ve polen filitresini değiştiriyorum,her 1000 km.'de birde hava filitresi söküp kaba pislikleri ve böcekleri filiteden uzaklaştırıyorum.Klima polen filitresi çok küçük bu yüzden çabuk tıkanıyor sık değiştirmek araç içi havanın ve klimanın rahat ve randımanlı çalışmasında çok etkili oluyor.


    Yok abi olurmu? Ne kadar dandikte olsa garanti garantidir... 15.000 bakımada sokacağım... Bu akşam iki araba, 50 km uzaklıkta bir yere düğüne gittik... Benim 1.5 dizel era ve dizel sümbül... Sümbülü kullanan arkadaş biraz heyecanlı bir tipti sanırsam.. Ben sakin sakin gidiyom adam illada önde gidecek... En son bir kapattım, aynadan baktım arkada belli belirsiz farları görünüyordu ... Salona vardığımızda dediki, abi iyi kaçıyor haa...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Aynen katılıyorum,servislerdeki elemanların çoğu bilgisiz ve tecrübesiz zaten işi bilenle ya özel servis açıyor ya da özel servislere gidiyorlar.Ben şahsen yağı 10000 km.'de değiştirdim(Servis elemanlarının tüm itirazlarına rağmen).İlk yağ değişimi olacağından ve aracın dizel olması dolayısıyla bakımları her 10000 km.'de bir yaptırmayı planlıyorum.Hava filitresi olayına gelince turbolu araçların hava çekim gücü diğer araçlara göre çok fazla o yüzden çabuk tıkanıyor ve çekim basıncıylada pislikleri içeri alıyor.Her 5000 km.'de bir de hava ve polen filitresini değiştiriyorum,her 1000 km.'de birde hava filitresi söküp kaba pislikleri ve böcekleri filiteden uzaklaştırıyorum.Klima polen filitresi çok küçük bu yüzden çabuk tıkanıyor sık değiştirmek araç içi havanın ve klimanın rahat ve randımanlı çalışmasında çok etkili oluyor.


    Yok abi olurmu? Ne kadar dandikte olsa garanti garantidir... 15.000 bakımada sokacağım... Bu akşam iki araba, 50 km uzaklıkta bir yere düğüne gittik... Benim 1.5 dizel era ve dizel sümbül... Sümbülü kullanan arkadaş biraz heyecanlı bir tipti sanırsam.. Ben sakin sakin gidiyom adam illada önde gidecek... En son bir kapattım, aynadan baktım arkada belli belirsiz farları görünüyordu ... Salona vardığımızda dediki, abi iyi kaçıyor haa...




    Tartışmasız iyi kaçıyor gaz pedalına dokunman yetiyor,bizim hanım ani hızlanmalardan dolayı panik atak oldu,her arabaya bindiğimizde aynı şamata yavaş git




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kirei

    ottoman24 takımı ilerletmişsin
    bizde beklerizi kangocular olarak

    sizin bu arabalar kaç ytl gidiyo sizin arabaların 2.elini olduğu bi site atsana bana


    Üstad sizin kadar hızlı olamasakta ilerlemeye çalışıyoruz işte

    Üstad hyundai'nin sitesi açılmadı sana daha sonra listeyi gönderirim.2.ele gelince araba .com.'da ganimet gibi seç beyen al huzura er




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    otto,
    karşında 30 sayfalık bir era topiği var,
    işin zor kolay gelsin,
    başarılar..

    Saolasın yuci,doğru 30 sayfalık era konusu var ancak buradaki sıkıntıların büyük çoğunlu ortadan kaldırıldı.Başlangıçta da belirttiğim gibi o konular aracı almayı düşünenleri ikileme sokuyordu ve konu artık durma noktasına gelmişti.Benim buradaki amacım hem paylaşımda bulunmak hem de kaynaşmayı sağlamak.Evet işimiz oldukça zor,zor olmasının sebebi de arkadaşların büyük bir kısmının diğer tarafta olması,bakalım bi davet edeceğim tekrar geri dönerler mi bilmiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.