Merhaba!... 96 model 70S ile 99 model 70S arasında fark yoktur, ancak; 96 model 70SX ile 96 model 70S arasında fark vardır! aynı şekilde; 99-2000 model 70S ile 99-2000 model 70SX arasında fark vardır. Ayrıca; 70S 96 modellerinde hidrolik direksiyon veya Klima bulunmazken, 70S modellerinin 99-2000 modellerinde her 100 üretimden 1'inde 70SX'lerde de olduğu gibi; Hidrolik direksiyon veya Klima yeryer görülür! 96 model 70S'lerde elektrikli ön camlar bulunmazken, 99-2000 model 70S'lerde yeryer Elektrikli ön camlara rastlanır. Bu modellerdeki donanım karışıklığı; 2001 yılında sonlandırılacağı önceden belli olan Uno modeli üretiminin son iki yılında, yani 99-2000 modellerde, fabrika üretim kısmı (piyasaya yedekparça olarak dağıtılmayan kısım) stokların değerlendirilmesi amacı ile ve son modelleride "En Dolu Model" Tabiri kullanılarak pazarlama stratejisi ile son satışların fiyatlarındaki Kar marjını arttırma ve satışları hızlandırmak amacı güdülür!.. Bu nedenle kafa karışıklığı yaşanabilir!... Ayrıca; son kullanıcılar elektrikli cam, boyalı ayna, boyalı tampon, sisli tampon gibi 70S modelinde bulunmayan parçalara ulaşabildiği ve montaj yapabildiği için, 70S lerde bu donanımları görmek doğaldır!... Yukarıdaki nedenlerden dolayı karşılaştırdığınız araçların farkını birebir gözle görerek ayırt etmelisiniz! ruhsatta yazan modelden ayırt edemezsiniz!... Yine ayrıca; aracın fiziki durumu 99-2000 model kazalı bir araçtan daha iyi olabilir! Bu durum, model yılından daha önemli bir kriterdir!... Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!... Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!... |
^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (390. sayfa)
-
-
Merhabalar 1995 UNO SX 156bin küsur km almış oldum..S ler mi SX ler mi makbul öncelikle sorum bu.Bir de Sağ ön kapının altından yol sesi çok alıyor..Sol ön kapıdan tık gelmiyor ama sağdan oldukça çok geliyor..Fitillere baktım iyice ama fitillerde anormal bişey yok anlamadım sorun nedir?
-
Merhabalar
Daha önce Gazcının yüzünden devirdaim kasnağının kırıldığını anlatmıştım
Arabada ustanın ses çıkarsa Gel kayışı sıkarım dediği bazen ve özellikle soğukta peydahlanan bir ses belirdi cıyk cıyk kayış gaz verdikçe ötüyor ustaya tekrar goturdugumde kayislarin gergin oldugunu soyledi daha çok gerdirirse bilyayı dağıtabilecegini ifade etti
Altta muhafaza kapağı olmadığı için nemleniyormuş filan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba!...
Mesajınınzda Bir Soru'mu sordunuz? anlayamadım!...
Mesajınızda; kısaca kayış sesinden bahsetmişsiniz! Peki sonra?
Yukarıda anlattığınız hikayenin sonrasında ne oldu? Usta size bir çözüm öneirisi getirmedi mi? Bize sorunuz nedir?
Kayış sesi; genelde gevşek olmasından dolayı, bazan da olası ıslanma veya yağ bulaşma vs. nedenlerden duyulur!...
Bazan tamir sırasında yağlı elle tutulan kayış'a bulaşan yağ eriyip-akıp gidene kadar rahatsız edici şekilde kayış sesi duyulur! Bazan da, soğuk ve sisli-nemli havalarda kayış üzerinde biriken nem kayış'ı kaydırır, fakat bu ses de kısa sürelidir! yani kayışın nemi'i gidince ses birdaha çıkmaz!...
Gelelim gevşeklik durumuna; Ustanız gevşek değil diyorsa, ses gelmemeli!... Ustanın dediğine göre bütün araçlar yağışlı havalarda cıyk-cıyk ötmeli!
Buna rağmen;!...
Ustanın bahsettiği koruyucu resimdeki gibidir!
Bu parçadaha önceki yazılarımda da şiddetle bahsettiğim gibi! işgüzar ustalar tarafından sökülüp atılır!... "Nasıl ki?" dediğinizi duyar gibiyim!... Yanlış duymadınız! Bu muhafaza, tamir esnasında parçaların sökülmesini zorlaştırdığı için her tamirde sökülüp takılmalıdır, işgüzar ustalarımız da araç sahibine sormadan bu parçayı söker ve birdaha takmazlar!... Defalarca karşılaştığım bu duruma, tek başıma sadece şahsi aracımda ve çevremdeki insanların araçlarına müdahale edebildim! aynı şekilde daha başka parçalarda da Usta zaiyatlarına şahit oldum! ama tüm ülkeye yetişemeyeceğim gerçeği ile savaşmaktan vazgeçtim!...
Gelelim bu parçanın teminine, maalesef bu pek mümkün gözükmüyor! Ben uzun araştırmalar sonucu eski bir satıcının deposunda yakaladım ve satın aldım aracıma taktım, ancak çevremdekiler için başka biryerde bulamadım, yukarıda ebay'da olduğu gözüküyor fakat; çinden dört alışverişimden sadece ikisi elime ulaşınca, yurtdışı alışverişlere pek sıcak değilim!
Parça kodu:7545789
Bu muhafazayı edinirseniz sizinde benim gibi kayış sesiniz kesilir!
Başarılar dilerim!
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Eskişehir'de tavsiye edebileceğiniz enjeksiyonlu unolardan anlayan varsa pm atabilir misiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba!...
Maalesef Ülkemizde Enjeksiyonlu Uno'dan anlayan yerel bir usta yok! Boşuna aramayın!... Sorununuzu söyleyin size yardımcı olalım, yada bu konu mesajlarını geriye doğru okuyun sorularınıza cevap bulursunuz! herhangi bir ustaya bu cevabı anlatırsınız, tamir işlemini yapar!... Anlıyorum diyen ustalar ise; size birsürü parça değiştirtir, sonrasında artık o kadar parçadan sonra doğru parçaya sıra gelince sorun çözülür! Paranız çok ise Bu'da bir çözüm!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
cevabınız için teşekkür ederim. teknik olarak araç parçaları hakkında hiç bilgim yok bu yüzden kusura bakmayın. aracım 2001 model 1.4 ie ve benim problemlerim şöyle. ilk olarak merak ettiğim kullanım olarak da aracı haftada bir anca kullanılıyor. az kullandığım için sıkıntı yaşar mıyım? kışın her gün çalıştırmak gerekir mi? diğer sorunlarım şöyle
1- bazen aracı bazen çalıştırmakta sıkıntı yaşıyorum. geçen yaşadım akünün eksi kutbunu çıkarıp takınca araba sorunsuz çalıştı. sonra problem yaşamadım ama çok sık oluyo bu olay. eksi kutba digiplexten kablo çekmemi tavsiye ettiler bu işe yarar mı?
2- kalorifer ayaklara ısı veriyor ama havalandırma yerlerinden sıcak hava vermiyor bunu nasıl çözebilirim?
3- arka silecek suyu püskürtmüyor. bu sorunu nasıl halledebilirim
4- kışa girerken ne gibi hazırlıklar yapabilirim?
eğer daha önce cevap verdiğiniz sorular varsa zahmet edip tekrar cevaplamayın şimdiden teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhaba!...
Uno ie; Tek nokta enjeksiyonlu sistem bir motora sahiptir! bir adet Ateşleme beyni ve ayrıca Bir adet Yakıt Enjeksiyon Beyni mevcuttur!...
Ateşleme Beyni Digiplex2 MED439M kodlu parça, ateşlemeyi sağlar ve bu beyin; Hem Benzin yakıtında, Hemde LPG yakıtında sorunsuz çalışır. Sol çamutluk üzerinde, Akü'nün arkasında konumlandırılmıştır, görebilirsiniz!...
Yakıt Enjeksiyon Beyni; Torpidonun arkasında, göğüslüğün sağ altına eğildiğinizde halının altında konumlandırılmıştır;
Her araçta olduğu gibi, ara sıra motoru çalıştırmak gerekir, bu Uno araçlara mahsus değildir, "Çalışan Demir Paslanmaz" arasıra çalıştırılmayan bir motorun yakıt sistemi Benzin yakıtı içerisindeki reçinenin kuruması nedeni ile tıkanır, diyaframlar kurur çatlar, Oringler patlar, vs.vs!...
Kısacası hergün çalıştırmasına hiç gerek olmasada, haftada bir çalıştırılıp kısa da olsa bir mesafe yol gidilmelidir ki, sadece motor değil, aracın tüm hareketli parçaları yağlanarak paslanması önlenir!...
1-Uno ie Hem Benzinde Hemde LPG'de kullanılamaz! LPG anahtarı Otomatik olmamalıdır, Manuel olmalıdır. Otomatik LPG anahtarı ile her an kaza yapabilirsiniz. Uno ie; LPG'de 1 kere olsun çalıştırılırsa; ardından Benzin yakıtında çalıştırılamaz, çalışsa da düzensiz çalışır!... Kutup başını söker takarsınız, ardından ilk seferde Benzin yakıtında çalıştırabilirsiniz, ardından yine LPG'ye geçerseniz; tekrar Benzinde çalışma bozulur!... Enjeksiyon Beyni sürekl iaçık bir Bilgisayar'dır, kutup başını söker takarsanız; Beyni resetlemiş olursunuz!... Bu sorunun çözümü; Bu konuda defalarca anlatıldı, birkaç mesaj öncesine giderseniz Teknik bilgiler mevcuttur!...
Digiplex2 MED439M Ateşleme Beyni'ne kablo çekmek gereklidir, Fiat araçlarımızın elektrik tesisatı zayıf tasarlandığı için yetersiz kalan Şase'lemeyi sağlamış oluruz!... Ancak bu işlem Benzin'de çalışma sorununuzu çözmez!... Bu işlem Tekleme-Stop etme sorunu içindir!...
2-Orta ve yan difizörlerden maalesef sıcak hava gelmez! Uno bu şekilde tasarlanmıştır!... Bununla ilgili Benim kendi aracımdaki çözümümü önceki mesajlarda bulabilirsiniz!...
3-Arka silecek suyu, su deposunun altındaki iki pompa mevcut olup birtanesi ön Cam yıkama, Diğeri Arka Cam yıkama içindir. Arka Cam yıkamaya ait pompa arızalı olabilir, pompa sağlam ise; pompadan çıkan hortum takip edilip hortumun tıkalı veya kaçak yapan yeri bulunur, tamir edilir (Tavan Döşemesi sökülür). Belkide daha önce hortum veya pompa iptal edilmiş bile olabilir!...
4-Kışlık Bakım için yerel Tamiricleriniz size yeterli derecede yardımcı olabilir!...
Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
değerli yorumlarınız için teşekkürler abi deneyeceğim hepsiniquote:
Orijinalden alıntı: yazar4002Merhaba!...
Uno ie; Tek nokta enjeksiyonlu sistem bir motora sahiptir! bir adet Ateşleme beyni ve ayrıca Bir adet Yakıt Enjeksiyon Beyni mevcuttur!...
Ateşleme Beyni Digiplex2 MED439M kodlu parça, ateşlemeyi sağlar ve bu beyin; Hem Benzin yakıtında, Hemde LPG yakıtında sorunsuz çalışır. Sol çamutluk üzerinde, Akü'nün arkasında konumlandırılmıştır, görebilirsiniz!...
Yakıt Enjeksiyon Beyni; Torpidonun arkasında, göğüslüğün sağ altına eğildiğinizde halının altında konumlandırılmıştır;
Her araçta olduğu gibi, ara sıra motoru çalıştırmak gerekir, bu Uno araçlara mahsus değildir, "Çalışan Demir Paslanmaz" arasıra çalıştırılmayan bir motorun yakıt sistemi Benzin yakıtı içerisindeki reçinenin kuruması nedeni ile tıkanır, diyaframlar kurur çatlar, Oringler patlar, vs.vs!...
Kısacası hergün çalıştırmasına hiç gerek olmasada, haftada bir çalıştırılıp kısa da olsa bir mesafe yol gidilmelidir ki, sadece motor değil, aracın tüm hareketli parçaları yağlanarak paslanması önlenir!...
1-Uno ie Hem Benzinde Hemde LPG'de kullanılamaz! LPG anahtarı Otomatik olmamalıdır, Manuel olmalıdır. Otomatik LPG anahtarı ile her an kaza yapabilirsiniz. Uno ie; LPG'de 1 kere olsun çalıştırılırsa; ardından Benzin yakıtında çalıştırılamaz, çalışsa da düzensiz çalışır!... Kutup başını söker takarsınız, ardından ilk seferde Benzin yakıtında çalıştırabilirsiniz, ardından yine LPG'ye geçerseniz; tekrar Benzinde çalışma bozulur!... Enjeksiyon Beyni sürekl iaçık bir Bilgisayar'dır, kutup başını söker takarsanız; Beyni resetlemiş olursunuz!... Bu sorunun çözümü; Bu konuda defalarca anlatıldı, birkaç mesaj öncesine giderseniz Teknik bilgiler mevcuttur!...
Digiplex2 MED439M Ateşleme Beyni'ne kablo çekmek gereklidir, Fiat araçlarımızın elektrik tesisatı zayıf tasarlandığı için yetersiz kalan Şase'lemeyi sağlamış oluruz!... Ancak bu işlem Benzin'de çalışma sorununuzu çözmez!... Bu işlem Tekleme-Stop etme sorunu içindir!...
2-Orta ve yan difizörlerden maalesef sıcak hava gelmez! Uno bu şekilde tasarlanmıştır!... Bununla ilgili Benim kendi aracımdaki çözümümü önceki mesajlarda bulabilirsiniz!...
3-Arka silecek suyu, su deposunun altındaki iki pompa mevcut olup birtanesi ön Cam yıkama, Diğeri Arka Cam yıkama içindir. Arka Cam yıkamaya ait pompa arızalı olabilir, pompa sağlam ise; pompadan çıkan hortum takip edilip hortumun tıkalı veya kaçak yapan yeri bulunur, tamir edilir (Tavan Döşemesi sökülür). Belkide daha önce hortum veya pompa iptal edilmiş bile olabilir!...
4-Kışlık Bakım için yerel Tamiricleriniz size yeterli derecede yardımcı olabilir!...
Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhabalar uno 70 sx 98 model aracımız var. Daha önce hiç anifiriz konulmamış.Havaların soğumasıyla birlikte antifiriz ihtiyacı meydana geldi yalnız motor suyu baya paslı ve bulanık.Bunu nasıl değiştirebilirim.Youtubeden araştırdım su kabının içine hortum koyarak ve motordan gelen motor hortumunu çıkararak içindeki pası temizliyorlar.Ben hangi hortumu çıkarıp temizleyeceğimi bilemedim karışık geldi. İlk arabamız yardımcı olursanız çok seviniriz. Şimdiden teşekkürler.
-
quote:
Orijinalden alıntı: KeremuluisikMerhabalar uno 70 sx 98 model aracımız var. Daha önce hiç anifiriz konulmamış.Havaların soğumasıyla birlikte antifiriz ihtiyacı meydana geldi yalnız motor suyu baya paslı ve bulanık.Bunu nasıl değiştirebilirim.Youtubeden araştırdım su kabının içine hortum koyarak ve motordan gelen motor hortumunu çıkararak içindeki pası temizliyorlar.Ben hangi hortumu çıkarıp temizleyeceğimi bilemedim karışık geldi. İlk arabamız yardımcı olursanız çok seviniriz. Şimdiden teşekkürler.
selam,
daha önce hiç antifriz konulmamışsa durum biraz riskli olabilir, kireç ve pas iç kısımları kapladıysa antifiriz ekleyince bunlar çözülür ve bazı sorunlar belirmeye başlar ...
ilk seçenek;
yedek su deposunun kapağını açtıktan sonra radyatör alt hortumunu söküp komple suyu tahliye yapacaksınız ve sisteme musluktan bir hortumla tazyikli su basarak içindeki tortuların çıkmasını sağlayacaksınız ... yeterince temizlikten sonra yine sadece musluk suyu dolduracaksınız ... ardından motoru çalıştırıp yedek su kapağı açık olarak hava alma işlemi yapacaksınız ...
ardından biraz ılınmasını bekleyip aynı işlemi tekrar, gerekirse 3 kez yapacaksınız ... en sonuncuda musluk suyu yerine tercihen saf su kullanmanız daha iyi olur ...
ikinci seçenek;
eğer risk alırım diyorsanız, yukarıda bahsettiğim komple temizliği yaptıktan sonra sonuncu yani 3. işlemde suyunun büyük kısmını doldurduktan sonra son aşamada antifriz ekleyerek motor suyunu tamamlayacaksınız, şimdilik fazla risk almamak için 1 veya 2 lt. yeterli olur, aracınıza en uygun ürün petrol ofisi yeşil antifriz ... yine hava alma işlemi yapılacak ...
ardından;
her gün suyun seviyesine bakılacak ve kaçak var mı diye hortumlar vs. kontrol edilecek ...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 4 Kasım 2020; 18:12:20 >
-
çok sağolun bugün radyörtücüye götürdüm arbayı içini temizledi.Castrol mavi antifiriz ekledik. 3LT antifirizin tamamını ekledi. usta saf su ile karıştıralım dedim 3 lt fazla olur felan dedim bişey olmaz dedi,normal su ekledi.Ama nasıl hortumların temizlendiğini öğrendim bundan sonra kendim hallederim sizin anlattığınız gibi.Acaba antifirizi biraz boşaltıp saf sumu eklesem sizce.
-
artık içine girmiş antifrizi boşaltmaya gerek yok, bu şekilde kullanın ama suyunun eksilip eksilmediğini ve bir yerinden kaçak var mı yok mu sık sık kontrol edin ...
usta nasıl bir işlem yaptı, benim anlattığım gibi komple suyu boşalttı mı, havasını aldı mı ?..
-
Aynen içindeki paslı suyu komple boşalttı.hortum koydu içine devirdaim yaptırdı.Sonra olduğu gibi antifirizi koydu.Son olarak az bişey üzerine su koydu bu kadar.
-
yazmayı unutmuşum havasınıda aldı.
-
antifiriz degistirmek istiyorum motordaki suyu nasil boşaltacam musluk göremedim sadece radyatör alt borusu var kelepçeli ordan mi boşalacak su? yada tapa musluk felan var mi bi yerde bulamadım???
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Bugün sabah, klüp üyelerinden Ankara'dan beni arayan mertcan veya metincan isimli arkadaşım, telefon numaranı kaybettim. Beni tekrar ararmısın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 17 Kasım 2020; 21:45:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Merhaba arkadaşlar yeni üye oldum bende 2 ay oldu 1997 70 sx aldım tanımaya çalışıyorum kaloriferlerim sadece ayak ve ön camlar ısınıyor diğerlerı ısınmıyor yardımcı olurmusunuz önlerin ısınmadığını yazlık olduğunu duydum ama yandakilerde ısınmıyor kalorifer kapalıyken soğuk hava geliyor ama açınca hiç hava gelmiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X