Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (382. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8.141
Cevap
101
Favori
1.421.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 380381382383384
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kral1916 K kullanıcısına yanıt
    Mrb.Benim aracımda da bir dönem oluşmuştu bu sorun.Üst resimdeki digiplex soğutucu modül olan o parçadan akü eksi(-) kutup başına bir kablo ile bağlantı yapın(şase diyorlar) büyük ihtimalle sorununuz çözülecektir.Kabloyu modüle sac vidası ile tutturabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RAMPOLDI

    aniden stop etmesi bu parcanın arızalı olması ihtimalini getiriyor.Ama bu parcada arızalı olsa tekrar marsta calışmaz soğuması gerekli ki yeniden mars bassın

    Merhaba!

    Stop etme sorunu yaşayan Kral1916 arkadaşın aracı sxie, ve bu araçlarda resimdeki parça bulunmaz!
    Resimdeki parça, düz karbüratörlü araçlarda, distibütör üzerinde bulunan ateşleme ünitesidir! bu parça arızalı ise dediğiniz gibi ditekt ateşlemeyi kestiği için stop sorunu yaşanır, fakat dediğim gibi sxie araçlarımızda bu parça yerine Digiplex2 MED439M bulunur! Digiplex2 Akünün arkasında, amortisörün üst civatalaroına bağlı bir parça üzerinde montajlıdır! Digiplex2 MED439M Uno sxie'lerde kullanılır, aynı motoru kullanan Tempra-Tipo modellerde ise Digiplex2 MED433A birebir benzemektedir!



    Fakat bu ikisi birebir benzemesine rağmen birbirine kullanılamaz! Takılırsa çalışır, fakat parametreleri çok farklı olduğu için ikidebir stop eder, zor çalışır,vs vs,

    Acaba Kral1916 arkadaşın bunlardan bihaber olan sanayi ustaları tarafından çok benzemesiyle yanlış Digiplex takılmış olabilirmi?@Kral1916

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...




  • Kral1916 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    RAMPOLDİ arkadaşın mesajına verdiğim cevabı yineleyerek!; Digplex2'nizin model numarasını sormak isterim, sanırım yanlış model takılmıştır.
    Sorun Digiplex2 değilse de dolaylı olarak digiplex'in elektriğini etkileyen, önceki yazımda bahsettiğim üzere oto elektrikçi kasap'ların aracınızın elektrik tesisatını katlettiklerine eminim!
    Bu sorununuzun çözümünde ortaya çıkacak neden belki yazımda bahsettiğim yerlerden çıkmayacak olabilir, Ancak herhalükarda aracınızın elektrik sistemini katledilmiş olduğunda ısrarcıyım!...

    Aslında Uno'lardan anlayan oto elektrikçi diye birşey yoktur! Oto elektrik her araçta segmentine göre aynıdır!
    Benim anlatmak istediğim, ve daha önceki yazılarımda da bahsettiğim! Sanayi ustalarımızın kabloları umarsızca kesip, tek bildikleri şey olan "elektrik bantı" ile bantlayarak, görevlerini doğru yapmamalarıdır! Kazandıkları parayı haketmemektedirler! Kablolar kesildikten sonra; uygun fiş-soketler kullanmayıp, kablo kalınlıklarına dikkat edilmeden, şaselemelerde ve akım dağıtımında hiçde sorumluluk sahibi olmamalarıdır! özelliklede izolasyon kurallarına riayet etmemektedirler!

    Bu konu benim en çok hazmedemediğim konu olarak, derinden yaralamaktadır!
    Ustaların daha sorununuzu anlatırken lafınızı tamamlamadan, araca dalarak girişmeleri ve sürekli parça değiştir olmadı diğerini değiştir yöntemiyle çalışmalarını, Onları değiştiremeyeceğimiz gerçeğiyle kabullenilebilir, Ancak! bu sorumsuzlujklarının sonucunda Kazalar, Yangınlar! ölümler meydana geldiğinde! Kabullenemiyorum!...

    Allah sizi iyi Usta'larla karşılaştırsın diyerek Başarılar Diliyorum!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...




  • İsmailcamur İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    Uno sxie araçlarımızda benzinde, Herhangi bir düzensiz çalışma problemi!; Gaz kelebeği diye adlandırdığımız yerden kaynaklanmaktadır! Sanayi ustalarımız bu sorunu bilmediklerinden dolayı, sürekli o parçayı değiştir bu parçayı değiştir! çözemezler!...
    Sorunun kökten çözümü bellidir! Gaz kelebeği ünitesi komple değişecektir! Bu ünite Tamir Edilemez olup! sanayi Ustalarımızın bunu bilmemeleri nedeniyle! Sorun Uno sorunu gibi kalmış olup! Aslında bir Usta sorunudur!
    Aslında bu ünitenin sıfırını da bulmak zor olduğundan olsa gerek! Zor bulunur olmak Çözümü değiştirmez! Çözüm bu parçanın Değişimdir!

    Başarılar dilerim!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...
  • İsmailcamur İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    Sorununuza neden olabilecek şeyler O Kadar Çok'ki!
    Biaz daha ayrıntı verirseniz bir fikrimiz olabilir! Örneğin Şanzuman veya Diferansiyelinize baktırın! Aracınız önceden kazalı olabilir, bağlantıların esnemesiyle süretünme ihtimali yoğunlaşır!
    Motor kulaklarından sağ yağlı motor takozuna baktırın! Yada daha basit bir sorun olabilir! Örneğin çamurluk davlumbazları veya Gevşek radyatör fanından da olabilir!

    Ancak, Aracı lifte alıp yakından inceleyen Ustaların sorunu bulamamış olmaları yanında! Akisleri ve bilyaları, sağlam olmalarına rağmen Neden değiştirdiler? Bence Siz O Ustalardan Biranönce Uzaklaşın!...

    Başarılar Dilerim!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!
  • Ustam merhaba verdiğin bilgiler için teşekür ederim evet bilya ve akis değişti üstelik üstündeki Akis orjinal akismiş ama değiştirdik ve 500 liraya patladı bilyalar ve akisle. Ayrıntı verecek olursam aracım kaza ve değişeni yok liftte kaldırdık çözemedi usta kafayı yicem 60 dan sonra ses geliyo bişey dönerken sürtüyo 10 dakika yapıyo sonra kesiyo v kayış rulmanı dedi bi usta ama emin olmadan para harcamak istemedim ayrıntı olarak bişey dönerken sürtüyo yavaş hızlarda yapmıyo 60 dan sonra başlıyo ara ara kesiliyor akıl danışmak istedim ustam yardımcı olursan sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İsmailcamur -- 28 Nisan 2020; 23:44:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bide arkadaşlar bi sorum olucak egsoz muayenesinde katalizör istiyolarmış yoksa geçmiyormuş muayeneden bu doğru mu ? Bildiğim kadarıyla unolar fabrika çıkışlı katalizör yok sonradan ekleniyor bu doğru mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Yok digiplex orjinal yanlış değil ama sıkıntı şu araba yolda giderken aniden benzin yada LPG fark etmiyor stop ediyor hemen marşa basınca alıyor tamirciye yine gittim kran sensörunu temizledi taktı bana dediki genelde digiplex ten yapıyor bu stop sorununu değiştir dedi ama gayri ihtiyari konuştu çıkma digiplex 500 TL civarı yani kısacası kime inanacagimi şaşırdım bi parçanın arızalı olup olmadığını bilmeden değişecek demenin mantığı nedir sizce krank sensörunu değiştirsem stop olayı cozulurmu yardımcı olursanız sevinirim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Yok digiplex orjinal yanlış değil ama sıkıntı şu araba yolda giderken aniden benzin yada LPG fark etmiyor stop ediyor hemen marşa basınca alıyor tamirciye yine gittim kran sensörunu temizledi taktı bana dediki genelde digiplex ten yapıyor bu stop sorununu değiştir dedi ama gayri ihtiyari konuştu çıkma digiplex 500 TL civarı yani kısacası kime inanacagimi şaşırdım bi parçanın arızalı olup olmadığını bilmeden değişecek demenin mantığı nedir sizce krank sensörunu değiştirsem stop olayı cozulurmu yardımcı olursanız sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İsmailcamur İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    Aracın sesini yanında olup dinlemeden birşey söylemek güç, ancak tecrübelerimden; Alternatör rulmanlarıza baktırın! Ben çok nadir aracımı ustaya götürüyorum! Götürdüğüm zamanda binpişman dönüyorum! Arızalarımı tamir etmek için ustaya vereceğim para ile gidip gerekli aletleri satın alıyorum! hem alet sahibi oluyorum! hemde aracımda nerede ne var bilerek içim rahat kullanıyorum!
    Bu virüs zamanlarını değerlendirip birkaç alet ile sizde sorununuza yakınlaşabilirsiniz! Mesela alternatörü sökün, dışarıya alın, sonra onuda söküp dağıtın ve rulmanları ortaya çıkana kadar sökün! rulmanı elinizle çevirdiğinizde zaten bozuk olup olmadığını anlarsınız, eğerki anlayamazsanız; rulman çok pahalı birşey değildir satın almaya gidin ve yenisini elinize alıp eskisiyle karşılaştırırsanız ne demek istediğimi anlarsınız, tabiiki bundan sonra rulmanı sökmek için çektirmeye ihtiyacınız olacakki! o da, arızayı bulamayan ustaya vereceğiniz işçilik parasından az olacaktır!

    Ben dediğiniz hızlarda gelen ve sonra kesilen sesi duyduğumda ilk, merak edip kayış gergi alternatör herşeyi söküp bulmuştum bu sorunu! tabii o zamanlarsa sadece ön rulmanı değiştirmiştim, ses kesilmişti. şimdi arka rulmandanda ses geliyor, yani sökmüşken iki rulmanı da değiştirmek en iyisi!

    Yani emin olup para harcamadan tespit ancak böyle oluyor kardeşim, işi ele alacaksınız ve kendiniz bulacaksınız! baktınız ki alternatörde, gergi de, kayışta bir sorun yok! içiniz rahat etsin istiyorsanız onları bile değiştirseniz hem ustaya vereceğiniz paradan çok tutmaz! hemde aracınızda hangi parçanın ne zaman değiştiğini bilirsiniz! bu değerli birşeydir ki işte o zaman, o kendini bilmez ustaların boşuboşuna değiştirdiği parçaların masrafı yerine bu şekilde para harcamak, emin olun sizi daha mutlu edecektir! Elbette ki, aks ve tekerlek rulmanları gibi parçaların değişiminde parça fiyatları yüksek olacağı için bana hak vermeyebilirsiniz. Ben böyle durumlarda da, rot balansçı yada başka ustaya gitmek gibi yöntemlerle, çapraz sorgu yöntemiyle sonuca ulaşıyorum! Hem ne demek yani, hem size aksları ve rulmanları aldırıp değiştirecek, sonrada arıza bundan değilmiş diyecek kadar cüretkar bir usta olmak nedir anlamıyorum!

    Baktınız olmuyor, Ustayı değiştirin kestirmeden çözülür sorununuz, boşa da para harcamazsınız!...

    Başarılar dilerim!
    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 1 Mayıs 2020; 4:57:27 >




  • İsmailcamur İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    Aracınız 60S ise doğrudur! bu araçların motor tipi nedeni ile eksoz emisyon değerlerini dengelemek için palio'larda da kullanılan katalizör takılmaktadır! bu araçların üretildiği yıllardaki teknoloji ve emisyon değeri ölçüm ve araç muayene geçerlilik kuralları o yıllarda bugünkü gibi olmadığından, maliyeti azaltmak için bazı serilerde takılmamıştır! eğer ki emisyon değerleriniz normal ise gerek yok!
    Aracınız 70 serisi ise zaten emisyon değerleriniz tamircileriniz tarafından ayarlanabileceğinden, yine kimse size zorla katalizör taktıramaz!

    Başarılar dilerim!
    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...
  • Merhaba!

    Aracınızın bu resimlerini paylaşmanız iyi olmuş!
    Öncelikle, kesin olarak söyleyebilirim ki, tamirciniz bilmeden konuşuyor! Digiplex'ten dolayı stop etmez, ancak anlık ateşleme keser, yani anlık olarak ateşlemenin kesildiğini (silkeleme) ve motorun çalışmaya devam ettiğini hissedersiniz ve bunu sıksık yaparak rahatsız edici olur, UnoCAN'larımızda bu arıza kesinleşmiş olup, arıza nedeni digiplex'in soketindeki gevşeklikten dolayı şaseleme anlık kesintiye neden olur, buda çalışmaya yansır! Bunu daha önce biz forumda şöyle çözdük, Digiplex'in alüminyum kasasına bir akıllı vida vidalayıp buradan Akü'nün eksi ucuna direkt bir kablo çekiyoruz ve birdaha bu silkeleme dediğimiz sorunu yaşamıyoruz! Elbette bu soket gevşekliği sorununu Bizim yine o çok akıllı ustalarımız, hemen Digiplex bozuk gibi saçmasapan şeylerle uğraştırıyorlar araç sahiplerini, elbette soketin gevşekliğini söküp takma esnasında farkettiklerinde, tırnakları sıkıştırıp taktıklarında artık siz sorunu çözdü sanıyorsunuz, genelde birdaha uzun süre gevşemiyor! fakat daha sonraları yine soket gevşeyince, tecrübesi olan ustalarla karşılaşmışsanız Digiplex'e şaseleme yapınca kurtulabiliyorsunuz. Bu durumdan maxidextr arkadaşımız da yukarıda behsetmiş!

    Elbette sizin aracınızın sorunu bu değil, sizin silkeleme probleminiz yok, ayrıca krank sensörünüzde arızalı olsa yine stop etmez, anlık stop eder ve bunu silkeleme olarak hissedersiniz, çok merak ediyorsanız fazla pahalı değildir değiştirin ve rahatlayın! en azından aracınızın krank sensörünün yeni olduğunu bilirsiniz ve birbaşka arızada krank sensörüne b.k atan ustaya "hadi ordan, o yeni değişti" diyebilirsiniz!...

    Dedik ya silkeleme probleminiz yok diye, şimdi bakalım stop etme nedenlerine, dediğim gibi eğer ki stop ettikten sonra marşa basınca tekrar çalışıyorsa, Digiplex ile alakası yoktur arkadaşım boşuna değiştirmeyin, bu arada Digiplex'e şaseleme yaptırmayı da ihmal etmeyin, Nette aratın yapılış görsel-videolarını bulursunuz.
    Stop etme ve sonra çalıştırabilmenin bugüne kadarki tüm tespitlerde, lpg elektrik tesisatında sorun çıkmıştır! lpg tank kesici soketi, lpg tank kesici şaseleme kablosu, motor bölmesindeki gaz kesici fiş-soketi ve şaselemesi, lpg anahtarı +12v kablosu ve şaselemesi, bunları iyice kontrol ettirin, mutlaka biryerde gevşeklik vardır.

    Paylaştığınız fotolara gelince, söylemeden edemeyeceğim! hangi akıllı usta koydu o lpg regülatör'ünü oraya? Yanlış yerde! En kısa zamanda bir başka lpg'ciye gidin ve o beyin'i ya söküp sağ çamurluğa taksınlar! yada karbüratöre yaklaştırsınlar, bunu yaparken akü kutup başına yaklaşmasınlar ve distribütör kablolarından da uzak dursunlar! öncelikle mesafe uzak, ve bu bir sorundur! mesafe uzayınca karbüratöre giden hortumdasıksık gaz birikmesinden dolayı boğulma meydana gelir, stop eder! ayrıca gaz karbüratöre geç ulaşacağından, marşa basma ve çalışma süresi uzar, ayrıca ayar yapmak zorlaşır! Bunda bişey yok derlerse hemen oradan uzaklaşın ve lpg Beyninin karbüratöre uzaklığını ve hatta takılma eğimi derecesini önemseyen bir usta bulana kadar aramanıza devam edin! bu sayede birçok sorununuzun çözüldüğünü, motorunuzun daha randımanlı ve rahat çalıştığını en önemlisi'de iyibir ayar yapma imkanı olup, az yakacağına emin olun!

    Başarılar dilerim!
    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 1 Mayıs 2020; 6:11:21 >




  • Kral1916 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba tekrar!
    Mesajınızı dikkatli okuduğumda yine, lpg benzin farketmiyor stop ediyor demişsiniz ya!
    Lpg elektrik tesisatı ısrarım da, dolaylı olarak yinede lpg elektrik tesisatının bağlantısını yaparken ki, digiplex'in kablolarını kesme işleminden dolayı da her nekadar lpg'yi kullanmasanız benzine'e geçsenizde, elbette sorununuz ateşleme sistemidir ki! ustanında emin olamasada bahsettiği olası tek yer olan Digiplex'e yoğunlaşılıyor! Eğerki ateşleme sistemindeki diğer elemanlar olan, ateşleme bobini ve buji kablolarında kesinlikle bir sorun yok ise, geriye tek yer digiplex gibi görünüyor! Fakat bu digiplex'in arızalı olması demek olmuyor ki! Digiplex mükemmele yakın bir parça olup kırılıp parçalanmadıkça arızalanmaz! Digiplex'in tek arızası forumda heryerde bahsettiğimiz üzere digiplex'in o geniş soketinin gevşekliği-şaseleme problemi-ve yine lpg dönüşümü sırasında digiplex'in kesilen kablolarındaki bantlamalarda gevşeklikler sonucu silkeleme-stop etme sorunudur. Dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz! Kablolar! kabloları ve özellikle digiplex'in lpg tesisatında kesilen turuncu ve kırmızı renk kabloları iyice kontrol edin! ayrıca, sol çamurluk sinyali kablosunun yanındaki üçlü siyah soketi'de kontrol edin oksitlenme falan varmı? yine bu sokete bağlı turuncu ve siyah kablolarda yine digiplex kablolarıdır! hem benzinde, hemde lpgde olmazsa olmazdır, bu kablolar sizin lpg beyninizin şu anki yerinde olması gereken muhtemelen başka yere takılmış olan ateşleme bobinine, 37 ve 93 nolu röleler-77 ve 192 nolu sigortalar üzerinden dolaşarak gider, sanırım sizin lpg beyni takılırken bu elektrik tesisatı katledilmiş ve şimdi sorun yaşıyorsunuz, bu üçlü siyah soketi sökerseniz yine hem lpg'de hemde benzin'de çalışmayacaktır!...



    orjinal tesisat.

    ve lpg montajı sonrası tesisat



    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 1 Mayıs 2020; 7:11:46 >




  • Herkese selamlar. Bende 3 gün önce 2000 model 1.4 ie uno sahibi oldum. Ancak araçla ilgili sıkıntılarım var. Araç sanırım uzun süre gazda kullanılmış ve benzine aldığımda araç çalışmadı. Benzin koyduğum halde. 2. Sıkıntı araçta tekleme oluyor giderken gaz kesiyor. Aracı aldığım kişi bujileri değiştirdiğini söylüyor. Acaba kablolarda yanlış bağlantı yapılmış olabilirmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cemx82 C kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun!
    Bu forumda bu konuda; geriye dönük yazıları okumanızı tavsiye ederim! Bu sorunu çözmek için konu boyunca birçok yöntem verilmiştir! Aldığınız kişi size doğru söylemiyor! bu 1.4ie aracın lpg uyum sorunu vardır! aslında yoktur da! lpg dönüşümünü yapan lpg montajcılar, montajda onların görevleri olmayan bazı şeyleri yapmanız gerektiğini söylemiyorlar-aslında onlarda bilmiyorlar! aslında onlar görevlerini tam yapıyorlar LPG montajını sorunsuz yapıyorlar! fakat bu araca lpg montajı sırasında ve sonrasında yapılmasını gerekenleri biz Uno ie kullanıcıları hariç hiçbir usta bilmiyor!
    Aracı aldığınız kişide muhtemelen bunları biliyordur ve uğraşamadığı için kurtulmak için size satmıştır! yok kurtulmak için değil falan derse inanmayın, o zaman neden aracında gerekli şeyleri yapmamış ki benzinde sorunlu aracı size satmış!

    Siz dediğim gibi konuyu geriye doğru takip edin ve biraz sabredin! sakın hiçbir tamirciyede bu araç benzinde sorunlu falan diyerek kurcalatmayın! önce konuyu biraz kavrayın aracı bir tanıyın, bir süre lpg ile çalışın! zaten öğrendikçe gerekli şeyleri yapacaksınızdır!

    O zaman hemen işe koyulalım!

    İlk görevimiz Kutup başı! Kutup başını sökün! beş dakika takmayın, sonra lpg anahtarını kesinlikle lpg'den çıkarıp benzine alıp, sonra kutup başını takıp çalıştırın, gaz vermeyin bırakın rölantide onbeş dakika çalışsın! lpg'de zaten sorun çıkarmaz! ilk benzindeçalıştırmada düzenli çalışır, lpg'ye geçerseniz lpg'de düzgün çalışır fakat tekrar benzine geçince bozulur! eğer ilk seferde düzenli çalışırsa, gerekli düzeltmeleri yapana kadar, her lpg'den benzine geçişde bunu uygluamak zorundasınız.

    Bu görev başarılı olursa "gerekli düzeltmeler" adımlara geçeceğiz!
    Yok olmadı çalışmadı veya hala aynı her şekilde düzensiz çalışıyor derseniz, sıradaki "tamir" adımlarına geçeceğiz!

    LPG'de tekleme digiğlex şaseleme sorunudur, benzinde çalışsaydı yine tekleyecekti! net'de aratın yapılışı ile ilgili görsel ve videolar bulacaksınız! Eğer ustalar daha önce başka yerleri bilmeden kurcalamışsa o başka düzelmezse onlarıda anlatırız.
    Unutmayın Uno 1.4ie ve 70sxie 'lerin ustası yoktur! bir yeri yaparken bilmeden başka birşeyi bozarlar, sakın sanayi ustalarına kurcalatmayın, ve unutmayınki bu aracın tek ustası aracın sahibidir!

    Başarılar dilerim!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 1 Mayıs 2020; 23:20:5 >




  • Hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Kutup + başını çıkartıp on dakika bekledim ancak araç hiç çalışmıyor bile. Dediğiniz gibi kutup başını sökmeden önce anahtarı benzin konumuna getirdim fakat değişiklik olmadı marş alıyor fakat çalışmıyor benzinde. Gaza geçince sorun yok. Sanırım bir süre gazda devam edicem gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cemx82 C kullanıcısına yanıt
    Merhaba!
    İlk görevimizde şunu anladık ki! uzun süre benzinde kullanmamaktan dolayı benzin yakıt sistemimiz bozulmuş, ikinci bir alternatif durum ise bu arızaya ek olarak lpg kullanımı nedeniyle, ustalar karbüratör ayarlarını sadece lpg'ye göre ayarlarlar, onlar için sizin motorunuzu lpg'de stabil çalıştırmak bir görevdir! benzinde çalışmayı kim takarki? onlar sadece lpg'den anlar! işleri lpg dir. Zaten her zaman söylediğim gibi Uno 70sxie ve 1.4ie araçlarımızın benzin yakıt sistemi ustası yoktur, sanayide bu aracı tanımazlar, bu aracın motoru slx motor denilen, tempra-tipo-kartal-doğan larda kullanılan slx motorudur, fakat bu motorun Uno'da hem ateşleme sistemi hemde yakıt sistemi diğerlerinden farklı olduğu için, onlara uygulanan tamir yöntemleri Uno'ya yemez! bunu çilesini çeken araç sahibi hariç hiçbir usta bilmez!

    Eğerki aracınızın karbüratör ayarları kurcalanmamışsa, rölanti motorunuz doğru çalışıyorsa, gaz kelebek potansiyometreniz doğru çalışıyorsa, ısı müşürünüz doğru çalışıyorsa, benzin deposu içindeki benzin pompanız doğru çalışıyorsa, benzin filtreniz tıkalı değilse, karbüratör diyaframlarınız sağlam ise;

    ki, bu saydıklarımın yarısı uzun süredir benzinde çalışmamaktan dolayı bozulmuştur! tek kalan yer enjektördür! enjektörünüzüde eğer orjinal bosch ise, bir bosch servis'e temizletiniz, temiizleme ücreti ile sıfır ücreti aynı olacaktır, direkt yenisini'de alsanız olur, Tek şart Bosch olacak, değilse orjinal bosch alıp değiştiriniz! saydığım diğer parçalardan gaz kelebek potansiyometresi ile rölanti motoru sağlam kalmış olabilir, ancak benzin pompanız, benzin filtreniz değişmek isteyecektir, ayrıca net'den araştırarak Uno ie enjeksiyon tamir takımı diye aratıp bu takımı satın alın ve karbüratördeki bu Oring ve diyaframları değiştirtin! bunları yapmadan zaten UnoCAN Benzinde çalışmaz!
    Bunları yaptıktan sonra da çalışmaz, çalışması için önceki anlattığım şekilde kutup başı sök-tak ile sadece benzinde çalıştır yöntemiyle ancak çalışır.Kutup başını sökmeden, hem benzinde hemde lpg de çalışabilmesi için elektrik tesisatında değişiklik yapmanız gerekiyor.

    Tüm bunları yaparken Uno ie için esas kural şudur! Karbüratör gaz kelebeği ayarlarını kesinlikle kurcalatmayınız! kurcalanmışsa boşuna uğraşmayın değiştirmeden kesinlikle randıman alamzsınız, çünkü Gaz kelebeği ayarları Fabrika Ayaralanamaz ibareli olup, hiçbir usta özel ekipman olmadan ayarlayamaz, ayarlarım diyen yalan söyler!

    Başarılar dilerim!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!




  • Verdiğiniz bilgiler için tekrardan teşekkür ederim hocam. Dediklerinizi harfiyen önümüzdeki günlerde uygulayacağım ve sonuçları sizinle paylaşacağım. İyi günler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İlginiz için tşk ederim tavsiyelerinize uydum digiplex ten akü ekşi kutup başına sase kablosu çektirdim inşallah fayadasi olur daha önceden de yazdığım gibi yolda benzin yada gaz farketmeksizin aniden stop ediyordu akabinde marşa basınca çalışıyordu her kafana bı ses çıktı siz hariç anca para harcattilar neyse herşeyde bi hayır vardır eğer ise yararsa burdan bilgilendiririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kral1916 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba!
    aracınızı lpg de kullandığınız sürede enjeksiyon beynini (torpida altında halının arkasında) sökün, yada elektrik tesisatında gerekli değişiklik için blog'umdan takip edin.
    digiplex şaselemesini hem geniş soketten hemde soğutucu alüminyum gövdeden yaparsanız daha sağlıklı olur.
    digiplex soketindeki kırmızı kablo kontak anahtarından gelir, bu kablo herhangi biryerden sanayi ustaları tarafından lpg anahtarına bağlantı için kesilip bantlanır, sizin elektrik tesisatınızda da böyle bir durum varsa ki %99 vardır, bu bağlantı oksitlenmiş veya gevşemiştir, bu bağlantıyı çok iyi bir biçimde onarın.
    düşük bir ihtimalde olsa, tevzi makarası-distribütör kapağı-buji kabloları-bujiler'in aynı anda değişimi, ile ateşleme bobininin değişimi de gerekebilir.

    Başarılar dilerim!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...
  • 
Sayfa: önceki 380381382383384
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.