Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (381. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8.141
Cevap
101
Favori
1.423.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 379380381382383
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese hayırlı akşamlar,
    Uno 60s modeli hakkında neler söyleyebilirsiniz,üniversite öğrencisiyim günlük 40 km yol yapmak için ve ara sıra uzun yola çıkmam için alırsam bu araç beni üzer mi? Ankarada yaşıyorum parça ve usta sıkıntısı çekermiyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "... bu araç beni üzer mi?" ... evet ...
    "... parça ve usta sıkıntısı çekermiyim" ... evet ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 29 Mart 2020; 23:33:23 >
  • Yagmuryasar kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    Resimdeki hortumlardan birtanesi, hava filtresinin altında gözüken siyah hortuma bağlanır;

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Bu hortum resimdeki gibidir, daha doğrusu olması gerekir! Yılllar boyu sanayi ustalarımızın kes biç yola devam katliamı sonucu yaptıkları değişiklikler bu hale getirmiştir aracınızı! Diğer hortum da sanırım digiplex'e giden hortumdur, sanırım bu hortumu da ustalarımız ne işe yaradığını bilmeden, asıl arızayı bulamadan çalışmayı etkilediği için sökmüşlerdir, sökülmesiyle beraber oranlardaki değişimle diğiplex ve beyin motorun çalışmasını devam ettirebilmek için yakıt-hava karışımı oranını değiştirir ve motor en azından çalışmaya devam eder, bu çalışmada motor fazla yekıt yakar ve verimsizdir!...
    Ayrıca, Karbüratörün altındaki bu hortumlardan giren hava, yakıt hava karışımı ranınıda bir miktar değiştirecektir. Tüm bunlar, aracınız tamir aşamasındayken aslında ustaların düzeltmesi gerekirdi, ancak ne yapacaklarını bilemedikleri için bozulan çalışmayı motorun çalışmasına yetecek kadar ayarları değiştirerek motorunuzun fazla yakmasını tercih etmişlerdir, nasılsa sizin haberiniz olmadıkça onlara giren-çıkan yok!
    Çözüm için ya doğru hortum bağlantılarını yapacaksınız! yada bu şekilde devam etmeden önce bu hortumları tıkayacaksınız! tabiiki bu seferde motorunuzun çalışmasının bir miktar bozulduğunu göreceksiniz, bunun içinde ustanıza en iyi becebildikleri şey olan ayarı değiştirerek motorun fazla yakıp yakmadığını umursamadan, normal rölanti ayarına getirmesini isteyeceksiniz.

    Başarılar dilerim!
    Hoşçakalın! UnoCAN'sın kalmayın!...




  • Merhaba!
    Sanırım bu aracı satın almak üzeresiniz ve bilgi almak istediniz!
    Aslında google amcadan aratırsanız birçok cevap bulabilirsiniz ancak yinede cevaplandıralım!...

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Resimdeki 1993 yıllarındaki dergilerden boy gösteren Uno 60S, ithal orjinal italyan olması nedeniyle, TOFAŞ-FİAT fabrikalarındaki üretimlerden ayrışır! Aslında eski bir şehir efsanesidir!

    PERFORMANS

    Multi point enjeksiyonlardan, 130 veya 200 beygire sahip otomobillerden sonra, kullanımı son derece rahat, Hatta 155 kilometre hızda dahi.
    400 metrelik parkur testi sonucu, 19.7 saniye, 1 kilometrelik parkur testi sonucu ise, 36.6 saniye olarak belirlendi.
    Fiat Uno'nun 4 silindirli motoru, 5500 devir/dakikada 57 beygirlik bir güç sergiliyor. Motorun torku, 64.2 Ibft 2900 devir/dakika. Motor, 1108 cm3 hacminde ve karbüratörlü bir sisteme sahip. Uno önden çekişli ve 5 ileri şanzımana sahip. Küçük boyutlarına göre, çevik ve kullanımı son derece kolay olan bir otomobil. Son hızı 155 km.
    Vites araları kısa.

    YOL TUTUŞ
    Uno'nun pist üzerinde dans edercesine dönüşü bana eğlenceli geldi. Pistin yarı ıslak, yarı kuru zemininde minicik lastiklerini pit yüzeyinde tutmaya çalışan Uno, sert virajlarda ise, ön tarafında over steering karakteristiği sergilemeye başladı. Otomobil virajın içine çekilmesine rağmen, ön taraf, direksiyonun aksine otomobilin kendi doğrultusu içinde yönlendi. Bunun dışında ise, normal virajlar, normal hızlar içinde, rahat ve güvenli olarak alındı.
    Uno, güzel ve hoş bir şehir içi otomobili. Ancak sert süspansiyonu, bozuk yüzeyli yollardaki pürüzleri aşarken, az da olsa etkileniyor. Şehir içinde gerçekleştirdiğimiz kullanımda, kıvrak ve yeterli bir performansa sahip olan Uno, kadınlar için ideal bir otomobil. Kullanımı kolay ve manevra kabiliyeti son derece fazla. Frenleri ise, yeterli ve güçlü. Ama pedal biraz sert.

    KULLANIM
    Daha önce de değindiğim gibi, kullanımı rahat. Ön tablodaki göstergeler, son derece sade ve yeterli. Ön camda bulunan tek cam sileceği, tüm camı inanılmaz bir hızla temizliyor ve yine bu silecek, her şart altında çok iyi bir performans verebiliyor. Ancak yoğun çamurlu alanlarda, sileceğin silmediği kısımlar, gözü rahatsız ediyor. Ön tablodaki saatler iri ve kolay okunabilecek şekilde tasarlanmış. Benzin ve motor hararet göstergeleri, kilometre ve devir saati ile uyumlu olacak şekilde tasarlanmış. Uno'nun gösterge tablosundaki ikaz lambaları, kolay gözüken ve karışmaya mahal vermeyecek şekilde düzenlenmiş. Direksiyon simidi kalın ve elden kaymayan bir malzemeden üretilmiş. Far ve sinyal kolları birbirine çok yakın olmasına rağmen, işlevleri mükemmel. Ön koltuklar, ekonomi tipi bir otomobil için oldukça rahat ve koltuk ayarları çabuk bulunabiliyor. Koltuk ve kapı içi döşemeleri göz alıcı. Uno'nun arka cam sileceği iki ayrı noktadan kumanda edilebiliyor. Birincisi, direksiyonun sağında bulunan ön cam silecek kolu, hafifçe öne doğru itilerek, arka cama hem su veriyor, hem de sileceği çalıştırıyor. İkincisi ise, ön konsolun ortasındaki düğme ile gerçekleşmekte ve bu düğme, sileceği devamlı olarak çalıştırmakta. Kalorifer havalandırma delikleri yeterli. Kalorifer düğmeleri, geniş ve cömert olarak tasarlanmış.
    Uno; şehiriçi için çok pratik ve boyutları küçük olan bir otomobil. Motoru çok ekonomik olduğu gibi manevra kabiliyeti de çok fazla.

    Bu yazılar dergiden alıntıdır!

    Anlatıldığı üzere bu italyan otomobilin motor yedek parçasını bulmak zor ve bulunduğunda pahalı, bu nedenle sizi üzer!
    Ayrıca diğer Uno'lardan konforsuzdur! Bu da sizi üzer!
    Son olarak Motor çekiş gücü diğer Uno'ların 1.4 motorundan farklı olarak 1.1 olması nedneiyle hissedilir derecede düşüktür, bir yokuşun ortasında çekiş düşüklüğü nedeniyle yolda kalabilirsiniz, bu da sizi üzer!...

    Hiç mi iyi birşey söylemeyeceksiniz derseniz, elbette 60S için size söyleyeceğim tek iyi şey şudur;
    Eğer alacağınız araca yeni bakım yapılmış hatta yeni motor yapılmış, diğer aksamları da iyi durumda ise, konfordan da ödün vermek isterseniz, katedeceğiniz yollarda düz ise, size müjdem var! Bu kadar az yakıt yakan birkaç araçtan birtanesidir!

    Fiat - Uno 60 S

    Tüm Teknik Veriler
    Karoser ve Boyutlar
    Karoser Tipi 4/5S HBK
    Dingil Mesafesi 2362 mm (93 in)
    Ön İz Genişliği 1345 mm (53 in)
    Arka İz Genişliği 1300 mm (51.2 in)
    Uzunluk 3689 mm (145.2 in)
    Genişlik 1562 mm (61.5 in)
    Yükseklik 1405 mm (55.3 in)
    Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.56
    Ağırlık 760 kg (1674 lb)
    Hava Sürtünme Katsayısı 0.3
    Motor Özellikleri :
    Motor Üreticisi Fiat
    Motor Yeri Ön
    Motor Yerleşimi Enlemesine
    Motor Yapısı
    Soğutma Türü Su
    Motor Tipi SOHC
    Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4
    Silindir Başına Subap Sayısı 2 (toplam 8 adet)
    Motor Hacmi 1108 cc (67.61 cu in)
    Çap 70 mm (2.76 in)
    Strok 72 mm (2.83 in)
    Çap / Strok Oranı 0.97
    Silindir Başına Düşen Hacim 277 cc/silindir (16.9 cu in/silindir)
    Krank Ana yatak Sayısı 5
    Sıkıştırma Oranı 9.6 : 1
    Yakıt Besleme Tipi 1 We carb
    Hava Besleme Türü Normal
    Kompresör Tipi -
    İntercooler Türü Yok
    Katalitik Konvertör Yok
    Maksimum Motor Gücü 57 HP (42.5 kW)
    Maksimum Güç Devri 5500 d/d
    Maksimum Tork 89 N.m (65.7 lb.ft , 9.1 kg.m)
    Maksimum Tork Devri 3000 d/d
    Maksimum Güç Devrinde Tork 73.8 N.m (5500 d/d)
    Güç / Ağırlık Oranı 75 HP/ton (55.9 W/kg)
    Güç / Motor Hacmi Oranı 51.4 HP/litre (38.4 kW/litre)
    Performans
    0 - 100 km/h 13.9 s
    0 - 1000 m Hızlanma 35.6 s
    Son Sürat 155 km/h (96.3 mph)
    Şanzıman ve Aktarma
    Şanzıman Türü 5M
    Son Vites Dişlisi Oranı 0.78 : 1
    Son Dişli Oranı 3.73 : 1
    Aktarma FWD
    Direksiyon Türü rack & pinion

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 30 Mart 2020; 0:20:16 >




  • Albert Wesker. Yüzbaşı
    Ağabeyim selamlar, ben 21 yaşında bir öğrenci kardeşinim. Araba almak istiyorum, aklımda da Uno modeli var. Yazılarını okudum ve bilgi alabileceğim bir babam veya bir usta tanıdığım olmadığı için rahatsız ediyorum sizi. Bütçe olarak maksimum 15 bin TL'ye çıkabileceğim, dişimden tırnağımdan ayırdığım biriktirdiğim bir para, hal böyle olunca da beni sanayiye götürse bile, her ustanın anlayabileceği ve parça fiyatlarının çok uygun olması gereken bir araç almam lazım. Önerebileceğiniz ipuçları var mıdır acaba ? Son olarak ilan göndersem veya motorunun fotoğrafını göndersem beğendiğim araçların sizin için uygun olur mu ? Bu ay kesinlikle alacağım, tavsiyelerinize açığım. Adresim Ankara, iyi günler dilerim.


    yazar4002 Teğmen
    Merhaba!
    Paylaşım amaçlı bu konuda aktif olduğum için, soru ve cevapların kullanıcılara faydalı olması açısından, özelden soruları cevaplandırmıyorum.
    Ancak, birkaç tüyo vermek isterim!
    Öncelikle araç almanın maddi külfeti, sadece aracın satın alma bedeliyle olmuyor maalesef, bu nedenle iyi düşünmenizi tavsiye ederim! bundan 30 yıl önce ilk aracımı aldığım zamanlarda, bu kadar çok araç yoktu ülkemizde, ayrıca bu kadar çeşitli marka model seçenekte yoktu! Babalarımızın dilinde şöyle bir tabir vardı; "aileye alınan bir otomobil yeni bir boğaz demektir", yani aileye katılan bir yeni birey gibidir! nasıl ki bir bebeğin sürekli bez-mama masrafı varsa, nasılki bir öğrenci aile bireyinin okul aidatı-kırtasiye masrafı-günlük okul harçlğı-yıllık çanta defter-kitap-önlük gibi masrafları varsa, evin asker aile bireyinin asker harçlığı-evin gelin giden kızının veya evin erkek evladının düğün masrafları gibi, evin tüm aile fertlerinin gıda-giyim-ortak ev eşyası gibi masraflar kadar bir aile ferdiymiş gibi masraflıdır araç sahibi olmak!
    İnanasınız gelmiyor olabilir, abartıyorsunuz dediğinizi duyar gibiyim ancak, yılların deneyimine sordunuz mademki karşılaşacaklarınızı bilin!
    günlük yakıt masrafından tutun, yıllık vergi, sigorta, vize masrafları en normal olanlarıdır.
    Birde arada sırada trafik cezası yerseniz vede bunu zamanında ödeyemeyince yükselen cezalar'da çook can yakar! hele birde kaza yaparsanız vay halinize! haklı da olsanız, aracınızın tamiri sırasında kullanamadığınıza mı yanın, aracınızın içinize sinmeyen şekilde orjinalliğinin bozulmasıyla tamirden çıktığına mı yanın, gelecek yılki sigortanızın kazadan dolayı yüksek çıkmasına mı yanın! hele birde suç sizde veya sigorta-vizeniz yok ise, "tam yaptıracaktım birde bu çıktı" feryatlarıyla, "yandım ben" nidaları birbirine karışır.
    Daha aracın yürüdükçe eskiyen normal parçalarına ve işçilik masraflarına, ustaların işgüzarlıklarından dolayı boşuna çıkan tamir masraflarına, aracın eski olmasından dolayı zırt-pırt masraf çıkarıp sizin sanayi ahbabı olmanıza gelmedik, yoksa geldik mi?
    Anlatmak istediğim, dişinizden tırnağınızdan arttırdığınıza bakmaz bu araba denen şey! ne kadar iy bir araç alırsanız o kadar çok masraf demektir! nasılki derseniz! alacağınız araç, bütçeniz dahilinde iyi bir japon veya avrupa ise yandınız, parçaları çoook pahalıdır-yada bulunmaz, yerli araç alırsanız parçaları ucuzdur-boldur ancak yerli araçların konforu aynı segmentteki japon-avrupa tabir ettiğimiz diğer modellere göre konforsuzdur, ayrıca yine bu araçlara göre yerli araçlar, dayanıksızdır! çok çabuk alttakım eskitir-motor parçası eskitir vs-vs.
    Bana göndereceğiniz ilan-foto yardımcı olmaya çalışırım, ancak gözümden kaçanlar sizi yakarsa, sorumlu olmak istemem.
    Sizi bir genç olduğunuz için, anlayışla karşılıyorum, amacınıza ulaşmanızı diliyorum!
    Mesajları özelden almayacağımı yineleyerek bu mesajı da konu'ya taşımak istiyorum ki, sizin gibi kullanıcılar faydalansın!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba sizi severek takip ediyorum tüm mesajlarınızı önemle ve dikkatle okuyorum. Sizi rahatsız etmeden bilginize danışmak isterim. Hocam benim unocan 1.4sx i.e. 110 binde 106 binde tüp takılmış. Aldığımda tüp vardı ama yeni takıldığı için benzinde kullanırsam bir sıkıntı olmaz düşüncesiyle aldım aracı. Araç orjinal km li kazasız olmasıyla gayet hoşuma gitti fakat ufak tefek incik boncuk sorunları var yardım ederseniz çok mutlu edersiniz. Hocam araç benzinde çalışıyor yürüyor çekişinde bir problem yok rolentisi 10 numara 0 dalgalanma sadece soğukken sabah çalıştığında gaz vermeme rağmen araçta 3 bin devir üstü boş araç 3 bin devirden sonra sadece bağırıyor aracın motoru ısınınca bu sorunun yaklaşık %60 ı düzeliyor normal düzeye yaklaşıyor gaz verdiğimde yolda giderken devirli kullanmazsam sıkıntısız fakat 3-4 bin civarına zorlamadan vites attığım için araç Orjinal olduğu için zorlama vb. şeyler yapmıyorum. Soruna ek olarak lpg de üst devirleri daha canlı fakat, aracı çalıştırırken gaz verip desteklemek gerekiyor boğaz kelebeği ünitesinde sorun olduğunu söyledi usta böyle kullan dedi. Uno aracımi çok sevdiğim için sıkıntısız 0 kondisyonunda binmek istiyorum. Sorunu özetlemek gerekirse 1. Sorun benzinde üst devirlerin boş olması 2. Sorun gaz pedalında destekleyerek çalıştırma, hocam ek olarak da inceden 1 2 sn filan geç alıyor erken aldığı da oluyor fakat 1 gün önceden çalışmıssa yoksa marş süresi uzuyor. Çok teşekkür ederim şimdiden. İyi akşamlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • ekin0638 E kullanıcısına yanıt
    Merhaba!
    İlginiz için teşekkür ederim!
    Sizin gibi aracına önem gösteren ve sıkıntısız binmek isteyip elinden gelen ne varsa yapma heveslisi, bunun içinde araştıran Bir UnoCAN sevdalısını tanımak eminim ki bu yazılara merakla okuyan diğer UnoCAN sevdalılarını da Benim gibi heyecanlandırmıştır!...
    Hemen sorularınıza bilgim dahilinde açıklık getireyim! Sorunuzu şöyle anladım, yanlışsa düzeltin! Aracınız soğuk havalarda, sanırım benzinde çalıştırırken demek istediniz, aracı çalıştırdığınızda gaz vermemenize rağmen kendiliğinden gaz vererek 3bin devir üstüne çıkıyor demişsiniz!
    Bu durum iki şekilde ortaya çıkar; Birincisi emme manifoldu üzerinde, motorun şarj dinamosu tarfında bulunan ısı müşürü denilen bir parça bulunur

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    bu parça motor suyu sıcaklığını ölçer ve soğuk havalarda rölanti motorunu

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    kontrol ederek gaz verir ki motor soğuk havalarda ısınıp "çalışma sıcaklığı"'na yükselsin! biz motorun soğuk çalışmasını istemeyiz, çünkü soğuk motor aşınan motor ve fazla yakan motor demektir! Ne kadar çabuk çalışma sıcaklığına gelirse O kadar çabuk motor aşınmaları azalır ve bir o kadar yakıt tasarrufu olur! Şimdi buraya kadar ısı müşürünü ve görevini öğrendiğimize, bunun sonucu olarakta Enjeksiyon Beyninin

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    rölanti motoru ile rölantiyi arttırdığını bildiğimize göre; Sizin aracınızdaki bu durum ya!; yaşadığınız bölgede havalar çok soğuktur ki saydığım parçalar görevini yapıp motoru ısıtmak için rölantiniz yükselip motor ısınınca düşüyordur ki! O zaman diyebiliriz ki bu durum normaldir, "Nedeni budur, alışın bu duruma" diyebiliriz. Ya da; bu anlattıklarınıza karşılık aslında çok soğuk bir bölgede değilseniz ve bu rölanti yüksekliği uzun süre devam ediyor ve anlaşılamaz bir biçimde geç düzeliyorsa!; Benim tahminim; Soğutma sisteminizi kontrol etmenizdir! Zira motor suyunuz eksik ise ısı müşürü su sıcaklığını doğru algılayamaz ve elektriksel beyine olarak gereğinden fazla voltaj göndererek rölanti motorunun ileri hareket edip motorun 3bin devire çıkmasına neden olur!
    Teknik olarak işler böyle yürüyor bizim UnoCAN'da! ancak sizin aracı yakından incelersek belki başka bir durumla da karşılaşabiliriz, örneğin 2.ci sorunuzda bahsettiğiniz karbüratör boğaz kelebeğindeki sorun'da bu olaya neden olmaktadır, zira gaz kelebeği sensörü Beyin'e rölantiyi kontrol için sinyaller gönderir! gaz kelebeğindeki sorun da buna neden olabilir! Sizin aracınızı incelemek lazım! Fakat Size Şiddetle ve Kesinlikle Sakın ha Sakın Gaz kelebeği ayarlarınızı Hiçbir Ustaya "elletmemenizi" Israrla-Üstüne basabasa rica ederim!... Daha önceki yazılarımızda da ve internette Teknik forumlarında da bahsedilen! "Uno Gaz kelebeği ayarları, Yetkili Servisler de dahil Ayarlanamaz" bilgisini vereyim! Zira gaz kelebeği vidaları, özellikle sanayi ustalarının sökmemesi için delikli torx vidalar olup, Yetkili servis Teknik dökümanlarında da "ayarlanamaz parça" olarak ibarelidir. Tek uygulama; ayarları kurcalanmamış çıkması ile veya sıfırı ile değiştirilmelidir!

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Siz önce bir soğutma sisteminizi kontrol ettirin bence, Çünkü ustanızın atladığı birşey varki; soğutma sisteminde su eksildiğinde LPG beyni doğru çalışmaz ve 2.ci sorununuzdaki gaz verip destekleme, geç çalışma gibi sorunlar kesinlikle yaşanır! Siz kontrollerinizi yaptırın ve yine yazın ki, sorun devam ederse size diğer seçenekler ile yardımcı olalım!

    Başarılar dilerim!
    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 18 Nisan 2020; 1:24:9 >




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Hocam verdiğiniz bilgiler için emekleriniz için çok teşekkür ederim. Sorunu tam ifade edememişim. Hocam örnek vererek anlatıyım, arabayı benzinde kullanıyorum zaten indirimden sonra. Arabayı kullanıp akşam benzinde park ettikten sonra sabah çalışırken 2 saniye yle 5 saniye arası gecikerek çalışıyor çalıştıktan hemen sonra yola çıkarsam yolda giderken aracın devrini artırdığımda 3 bin devirden sonra arabanın çekişinde bir artış olmuyor ve devir de zor Artıyor. Motor ısındıktan sonra ise çekişi 4 bin devire kadar iyi çekiyor sonrası zayıflıyor. Araç normal rolentide soğukken 1.100 de çalışıyor ısınınca 900 950 arası rolantide silkeleme filan yok. Soğukken de sıcakken de kırmızı ışıkta durduğumda asla stop etmiyor. Bundan hariç de araç inceden geç çalışıyor hocam yani benim kafamı kurcalayan da bu iki sorun. Buraya kadar anlattıklarımın hepsi benzinde kullanımda hocam. Lpg de ise sabah çalıştırırken benzine göre daha erken çalışıyor ve benzindeki gibi üst devirlerdeki ölülük rahatsız etmiyecek kadar az. Tecrübelerinizden daha önce de far yıkama tesisatında yararlanmıştım. Çalışmıyordu su atmıyordu bende silecekmatik mark antifirizli cam suyunu çeşme suyu eklemeden haznenin ağzına kadar doldurdum heralde antifiriz tıkanıklarini açtı 0 kondisyonunda çalışır hale geldi. Şimdi sıra benzinde sağlıklı çalışmasını sağlamakta😁. Dediğiniz gibi hocam kesinlikle boğaz kelebeğinin vidalarına dokunmak yok usta da Fiat yetkili servisinden emekli olmuş birisi 1981 2017 arası yetkili serviste çalışmış bizzat Fiat'ın mühendislerinden eğitim almış birisi. Emekli Olunca kendine ait dükkanını açtı serviste çalışırken de Araçlarımızla kendisi ilgilenirdi aile gibiyiz kendisiyle. Şu sorunları da çözersek hocam unocanımı 0 kondisyonunda getirmeye adım adım yaklasacağım inşallah. Tekrardan teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • ekin0638 E kullanıcısına yanıt
    Merhaba!
    Sorunuzu anlamadığım için affedin, dikkatlice okuyunca sorunun bende olduğunu farkettim, sanırım dikkatsizce okuyarak aklımın hemen diğer soruna yönelmesiyle akıp gitiim!
    Anlattıklarınızın Teknik detayına girmek isterim! Bu konu anlatmasını çok sevdiğim ve beni heyecanlandıran bir konudur ve daha önceki yazılarımdada birçok ayrıntıyı verdim, konudan ve blog'umdan takip edebilir, google amcadan aratırsanız farklı sitelerde yorumları okursunuz! Ancak şu aralar sanırım virüs nedeniyle yaşam ve aile düzenimdeki değişiklikler beni biraz yordu ve affınızla ayrıntıya bu sefer giremeyeceğim!
    Sanırım sorununuz Ustamızın bahsettiği gibi gaz kelebeğinde! Anlattıklarınızın sorumlusu gaz kelebeğindeki sorunlardır!
    Bahsettiğiniz Ustamız anlaşılan bu konuda yeterli Teknik bilgiye sahip!
    Fakat üzülerek söylemeliyim ki, UnoCAN'larımızın kullanıcılarının en çok muzdarip olduğu bu gaz kelebeği konusu "Ayarlanamaz" ibaresiyle; sadece değiştirerek çözüme ulaşabileceğiniz bir durum! Fiyatı'da 750-900tl civarında. Ustanız, eğer ki ben tamirini yaparım diyorsa, olumlu bakacağım tek yanı, zaten arızalı olan parçanızın ustanız tarafından tamir edilememesi durumunda, eninde sonunda değişeceği, kaybedecek birşeyimzin olmayacağı ve tamir edeceği durumunda da tamir edilemez ibareli bir parçayı tamir edebilen bir ustanın varlığı bize bir tecrübe ve umut olacaktır! Ek olarak, Ustanızında tecrübelerinden bu gaz kelebeği ile ilgili tavsiyelerinide bilmek istediğimizi anlatırsanız, paylaşacağı bilgiler bize ışık tutacaktır!

    Yine affınızla kısa keserek, Başarılar dilerim!
    Hoşçakalın Uno'CAN'sız kalmayın!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 18 Nisan 2020; 2:10:16 >




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Hocam zaman ayırıp yardımcı oldunuz çok teşekkür ederim emekleriniz için.Dediğiniz gibi araştırma yapıp gelişmeleri buradan aktaracağım.İlginize tekrardan teşekkür ederim. Emeğinize sağlık.
  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Merhaba bu platforma yeni geldim bı şey soracam 2001 model uno teknokta enjeksiyonlu arabam var yolda giderken benzin yada LPG hiç fark etmiyor aniden stop ediyor defalarca ustalara durumu anlattığım halde her kafadan bi ses çıkıyor buji kablosu gaz ayarı aklınıza ne geliyorsa yaptırdım sürekli para yatırmak tan bıktım bu arabaya pişman oldum zaten aldığım için gaz ayarı için yine ustaya gittim beni başka yere gönderdi oda diyorki rölanti motorunda sıkıntı yok sen krank sensörü ne ve elektirik aksamlarina bakit diyor artık kime inanacagimi şaşırdım bu arabayı bana satan kişiye beddua ediyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar arkadaşlar. 1 ay önce 2000 model 70s alarak aranıza katıldım. Ancak aracımda yeni farkettiğim bir problemim var. Ustaya götürmeden önce size sormak istedim.
    Motor ısındıktan sonra gaz verdiğim zaman torpidonun arkasından su damlıyor. Yolcu paspası ıslanıyor. Gaza ne kadar çok basarsam damlama hızı o kadar artıyor. Sebebi ne olabilir? Suyu ellediğimde baya sıcak bir su.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megazafer -- 22 Nisan 2020; 19:17:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • megazafer M kullanıcısına yanıt
    Kalorifer musluğunuz bozulmuş.Değiştirmeniz gerekir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RAMPOLDI kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim yardım için
  • Kral1916 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    Sanırım, sürücüler arasında "araçlar hakkında bilgim yok" diyen kesimdensiniz! Aracınızın arıza durumunda sanayi ustalarına bedelini vererek tamir ettirmek zorunda olup, paranızın karşılığını alamamış olmanız aracınızın sorumlusu olarak bir UnoCAN'ı ve eski sahibini sorumlu tutmanız, Bir UnoCAN sevdalısı olarak bizi üzer!
    Eğer ki, eliniz biraz tornavida tutuyor ve daha çok bozarım diyerek ellemeye çekinerek, sanayi ustalarına güvenip aracınızı teslim etmeniz, anlayışla karşılanabilir! Ancak doğru usta ile karşılaşamamanızın sorumlusu da yine aracınız değildir!
    Size uzun yıllar sanayi tecrübesi olan bir sürücü ve Tekniker olarak, şunu söylemeliyim ki! aracın markası farketmez! eğer ki "Gerçek Usta"'yı bulamazsanız, hangi marka araç olursa olsun aynı sorunu yaşarsınız! Gider gelirsiniz aynı! sürekli para harcarsınız yine aynı! bu böyle gider!
    Üç seçeneğiniz var!
    1-Aracınızı değiştirecek ve kurtulacaksınız!
    2-İyi bir usta bulup sorundan kurtulacaksınız!
    3-İşi ele alıp, araştırmanızı yapıp sorunu kendiniz çözeceksiniz!

    Araç değiştirmek çözüm gibi görünebilir ancak!;
    İkinci el araçta, eğer ki iyi bir avukatınız ve iyibir ustanız varsa! kısacası maddi imkanlarınız bunları size sağlıyabiliyorsa, alacağınız aracınızı alırken iyi bir satış sözleşmesiyle veya iyi ustanız tarafından, iyi bir incelemeyle satın alabiliyorsanız! ne Ala!
    Uno yerine aynı segmentteki başka bir araçtada aynı şeyi yaşamanız olası! Çünkü, hem ucuz olsun, hem iyi olsun tavrı ile biryere varamazsınız! Sorunsuz araç istiyorsanız sıfır alacaksınız! işte o zaman işiniz şansa kalmaz! aracınız garantili olur! Buna bir örnek vermek istersek; Örneğin, bir sıfır cep telefonu almak ile, ikinci el cep telefonu almanın farkı ne ise, odur!
    Kısacası ikinci el araç almak, şans işidir! şans'sız olmanız, aracın ve satıcınız sorumluluğu değildir! İşi şansa bırakmamak için, ya iyi bir ustanız olacak alacağınız aracı iyice kontrol edecek, ya para harcayıp aracı bir ekspertiz veya birden fazla expertizde kontrol ettireceksiniz! yok öyle "Hem ucuz olsun! Hem sorunsuz olsun!".

    Şu an ki sorunumuz anlaşılan! aracı satın almış olup, sorunlarla psikoljimiz bozulmuş!
    İkinci seçeneğimiz olan iyi bir usta ile karşılaşmak hepimizin ortak dileğidir! Maalesef bu herzaman pek mümkün olmuyor! yaşadığınız bölgede iyi bir usta bulunmayabiliyor! olanlara da siz ulaşamamış olabiliyorsunuzdur! Ancak bu aracınızın sorunu değil! sizin sorununuz! Sizin göreviniz; iyi bir usta bulmak! Biraz pahalıda olsa iyi bir servis'e de gidip çözüm garantili onarım isteyebilirsiniz!

    Aracınızı aldığınızdan beri yaşadıklarınızı bilemem, Benim görüşüm! o aracın sahibi artık Siz'siniz! Sorumlu da sizsiniz! eğer o araç yolda arıza yüzünden kazaya sebep olursa! Adli sorumlusu da siz olacaksınız! ya arızanın tamirini bir şekilde yaptıracaksınız, yada yaptırana kadar kullanmayacaksınız!

    Şimdi gelelim Üçüncü seçeneğe!
    Sanırım, İşi ele almanın vakti gelmiş!
    Burada olmanızın sebebi ile! sorununuza çare bulmak için araştırmaya başlamışsınız anlaşılan! Bu bir emektir! ve Ben araştırmanın bile bir emek olduğuna inanan birisi olarak, elbette ki bilgim dahilinde size yardımcı olmak isterim! elbette forumdaki diğer arkadaşlar da böyle düşünür!
    Pratikte! sizin aracınızın aniden stop etmenizin kesin nedenini, elbette ki araç başında olmadan söylemek güç! Ancak, iyi bir UnoCAN sevdalısı ve araştırmacısı olarak tecrübelerimden, direkt olarak sizin sorununuzun "oto elektrik" sorunu olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim!
    -Öncelikle bakacağınız ilk yer Akünüzdür! Akünüzü ve şarj sisteminizi kontrol ettirin, bunu bir oto elektrikçi 20tl gibi cüzi bir miktara yapacaktır!
    -Sıra geldi en çok muzdarip olunan yere! LPG elektrik bağlantıları, montajcılar ve tamirciler tarafından, mevcut elektrik tesisatı katledilerek, kesip biçilip adice bantlanarak, hiçbir izolasyon kuralına dikkat edilmeden yapılır, zamanla bu hunharca katledilen elektrik tesisatı nedeniyle sısık elektrik kesintisiyle stop etme sorunları yaşanır!

    Sizin aracınızın hem Benzin'de hemde LPG'de stop etmesi, sanayi ustalarının pratik zekasında; Tek yol'a çıkar, yakıt sisteminde arıza yoktur ve suçlu ateşleme sistemidir düşüncesi ile direkt buji'lere falan dalarlar! "Sizin usta ben onlara baktırdım" falan hiçbir sözünüzü duymazlar ve Atgözlüğü takmışcasına kendi bildiklerini yaparlar!

    Ben uzun zaman sanayi ustalarının bu davranışının psikolojik yönünü araştırdım ve şu sonuca vardım!;
    Sanayi Ustaları bu işi Para kazanmak için yaparlar ve bunuda ustalarının öğrettiği şekilde yaparlar! Burada Temel hedef Para kazanmaktır! Öncelikle sizin aracınıza Para gözüyle bakarak, ne kadar kazanabileceklerini hesaplarlar! O sırada ellerindeki işe de bakarlar! hangisi daha baskın çıkarsa Ona yoğunlaşırlar! Tabiiki, Sizi de kaybetmemek için önce "Tamir! ??" için aracınızı içeriye alırlar, birkaç parça söküp sizi elimahkum bırakırlar! artık kaçma şansınız yoktur! Ne yaparlarsa Bahtınıza!

    Konumuza geri dönersek, şimdi diyeceksiniz ki! Benim aracım Benzin'dede stop ediyor, LPG elektrik tesisatı ne alaka! Çok alakası var ki! LPG elektrik tesisatını yapan ustalar UnoCAN ie (enjeksiyonlu) 'lar hakkında Teknik bilgiye sahip olmadıkları için! alışılagelmiş yöntemlerle Tesisat dönüşümünü yaparlar! burada yaptıkları dönüşümde, UnoCAN'larımızın Benzin deposu içerisindeki elektrikli Benzin pompasınında elektrik tesisatı da işin içine girer, aslında sizin aracınızın elektrik tesisatını gözle kontrol etmem gerekir ki size kesin sorunulu yeri tespit edebileyim!
    En çok karşılaşılan durumda ise, LPG tesisatı sırasında, Digiplex Ateşleme ünitesinin besleme kablosunu keserler ve elektrik bantı ile veya bez bant ile sararlar, burada oluşan anlık temassızlıkta Digiplex Ateşlemesi kesilir.
    Diğer bir Ençok karşılaşılan durmda ise, LPG seçici anahtarının besleme kablosu yine Digiplex üzerindeki besleme kablosu üzerinden alınır ve yine anlık bir temassızlıkta, LPG seçici anahtar devreyi kapatır ve LPG anahtarını açıp kapatırsanız eski haline döner!
    En çok karşılaşılan diğer bir durumda ise, Aküden çıkan kırmızı orta kalınlıkta bir kablo vardır ve bunun üzerinde bir siyah soket vardır, çoğunlukla kesilip iptal edilsede, hala mevcutsa bu soket zamanla oksitlenme yapar ve anlık elektrik kesintisi ile LPG anahtarı aniden elektriği keser ve yine anahtarı açıp kapatırsanız düzelir!
    Başka bir En çok karşılaşılan ve favorim! Sigorta kutusudur! aynı segmentteki diğer emsal araçların parça fiyatlarına nazaran makul fiyattadır ve direkt MAKO marka ile değiştirmekle birçok elektrik sorununuzdan kurtulursunuz!

    Bunlar, UnoCAN larımızda ve özellikle ie (enjeksiyonlu) larda en çok karşılaştığımız yerlerdir.
    Madem ki Tecrübemize başvurdunuz, anlattıklarımızın ışığında çözüm arama çabalarınızın kolaylaşacağını umarak,
    Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...




  • Oncellik tşk ederim yorum için arabayı çok sevdiğim için satın aldım daha önce farklı modelde arabaların oldu ama bu arabayı aldığım günden beri yaklaşık 10 aydır stop sorunu devam ediyor 50 km yolda aniden stop ediyor ama tekrar marşa basınca çalışıyor 2 yada 3 kez bunu yapıyor daha önceki sahibine soruyorum stopla alakalı bende bı problem yoktu diyor sanayiye gidiyorum her kafadan bi ses çıkıyor yani kısacası benzinde yada gaz yolda giderken stop olayını bı türlü çozemedik elektirikciye gidiyorum tesisata bı bak sigorta kutusuna digiplex falan hep herşeyi biliyor ama şöyle bi sıkıntı var elimde ölçüm cihazı olmadan hemen bı yerlerin arızalı olduğunu değişmesini gerektiğini söylüyorlar inşallah gerçek bi elektrikçi bulurum bu uno larin dilinden anlayan bende stres olmam kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kral1916

    Oncellik tşk ederim yorum için arabayı çok sevdiğim için satın aldım daha önce farklı modelde arabaların oldu ama bu arabayı aldığım günden beri yaklaşık 10 aydır stop sorunu devam ediyor 50 km yolda aniden stop ediyor ama tekrar marşa basınca çalışıyor 2 yada 3 kez bunu yapıyor daha önceki sahibine soruyorum stopla alakalı bende bı problem yoktu diyor sanayiye gidiyorum her kafadan bi ses çıkıyor yani kısacası benzinde yada gaz yolda giderken stop olayını bı türlü çozemedik elektirikciye gidiyorum tesisata bı bak sigorta kutusuna digiplex falan hep herşeyi biliyor ama şöyle bi sıkıntı var elimde ölçüm cihazı olmadan hemen bı yerlerin arızalı olduğunu değişmesini gerektiğini söylüyorlar inşallah gerçek bi elektrikçi bulurum bu uno larin dilinden anlayan bende stres olmam kolay gelsin
    Benim arabadada vardi o skinti ama motor isininca duzeliyordu sizindemi oyle acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Kral1916 K kullanıcısına yanıt
    aniden stop etmesi bu parcanın arızalı olması ihtimalini getiriyor.Ama bu parcada arızalı olsa tekrar marsta calışmaz soğuması gerekli ki yeniden mars bassın

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sa arkadaşlar bi sorum olucaktı yardımcı olursanız mutlu olurum bursadan yazıyorum 99 model 70sxie hidrolik direksiyon unom var aracımdan 60 dan sonra ön taraftan sürtme sesi geliyor lifte kaldırdık bulamadık akisler değişti teker bilyaları değişti ancak ses düzelmedi düşük hızlarda yok 60 dan sonra sürtme sesi geliyor sesi bulamadık yardımcı olursanız sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi sorum daha olucak motor soğukken benzinde çalıştırdığımda gaza basınca boğuluyor bi süre gaz yemiyor sonra gaza yüklenince kendini topluyor lpgde hiç bi sıkıntı yok sıcak soğuk gazı güzel yiyor ama motor soğukken benzinde bi süre boğuk çalışıyor gaza yüklenince kendine geliyor bu arada rölanti motorunu iptal ettirdim orjinali bütçem yetmediği için yardımcı olursanız sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 379380381382383
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.