Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (377. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.445.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 375376377378379
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sonhan7945 S kullanıcısına yanıt
    Sadece ön cam ve ayak bölümünden sıcak hava gelir.Sağ sol ve orta difüzörlerden dış hava gelir.
  • maxidextr kullanıcısına yanıt
    o zaman kışın soğuk yazın sıcak olacak desenize bazen sinyal lambası çalışmıyor ama dörtlüler çalışıyor bu nedendir.
  • sonhan7945 S kullanıcısına yanıt
    Difüzörleri çıkarıp ölçülerinde sünger yerleştirin hem tozu hem havayı aza indirirsiniz.Sinyal kolu sisteminde arıza olabilir.
  • sonhan7945 S kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Dörtlü flaşörün altındaki soketleri kontrol edin, daha önceki yazılarımda anlatmıştım; kesinlikle yan sanayi flaşör almayın, Orjinal Lancia Magneti Marelli Opar, hariç diğer tüm markalar sorunlu, kesinlikle sorun yaşarsınız, internette bulursunuz, yan sanayi 40Tl iken Orjinal 45Tl'ydi değmez arkadaşlar, yan sanayilerin içi zayıf, bakalit yapısı zayıf, mekanik yapısı zayıf, bakır yerine alüminyum kullanıyorlar, bilya yerine köşeli malzeme kullanılıyor, oto elektrik'te dörtlü flaşör ve sinyaller tüm aracın elektrik tesisatını etkiler, yangına varan çok ciddi sorunlar yaşarsınız, kesinlikle almayın!...
    Difüzörler konusunda ben söyleyeceklerimi söyledim, soğuk sıcak meselesinde; Difizörleri yanlarındaki çizgili göstergeli makaralarından kapalı konumuna getireceksiniz, kalorifer musluğunu'da çalışır hale getirip, yazın musluğu kapalı, kışın açık konuma getireceksiniz bu kadar! aynı seviyede model diğer marka araçlarda da durum böyledir hemen hemen, Neticede Fiat Egea almadınız, Uno Üretildiği yıl ve segmentinde durum budur, bunda büyütülecek bir durum yok ve Unocan'larımızı küçümseyecek durum yok, siz evinizde kışın kapıyı pencereyi açarsanız üşürsünüz, yazın sobayı açık tutup karşısına geçerseniz yanarsınız, Arkadaşlar düşünceyle çalışan teknoloji yok ki bu araçta, bu musluklar ve difüzörer kendiliğinden açılıp kapanmaz, biraz emek lütfen!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın'...




  • 98 sx 1.4 ie unomun kalorifer fanı bazen çalışıp bazen çalışmamakdadır.Bu neden yapıyor olabilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabah çalışmayan fan şimdi çalışmaya başladı.Bunu neden yapar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba dostlar,

    Aracımın muayenesi bitmek üzere olduğundan bir egzoz muaynesi yaptırmam gerekiyordu. Sanayiye gittim ve ölçümü yaptırdım fakat araç değil testten geçmek maksimum sınırın 2-3 katı daha fazla karbon salıyordu özellikle benzinde. Oradaki eleman karbüratör ayarını yaptır gel dedi, ben de bir karbüratörücüye gittim. Normalde ufak bir ayar yapmasını beklerken usta karbüratör sökülecek dedi. Karbüratörü söktüğünde ise motorun üst kısımlarında benzin kaçakları olduğunu fark etti. Usta karbüratörü ayarladıktan sonra motor saat gibi çalışmaya başladı gerçekten. Önceden motor soğukken rölantide stop ediyordu veya aşırı titriyordu araba. Rölanti ayarından sonra titremesi ve stop etmesi kesildi. Bunların bedeli bana muayne dahil 230 TL oldu. Sizin de rölanti sıkıntınız varsa karbüratörünüzü kontrol ettirebilirsiniz.

    Ayrıca şanzuman tarafından aracım yağ kaçırıyor, geçenlerde 7 çeki (neredeyse 1.5 litre) yağ koydurdum belki çok koyduğundan dolayı kaçırıyordur bilemedim tam olarak. İşin ustalarından yardım bekliyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Hayırlı akşamlar jikle teli koptu yenisini ve çıkmasını bulamadım (Eskisehir de ve internette aradim)var mı bildiğiniz yer acaba takmasını ben
    Yapabilir miyim yoksa ustayami yaptırmak gerek tesekkurler. Araba uno 70 s karburatorlu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavim12 -- 21 Ocak 2020; 18:1:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba, uno 60s'in ön silecek motoru nasıl sökülebilir, kolay mı bilen var mı acaba?
  • uno198406 U kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Benim aracım 70sx, 60s aynıdır diye düşünüyorum!;
    Öncelikle Cam önü siyah plastik ızgarayı sökeceksiniz, bunu sökerken önce silecek kolunu sökeceksiniz, ızgaraya bağlı öncam suyu memesi hortumunu altından elinizle kırmadan çıkarmalısınız, ızgarayı çıkardıktan sonra, ortaya çıkan far yıkama suyu deposunuda yerinden sökeceksiniz, yine siyah renkte ve silecek motoruna ulaşmamız için bu büyük parçayıda sökmelisiniz, bu su deposunu sökerken kabloları ve yine su hortumlarını bağlandığı pastikleri kırmadan çıkarmalısınız, silecek motoru artık ortaya çıkacaktır ve bu aşamaya kadar geldiyseniz gerisini yaparsınız!...
    Siz silecek motorunu sanırım çalışmadığı veya bir kademesi çalışmadığı için sökmek istiyorsunuz, yada bende olduğu gibi rahatsız edici derecede ses yaptığı için sanırım, sorununuzu da yazarsanız, sökme işlemini yaptıktan sonra ona da yardımcı oluruz!...
    Başarılar!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 24 Ocak 2020; 2:6:32 >




  • mavim12 kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Benim aracımda jigle olmamakla beraber, jigle telini bulamamanız; artık üretilmediği veya yan sanayide farklı çözümleri olduğu içindir. Şöyle anlatayım; örneğin Unocan'larımızın fren hortumları satılmakta olup, fren boruları satılmamaktadır, bu borular kolaykolay bozulmadığı için ticari sürümü olmadığı için, fabrika üreticisi bu boruları artık üretmemektedir, ancak bir kaza sonrasında veya dikkatsiz bir tamircinin bu boruyu kırması veya rekorunu bozması nedeniyle ihtiyaç olmaktadır, bu durumdada piyasada bu boru işini yapanlar tarafından kıvırma usuluyle yenisini yapabilirler, bu ihtiyaç sadece Uno için değil birçok eski model diğer araçlarda da bu sürümü olmayan boruların fabrika üreticileri tarafından üretimlerinin durudrulması nedeniyle doğmuştur.
    Aynı şekilde; jigle teli de, artık eski model birçok araçta olduğu gibi artık üretilmemektedir, siz sanayiye gidin ve ustalar sizin için bu teli yapacaklardır!...
    Ayrıca yine de şansınızı denemek isterseniz, ben bazı bulunmayan parçaları internette uzunuzun arayınca buluyorum, bu parçalar eski birçok satıcının deposunda atıl kalmış durumda olup, teknoloji geliştikçe, bilgisayarlı depo takibi ve e-ticaret sitelerinin hayatımıza girdiği dönemden sonra artık depolardan, internet ortamına satışa çıkmaktadır!...
    İnceleyin;
    urun.n11.com
    Jikle Teli 182196880 Opar-lancıa Fıat Uno - n11.com
    https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/jikle-teli-182196880-opar-lancia-fiat-uno-P394073510

    Başarılar dilerim!...
    Hoiçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • SequentiaL kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Şanslısınız! İyi bir ustaya denk gelmişsiniz!... Birçok Unocan sahibi bu durumdan muzdariptir ve bu forumdada çok dile getirilmiştir, gözlemlediğim kadarıyla %99'u sanayi ustalarının ustalık yapmayı bırakmaları nedeniyle çözümsüz bir şekilde kaderlerine terk edilmişlerdir, birçok Uno kullanıcısı sizin gibi iyi bir ustaya denk gelmedikleri için aracından soğumuş ve Unocan'larımız haketmediği bir şekilde küçümsenmiştir.
    Ben birçok yazımda, aracının lpg'de iyi çalıştığını düşünen ve benzinde iyi çalışmadığını söyleyen kullanıcıya; öncelikle aracın benzinde iyi çalıştırılıp sonra lpg ayarlarının yapılması gerektiğini anlatmıştım, Benzinde iyi çalışmayan bir araç, lpg'de de iyi çalışmaz, sxie lerde durum biraz daha karmaşık olsada, tüm sorunların çözümlerini gözlemlediğimde, Unocan'larımızın sx veya karbüratörlü farketmez, Benzin'de iyi çalışır hale getirilmesi gerekmektedir, sonraki aşamada karbüratörlüler için lpg'de yeniden ayar yeterli olup, sxlerde daha karöaşık işlemler gerektirse de, sonuç yine aynıdır;
    Sonuç; Ustalarımıza tamire gittiğimizde; aracımızı birşekilde sahte ayarlar ve yöntemlerle birmiktar idare eder şekilde çalışır hale getirip paramızı almaktadırlar, en çok karşılaştığım yöntemleri de sürekli parça değişimidir, size sürekli parça değiştirterek, deneme yanılma usuluyle, parça değişince birdeğişiklik olmadığında sıradaki parçayı değiştirme usuluyle, sonuca ulaşmaktadırlar, çoğu zamanda çözüme ulaşamamaktadırlar çünkü Unocan'larımız araçtan araca farklı arıza sonucuna sahiptirler, kimi araçta arıza Akü değişince düzelir, kimisinde buji kabloları;
    Bunu bilecek olan ustalarımız ve maalesef %99 doğru teşhis koyamamaktadırlar!...

    Şanzuman yağı şanzuman'ın yanında buluna alyan başlı tapa sökülerek doldurulmalıdır, bu işlem araç terazide iken yani düz bir zeminde yapılmalıdır, bazı ustalar aracı krikoya alır ve araç bir tarafa eğik haldeyken doldururlar. Nihayetinde Araç düz bir zeminde veya lift üzerinde iken şanzuman yağı tapa mesafesine kadar yağ doldurulup, dolum esnasında fazla pompalama sonucu yağın bu doldurma deliğinden boşalması sağlanır! aksi durumlarda yağ fazla gelir ve keçe patlaması denilen durum meydana gelir, birçok usta bu duruma itiraz eder, o kadacıktan bişey olmaz derler ancak bu durum işllerine gelir çünkü yağ akıntısını gidermek için keçe değişimi yine para kazanmak demektir onlar için, yada değişim için tamirciye gitmezseniz bu seferde yağsızlıktan yine arıza meydana gelir ve yine tamirciye para kazandırırsınız!...

    Gelelim sorunuza, şanzuman yağ kaçırırsa yağsız bırakırsanız dişliler aşınır ve uzun zaman sonra artık şanzuman ses yapmaya (ötme) başlar. Çözüm ise ya sürekli yağınızı tamamlatacaksınız, yada tavsiyem olan keçelerinizi değiştirteceksiniz!... Önemsememeniz durumunda, artık uzun zaman sonra ses duymaya başladığınızda iş işten geçmiş olacaktır!...
    Başarılar!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın'...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 24 Ocak 2020; 2:5:39 >




  • kamban K kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Uno fan motoru, piyasada çok satılan parçalardan birisidir, bu nedenle tahminim sizin fan motorunuz artık son günlerinde can çekişiyor, fakat biz buradan aracı görmeden ellemeden koklamadan ne kadar yardımcı olabiliriz bilemem, hak verirseniz!...
    bu nedenle diğer seçenekleride inceleyelim ki, sıradaki kontrol noktanız fan soketi olmalıdır, bakacağınız bir başka yer de fan kontrol anahtarı ve soketidir, ve son bakacağınız yer ise sigorta kutusu fan sigortası veya arkasındaki soketlerdir.

    Motoru değiştirmeden önce soketine direkt akım vererek kontrol ederseniz ve birsüre takibini yaparsanız, bozuk olup olmadığı konusunda fikriniz olur, direkt akımda motor uzun süre denemelerinizde sorun yoksa diğer anlattığım yerleri kontrol sırasıyla kontrol etmelisiniz.
    sigorta panosundaki soketi bulmak için Uno Haynes Service Manual.pdf elektrik şemalarını inceleyebilirsiniz, o zaman geldiğinde ihtiyacınız olursa ben size şemadan bulup panodaki yerini resimle tespit ederim!...

    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    Merhaba!...
    Şanslısınız! İyi bir ustaya denk gelmişsiniz!... Birçok Unocan sahibi bu durumdan muzdariptir ve bu forumdada çok dile getirilmiştir, gözlemlediğim kadarıyla %99'u sanayi ustalarının ustalık yapmayı bırakmaları nedeniyle çözümsüz bir şekilde kaderlerine terk edilmişlerdir, birçok Uno kullanıcısı sizin gibi iyi bir ustaya denk gelmedikleri için aracından soğumuş ve Unocan'larımız haketmediği bir şekilde küçümsenmiştir.
    Ben birçok yazımda, aracının lpg'de iyi çalıştığını düşünen ve benzinde iyi çalışmadığını söyleyen kullanıcıya; öncelikle aracın benzinde iyi çalıştırılıp sonra lpg ayarlarının yapılması gerektiğini anlatmıştım, Benzinde iyi çalışmayan bir araç, lpg'de de iyi çalışmaz, sxie lerde durum biraz daha karmaşık olsada, tüm sorunların çözümlerini gözlemlediğimde, Unocan'larımızın sx veya karbüratörlü farketmez, Benzin'de iyi çalışır hale getirilmesi gerekmektedir, sonraki aşamada karbüratörlüler için lpg'de yeniden ayar yeterli olup, sxlerde daha karöaşık işlemler gerektirse de, sonuç yine aynıdır;
    Sonuç; Ustalarımıza tamire gittiğimizde; aracımızı birşekilde sahte ayarlar ve yöntemlerle birmiktar idare eder şekilde çalışır hale getirip paramızı almaktadırlar, en çok karşılaştığım yöntemleri de sürekli parça değişimidir, size sürekli parça değiştirterek, deneme yanılma usuluyle, parça değişince birdeğişiklik olmadığında sıradaki parçayı değiştirme usuluyle, sonuca ulaşmaktadırlar, çoğu zamanda çözüme ulaşamamaktadırlar çünkü Unocan'larımız araçtan araca farklı arıza sonucuna sahiptirler, kimi araçta arıza Akü değişince düzelir, kimisinde buji kabloları;
    Bunu bilecek olan ustalarımız ve maalesef %99 doğru teşhis koyamamaktadırlar!...

    Şanzuman yağı şanzuman'ın yanında buluna alyan başlı tapa sökülerek doldurulmalıdır, bu işlem araç terazide iken yani düz bir zeminde yapılmalıdır, bazı ustalar aracı krikoya alır ve araç bir tarafa eğik haldeyken doldururlar. Nihayetinde Araç düz bir zeminde veya lift üzerinde iken şanzuman yağı tapa mesafesine kadar yağ doldurulup, dolum esnasında fazla pompalama sonucu yağın bu doldurma deliğinden boşalması sağlanır! aksi durumlarda yağ fazla gelir ve keçe patlaması denilen durum meydana gelir, birçok usta bu duruma itiraz eder, o kadacıktan bişey olmaz derler ancak bu durum işllerine gelir çünkü yağ akıntısını gidermek için keçe değişimi yine para kazanmak demektir onlar için, yada değişim için tamirciye gitmezseniz bu seferde yağsızlıktan yine arıza meydana gelir ve yine tamirciye para kazandırırsınız!...

    Gelelim sorunuza, şanzuman yağ kaçırırsa yağsız bırakırsanız dişliler aşınır ve uzun zaman sonra artık şanzuman ses yapmaya (ötme) başlar. Çözüm ise ya sürekli yağınızı tamamlatacaksınız, yada tavsiyem olan keçelerinizi değiştirteceksiniz!... Önemsememeniz durumunda, artık uzun zaman sonra ses duymaya başladığınızda iş işten geçmiş olacaktır!...
    Başarılar!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın'...
    Hocam cevabınız için çok teşekkürler, aracımda son 1-2 gündür aşırı derecede ayarsızlık var. Karbüratör ayarından sonra aracım LPG'de teklemeye başladı ve performansı dibe düştü deyim yerindeyse. Az önce LPG beyninin vanalarıyla biraz ayarlamayı denedim ve teklemeyi çözdüm fakat bu sefer de rölantide stop etmeye başladı araç. Şimdi tekrar ayarı değiştirdim rölantide sanki gaz veriyormuş gibi oldu araba, sanki jikle çekili vaziyetteymiş gibi gazlamaya başladı. Bunun ayarını nasıl yapacağız? Cidden arabamı çok seviyorum ama bu ayarsızlık mahvetti beni.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    Merhaba!...
    Uno fan motoru, piyasada çok satılan parçalardan birisidir, bu nedenle tahminim sizin fan motorunuz artık son günlerinde can çekişiyor, fakat biz buradan aracı görmeden ellemeden koklamadan ne kadar yardımcı olabiliriz bilemem, hak verirseniz!...
    bu nedenle diğer seçenekleride inceleyelim ki, sıradaki kontrol noktanız fan soketi olmalıdır, bakacağınız bir başka yer de fan kontrol anahtarı ve soketidir, ve son bakacağınız yer ise sigorta kutusu fan sigortası veya arkasındaki soketlerdir.

    Motoru değiştirmeden önce soketine direkt akım vererek kontrol ederseniz ve birsüre takibini yaparsanız, bozuk olup olmadığı konusunda fikriniz olur, direkt akımda motor uzun süre denemelerinizde sorun yoksa diğer anlattığım yerleri kontrol sırasıyla kontrol etmelisiniz.
    sigorta panosundaki soketi bulmak için Uno Haynes Service Manual.pdf elektrik şemalarını inceleyebilirsiniz, o zaman geldiğinde ihtiyacınız olursa ben size şemadan bulup panodaki yerini resimle tespit ederim!...

    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...
    Benim sıkıntım sigorta panosundan çıktı.Şuan çalışıyor.Usta bir daha yaparsa sigorta kutusunu değişdirelim dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SequentiaL kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Öncelikle Benzinde çalışma probleminizi ve emisyon değerlerinizin nominal olduğunu varsayıyorum önceki yazınız üzerine, Önceki yazınızda Eksoz muayenesi için benzinde emisyon değerini ve sanırım LPG emisyon değerini de ayarlatmıştınız! Maalesef LPG ustanız, Karbüratörü tamir eden usta gibi iyi değil! Fikrimi sorarsanız hiç uğraşmayın, başka bir LPG ustasına götürüp derdinizi anlatın, sorununuzu çözecektir.
    Fakat kural şudur;
    -Öncelikle Motor Benzinde iyi çalışır hale getirilecek!
    Bunu yaparken motordaki arızalar gideldikten sonra ayar yapılacak, yani arızalar çözülmeden yapılan, geçici ayarla sizi başından savıp paranızı da alan ustalardan uzak duracaksınız!... Herşey doğru yapılacak, yani karbüratörünüzde hala hava kaçaklarına neden olan şeyler olabilir, bu kaçakları bulmak zordur, usta kaçakları bulmak yerine yakıt miktarını arttırır;
    bunun nedeni; Benzinli motorda en iyi yakıt hava karışımı oranı matematiksel olarak 1/14'tür, yani 1 birim benzin'e 14 birim hava karışımı karbüratörde oluşturulur, hava kaçaklarında 14 birim 17-18 birimlere çıkar ve oran bozulur, bu oranı yine 1/14'e getirmek için yakıt miktarı aynı oranda arttırılır, bunu yapmak için rölanti memesi çevrilerek rölantideki benzin akışı arttırılır, bu durumdada emisyon değerleri fazla çıkar!
    Bu demektir ki, motorumuzun karbüratörü sağlıklı çalışmalıdır, hava filtresi yapısı orjinale uygun olmalıdır, eksozda iğne deliği kadar dahi kaçak olmamalıdır, ateşleme sistemi sağlıklı olmalıdır, motor yağı ve soğutma sistemi sağlıklı çalışmalıdır, avans ayarı- zincir_kayış ayarı- gibi herşey sağlıklı çalışmalıdır ki, bunlardan birindeki hata ustalarımızın bu hatayı bulmaktan çok bu hatayı görmezden gelmek için ayarlarınızı değiştirmek gibi kestirme yollara başvurmalarını getirir!...

    Gelelim LPG konusuna;
    LPG'de karışım oranı 1/15'tir, işte sizin o çook iyi benzinle çalışmayı düzelten ustanızın emekleri burada boşa gider!...
    LPG ustanız benzinde mükemmel çalışan motorunuzun LPG'de çalışması için gereğini yapar ve 1/15 oranını karşılamak için örneğin hava filtresini bantlar. Bazı ustalar da karbüratör ayarlarıyla oynar ve bu durumda artık Benzindeki ayarlarınız bozulur. Peki LPG ustası bunu yapmaması gerektiğini bildiği halde neden yapar?;
    LPG ustasının işi sizin motorunuzu LPG'de nen iyi şekilde çalıştırmaktır! Benzin onu ilgilendirmez! benzinde biraz iyi çalışması onun için yeterlidir! Usta işini yapar ve gerisi onu ilgilendirmez! azıcık sızlanırsanız ya sizi benzin ustasına gönderip topu ona atar, yada türlü bahenelerle biraz kullan düzelecektir gibi sözlerle sizi başından savar! paranızı da cebine indirir!

    Peki olması gereken nedir?!...

    Başlangıçta dediğim gibi;
    -Öncelikle Motor Benzinde iyi çalışır hale getirilecek!
    -Benzin ayarlarını etkileyecek hiçbir ayar değiştirilmeden, diğer tüm teknik yöntemler kullanılarak 1/15 oranı karşılanacak ve ayar yapılacak!...

    Hepsi bu kadar!...

    Eğer LPG ustanız benzin ayarlarını bozması gerektiğini söylüyorsa, mutlaka motorunuzda diğer yerlerde sağlıklı çalışmayan bir aksam veya ayar vardır, yukarıda anlattığım gibi örneğin eksozdaki bir delik, yada motor yağınızın kalitesi, kötü bir benzin istasyonundan alınan yakıt bile buna neden olur!

    Üzülerek söylemeliyim ki! Piyasada hiçbir usta (istisnalar hariç) motorun mükemmel çalışmasını sağlayacak kadar detaya girmez, motorun sesine bakar biriki yerine bakar, bu motor çook iyi deyip geçer! Oysaki bir motorun iyi olduğunu Teknik olarak ölçümlerle ispatlarsınız, örneğin siz bir doktora gittiğinizde yüzünüze bakıp anlattıklarınıza göre ilaç yazması mı doğrudur yoksa labaratuvar tahllilleri-röntgen-ultrason vs teknik verilere bakarak ilaç yazması mı doğrudur! işte sanayide Uno araçta, günümüz araçlarında artık bu bahsettiğim teknik kontrollerin yapıldığı beyin bulunmadığı için, bunu ancak bosch car servislerde yaptırabilirsiniz!... yine üzülerek söylemeliyim ki bazı sanayilerdeki bosch car servisler de sizi başından savabilir!

    Diğer bir bahsetmek istediğim konuda şudur! Tüm bu sanayi gidip gelmeleriniz sırasında kullandığınız yakıt istasyonu seçimini, mutlaka bundan sonra herzaman aynı istasyondan yakıt alacak şekilde yapmanız doğru olacaktır!...

    Ya hocam benim küçük çalışma sorunum yok, büyük çalışma sorunum var, bu kadar mükemmeliyetçiliğe gerek varmı, benim motorumun zaten iyi olduğunu düşünüyorum, dediğinizi duyar gibiyim! Başlangıçta dediğim gibi, tavsiyem öncelikle başka bir LPG ustasına özellikle "Benzinde çalışmayı etkileyecek hiçbir ayarı değiştirmeden" ayar yaptırmanız olacaktır!...

    Başarılar dlerim!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • kamban K kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Sorununuzun tespit edildiğini düşündüğünüz için hayırlı olsun derim! ancak birdaha yaparsa! cümlesi bana düşündürücü geldi!!! ne yani ustanız şimdi sizin sorununuzun sigorta kutusundan kaynaklandığını tespit ettiğini ve bunun için sizin paranızı aldığını ama emin olmadığını birdaha yapabileceğini mi söylüyorsunuz!... Bunun sorumlusu sigorta kutusunun değişmesinden sonra, yine yaparsa ne olacak? bu sefer fan bozuk mu diyecek? Madem ki usta! kesin konuşmalı, arızalımı? değilmi? sonuçta sigorta kutusunun arızalı olup değişmesi gerekip gerekmediğini, el aletleriyle ve ustalığıyla değil de zamanla,, inşallah'la mı öğreneceğiz!... Ben iş yaptım diyerek paranızı aldımı? aldı!... Usta kutunun arızalı olup olmadığını ustalığı ve el aletleri vasıtasıyla kesin tespit ettide siz mi parasını vermediniz?

    Çok sinir oluyorum bu ustalara!.. yok motor biraz alışsın düzelir, yok biraz yol yapınca düzelir falan, Bumudur ustalık!... Alır eline ölçme aletini, devre direncini ölçer, cımbızla soketlerdeki dişi fişleri çıkarır, ark durumunu kontrol eder, fişlerin pens durumunu kontrol eder, .... En önemlisi tespit ettiği noktadaki arıza ve deformasyonun neden oluştuğudur! Varsayalım Kutuyu değiştirdik, peki sonra kutudaki bu arızaya sebep olan şey yeni kutuyu da bozarsa? Ne olacak, bu yükü araç sahibi çekecek!... Masrafı araç sahibi yapacak!... Usta da deneme yanılmayla iş yapmış olacak!...
    İşte böyle! İşi biliyorsan yapacak ve Ustayım diyeceksin! Eline her tornavida pense alan usta oluyor!

    Size şiddetle tavsiyem; Eğer usta hala sigorta kutusunu size satmaya çalışırsa, kutuyu kendiniz satın alın, Mutlaka MAKO marka kutu alın, kesinlikle diğer markaları almayın! Çevrenizde satılmıyorsa Mutlaka internetten satın alın!... veya uzakda olsa gidin alın takın!...

    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • Teşekkürler bende mako marka düşünüyorum.Bu gün sabah arabaya bindiğimde kalorifer fanı yine çalışmadı.sigorta kutusunun arkasındaki kablolarla oynar ken fan çalışdı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kamban K kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Cevap vermeden duramadım! Öyle hemen gidip sigorta kutusu almayın durun bi!...
    Yine fan çalışmadı, sigorta kutusunun arkasındaki kabloları oynarken çalıştı demişsiniz!... Bu sigorta kutusunun arızalı olduğunu göstermez! Bu arkasındaki soketlerin gevşek olduğunu gösterir. Boşa para harcamayın, önce bir bakın!...
    Öncelikle sigorta kutusunun sağındaki ve solundaki mandallarından kurtarıp yerinden aşağı sarkıtın, arkasındaki soketlerin üzerine bolca akacak şekilde WD40 sıkın, beş dakika bekleyin ve sonra balata spreyi sıkıp kurumasını bekleyin, çok çabuk kuruyacaktır, tornavida yardımıyla tek tek zarar vermeden sökün;

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    sigorta kutusunun arkası resimdeki gibidir, buradaki bakırpinleri gözle kontrol edin, herhangi bir "kırık, dökük, ark yapmış, yanmış, rengi karamış, kısacası diğerlerinden farklı görünen bir pin yoksa bu kutu sağlamdır! Zaten çoğunlukla kutu bozulmaz, bu kutuya takılan o söktüğünüz soketlerin içlerindeki dişi fişler gevşemiştir!... soketlere karşıdan baktığınızda farklı görünen, aralık açıklıkları farklı görünen, yanmış, kararmış, rengi değişmiş kısacası arızalı olabilecek tüm fişleri inceleyin, fişlerin soketten nasıl çıkarılacağını öğrenip tektek kablosuyla beraber sökerek, pense ile sıkıştırmak suretiyle bu gevşeklikleri giderebilirsiniz! Merak etmeyin soketlerin yerini karıştırmazsınız! çünkü buradaki tüm soketler birbirinden faklıdır ve birisi diğerine uymaz, bu nedenle karıştırmazsınız!...
    Eğer dediğim gibiyse ve sorununuz çözülmez ise gerçekten sigorta kutunuz o zaman arızalıdır ve para vermeye değer, içinde 4 katmanlı lehimli filmlerde yüksek akımdan dolayı deformasyon olmuştur, aslında kutu açılarak bu lehimler yenilenerek tamir edilirse eskisinden daha iyi olur ve yüksek akımlarda filmler yanmaz ve sadece güvenlik açısından sigorta atar ve doğrusu da budur!...

    yada beni dinlemeyin, gidin kutuyu alın ve ustanın zaten sağlam olan kutuyu takarken size çaktırmadan soketleri sıkıştırıp fan arızasını tamir ettiği ve sigorta kutusunu değiştirdiği için ekstra işçilik parasını ödeyin rahatlayın!... Bundan altı ay sonra, örneğin göstergelerinizde sorun olduğunda, ustanız sigorta kutusu değişecek derse hiç şaşmam!...

    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 26 Ocak 2020; 1:3:8 >




  • uno araç varmı daha ya, hiç görmüyorum otobanda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 375376377378379
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.