Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (375. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
8.142
Cevap
101
Favori
1.421.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 373374375376377
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SequentiaL kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Uno 60 model veya 70 model, hangisine sahipsiniz?
    Klimalı Tip mi?
    Hidrolik direksiyon var mı?
    Motor kulağı yağlı tip mi? sağ üst motor kulağını mı değiştirdiniz, sol alt kulağı mı? Şanzuman kulağını değiştirdiniz mi?
    Motor kulaklarını değiştiren usta bu konuda birşey söylemedi mi? sonuçta Ustayım diyen bir kişi, titreme kesilmemesine rağmen neden size aracı tamir etmiş gibi teslim etti? Sanırım zaten bu yüzden burada derdinize çare arıyorsunuz!...
    Motor ısındıktan sonra titreme tamamen kesiliyormu, yoksa sadece azalıyor mu?
    Aracınız önceden kazalı mı?
    Motor parçalarınızdan herhangi bir noktada şaseye temas edebilecek bir yer var mı? gözlemleyiniz, herhangi bir parçanın yanlış birşekilde montajı buna sebep olabilir!
    detaylı fotoğraf atabilirseniz, belki gözümüze birşey çarpar!...
    Yine de öncelikle, sorunu bulamayan tamircinizi değiştirmeniz en hayırlısı olacağı kanaatindeyim.
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Hocam arabam 70S, şanzuman kulağı değişti. Motor ısındıktan sonra titremesi kesiliyor, yine hafif bir titreme var ama normal sonuçta kaç yıllık araba. Ayrıca şöyle bir şey yaşadım araçta, LPG ile çalışırken sanırım arabanın ön kısmından (sanırım LPG beyninden) bir şırıltı geliyor sanki yaprak takılmış gibi umarım anlatabilmişimdir. :) Aracı LPG'den benzine aldığımda ise şırıltı sesi kesiliyor motor saat gibi çalışıyor. Bunun sebebi nedir acaba? Aracım karbüratörlü fakat ara sıra benzinle çalıştırmak faydalı olur dediler, sizin yorumunuz nedir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba Sayın 4002 yazar sanırım isminiz Ali abi tesekkur ederim.lpgli aracı benzinde daha önce çok kullanmamış sak.diyagram kirlidir ve rolanti sallantisi olur çiğ benzin yakar sonra devamlı benzinde kullanırsak bu sorunlar zamanla düzelir diyo hatırlıyorum eski yazılarda doğru mu hatırlıyorum.tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu titreme olayı bendede var rolanti 8,9 da olduğunda oluyor 10 da olmuyor rolanti vidasını saat yönünün tersine çevirdim ama bu seferde çok yükseldi bu noktada ayarını soğukkenmi yapmalıyım sıcakkenmi ? Şırıltı bende de var hava var radyatorde bazen yapiyor çok takilmiyorum ona

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi günler arabayı çikle çalıştırdim 5 dk sonra termostaddan radyatör uzanan hortuma ekledim sıcak olmuştu o zaman termostad açık olduğunu mu gosteriyor. termostad bozuk mu?
    Hararet ibresi 50 derecenin 1 çizgi üzerine geliyor ortaya gelmiyor.hava soğuk eksilerde.radyatoru elledim.sicakti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SequentiaL kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    LPG Beyninden gelen Şırıltı sesi, geçmiş yazılarımızda tecrübelerde LPG Benyi içerisinde dolaşan su sesi olarak tespit edilmişti, soğutma suyunun eksilmesi, termostatın arızalı olması durumlarında karşımıza çıkmıştır, Radyatör kapağının kaçırmasıda sebeplerdendir.
    LPG yakıt sistemi ve Benzin yakıt sistemi birbirinden bağımsızdır, karbüratörlü araçlarda bir yakıt türünden diğerine geçişte anlık olarak etkileme olmaz, yani LPG de ve Benzin'de çalışma farklılıkları ayarlardan meydana gelir, Aracınızın ayarları Benzin yakıtına göre iyidir, rölanti LPG'ye göre biraz yüksek olur, yine ayarlar LPG yakıtına göre kötüdür, röalnti düşük kalır ve motorunuzda titreme oluşur, bununla beraber soğutma suyunuz yavaş akar-hızlı akar ses değişir, bu anlattıklarım tecrübelerimizde şırıltı sesinin soğutma sesinden kaynaklı olduğu tespitimize göreydi.
    Eğer ki sizdeki durum tahminimiz gibi değilse LPG Beyni arızalıdır, gaz akışı sırasında şırıltı sesi geliyordur.
    Aslında burada sorunuzun cevabını kendiniz verdiniz, Motorunuzun Benzine geçildiğinde hemen düzeldiğini saat gibi çalıştığını belirttiniz, Bu demektir ki, Motorunuzda aslında LPG sistemi harici hiçbiryerde sorun yok!
    Bir LPG ustasına gidiniz ve sistemi motor benzinde çalıştığı kadar iyi çalışacak kadar iyi hale getirtiniz, bunu LPG ustaları daha iyi yapacaktır, buradan pek etkili olamayız, ancak size Motorda bir sorun olmadığını tahminimi söyleyebilirim.
    Elbette LPG ile uyumlu olan, pek sorun çıkarmayan Karbiratörlü aracınızı mutlaka arasıra Benzinde çalıtırmanızın faydası olacaktır, Aslında KArbüratörlü Uno'da enjeksiyonlular gibi Benzin için tasarlanmıştır, LPG motorunuzun ömrünü kısaltır, Ancak Arasıra Benzinde çalıştırmak mutlaka ve mutlaka aracınızın ömrünün kısalmasını %50-60 oranında azaltacaktır, Benzinde çalıştırmak Motorunuzun içinde LPG kullanımında oluşan Kurum'ları temizler, piston yüzeyleri, yanma odası çeperleri, subap oturma yüzeyleri, buji tırmnakları, gaz kelebeği ve manifold çeperleri tamamen temzilenmese de faydası büyüktür, şiddetle tavsiye edilir.
    Burada size tavsiye edeceğim husus; Aracınızı genel olarak hangi yakıtta kullanacaksanız, motor ayarlarınızı ona göre yaptırınız, Aynı motorda aynı ayarlarda her iki yakıtta da düzenli çalışma beklenemez, beklenmemelidir. Eğer motorunuzun her iki yakıtta düzenli çalıştığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuzdur, motorunuz iki yakıtta da ayarlar motor titreme yapmayacak şekilde ayarlanmış olsa da, mutlaka bir yakıtta yakması gereken değerden fazla yakacaktır. Bir yakıttaki ayarları minimum yakıt yakacak ve düzenli çalışacak ayarlara getirirseniz, diğer yakıtta da rölantiyi yüksek tutarak düzenli çalıştırabilirsiniz fakat rölantinin düzenli olması az yakar anlamına gelmez, gaz ayarlarınız her iki yakıta göre kesinlikle az yakacak şekilde ayarlanması imkansız olacağından;
    seçtiğiniz yakıt türüne göre ayar yaptırınız, ucuz olması nedeniyle LPG yakıtı seçeceğiniz için, ustalarınıza motorun LPG de az yakacak şekilde, rölanti titreme yapmayacak şekilde ayarlatınız, Benzinde çalıştırınca motorunuz düzensiz çalışırsa ayarlarınızı bozmayınız, benzinde titreme veya stop etme olursa, bu kısa süre çalıştırma sırasında gaz vererek durumu atlatınız, tekrar LPG ye döndüğünüze ise, motorunuzun içi birmiktar temizlendiği için bu sefer LPG de ayarlarınız değişecek ve rölanti yükselecektir, bu sizi yanıltmasın, kısa süre sonra zaten motorunuz yine kurumla kaplanacak bir gün sonra motorunuzun çalışması yine aynı duruma gelecektir.
    Kısacası Motor ayarlarınızı LPGye göre yaptırınız, Benzine geçtiğinizde ayarlarınızı değiştirmeyiniz, LPG ye döndüğünüzde yine sabrediniz ayarlarınızı değiştirmeyiniz, değiştirmek zorunda kalırsanız eski ayar noktasını işaretleyiniz, sonrasında zaten eski haline dönecektir, ayrınızıda eski noktasına geri alırsınız.
    Başarılar dilerim!...
    Şanzuman kulağının değiştiğini söylemişsiniz, o halde motor kulağınız değişmemiş, sağ motor kulağınız yağlı tip ise, sanayi ustalarımız bunun bozuk olduğunu pek anlamazlar, kontrol ettiriniz, değil ise ustanız motor kulaklarını sağlam görmüştür sanırım, buna dayanarak rölantinizin yetesiz kaldığını düşünerek titrediğini söyleyebilirim, aslında benim aracımın rölantisini 650 devre kadar düürebiliyorum ve titreme falan olmuyor, bu motor parçalarımın iyi olması nedeniyledir, örneğin bujileriniz eskimişse, elektrik tesisatınızda şaseleme zayıf ise vsvs herşeye bakmak lazım, rölantini düştüğünde tireme olur.
    Hoşçakalın, Unoan'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 6 Ocak 2020; 1:30:57 >




  • mavim12 kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...www.alikopgel.com.tr takip edebilirsiniz!...
    LPG'li aracı düzenli bir şekilde kendimize bir periyod belirleyerek, arasıra Benzin'de çalıştırmamız gerektiğini belirtmiştik.
    sorduğunuz üzere elbette Benzin'de düzenli aralıklarla çalıştırmaz isek, Benzin yakıt sistemimizde; Benzin pompası, Benzin filtresi, Karbüratör diyaframı ve enjektör; kuruyan benzin içerisindeki reçine ile katılaşarak tıkanmalar olur, bu tıkanıklık eğer Benzin'e dönüldüğünde yakıtın basıncıyla açılır ise; zamanla tüm sistemi temizler ve zamanla düzelir, fakat; Benzin'e dönüş çokçok uzun zaman aralığında olursa, bu tıkanıklık açılmayacak kadar katılaşır, ve motorunuz Benzin'de çalışmaz hale gelir.
    Burada tavsiyemiz; Kendinize iş ve sosyal hayatınıza göre bir periyod belirleyip, sıklığı arttırıp azaltma denemeleri yaparak da belirleyebilirsiniz, bu şekilde LPG Benzin geçişlerinizi, yapınız.
    Önceki yazılarımızda olduğu gibi size de tavsiyemiz; aracı normalde hangi yakıtla kullanacaksanız ki bu illaki LPG olacaktır, motor ayarlarınızı buna göre yaptırmanız, Benzin'deki düzensizlikleri dikkate almamanız olacaktır!... Benzin'de çalıştırmayı uygun periyorlarla yaparsanız zaten sorun yaşamazsınız.
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 6 Ocak 2020; 1:35:35 >




  • muhammedcm kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Titreme olayı 8-9 aralıklarında olamamalı ancak 8 altına düştüğünde olabilir, hatta benim aracımda 650d/dk ya kadar düşsemde titreme olmuyor çünkü tüm motor parçalarımın ne zaman değiştiğini, ne durumda olduğunu, ayarlarımı kontrol altında tutuyorum, elektrik tesisatımı ve kontrol gereken herşeyi kontrol altında tutuyorum, eğer 8-9 arası titreme azda olsa var ise; motor parça ve ayarlarınızı kontrol ediniz, bunların neler olduğunu isterseniz sırasıyla anlatırız kontrol edersiniz.
    LPG Beyni ayarı sadece motor sıcakken yapılmalıdır, Rölanti ayar vidasını saat yönünün tersine çevirme işlemini bir tornavida ile minik minik yapınız gerekirse. ancak 10 çok 8-9 arasında olmalı ve titrememeli!...
    Şırıltı sesini önemseyiniz!... rölantinizi de etkiler, suyunuzu tamamlayınız ve takip ediniz, sürekli bir miktar eksiliyorsa, mutlaka kaçak yapan yeri bulunuz ve tamir ediniz, aksi halde kenara 1500 tl hazırlayınız ve conta yakmaya hazır olunuz!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • mavim12 kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Termostatın değişmesi çok fazla tutmaz, değiştirmeniz ile; hem tedbirinizi almış olursunuz kafanızda soru kalmaz, hemde ne zaman değiştiğini bilmeniz açısından iyi olur.
    Hararet müşürünüzü de değiştirirseniz yine hem tedbirinizi almış olursunuz, hemde ne zaman değiştiğini bilmeniz açısından iyi olur.
    Önemli olan ise, LPG Beyninin sıcak suya ihtiyacı olduğudur, bu suyun ılık olması bile yeterlidir, yeter ki dolaşımda olsun.
    Hortumların sıcak olması termostatın açık olduğunu ifade eder, termostat kapanmıyor olabilir, kapanmıyorsa su dolaşımı motor çalışmasından itibaren başlar ve motorunuz bir türlü ısınmaz.
    lakin termostat normalde motor soğukken kapalı olur ve motor suyu 85-90 derecelerde açılarak su dolaşımına izin verir, hatta su dolaşımı ile beraber radyatöre geri dönen ve (-) hava şartlarında çok soğuyan suyun motoru çatlatmaması için tekrar kapanması gerekir.
    Yanıltıcı bir durumda vardır ki, motor suyunuz eksik veya müşürün takıldığı yerde tıkanma var ise hararet müşürünüz soğutma suyuna temas etmeyebilir ve doğru ölçüm yapmaz. bunu sizin kontrolleriniz tespit edecektir.
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • Titreme subap ayarlarindan olabilir diye düşünüyorum abi ustaya bu titreme subaptan olmasin dedim titremiyor normal deyip geçti .Su konusuna gelirsek iki haftada bir miktar su eksiltiyor Antfiriz kırmızı organik koydurmustum ondan sonra radyatorun kenarlarindan saldı radyator yeni olmasina rağmen bende sıvı radyator tikayiciyi doktum kesildi
    Çünki aşırı masraf çıkarttıgını düşünüyorum radyator olayindan sonra marş motoru yandi ondan önce termostat ondan önce tüp beyni ondan önce benzin pompası ondan önce digiplex Ayda 500 km filan yol yapıyorum pek kullandığım yok ona rağmen mızırdanıyor
    Unoların hepsi böyle mi yoksa bizemi Tırt olani denk geldi bilmiyorum 2000 model 192 bin de 2006 trafik çıkışlı bir araç sanki çok yorgun gibi geliyor...

    Orjinal km sorgulamada yaptım birşey çıkmadı

    Benim sorunum şu an araç sopsogukken geç marş alması benzinde gaz yememesi ressetleyince duzelmesi filan titremeyle dogru orantilimi bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhammedcm -- 6 Ocak 2020; 19:49:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba...lpgde karburator sisteminde rolanti motor isindiktan sonra bazen 1300 devirde sabitleniyor.gaz kelebeginden hava mı alıyor yada gaz teli kelebegi tam kapatamiyor mu?Ustaya gitmeden yapabilir miyim?hoşçakalin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanırım alıntılamada ve caplamada sorun var buradan yazıyorum.
    mavim12
    Merhaba...lpgde karburator sisteminde rolanti motor isindiktan sonra bazen 1300 devirde sabitleniyor.gaz kelebeginden hava mı alıyor yada gaz teli kelebegi tam kapatamiyor mu?Ustaya gitmeden yapabilir miyim?hoşçakalin


    Merhaba!...
    Araç başında olsak size yardımcı olabilirdik, yardım istediğiniz rölanti konusu o kadar ucu açık bir konu ki, tonlarca nedeni var, motor ısınınca LPG de rölanti LPG beyninden de olur, soğutma sisteminden de olur. ben öyle araçlar gördüm ki, araç böyle ucu açık arızalar için gelmiş, karbüratörün civataları gevşemiş artık karbüratör yerinde oynuyor o kadar yani, şimdi size ne desek bilemiyorum, onu sık bunu sık, uzaktan görmeden ne desek!...
    Sizin tahmininiz üzerine gidelim o zaman, "gaz kelebeği hava alıyormu? kapatmıyormu?" demişsiniz, elbette bundan da olabilir, o zaman gaz kelebeğinin kapanmasını engelleyen vidaları gevşetip sıkarak deneyerek sonucu öğrenebilirsiniz!... Bu size hem el alışkanlığı olur hemde belkide sorununuz çözülecektir, sorununuz için aklımda tonlarca yapmanız gereken şey var ama, sizin ne kadarını yapabileceğinizi, teknik bilginizin ne derecede olduğunu bilemem.

    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • muhammedcm kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Sizin sorununuz beklentiniz!...
    Daha önceki yazılarımda, yeni aldığım bir aracın, daha önce hangi parçalarının değişip değişmediğini bilemeyeceğim için, bana çıkaracağı masrafların sorumluluğunu araca yüklemenin doğru olmayacağını düşündüğümü anlatmaya çalışmıştım.
    Örneğin antifiriz koyunca suyu salan bir radyatörü olan aracı, bile bile almışsınız ve araca mızırdanıyor diyorsunuz!...
    Ben burada defalarca motorun durumunu bilmediğiniz araca antifiriz koymayın diye yazdım!...
    siz titreme falan sızlanıyorsunuz, düzgün çalışsın istiyorsunuz ama, yaptığınız yanlışlar daha başınıza çok iş açacak haberiniz yok!
    Herşeye rağmen size yine de yardımcı olmaya çalışayım, öncelikle antifirizli soğutma suyunuzu tamamen boşaltınız, çevrenizde bildiğiniz en kireçli suyu doldurunuz, zamanla o tıkayıcı ile beraber kireç sızıntıları daha da önleyecektir. Bu en azından kışı atlatmanıza yardımcı olabilir.
    Titremeyi kesme hayallerinizden önce sizin yerinizde olsam, önce motordan başlayarak aracımın tüm parçalarını tektek söker-temizler-internetten araştırmalar yapar, ölçer-ayarlar, değişmesi gerekip gerekmediğine karar verir-gerekirse değiştirir, boyar cilalar takar ve ona verdiğim emek ile ondan arızalanmamasını beklerdim. Bu arada titreme sorunuda kendiliğinden çözülürdü!...
    Ben şu an kendimin ve çevremin sahip olduğu, 2 anadol, 2 broadway, 2 uno, 1 131 şahin, 1 bmc levend, 1 50NC, 1 Kia cerato, aracın sürekli takibini bakımını tamirini yapıyorum, bir bakmışsınız dükkanın önünde broadway'in eskimiş elektrik kablolarını yeniliyorum, bir bakmışsınız piston kolu bloktan çıkmış 50nc kamyonu, benzinlikte kalmış sıfır motor yapıyorum. Aslında işin özünde tamircilerin yapmayacağı şeyleri ben yapıyorum, vaktim yoksa diğer şeyleri paramla yaptırıyorum, örneğin geçen yıl değiştirttiğim arka fren silindirlerini ve balataları bugün parayla ustaya yaptırttım, heryıl fren balatası mı değiştireceğiz derseniz, ben size heryıl göğüslüğü veya koltukları değiştiriyorum demiyorum ki, hergün aracımı şehiriçi kullandığım için hergün frenlerim aşınıyor, hergün marş bastığım için sonunda marş motorumun ömrü tükeniyor!... sizden farkım hangi parçamın ne zaman değiştiğini biliyor, bilmeme rağmen arada durumunu kontrol ediyorum, aracımı garajda tutsam ömür billah değiştirmezdim, niye para harcayayım ki!... yinede söker temizler yağlar (öper koklar sever gibi) boyar, ayarlardım.
    En büyük sorunumuz Beklenti!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • Aynen öyle Abi benim sorunum beklentim
    Saydığınız araçların birçoğu piyasa arabası ve Tertemiz ilk günki gibi satılıyor bende bu algının kurbanıyım
    Uzaklar yakın olsa yanınızda çırak olmak isterdim
    Sizin bana tavsiyeniz bu araçtan beklentimi düşürüp onu üzerinde tanımak eskimiş olduğunu düşündüğüm parçaları değiştirmek anlık müdadeheleler yapmak

    Antfirizi yakınlarımın tavsiyesi üzerine koydurdum aracın daha önceki sahibine de sordum bir sıkıntı yasamadığını söyledi radyatoru yeni değistirdigini söyledi ama bence bu işlemden sonra araca motor yaptırmak zorunda kaldıgını bile düşünüyorum Sadece bir sanı. Ben bu noktada kendimi dinleseydim kendi tabirimle zehirli su olarak gördüğüm antfirizi koymak istemezdim
    Bir su bu kadar araca zarar veremez sanırım
    Çevremde baştan aşağı motor yaptıranları bile gördüm

    Daha önce bu araç fabrika çıkışındaki gibi hâle gelemez deyince bana kızmıştınız ben hâlâ aynı düşüncedeyim
    Bu ay yapacağım tek şey ekstra birşey çıkmazsa aracı benzinde kullanmak .

    Unodan önce proton persona otomatik , citroen saxo dizel , suzuki swift 2001 vb araçlara baktım çevrem bunların piyasa aracı olmadığını bunlardan birini alırsam aracın son sahibi olabilecegimi parça sıkıntısı olacagını söylediği için almadım ama konfor açısından unodan güzel oldukları kesin özelikle proton bu noktada güzel ben beğeniyorum bana nasip olan uno oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün tespit ettigim sorun su gergi rulmanından ses geliyor altta muhafaza kapagi olmadigi icin bir su birikintisinden geçtikten sonra başladı arasıra kesiliyor kayışa bebek pudrası dök diyenler oldu insallah yolda bırakmaz

    Sesin videosunu çektim

    https://www.youtube.com/watch?v=tkzI36gfN58&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhammedcm -- 7 Ocak 2020; 17:4:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxidextr

    Ali abi,
    1-lpg beyninden rölanti vidasını saat yönünün tersine çeyrek tur çevirdikten sonra gaz daha çok gelecek ve sabahki ilk marşı büyük ihtimal 1. marşta alacağım ki bende aynı kanaatteyim.doğru anlamışmıyım?
    2-motor ısınınca rölanti yükselmesi sorununuda gaz telinin ayar somunlarından ayarlayarak çözmeyi deneyin diyorsunda,ben onu tam olarak nasıl yapacağımı bilemedim.O iki ayar vidasının hangisini sıkıp gevşetmem gerek,tel neye göre gaz verip düşürüyor.
    Şimdi yapayım derim de bilmeden de şuanki ayarını bozmak istemem.Çünkü Gayet stabil halde araç.Acaba diyorum çalışıyosa kurcalama taktiğinimi yapsam bilemedim.
    Sayın maxidextr merhaba 2.maddedeki sorunu hallettinizmi ?nasıl?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba!...
    Merak edenler olduğu için yazmak istedim!...
    Artık hepimizin Unocan'ı LPG'li olduğu için, LPG'li araçlarda soğuk havalarda rölanti düşüklüğü, motor ısındıktan sonra rölantinin yüksek olması konusunda;
    Uno sxie enjeksiyonlu motorlarda, gaz kelebeği ayarı yapılmaz, gaz teli ayarı yapılır demiştik, Bununla ilgili bilmeniz gerekenleri baştan anlatmak isterim.

    1-nolu resim:


    Resimdeki karbüratör gaz kelebeğinin sökülmüş halidir;
    Resimdeki kırmızı daire içerisindeki ayar vidası gaz kelebeği ayar vidasıdır, yeşil daire içindeki ucu gözüken ayar vidasıda rölanti üst limit ayar vidasıdır.

    2-nolu resim


    Diğer bir resimde farklı bir açıdan bakarsak, yine kırmızı daire içindeki gaz kelebeği ayar vıdasını ve yeşil daire içinde rölanti üst limit ayar vidasını görürüz, mavi daire içerisinde altın sarısı rengindeki metal kısım "cut-off"'tur.
    Arkadaşlar bu kırmızı ve yeşil daire içindeki vidaların üzeri boyalıdır, bu vidalar normal tornavidalar ile çevrilemez uymaz, alyan başlıdır ve üzeri boyanarak sabitlenmiştir. BU VİDALAR KESİNLİKLE AYARLANAMAZ - ELLEMEYİNİZ. Bu vidalar sanayi ustalarımız tarafından rölantiyi arttırmak için ellenmiş olabilir, fakat bu vidalar kesinlikle kurcalanmamalıdır, KURCALATMAYINIZ!. Çok bilmiş ustalar ne derlerse desinler bu vidaların ayarlanması, Fiat sevislerinin bile ayarlaması yasaktır. Eğer bu vidalar kurcalanmışsa karbüratörünüz ayar tutmaz, resimde gördüğünüz karbüratör kütüğünü komple değiştirmeniz gerekir.

    3-nolu resim


    Şimdiki resimde sarı daire içerisinde gaz teli ayar vidasını görüyoruz, kırmızı oklar ile belirttiğim iki ayar somunudur. Bu somunları gevşetip sıkarak gaz teli ayarı yapabilirsiniz.
    Burada dikkat etmeniz gereken, ayar yaparken motorun devri artar ve azalır, normalde Benzinde çalışırken isteğiniz kadar bu teli ayarlamaya çalışın motorunuzun devrini ayarlayamazsınız, çünkü Benzinde çalışırken siz ayarı değiştirdikçe beyin rölanti motoru ile ayarı tekrar eski haline çevirir, yani bu gaz teli ayarıyla rölantinizi Benzinde iken ayarlayamazsınız.
    Ancak, LPGde iken bu gaz teli ayarı rölantinizi değiştirir.

    4-nolu resim


    Bu resimde Kırmızı daire içerisindeki ayar vidası LPG Beyni rölanti ayar vidasıdır, mavi daire içindeki vida gaz ayar vidasıdır, Kırmızı daire içindeki LPG Beyni rölanti ayar vidasını soğuk havalarda saat yönünün tersine çeyrek tur çevirerek rölantinizi arttırabilirsiniz, eğer motor ısınınca rölantiniz yükseliyorsa, rölantinizi 4-nolu resimdeki kırmızı rölanti ayar vidasından değil, 3-nolu resimdeki iki kırmızı ok ile gösterilen gaz teli ayarı somunları ile ayarlayarak rölantinizi ayarlayabilirsiniz.

    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 8 Ocak 2020; 23:4:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavim12

    Sayın maxidextr merhaba 2.maddedeki sorunu hallettinizmi ?nasıl?

    Alıntıları Göster
    Yok halletmedim çünkü şuanki ayarını bozmaktan çekiniyorum,ayarı bozar ve toparlayamazsam kendime epey sıkıntı çıkarmış olurum.
  • Ali abim ne güzel anlatmış yine,emeğine sağlık Ali abi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxidextr

    Yok halletmedim çünkü şuanki ayarını bozmaktan çekiniyorum,ayarı bozar ve toparlayamazsam kendime epey sıkıntı çıkarmış olurum.

    Alıntıları Göster
    En iyisi memnun isek ayarla oynamamak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 373374375376377
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.