Şimdi Ara

DEVİRLİ ARAÇ KULLANMA HAKKINDA YARDIM LÜTFEN!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Chevrolet kalos marka arabam var. Yaklaşık 2 aydır trafikte araba sürüyorum. Bazı kafama takılan sorular var.

    Mesela ben şehir içinde genelde 60-70 de gittiğim için en fazla 4.viteste aracı kullanırdım. Ama babam 5.viteste gitmemin doğru olduğunu söylüyor ve bende öyle yapmaya başladım. Böyle yaparsam aracı devirli kullanmış olurmuşum.

    Örneğin; Düz yolda 60 km hızla giderken 4.viteste devir 2000 de iken, 5.vitese geçtiğimde devir 1500 e düşüyor. Şehir içinde tasarruflu araç kullanmak için Devir hızım 1500-2000 arasındamı olması lazım?

    Biraz yardım ve görüş bildiriseniz sevinirim



  • Trafiğin yoğun olduğu yerlerde veya şehiriçi trafikte ani duruşlar olabilir. Onun için 4. vites yüksek devir daha iyi. Ama yeri geldiğindede atacaksın 5e orası ayrı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: its miller time

    Trafiğin yoğun olduğu yerlerde veya şehiriçi trafikte ani duruşlar olabilir. Onun için 4. vites yüksek devir daha iyi. Ama yeri geldiğindede atacaksın 5e orası ayrı..


    Trafik normal seyrinde akıyorsa. 60 km hızla 2000 devirle 4.viteste mi gitmek daha az yaktırır. Yoksa 5.viteste 1500 devirde gitmek mi?
  • Düşük devirde kullanmak, hem yeterince performans alamamanıza neden olur hem de uzun süre devam etmeniz durumunda motora zarar verir.. İdeal kullanım 2,5 - 3,5 devir olmalı. Performanslı kullanılmak istenildiğinde (sollama yaparken vs.) 4,5 - 5'e kadar çıkılabilir.
    (Benzinli için konuşuyorum)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balci1987


    quote:

    Orijinalden alıntı: its miller time

    Trafiğin yoğun olduğu yerlerde veya şehiriçi trafikte ani duruşlar olabilir. Onun için 4. vites yüksek devir daha iyi. Ama yeri geldiğindede atacaksın 5e orası ayrı..


    Trafik normal seyrinde akıyorsa. 60 km hızla 2000 devirle 4.viteste mi gitmek daha az yaktırır. Yoksa 5.viteste 1500 devirde gitmek mi?


    60 km süratle 4'le gitmek bence daha az yaktırır.
    çünkü 1500 devirle giderken arabanın bile sesi değişiyor. zorlandığının farkına varıyorsun hemen.
    hızın 75km ye geldiğinde 5. vitese geçersin ki zaten bu süratle seyrederken motor yaklaşık olarak 2000 devirde kalıyor.
    motoru 2000 devir altında kullanmanı tavsiye etmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kritios -- 23 Eylül 2010; 21:42:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    Düşük devirde kullanmak, hem yeterince performans alamamanıza neden olur hem de uzun süre devam etmeniz durumunda motora zarar verir.. İdeal kullanım 2,5 - 3,5 devir olmalı. Performanslı kullanılmak istenildiğinde (sollama yaparken vs.) 4,5 - 5'e kadar çıkılabilir.
    (Benzinli için konuşuyorum)


    Şehir içinde ideal hız ve devir nedir?

    Malum her yer mobese dolu. Ve 70 km üstü hız yapamıyoruz haliyle
  • 60'ta 4 'e tak

    75'i yukarı kırınca 5'e

    5 vites 75-85 km/h arasında kal..al sana tasarrufun kralı

    2000 devirden aşağıda kalma..yokuşta 5 'le gittiğin hızda 4'le git..zira yüksek vites düşük devir motor içi ısısını fena arttırır,zarar verirsin
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Klima için yardım lütfen
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • devir ne yüksek olsun nede az olsun,motoru hissedersin ztn zorlanıp zorlanmadığını genelde bu devir aralığı 2000ve3500 arasıdır.uzun süre düşük devir kullanırsan karbon birikmesi yapar çok yakıt az performansa neden olur.konuyu otomobil bölümüne aç işin ustalarından öğren
  • 0-20 1.vites
    20-40 2. vites
    40-60 3.vites
    60-80 4.vites
    80 den sonra 5 e at
    o kadarda farketmez vitesi 4 le 5 e atman arasında 70 le giderken fakat birden hızlanman gerekir 5 teyken gazı versende yemez bunu sende biliyosundur zaten , 5.vites uzun yol içindir tasarruf için o yüzden şehir içinde 4 ten yukarı çıkma derm dostum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: admiral9999

    0-20 1.vites
    20-40 2. vites
    40-60 3.vites
    60-80 4.vites
    80 den sonra 5 e at
    o kadarda farketmez vitesi 4 le 5 e atman arasında 70 le giderken fakat birden hızlanman gerekir 5 teyken gazı versende yemez bunu sende biliyosundur zaten , 5.vites uzun yol içindir tasarruf için o yüzden şehir içinde 4 ten yukarı çıkma derm dostum


    O zaman şehir içinde 5.vitese hiç atamayım. Ama babam 4.de arabayı yorarsın at 5e gitsin diyip duruyo
  • Devir 3000'i bulmadığı sürece 4'ten 5'e geçmemen gerekir.

    Bu arada aracın dizel mi?
  • Devir göstergesi üzerinde yeşil taralı alan vardır (yeni model araçlarda, belediye otobüslerinde ve kamyonlarda mevcut).
    Bu alan aracın yol-yük ve motor güçüne bağlı olarak en uygun devirde sürülmesine yardımcı olur.
    Spor arabalar hariç en uygun 2800-3000 devirdir ancak bu her zaman geçerli değil çünkü rampa tırmanırken 2. viteste 3000 devirde gidemezsin. Devir gittikçe düşer 1. vitese aldıgında 3000 devirde arabanın rampayı güçlü bir şekilde tırmandıgını ancak hız performansının az oldugunu görürsün. Böyle durumlarda veiri 4000-4500 e çıkartıp arabayı biraz bağırtmakta fayda var. Zamanla alışırsın
  • Bende öğrendiğim kadarıyla ; düşük devirde arabayı kullanırsan ve eğer yokuş yukarı eğimli çıkarsan sübap kapaklarının atacağı yönünde bi bilgi aldım. Doğruluğu hakkında bilgim yok. Ama düz yolda 70-90 arası 5. vites yakıt tasarrufu için ideal.
    Bu arada dizel araçlarda arabayı ne kadar devirinde kullanırsanız motor ömrü o kadar artar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1299

    Devir 3000'i bulmadığı sürece 4'ten 5'e geçmemen gerekir.

    Bu arada aracın dizel mi?


    LPG li
  • Motoru düşük devirde tutmak motora zarar verir ve zamanla daha fazla yakmasına, güçten düşmesine sebebiyet verir. MEtal yorgunluğu bu yönde oluşur.
    Motoru her zaman açık tutmalısın. Bu da devire bakra. Ancak diesel ve benzinli motorlard devir aralığı değişiklik arzeder. ayrıca motordan motoro da değişir.
    En az yakan noktası torkun en yüksek olduğu noktadır. Ancak bunu hızla birleştirmen lazım. Yani anlık fazla yakıyordur ama daha hızlı gidiyordur. Ortalama da daha aza denk gelir. Bu nedenle yol bilgisayarlarında da anlık tüketime değil ortalama tüketime bakmak lazım.
    Mesela ford focus 1,6 diesel 5. viteste 110 km ile giderken en tasarruflu performansını sergiliyor. 90 la giderseniz ortalama da daha çok yakıyor.
    Anlık olarak 110 km de belki %10 daha fazla yakıyor ama hızda %20 den daha fazla artış var.
    Denkleme böyle bakmak lazım. Şehir içinde ise genel oalrak benzinlerde 2000 devirde vites düşürmek 3500 de arttırmak, diesellerde 2000-3000 sınırına bakmak gerekir. Özellikle genelde 3000 den sonra turbo çalışır bu sarfiyatı çok arttırır.




  • Ya bu otomobile göre değişir anlarsın zaten hangi viteste arabanın daha rahat kayıp gittiğini.
    Bu anlatılmaz zamanla kendi kendine kazanırsın zaten bu pratiği.
  • bende eskiden devirli kullanırdım ama artık devirlerine dikkat ediyorum aracım 1.6 16V marea fena motor sesi var.
  • 60 la gitmenin mantığı eğer trafik ve şehiriçi ise 4. vites ile gitmek en uygunudur. Ve gaz pedalında ayağını sabit tutmanı öneririm araba ne 4. vites altına düşsün ne de 5. vitesi istesin.
  • İstanbulda 60la gitte bi göreyim

    Adamı gererler valla..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.