Şimdi Ara

Devir daim degil.Kalici manyetikle stator rotor motoru. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
395
Cevap
9
Favori
96.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abi o olmaz cünkü o miknatislar 4 kutuplu manyetik alan disk ulasmasin ve kuvvetli olusum yapsin diye ..

    ona en iyi tavsiye kalipcilar icin satilan samaryum neodyum miknatislar tanesi 13 milyon falan

    Nerden mi biliyorum ühüüü Bende o yoldan gectim belkide bana verdin adiniz ?
    ve bursa dan misiniz :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mekatronik

    erroraesthumanum 'a :

    Evet mantik bu zaten bunu saglamak icin teorik olarak var olan pratikte oyle olmayan tek kutuplu miknatis lazim. tekrar ediyorum Teorik olarak VAR pratikte böyle bir sey yok.
    Yalniz sunu soyleyebilirim ;
    Tek kutuplu davranacak sekilde indüklenebilcek bir miknatis yolu sanirim buldum.Konu ile ilgili uludag üni. fizik fakültesinde kesinlikle yerinin hakkinda bir bilim adami reklam1 olsun cok yarari oldu Naim DEREBASI ile fikir alisverisindeyiz.Sizleri de aram1za katmak isteriz gercekten bu basarili olmasa da manyetik rulman (surtunme ve ISIL kaybi olmayan ) Elde var birimiz oldu.

    ARKADASLAR FiKiRLERiMi PAYLASABiLiRiM cÜNKÜ TIKANDIGIM DA BASKA GÖRÜSLER SART ...
    ELESTiRiLERDE BUNLARA DAHiL


    Lisedeki fizik derslerinde "tek kutuplu mıknatıs olmaz" derlerdi bize. Ama mıknatıs hakkında daha derin bilgim olmadığı için bu konu hakkındaki araştırmana saygı duyuyorum, umarım başarırsın. Ancak yoktan enerji varetmek dersen, ona hala karşıyım

    Tek kutuplu mıknatıs yapsan bile bu manyetik motor yapmanı nasıl sağlayacak? Senin ihtiyacın olan, sabit mıknatısın manyetik alanını dışardan hiçbir enerji vermeden kesmek ve sonra tekrar yaratmak. Yanlış mıyım?




  • Tek kutuplu miknatisi da nerden cikartiyorsunuz. Ortada 1 kutup varsa o zaman onun tersi kutupta olmak zorunda.

    Bakin simdi:

    Havada yalitkan iple asili iki es metal kuremiz olsun.

    1.kureyi negatif Q yuku ile yukleyelim.
    2.kureyi negatif 3Q yuku ile yukleyelim.

    Simdi iki kuremiz var ve ikiside negatif yuklu dogrumu?


    Bir tel ile iki kureyi birlestirirsem 3Q yuklu kuredeki elektronlar Q yuklu kureye atlar ve 2ser Q luk yuk paylasirlar.

    Bunun anlami nedir?

    tek basina negatif kutbun hic bir anlami yok demektir. Negatif olarak cogunlukta olan kure - yuklu iken negatif olarak daha az olan kure, diger kureye gore + yuklu demektir.

    Miknatisda bunun benzeri.

    Gelelim sabit miknatisla motor yapimina, yahu niye miknatisla motor yapip sonra onu kayis ile dinamoya bagliyorsunuz.

    Madem miknatisin magnetik akisini degistirebiliyorsunuz (yapilabildigini iddia ediyorsunuz). Miknatisin uzerine bobin sarin, miknatisin akisini nasil yapiyorsaniz peryodik olarak degistirin bobinden de direk AC gerilimi alin kullanin. Hic olmazsa bir suru kayiptan kurtulun.

    DDM ile sadece Turkler ugrasmiyorki el ogluda ugrasacak ve literature gececek tabii. Varmi ortada calisan bir ornek?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bunalmis -- 20 Şubat 2005, 1:31:16 >




  • var kohei minato
  • Enerji yi yoktan var etmiyorsun kii. zaten oyle düsünürsen haklisin.Ama cevebin kalici manyetik , hard magnetic veya sabit miknatis yada bizim miknatisin nasil yüklendiinde var . ondan sonra yük deneyini anlatirim o zaman anlasiriz saniyorum
  • Bir konuda anlasalim.

    Senin yapmak istedigin asagidakilerden hangisi?

    1. Hic enerji vermeden donen motor
    2. Elektrik gucu P1, mekanik gucu P2 ve P2>P1 olan motor (Kisacasi verimi %100 den buyuk motor)
    3. Yuksek verimli elektrik motoru. (Verim<%100 fakat verimi klasik motorlardan cok daha yuksek)

    Eger 3 nolu secenek uzerine calisiyorsan diyecek bir sey yok iyi muhendislikle yeni bir bakis acisiyla basarili olabilirsin ve bu calismana katkim olacaksa yanindayim. Ancak ilk ikisi uzerinde calisiyorsan sana kolay gelsin.
  • her ne yapıyorsanız yapın ;
    sistem kapalıysa yani içe dönükse devir daim makinasına girer ve olmaz

    ama sistem izole değil ise devir daim olur ama bu sefer sonsuz enerjili değildir,doğrudur sürekli dönen bişi sizden enerjide almıyor hatta dışardanda enerji almıyor olabilir ama bu onun enerji hacamadığı/üretmediği anlamına gelmez misal kütle kaybeder........

    sürekli dönen vede enerji almayan sistemlerde olur ama bunların size hayrı yoktur misal uzatda bir kereliğine itilen cisim hareket eder sonsuza kadar ama ivme sıfır yaptığı iş sıfır dır yani ondan enerji elde edemessiniz........

    yapılabilecek şeyler az enerji verilerek başlatılan şeyler olabilir misal atom bombası biz giren enerji kadar enerji vermiyoruz ama sistemdeki enerjiler sadece bu olmadığı için çıkış girişe yönlendirilerek devirdaim elde etmek mümkün değildir çünki ortada kapalı sistem yoktur sürekli madde azalıyordur onun için sadece 1 kısmı doğrudur tetikleme kısmı yani sistemin keni iç enerjisini harcatmak bu gibi olaylar verimli olabilir uzun vadelide olabilir misal deniz altı motorları ama sonsuz değildir...

    yani demek istediğim siz enerjiyi vermemiş olabilirsiniz sistem kendine bir yerden bişiler buluyodur ama bu size sanki kapalı bir sistemmiş gibi gözükebilir
    diye düşünüyorum




  • Bunalmış ;

    hakikaten bunaltmıyalım verdiğim sitelere bir bakıver ...
    Orda var onlardan ne anlarsan ona gore bu 3 seçmeliyi sor bir daha...
    baştan beri onu diyorum

    uyarı : Hızlı ve kolay anlasılır diye boyle anlatıyorum fiziksel acıklaması daha kapsamlı
    ve ornekler sadece cagrışım için
    Bir mıknatıs domenlerin hizaya getirilmesiyle oluşur Fe ni co maddeleri en uygunudur Ama en güçlü mıknatıslar neoidyum alaşımlar niye ? derseniz birim hacme alaşım olarak daha cok demir sığdırıyor saf demir e göre metalurjistlere sorulmalı daha iyi ne olur diye...

    Şimdii...
    bir demir i alın akım uygulayın belli bir polirizasyona göre domenlerde dizilim olur.Bunların akım kesildikten sonra da aynen kalması gözlenir işte bu mıknatıs yada doğal mıknatıs yada terimsel olarak kalıcı mıknatıslıktır BH lı formuller varya onlar yani


    Mako firmasında yapılırken gördüm stajımda (zaten elimde kullandığım mıknatısları sağolsunlar onlardan temin ettim) bir demir grafit gibi bir malzemeye yaklaşık 30A 2000V a yakın bir güç veriyorlar ama zaman a göre watt ı hesaplarsak bir saniyelik olduğu için 14-16 w gibi bir elektrik gücü veriyorlar.

    Şimdi paradoks nokta şu sorum bir motorda stator ve rotor var.sanayii tipi motorlarda 2si de sarımla oluşan manyetikler yani elektro mıknatıslar sayesinde çalışıyor.oyuncak motorların da ise çoğu kez görürüz iki mıknatıs ve rotor endüvisinde elektro mıknatıs sarımı var. biz bunları örnekleyelim

    Bu oyuncak motoru gibi elektro mıknatısla calışan stator ve rotor da elektro mıknatıs olsun.Bir motor yapalım giriş gücü 15w olsun çıkışı da 13 w mesela EE güzel çalışıyor kafa karışmaz...
    Ve diyelim ölçtük stator da kullandığımız elekt. mıknatıs 4 w çekiyor .

    PEkii stator a aynı Bh değerinde manyetik akı içeren 14 bilemedin 30 w elektrik gücü harcayarak yaptığımız kalıcı (doğal) mıknatıs takarsak bu sistem nasıl çalışır.

    Burada örnek değerler verdim ve itiraf edeyim bir yerde karmaşa açtım ben demeden gördüyseniz ne ala ...görmediyseniza de sorun yok çünkü dediğim sistemler gercekten bu noktoda o kafa karıştıran noktaya eee bu enerji nerden geldi dedirtiyor.buda güce anlık kavramın eklenmesi ve elektronun sanırım kii şu an öyle görüyoruz o bağ enerjisinde oluşturdu hani ilklerde dedimya son orbital olayı o manyetiği oluşturan momentlerin bize sağladığı enerji.Onun aktive olması işte katalizör benzetmesi o nokta içindi.

    Bakın berkley fiziği...Kitapları
    ben daha farklı bir deney yaptım onun tam değerlirini önümüzdeki süreçte anlatırım iyi akşamlar




  • encrypted ;

    Haklısın bu enerji mınatısın kalıcı mıknatısın daha dogru surekli sagladığı enerji...Ama kütle kaybı olmuyor

    oluyor onu araştırıyorum.yani fiziğin temel kuralı hala ayakta..Onu bende inkar etmiyorum kii
  • Yaws arkadaşlar ne adamın üzerine geliyorsunuz hemen saçma diye kestirip atıyorsunuz. Ben de bu konu üzerinde çalışmıştım ama şu gazatelerdeki (enerji üreten motor haberi) üzerine adamın benden önce davrandığını düşünüp herşeyi rafa kaldırdım.
    Neyse yazdım yazdım sildim mekatronik arkadaşım burada konuyu açman paylşman çok güzel ama Türkiyede herzaman olduğu gibi birşey üretemeyen insanlar başkalarınında birşey üretememesini istiyorlar. Ülkemiz zaten bu yüzden burada. Tek kutuplu mıknatısla işini halledebiliyorsan Pm den sana fikirler verebilirim Acele bi yazı oldu herkeslerden özür dilerim.
  • Tek kutuplu miknatis olamaaz.Ben onun gibi davranan aslinda 2 kutuplu olan ama bir kutup gibi indüklenen bir m1knat1s üzerine tasarimim var o kadaar bunun bu proje ile önemi manyetik akim da dia manyetik malzeme konusunda bazi sorunlari cozüyor..
  • quote:

    Şimdi paradoks nokta şu sorum bir motorda stator ve rotor var.sanayii tipi motorlarda 2si de sarımla oluşan manyetikler yani elektro mıknatıslar sayesinde çalışıyor.oyuncak motorların da ise çoğu kez görürüz iki mıknatıs ve rotor endüvisinde elektro mıknatıs sarımı var. biz bunları örnekleyelim

    Bu oyuncak motoru gibi elektro mıknatısla calışan stator ve rotor da elektro mıknatıs olsun.Bir motor yapalım giriş gücü 15w olsun çıkışı da 13 w mesela EE güzel çalışıyor kafa karışmaz...
    Ve diyelim ölçtük stator da kullandığımız elekt. mıknatıs 4 w çekiyor .

    PEkii stator a aynı Bh değerinde manyetik akı içeren 14 bilemedin 30 w elektrik gücü harcayarak yaptığımız kalıcı (doğal) mıknatıs takarsak bu sistem nasıl çalışır.




    Bir elektromıknatıstan DC akım geçirmek suretiyle 4W güc harcamak ne demektir.

    Elektromıknatıs bildiğiniz gibi endüktansdan başka bir şey değildir. Manyetik akının şiddeti, nüvede doyum olmadığı takdirde K*I şeklindedir. Burada K Sarım sayısına ve nüvenin relüktansına bağlıdır. Kısaca ne kadar çok akım akıtırsanız o kadar akı elde edersiniz.

    Peki akıtılan akım nasıl bir güç doğurur? Relüktansda değişim yoksa akıttığımız akım sadece ve sadece bobin direncinde ısı oluşturur. İsterseniz bunu biraz daha acayım. Bir bobinden sabit I akımı akıtmak, sabit Fi akısı oluşturmak demektir.

    Bobin uçlarındaki voltaj, N dFi/dt dir. Yani Fi sabit ise bobin uçlarında 0 volt var demektir. Sıfır olan voltaj ile ile hangi akımı çarparsak çarpalım sonuç sıfırdır yani güç sıfırdır. O halde sürekli akım akıtılan bir bobinde güç kaybı sıfırdır.(*)

    Peki gerçek uygulamada durum nedir.

    Bobin dediğimiz malzeme malesef omik degere sahiptir. Dolayısı ile kullandığımız bobinleri, seri direnc ve ideal bobinin seri bağlantısı olarak düşünebiliriz.

    O halde bobine voltaj uyguladığımızda aslında dirence voltaj uyguluyoruz demektir. Dolayısı ile P = V*I ısı gücüne dönüşmektedir. (Sürekli rejimde)

    Ne zaman Fi de değişim olursa o esnada endüktansa güç aktarır yada tersine endüktansdan güç alırız.
    Buraya kadar her şey tamamsa motora geçelim.

    Motorun I endüvi akımını sabit tutalım ve kutup akısı ile oynayalım.

    Yani dediğiniz gibi kutuplarda duran 4W lık mıknatısı 40W lık olanla değiştirelim. Aslında bu yanlış bir tabir. Demek istediğiniz, mıknatısın birim yüzeyinden çıkan akıyı daha çok olanla değiştirelim. Yani kutuptan çıkan akıyı 3..4 kez artıralım.

    Bakalım neler olacak.

    Bir DC motorun milinden alınan tork T= Km*I dır. Aynı şekilde motorun devir açısal hızı w da I ve Km 'in fonksiyonudur. I sabit olduğuna göre T= Km*I yerine doğrudan T=K yazabiliriz. Burada K hem endüvi akımının hemde kutup akısının fonksiyonu olduğu bir katsayıdır.

    Detaylara girmezsek, Torkun ve devir sayısının K ile doğru, gücün ise K nın karesi ile orantılı olduğunu söyleyebiliriz.

    Peki bu güç artışını doğrudan mıknatısa yakıştırabilirmiyiz. Elbetteki hayır, K içinde çarpan olarak görülen I sıfır olduğu sürece akıdaki artışın hiç etkisi yoktur ancak ve ancak endüvi akımı varsa torkdan ve güçten söz edebiliriz.

    Öte yandan çok yüksek akı değişimine maruz kalan bir endüktansın akımını sabit tutmaya çalışmak büyük bir güç gerektirir.

    Her ne kadar yukarıdaki açıklamada endüvi akımını sabit tuttuğumuzu söylesekde bu işi başarmak çok zordur. Zira endüvi (rotor) ile beraber dönmekte olan sargılar çok yüksek kutup akısı altından geçerken büyük voltaj endüklenmesine neden olur, bu voltaja rağmen endüviden sabit akım akıtmaya çalışmak, endüviye çok yüksek voltaj uygulamak anlamına gelecektir. (*)

    Bunun da anlamı güç = sabit I endüvi akımı * endüviye uygulanan voltaj olacağından akımı sabit tutmak için daha çok elektrik enerjisi kullanacağız demektir.

    (Bir başka ifade ile, endüvi akımını sabit tutmak yerine kendi haline bırakırsak, kutup akısını değiştirdikçe endüvi akımının değiştiğini gözleyebiliriz.)

    Toparlayacak olursak:

    Endüviden akan akım sabit ise, Kutup akısını artırmak, motor torkunu artırmaktadır ancak akımın sabit tutulması için artan kutup akısı ile birlikte endüviye uygulanacak voltajında artırılmasını gerektir. Bunun sonucunda bu işlem için daha çok elektrik enerjisi tüketilecek demektir.

    Kıssadan hisse: Tek başına kutup akısını artırmak motor gücünü artırmamaktadır.

    Peki motorlarda neden yüksek akılı mağnetler kullanılır. Bunun cevabı daha küçük hacimde daha güçlü motor üretme isteğidir. Zira kutup mıknatısları motorda bir hacim kaplamaktadır. Bu mıknatısları daha güçlü fakat daha küçük mıknatıslarla değiştirme şansımız olursa motorumuz da ufalacak demektir.

    Verim üzerinde etkisi olabilir. Onu da ayrıca incelemek lazım.

    (*) İle dikkat çektiğim paragraflarda tezatlık gördüyseniz biraz kafa yorun, tezatlık yok.




  • bunalmis
    kardeş yuhh
    anlamak istemiyormsun sana saldırdım mı ki bu mukavvemet...Onlar basit acıklama bunu belirtimde...bunu herkes senin gibi bilmez.bu yüzden sadece fazla gibi gorunen enerjiyi acıklamam icin zahiri bir ornek

    acıkladım her seferinde dedim
    lutfen verdiğim linklere bir bak allah aşkına
    bir bak nasıl oluyor bir konuda bu kadar mı katolik engizisyonu olunur yahu...

    Kusura bakma ama bir daha oku o linkli sayfaları linklere bir bak bir zahmet bu kadar boşuna yazdık dersin sanırım bir bakıver hala ilgin varsa
  • Yok hayır bir eliştrim bilgisel olarak yok ama sanki konudan uzaklaşan bilgiler yani motor deyince direkt yoğunlaşılması gereken bilgiler olsada. bu tip motorlarda bu formuller şu anlık gereksiz bilgi ..

    Ben size şöyle bir deney yapiim ama ona da potansiyel deyip gececeksiniz ...bende potansiyel i zenon karmaşasında incelemeli diyeceğim... bakın bu sitede film var hiç akım kullanılmıyor ve motor aylarca dönüyor bunun izahati nedir sizce :...

    http://freeenergynews.com/Directory/Perendev/MagneticMotor/PerendevMotorFeb2003.wmv

    merakla bekliyorum..




  • O sitelere baktım. Bir ton satır okumak lazım.

    Su anda ben senin yazdığın tezatlıklara cevap veriyorum. (En azından kafama tes gelen konulara parmak basıyorum)

    Kımseye saldırdığım yok, yazınızdan alıntı yaptığım kısma açıklık getirmek istedim. Uzunca yazdıysam sebebi
    size mukavemet göstermek değil açıklama onu gerektiriyordu.

    Yazdıklarımda yuhluk bir şey yok eğer yazımın içeriğiyle ilgili eleştirilerin varsa dinliyorum.
  • Arkadaşım filimden fazla bir şey anlamadım çok net değil ve yakın çekim yok. Ben fizikçi değilim. Elektrik motorlarının çalışma prensibi ve enerjinin korunumu kanunundan öte fizik bilgim yok. Sistem nasıl çalışıyor açıklama yapabilmem için sistemin detaylı projesini görmem gerekiyor.

    Şu anda burada tartışmaya katıldıysam sebebi bilmediğim yeni bir gelişmeyle mi karşı karşıyayım onu anlamaya çalışıyorum. Ama açıklamalarınızı elektromagnetizma yada magnetizma üzerine oturtmazsanız mantıklı bir tarışma yapamayız.
  • haklisiniz kusura bakmayin ama o filmin sitesinde cizimler de var bakiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mekatronik

    Bunalmış ;

    hakikaten bunaltmıyalım verdiğim sitelere bir bakıver ...
    Orda var onlardan ne anlarsan ona gore bu 3 seçmeliyi sor bir daha...
    baştan beri onu diyorum

    uyarı : Hızlı ve kolay anlasılır diye boyle anlatıyorum fiziksel acıklaması daha kapsamlı
    ve ornekler sadece cagrışım için
    Bir mıknatıs domenlerin hizaya getirilmesiyle oluşur Fe ni co maddeleri en uygunudur Ama en güçlü mıknatıslar neoidyum alaşımlar niye ? derseniz birim hacme alaşım olarak daha cok demir sığdırıyor saf demir e göre metalurjistlere sorulmalı daha iyi ne olur diye...

    Şimdii...
    bir demir i alın akım uygulayın belli bir polirizasyona göre domenlerde dizilim olur.Bunların akım kesildikten sonra da aynen kalması gözlenir işte bu mıknatıs yada doğal mıknatıs yada terimsel olarak kalıcı mıknatıslıktır BH lı formuller varya onlar yani


    Mako firmasında yapılırken gördüm stajımda (zaten elimde kullandığım mıknatısları sağolsunlar onlardan temin ettim) bir demir grafit gibi bir malzemeye yaklaşık 30A 2000V a yakın bir güç veriyorlar ama zaman a göre watt ı hesaplarsak bir saniyelik olduğu için 14-16 w gibi bir elektrik gücü veriyorlar.

    Şimdi paradoks nokta şu sorum bir motorda stator ve rotor var.sanayii tipi motorlarda 2si de sarımla oluşan manyetikler yani elektro mıknatıslar sayesinde çalışıyor.oyuncak motorların da ise çoğu kez görürüz iki mıknatıs ve rotor endüvisinde elektro mıknatıs sarımı var. biz bunları örnekleyelim

    Bu oyuncak motoru gibi elektro mıknatısla calışan stator ve rotor da elektro mıknatıs olsun.Bir motor yapalım giriş gücü 15w olsun çıkışı da 13 w mesela EE güzel çalışıyor kafa karışmaz...
    Ve diyelim ölçtük stator da kullandığımız elekt. mıknatıs 4 w çekiyor .

    PEkii stator a aynı Bh değerinde manyetik akı içeren 14 bilemedin 30 w elektrik gücü harcayarak yaptığımız kalıcı (doğal) mıknatıs takarsak bu sistem nasıl çalışır.

    Burada örnek değerler verdim ve itiraf edeyim bir yerde karmaşa açtım ben demeden gördüyseniz ne ala ...görmediyseniza de sorun yok çünkü dediğim sistemler gercekten bu noktoda o kafa karıştıran noktaya eee bu enerji nerden geldi dedirtiyor.buda güce anlık kavramın eklenmesi ve elektronun sanırım kii şu an öyle görüyoruz o bağ enerjisinde oluşturdu hani ilklerde dedimya son orbital olayı o manyetiği oluşturan momentlerin bize sağladığı enerji.Onun aktive olması işte katalizör benzetmesi o nokta içindi.

    Bakın berkley fiziği...Kitapları
    ben daha farklı bir deney yaptım onun tam değerlirini önümüzdeki süreçte anlatırım iyi akşamlar

    "Elektrik motorundaki elektromıknatıs yerine doğal mıknatıs takarsak sistem nasıl çalışır" diye sormuşsun. Bunun cevabı basit : çalışmaz! Çünkü orda elektromıknatıs kullanmanın tek amacı doğal mıknatısa göre birim hacimden daha fazla güç elde edebilmek değil, elektrik kutuplarını sürekli değiştirerek mıknatısın da kutuplarını değiştirmektir. Bu kutup değişimi olmazsa motor dönmez.

    "O zaman rotora doğal mıknatıs koyalım, statordaki mıknatısı sürekli çevirelim, böylece mıknatısların birbirine bakan kutupları sürekli değişeceğinden motor döner" diyebilirsin. Ama işte statordaki mıknatısları çevirmek için vermen gereken enerji, alacağından daha fazla olur. Çünkü o mıknatısları çevirmek için sadece sürtünme kuvvetini değil, karşısındaki mıknatısın ona uyguladığı çekme kuvvetini de yenmen gerekir.

    Bunalmışın yazdıklarını pek okuyamadım (daha doğrusu okumaya çalıştım ama anlamayınca sıkılıp bıraktım), belki o da aynı konudan bahsetmiştir. Eğer öyleyse, kusura bakmayın...

    Ayrıca Bunalmış'a (ve belki bana da) "niye üstüne geliyosunuz adamın" gibi şeyler söylenmiş. Yazdıklarımızda aşağılayıcı bişey mi gördün? Gayet düzgün bir şekilde tartışıyoruz işte konuyu (en azından ben öyle düşünüyorum). Benzer bir konu hakkında açılmış bir başlık daha var forumda, ordaki aşağılamaları görseniz ne dersiniz artık, bilmiyorum...




  • Hasbi81
    stator basit dc motor da sabit miknatis olursa pardon ama niye calismasin ...zaten firca sayesinde rotor endüvisinde manyetik alan yönü degisip duruyoor dimi ama
  • Simdi vereceğim cevaptan dolayı belki ne kadar bağnaz bir düşünceye sahip olduğumu söyleyebilirsin.

    Evet en son verdiğin sitedeki açıklamalardan sonra motorun döndüğüne ikna oldum ve mantığıma yattı.

    Şu anda sistemi, mevcut bilgilerimle ancak aşağıdaki şekilde izah edebilirim.

    Mıknatıs yapabilmek için özel bir alaşıma E enerjisi tatbik edilir ve nüveye mağnetik özellik kazandırılır.

    Yaptığımız, kütleye enerji yüklemekten başka bir şey değildir.

    Daha sonra bu mağnetlerle motor yapar ve motordan enerji çekmeye kalkarsak magnetler demagnetize olana kadar sistemden enerji çekeriz ve elde ettiğimiz enerji, ilk başta nüvelere magnetik özellik kazandırmak için gerekli enerjiden daha küçüktür. (Enerjinin korunumu gereği)

    Almış olduğum eğitim gereği bu şekilde düşünmeye mecburum. Bu motoru çok basit olarak şu şekilde açıklıyorum.

    Bir kondansatörü şarj ediyoruz ve yüksek verimli bir elektrik motorunu kapasiteye bağlayıp döndürüyoruz.
    Motor kapasitedeki (mağnetteki) enerji sıfırlanana kadar dönecektir.

    Bir bilim adamı olmadığım için bunun ötesinde bir açıklama getiremiyorum.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.