Şimdi Ara

Derecelik Eksantrik hakkında.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dereceli eksantirik hakkında bilgisi olan varmı acaba ?



  • Bu konu oldukça geniş... Sorunuzu biraz daha detaylandırabilir misiniz?
  • Performans ve yakıt tüketimi olarak ne kadar etkiliyor . Ayrıca bu işin maliyeti ne kadar çıkabilir. ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Bu konu oldukça geniş... Sorunuzu biraz daha detaylandırabilir misiniz?
  • Kullanacağınız eksantrik milinin özelliklerine göre çok değişkenlik gösterebilir bu durum. Genellikle binek araçlara uygulanan performans eksantrik milleri, ekstra parça değişikliğine gerek bırakmayacak şekilde tasarlanıyor ve tabii sonucunda elde edeceğiniz güç artışı da belli ölçülerde kısıtlı oluyor. Yüksek devirlerde güç elde etmek adına da çoğu zaman motorun verimli çalıştığı devir bandı yukarıya taşındığı için bu size (özellikle şahir içinde) artan yakıt tüketimi olarak geriye dönüyor.
    Bu iki konuda elde edeceğiniz değerler tamamıyla tercih ettiğiniz parçanın karakterine (duration, overlap, full-lift vs vs ) bağlı...
    Bir örnek vermek gerekirse, hazırladığımız yarış aracı (Fiat Palio Kit Car) orta-yüksek dereceli bir eksantrik mili çalıştırıyor ve 160 beygir civarında. Öte yandan 4 adet bağımsız gaz kelebeğiyle daha yüksek debili enjektörler çalıştırıyor ve yarış temposunda yakıt tüketimi 100 km'de 30 litreyi aşıyor...

    Fiyatlar konusunda parçaların ithalatını yapan kurumlarla görüşmeniz daha doğru yanıt verecektir bence...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tayfun35

    Performans ve yakıt tüketimi olarak ne kadar etkiliyor . Ayrıca bu işin maliyeti ne kadar çıkabilir. ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Bu konu oldukça geniş... Sorunuzu biraz daha detaylandırabilir misiniz?





    yakıt tüketimi tabi artacak...

    işe bu boyutundan bak....Ne Kadar Ekmek O Kadar Köfte...........




  • Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. bu sistem karbüratörlü araçlar içinde geçerlimi ?
    şuan benim arabam 97hp . bana kalırsa yetersiz buluyorum.bu yöndemle 120hp civarına çıkarmak mümkünmü.Fazla yakıt tüketimi olmadan....
    saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Kullanacağınız eksantrik milinin özelliklerine göre çok değişkenlik gösterebilir bu durum. Genellikle binek araçlara uygulanan performans eksantrik milleri, ekstra parça değişikliğine gerek bırakmayacak şekilde tasarlanıyor ve tabii sonucunda elde edeceğiniz güç artışı da belli ölçülerde kısıtlı oluyor. Yüksek devirlerde güç elde etmek adına da çoğu zaman motorun verimli çalıştığı devir bandı yukarıya taşındığı için bu size (özellikle şahir içinde) artan yakıt tüketimi olarak geriye dönüyor.
    Bu iki konuda elde edeceğiniz değerler tamamıyla tercih ettiğiniz parçanın karakterine (duration, overlap, full-lift vs vs ) bağlı...
    Bir örnek vermek gerekirse, hazırladığımız yarış aracı (Fiat Palio Kit Car) orta-yüksek dereceli bir eksantrik mili çalıştırıyor ve 160 beygir civarında. Öte yandan 4 adet bağımsız gaz kelebeğiyle daha yüksek debili enjektörler çalıştırıyor ve yarış temposunda yakıt tüketimi 100 km'de 30 litreyi aşıyor...

    Fiyatlar konusunda parçaların ithalatını yapan kurumlarla görüşmeniz daha doğru yanıt verecektir bence...





  • Karbüratörlü bir araçta da rahatlıkla uygulanabilir...

    Ancak yakıt tüketiminin konusunda pek bir beklentiye girmemenizi tavsiye ederim. Sonuçta yukarıda bir arkadaşın yazdığı gibi, "ne kadar ekmek, o kadar köfte" alıyorsunuz. Hatta düşük devirlerde muhtemelen kaybedeceğiniz verim sebebiyle "verilen ekmekten biraz daha az köfte" almanız muhtemel.
  • Şehiriçi, ekonomi önplanda olan kullanımlar için dereceli eksantrik mili tavsiye etmem.

    Zira düşük devirde verimsiz çalışma meydana gelecektir. Şehiriçi genelde düşük devir bandı kullanıldığından da performans artışını pek hissedemeyeceksiniz. Hatta dereceli eksantrikle motorunuz düşük devirde düzensiz bile çalışabilir.

    Tabi bunlar otomobil mühendisi arkadaşın da belirttiği gibi eksantrik milinin karakteristiğine bağlıdır.

    kolay gelsin...
  • 20-30 bhp gibi bir beklentiniz var sanırsam.
    Adam akıllı bir hava emiş sistemi, adam akıllı bir komple egzsot sistemi (böğürenlerden değiş iş görenlerden), chip ve düşük derece bir egzantrik ile ulaşabilirsiniz bunlara. Kesinlikle giriş seviyesi, cadde tipi bir egzantrik tavsiye ederim. Daha yukarılara gittikçe hem fiyat artar, hem tüketim artar hem de rolantisi çok rahatsız olur aracın.

    Maliyeti araca ve parçalara göre ok değişmekle beraber, 3bin tl gibi bir rakamı gözden çıkartın en azından.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.