Şimdi Ara

Deponun Dibinde Kalan Pislik Efsanesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
1
Favori
46.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bizde 97 civic 1.4 var. aracı kullananlar veya duyanlar vardır 'bu araçların benzin göstergeleri biraz dengesizdir ve ışık yoktur'. o yüzden aracın ortalama ne yaktığını bildiğimden km hesabı yaparım.

    geçen sene okula gitmeden önce bankaya uğradım çıktım araba çalışmadı, bekledim denedim, bekledim bir daha denedim. benzinin bitmediğinden de eminim. sınavım olduğundan arabayı orda bıraktım okula gittim babamı aradım 'gider bakarım' dedi. almış bir tamirci gitmişler, ilk basmaya çalışmış. adam 'deponun dibini görmeyin' falan demiş. o gün bugündür full depodan azaldıkça dolduruyorum. hem cebimden çıkan para aynı oluyor hem de ibre yukarda olunca insan kendini iyi hissediyor.

    belki gerçekten şehir efsanesidir deponun dibindeki pislik olayı ama içim rahat ediyor böyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaşımın 2005 model Ford Mondeo arabası var. otomatik ve diesel. Bundan 20 gün öncesine kadar eksozundan temiz duman çıkardı. temiz derken sorunsuz demek istedim. Sonra ben bu arkadaşa yetkili renault servisinden aldığım bir yakıt katkı maddesini verdim. Kullandı.

    Hay kullanmaz olaydı. Araba o gün bu gündür simsiyah duman atıyor. katkıyı aldığımız servise sorduk. depo ve sistem temizleniyor, dediler. ne temizlikmiş, anlamadık. 20 gündür siyah duman atmaya devam ediyordu. Arkadaş dayanamadı. Özel bir servise götürdü arabayı. Arabanın enjektörleri tamamen kirlenmiş. Tamircinin dediğine göre depodaki tüm pislik katkı maddesi yardımı ile enjektörlere gelmiş.

    Şimdi arabanın enjektörleri tamir ediliyor. Ayrıca depoyu da indirip içini yıkayacaklar. Toplamda 700 TL masraf tutuyor. Eğer enjektörleri değiştirmek istese 4000 TL tutuyormuş.


    Bu olay üzerine dün tekrar Bağdatlılar servisine gittim. Olanları oradaki yetkiliye anlattım. Fakat adam ısrarla kullanmamı, asla korkmamamı, kesinlikle faydasını göreceğimi söyledi. Kendi arabasının da Renault Kango 1.5 DCI olduğunu, benim arabanın motoru ile aynı olduğunu ve kullandığı zaman içinde çok memnun kaldığını söyledi.

    Ve şunu ekledi: Kullandığın süre içinde eğer arabanda siyah duman çıkarsa hemen servise getir. Arabana biz bakacağız dedi. Yani para almıyacaklar. Şimdi depodaki eurodiesel yakıtın bitmesini bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaşımın 2005 model Ford Mondeo arabası var. otomatik ve diesel. Bundan 20 gün öncesine kadar eksozundan temiz duman çıkardı. temiz derken sorunsuz demek istedim. Sonra ben bu arkadaşa yetkili renault servisinden aldığım bir yakıt katkı maddesini verdim. Kullandı.

    Hay kullanmaz olaydı. Araba o gün bu gündür simsiyah duman atıyor. katkıyı aldığımız servise sorduk. depo ve sistem temizleniyor, dediler. ne temizlikmiş, anlamadık. 20 gündür siyah duman atmaya devam ediyordu. Arkadaş dayanamadı. Özel bir servise götürdü arabayı. Arabanın enjektörleri tamamen kirlenmiş. Tamircinin dediğine göre depodaki tüm pislik katkı maddesi yardımı ile enjektörlere gelmiş.

    Şimdi arabanın enjektörleri tamir ediliyor. Ayrıca depoyu da indirip içini yıkayacaklar. Toplamda 700 TL masraf tutuyor. Eğer enjektörleri değiştirmek istese 4000 TL tutuyormuş.


    Bu olay üzerine dün tekrar Bağdatlılar servisine gittim. Olanları oradaki yetkiliye anlattım. Fakat adam ısrarla kullanmamı, asla korkmamamı, kesinlikle faydasını göreceğimi söyledi. Kendi arabasının da Renault Kango 1.5 DCI olduğunu, benim arabanın motoru ile aynı olduğunu ve kullandığı zaman içinde çok memnun kaldığını söyledi.

    Ve şunu ekledi: Kullandığın süre içinde eğer arabanda siyah duman çıkarsa hemen servise getir. Arabana biz bakacağız dedi. Yani para almıyacaklar. Şimdi depodaki eurodiesel yakıtın bitmesini bekliyorum.



    Benim aracımda da farklı bir markanın katkısını kullandım. Sonuç 2000 TL masraf oldu... Mazot pompası tıkandı kilitlendi ve değiştirildi enjektörün birisi patladı değiştirildi diğer enjektörler temizlendi ayarlandı mazot filtresi değişti depo söküldü temizlendi... Anlayacağınız bu tür katkı maddelerinden kesinlikle uzak durmanız. Aracım 2004 Renault Megane2 1.5 Dci.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korner12


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaşımın 2005 model Ford Mondeo arabası var. otomatik ve diesel. Bundan 20 gün öncesine kadar eksozundan temiz duman çıkardı. temiz derken sorunsuz demek istedim. Sonra ben bu arkadaşa yetkili renault servisinden aldığım bir yakıt katkı maddesini verdim. Kullandı.

    Hay kullanmaz olaydı. Araba o gün bu gündür simsiyah duman atıyor. katkıyı aldığımız servise sorduk. depo ve sistem temizleniyor, dediler. ne temizlikmiş, anlamadık. 20 gündür siyah duman atmaya devam ediyordu. Arkadaş dayanamadı. Özel bir servise götürdü arabayı. Arabanın enjektörleri tamamen kirlenmiş. Tamircinin dediğine göre depodaki tüm pislik katkı maddesi yardımı ile enjektörlere gelmiş.

    Şimdi arabanın enjektörleri tamir ediliyor. Ayrıca depoyu da indirip içini yıkayacaklar. Toplamda 700 TL masraf tutuyor. Eğer enjektörleri değiştirmek istese 4000 TL tutuyormuş.


    Bu olay üzerine dün tekrar Bağdatlılar servisine gittim. Olanları oradaki yetkiliye anlattım. Fakat adam ısrarla kullanmamı, asla korkmamamı, kesinlikle faydasını göreceğimi söyledi. Kendi arabasının da Renault Kango 1.5 DCI olduğunu, benim arabanın motoru ile aynı olduğunu ve kullandığı zaman içinde çok memnun kaldığını söyledi.

    Ve şunu ekledi: Kullandığın süre içinde eğer arabanda siyah duman çıkarsa hemen servise getir. Arabana biz bakacağız dedi. Yani para almıyacaklar. Şimdi depodaki eurodiesel yakıtın bitmesini bekliyorum.



    Benim aracımda da farklı bir markanın katkısını kullandım. Sonuç 2000 TL masraf oldu... Mazot pompası tıkandı kilitlendi ve değiştirildi enjektörün birisi patladı değiştirildi diğer enjektörler temizlendi ayarlandı mazot filtresi değişti depo söküldü temizlendi... Anlayacağınız bu tür katkı maddelerinden kesinlikle uzak durmanız. Aracım 2004 Renault Megane2 1.5 Dci.


    Benzinli araçta kullansak sorun olur mu acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Bu benzin pompası arızalanırsa araçta ne gibi bir sorun yaratır?
    Yani tekleme yaparak mı kendini belli eder ne yapar?
    Benzin pompasından kaynaklandığını tahmin ettiğim bir arıza varda aracımda nereye götürdüysem bulamadılar.


    Sorduğunuz sorunu biz yolda giderken yaşadık.

    Araç rölantide devir düşürmeye başlar ve stop eder.

    Yaşadığımız olayı kısaca özet geçeyim. Sabah tatile yola çıkmıştık. Benzin almamıştık. Depoda ne varsa onla gidiyorduk. O sıralarda tekleme probleminin çok olduğu zamanlardı. 5-6 km ilerledikten sonra araba ışıklarda stop etti. Arabayı iterek sağa çektik. Motoru çalıştırmaya çalıştık fakat çalışmıyordu. Bir kaç denemeden sonra çalıştı neyse bi 2-3 km daha ilerledik. Yalova'dan İzmit'e doğru gidenler bilir, Değirmendere'ye girişte uzunca bi iniş var. Tam oradan inerken babam gazı bıraktı, tekrar basayım derken motor yine teklemeye başladı. Babam Bir kaç kez gazı pompalamayı denedi, sanki motor yerinden fırlayacakmış gibi oluyordu. İyi ki motor durmadı. Yine sağa çektik. Ustayı aradık, geldi. Bir göz attı motora, daha sonra benzin pompasına baktı. Biraz Benzini boşalttı. Tekrardan çalıştırmayı denedi neyse ki çalıştı. Bir kaç kere gazı kökledi. Egzosttan simsiyah dumanlar çıktı, bildiğin asfaltı simsiyah etti. O gün sorunun benzin pompasından olduğu anlaşıldı. Pompa araba fabrikadan çıktığından beri değişmemiş. Bu da böyle bi anımız oldu.

    Araba bu aralar yine teklemeye başladı. Çok sinir edici bir durum.




  • Bundan 5 ay önce Focus II aracımız benzin pompası arızası nedeniyle yaklaşık 1000 TL lik masraf açmıştır...
    http://forum.donanimhaber.com/m_48511948/mpage_1/f_/key_Acil%2CYardim%2CYolda%2CKaldim//tm.htm#msglink_48511948

    Artık kulağımıza küpe: Çeyrek depo altına indikten sonra hemen benzin alıyoruz...
  • Aracım dizel olduğu için en fazla ışık yandıktan kısa bir mesafe sonra fullerim ...
  • Dipten çekiyosa depo fulken de dipten çekmez mi ?
  • aracımı sabah çalştırdığım da aracım çalışmadı..marşa basıyorum gıy gıy gıy ediyor ama çalışmıyor..akü yeni..ama 2 hafta önce araca 28 tl lik benzin aldım 2 haftada benzin bitmiş olabilir mi? sabah gittim 5 lt lik benzin alıp geldim depoya boşalttım ama yine çalışmadı...aracım tüplü...atiker sıralı...
    sabah ilk çalıştırmaya çalıştığımda kontağı çevirdiğim de benzin göstergesi yukarı doğru kalktı ama 2-3 denemden sonra artık benzin ibresi de sona kırmızıya dayandı...bundan sonrada kontak açık durumdayken 10 sn sonra gaz göstergesinin ışıklarıda tamammen söndü..kontak hala açık durumdayken...sorun ne olabilir arkdaşlar anlayan varsa cevap veirrse memnun olurum ....yukarıda ki konuda incelediğim kadarı ile benzin pompası yanmış gibi hissettim..benzin pompası yanınca araç çalışmaz mı ? sabah tam bahçeye gidiyorduk pikniğe burnumdan geldi :(
  • Yakıt filtresi ne güne duruyor acaba ?

    Benzin pompası demeyin ona giderkende süzen sistem var.
  • aracı düşük benzinde kullanmanın zararlarını bu hafta öğrenmiş oldum. hep benzin bitimine yakın doldururdum benzini. geçen gün lpg taktırdım araca ve araçta 10 liralık benzin vardı. lpg ile 66 km yaptım ve yolda kaldım. lpg ciye götürdüm. bizle alakalı değil. benzin pompan yanmış dedi. gene girdi tabi bana ek bi masraf.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korner12


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaşımın 2005 model Ford Mondeo arabası var. otomatik ve diesel. Bundan 20 gün öncesine kadar eksozundan temiz duman çıkardı. temiz derken sorunsuz demek istedim. Sonra ben bu arkadaşa yetkili renault servisinden aldığım bir yakıt katkı maddesini verdim. Kullandı.

    Hay kullanmaz olaydı. Araba o gün bu gündür simsiyah duman atıyor. katkıyı aldığımız servise sorduk. depo ve sistem temizleniyor, dediler. ne temizlikmiş, anlamadık. 20 gündür siyah duman atmaya devam ediyordu. Arkadaş dayanamadı. Özel bir servise götürdü arabayı. Arabanın enjektörleri tamamen kirlenmiş. Tamircinin dediğine göre depodaki tüm pislik katkı maddesi yardımı ile enjektörlere gelmiş.

    Şimdi arabanın enjektörleri tamir ediliyor. Ayrıca depoyu da indirip içini yıkayacaklar. Toplamda 700 TL masraf tutuyor. Eğer enjektörleri değiştirmek istese 4000 TL tutuyormuş.


    Bu olay üzerine dün tekrar Bağdatlılar servisine gittim. Olanları oradaki yetkiliye anlattım. Fakat adam ısrarla kullanmamı, asla korkmamamı, kesinlikle faydasını göreceğimi söyledi. Kendi arabasının da Renault Kango 1.5 DCI olduğunu, benim arabanın motoru ile aynı olduğunu ve kullandığı zaman içinde çok memnun kaldığını söyledi.

    Ve şunu ekledi: Kullandığın süre içinde eğer arabanda siyah duman çıkarsa hemen servise getir. Arabana biz bakacağız dedi. Yani para almıyacaklar. Şimdi depodaki eurodiesel yakıtın bitmesini bekliyorum.



    Benim aracımda da farklı bir markanın katkısını kullandım. Sonuç 2000 TL masraf oldu... Mazot pompası tıkandı kilitlendi ve değiştirildi enjektörün birisi patladı değiştirildi diğer enjektörler temizlendi ayarlandı mazot filtresi değişti depo söküldü temizlendi... Anlayacağınız bu tür katkı maddelerinden kesinlikle uzak durmanız. Aracım 2004 Renault Megane2 1.5 Dci.

    Yani bu katkı maddeleri kireç çözücü gibi, aynı çaydanlığın dibinde biriken kirecin çözülüp suya karışması gibi bir mantık sanırım.. Tortuları çözüyor, inceltiyor ve bu partiküller de enjektörleri tıkıyor yani.

    Evet sonuçta biriken pislik tortu çözüldüğünde nereye gider tabiki yakıt pompasına ve enjektörlere v.s.

    O zaman en mantıklısı direk depoyu söküp güçlü çözücü maddelerle temizlemek ve risk almamak.

    Sonuç olarak filtreler de çok güvenilir değil yani. Filtre de bir yere kadar : ))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Plan-M -- 19 Aralık 2014; 3:18:18 >




  • hortlatalım bilgi sahibi olalım değilmi bende de 1.5 dci megane 2 var dibe düşmeden alırım devam edeyimmi böyle
  • Depoyu 1/4'ün altına düşürmeyinden kasıt yakıt pompasının yakıt azalınca açığa çıkıp daha fazla ısınmadan çalışmasını sağlamaktır. BMW'de söylerler hep 1/4'ün altına zorunlu kalmadıkça inmeyin diye. Çünkü yakıt pompaları yakıt azaldıkça yakıtı motora göndermekte zorlanıyorlar (basınç azaldığı için). Bu da yakıt pompasının daha çok ısınmasına ve bozulmasına sebep oluyor.

    Ayrıca deponun dibindeki pislik konusu bence efsaneden ibaret. Zamanında bir otomobilin benzin deposunu söktüklerini ve içini açtıklarını görmüştüm sanayide.. Tertemizdi içi ve tabanı.. Ayrıca zaten yakıt filtresi var, pislikten kasıt aslında tortulardır. Çamurlu suyu süzmek gibi bir pislik aklınıza gelmesin.. E yakıt filtreside belirli zaman ve km'lerde değiştiği için sorun olmaktan çıkıyor..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15 yıllık araçta ,benzin pompası değişirken baktım pırıl pırıldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu depoyu yılda bir temizletelim bari, kaç para alıyorlar bu işe?
  • Hep sarı ışık yağdığında benzin alırdım, bundan sonra pompayi elime almamak için yarım deponun altına dusurmem artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin pompası ,depoda benzin az olunca zorlanıp ısınır be yanar. Benİn pompası sanılanın aksine kendini benzinle soğutan bir mekanizma o yüzdende çeyrek depo altına inilmeyin der.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir efsanesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaşımın 2005 model Ford Mondeo arabası var. otomatik ve diesel. Bundan 20 gün öncesine kadar eksozundan temiz duman çıkardı. temiz derken sorunsuz demek istedim. Sonra ben bu arkadaşa yetkili renault servisinden aldığım bir yakıt katkı maddesini verdim. Kullandı.

    Hay kullanmaz olaydı. Araba o gün bu gündür simsiyah duman atıyor. katkıyı aldığımız servise sorduk. depo ve sistem temizleniyor, dediler. ne temizlikmiş, anlamadık. 20 gündür siyah duman atmaya devam ediyordu. Arkadaş dayanamadı. Özel bir servise götürdü arabayı. Arabanın enjektörleri tamamen kirlenmiş. Tamircinin dediğine göre depodaki tüm pislik katkı maddesi yardımı ile enjektörlere gelmiş.

    Şimdi arabanın enjektörleri tamir ediliyor. Ayrıca depoyu da indirip içini yıkayacaklar. Toplamda 700 TL masraf tutuyor. Eğer enjektörleri değiştirmek istese 4000 TL tutuyormuş.

    Benimde bir özürlü tanıdığımın dizel octavia aracı vardı. Çok övdüğüm amerikan malı stanadyn oneshot isimli dizel enjektör temizleyicimden istedi, bende verdim.. Sen kullan, Ankarada dağ başında araç stop etmiş.. Adamcağız özürlü.. Meğer motorda ne kadar kurum varsa sökmüş, o kurumda turboyu ve egzosu vs. bozmuş.. Bayağı masraf çıkmıştı.. Onno usta boşun demiyor, yeni motorsa carbon clean yaptırın, çok kilometre yaptıysanız katkı yada cc yaptırmayın diye..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.