Şimdi Ara

Deponun Dibinde Kalan Pislik Efsanesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
46.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Son zamanlarda benzinin kalitesi arttı bence. Eskiye göre yakıt çok daha kaliteli. Eskiden, 80'lerde enjeksiyonlu araçlar doğru düzgün çalışamazdı bile. Kimse şamandıradan çakıl taşı ayıklamadığına, kimsenin kağıt filtreleri bu sivri taşlardan yırtılmamağına veya solventli yakıt yüzünden depodaki Nylon eleğin eridiğini görmediğine göre, kesinlikle, yakıt kalitesi iyilşeti.

    Elektrikli pompalar. Depodaki seviye ne kadar yüksekse o denli rahat ve ısınmadan çalışır. Nedeni birleşik kaplar ilkesidir. Sıvılar seviyenin yüksek olduğu yerden alçak olan yere geçmek ister, depodaki basıncın yüksek olması pompanın yükünü azaltır. Şu tepesi pompalı su damacanaları gibi, düşük yakıt seviyesi yakıtla yağlanan pompanın daha çok, daha sıcak, ve kuru çalışmasının nedenidir.


    Teşekkürler sayın @karbon 12




  • Çeyrek depodan azıyla dolaşmayınmı demiş? daha fazlasını doldurabiliyor muyuz ?
  • arkadaşımın 99 hb cliosu vardı lpg li.Arkadaş sürekli 10 liralık benzin alırdı.hatta bi ara depoda benzin bitmiş aracı çalıştıramamışlar.En son konuştuğumuzda benzin pompası yanmış yenisini cayır cayır arıyordu.

    Bosch marka benzin pompası 99 clio için 540 liraydı....Artık siz düşünün az benzinle gezmenin cezasını.Tabiki arkadaşın aracı lpg li.
  • Benim düşüncem su olabileceği yönünde.Benzin haff olduğundan üstte kalacaktır.Dibini bulursanız suyu da bulursunuz.Özellikle mazot için düşüncem bu yönde.
  • 1992 model Broadway araba almıştım. İbre daha dibe inmeden araba kırmızı ışıklarda durduğum zaman stop ederdi. Sonra biri akıl verdi. Depon kirlenmiş. Sisteme kirli benzin giriyor dedi. Ben de NanoTech diye bir şey duymuştum. Önce onu koydum. Sonra benzin koydum. İbre dibe indiğinde bile araba stop etmez oldu.

    Ben bunu yaşadım. Gerisini bilmem.
  • eğimli yerde park edince yokuş yukarı mesela pompa benzin çekemeyebilir diye düşünüyorum başımada geldi .
  • Şimdi geçenlerde Haymana yolunda benzin bitti, tabiri caizse yolda kaldım kalacağım. Girdim bir istasyona, isminden dolayı pek güvenmediğim için 30 liralık aldım. Işığı söndürecek kadar aldım yani. Ertesi gün evden çıktım, bir yerde park ettim işimi gördüm vs. Çalıştırdım aracı çalıştıktan sonra stop etti araç. Hadi olmuştur 1 kere dedim, ertesi gün yine stopladı.

    İstasyonun benzinin de hile varsa pislik varsa ister boş ister dolu seni filtre bile kurtarmıyor ki. Mesela eski aracımda isimli bir istasyondan depoyu fulledim. Aracın motorundan gelen ses bildiğin şahin, doğan sesi. Hani ses tanımlaması babında verdim bu örnekleri. Depoyu bitirdim, sürekli aldığım yere girdim, tekrar fulledim ses kesildi.

    Burada önemli olan, at sahibine göre kişner örneğindeki gibi aracınıza farklı yerden benzin aldığınızda ki verdiği farklı tepkileri anlayıp tekrar oraya girmemektir bence.
  • mythbustersa mesaj atin . Araştırabilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • neyse bu konudada bilgi sahibi olduk..doğrusunu öğrenmiş olduk..genelde ışık yanar yanmaz benzin alırdım ama bundan sonra yanmamasına dikkat ederim..ama merak ettiğim LPG li araçlarda özellikle az benzinle pompa benzini alıp yakmadığı için geri getiriyor ve bu nedenle ısınarak bozuluyor mu??? yani LPG li araçta daha sıkıntılımıdır bu ??
  • otomobillerde temel prensipler hariç herşey çok değişti mükemmelleşti....
    tabiki bu yapılanmadan yakıt depolarıda nasiplerini aldı....çok ince hesaplarla bölüntüler ve paslanmaz malzemeden üretimler(hatta plastik dahil)gerçekleştirildi..
    depoyu boş bırakmaktan oluşan zarar şehir efsanesi deyildir..vardı.. eski depolar özellikle benzinli araçların depoları paslanırdı zamanla pas dibe çoker boş depoda çalkalanma çok olacağından tozlu-paslı yakıt önce otomatiğe zarar verirdi.filtresi dolar diyaframların arasına(toz ve pas partikülleri)girerek emişi engellerdi.ben çok kere depo değişimini önermiş hatta yapmışım..
    amma dediğim gibi devir değişti hiçbir deponun içi pas tutmuyor artık.....yakıtın son kalıntısına kadar kullanımının zararları daha başka;çoluk-çocuk pikniğie gittiniz yolda yakıt bitti...uzun yoldasınız özellikle otoban yakıt bitti çekeceğiniz çileyi düşünebiliyormusunuz..diesel aracınız var ve çalkantıdan dolayı hava yaptırdınız neler çekeceğinizi düşünün...
    hiçbir yakıt hiçbir sistemde filtre edilmeden yakıt sistemine girmez -giremez o bakımdan müsterih olun...tıpkı bitmek üzere olan yakıt hikayeleri gibi; sistemi besleyen ve sistem üzerinde görev yapan hiçbir parça AZ YAKITTAN ETKİLENMEZ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am

    mythbustersa mesaj atin . Araştırabilirler


    +1
  • Arkadaşımın 2005 model Ford Mondeo arabası var. otomatik ve diesel. Bundan 20 gün öncesine kadar eksozundan temiz duman çıkardı. temiz derken sorunsuz demek istedim. Sonra ben bu arkadaşa yetkili renault servisinden aldığım bir yakıt katkı maddesini verdim. Kullandı.

    Hay kullanmaz olaydı. Araba o gün bu gündür simsiyah duman atıyor. katkıyı aldığımız servise sorduk. depo ve sistem temizleniyor, dediler. ne temizlikmiş, anlamadık. 20 gündür siyah duman atmaya devam ediyordu. Arkadaş dayanamadı. Özel bir servise götürdü arabayı. Arabanın enjektörleri tamamen kirlenmiş. Tamircinin dediğine göre depodaki tüm pislik katkı maddesi yardımı ile enjektörlere gelmiş.

    Şimdi arabanın enjektörleri tamir ediliyor. Ayrıca depoyu da indirip içini yıkayacaklar. Toplamda 700 TL masraf tutuyor. Eğer enjektörleri değiştirmek istese 4000 TL tutuyormuş.
  • Kullanılan yakıt katkı maddesinin adı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iNSoMNiaC-HeRo

    Kullanılan yakıt katkı maddesinin adı nedir?


    Valla güzel bir soru. Bunun cevabını yarın versem. Çünkü benim arabam da diesel ve korkudan kullanamıyorum. 2 tane var. Kırmızı plastik şişede. Bakıp bu akşam yazarım mutlaka.
  • benim aracın kullanım klavuzunda yakıt konvektörüne (öyle bişeydi sanırsam) zarar verir diye yazıyor
  • Eski aracımda sürekli benzin/lpg aldıgım yerden hariç hiçbiryerden almazdım. 2 yıl boyunca kullandım lpg dibine kadar biter benzine alır, benzin dibine kadar biter lpg ye alırdım (yani kafama göre) bigüne bigün hiç sorun yapmadı. Sakınan göze çöp batar hesabı düşündüm hep o aracımda, umursamadım ve başına hiçbirşey gelmedi ne hikmetse
  • Benim arabamın deposu 55 litre.

    ama enteresandır 40 litre sonunda yanıyor ışık. Ben de hep ışık yanınca alırım.


    Dolayısı ile her daim deponun dibinde 15 litre kalıyor benim.

    Hiç dipten yememiş oluyor araba.
  • Depodaki yakıt azaldıkça pompa daha çok zorlanmaya ve ısınmaya başlar, ayrıca depodaki yakıt belli bir süre sonra tortu yapmaya başlar. Yakıt eğer kirli ise zaten depoda birikir. Tortu ve kirlilik daha çok eskiden olan şeylerdi, şimdi hem benzinin hem dizelin kalitesi arttı. Yakıt aldığınız istasyon güvenilirse kolay kolay sorun çıkmaz, filtre görevini yapar. Ben hep çeyrek depoya düştüğü zaman yakıt alırım, ne olur ne olmaz yolda kalmayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iNSoMNiaC-HeRo

    Kullanılan yakıt katkı maddesinin adı nedir?


    Kırmızı kutulu. T1 Nano Tech yazıyor. 10 TL ve bir depoluk.

    Fakat yetkili servis ürünlerinin arkasında olduklarını söyledi. Arabamı götürdüğüm takdirde kendileri koyacaklarmış arabaya. kabul ettim. Depodaki yakıtın bitmesini bekliyorum.
  • Şimdiye kadar araçlarıma 1 tane KATKI maddesi koydum, o da otomobillerin RED BULL'u sayılan ROM MOTOR YAĞI KATKISI, bir tür yerli STP de diyebiliriz. Bu ROM'u da sadece TOFAŞ grubu araçlarım varken kullandım, SEAT Toledo, FIAT Grande Punto ve VW Passat'ta kullanmadım. Şunu açık ve net olarak ifade etmek isterim ki bu ROM motor yağı katkısı özellikle ŞAHİN S aracımda gaz pedalın altında bile hissedilir bir fark yarattı, pantolonun düşmesini engellemek için askı takılır veya kemer kullanılır ya, aynen öyle bir "GERİ TEPKİME" ("BACK PRESSURE") hissi verdi, her ne kadar bunda DÖRTLÜ MANİFOLD'un da etkisi inkar edilemez ise de bal renkli ROM motora girdiğinde sesi dahi değişiyordu.

    Başka HİÇBİR katkı maddesi koymadım. Ne yakıt katkı maddesi, ne de başka bir şey.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.