Şimdi Ara

Denizcilikte yeşil devrim: Rüzgar tahrikli gemilerin sayısı artıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Denizcilikte yeşil devrim: Rüzgar tahrikli gemilerin sayısı artıyor
    Rüzgâr destekli gemi tahrik sistemleri son yıllarda deniz taşımacılığında karbon ayak izini azaltmanın en umut verici yollarından biri olarak öne çıkıyor. Bu alanda dikkat çeken hamlelerden biri geçtiğimiz günlerde Danimarkalı denizcilik şirketi Uni-Tankers'tan geldi. Şirketin filosundaki kimyasal tanker M/T JUTLANDIA SWAN’a, Econowind tarafından geliştirilen dört adet 16 metrelik VentoFoil sistemi kuruldu. Rotterdam limanında sadece dört gün içinde gerçekleştirilen kurulum, hem teknolojik entegrasyonun pratikliğini sergiledi hem de rüzgâr destekli sistemlerin tanker segmentinde de kullanılabileceğini gösterdi.



    Econowind’in ATEX sertifikalı bu "emişli kanat" teknolojisi, bugüne dek 130’dan fazla gemide kullanıma sunulmuş durumda. M/T JUTLANDIA SWAN ise bu teknolojiyle donatılan dördüncü tanker olma unvanını taşıyor.



    VentoFoil Yelkenlerinin Kurulum Hazırlıkları Türkiye'de Yapıldı



    VentoFoil yelkenlerin temel kurulum hazırlıkları, gemi, kuru havuz bakım süreci için Türkiye’deyken yapıldı. Ardından geminin Rotterdam’a gelmesiyle birlikte sistemler hızla monte edildi. Kurulumun tamamlanmasıyla birlikte onay sürecine geçildi. Şimdi bu sistemin gemi sınıflandırma kuruluşu Bureau Veritas tarafından onaylanması bekleniyor.



    Yapılan hesaplamalara göre, bu rüzgâr destekli sistem gemiye %10 oranında EEXI (Enerji Verimliliği Mevcut Gemi İndeksi) iyileştirmesi ve %3’lük bir FuelEU Maritime uyum katkısı sağlayacak.



    Ayrıca Bkz.Sodyum bataryalı yeni Aito, 12C şarj teknolojisiyle hızlı şarjda ezber bozabilir



    Uni-Tankers yöneticisi Kristian Larsen’a göre esas mesele sadece teknolojinin kendisi değil, bu sistemlerin günlük operasyonlara ne ölçüde entegre edilebildiği. Şirket bu nedenle M/T JUTLANDIA SWAN’ı bir test platformu olarak konumlandırıyor. Gerçek deniz koşullarında sistemin yakıt tüketimi üzerindeki etkisi, mürettebatla olan uyumu ve operasyonel sürdürülebilirliği gözlemlenecek.



    Bu gelişme, rüzgârın deniz taşımacılığında yeniden birincil güç kaynağı hâline gelmeye aday olduğu yeni bir döneme işaret ediyor. Ancak rüzgâr destekli sistemlerin geleceği, yalnızca mühendislik başarılarına değil, aynı zamanda operasyonel adaptasyona ve ekonomik sürdürülebilirliğe de bağlı olacak.




    Kaynak:https://www.renewableenergymagazine.com/wind/econowind-installs-four-ventofoils-on-tanker-m-20250626







  • Tamamen bedava olan Rüzgar gücünden(yelkenli gemiler gibi) şimdiye kadar faydalanmamak hata zaten.

    _____________________________
    Herşeyi denerim; ama yapabildiklerimi yaparım. Herman Melville
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.