Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.705
Cevap
88
Favori
395.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Arkadaşlar kusura bakmayın dün tersaneye gelmek için seyir yaptık gece yazamadım. İnternet zaten İstanbul kıyısında Edge hızıyla çekiyordu bugün tersaneye girdik rahatız 3-4 gün :)

    Hemen sorularınıza geçiyorum


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyrekasır

    anliyorum hocam. Cok pahali da degil ydü. 2800 euro yari burslu. Benim cekincem kıbrıs sartlari. Okul ile birlikte calisma sansim olur mu mesela? Bir yandan itü kktc secenegi de var. Egitim ingilizce mi hocam? Egitim materyalleri ve imkanlar konusunda pek cekincem yok. Suan 25 yasina gelmis olmanin verdigi gerginlik var bende! Atacagim adimda yine geri vites yaparsam daha üniverste bitiremem. Kaldiki denizde büyüdk. Zaman dar,yeni bir yola girecegm icinde sürekli arastrsam da aklmda soru isaretleri kaliyor



    Kıbrısta yaşam pahalıdır. Ben okurken ev kiraları 300-350 ingiliz sterlini civarıydı ancak açıkçası köpek bağlasan durmaz şeklinde evlerdi ancak şu an öğrenci az..Daha iyi durumda 1+1 apart evler ucuz. Okurken çalışma olanağın yok çünkü orada öğrenci olarak bulunuyorsun. Bence senin yaşın önemli değil eğer alıyorlarsa (benim zamanımda üst yaş sınırı vardı) ona göre hareket et. Bu arada birde İstanbul'da Tuzlada eski Tüdev şimdiki Piri Reis Üniversitesi'ni de bir araştır. Armatörler bazen burs veriyorlardı bu kuruma, ara yada git yüzyüze görüş derim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    coaxem rumuzlu ikinci kaptan abimize bize öğrenme fırsatı sunduğu şeylerden ötürü çok teşekkür ederim... Pek çok kişi yapmıyor bunu.

    Geçen sene mahkeme kararıyla kursların uzakyol vermesini iptal etmişler. Anladığım kadarıyla MYO'luların 1 sene intibakla uzakyol kurs imkanını kaldırmışlar şerefsizler. Başı boş insan buldu mu sonuna kadar eziyorlar...

    İngilizceyi akıcı şekilde konuştuğumuzu farzedersek stajdan sonra yabancı şirkette büyük tonajlı gemi de olsa 4. olarak iş bulma şansımız artar mı sayın ikincim?


    MYO luların intibakla uzakyol almalarını Itu,Deu,Ktü ve Ydü 'nün ortak kararı sonucu Uzakyol Kaptanları Derneği ve ITU mezunları derneğinin aldığı karar ile engellendi.
    Burda 7.01 ve 7.03 eğitimleri çok açıktır.Görüşünüze katılmıyorum.Çünkü biz fakültede binbir tane zorluk içinde ders geçmeye çalışırken kursta derslerde uyuya uyuya adam tamamladı görünerek 7.01 almaya hak kazanıyor sizce bu adil mi?

    İkinci konu ise Myo'ların şu anki yeni Manila 2011 STCW düzenlemesine göre bence doğru şekilde 3500gt vardiya zabiti olarak verildi.Eskiden aynı ehliyeti ADML(Anadolu Denizcilik Meslek Liseleri) veriyordu yada kurslar onların ehliyetlerde Sınırlı Zabite 500gt çevrildi ve sonunda tamamen doğru uygulamaya geçilmiş oldu.

    Vardiya zabiti ehliyeti Gibraltar'dan(cebelitarık) içeride akdeniz ve karadenizde her boy ve tonaj gemide çalışabiliyor bildiğim kadarıyla. Birinci zabit ise uzakyol gemilerde 3. ve 4. zabitlik yapabiliyor


    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    gemide çalışma saatleri dışında neler yapıyorsunuz böyle boşluğa düşüp lanet olsun nerden bulaştım bu işe dediniz anlar oluyourmuyoksa kendinizi oyalıyacak işlerle uğraşıyormusunuz mümkünse gemide bi1 gününüzü kısaca anlatırmısınz birde gmi bitirdikten sonra başmühendis olup 1-2 kontrat attıktan sonra tersanelerde çalışabilirmiyim çünkü masa başı işler pek bana göre değilde şimdiden teşekkürler.iyi çalışmalar



    Yok demedim ama bazen bunaltıcı oluyor. O yüzden az kontrat her daim iyidir :)
    Çalışma saati dışında genelde kamaramda laptoptan film,müzik,dizi oyun vs. derken dinlenme vakti geliyor :)) Son zamanlarda Akdeniz-Karadeniz içi çalıştığım için (Uzakyol ile artık eskisi gibi maaş farkı kalmadı) televizyon şansımız oluyor. Bazen maçlar vs, Türkiye kıyısındaysak internette vakit geçiriyorum

    Bir günümü anlatayım

    0400-0800 Sabah köprüüstü vardiyası
    0800-1200 Günlük rutin işlerin yapılması reise iş verilip,bakım tutum (boya raspa vs.)
    1200-1600 Dinlenme
    1600-2000 Akşam köprüüstü vardiyası
    2000-0400 Dinlenme

    Vardiyalarımız günlük 8er saat, 3. ve 4. ile paylaşımlı olarak tutuluyor. (Tabi seyirde, limanlarda daha değişik oluyor,açıkçası limanlar daha yoruucu geçiyor.)

    Baş mühendis olup 1-2 kontrat attıktan sonra tersanede çalışırsın ancak şu anda Tuzlada işler çok kötü, artık Türkiye tersaneleri yeni gemi yapmıyor malesef, sadece onarım işleri ki şu anda tersanede 1800 den sonra hayat duruyor. Eskiden 7/24 çalışma olurdu.
    Birde baş mühendis olup tersanede alt kadro verecekleri bir iş için 2000-2500TL maaş alırsın. Genelde böyledir gemide kazandığının 4te 1ini ancak verirler karada

    quote:

    Orijinalden alıntı: jag1903

    Hocam peki Karadeniz Teknik Üniversitesinden mezun oldukmu iş bulması sıkıntısı oluyormu ?


    Açıkçası Ktü,Itü,Ydü ye mezun olunduktan sonra bakılmaz, stajda bıraktığın intibaa, daha önceden çalıştığın şirketler ve mesleğindeki durumun. Eğer torba bir adamsan piyasada ismin kolaylıkla duyulur ve iyi firmaların kapıları kapanır. Kötü firmalarda savrulur durursun. Denizcilik piyasası büyük gibi görünür ancak şirketlerin hep birbiri ile bağı vardır.

    Alıntıları Göster
    hocam hazır müsayitken benim sorum kaynamadan soraym sizegemide çalışma saatleri dışında neler yapıyorsunuz böyle boşluğa düşüp lanet olsun nerden bulaştım bu işe dediniz anlar oluyourmu yoksa kendinizi oyalıyacak işlerle uğraşıyormusunuz mümkünse gemide bi1 gününüzü kısaca anlatırmısınz birde gmi bitirdikten sonra başmühendis olup 1-2 kontrat attıktan sonra tersanelerde çalışabilirmiyim çünkü masa başı işler pek bana göre değilde şimdiden teşekkürler.iyi çalışmalar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam hazır müsayitken benim sorum kaynamadan soraym sizegemide çalışma saatleri dışında neler yapıyorsunuz böyle boşluğa düşüp lanet olsun nerden bulaştım bu işe dediniz anlar oluyourmu yoksa kendinizi oyalıyacak işlerle uğraşıyormusunuz mümkünse gemide bi1 gününüzü kısaca anlatırmısınz birde gmi bitirdikten sonra başmühendis olup 1-2 kontrat attıktan sonra tersanelerde çalışabilirmiyim çünkü masa başı işler pek bana göre değilde şimdiden teşekkürler.iyi çalışmalar


    Yukarıda 2 mesaj önce yazdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam hazır müsayitken benim sorum kaynamadan soraym sizegemide çalışma saatleri dışında neler yapıyorsunuz böyle boşluğa düşüp lanet olsun nerden bulaştım bu işe dediniz anlar oluyourmu yoksa kendinizi oyalıyacak işlerle uğraşıyormusunuz mümkünse gemide bi1 gününüzü kısaca anlatırmısınz birde gmi bitirdikten sonra başmühendis olup 1-2 kontrat attıktan sonra tersanelerde çalışabilirmiyim çünkü masa başı işler pek bana göre değilde şimdiden teşekkürler.iyi çalışmalar


    Yukarıda 2 mesaj önce yazdım

    iyi gunler ben emre

    hocam izninle bir sey sorucam ancak baska bir konuya yazmistim ondan buna yazamadim

    tanker gemileri(kimyasal-petrol-lpg) limanda birkac saat duruyor

    kimyasal gemi o havayi aylarca solumak zehirli kimyasallarla bir arada bulunmak (sac dokulmesi inert gazlardan dolayi erkeklerde kisirlik yapabiliyor ve diger saglik problenleri)

    petrol gemi topraklama yapilmazsa sallantidan falan patliyor

    lpg de tehlikeli sivilastirilmiz gaz patlama riskli

    kuruyuk az maasli sikintili is uzun kontrat genelde personel iyi degilmis

    konteyner ayni sekilde maas kuruyukten bile az maasli, sikintili, gemiler kontratli sureye karsi yaris uzun kontrat lashing personele ait gidilen limanda disari bile cikmaya zaman kalmazmis

    ama

    bulk ( dokme gemiler) maasi tankerlerden sonra geliyormus limanda min 1 hafta bazen 1 ay durabiliyormus en iyi limanlara gidiyormus (tankerlerin aksine limanlari sehir merkezlerine yakinmis) az sayida sefer yapiyormus

    ozellikle valf guverteye yakin kontrol guvertedeymis makineciler icin en rahat ismis balasti guverteciler yaparmis tek sorun gemiler biraz yasliymis


    sorum su ki abim bulk gemiler maaslari , limanda durma suresi ve sikintilari halkinda bilgi paylasabilirmisiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam hazır müsayitken benim sorum kaynamadan soraym sizegemide çalışma saatleri dışında neler yapıyorsunuz böyle boşluğa düşüp lanet olsun nerden bulaştım bu işe dediniz anlar oluyourmu yoksa kendinizi oyalıyacak işlerle uğraşıyormusunuz mümkünse gemide bi1 gününüzü kısaca anlatırmısınz birde gmi bitirdikten sonra başmühendis olup 1-2 kontrat attıktan sonra tersanelerde çalışabilirmiyim çünkü masa başı işler pek bana göre değilde şimdiden teşekkürler.iyi çalışmalar

    Alıntıları Göster
    birde hocam kaptan ve başmühendislerin karada çalıştıkları alanları mümkünse ayrı ayrı yazabilirmisiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    iyi gunler ben emre

    hocam izninle bir sey sorucam ancak baska bir konuya yazmistim ondan buna yazamadim

    tanker gemileri(kimyasal-petrol-lpg) limanda birkac saat duruyor

    kimyasal gemi o havayi aylarca solumak zehirli kimyasallarla bir arada bulunmak (sac dokulmesi inert gazlardan dolayi erkeklerde kisirlik yapabiliyor ve diger saglik problenleri)

    petrol gemi topraklama yapilmazsa sallantidan falan patliyor

    lpg de tehlikeli sivilastirilmiz gaz patlama riskli

    kuruyuk az maasli sikintili is uzun kontrat genelde personel iyi degilmis

    konteyner ayni sekilde maas kuruyukten bile az maasli, sikintili, gemiler kontratli sureye karsi yaris uzun kontrat lashing personele ait gidilen limanda disari bile cikmaya zaman kalmazmis

    ama

    bulk ( dokme gemiler) maasi tankerlerden sonra geliyormus limanda min 1 hafta bazen 1 ay durabiliyormus en iyi limanlara gidiyormus (tankerlerin aksine limanlari sehir merkezlerine yakinmis) az sayida sefer yapiyormus

    ozellikle valf guverteye yakin kontrol guvertedeymis makineciler icin en rahat ismis balasti guverteciler yaparmis tek sorun gemiler biraz yasliymis


    sorum su ki abim bulk gemiler maaslari , limanda durma suresi ve sikintilari halkinda bilgi paylasabilirmisiniz ?



    Gemileri 2ye ayırabiliriz..

    Tankerler ve Kuruyük taşıyanlar diye

    Tankerlerde bahsettiğiniz riskler olası, ancak iyi bir tanker firmasında kazalar sıklıkla yaşanmıyor. Tabi risk risktir.

    Bugüne kadar tankerleri hep tehlikeli bulduğum için ne stajyer olarak nede zabit olarak çalışmadım.


    Kuruyük gemileri ise

    Dökme yük (bulk carrier) gemileri ise tehlikesiz, genelde tahıl,çimento,şeker,kömür, çeşitli cevherler,gübre vs. vs taşırlar en büyük riskleri yük hesabı yanlışlığıdır.Yanlış yükleme gemiyi alabora edebilir hatta ortadan ikiye kırabilir. Limanda maksimum 1 gün ama sefer limanına ve yüke göre değişir. Biz yağmur mevsiminde Kolombiyadan dökme şeker için limanda 38 gün kalmıştık

    Genel kargo gemileri (genelde hemen hemen bulker lar ile aynı) bunun dışında inşaat demiri, demir blok, paketli yükler, tahta vs gibi yükler taşır aynı zamanda dökme yükte alabilir.Çok çeşitliliği olan gemilerdir. Bir yükleme limanından sonra 4-5 ayrı ülkeye bile tahliye ettiğimiz olmuştu.

    Konteyner gemileri (kutu al kutu ver) genelde hızlı operasyon daha önceden paketlenmiş aklınıza gelebilecek her yükü, tankta patlayıcı maddeden tutun, sise sise kolalara kadar :) alır. Liman ve operasyon hızlıdır taksi gibi çalışır. Limanda maksimum 12-13 saat

    Bunun dışında Roro gemileri var (Roll on Roll off) yani yuvarlanarak giren yuvarlanarak çıkar. Manası kendi tekerlekleri ile tır gibi araçlar girer ve çıkar. Hızlı operasyon çok hızlı tahliye,yükleme. Limanda maksimum 4-5 saat

    Ropax (Roro nun yolculu olanı) Ido Bandırma - Yenikapı gibi hem yolcu hem araba,kamyon vs.. hatta Topçular Eskihisar ido hattı gibi. Limanda maksimum 4-5 saat

    Yolcu gemisi- Bildiğiniz yolcu gemisi (Büyük cruise otel gemilerden şehir hatları hatta semt motorlarına kadar)


    Bulkerlar rahat görüşüne katılmıyorum gemisine göre değişir her gemi eski olacak diye bir şart yok, full otomasyon dökmecilerde var. Limanlarda uzun kalma olayı limanla ve yükle alakalıdır. Daha önce yazmıştım yada diğer konuda olabilir. 298mt Bulker gemi ile (en devasa boyut 180.000Ton) 165.000ton yükü Brezilyada 32gün seyir+15gün demir beklemesinin üzerine sadece 14 saatte yüklüyorduk (saatte 17.000civarı) ne balast pompası yetişiyor nede operasyon duruyor. Toplamda 17 saatte limandan ayrılıyorsun.

    Benim su anda çalıştığım gemi konteyner gemisi ve yine 10-12 saat operasyon oluyor..

    Eğer tercih yapacak olsam 5000-5500gt luk Türk bayrak 98mt general kargo gemisine giderim. UFak olduğu için muhteşem şehir limanlarına yanaşıyor ve 3-4gün kalkmıyorduk. Ayrıca liman masrafı az olduğu için limanda 24 saat çalışma olmuyordu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    birde hocam kaptan ve başmühendislerin karada çalıştıkları alanları mümkünse ayrı ayrı yazabilirmisiniz


    Tabi

    Kaptanlar

    Şirketlerde
    Şirket Filo Müdürü
    Operasyon müdürü
    Güverte Enspektörü
    Broker
    DPA (Yetkilendirilmiş kişi)
    ISPS CSO (Şirket Güvenlik Sorumlusu)

    Denizde,Limanlarda,Boğazlarda
    Kılavuz Kaptan


    Baş Müh.

    Şirketlerde
    Şirket Filo Müdürü
    Teknik müdür
    Tersane Müdürü
    Teknik Operasyon Müdürü
    Makine Enspektörü

    olarak çalışabilirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    birde hocam kaptan ve başmühendislerin karada çalıştıkları alanları mümkünse ayrı ayrı yazabilirmisiniz


    Tabi

    Kaptanlar

    Şirketlerde
    Şirket Filo Müdürü
    Operasyon müdürü
    Güverte Enspektörü
    Broker
    DPA (Yetkilendirilmiş kişi)
    ISPS CSO (Şirket Güvenlik Sorumlusu)

    Denizde,Limanlarda,Boğazlarda
    Kılavuz Kaptan


    Baş Müh.

    Şirketlerde
    Şirket Filo Müdürü
    Teknik müdür
    Tersane Müdürü
    Teknik Operasyon Müdürü
    Makine Enspektörü

    olarak çalışabilirler

    Alıntıları Göster
    denizde 10 yıl gibi bir süre çalıştıktan sonra bu saydınız konumlardan birinde rahatça iş bulunabiliyormu birde maaş durumları nasıl(4-6 bin dolar arası diye okumuştum doğrumu bu bilgi) dil bilmek ve biraz tecrübe yurtdışı firmalarında çalışmak yeterlimi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Merhaba arkadaşlar / gençler

    Ben Denizcilik Fakültesi Güverte mezunu bir abinizim. Gemilerde Uzakyol 1. Zabit (2. Kaptan) olarak çalışmaktayım. Birçok forumda mesleğimiz ile ilgili sorular sorulmakta. Elimden geldiğince sorularınızı cevaplamaya çalışacağım.

    Ancak sizlerden isteğim/ricam özel mesaj yerine sorularınızı buraya yazmanız. Çünkü özel mesajda sürekli aynı tip sorular soruluyor ve ben defalarca aynı cevapları yazıyorum

    başlıkta yok ancak tm2 ile alan deniz işletmeleri yönetimini merak ediyorum ben de. ne iş yapar, kolay iş bulur mu, maddi açıdan nasıl bir meslek ?

    Dokuz eylül deniz işletmeleri yönetimi (ingilizce) ve dokuz eylül ingilizce iktisat arasındayım şu anda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: materyalist imam

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Merhaba arkadaşlar / gençler

    Ben Denizcilik Fakültesi Güverte mezunu bir abinizim. Gemilerde Uzakyol 1. Zabit (2. Kaptan) olarak çalışmaktayım. Birçok forumda mesleğimiz ile ilgili sorular sorulmakta. Elimden geldiğince sorularınızı cevaplamaya çalışacağım.

    Ancak sizlerden isteğim/ricam özel mesaj yerine sorularınızı buraya yazmanız. Çünkü özel mesajda sürekli aynı tip sorular soruluyor ve ben defalarca aynı cevapları yazıyorum

    başlıkta yok ancak tm2 ile alan deniz işletmeleri yönetimini merak ediyorum ben de. ne iş yapar, kolay iş bulur mu, maddi açıdan nasıl bir meslek ?

    Dokuz eylül deniz işletmeleri yönetimi (ingilizce) ve dokuz eylül ingilizce iktisat arasındayım şu anda.
    şuanda piyasada başmühendis maaşları ne civardadır.birde gemideki telefonu istediğimiz zaman kullanabilirmyz yoksa belirli günlerimi(haftada bir gibi) var mesala 2 günde bir telefon etmek istesek gemide herhangi bir sorunla karşılaşırmıyız bide bu telefon heryerde çekiyomu teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: TraceGT

    okulumuzu bıtırıp dıplomamızı aldıktan sonra kendımızı gelıstırmemız ıcın yapmamız gerekenler nelerdır?
    gıtmemız gereken kurslar ya da ogrenmemız gereken dıller (ıngılızceden bahsetmıyorum)

    1. Kaptanlıga ulasmak yas ılerledıkce tecrube ıle olan bır sey mı, yoksa sınav mulakat gıbı bır test sonunda mı bu unvanı alabılırız?

    Son olarak aıle yasantısı ıcın meslegınız avantaj ve dezavantajları nelerdır?

    Sımdıden tesekkurler.

    Okulunu bitirdikten sonra bence başka kursa gitmeye gerek yok. Zaten bunu için fazla bir vaktin olmayacak. Stajlarını okyanus aşırı seferler yapan iyi ve köklü firmalarda yapmaya çalış çünkü zabit olduğun zaman bu öğrendiklerin çok işine yarayacak.

    Kaptanlığa - Baş Müh. ulaşmak için

    4 senelik fakülte mezunu;
    -Güverte Stajyeri / Makine Stajyeri (12 ay gemi üzerinde hizmet)
    >>Uzakyol Vardiya Zabiti / Müh. Yeterlilik Sınavı
    - Uzakyol Vardiya Zabiti (3. - 4. Kaptan) / Uzakyol Vardiya Mühendisi (3. - 4. Çarkçı)
    (36 ay gemi üzerinde hizmet- 30 ay gemi 6 ay tatil toplam 3 yıl)
    >>Uzakyol 1. Zabiti / 2. Müh Yeterlilik Sınavı
    - Uzakyol 1. Zabit (2. Kaptan) / Uzakyol 1. Müh. (2. Çarkçı)
    (24 ay gemi üzerinde hizmet- 20 ay gemi 4 ay tatil toplam 2 yıl)
    >>Uzakyol Kaptan / Uzakyol Baş Müh. Yeterlilik Sınavı

    Yani üstteki bilgiler ışığında 6-7 yıl içinde (kayıpsız) bir mezun arkadaş Uzakyol Kaptan / Uzakyol Baş Müh. olabiliyor ancak sadece teoride çünkü buna askerlik süreleri, sınavı geçme/ kalınması durumunda yeniden girme/ sürekli gemide çalışamama gibi etkenlerin ekleneceğini unutmayın.

    hocam 1 yil staj tamam
    3 yilda 30 ay tamam
    digeri de 3 yil da 30 ay degilmi ???
    "yoksa sadece 2. muh olmanin onune 1 yil mi eklendi?"


    edit: bu arada 6 ayin ozelligi nedir istersem tam yil calisirim istersem tam yil yatarim diye bisey yok sanirim mesela x ay calisman gerekiyormus 1.zabit olmak icin ama sadece 3 yil icinde ve pespese olmasi gerekiyormus yani 5 yilda yavas yavas olursan kursa veriyorlar seni galiba oyle mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 18 Mayıs 2012; 19:24:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    denizde 10 yıl gibi bir süre çalıştıktan sonra bu saydınız konumlardan birinde rahatça iş bulunabiliyormu birde maaş durumları nasıl(4-6 bin dolar arası diye okumuştum doğrumu bu bilgi) dil bilmek ve biraz tecrübe yurtdışı firmalarında çalışmak yeterlimi





    selamlar yeniden arkadaşlar sorular birikmiş kaldığım yerden devam ediyorum

    fehmi44 daha sen yolun başında bile değilken mesleğin en yüksek noktasını soruyorsun :) o zamana kadar neler değişir kim bilir?

    Ben Zabit olarak başladığım 2007 yılında gemi günlük kazancı(yük taşıma navlunu) 13000-14000usd seviyesindeydi. Şu anda 6500-7000usd seviyesinde. Çoğu firma batıklarda anlayacağın. Yani bu örnekten yola çıkarak kimse 4-5 sene sonrasını öngöremez. Ancak 4-6bin dolar değil. Ancak çok iyi holding şirketinde Herşeyin başı Filo operasyon müdürü olursun o zaman belki... Karada genelde gemide kazandığının yarısını ancak kazanırsın... Çok iyi şirketlerde anca gemi maaşının 2/3 alırsın. Tabi birde bu tamamen çevre destekli. Gemide çok iyisindir süpersindir ama karada bir yerlere gelemezsin, senden daha kötü adamın amcası dayısı vardır pat müdür olur..

    quote:

    Orijinalden alıntı: materyalist imam

    başlıkta yok ancak tm2 ile alan deniz işletmeleri yönetimini merak ediyorum ben de. ne iş yapar, kolay iş bulur mu, maddi açıdan nasıl bir meslek ?

    Dokuz eylül deniz işletmeleri yönetimi (ingilizce) ve dokuz eylül ingilizce iktisat arasındayım şu anda.



    DEU Deniz işletmeleri yönetimi bence iyi bölümlerden bir tanesidir, şu anda Türkiye'de deniz lojistik,kara lojistik alanında ciddi personel sıkıntısı var. Daha iş kolu yeni yeni oluşmaya başladığı için bence iktisattan önce tercihim olurdu. İktisat mezunlarının yükselme şansı genellikle bankalar diye biliyorum. Ancak Deniz İşletmeleri okuduğun zaman üzerine yine Deü de Lojistik,Liman operasyonları vs. alanında master yapabilirsin. Deü'deki Denizcilik işletmeleri yönetiminden mezun tanıdıklarım şu anda sıkıntısız iş bulabiliyor..

    Tabi son tercih sana kalmış (Bu arada üniversite seçimlerinde yardımcı olan dersane rehber öğretmeni gibi hissettim )

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    şuanda piyasada başmühendis maaşları ne civardadır.birde gemideki telefonu istediğimiz zaman kullanabilirmyz yoksa belirli günlerimi(haftada bir gibi) var mesala 2 günde bir telefon etmek istesek gemide herhangi bir sorunla karşılaşırmıyız bide bu telefon heryerde çekiyomu teşekkürler


    Yine çok ileriyi soruyorsun.. Bu arada hemen söyleyeyim, maaşlar şu kadar, bu kadar diye söylesemde şirketten şirkete ve gemi tipine göre değişiklik gösterir. Birde sınavlara girdin ehliyeti aldın sanma ki şirketler hemen kaptanlık veriyor baş müh. veriyor. Sonunda altında 30-35milyon euroluk bir araç var ve bundan tamamen sen sorumlusun. Baş Mühendislik, Kaptanlık o kadar kolay değildir. Alttan bir adam hata yapar cezasını baş çeker.
    Ama yinede 5500-8500usd arası

    Gemi telefonundan kastın uydu telefonu ise evet her yerde çeker, okyanus ortasında bile çeker. Maaşından aldığın telefon kartı ile ararsın ama tabi gemideki diğer personelin hakkına saygı duyarak, mesela adam 200usd lik kart alır gece konuşur da konuşur, başka adam 15usd lik kart alır onu bekler şeklinde asla olmaz.
    Gemide çamaşır makineleri, ortak kullanım cihazları (uydu telefonu,tv salonlarındaki dvdler gibi) herkes için belirli günlere bölünmüştür. Mesela pazartesi 2-3 kişi, salı 2-3 kişi gibi

    Ancak ben kaç senedir uzak sefere çıkmıyorum, akdeniz içi seyirler 3-5 günden fazla sürmüyor bu yüzden genelde avrupa ülkelerinde vodafone var, ondaki kırmızı pasaport paketi ile istediğin kadar konuş, Kuzey Afrika ülkeleri Cezayir,Fas,Tunus gibi oraların lokal sim kartını alıp ucuza konuşabilirsin. Birde sea roam diye bir denizci sim kartı vardı bir aralar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz
    hocam 1 yil staj tamam
    3 yilda 30 ay tamam
    digeri de 3 yil da 30 ay degilmi ???
    "yoksa sadece 2. muh olmanin onune 1 yil mi eklendi?"


    edit: bu arada 6 ayin ozelligi nedir istersem tam yil calisirim istersem tam yil yatarim diye bisey yok sanirim mesela x ay calisman gerekiyormus 1.zabit olmak icin ama sadece 3 yil icinde ve pespese olmasi gerekiyormus yani 5 yilda yavas yavas olursan kursa veriyorlar seni galiba oyle mi ?



    Staj>sınav>zabit hizmeti (30 ay)>sınav>hizmet 20 ay>sınav> Kpt, Baş Müh. şeklinde

    Eskiden (Ocak 2012 öncesine kadar zabit hizmeti 24 aydı (20 ay hizmet + 4 ay tatil idi) Yeni sistemde 10 ay eklendi. 3 yıla çıktı yani yeni mezun zabit olan biri 3 yıldan az olmamak kaydı ile gemi hizmeti yapacak.

    Senede 6 ay zorunlu çalışman olacak, 6 aydan az çalışma yaparsan hizmette değil ama kurs için sıkıntı oluyor diye biliyorum. (MYO ve Kurs çıkışlılar için olan 2. Kaptanlık /müh. IMO 7.01 kursu, fakülteler kursa gitmiyor. 7.01 ve 7.03 üniversitede 4 senelik müfredatta veriliyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 19 Mayıs 2012; 0:01:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    denizde 10 yıl gibi bir süre çalıştıktan sonra bu saydınız konumlardan birinde rahatça iş bulunabiliyormu birde maaş durumları nasıl(4-6 bin dolar arası diye okumuştum doğrumu bu bilgi) dil bilmek ve biraz tecrübe yurtdışı firmalarında çalışmak yeterlimi





    selamlar yeniden arkadaşlar sorular birikmiş kaldığım yerden devam ediyorum

    fehmi44 daha sen yolun başında bile değilken mesleğin en yüksek noktasını soruyorsun :) o zamana kadar neler değişir kim bilir?

    Ben Zabit olarak başladığım 2007 yılında gemi günlük kazancı(yük taşıma navlunu) 13000-14000usd seviyesindeydi. Şu anda 6500-7000usd seviyesinde. Çoğu firma batıklarda anlayacağın. Yani bu örnekten yola çıkarak kimse 4-5 sene sonrasını öngöremez. Ancak 4-6bin dolar değil. Ancak çok iyi holding şirketinde Herşeyin başı Filo operasyon müdürü olursun o zaman belki... Karada genelde gemide kazandığının yarısını ancak kazanırsın... Çok iyi şirketlerde anca gemi maaşının 2/3 alırsın. Tabi birde bu tamamen çevre destekli. Gemide çok iyisindir süpersindir ama karada bir yerlere gelemezsin, senden daha kötü adamın amcası dayısı vardır pat müdür olur..

    quote:

    Orijinalden alıntı: materyalist imam

    başlıkta yok ancak tm2 ile alan deniz işletmeleri yönetimini merak ediyorum ben de. ne iş yapar, kolay iş bulur mu, maddi açıdan nasıl bir meslek ?

    Dokuz eylül deniz işletmeleri yönetimi (ingilizce) ve dokuz eylül ingilizce iktisat arasındayım şu anda.



    DEU Deniz işletmeleri yönetimi bence iyi bölümlerden bir tanesidir, şu anda Türkiye'de deniz lojistik,kara lojistik alanında ciddi personel sıkıntısı var. Daha iş kolu yeni yeni oluşmaya başladığı için bence iktisattan önce tercihim olurdu. İktisat mezunlarının yükselme şansı genellikle bankalar diye biliyorum. Ancak Deniz İşletmeleri okuduğun zaman üzerine yine Deü de Lojistik,Liman operasyonları vs. alanında master yapabilirsin. Deü'deki Denizcilik işletmeleri yönetiminden mezun tanıdıklarım şu anda sıkıntısız iş bulabiliyor..

    Tabi son tercih sana kalmış (Bu arada üniversite seçimlerinde yardımcı olan dersane rehber öğretmeni gibi hissettim )

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    şuanda piyasada başmühendis maaşları ne civardadır.birde gemideki telefonu istediğimiz zaman kullanabilirmyz yoksa belirli günlerimi(haftada bir gibi) var mesala 2 günde bir telefon etmek istesek gemide herhangi bir sorunla karşılaşırmıyız bide bu telefon heryerde çekiyomu teşekkürler


    Yine çok ileriyi soruyorsun.. Bu arada hemen söyleyeyim, maaşlar şu kadar, bu kadar diye söylesemde şirketten şirkete ve gemi tipine göre değişiklik gösterir. Birde sınavlara girdin ehliyeti aldın sanma ki şirketler hemen kaptanlık veriyor baş müh. veriyor. Sonunda altında 30-35milyon euroluk bir araç var ve bundan tamamen sen sorumlusun. Baş Mühendislik, Kaptanlık o kadar kolay değildir. Alttan bir adam hata yapar cezasını baş çeker.
    Ama yinede 5500-8500usd arası

    Gemi telefonundan kastın uydu telefonu ise evet her yerde çeker, okyanus ortasında bile çeker. Maaşından aldığın telefon kartı ile ararsın ama tabi gemideki diğer personelin hakkına saygı duyarak, mesela adam 200usd lik kart alır gece konuşur da konuşur, başka adam 15usd lik kart alır onu bekler şeklinde asla olmaz.
    Gemide çamaşır makineleri, ortak kullanım cihazları (uydu telefonu,tv salonlarındaki dvdler gibi) herkes için belirli günlere bölünmüştür. Mesela pazartesi 2-3 kişi, salı 2-3 kişi gibi

    Ancak ben kaç senedir uzak sefere çıkmıyorum, akdeniz içi seyirler 3-5 günden fazla sürmüyor bu yüzden genelde avrupa ülkelerinde vodafone var, ondaki kırmızı pasaport paketi ile istediğin kadar konuş, Kuzey Afrika ülkeleri Cezayir,Fas,Tunus gibi oraların lokal sim kartını alıp ucuza konuşabilirsin. Birde sea roam diye bir denizci sim kartı vardı bir aralar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz
    hocam 1 yil staj tamam
    3 yilda 30 ay tamam
    digeri de 3 yil da 30 ay degilmi ???
    "yoksa sadece 2. muh olmanin onune 1 yil mi eklendi?"


    edit: bu arada 6 ayin ozelligi nedir istersem tam yil calisirim istersem tam yil yatarim diye bisey yok sanirim mesela x ay calisman gerekiyormus 1.zabit olmak icin ama sadece 3 yil icinde ve pespese olmasi gerekiyormus yani 5 yilda yavas yavas olursan kursa veriyorlar seni galiba oyle mi ?



    Staj>sınav>zabit hizmeti (30 ay)>sınav>hizmet 20 ay>sınav> Kpt, Baş Müh. şeklinde

    Eskiden (Ocak 2012 öncesine kadar zabit hizmeti 24 aydı (20 ay hizmet + 4 ay tatil idi) Yeni sistemde 10 ay eklendi. 3 yıla çıktı yani yeni mezun zabit olan biri 3 yıldan az olmamak kaydı ile gemi hizmeti yapacak.

    Senede 6 ay zorunlu çalışman olacak, 6 aydan az çalışma yaparsan hizmette değil ama kurs için sıkıntı oluyor diye biliyorum. (MYO ve Kurs çıkışlılar için olan 2. Kaptanlık /müh. IMO 7.01 kursu, fakülteler kursa gitmiyor. 7.01 ve 7.03 üniversitede 4 senelik müfredatta veriliyor)

    Alıntıları Göster
    aslında biraz merak var birazda bilgi kirliliği sanırım nette birçok şey yazıyor bende bir ara baya araştırdığm için aklımda kalan şeyleri size sorarak bilgileri temizliyom vakit ayırdığınız için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    aslında biraz merak var birazda bilgi kirliliği sanırım nette birçok şey yazıyor bende bir ara baya araştırdığm için aklımda kalan şeyleri size sorarak bilgileri temizliyom vakit ayırdığınız için teşekkürler

    Sağdan soldan duyduklarınıza inanmayın :) gerçekten merak eden soran arkadaşları kırmadan hepsine tek tek yanıt vermeye çalışıyorum.

    Ama üst mesajda dediğim gibi sadece maaş için seçilebilecek meslek olarak görmeyin. Hizmet tamamlayıp sınavı geçip ehliyeti alan herkese de şirketlerin Kaptan yada Baş Mühendis, hatta 2. Kaptan ve 2. Müh. verdiklerini zannetmeyin.

    Şirkette size sonuçta aracını emanet ediyor.Bunlar büyük sorumluluklar, hem kendinin hem altında çalışanların hemde kullandığın aracın mal ve can emniyeti senden soruluyor en başta.

    Sen istersen Baş Müh. ol ama iş konusunda zayıfsan ancak 3. yada 4. müh olarak çalıştırırım diyen şirketler var.Yani ehliyetim büyük diye illaki o görevleri vermiyor şirket




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    aslında biraz merak var birazda bilgi kirliliği sanırım nette birçok şey yazıyor bende bir ara baya araştırdığm için aklımda kalan şeyleri size sorarak bilgileri temizliyom vakit ayırdığınız için teşekkürler

    Sağdan soldan duyduklarınıza inanmayın :) gerçekten merak eden soran arkadaşları kırmadan hepsine tek tek yanıt vermeye çalışıyorum.

    Ama üst mesajda dediğim gibi sadece maaş için seçilebilecek meslek olarak görmeyin. Hizmet tamamlayıp sınavı geçip ehliyeti alan herkese de şirketlerin Kaptan yada Baş Mühendis, hatta 2. Kaptan ve 2. Müh. verdiklerini zannetmeyin.

    Şirkette size sonuçta aracını emanet ediyor.Bunlar büyük sorumluluklar, hem kendinin hem altında çalışanların hemde kullandığın aracın mal ve can emniyeti senden soruluyor en başta.

    Sen istersen Baş Müh. ol ama iş konusunda zayıfsan ancak 3. yada 4. müh olarak çalıştırırım diyen şirketler var.Yani ehliyetim büyük diye illaki o görevleri vermiyor şirket

    Alıntıları Göster
    Uzakyol birinci zabiti olduk diyelim yazdıklarınıza göre uzakyol kaptanı olmak için 24 ay denizde görev yapıp sınavı kazanmamız gerekiyor. Uzakyol birinci zabiti olmamıza rağmen gemi bize üçüncü-dördüncü kaptan görevi verirse ve bu 24 ayı bu şekilde doldurursak uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanabiliyor muyuz ? Sınava girmeyi haketmemiz için ille de Uzakyol birinci zabiti konumunda mı 24 ay görev yapmamız gerekiyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tınkır

    Uzakyol birinci zabiti olduk diyelim yazdıklarınıza göre uzakyol kaptanı olmak için 24 ay denizde görev yapıp sınavı kazanmamız gerekiyor. Uzakyol birinci zabiti olmamıza rağmen gemi bize üçüncü-dördüncü kaptan görevi verirse ve bu 24 ayı bu şekilde doldurursak uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanabiliyor muyuz ? Sınava girmeyi haketmemiz için ille de Uzakyol birinci zabiti konumunda mı 24 ay görev yapmamız gerekiyor ?

    Gemiden ayrılırken alacağınız Hizmet Belgesi ( yabancı bandırada Sea Service) bu belgede deniz hizmetinize ilişkin hangi görev yaptığınız yazılır. Bu nedenle 1. Zabit görevi ile çalışmadan 1. Zabitlik için zorunlu olan 20 aylık hizmeti doldurmazsınız. Mutlaka 20 ay 1. Zabit olarak gemide çalışmanız gerekmektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tınkır

    Uzakyol birinci zabiti olduk diyelim yazdıklarınıza göre uzakyol kaptanı olmak için 24 ay denizde görev yapıp sınavı kazanmamız gerekiyor. Uzakyol birinci zabiti olmamıza rağmen gemi bize üçüncü-dördüncü kaptan görevi verirse ve bu 24 ayı bu şekilde doldurursak uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanabiliyor muyuz ? Sınava girmeyi haketmemiz için ille de Uzakyol birinci zabiti konumunda mı 24 ay görev yapmamız gerekiyor ?

    Gemiden ayrılırken alacağınız Hizmet Belgesi ( yabancı bandırada Sea Service) bu belgede deniz hizmetinize ilişkin hangi görev yaptığınız yazılır. Bu nedenle 1. Zabit görevi ile çalışmadan 1. Zabitlik için zorunlu olan 20 aylık hizmeti doldurmazsınız. Mutlaka 20 ay 1. Zabit olarak gemide çalışmanız gerekmektedir.

    Hocam ben birkac gun once sormustumda heralde gormediniz Cevrede boyle bir yargi var " Sen kaptan ol 10-15 sene sonra zaten saglam paran olur yatirim yaparsin denizde calismassin " diye . Gercektende oylemidir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jag1903


    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tınkır

    Uzakyol birinci zabiti olduk diyelim yazdıklarınıza göre uzakyol kaptanı olmak için 24 ay denizde görev yapıp sınavı kazanmamız gerekiyor. Uzakyol birinci zabiti olmamıza rağmen gemi bize üçüncü-dördüncü kaptan görevi verirse ve bu 24 ayı bu şekilde doldurursak uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanabiliyor muyuz ? Sınava girmeyi haketmemiz için ille de Uzakyol birinci zabiti konumunda mı 24 ay görev yapmamız gerekiyor ?

    Gemiden ayrılırken alacağınız Hizmet Belgesi ( yabancı bandırada Sea Service) bu belgede deniz hizmetinize ilişkin hangi görev yaptığınız yazılır. Bu nedenle 1. Zabit görevi ile çalışmadan 1. Zabitlik için zorunlu olan 20 aylık hizmeti doldurmazsınız. Mutlaka 20 ay 1. Zabit olarak gemide çalışmanız gerekmektedir.

    Hocam ben birkac gun once sormustumda heralde gormediniz Cevrede boyle bir yargi var " Sen kaptan ol 10-15 sene sonra zaten saglam paran olur yatirim yaparsin denizde calismassin " diye . Gercektende oylemidir ?

    Para icin yapilacak meslek degil dedi o da.Sevmen lazim denizi kurallari hiyenarsiyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: jag1903


    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tınkır

    Uzakyol birinci zabiti olduk diyelim yazdıklarınıza göre uzakyol kaptanı olmak için 24 ay denizde görev yapıp sınavı kazanmamız gerekiyor. Uzakyol birinci zabiti olmamıza rağmen gemi bize üçüncü-dördüncü kaptan görevi verirse ve bu 24 ayı bu şekilde doldurursak uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanabiliyor muyuz ? Sınava girmeyi haketmemiz için ille de Uzakyol birinci zabiti konumunda mı 24 ay görev yapmamız gerekiyor ?

    Gemiden ayrılırken alacağınız Hizmet Belgesi ( yabancı bandırada Sea Service) bu belgede deniz hizmetinize ilişkin hangi görev yaptığınız yazılır. Bu nedenle 1. Zabit görevi ile çalışmadan 1. Zabitlik için zorunlu olan 20 aylık hizmeti doldurmazsınız. Mutlaka 20 ay 1. Zabit olarak gemide çalışmanız gerekmektedir.

    Hocam ben birkac gun once sormustumda heralde gormediniz Cevrede boyle bir yargi var " Sen kaptan ol 10-15 sene sonra zaten saglam paran olur yatirim yaparsin denizde calismassin " diye . Gercektende oylemidir ?

    Para icin yapilacak meslek degil dedi o da.Sevmen lazim denizi kurallari hiyenarsiyi

    Biliyorum öyle dediğini benim demek istediğim neden herkeste öyle bir yargı var ? Ayrıca sorum size değildi .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jag1903 -- 19 Mayıs 2012; 19:11:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jag1903

    Hocam ben birkac gun once sormustumda heralde gormediniz Cevrede boyle bir yargi var " Sen kaptan ol 10-15 sene sonra zaten saglam paran olur yatirim yaparsin denizde calismassin " diye . Gercektende oylemidir ?

    Gördüğüm soruları cevaplamaya çalışıyorum bazen gözden kaçanlar oluyor.


    Ben yaklaşık 2008 senesinden beri zabitim. Bir sene askerlikte dahil 4 sene olmuş ancak çok fazla birikimim yok. Para ne kadar çok gelirse o kadar çok harcanıyor. Burda bekar olmamın belkide dezavantajı var. Çünkü ileriye dönük pek para biriktirmedim. Ancak 10 senede evet birikim yapılır ama o zamanda denizi bırakamıyorsun. Kaptanlara baktığımda hepsi iyi kazanıyorlar ancak karada eşi çoluğu çocuğu iyi yaşam sürüyor ama kendileri bitik hayat bi yerde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: jag1903

    Hocam ben birkac gun once sormustumda heralde gormediniz Cevrede boyle bir yargi var " Sen kaptan ol 10-15 sene sonra zaten saglam paran olur yatirim yaparsin denizde calismassin " diye . Gercektende oylemidir ?

    Gördüğüm soruları cevaplamaya çalışıyorum bazen gözden kaçanlar oluyor.


    Ben yaklaşık 2008 senesinden beri zabitim. Bir sene askerlikte dahil 4 sene olmuş ancak çok fazla birikimim yok. Para ne kadar çok gelirse o kadar çok harcanıyor. Burda bekar olmamın belkide dezavantajı var. Çünkü ileriye dönük pek para biriktirmedim. Ancak 10 senede evet birikim yapılır ama o zamanda denizi bırakamıyorsun. Kaptanlara baktığımda hepsi iyi kazanıyorlar ancak karada eşi çoluğu çocuğu iyi yaşam sürüyor ama kendileri bitik hayat bi yerde

    Alıntıları Göster
    ne kadar harcarsanız harcayın harcalamalarınız birikim yapmanızın önünde engel olamaz.şu an iyi tanker firmaların da zabit maaşları ikramiye dahil 3500-4300 dolar arası değişiyor.sene de sekiz ay çalışıp 4 ay izin yapsanız eder ise ortalama 30 bin dolar.varsın 15 bin dolarını yiyin yine geriye 15 bin dolar kalır.eğer yarısından fazlasını yiyorsanız yaşantınız da harcamalarınız da bir sıkıntı var demektir.bugün olmasa da yarın bu durum pişmanlık yaratabilir.kaldı ki bu rakamlar zabit arkadaşların maaşı.2. kaptan 2. mühendis ve kaptan&başmühendis maaşları çok çok daha yüksek.o yüzden bu meslek de denizi gerek tecrübe gerek maddi anlam da basamak olarak kullanıp karada güzel işlere geçmenin yollarını aramak lazım.ortalama 5-6 yılda baş mühendisliğinizi veya kaptanlığını alırsınız.varın 1-2 yıl daha bu pozisyon da çalışın.diyelim ki toplam da 8 yıl çalıştınız.arkadaşlar bu süre zarfınca çok rahat bir şekil de orta şeker bir semtten kendinize bir ev iyi bir araba almış olursunuz.ve bu sırada izinlerdede hayatınızı güzel bir şekilde yaşarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 20 Mayıs 2012; 10:14:09 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.