Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.712
Cevap
88
Favori
410.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nurax

    Monoton bir yaşam sabah 8 akşam 5 istemiyorum ama bu hayalperest olduğum ve denizcilikte macera aradığım anlamına gelmiyor . Sadece daha özgür bir meslek istiyorum ve tabiki yaptığım işten zevk alabilmek . Lise 3 öğrencisiyim ve bir kızım sizden istediğim cevap bir kızın kaptan olması uygun mudur ? Gemide , güverte bölümünde bayanlar da oluyor mu sizce bu meslek bayanlara uygun mudur ? Ayrıca denizden hevesimi alıp karada çalışmam veya çalışmaya kısa seyahatlerle devam etmem mümkün müdür ? Deniz tutkudur ama içinde olmak ne kadar zordur bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim

    Merhaba,

    Bir bayan olarak çok çok zorlayıcı bir meslek. Çünkü sadece zihnen değil bedenen de çalışıyorsun çoğu zaman. Birde o kadar erkekle uzun zaman bir arada olmak, bayan olduğun için kırıcı olmaları gibi konular var.

    Bayanlardan bu işi yapanlar var. Arkas'ta Uzakyol Kaptanı olan bayan bile mevcut ancak bölümden çok fazla bayan mezun olmamakla beraber mezun olanlar da zorluklar nedeni ile bırakıyorlar. Macera yada sıradışı görünen bir iş olmasına rağmen gerek krizler olsun gerekse sektördeki sıkıntılar olsun şu anda denizciliğin çok cazibesi kalmadı gibi. Yakın bir gelecekte yeni mezunlar iş bulamama sıkıntısını fazlaca yaşayacaklar.

    Denizden hevesini alıp karada çalışma şansı olabilir ama tamamen şans işi. Kısa seyahatler ile çalışmak derken kontrat usülü çalıştığımızdan en az 3-4 ay çalışman gerekir.


    Teşekkürler tüm hevesim kaçtı :) evet bayanlara uygun bir meslek değil koşulları da düşününce dayanılmaz başka seçeneklere yönelmem gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nurax

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nurax

    Monoton bir yaşam sabah 8 akşam 5 istemiyorum ama bu hayalperest olduğum ve denizcilikte macera aradığım anlamına gelmiyor . Sadece daha özgür bir meslek istiyorum ve tabiki yaptığım işten zevk alabilmek . Lise 3 öğrencisiyim ve bir kızım sizden istediğim cevap bir kızın kaptan olması uygun mudur ? Gemide , güverte bölümünde bayanlar da oluyor mu sizce bu meslek bayanlara uygun mudur ? Ayrıca denizden hevesimi alıp karada çalışmam veya çalışmaya kısa seyahatlerle devam etmem mümkün müdür ? Deniz tutkudur ama içinde olmak ne kadar zordur bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim

    Merhaba,

    Bir bayan olarak çok çok zorlayıcı bir meslek. Çünkü sadece zihnen değil bedenen de çalışıyorsun çoğu zaman. Birde o kadar erkekle uzun zaman bir arada olmak, bayan olduğun için kırıcı olmaları gibi konular var.

    Bayanlardan bu işi yapanlar var. Arkas'ta Uzakyol Kaptanı olan bayan bile mevcut ancak bölümden çok fazla bayan mezun olmamakla beraber mezun olanlar da zorluklar nedeni ile bırakıyorlar. Macera yada sıradışı görünen bir iş olmasına rağmen gerek krizler olsun gerekse sektördeki sıkıntılar olsun şu anda denizciliğin çok cazibesi kalmadı gibi. Yakın bir gelecekte yeni mezunlar iş bulamama sıkıntısını fazlaca yaşayacaklar.

    Denizden hevesini alıp karada çalışma şansı olabilir ama tamamen şans işi. Kısa seyahatler ile çalışmak derken kontrat usülü çalıştığımızdan en az 3-4 ay çalışman gerekir.


    Teşekkürler tüm hevesim kaçtı :) evet bayanlara uygun bir meslek değil koşulları da düşününce dayanılmaz başka seçeneklere yönelmem gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    Merhaba abi, öncelikle böyle bir konu açtığınız ve bu kadar ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim acaba mesleğin 4-5 yıl sonraki hali hakkında ne düşünüyorsunuz, ben şuanda itü duimde hazırlık okuyorum ama çok karamsar arkadaşlar görüyorum malesef :/ birçok mesajı okumaya çalıştım ama hepsini okuyamadım o yüzden daha önce cevap verdiyseniz affedin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: animaniax

    Merhaba abi, öncelikle böyle bir konu açtığınız ve bu kadar ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim acaba mesleğin 4-5 yıl sonraki hali hakkında ne düşünüyorsunuz, ben şuanda itü duimde hazırlık okuyorum ama çok karamsar arkadaşlar görüyorum malesef :/ birçok mesajı okumaya çalıştım ama hepsini okuyamadım o yüzden daha önce cevap verdiyseniz affedin

    Son zamanda açılan okullarla beraber piyasada yetişmiş eleman sayısı fazlalaşıyor. Bölümlerin fazlalaşması, öğrenci sayısının çoğalması gibi nedenlerle zaten şu bitmeyen krizde olan sektör için daha da zor hale geldi. Özellikle okurken var olan staj zorluğu daha fazla olacak. Mezun olduktan sonra iyi bir firmada kariyer yapmaya çalışan arkadaşların sıkıntısı artacak.

    Bakanlığın en son getirdiği hizmet artışları ile sektörde tıkanma yaşanacağı açık. Çünkü eskisi kadar yeni inşa gemi yok ve kriz nedeniyle zaten şirketler maaşları düşürürken bundan 3-4 sene sonra daha fazla düşüş olacak. Bu sefer herkes 3-5 maaşa bakmadan bir an önce çalışmaya başlamak için armatörün getirdiği koşullara razı olacak.

    Yani gelecek hakkında bende karamsarım malesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: animaniax

    Merhaba abi, öncelikle böyle bir konu açtığınız ve bu kadar ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim acaba mesleğin 4-5 yıl sonraki hali hakkında ne düşünüyorsunuz, ben şuanda itü duimde hazırlık okuyorum ama çok karamsar arkadaşlar görüyorum malesef :/ birçok mesajı okumaya çalıştım ama hepsini okuyamadım o yüzden daha önce cevap verdiyseniz affedin

    Son zamanda açılan okullarla beraber piyasada yetişmiş eleman sayısı fazlalaşıyor. Bölümlerin fazlalaşması, öğrenci sayısının çoğalması gibi nedenlerle zaten şu bitmeyen krizde olan sektör için daha da zor hale geldi. Özellikle okurken var olan staj zorluğu daha fazla olacak. Mezun olduktan sonra iyi bir firmada kariyer yapmaya çalışan arkadaşların sıkıntısı artacak.

    Bakanlığın en son getirdiği hizmet artışları ile sektörde tıkanma yaşanacağı açık. Çünkü eskisi kadar yeni inşa gemi yok ve kriz nedeniyle zaten şirketler maaşları düşürürken bundan 3-4 sene sonra daha fazla düşüş olacak. Bu sefer herkes 3-5 maaşa bakmadan bir an önce çalışmaya başlamak için armatörün getirdiği koşullara razı olacak.

    Yani gelecek hakkında bende karamsarım malesef.

    Alıntıları Göster
    Beyler kontenjanlar böyle artmaya devam ederse (görünen oki artacak) , 3 5 sene sonra mezun olanların vay haline, maaşlar elbette düşecektir, ne kadar çok adam, o kadar düşük maaş, zaten tıp bölümü için bile 2015 de doyum noktasına ulaşması bekleniyor yani 2015 den sonra doktorlar bile iş arıyabilir, artık üniversiteler lise olmuş, düz yolda yürüme kabiliyeti olan herkez üniversite okuyabilir şu anda,

    kontenjanları buradan görebilirsiniz
    http://www.e-denizcilik.org/Denizcilik-OSYM-2012-2013.htm
    bu bölümü sadece para için okumak isteyenler iki defa düşünsünler....




  • ben itü duim'de okuyorum. okulu bitirince (okul dışı) işe başlayabilmek için bir sınav oluyor mu? yoksa okulu bitirdin, stajı yaptın, 4. kaptansın mı oluyor? teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridecymbal

    ben itü duim'de okuyorum. okulu bitirince (okul dışı) işe başlayabilmek için bir sınav oluyor mu? yoksa okulu bitirdin, stajı yaptın, 4. kaptansın mı oluyor? teşekkürler.

    Okulu bitirip stajı tamamlayınca okuldan alacağın belge, Deniz polisinden alacağın pasaport ve gemi adamı cüzdanı giriş çıkış belgelerin, staj hizmet belgelerin ile Liman Başkanlığına başvuruyorsun ondan sonra staj sayımın yapılıyor ve uygun isen gerekli harçları yatırıp Online Sınav merkezlerinden randevu alıp(GOSS - Gemi Adamı Online Sınav Sistemi) ilgili sınavlara giriyorsun. Bu sınavlardan başarılı olur isen Uzakyol Vardiya Zabiti oluyorsun.

    Konunun ilk mesajında uzun uzun anlattım. Yeterlilik bölümü altına yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: ridecymbal

    ben itü duim'de okuyorum. okulu bitirince (okul dışı) işe başlayabilmek için bir sınav oluyor mu? yoksa okulu bitirdin, stajı yaptın, 4. kaptansın mı oluyor? teşekkürler.

    Okulu bitirip stajı tamamlayınca okuldan alacağın belge, Deniz polisinden alacağın pasaport ve gemi adamı cüzdanı giriş çıkış belgelerin, staj hizmet belgelerin ile Liman Başkanlığına başvuruyorsun ondan sonra staj sayımın yapılıyor ve uygun isen gerekli harçları yatırıp Online Sınav merkezlerinden randevu alıp(GOSS - Gemi Adamı Online Sınav Sistemi) ilgili sınavlara giriyorsun. Bu sınavlardan başarılı olur isen Uzakyol Vardiya Zabiti oluyorsun.

    Konunun ilk mesajında uzun uzun anlattım. Yeterlilik bölümü altına yazdım.

    gözden kaçırmışım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridecymbal

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: ridecymbal

    ben itü duim'de okuyorum. okulu bitirince (okul dışı) işe başlayabilmek için bir sınav oluyor mu? yoksa okulu bitirdin, stajı yaptın, 4. kaptansın mı oluyor? teşekkürler.

    Okulu bitirip stajı tamamlayınca okuldan alacağın belge, Deniz polisinden alacağın pasaport ve gemi adamı cüzdanı giriş çıkış belgelerin, staj hizmet belgelerin ile Liman Başkanlığına başvuruyorsun ondan sonra staj sayımın yapılıyor ve uygun isen gerekli harçları yatırıp Online Sınav merkezlerinden randevu alıp(GOSS - Gemi Adamı Online Sınav Sistemi) ilgili sınavlara giriyorsun. Bu sınavlardan başarılı olur isen Uzakyol Vardiya Zabiti oluyorsun.

    Konunun ilk mesajında uzun uzun anlattım. Yeterlilik bölümü altına yazdım.

    gözden kaçırmışım

    Alıntıları Göster
    coaxem

    Chiefim bir şey soracam izninizle. Eğitime başlayalı yaklaşık 2 ay oldu ve 1 dönemliğine fizik ve kimya görüyoruz. Bu 2 ders, ilerde göreceğimiz branş derslerinde bize yardımcı olacak mı? Fizik stabilitede lazım olacak diye duydum, doğru mudur? Kimyanın bir ilgisi var mı peki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    coaxem

    Chiefim bir şey soracam izninizle. Eğitime başlayalı yaklaşık 2 ay oldu ve 1 dönemliğine fizik ve kimya görüyoruz. Bu 2 ders, ilerde göreceğimiz branş derslerinde bize yardımcı olacak mı? Fizik stabilitede lazım olacak diye duydum, doğru mudur? Kimyanın bir ilgisi var mı peki?

    Fizik gemi inşa, stabilite ve kargo hesaplamalarında gerekli olacak.

    Kimya pek gerekli olmuyor. Ama genel kültür olarak yarar.Gemide kullanılan boyalar, tinerler, onun dışında makine departmanında kullanılan çeşitli kimyasalları bilirsin ismi söylendiğinde yada şunun için kullanacağız denildiğinde bilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    coaxem

    Chiefim bir şey soracam izninizle. Eğitime başlayalı yaklaşık 2 ay oldu ve 1 dönemliğine fizik ve kimya görüyoruz. Bu 2 ders, ilerde göreceğimiz branş derslerinde bize yardımcı olacak mı? Fizik stabilitede lazım olacak diye duydum, doğru mudur? Kimyanın bir ilgisi var mı peki?

    Fizik gemi inşa, stabilite ve kargo hesaplamalarında gerekli olacak.

    Kimya pek gerekli olmuyor. Ama genel kültür olarak yarar.Gemide kullanılan boyalar, tinerler, onun dışında makine departmanında kullanılan çeşitli kimyasalları bilirsin ismi söylendiğinde yada şunun için kullanacağız denildiğinde bilirsin

    Çok teşekkür ederim ilginiz için.

    Fizik madem önem teşkil ediyor, IMO niye sadece 1 dönem okutuyor anlamadım doğrusu. Basit fizik kullanacağız sanırsam, doğru mudur?

    Bir de, bir hocamıza staj konusunu danıştık şimdiden gidip şirketlerle görüşseniz daha iyi olur dedi. Biz de arkadaşlarla şirket araştırmaya başladık, yaz stajı için erkenden gitmemizin yararı olur mu sizce?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    coaxem

    Chiefim bir şey soracam izninizle. Eğitime başlayalı yaklaşık 2 ay oldu ve 1 dönemliğine fizik ve kimya görüyoruz. Bu 2 ders, ilerde göreceğimiz branş derslerinde bize yardımcı olacak mı? Fizik stabilitede lazım olacak diye duydum, doğru mudur? Kimyanın bir ilgisi var mı peki?

    Fizik gemi inşa, stabilite ve kargo hesaplamalarında gerekli olacak.

    Kimya pek gerekli olmuyor. Ama genel kültür olarak yarar.Gemide kullanılan boyalar, tinerler, onun dışında makine departmanında kullanılan çeşitli kimyasalları bilirsin ismi söylendiğinde yada şunun için kullanacağız denildiğinde bilirsin

    Çok teşekkür ederim ilginiz için.

    Fizik madem önem teşkil ediyor, IMO niye sadece 1 dönem okutuyor anlamadım doğrusu. Basit fizik kullanacağız sanırsam, doğru mudur?

    Bir de, bir hocamıza staj konusunu danıştık şimdiden gidip şirketlerle görüşseniz daha iyi olur dedi. Biz de arkadaşlarla şirket araştırmaya başladık, yaz stajı için erkenden gitmemizin yararı olur mu sizce?

    Ben okuduğum zamanlarda Fizik 2 dönem, Mat 3, kimya 1 dönemdi.

    Staj için bence şirketlerle şimdiden görüşün yaza kadar beklemeyin. Çünkü sınırlı sayıda stajer alınıyor ve hemen haziran sonu başlıyorsunuz. İlk 2 sınıf stajı zorlukla bulunuyor. Genellikle uzun staj için tercih ediyor firmalar ama şirketlerle görüşün. Büyük tonaj, okyanus aşırı seferleri olanlar değilde küçük tonaj Akdeniz-Karadeniz hattı sizin için daha uygun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    coaxem

    Chiefim bir şey soracam izninizle. Eğitime başlayalı yaklaşık 2 ay oldu ve 1 dönemliğine fizik ve kimya görüyoruz. Bu 2 ders, ilerde göreceğimiz branş derslerinde bize yardımcı olacak mı? Fizik stabilitede lazım olacak diye duydum, doğru mudur? Kimyanın bir ilgisi var mı peki?

    Fizik gemi inşa, stabilite ve kargo hesaplamalarında gerekli olacak.

    Kimya pek gerekli olmuyor. Ama genel kültür olarak yarar.Gemide kullanılan boyalar, tinerler, onun dışında makine departmanında kullanılan çeşitli kimyasalları bilirsin ismi söylendiğinde yada şunun için kullanacağız denildiğinde bilirsin

    Çok teşekkür ederim ilginiz için.

    Fizik madem önem teşkil ediyor, IMO niye sadece 1 dönem okutuyor anlamadım doğrusu. Basit fizik kullanacağız sanırsam, doğru mudur?

    Bir de, bir hocamıza staj konusunu danıştık şimdiden gidip şirketlerle görüşseniz daha iyi olur dedi. Biz de arkadaşlarla şirket araştırmaya başladık, yaz stajı için erkenden gitmemizin yararı olur mu sizce?

    Ben okuduğum zamanlarda Fizik 2 dönem, Mat 3, kimya 1 dönemdi.

    Staj için bence şirketlerle şimdiden görüşün yaza kadar beklemeyin. Çünkü sınırlı sayıda stajer alınıyor ve hemen haziran sonu başlıyorsunuz. İlk 2 sınıf stajı zorlukla bulunuyor. Genellikle uzun staj için tercih ediyor firmalar ama şirketlerle görüşün. Büyük tonaj, okyanus aşırı seferleri olanlar değilde küçük tonaj Akdeniz-Karadeniz hattı sizin için daha uygun.

    Anladım. Staja stajyer olarak çıkmak gerek, gemici olarak çıkarsak bir şey öğrenemeyiz, değil mi? Stajda zaten gemiciliği de köprüüstü işlerini de öğretiyorlar? Gemicilik yapmış bir arkadaş stajyeri çok eziyorlar gemici daha çok şey öğreniyor falan diyor ama bu konuyu sorduğum süvariler stajyer çık dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fthzgr -- 17 Ocak 2013; 23:16:16 >




  • Bazı şirketler eleman tasarrufu yapmak için, bazı arkadaşlarda 3-5 kuruş kazanmak için gemici çıkarlar. Çünkü stajyere bazen maaş verilmez yada 100 usd civarı para verilir. Gemici çıkarsan seyirde 08-17 çalışırsın. Ancak stajyer olursan çalışma saatin belli olmaz :) Bir nevi joker elemansın. Gerçi zabitler okullu olursa yardımcı olurlar pek ezmezler. Gemici işlerini yaptığın için 2. Kaptan etkisiz kalır Güverte Lostromosu (Reis) iyi niyetli değilse ezmeye kalkabilir.

    Ben genelde stajyer arkadaşlara zorla öğretmeye çalışırdım. Mesela vardiyaya bir defter veya ajanda getirmelerini bazı şeyleri not almalarını isterdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Bazı şirketler eleman tasarrufu yapmak için, bazı arkadaşlarda 3-5 kuruş kazanmak için gemici çıkarlar. Çünkü stajyere bazen maaş verilmez yada 100 usd civarı para verilir. Gemici çıkarsan seyirde 08-17 çalışırsın. Ancak stajyer olursan çalışma saatin belli olmaz :) Bir nevi joker elemansın. Gerçi zabitler okullu olursa yardımcı olurlar pek ezmezler. Gemici işlerini yaptığın için 2. Kaptan etkisiz kalır Güverte Lostromosu (Reis) iyi niyetli değilse ezmeye kalkabilir.

    Ben genelde stajyer arkadaşlara zorla öğretmeye çalışırdım. Mesela vardiyaya bir defter veya ajanda getirmelerini bazı şeyleri not almalarını isterdim.


    İnşallah sizin gibi zabitlerle çalışırım :) Bugün arkadaşlarım bu konuyu bir süvariye sormuşlar "gemici çıkarsan paso güvertede iş yaparsın mesai bitiminde de halin kalmaz yatar uyursun bir şey öğrenemezsin" demiş vapurdaki süvari bey. Stajyer çıkmak daha mı iyi o zaman abi? Ezilmeyi sıkıntı etmem yeter ki işi öğreneyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Bazı şirketler eleman tasarrufu yapmak için, bazı arkadaşlarda 3-5 kuruş kazanmak için gemici çıkarlar. Çünkü stajyere bazen maaş verilmez yada 100 usd civarı para verilir. Gemici çıkarsan seyirde 08-17 çalışırsın. Ancak stajyer olursan çalışma saatin belli olmaz :) Bir nevi joker elemansın. Gerçi zabitler okullu olursa yardımcı olurlar pek ezmezler. Gemici işlerini yaptığın için 2. Kaptan etkisiz kalır Güverte Lostromosu (Reis) iyi niyetli değilse ezmeye kalkabilir.

    Ben genelde stajyer arkadaşlara zorla öğretmeye çalışırdım. Mesela vardiyaya bir defter veya ajanda getirmelerini bazı şeyleri not almalarını isterdim.


    İnşallah sizin gibi zabitlerle çalışırım :) Bugün arkadaşlarım bu konuyu bir süvariye sormuşlar "gemici çıkarsan paso güvertede iş yaparsın mesai bitiminde de halin kalmaz yatar uyursun bir şey öğrenemezsin" demiş vapurdaki süvari bey. Stajyer çıkmak daha mı iyi o zaman abi? Ezilmeyi sıkıntı etmem yeter ki işi öğreneyim.

    Stajer olarak çıkman daha mantıklı. Kurumsal şirketlere başvurmanı öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Bazı şirketler eleman tasarrufu yapmak için, bazı arkadaşlarda 3-5 kuruş kazanmak için gemici çıkarlar. Çünkü stajyere bazen maaş verilmez yada 100 usd civarı para verilir. Gemici çıkarsan seyirde 08-17 çalışırsın. Ancak stajyer olursan çalışma saatin belli olmaz :) Bir nevi joker elemansın. Gerçi zabitler okullu olursa yardımcı olurlar pek ezmezler. Gemici işlerini yaptığın için 2. Kaptan etkisiz kalır Güverte Lostromosu (Reis) iyi niyetli değilse ezmeye kalkabilir.

    Ben genelde stajyer arkadaşlara zorla öğretmeye çalışırdım. Mesela vardiyaya bir defter veya ajanda getirmelerini bazı şeyleri not almalarını isterdim.


    İnşallah sizin gibi zabitlerle çalışırım :) Bugün arkadaşlarım bu konuyu bir süvariye sormuşlar "gemici çıkarsan paso güvertede iş yaparsın mesai bitiminde de halin kalmaz yatar uyursun bir şey öğrenemezsin" demiş vapurdaki süvari bey. Stajyer çıkmak daha mı iyi o zaman abi? Ezilmeyi sıkıntı etmem yeter ki işi öğreneyim.

    Stajer olarak çıkman daha mantıklı. Kurumsal şirketlere başvurmanı öneririm.

    Alıntıları Göster
    Şu an bu bölümü Piri Reis Üniversitesi'nde okumaktayım.Bazı yazılanlar gözüme takıldı,onlara cevap vereyim.

    Hizmet süresi 36 aya çıkarıldı ama tekrar eski haline döndü.Şu an uygulamada mı tam bilgim yok.Hazırlanıyor olabilir tekrardan uygulaması.Bunu bize okula kariyer gününe gelen şirketler söylemişti.Kendileri hizmet süresinin artmasının sıkıntı olacağını söyleyip,topluca İDARE ye başvuru yapmışlar.Onlar da 24 aya dönelim o zaman demişler.Çünkü 36 aya çıkınca hizmet süresi,vardiya zabiti birikimi olacak ve 2. ve süvari konusunda sıkıntı yaşanacak.Şirketler bazı 2.leri doğrudan süvari yapmak zorunda kalacak belki de.Bu da onlar için sıkıntıydı.

    Staj konusuna gelirsek,şirketler 3 aylık stajere pek yanaşmıyor.Okulumuza gelen tüm şirketler biz 3 aylık stajer almıyoruz dedi ki hepsi de kurumsal,en kaliteli olarak bilinen firmalar.Bu yüzden o stajları ancak düşük-orta seviyedeki şirketlerde yapabiliyoruz.6 aylık staj ise kurumsal firmalarda yapılıyor ve "stajer" olarak geçiyorsunuz zaten.Gemici olarak almıyorlar.Genelde 6 aylık stajınızı yaptığınız şirketler sizi alıyor.Tabi beğenirlerse.
    Neden 3 aya yanaşmıyorlar derseniz çünkü stajer gemi için hem ciddi sorumluluk hem de maliyet oluyor.Sigortanızı ödemek zorundalar,bunun dışında tam olarak görev ve sorumluluğunuz belli olmadığı için sıkıntı oluyor.Aslında bu işe İDARE el atmalı.

    6 aylık stajda şirketler 300 dolar gibi para veriyorlar aylık.Kaliteli olan şirketler böyle.Bazıları sizi çekmek için elbette daha yüksek veriyor.

    Bunun dışında şunu söyleyeyim mezun olunca işsiz kalma gibi bir durum ufukta gözükmüyor.Evet kriz çok vurmuştu ama büyük şirketler şu anda ciddi sayıda gemi siparişi verdi.Sürekli büyüyorlar çünkü denizcilik sürekli büyüyen,büyümesi gereken bir sektör.Özellikle Asya'da gemi üretim fiyatının çok aşağılara düşmesi de sektörü rahatlattı.

    Maaş düşürme oldu elbette.Eskiden 5 bin dolarla başladığınız kimyasal tankerler bugün 4 bin dolara düştü.Ama bunun altına inme şansları yok.İnerlerse çok ciddi kalite düşüşü olur seyirlerde.Kaptan maddi olarak rahat değilse,kafası da zaten rahat olmaz.Şirketler bunun bilincinde.
    Ayrıca bu meslek sadece Türkiye ile sınırlı değil.Yurtdışındaki ücretler Türkiye'den daha fazla.Eğer İngilizce seviyeniz iyiyse bu firmalarda rahatlıkla çalışabilirsiniz.Bu yüzden İngilizce çok önemli.

    Hep mi denizlerde çalışacağım diye soran olmuş.Hayır.Kurumsal şirketler zaten elemanlarını doğrudan istihdam ediyorlar karada.Hatta illah denizi bırakmanıza gerek yok.Bazen denizde bazen karada çalışma şansı bile veriyorlar.Yine lloyd(gemi denetleme kurumları)larda çalışabilirsiniz.Enspektörlük yani müfettişlik yapabilirsiniz firmalarda ki bunların paraları da 5-6 milyardan aşağı olmaz pek.Ama tabi bu seviyeye gelmeniz için elinize süvariliğinizi almanız önemli.

    Zor bir meslek,getirileri ve götürüleri var.Ancak denizi seviyorsanız girmelisiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Şu an bu bölümü Piri Reis Üniversitesi'nde okumaktayım.Bazı yazılanlar gözüme takıldı,onlara cevap vereyim.

    Hizmet süresi 36 aya çıkarıldı ama tekrar eski haline döndü.Şu an uygulamada mı tam bilgim yok.Hazırlanıyor olabilir tekrardan uygulaması.Bunu bize okula kariyer gününe gelen şirketler söylemişti.Kendileri hizmet süresinin artmasının sıkıntı olacağını söyleyip,topluca İDARE ye başvuru yapmışlar.Onlar da 24 aya dönelim o zaman demişler.Çünkü 36 aya çıkınca hizmet süresi,vardiya zabiti birikimi olacak ve 2. ve süvari konusunda sıkıntı yaşanacak.Şirketler bazı 2.leri doğrudan süvari yapmak zorunda kalacak belki de.Bu da onlar için sıkıntıydı.

    Staj konusuna gelirsek,şirketler 3 aylık stajere pek yanaşmıyor.Okulumuza gelen tüm şirketler biz 3 aylık stajer almıyoruz dedi ki hepsi de kurumsal,en kaliteli olarak bilinen firmalar.Bu yüzden o stajları ancak düşük-orta seviyedeki şirketlerde yapabiliyoruz.6 aylık staj ise kurumsal firmalarda yapılıyor ve "stajer" olarak geçiyorsunuz zaten.Gemici olarak almıyorlar.Genelde 6 aylık stajınızı yaptığınız şirketler sizi alıyor.Tabi beğenirlerse.
    Neden 3 aya yanaşmıyorlar derseniz çünkü stajer gemi için hem ciddi sorumluluk hem de maliyet oluyor.Sigortanızı ödemek zorundalar,bunun dışında tam olarak görev ve sorumluluğunuz belli olmadığı için sıkıntı oluyor.Aslında bu işe İDARE el atmalı.

    6 aylık stajda şirketler 300 dolar gibi para veriyorlar aylık.Kaliteli olan şirketler böyle.Bazıları sizi çekmek için elbette daha yüksek veriyor.

    Bunun dışında şunu söyleyeyim mezun olunca işsiz kalma gibi bir durum ufukta gözükmüyor.Evet kriz çok vurmuştu ama büyük şirketler şu anda ciddi sayıda gemi siparişi verdi.Sürekli büyüyorlar çünkü denizcilik sürekli büyüyen,büyümesi gereken bir sektör.Özellikle Asya'da gemi üretim fiyatının çok aşağılara düşmesi de sektörü rahatlattı.

    Maaş düşürme oldu elbette.Eskiden 5 bin dolarla başladığınız kimyasal tankerler bugün 4 bin dolara düştü.Ama bunun altına inme şansları yok.İnerlerse çok ciddi kalite düşüşü olur seyirlerde.Kaptan maddi olarak rahat değilse,kafası da zaten rahat olmaz.Şirketler bunun bilincinde.
    Ayrıca bu meslek sadece Türkiye ile sınırlı değil.Yurtdışındaki ücretler Türkiye'den daha fazla.Eğer İngilizce seviyeniz iyiyse bu firmalarda rahatlıkla çalışabilirsiniz.Bu yüzden İngilizce çok önemli.

    Hep mi denizlerde çalışacağım diye soran olmuş.Hayır.Kurumsal şirketler zaten elemanlarını doğrudan istihdam ediyorlar karada.Hatta illah denizi bırakmanıza gerek yok.Bazen denizde bazen karada çalışma şansı bile veriyorlar.Yine lloyd(gemi denetleme kurumları)larda çalışabilirsiniz.Enspektörlük yani müfettişlik yapabilirsiniz firmalarda ki bunların paraları da 5-6 milyardan aşağı olmaz pek.Ama tabi bu seviyeye gelmeniz için elinize süvariliğinizi almanız önemli.

    Zor bir meslek,getirileri ve götürüleri var.Ancak denizi seviyorsanız girmelisiniz.



    Cevaplarını okudum. Bu değişiklik zaten Ağustos 2012 itibari ile yürürlüğe girdi. Malesef sadece 2013'e kadar 20 ayı tamamlayanlar eski yönetmelikteki gibi sınava girebilecek muafiyet verildi.

    Buradan defalarca soruldu söyledim her seferinde. Yabancı şirketler iyidir ama her yabancı şirket iyi değildir.
    Flag of Convenience yani kolay alınabilir bandıralı şirketler maaşların üstüne rahatlıkla yatmakta itf vb sivil toplum örgütleri de Avrupa limanları dışında etkisiz kalmaktalar.

    Maaş düşüşü daha da olacak. Ben 2003'te bölümde okurken 3.-4. Kaptan maaşı 2500-2750 usd civarında iken (genel kargo, dökme) şu anda 3200-3500TL aralığında . Hesaba dökersek 2000 usd civarinda demekki maaşlar düşmüş.

    Bunun dışında genç arkadaşım malesef karada kalma ve iş bulma durumları o kadar rahat değil. Kara işlerinde açılan 1 pozisyona emin ol her seferinde 20-30dan fazla kişi başvurmakta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Şu an bu bölümü Piri Reis Üniversitesi'nde okumaktayım.Bazı yazılanlar gözüme takıldı,onlara cevap vereyim.

    Hizmet süresi 36 aya çıkarıldı ama tekrar eski haline döndü.Şu an uygulamada mı tam bilgim yok.Hazırlanıyor olabilir tekrardan uygulaması.Bunu bize okula kariyer gününe gelen şirketler söylemişti.Kendileri hizmet süresinin artmasının sıkıntı olacağını söyleyip,topluca İDARE ye başvuru yapmışlar.Onlar da 24 aya dönelim o zaman demişler.Çünkü 36 aya çıkınca hizmet süresi,vardiya zabiti birikimi olacak ve 2. ve süvari konusunda sıkıntı yaşanacak.Şirketler bazı 2.leri doğrudan süvari yapmak zorunda kalacak belki de.Bu da onlar için sıkıntıydı.

    Staj konusuna gelirsek,şirketler 3 aylık stajere pek yanaşmıyor.Okulumuza gelen tüm şirketler biz 3 aylık stajer almıyoruz dedi ki hepsi de kurumsal,en kaliteli olarak bilinen firmalar.Bu yüzden o stajları ancak düşük-orta seviyedeki şirketlerde yapabiliyoruz.6 aylık staj ise kurumsal firmalarda yapılıyor ve "stajer" olarak geçiyorsunuz zaten.Gemici olarak almıyorlar.Genelde 6 aylık stajınızı yaptığınız şirketler sizi alıyor.Tabi beğenirlerse.
    Neden 3 aya yanaşmıyorlar derseniz çünkü stajer gemi için hem ciddi sorumluluk hem de maliyet oluyor.Sigortanızı ödemek zorundalar,bunun dışında tam olarak görev ve sorumluluğunuz belli olmadığı için sıkıntı oluyor.Aslında bu işe İDARE el atmalı.

    6 aylık stajda şirketler 300 dolar gibi para veriyorlar aylık.Kaliteli olan şirketler böyle.Bazıları sizi çekmek için elbette daha yüksek veriyor.

    Bunun dışında şunu söyleyeyim mezun olunca işsiz kalma gibi bir durum ufukta gözükmüyor.Evet kriz çok vurmuştu ama büyük şirketler şu anda ciddi sayıda gemi siparişi verdi.Sürekli büyüyorlar çünkü denizcilik sürekli büyüyen,büyümesi gereken bir sektör.Özellikle Asya'da gemi üretim fiyatının çok aşağılara düşmesi de sektörü rahatlattı.

    Maaş düşürme oldu elbette.Eskiden 5 bin dolarla başladığınız kimyasal tankerler bugün 4 bin dolara düştü.Ama bunun altına inme şansları yok.İnerlerse çok ciddi kalite düşüşü olur seyirlerde.Kaptan maddi olarak rahat değilse,kafası da zaten rahat olmaz.Şirketler bunun bilincinde.
    Ayrıca bu meslek sadece Türkiye ile sınırlı değil.Yurtdışındaki ücretler Türkiye'den daha fazla.Eğer İngilizce seviyeniz iyiyse bu firmalarda rahatlıkla çalışabilirsiniz.Bu yüzden İngilizce çok önemli.

    Hep mi denizlerde çalışacağım diye soran olmuş.Hayır.Kurumsal şirketler zaten elemanlarını doğrudan istihdam ediyorlar karada.Hatta illah denizi bırakmanıza gerek yok.Bazen denizde bazen karada çalışma şansı bile veriyorlar.Yine lloyd(gemi denetleme kurumları)larda çalışabilirsiniz.Enspektörlük yani müfettişlik yapabilirsiniz firmalarda ki bunların paraları da 5-6 milyardan aşağı olmaz pek.Ama tabi bu seviyeye gelmeniz için elinize süvariliğinizi almanız önemli.

    Zor bir meslek,getirileri ve götürüleri var.Ancak denizi seviyorsanız girmelisiniz.



    Cevaplarını okudum. Bu değişiklik zaten Ağustos 2012 itibari ile yürürlüğe girdi. Malesef sadece 2013'e kadar 20 ayı tamamlayanlar eski yönetmelikteki gibi sınava girebilecek muafiyet verildi.

    Buradan defalarca soruldu söyledim her seferinde. Yabancı şirketler iyidir ama her yabancı şirket iyi değildir.
    Flag of Convenience yani kolay alınabilir bandıralı şirketler maaşların üstüne rahatlıkla yatmakta itf vb sivil toplum örgütleri de Avrupa limanları dışında etkisiz kalmaktalar.

    Maaş düşüşü daha da olacak. Ben 2003'te bölümde okurken 3.-4. Kaptan maaşı 2500-2750 usd civarında iken (genel kargo, dökme) şu anda 3200-3500TL aralığında . Hesaba dökersek 2000 usd civarinda demekki maaşlar düşmüş.

    Bunun dışında genç arkadaşım malesef karada kalma ve iş bulma durumları o kadar rahat değil. Kara işlerinde açılan 1 pozisyona emin ol her seferinde 20-30dan fazla kişi başvurmakta.

    sizce ufukta iş bulma sıkıntısı var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Şu an bu bölümü Piri Reis Üniversitesi'nde okumaktayım.Bazı yazılanlar gözüme takıldı,onlara cevap vereyim.

    Hizmet süresi 36 aya çıkarıldı ama tekrar eski haline döndü.Şu an uygulamada mı tam bilgim yok.Hazırlanıyor olabilir tekrardan uygulaması.Bunu bize okula kariyer gününe gelen şirketler söylemişti.Kendileri hizmet süresinin artmasının sıkıntı olacağını söyleyip,topluca İDARE ye başvuru yapmışlar.Onlar da 24 aya dönelim o zaman demişler.Çünkü 36 aya çıkınca hizmet süresi,vardiya zabiti birikimi olacak ve 2. ve süvari konusunda sıkıntı yaşanacak.Şirketler bazı 2.leri doğrudan süvari yapmak zorunda kalacak belki de.Bu da onlar için sıkıntıydı.

    Staj konusuna gelirsek,şirketler 3 aylık stajere pek yanaşmıyor.Okulumuza gelen tüm şirketler biz 3 aylık stajer almıyoruz dedi ki hepsi de kurumsal,en kaliteli olarak bilinen firmalar.Bu yüzden o stajları ancak düşük-orta seviyedeki şirketlerde yapabiliyoruz.6 aylık staj ise kurumsal firmalarda yapılıyor ve "stajer" olarak geçiyorsunuz zaten.Gemici olarak almıyorlar.Genelde 6 aylık stajınızı yaptığınız şirketler sizi alıyor.Tabi beğenirlerse.
    Neden 3 aya yanaşmıyorlar derseniz çünkü stajer gemi için hem ciddi sorumluluk hem de maliyet oluyor.Sigortanızı ödemek zorundalar,bunun dışında tam olarak görev ve sorumluluğunuz belli olmadığı için sıkıntı oluyor.Aslında bu işe İDARE el atmalı.

    6 aylık stajda şirketler 300 dolar gibi para veriyorlar aylık.Kaliteli olan şirketler böyle.Bazıları sizi çekmek için elbette daha yüksek veriyor.

    Bunun dışında şunu söyleyeyim mezun olunca işsiz kalma gibi bir durum ufukta gözükmüyor.Evet kriz çok vurmuştu ama büyük şirketler şu anda ciddi sayıda gemi siparişi verdi.Sürekli büyüyorlar çünkü denizcilik sürekli büyüyen,büyümesi gereken bir sektör.Özellikle Asya'da gemi üretim fiyatının çok aşağılara düşmesi de sektörü rahatlattı.

    Maaş düşürme oldu elbette.Eskiden 5 bin dolarla başladığınız kimyasal tankerler bugün 4 bin dolara düştü.Ama bunun altına inme şansları yok.İnerlerse çok ciddi kalite düşüşü olur seyirlerde.Kaptan maddi olarak rahat değilse,kafası da zaten rahat olmaz.Şirketler bunun bilincinde.
    Ayrıca bu meslek sadece Türkiye ile sınırlı değil.Yurtdışındaki ücretler Türkiye'den daha fazla.Eğer İngilizce seviyeniz iyiyse bu firmalarda rahatlıkla çalışabilirsiniz.Bu yüzden İngilizce çok önemli.

    Hep mi denizlerde çalışacağım diye soran olmuş.Hayır.Kurumsal şirketler zaten elemanlarını doğrudan istihdam ediyorlar karada.Hatta illah denizi bırakmanıza gerek yok.Bazen denizde bazen karada çalışma şansı bile veriyorlar.Yine lloyd(gemi denetleme kurumları)larda çalışabilirsiniz.Enspektörlük yani müfettişlik yapabilirsiniz firmalarda ki bunların paraları da 5-6 milyardan aşağı olmaz pek.Ama tabi bu seviyeye gelmeniz için elinize süvariliğinizi almanız önemli.

    Zor bir meslek,getirileri ve götürüleri var.Ancak denizi seviyorsanız girmelisiniz.



    Cevaplarını okudum. Bu değişiklik zaten Ağustos 2012 itibari ile yürürlüğe girdi. Malesef sadece 2013'e kadar 20 ayı tamamlayanlar eski yönetmelikteki gibi sınava girebilecek muafiyet verildi.

    Buradan defalarca soruldu söyledim her seferinde. Yabancı şirketler iyidir ama her yabancı şirket iyi değildir.
    Flag of Convenience yani kolay alınabilir bandıralı şirketler maaşların üstüne rahatlıkla yatmakta itf vb sivil toplum örgütleri de Avrupa limanları dışında etkisiz kalmaktalar.

    Maaş düşüşü daha da olacak. Ben 2003'te bölümde okurken 3.-4. Kaptan maaşı 2500-2750 usd civarında iken (genel kargo, dökme) şu anda 3200-3500TL aralığında . Hesaba dökersek 2000 usd civarinda demekki maaşlar düşmüş.

    Bunun dışında genç arkadaşım malesef karada kalma ve iş bulma durumları o kadar rahat değil. Kara işlerinde açılan 1 pozisyona emin ol her seferinde 20-30dan fazla kişi başvurmakta.


    makine bölümü için kara şansı nasıl ?




  • Gelecekte iş bulabilme sıkıntısı olacak. Bence meslek doyuma ulaşmaya başladı.
    Ben girdiğimde
    İTÜ, Dokuz Eylül Üni, KTÜ ve Yakın Doğu Üni. vardı
    Kurs olarak Tüdev,Ekol

    Şu anda İTÜ,DEÜ,KTÜ,YDÜ,Rize Üni ,Zirve Üni, Piri Reis Üni, Kıbrıs Girne Amerikan (belirsiz), İTÜ KKTC var. Bunun dışında birkaç okul daha açılacakmış.

    Karşılaştırırsak 3 devlet üniversitesine 1 özel üniversite
    Şimdi ise 4 devlet üniversitesine 5 özel üniversite.

    İş olanakları tükenmez ama şimdiye göre azalabileceğini öngörüyorum.

    Makine için durum yine aynı şekilde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.