Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.704
Cevap
88
Favori
396.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alinti:
    Yani İtü'nün avantajları olduğu gibi
    dezavantajları da var.

    Yani sence ingilizce konusu biraz sikintili ama
    onu hallederim zaten.Peki derslerde verilen egitim diger okullara gore nasil acaba bilgin var mi?Rektor piri reise gectigi icin egitim sarsildi gibi biseyler diyorlardi.
    Cok alinti yapilinca SORU arada kaynamis tekrar sordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Alinti:
    Yani İtü'nün avantajları olduğu gibi
    dezavantajları da var.

    Yani sence ingilizce konusu biraz sikintili ama
    onu hallederim zaten.Peki derslerde verilen egitim diger okullara gore nasil acaba bilgin var mi?Rektor piri reise gectigi icin egitim sarsildi gibi biseyler diyorlardi.
    Cok alinti yapilinca SORU arada kaynamis tekrar sordum.

    İtü'nün eğitiminin kötü olma şansı yok.Elbette eğitimi oldukça iyidir.İtü bu konuda üniversite bazında en köklü üniversite.Diğer üniversitelerden şu kadar iyi deme şansım yok.Sonuçta bilmiyorum oradaki durumu.Ama Piri Reis Üniversitesi'ni de düşün derim.Deniz Ticaret Odası desteği var arkasında,rektör eski İtü Df dekanı.İngilizce eğitimi çok iyi,hocalar uzakyol kaptanı,yabancı hocalar var vs. vs.

    Dediğim gibi İtü İtü'dür.Şanından çok adı yürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Abi izninizle bir şey sormak istiyorum, ben bu staj mevzuunu bizim koordinatörle konuştum ve kendisine önerim sınıfça ortak bir karar alınırsa 1 senelik stajı bir kerede yapmamız oldu. Onay verdi fakat 2. sene öğreneceklerini pekiştirecek yer bulamazsın dedi. Haliyle benim de kafam karıştı. Gemide çalışmış bir arkadaş da 2. dönem öğreneceklerini zaten gemide öğrenmiş şekilde 2. seneye girersin dedi ama hiç kafama yatmadı bu olay.

    Sizce stajı 1 kerede yapmak zararlı mı? Arkadaşın haklı olduğu bir nokta var mı? Bizim ilk staj normalde 5 ay, 5 aylık stajer kabul ediyor mu firmalar kısa diyorlar mı hiç fikrim yok... Beni biraz bilgilendirebilirseniz çok müteşekkir kalırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Abi izninizle bir şey sormak istiyorum, ben bu staj mevzuunu bizim koordinatörle konuştum ve kendisine önerim sınıfça ortak bir karar alınırsa 1 senelik stajı bir kerede yapmamız oldu. Onay verdi fakat 2. sene öğreneceklerini pekiştirecek yer bulamazsın dedi. Haliyle benim de kafam karıştı. Gemide çalışmış bir arkadaş da 2. dönem öğreneceklerini zaten gemide öğrenmiş şekilde 2. seneye girersin dedi ama hiç kafama yatmadı bu olay.

    Sizce stajı 1 kerede yapmak zararlı mı? Arkadaşın haklı olduğu bir nokta var mı? Bizim ilk staj normalde 5 ay, 5 aylık stajer kabul ediyor mu firmalar kısa diyorlar mı hiç fikrim yok... Beni biraz bilgilendirebilirseniz çok müteşekkir kalırım

    1 sene staj derken? Gemi stajıysa 1 sene dayanamazsın ben 3. sınıfta 7 ay 20 gün gemide kaldım dayanamadım kafayı sıyırıyordum :))

    Sizde staj ne şekilde bilmiyorum ama bizde şu şekildeydi

    1. sınıf yaz tatili 3 ay
    2. sınıf yaz tatili 3 ay
    3. sınıf bahar dönemi 6 ay

    Tabi 1. ve 2. sınıfta staj yapmayanlar yada bulamayanlar benim gibi 3. sınıf bahar dönemi (şubat-ekim) arası tüm stajı bitiriyordu. Hiç olmadı 4. sınıf yaz tatilinde staj bitirerek Ocakta mezun olunuyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Abi izninizle bir şey sormak istiyorum, ben bu staj mevzuunu bizim koordinatörle konuştum ve kendisine önerim sınıfça ortak bir karar alınırsa 1 senelik stajı bir kerede yapmamız oldu. Onay verdi fakat 2. sene öğreneceklerini pekiştirecek yer bulamazsın dedi. Haliyle benim de kafam karıştı. Gemide çalışmış bir arkadaş da 2. dönem öğreneceklerini zaten gemide öğrenmiş şekilde 2. seneye girersin dedi ama hiç kafama yatmadı bu olay.

    Sizce stajı 1 kerede yapmak zararlı mı? Arkadaşın haklı olduğu bir nokta var mı? Bizim ilk staj normalde 5 ay, 5 aylık stajer kabul ediyor mu firmalar kısa diyorlar mı hiç fikrim yok... Beni biraz bilgilendirebilirseniz çok müteşekkir kalırım

    1 sene staj derken? Gemi stajıysa 1 sene dayanamazsın ben 3. sınıfta 7 ay 20 gün gemide kaldım dayanamadım kafayı sıyırıyordum :))

    Sizde staj ne şekilde bilmiyorum ama bizde şu şekildeydi

    1. sınıf yaz tatili 3 ay
    2. sınıf yaz tatili 3 ay
    3. sınıf bahar dönemi 6 ay

    Tabi 1. ve 2. sınıfta staj yapmayanlar yada bulamayanlar benim gibi 3. sınıf bahar dönemi (şubat-ekim) arası tüm stajı bitiriyordu. Hiç olmadı 4. sınıf yaz tatilinde staj bitirerek Ocakta mezun olunuyordu.

    Gemi stajı evet.

    Bizim stajlar 5 ve 7 ay oluyor. 5 aylık stajyer kabul ederler mi bilmiyorum, kısa deyip almıyorlarmış yukarıda Piri Reis'te okuyan arkadaşımın söylediği gibi. Sizin bilginiz var mı bu konuda, kısa diye geri çevirirler mi sizce 5 ayı?

    Bir de sormak istediğim şu var. Stajı bir kerede yapmak 2. sene öğreneceklerimizi pekiştirecek bir yer kalmamasını sağlarmış, bu konuda ne düşünüyorsunuz?




  • 5 ay kısa bir süre değil. Goc'u alarak daha iyi şartlarda küçük tonaj Akdeniz içi çalışan gemilerde çalışabilirsin diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    Abi izninizle bir şey sormak istiyorum, ben bu staj mevzuunu bizim koordinatörle konuştum ve kendisine önerim sınıfça ortak bir karar alınırsa 1 senelik stajı bir kerede yapmamız oldu. Onay verdi fakat 2. sene öğreneceklerini pekiştirecek yer bulamazsın dedi. Haliyle benim de kafam karıştı. Gemide çalışmış bir arkadaş da 2. dönem öğreneceklerini zaten gemide öğrenmiş şekilde 2. seneye girersin dedi ama hiç kafama yatmadı bu olay.

    Sizce stajı 1 kerede yapmak zararlı mı? Arkadaşın haklı olduğu bir nokta var mı? Bizim ilk staj normalde 5 ay, 5 aylık stajer kabul ediyor mu firmalar kısa diyorlar mı hiç fikrim yok... Beni biraz bilgilendirebilirseniz çok müteşekkir kalırım

    1 sene staj derken? Gemi stajıysa 1 sene dayanamazsın ben 3. sınıfta 7 ay 20 gün gemide kaldım dayanamadım kafayı sıyırıyordum :))

    Sizde staj ne şekilde bilmiyorum ama bizde şu şekildeydi

    1. sınıf yaz tatili 3 ay
    2. sınıf yaz tatili 3 ay
    3. sınıf bahar dönemi 6 ay

    Tabi 1. ve 2. sınıfta staj yapmayanlar yada bulamayanlar benim gibi 3. sınıf bahar dönemi (şubat-ekim) arası tüm stajı bitiriyordu. Hiç olmadı 4. sınıf yaz tatilinde staj bitirerek Ocakta mezun olunuyordu.

    Gemi stajı evet.

    Bizim stajlar 5 ve 7 ay oluyor. 5 aylık stajyer kabul ederler mi bilmiyorum, kısa deyip almıyorlarmış yukarıda Piri Reis'te okuyan arkadaşımın söylediği gibi. Sizin bilginiz var mı bu konuda, kısa diye geri çevirirler mi sizce 5 ayı?

    Bir de sormak istediğim şu var. Stajı bir kerede yapmak 2. sene öğreneceklerimizi pekiştirecek bir yer kalmamasını sağlarmış, bu konuda ne düşünüyorsunuz?

    Bana sorarsan stajını parçalar halinde tamamla,bir anda yapma.Çünkü bu senin için hem sıkıcı olur,hem de boş kafayla düşünme şansın olmaz gemideki sorunları,öğrenmen gerektiğini düşündüğün,eksik olduğun şeyleri.

    12 aylık staj yapmak kolay değil.Sonuçta gemiye ilk kez çıkacaksın ve bir anda ciddi bir süre gemide kalacaksın.Stajer olarak o kadar süre gemide kalmak zor olur,etkilenirsin diye düşünüyorum.




  • @coaxem Chiefim GOC'lu stajyer olarak çıkmayı da düşünüyorum ama kafama yatmayan şeyler var. Ufak tonajın en ufak havada bile beşik gibi sallanıyor olmalarından korkuyorum. Güvenli midir bu gemiler?


    @barbaros çok teşekkür ederim cevabın için. Stajyer olarak çok daha zor olur gemide kalmak dediğin gibi, bunu hiç düşünmemiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    @coaxem Chiefim GOC'lu stajyer olarak çıkmayı da düşünüyorum ama kafama yatmayan şeyler var. Ufak tonajın en ufak havada bile beşik gibi sallanıyor olmalarından korkuyorum. Güvenli midir bu gemiler?


    @barbaros çok teşekkür ederim cevabın için. Stajyer olarak çok daha zor olur gemide kalmak dediğin gibi, bunu hiç düşünmemiştim.


    Akdeniz içinde çalışan geminin en fazla yiyeceği fırtına 1-2 gündür 5500-6000dwt lik gemilerde o kadar rahat edersin ki anlatamam. Ben askere gitmeden ve askerden gelince bu tip sıfır bir gemide çalıştım ve inanılmaz memnun kaldım. Sallanıyor tabi ama o kadar fazla değil dediğim gibi 1-2 gün. Personel genelde uzakyoldan ayrılanlar. Avrupa limanlarında en az 2-3 gün diğer limanlarda 5-6 Cezayirde en aşağı 15 gün kalıyorsun :)

    Öteki gemilerde böyle bir durum söz konusu değil :) 298m lik 180.000dwt gemide 35-40 gün seyir yapar, 15 gün demir yapardık. Limanda yükleme için 18-20 saat , tahliye için 2-3 gün olurdu. Zaten 3 sefer yaptığında kontrat biterdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    @coaxem Chiefim GOC'lu stajyer olarak çıkmayı da düşünüyorum ama kafama yatmayan şeyler var. Ufak tonajın en ufak havada bile beşik gibi sallanıyor olmalarından korkuyorum. Güvenli midir bu gemiler?


    @barbaros çok teşekkür ederim cevabın için. Stajyer olarak çok daha zor olur gemide kalmak dediğin gibi, bunu hiç düşünmemiştim.


    Akdeniz içinde çalışan geminin en fazla yiyeceği fırtına 1-2 gündür 5500-6000dwt lik gemilerde o kadar rahat edersin ki anlatamam. Ben askere gitmeden ve askerden gelince bu tip sıfır bir gemide çalıştım ve inanılmaz memnun kaldım. Sallanıyor tabi ama o kadar fazla değil dediğim gibi 1-2 gün. Personel genelde uzakyoldan ayrılanlar. Avrupa limanlarında en az 2-3 gün diğer limanlarda 5-6 Cezayirde en aşağı 15 gün kalıyorsun :)

    Öteki gemilerde böyle bir durum söz konusu değil :) 298m lik 180.000dwt gemide 35-40 gün seyir yapar, 15 gün demir yapardık. Limanda yükleme için 18-20 saat , tahliye için 2-3 gün olurdu. Zaten 3 sefer yaptığında kontrat biterdi.

    İnanılmaz rahatlattınız beni, çok çok teşekkür ederim abi :)

    3000 dwt'da da rahat eder miyiz? Çıkmayın diyebileceğiniz bir alt tonaj limiti var mı?




  • 3000dwt falan aman diyim :) 5500dwt altına düşme :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GOC'lu stajyer arayan gemilerin çoğu 5000 dwt altı oluyor abi, limitin üstünde gemi bulamazsam gemici olarak çıkmamı önerir misin? İşi stajyer kadar kapabilir miyim? Serdümen olacaz sonuçta, değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fthzgr -- 25 Ocak 2013; 0:51:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    GOC'lu stajyer arayan gemilerin çoğu 5000 dwt altı oluyor abi, limitin üstünde gemi bulamazsam gemici olarak çıkmamı önerir misin? İşi stajyer kadar kapabilir miyim? Serdümen olacaz sonuçta, değil mi?

    Gemici olarak cikmani pek onermem. Sonucta gemici cikarsan 8-17 guvertede calisacaksin ve reisin idaresinde olacaksin kopruustunu gorme sansin azalacak ve oradaki islere asinalik kazanamayabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Staj yapacak sirket bulamiyoruz diyor herkes.Boyle bise var mi yoksa bunu soyleyenler kendini gelistirmemis,okula nasil geldigi belli olmayan tipler mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alilisan32

    Staj yapacak sirket bulamiyoruz diyor herkes.Boyle bise var mi yoksa bunu soyleyenler kendini gelistirmemis,okula nasil geldigi belli olmayan tipler mi?

    Evet haklılar çoğu şirketin stajer kadro kontenjanı kısıtlı, bir çok firma da stajer almak istemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle bu konuyu açtığınız ve cevaplarınız için ve diğer cevap verenlere çok teşekkür ederim. Bende şuan lise son öğrencisiyim ve MF bölümünde okuyorum. Bu konuyu baştan sona okudum ama geçip atladığım yerlerde oldu soracağım birkaç sorunun cevabını verdiyseniz özür dilerim. Bende uzun süredir bu mesleği düşünüyorum ilkokuldan beri hayalimdir. Çok forumda araştırdım burada size rastladığım için çok şanslıyım. Şuan kaç puan yapacağımı bilmiyorum ama 400 üzeri bir puan yapıp bu bölüme yerleşeceği mi sanmıyorum. Bunun için yarı burslu yada ücretli düşünüyorum. Bu mesleği bende sizin gibi para için değil denizle iç içe büyüyüp deniz aşığı biri olarak yapmak istiyorum. Bunun için ilk düşüncem İTÜ KIBRIS ve Piri Reis. Piri Reisin ücretini düşündüğümde Kıbrısa göre 2 katı fiyatı. Hemde Kıbrısa bakarsa İTÜ'nün bir kolu olduğu için isim avantajının olacağını düşünüyorum. Ama Piri Reisede bakarsak arkasında DTO var ve bu bence büyük bir avantaj. Sizde Kıbrısta okumuştunuz heralde oradaki yaşantınız olanaklar ve okul hakkında bildikleriniz tavsiyeleriniz var mı. Staj bulma sıkıntısının olduğunu söylediniz. O dönem staj yapamazsak çok kaybımız olur mu? Bu Gaziantep teki Zirve üniversitesi hakkında ne diyebiliriz? Biraz araştırma yaptım ama pek yararlı bir şey bulamadım. Birde şunu söyleyebilir miyiz? 'Rize, Trabzon, İTÜ, Zirve aynıdır hangisinden mezun olsak pek bir şey değişmez tüm okullardan da aynı mevki de mezun olacaksın' ve bu isimlerin bir faydası olur mu? Benim için okul, yer, sosyal hayat, üniversite olanakları önemli değil tek hedefim köprüde olmak. Şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JooS

    Öncelikle bu konuyu açtığınız ve cevaplarınız için ve diğer cevap verenlere çok teşekkür ederim. Bende şuan lise son öğrencisiyim ve MF bölümünde okuyorum. Bu konuyu baştan sona okudum ama geçip atladığım yerlerde oldu soracağım birkaç sorunun cevabını verdiyseniz özür dilerim. Bende uzun süredir bu mesleği düşünüyorum ilkokuldan beri hayalimdir. Çok forumda araştırdım burada size rastladığım için çok şanslıyım. Şuan kaç puan yapacağımı bilmiyorum ama 400 üzeri bir puan yapıp bu bölüme yerleşeceği mi sanmıyorum. Bunun için yarı burslu yada ücretli düşünüyorum. Bu mesleği bende sizin gibi para için değil denizle iç içe büyüyüp deniz aşığı biri olarak yapmak istiyorum. Bunun için ilk düşüncem İTÜ KIBRIS ve Piri Reis. Piri Reisin ücretini düşündüğümde Kıbrısa göre 2 katı fiyatı. Hemde Kıbrısa bakarsa İTÜ'nün bir kolu olduğu için isim avantajının olacağını düşünüyorum. Ama Piri Reisede bakarsak arkasında DTO var ve bu bence büyük bir avantaj. Sizde Kıbrısta okumuştunuz heralde oradaki yaşantınız olanaklar ve okul hakkında bildikleriniz tavsiyeleriniz var mı. Staj bulma sıkıntısının olduğunu söylediniz. O dönem staj yapamazsak çok kaybımız olur mu? Bu Gaziantep teki Zirve üniversitesi hakkında ne diyebiliriz? Biraz araştırma yaptım ama pek yararlı bir şey bulamadım. Birde şunu söyleyebilir miyiz? 'Rize, Trabzon, İTÜ, Zirve aynıdır hangisinden mezun olsak pek bir şey değişmez tüm okullardan da aynı mevki de mezun olacaksın' ve bu isimlerin bir faydası olur mu? Benim için okul, yer, sosyal hayat, üniversite olanakları önemli değil tek hedefim köprüde olmak. Şimdiden teşekkürler.

    Merhaba

    evet bende Kıbrıs Yakın Doğu Üniversitesi Güverte bölümünden %100 öss burslu okuyup mezun oldum. Büyük şehirden gideceksen Kıbrısta sıkılacağının garantisini verebilirim yurt ortamı zor gelecek ve ev arayacaksın ama o da epey masraf.Kıbrıs pahalı ve köy gibi bir yer. Büyük şehirden gidenlerin isteklerini karşılayacak bir yer değil. İTÜ Kibrıs hakkinda pek bilgim yok ben mezun olduktan cok sonra acildi. Piri Reis 'in arkasında DTO var bu avantaj olarak görülebilir ancak bütün okullardan mezun olunca aynı şekilde sınava gireceksin. Aynı ehliyete sahip olacaksın ve pek bir fark olmayacak.
    İsim olarak fark olacaksa benim zamanımda İTÜ DF idi ancak o da şu an için eski günlerinde değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnternette gördüğüm GOC'lu stajyer ilanları hep 5000 dwt altı gemilerin oluyor abi, ama 7500 grosstona telsiz zabiti çıkan adam da biliyorum. 5000-5500dwt üzeri tonaja GOC'lu stajyer yada telsiz zabiti çıkma olasılığım yüksek mi sizce? Hep kakalaklar mı telsiz zabitini 3. gösteriyor, yoksa dediğiniz gibi fena olmayan tonajlar da arıyor mu böyle adam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    İnternette gördüğüm GOC'lu stajyer ilanları hep 5000 dwt altı gemilerin oluyor abi, ama 7500 grosstona telsiz zabiti çıkan adam da biliyorum. 5000-5500dwt üzeri tonaja GOC'lu stajyer yada telsiz zabiti çıkma olasılığım yüksek mi sizce? Hep kakalaklar mı telsiz zabitini 3. gösteriyor, yoksa dediğiniz gibi fena olmayan tonajlar da arıyor mu böyle adam?

    O tonajdaki gemilerde de epey araniyordu ama su anda nedir bilmiyorum. Yaza dogru personel sıkıntısı oldugundan daha fazla eleman arayan sirket oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru.

    Halat kopma olaylarını merak ediyorum son zamanlar. Halatın içinde durmazsak bir şey olmazmış sanırım, ama kopacağını belli etmiyor aniden kopuyormuş. Öyle mi? Halatın içi derken kastedilen ne, manevrada halat içine girmemize gerek oluyor mu tehlikeli anlarda? Stajda koldan bacaktan olmayalım.
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.