Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (155. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.704
Cevap
88
Favori
395.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 153154155156157
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LastShip L kullanıcısına yanıt
    Ben geçen yıl tercih yaparken makine istememiştim.Güverte daha çekici gelmişti ki hala da öyle bence.Karaya geçme durumunda ise denizdeki kadar maaşı olmasa da karadaki denizcilik ofislerinde,şirketlerinde çalışabiliyoruz diye biliyorum.Olmadı yat kaptanlığı gibi küçük gemi,teknelerde çalışılabiliyor diye duydum.
    Yatay geçiş olur sanırım benim durumumda ama bizim okulda gmim yok.DGS ile YTÜ GMİM den gelen birisi var okulda.Ona sorarım.3-4 sene sonra sektörün ne olacağını pek bilemeyiz.Tabi karada çalışmak için malesef torpil ve şansın etkisi var birazda.
  • daxtor55 D kullanıcısına yanıt
    Gemi makinede karaya gecmek icin torpile ihtiyacın yok bende ondan bahsediyorum zaten. Makine her yerde makine. Gemi makine okurken elektrik dersleride aliyosun. Bana 100 kere sorsalar 100 unde de gemi makine derim. 3 sene boyunca kaptanlik dusunup son dakikada gemi makineye cevirdim dumeni ve pisman degilim. 5 sene denizde calisir karada en kotu makineci 2.500 maasla baslarim diyorum ki 5 yil tecruben varsa 3.000 3.300 gibi paralarla basliyorsun. Kaptanin forsu var ama makinecinin avantajlari daha fazla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LastShip

    Gemi makinede karaya gecmek icin torpile ihtiyacın yok bende ondan bahsediyorum zaten. Makine her yerde makine. Gemi makine okurken elektrik dersleride aliyosun. Bana 100 kere sorsalar 100 unde de gemi makine derim. 3 sene boyunca kaptanlik dusunup son dakikada gemi makineye cevirdim dumeni ve pisman degilim. 5 sene denizde calisir karada en kotu makineci 2.500 maasla baslarim diyorum ki 5 yil tecruben varsa 3.000 3.300 gibi paralarla basliyorsun. Kaptanin forsu var ama makinecinin avantajlari daha fazla

    Kardeşim duimi baya kötülemissin... Şuan bir duim öğrencisi olarak bazı konulara açıklık getireyim...
    -Dediğin gibi duimden mezun sayısı gmim den mezun sayısının takribi 1,5 katı gibi birsey... Lakin snn dediğin gibi çoğu gemi artık otomasyonlu olmaya basladı bu yüzdende bu gemilerde bırak 4.mühendisi çogu firma 3.mühendis bile çalıstırmıyor... Fakat sefer kurallarına göre 3. Ve 4. Kaptan çalıstırılması zorunluluğu bulunuyor... Yani bu durum ilk işe baslangıcda duimciler açısından avantaj...

    -Çoğu duim ve gmimci özellikle staj döneminde bölümü bırakıyor... Buda meslekdeki açığın devam etmesine neden oluyor... Abilerimizden duyduklarımıza göre bölüme 80 kisi baslayıpda 45-50 kisiye kadar düsmüsler 2-3 senede...

    -Tamam gmimciler karada daha rahat is buluyor fakat yine en az 2. Mühendisliğini almadan karada normal mühendisden farkı olmqyacakdır ayrıca makine mühendislerinde olan imza yetkileri ellerinde yoktur... Ve çoğu şirketin sadece bu imza yetkisinden dolayı bile mühendisleri 1000-1500 lira civarında çalıstırdığını biliyoruz... Yani siz mezun olduğunuzda gemide en az 4-5 sene çalısmadan karada iyi iş beklemeyin... Bu duimciler içinde geçerlidir...

    -Aslında duimciler makinecilere göre bircok bölümün derslerini alır ve bunlarda karadaki işlerde alımını kolaylaştırır... Denizcilik dersleriyle denizde,İsletme dersleriyle karada, mühendislik dersleriyle devlette iş imkanı bulabilmekderdir... Burdaki kilit nokta fakülte mezunu olmakdır... Yani herşey tecrübeye dayanır ve birazda şans bazıları 2. Kaptanken karada çok iyi işletmelerde çalısırken bazıları başmühendis dahi olsa karada düsük maaşlara çalışabilmektedir...

    -Türkiyede firmalar tarafından tanınan 3 okul vardır...
    -İTÜ
    -DEÜ
    -KTÜ

    Eğer bu okullardan mezun olursanız pek sıkıntı yaşamazsınız... Lakin YTÜ , Pirireis gibi hiyerarşinin olmadığı ve yahut çok az olduğu okullardan mezun olanlar gelecekde sıkıntı yaşarlar... Bu bölümlerin amacı gemideki hiyerarşiye okulda hazırlanmakdır... Bu yüzdendir ki dediğim gibi özel ve ytü gibi hiyerarşisiz okullardan mezunlar mesleğe tam adapte olamayıp bırakmak zorunda kalıyorlar...

    -Sonuc olarak Bir kaptan abimizin sözüyle cümlelerime son vermek isterim...
    Denizcilik Durma noktasına gelse bile asla bitmez... Bu yüzden elinde uzakyol ehliyeti olan ve HİYERARŞİSİ olan bir fakülte mezunu kolay kolay açıkda kalmaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskalibur E kullanıcısına yanıt
    Benim soylediklerimi tekrar etmissin zaten. Bende denizde 5yil calisan bi gmimcinin karada rahat edeceginden bahsettim sende aynisini soylemissin.

    Burada duimin ustun olan bi yanini goremedim. Gmimci karaya gecmek icin 5 yil calisiyorsa duimci emin ol 5 yil calisip karaya oyle kolay gecemiyor.

    Ha sen sundan bahsediyorsan ki gmimci ilk senelerde sikinti cekecek 3 4. Carkci almiyorlar falan otomasyonlu olmayan bir dunya gemi var. Oyle bir soyledin ki piyasa otomasyonlularla doluymus gibi. Oyle birsey yok. Gmimci cok rahat sekilde gider eski tipte baslar. 4 seneyse 4 sene 5 seneyse 5 sene. Hangi meslekte zorluk cekmeden yukselebiliyorsun?

    Bu meslegi secen birine bu zorluklaei anlatman cok mantiksiz cunku bu meslegi secen biri zaten bunlari goze aliyor. Duimden karada isletme olayina da katilmiyorum. Bolumu direk isletme olan onca universite varken denizde siyirmis kaptani kimse idareci yapmaz ama denizde pismis bi makineciyi muhendis yapar. Gmimcinin makinelere asina olmasi karadaki isi icin yeterli bilgiye sahip olmask onun en buyuk artisi zaten.

    Kaptani neden isletmeye alsin. Ha ornegi var midir tabiki var ama hicbi firmada su kaptan gelse de karada bi yöneticilik versem diye gozunun icine bakmiyor haberin olsun.

    Ben allah nasip ederse 24 yasinda mezun oluyorum. Gerekirse 3 sene cok ucuz maaslarlada calisirim. Sonrasinnda rahat edecegimk biliyorum. Hicbi meslekte baslangic olarak ucuk maaslar vermiyolar. Karadaki cogu muhendislilten haberin yok sanirim. Hepsinin durumu icler acisi 1500+sigorta+yemek+yol parasina razi olacak tonlarca karada muhendis var..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LastShip L kullanıcısına yanıt
    Dediklerini tekrar ettim doğrudur içindeki bazı eksiklikleri düzelterek...

    Şuan piyasadaki koster dediğimiz kücük tonajlı gemilerde dediğin gibi 3. 4. Mühendis çalıstırıyorlar ve dışı pas tutmuş tarih öncesi gemilerdede aynı olay mevcut... Ama bunlarda çalısıpda kafayı sıyırmayan makineci duymadım... Bu gemiler piyasanın %30 luk kısmını olusturuyor... Ve artık devlet yeni düzenlemelerle bu gemileri hurdaya çıkarıp denizden alıyor... Artık sn mezun oldugunda bircok gemi otomasyona gecmis olur... Hee demek istediğim o değil iş sıkıntısı olmaz bn sadece ilerisi için bir avantajından bahsettim sadece duimciler açısından...

    -Benim anlamadığım denizcilik şirketlerinde denizcilik ile ilgili acentalarda sörveylerde Loydlarda v.s .... Acaba nasıl denizcilik bilgisi olmayan birini bu isletmelerde çalıstırıcaklar... Fikrin var mı ?? ... Bnm dediğim isletme olayı denizcilikle ilgili olan isletme birimleri hakkında idi... Ve bu görevlerde tabikide denizde çalışmış tecrübeli Kaptanları çalıştırıyorlar...Çünkü adam yıllarca denizde yaşamıs hertürlü zorluğunu her türlü olayı yasamıs biri olarak ki bu görevlerde duimciler çalıştırılıyor...

    Selametle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskalibur E kullanıcısına yanıt
    Peki bu şirketlerin kontenjanlarindan yada yillik eleman ihtiyaclarindan haberin var mi? Buralara girmek buyuk torpil ister oyle diplomaya staja ona buna bakmaz. Torpil torpil torpil. Torpilin yoksa su saydigin isletmelerden birine girme sansin neredeyse sifir. Durum boyle ikende sen bu dusuk ihtimali goz onunde bulundurarak duimde su yonden avantajli demen polyannaciliktan baska birsey degil.

    Ha senin torpilin vardir eyvallah sen yaz duimini. Ama burda okuyan baskalari senin yazdiklarini okudugunda vay vay demek girebiliyomussun diyecek. Ama gercekler oyle degil. Cokc dusuk ihtimal uzerinde cok fazla duruyosun oradan yükleniyosun bu polyannaciliga giriyor.

    Torpili olmayan siradan duim mezununun o sekilde karaya gecmesi neredeyse imkansiz insanlari yanlis yonlendirmeyin. Hem bahsettigin isin kontenjani cok az hemde herkes giremiyor sende gelip o ornegi veriyorsun mantikli mi sence ne diyosun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LastShip

    Peki bu şirketlerin kontenjanlarindan yada yillik eleman ihtiyaclarindan haberin var mi? Buralara girmek buyuk torpil ister oyle diplomaya staja ona buna bakmaz. Torpil torpil torpil. Torpilin yoksa su saydigin isletmelerden birine girme sansin neredeyse sifir. Durum boyle ikende sen bu dusuk ihtimali goz onunde bulundurarak duimde su yonden avantajli demen polyannaciliktan baska birsey degil.

    Ha senin torpilin vardir eyvallah sen yaz duimini. Ama burda okuyan baskalari senin yazdiklarini okudugunda vay vay demek girebiliyomussun diyecek. Ama gercekler oyle degil. Cokc dusuk ihtimal uzerinde cok fazla duruyosun oradan yükleniyosun bu polyannaciliga giriyor.

    Torpili olmayan siradan duim mezununun o sekilde karaya gecmesi neredeyse imkansiz insanlari yanlis yonlendirmeyin. Hem bahsettigin isin kontenjani cok az hemde herkes giremiyor sende gelip o ornegi veriyorsun mantikli mi sence ne diyosun?

    Ne kontenjanmıs kardeşim ya... Sen işinde tecrübe kazanıp iyi ingilizce bildiğin sürece karada iş bulursun bunu söylemeye çalısıyorum... Hadi en olmadı bu bölümde öğretim üyesi açığı var... Direkt unide öğretim üyesi oluosun ve açık fazla... Oda olmadı git gir kpss ye denizcilik liselerine 50 ile atanıyorsun var mi böyle bir durum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskalibur E kullanıcısına yanıt
    Öğretmen maasi sana yetecekse o maasi verem tonla muhendislik bolumu var. Basladigin gibide o maasla baslarsin kpss derdin o bu derdinde olmaz.

    Madem o maas yeter diyosun neden duim okuyosun kardesim bir dunya muhendislik var isi bosuna zora sokuyosun o paralara temenni edeceksen duimde harcanirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LastShip L kullanıcısına yanıt
    Arkas gibi büyük şirketler hep belli bir süre şirket gemilerinde tecrübe yapmış olan kişileri ofise alıyor gerek personel müdürü veya müdür yardımcısı gibi bölümlerine bunların hiçbiri de torpille alakası yok kendi çalışanına öncelik veriyor. Şimdi gidip Arkasın personel bölümüne baktığında müdür ve yardımcılarının nerdeyse hepsi Güverte çıkışlı. Şirket içinde enspektörler dışında pek makineci olduğu da söylenemez. Makinecilerin karada iş bulduğu yerler genelde tersaneler veya okullar olur ha tersanelere de güverteden gidemezsin kolay kolay orası ayrı dava. İki tarafın da kendi çapında üstün olduğu kısımlar var. Zaten okuluna kariyer gününe gelenler olduğunda genelde gelenlerin kaptan olduğunu sen de görürsün çünkü yönetmek söz konusuysa kaptanlar koca bir gemiden sorumlu ve sorumluluk almayı iyi bilen insanlardan olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beyler bu bölüme 21-22 yaşında girmek yani 26 yaş civarında mezun olmak çok mü geç sektör açısından. yoksa yaş çok önem arz etmiyor mu. şu an okuduğum bölümden memnun olmadığım için sınava yeniden girip deniz ulaştırma-işletmeye yazılmayı planlıyorum. ama yaş sınırı konusunda ve sektör için geç kalmış olmak konusunda korkum var.
  • Kebab Defender kullanıcısına yanıt
    Hocam denizde güvenlik dersi birinci sınıfta mı alınıyor?Ben bu yıl (inşallah olmaz) fizik 1 dersinden kalırsam kredisi fazla olduğundan staja çıkmama engel olur mu?Yada matematikten kalırsam?
  • daxtor55 D kullanıcısına yanıt
    Hayır genelde bölüm dersleri olur staja engel olan, fitness, vardiya standartları vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi forumlar arkadaşlar ve büyüklerimiz benim merak ettıgım bir konu var güverte degil makınacıları ılgılendırecek bır konu ama sizinde bilginiz olacağınız tahmin ediyorum . Öncelikle liman baskanlıgında ki sınava girip alamm gereken ehliyet 3 bin kw makine gücüne sahip makine zabitligidır bu ehliyete sahıp oldugumda çalışabılecegım gemılerın ortalama grostonajı ne olabılır dıye merak ettım yoksa katırlarda mı çalışıcaz ona göre üniversite okuyup , okumama arasında kararsızım.
    Pruvanız Neta Olsun ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrt cn -- 19 Kasım 2015; 16:20:57 >
  • yaz için zorunlu gemi stajım var firmalara insan kaynaklarından başvuruyorum ama nasıl bulucam ben bu kısa stajı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xandrodis

    yaz için zorunlu gemi stajım var firmalara insan kaynaklarından başvuruyorum ama nasıl bulucam ben bu kısa stajı ?

    Ne kadar erken başvurulursa o kadar bulmak kolay stajları.Torpilin de etkisi oluyor stajları bulmada.STCW sertifikalarını almamıza bağlı birazda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daxtor55 -- 10 Aralık 2015; 0:25:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daxtor55

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xandrodis

    yaz için zorunlu gemi stajım var firmalara insan kaynaklarından başvuruyorum ama nasıl bulucam ben bu kısa stajı ?

    Ne kadar erken başvurulursa o kadar bulmak kolay stajları.Torpilin de etkisi oluyor stajları bulmada.STCW sertifikalarını alırsak stajları bulmamız kolaylaşır.

    Daha henüz alamadık işte stcw'yi okuldakilerle beraber şubat başında başlıcaz kursa onları alana kadar bir kaç yere başvurdum ama hepsi de belgeleri istiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xandrodis

    quote:

    Orijinalden alıntı: daxtor55

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xandrodis

    yaz için zorunlu gemi stajım var firmalara insan kaynaklarından başvuruyorum ama nasıl bulucam ben bu kısa stajı ?

    Ne kadar erken başvurulursa o kadar bulmak kolay stajları.Torpilin de etkisi oluyor stajları bulmada.STCW sertifikalarını alırsak stajları bulmamız kolaylaşır.

    Daha henüz alamadık işte stcw'yi okuldakilerle beraber şubat başında başlıcaz kursa onları alana kadar bir kaç yere başvurdum ama hepsi de belgeleri istiyor.

    Aynen.Ben Arkas ın başvurularına baktım belgeleri istiyor.GOC belgesi alsak aslında çok daha kolay stajları bulmak ama kısa staj için olmaz gibi.




  • Dostlar aranızda Chevron adlı enerji şirketinde çalışan veya çalışan tanıdığı olan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar acaba İTÜDE kariyer günlerinde 3. sınıflar için verilen staj kontenjanları hakkında bilgisi olan var mı? Aldığım bir duyuma göre Zenith firması 32 kontenjan açmış doğru mu?
  • dgs ile geçiş yapınca 3.sınıftanmı başlayınıor acaba bi bilginiz varmı
  • 
Sayfa: önceki 153154155156157
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.