Şimdi Ara

Debriyaj % Fren kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Araç kullanımı konusunda epey acemiyim... Aklıma takılan bazı konularda yardımcı olabilirmisiniz...

    Ehliyetimi alalı yaklaşık 11 yıl olmasına rağmen başkasının arabasını kullanmaktan çok haz etmediğim için bu süre zarfında araç kullanmadım.. Yaklaşık altı aydır kendi aracım var.. İlk olarak reno clio seymbol aldım ama araç biraz geniş geldiğini için birde bayan olarak sanırım bizim araba kullanma konusunda (istisnalar hariç) erkeklere kıyasla reflekslerimiz daha zayıf.. bu sebeple üç hafta önce aracı değiştirdim cıtroen c3 aldım daha küçük olduğu ve park sıkıntısı yaşamamak için...

    Arac kullanmayı kendi kendime öğrenmeye çalışıyorum... genellikle hergün işe 20 km lik bir mesafe gidip geliyorum.. Ama her zaman yolları uzatarak.. vs yaparak... Aşağıda takıldığım bir kaç konu var tecrübelerinizle yardımcı olursanız sevinirim...

    1- Araçla her yokuş inmede refleks olarak yavaşlıyorum...ki en hızlı kullandığım 70 ... yokuş inerken istisnasız önce debriyaja sonuna kadar basıp fren yapa iniyorum... Bu yanlışmı.. Forumlarda çok farklı şeyler okudum ve kafam epey karıştı doğrusu nedir?

    2-ARabamı tanımak istiyorum.. çevremde bu konuda yardımcı olacak çok kimsemde yok... yani benim için en azından önemli olan şeyleri.. suyu nasıl kontrol edilir vs vs

    3-Kullandığım yolların çoğunda tali yoldan ana yola çıkarken hafif bir yokuş var ve benim bu yokuşun başında durup yolu kontrol etmem gerek ama burda panik yapıp ne yapacağımı şaşırıyorum.. sürekli bir stress yola çokmu çıkıcam, durabilicemmi, olaki durdum bu sefer yokuşta sürekli bir arabayı stop ettirme durumu söz konusu ki ortalam bir gün iki saate yakın dik yokuşta dur kalk yaptım belli bir süre sonra arabayı hiç kaydırmadan kaldırabildim .. ama o anki bilinçle bunu yapabilmeme rağmen akan trafikte stres yapıyorum...
    bundan ötürü yeri geliyor yolumu 2-3 km uzatıp eve gidiyorum... Arac benzinli olduğu için ve yokuş kalkış desteksiz olduğu için stop etme olayı daha fazla oluyor...

    4-vites küçültmelerimi sanırım yanlış zamanlarda yapıyorum arabada vites düşürürken mutlaka garip bi sarsıntı oluyor...


    daha bir sürü milyon tane soru var kafamda... Vakit ayırıp yardımcı olursanız sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alariss -- 16 Ekim 2014; 15:03:26 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: alariss



    Merhaba

    Araç kullanımı konusunda epey acemiyim... Aklıma takılan bazı konularda yardımcı olabilirmisiniz...

    Ehliyetimi alalı yaklaşık 11 yıl olmasına rağmen başkasının arabasını kullanmaktan çok haz etmediğim için bu süre zarfında araç kullanmadım.. Yaklaşık altı aydır kendi aracım var.. İlk olarak reno clio seymbol aldım ama araç biraz geniş geldiğini için birde bayan olarak sanırım bizim araba kullanma konusunda (istisnalar hariç) erkeklere kıyasla reflekslerimiz daha zayıf.. bu sebeple üç hafta önce aracı değiştirdim cıtroen c3 aldım daha küçük olduğu ve park sıkıntısı yaşamamak için...

    Arac kullanmayı kendi kendime öğrenmeye çalışıyorum... genellikle hergün işe 20 km lik bir mesafe gidip geliyorum.. Ama her zaman yolları uzatarak.. vs yaparak... Aşağıda takıldığım bir kaç konu var tecrübelerinizle yardımcı olursanız sevinirim...

    1- Araçla her yokuş inmede refleks olarak yavaşlıyorum...ki en hızlı kullandığım 70 ... yokuş inerken istisnasız önce debriyaja sonuna kadar basıp fren yapa iniyorum... Bu yanlışmı.. Forumlarda çok farklı şeyler okudum ve kafam epey karıştı doğrusu nedir?

    2-ARabamı tanımak istiyorum.. çevremde bu konuda yardımcı olacak çok kimsemde yok... yani benim için en azından önemli olan şeyleri.. suyu nasıl kontrol edilir vs vs

    3-Kullandığım yolların çoğunda tali yoldan ana yola çıkarken hafif bir yokuş var ve benim bu yokuşun başında durup yolu kontrol etmem gerek ama burda panik yapıp ne yapacağımı şaşırıyorum.. sürekli bir stress yola çokmu çıkıcam, durabilicemmi, olaki durdum bu sefer yokuşta sürekli bir arabayı stop ettirme durumu söz konusu ki ortalam bir gün iki saate yakın dik yokuşta dur kalk yaptım belli bir süre sonra arabayı hiç kaydırmadan kaldırabildim .. ama o anki bilinçle bunu yapabilmeme rağmen akan trafikte stres yapıyorum...
    bundan ötürü yeri geliyor yolumu 2-3 km uzatıp eve gidiyorum... Arac dizel ve yokuş kalkış desteksiz olduğu için stop etme olayı daha fazla oluyor...

    4-vites küçültmelerimi sanırım yanlış zamanlarda yapıyorum arabada vites düşürürken mutlaka garip bi sarsıntı oluyor...


    daha bir sürü milyon tane soru var kafamda... Vakit ayırıp yardımcı olursanız sevinirim...

    öncelikle iyigünler...
    1-yokuş inerken debriyaja basmanıza gerek yok.sadece frene sizi istediğiniz kadar yavaşlatacak biçimde basmanız yeterli olacaktır.frene ani ve sert bir şekilde basarsanız araba stop eder,,bunun için hafif hafif frene basmalısınız.

    2-aracınızı daha iyi tanımak için kullanma klavuzunu okuyun

    3-araba sürerken rahat olmalısınız,altınızda yeni model bir araba var ve güvenli bir araç,arabanıza güvenin ama asla tedbiri elden bırakmayın.yokuş kalkışlarında frene basarken debriyajı hafif hafif kaldrın araba titremeye başladığı anda freni bırakıp hafif gaz ve debriyajı iyice kaldırarak arabanızı harekete geçirebilirsiniz.aracınızın dizel olması aslında sizin için bir avantaj çünkü altınızdaki aracın motoru turbolu.

    4-vites küçültürken debriyaja tam basıp vitesi küçültüktten sonra debriyajdan ayağınızı kaldırırken gaza basmayın,,debriyajdan ortalama bir serilikte ayağınızı kaldırın çok hızlı yada çok yavaş olmasın..zamanla bu konuda daha bilgili hale gelirsiniz,,vites küçültmede aracın hızı önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cas52

    quote:

    Orijinalden alıntı: alariss



    Merhaba

    Araç kullanımı konusunda epey acemiyim... Aklıma takılan bazı konularda yardımcı olabilirmisiniz...

    Ehliyetimi alalı yaklaşık 11 yıl olmasına rağmen başkasının arabasını kullanmaktan çok haz etmediğim için bu süre zarfında araç kullanmadım.. Yaklaşık altı aydır kendi aracım var.. İlk olarak reno clio seymbol aldım ama araç biraz geniş geldiğini için birde bayan olarak sanırım bizim araba kullanma konusunda (istisnalar hariç) erkeklere kıyasla reflekslerimiz daha zayıf.. bu sebeple üç hafta önce aracı değiştirdim cıtroen c3 aldım daha küçük olduğu ve park sıkıntısı yaşamamak için...

    Arac kullanmayı kendi kendime öğrenmeye çalışıyorum... genellikle hergün işe 20 km lik bir mesafe gidip geliyorum.. Ama her zaman yolları uzatarak.. vs yaparak... Aşağıda takıldığım bir kaç konu var tecrübelerinizle yardımcı olursanız sevinirim...

    1- Araçla her yokuş inmede refleks olarak yavaşlıyorum...ki en hızlı kullandığım 70 ... yokuş inerken istisnasız önce debriyaja sonuna kadar basıp fren yapa iniyorum... Bu yanlışmı.. Forumlarda çok farklı şeyler okudum ve kafam epey karıştı doğrusu nedir?

    2-ARabamı tanımak istiyorum.. çevremde bu konuda yardımcı olacak çok kimsemde yok... yani benim için en azından önemli olan şeyleri.. suyu nasıl kontrol edilir vs vs

    3-Kullandığım yolların çoğunda tali yoldan ana yola çıkarken hafif bir yokuş var ve benim bu yokuşun başında durup yolu kontrol etmem gerek ama burda panik yapıp ne yapacağımı şaşırıyorum.. sürekli bir stress yola çokmu çıkıcam, durabilicemmi, olaki durdum bu sefer yokuşta sürekli bir arabayı stop ettirme durumu söz konusu ki ortalam bir gün iki saate yakın dik yokuşta dur kalk yaptım belli bir süre sonra arabayı hiç kaydırmadan kaldırabildim .. ama o anki bilinçle bunu yapabilmeme rağmen akan trafikte stres yapıyorum...
    bundan ötürü yeri geliyor yolumu 2-3 km uzatıp eve gidiyorum... Arac dizel ve yokuş kalkış desteksiz olduğu için stop etme olayı daha fazla oluyor...

    4-vites küçültmelerimi sanırım yanlış zamanlarda yapıyorum arabada vites düşürürken mutlaka garip bi sarsıntı oluyor...


    daha bir sürü milyon tane soru var kafamda... Vakit ayırıp yardımcı olursanız sevinirim...

    öncelikle iyigünler...
    1-yokuş inerken debriyaja basmanıza gerek yok.sadece frene sizi istediğiniz kadar yavaşlatacak biçimde basmanız yeterli olacaktır.frene ani ve sert bir şekilde basarsanız araba stop eder,,bunun için hafif hafif frene basmalısınız.

    2-aracınızı daha iyi tanımak için kullanma klavuzunu okuyun

    3-araba sürerken rahat olmalısınız,altınızda yeni model bir araba var ve güvenli bir araç,arabanıza güvenin ama asla tedbiri elden bırakmayın.yokuş kalkışlarında frene basarken debriyajı hafif hafif kaldrın araba titremeye başladığı anda freni bırakıp hafif gaz ve debriyajı iyice kaldırarak arabanızı harekete geçirebilirsiniz.aracınızın dizel olması aslında sizin için bir avantaj çünkü altınızdaki aracın motoru turbolu.

    4-vites küçültürken debriyaja tam basıp vitesi küçültüktten sonra debriyajdan ayağınızı kaldırırken gaza basmayın,,debriyajdan ortalama bir serilikte ayağınızı kaldırın çok hızlı yada çok yavaş olmasın..zamanla bu konuda daha bilgili hale gelirsiniz,,vites küçültmede aracın hızı önemlidir.
    mesajda yanlış yazmışım araç dizel değil benzinli :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alariss

    mesajda yanlış yazmışım araç dizel değil benzinli :)

    buda sıkıntı değil sizin için benzinli araçlarda vites geçişleri ,,kavrama daha seridir..
  • Aracınız hayırlı olsun Allah Kaza Bela vermesin...Fakat fransız aracı alarak bence yanlış yapmışsın...Dizelse yakıt yönünden sizi mutlu edeceğine eminim fakat Arıza-Ufak-Büyük sorunlarda liderliğe oynayan Dandik Dökülen araçlardır...PEUGEOT CİTROEN SERVİSLERİ SİZİ ÇOK ÜZECEKLER BUNA ŞİMDİDEN HAZIRLIKLI OLUN!!! Arızayı esas sorunu bulmadan size Yüklü miktarda para Talep Edecekler!!!

    Toyota Yaris-Ford Fiesta-Volkswagen Polo varken Citroen c3 yanlış bi seçim olmuş...Hemde bayansınız!!!

    Yokuş aşağı inerken çok dikse 1. vitesle inin ve Azda frene basarak inin.

    Uzun yollardaki yokuşlarda yolun durumuna trafiğin durumuna göre vitesi Boşada alabileceğiniz yollarda mevcuttur...Ama uzun yolda veya E-5 gibi yollarda yokuş aşağı Viteste ayak gazdan çekili inme tavsiye ediliyor.

    Kalkışlarda veya Vites değiştirirken sarsıntı yaşamanız , Ya araçta bi sorun olduğunun...Yada sizin Debriyaj-Gaz ayarını tam tutturamadığınızdan kaynaklanıyodur...Vites değiştirme devri 2.000 devirdir...Debriyajdan ayağınızı Aniden çekmeyin...Araç hareket ettikten sonra Debriyajdan ayağınızı çekin...Aynı şekilde yoldada üst viteslerdede bunu uygulayın.

    Debriyajın esas görevi Vites yükseltirken veya Vites düşürürken kullanılır...Debriyajı vites dışında kullanmak veya Ayakla üstüne gereksiz yere basılı tutmak Debriyaj Balatasına zarar verecektir bunu unutma!

    Yolda daima yüksek vites tercih et...Ve motor vites devir saati maximum 3.000'i geçme...Vitesi daima 2.000 devirde yükselt...Vites düşürceğin zaman Debriyaja bas Önce vitesi BOŞA al daha sonra Trafik hızına göre uygun Vitese at yoluna devam et.

    Ne Benzinlimi , O zaman sende benim gibi Yandım kardeşim...Yakında sende Lpg taktırcam diye konu Açarsın...Lpg konusunda sana şimdiden cevap veriyim Lpg taktırma kafan rahat olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 16 Ekim 2014; 15:42:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alariss A kullanıcısına yanıt
    1- yokuş aşağı inerken arabayı tehlike arzetmeyecek hızda kullansanız yeterli, bunun için o hıza uygun vitesi seçtikten sonra (o yokuşu çıktığınız vitesi inerken de seçebilirsiniz) debriyaja basmanıza gerek yok. zaten debriyaja sonuna kadar bastığınızda aracın viteste olmasının bi anlamı da olmaz,vites boşta iniyomuş gibi olur,
    araç uygun viteste, sağ ayağınız frende ilerleyeceksiniz yokuş aşağı


    2-aracın suyunu bakımda kontrol ederler zaten ama ben kontrol etmek istiyorum diyosanız kaputu açın, suyun olması gereken max ve min noktalar işaretli... ayrıca mozot alırken ordaki arkadaşlar da yardımcı olur.
    (araç durduk yere su eksiltmez bilginiz olsun)

    3- bunun için tek tavsiye zaman ve pratik... el freniyle kalkma üzerinde daha çok çalışırsanız kaydırma stresiniz azalır,

    4- doğru vites seçimi yapıyosanız ve yine de sarsıntı oluyosa, vitesi değiştirdikten sonra ayağınızı debriyajdan hızlı çekiyosunuz demektir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Aracınız hayırlı olsun Allah Kaza Bela vermesin...Fakat fransız aracı alarak bence yanlış yapmışsın...Dizelse yakıt yönünden sizi mutlu edeceğine eminim fakat Arıza-Ufak-Büyük sorunlarda liderliğe oynayan Dandik Dökülen araçlardır...PEUGEOT CİTROEN SERVİSLERİ SİZİ ÇOK ÜZECEKLER BUNA ŞİMDİDEN HAZIRLIKLI OLUN!!! Arızayı esas sorunu bulmadan size Yüklü miktarda para Talep Edecekler!!!

    Toyota Yaris-Ford Fiesta-Volkswagen Polo varken Citroen c3 yanlış bi seçim olmuş...Hemde bayansınız!!!

    Yokuş aşağı inerken çok dikse 1. vitesle inin ve Azda frene basarak inin.

    Uzun yollardaki yokuşlarda yolun durumuna trafiğin durumuna göre vitesi Boşada alabileceğiniz yollarda mevcuttur...Ama uzun yolda veya E-5 gibi yollarda yokuş aşağı Viteste ayak gazdan çekili inme tavsiye ediliyor.

    Kalkışlarda veya Vites değiştirirken sarsıntı yaşamanız , Ya araçta bi sorun olduğunun...Yada sizin Debriyaj-Gaz ayarını tam tutturamadığınızdan kaynaklanıyodur...Vites değiştirme devri 2.000 devirdir...Debriyajdan ayağınızı Aniden çekmeyin...Araç hareket ettikten sonra Debriyajdan ayağınızı çekin...Aynı şekilde yoldada üst viteslerdede bunu uygulayın.





    Yorumunuz için teşekkür ederim...

    Aracın biraz şans işi olduğuna inanıyorum...

    Renoyu ilk aldığımda herkess aaa çok iyi yapmışsın hem parçası uzun hem maliyeti düşük dediler... Bir gün araç arıza verdi immobilizer sanırım tanımı.. motor çalışıyor ama ateşleme yapmıyor... (Tanımları yanlış yapabilirim )

    Yani kontağı çeviriyorum ama araç gitmiyor... Arkadaşım aldı iki üç ustaya gösterdi biri bi yanını söktü diğeri öteki yanını... ufacık bir arızayı büyüttüler.. Çekiciyle reno servisine çektirdim mecburen... Ertesi gün renodan telefon geldi

    aracın tamir bedeli 4 bin lira artı bakımda istiyorsam 4,5 bin lira dediler.. Şaka gibi aracı 12 bin liraya aldım ( ki bu aracı bulan arkadaş gerçekten bu işlerden anlayan biriyli 90 binde ve ciddi temiz araçtı ) daha sonra o servistende bir arkadaşım

    çektirdi kendi tamircisine götürdü 800 tlye yaptırdımm.. Ve araçtan soğuyup sattım..

    Hülasa bunda demem okii bunlar sonuçta mekanik yapılar ne zaman ne çıkaracağı hiç belli değil.. Ki ben bu acemilikle kimbilir daha neler çıakrtıcam...

    Dediğiniz diğer araçlarıda araştırdım aslında ford u sanırım aaa fordmu alınır diyen birsürü forumu okuduktan sonra silmiştim listeden ( kafamdaki palioydu) ,yaris aldıktan sonra yolda görüp beğendim ama işin işten geçmişti...

    İnanın aldığım arabayıda hiç ustaya göstermedim direk gördüm tamam bu dedim aldım... KAfamda getz vardı ... sonuç olarak kısmet işi öyle çok masraflı olur manatığını güderek almadım.. Sonuçta benim kullandığım mesafe bellii öyle saatlerce yol yapmıyorum..

    Bu arada renonun akıbetini merak ederseniz 12 milyara alıp 14 'e sattım... Hemde ilanı verdiğim gün ( piyasası olan araç bu olsa gerek) Ki şu anki için aynı şeyi söyleyemem değiştirmeyi düşündüğümde benzinli olduğundan ötürü epey geç çıkar sanırım elimden...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    GAZ FREN DEBRİYAJ ???????
    10 yıl önce açıldı
    Debriyaj Balatası Testleri...
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    1- yokuş aşağı inerken arabayı tehlike arzetmeyecek hızda kullansanız yeterli, bunun için o hıza uygun vitesi seçtikten sonra (o yokuşu çıktığınız vitesi inerken de seçebilirsiniz) debriyaja basmanıza gerek yok. zaten debriyaja sonuna kadar bastığınızda aracın viteste olmasının bi anlamı da olmaz,vites boşta iniyomuş gibi olur,
    araç uygun viteste, sağ ayağınız frende ilerleyeceksiniz yokuş aşağı


    2-aracın suyunu bakımda kontrol ederler zaten ama ben kontrol etmek istiyorum diyosanız kaputu açın, suyun olması gereken max ve min noktalar işaretli... ayrıca mozot alırken ordaki arkadaşlar da yardımcı olur.
    (araç durduk yere su eksiltmez bilginiz olsun)

    3- bunun için tek tavsiye zaman ve pratik... el freniyle kalkma üzerinde daha çok çalışırsanız kaydırma stresiniz azalır,

    4- doğru vites seçimi yapıyosanız ve yine de sarsıntı oluyosa, vitesi değiştirdikten sonra ayağınızı debriyajdan hızlı çekiyosunuz demektir

    İlginize teşekkürler....

    1-İşin aslı yokuş çıkarken hangi vitesi kullanmam gerektiğinide tam çözemiyorum... birle çıkıyorum.. kağnı gibi beni sollayan arabalar dönüp ters ter bakıyor acaba yanlışmı yapıyorum diyorum.. ikiyle denedim ondada yokuşun ortasında artık araba bayılıyor...

    Teorik olarak doğru birinci vites biliyorum ama yanlışım varsa düzeltin...


    4- Vites düşürme konusundada motorun sesinden yükseltmeyi anlıyorum ama düşürmeyi yanlış zamanlarda yapıyorum sanırım.. yavaşlıyacağımı hissettiğim an vites düşürüyorum ama bir önceki arkadaşın belirttiği gibi ayağımı gazdan çekmiyordumm.. ondan kaynaklı olabilir sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4ACEB015E

    Aracınız hayırlı olsun Allah Kaza Bela vermesin...Fakat fransız aracı alarak bence yanlış yapmışsın...Dizelse yakıt yönünden sizi mutlu edeceğine eminim fakat Arıza-Ufak-Büyük sorunlarda liderliğe oynayan Dandik Dökülen araçlardır...PEUGEOT CİTROEN SERVİSLERİ SİZİ ÇOK ÜZECEKLER BUNA ŞİMDİDEN HAZIRLIKLI OLUN!!! Arızayı esas sorunu bulmadan size Yüklü miktarda para Talep Edecekler!!!

    Toyota Yaris-Ford Fiesta-Volkswagen Polo varken Citroen c3 yanlış bi seçim olmuş...Hemde bayansınız!!!

    Yokuş aşağı inerken çok dikse 1. vitesle inin ve Azda frene basarak inin.

    Uzun yollardaki yokuşlarda yolun durumuna trafiğin durumuna göre vitesi Boşada alabileceğiniz yollarda mevcuttur...Ama uzun yolda veya E-5 gibi yollarda yokuş aşağı Viteste ayak gazdan çekili inme tavsiye ediliyor.

    Kalkışlarda veya Vites değiştirirken sarsıntı yaşamanız , Ya araçta bi sorun olduğunun...Yada sizin Debriyaj-Gaz ayarını tam tutturamadığınızdan kaynaklanıyodur...Vites değiştirme devri 2.000 devirdir...Debriyajdan ayağınızı Aniden çekmeyin...Araç hareket ettikten sonra Debriyajdan ayağınızı çekin...Aynı şekilde yoldada üst viteslerdede bunu uygulayın.

    Debriyajın esas görevi Vites yükseltirken veya Vites düşürürken kullanılır...Debriyajı vites dışında kullanmak veya Ayakla üstüne gereksiz yere basılı tutmak Debriyaj Balatasına zarar verecektir bunu unutma!

    Yolda daima yüksek vites tercih et...Ve motor vites devir saati maximum 3.000'i geçme...Vitesi daima 2.000 devirde yükselt...Vites düşürceğin zaman Debriyaja bas Önce vitesi BOŞA al daha sonra Trafik hızına göre uygun Vitese at yoluna devam et.

    Ne Benzinlimi , O zaman sende benim gibi Yandım kardeşim...Yakında sende Lpg taktırcam diye konu Açarsın...Lpg konusunda sana şimdiden cevap veriyim Lpg taktırma kafan rahat olsun
    1- Rampa inerken frene tatlı tatlı dokunmanız yeterlidir. Debriyaja basmak ise kesinlikle yanlıştır. Rampa inerken aracı boşa düşürmemek gerekir. Sadece duruş frenlerinde debriyaj kullanın.

    2- Araç kitapçığınız mevcutsa yazar orada. Ancak genellikle; Yağ için fark edilir renkte olan (Genelde Turuncu) bir halka vardır. Araç tam düzlükteyken ve soğukken bu halkayı çekip, temiz bir bezle sildikten sonra tekrar yerine takıp çıkartın. Yağ "Min" ve "Max" arasında olmalıdır. Su için genelde soğutma suyu için bir genleşme kabı vardır. Üstünde yine "Min" ve "Max" çizgileri bulunur. Su seviyesi de aynı yerde kalmalıdır.

    3- Rampa yukarı kalkışlarda el freni kullanın. El frenini sonuna kadar çekin. Debriyaj ile 1. vitese takıp aracı normal şekilde kaldırmaya başlayın. Araç ilerlemek için kafasını kaldırdığında boşta olan sağ eliniz ile el frenini yavaşça indirin. Öteki yöntem daha risklidir. Yarım debriyaj diye geçer ve kavramada arabayı tutmak hem balataya zarar hem eğer yokuş haddinden dikse, geri geri stop etmiş bir araba ile karşı karşıya kalırsınız. En sağlıklısı el frenidir.

    4- Vites küçültürken hafifçe gaz vermek gerekir. Çünkü atıyorum 2500 devirde debriyaja bastığınız anda devir rölantiye düşerken şanzıman ve tekerleklerin sahip olduğu devir bir alt viteste motora 3000 devirden fazla devir çevirtecektir. Siz debriyajı bırakırken 800 olan motor devrini 3200 lere çıkarmaya çalışıyorsunuz. Motor da hem kompresyon uygulayarak (Hava sıkıştırarak) çalıştığı için, hem de aradaki devir farkı fazla olduğu için aracın gitmesine direnç gösterecektir. Taa ki 3200 devire çıkılana kadar. Bu yüzden de sarsıntı oluşacaktır. Sizin yapacağınız aracınızı iyice tanıdıktan sonra vites düşürürken motoru gazla beslemek olacak. Atıyorum bir alt viteste 3200 devir çeviriyorsa motor, debriyajı bırakırken biraz gaz verip motoru 3200 devire yaklaştırırsanız daha sarsıntısız geçişler sağlarsınız.




  • Benim size Tavsiyem tanıdığınız bi Şöförle bol bol pratik yapmanızdır...Ne kadar Test yaparsan o kadar kafandaki soru işaretleri kaybolacaktır! Aksi durumda Aracınıza ve Trafikteki diğer araçlara zarar verebilirsiniz Allah Muhafaza!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 16 Ekim 2014; 15:56:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alariss

    quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    1- yokuş aşağı inerken arabayı tehlike arzetmeyecek hızda kullansanız yeterli, bunun için o hıza uygun vitesi seçtikten sonra (o yokuşu çıktığınız vitesi inerken de seçebilirsiniz) debriyaja basmanıza gerek yok. zaten debriyaja sonuna kadar bastığınızda aracın viteste olmasının bi anlamı da olmaz,vites boşta iniyomuş gibi olur,
    araç uygun viteste, sağ ayağınız frende ilerleyeceksiniz yokuş aşağı


    2-aracın suyunu bakımda kontrol ederler zaten ama ben kontrol etmek istiyorum diyosanız kaputu açın, suyun olması gereken max ve min noktalar işaretli... ayrıca mozot alırken ordaki arkadaşlar da yardımcı olur.
    (araç durduk yere su eksiltmez bilginiz olsun)

    3- bunun için tek tavsiye zaman ve pratik... el freniyle kalkma üzerinde daha çok çalışırsanız kaydırma stresiniz azalır,

    4- doğru vites seçimi yapıyosanız ve yine de sarsıntı oluyosa, vitesi değiştirdikten sonra ayağınızı debriyajdan hızlı çekiyosunuz demektir

    İlginize teşekkürler....

    1-İşin aslı yokuş çıkarken hangi vitesi kullanmam gerektiğinide tam çözemiyorum... birle çıkıyorum.. kağnı gibi beni sollayan arabalar dönüp ters ter bakıyor acaba yanlışmı yapıyorum diyorum.. ikiyle denedim ondada yokuşun ortasında artık araba bayılıyor...

    Teorik olarak doğru birinci vites biliyorum ama yanlışım varsa düzeltin...


    4- Vites düşürme konusundada motorun sesinden yükseltmeyi anlıyorum ama düşürmeyi yanlış zamanlarda yapıyorum sanırım.. yavaşlıyacağımı hissettiğim an vites düşürüyorum ama bir önceki arkadaşın belirttiği gibi ayağımı gazdan çekmiyordumm.. ondan kaynaklı olabilir sanırım...

    Yokuşta sizi sürekli sollayan, yol isteyen araçlar varsa yokuşun çok dik olmadığı sonucuna ulaşıyorum.Zira günümüzde ekonomik sebeplerden dolayı araçların çoğu düşük hacimli, düşük beygir gücüne sahip önünde çok yavaş giden araç yoksa çoğu kişi yokuşta araç sollama işine girmez. Yokuşlar çok dik değilse ve motorunuz çok güçsüz bir motor değilse 2. vitesle çıkabilirsiniz. Tabii tırmanırken düz yoldan daha yüksek devirde vites değiştirmek gerekir. Önce 1. viteste gaz verin deviri yükseltin araba biraz bağırabilir yokuşta normaldir, daha sonra seri şekilde 2. vitese geçin ve gaz verin araç hızlanmaya ve devir almaya devam ediyorsa bu viteste çıkabilirsiniz. Eğer deviri yüksek tutup 2. vitese attığınızda araba çekmiyorsa, deviri ve hızı artmıyorsa arabanın gücü yeterli gelmiyor buna yapacak bir şey yok 1. viteste çıkmaya devam edeceksiniz.

    Diğer durum içinde "yavaşlıyacağımı hissettiğim an vites düşürüyorum" demişsiniz bu yanlış. Öncelikle frene basarak yavaşlayın baktınız artık yavaşlamaya gerek yok, hızlanmanız lazım o zaman vitesi düşürün bu sırada hafif gaz verip yolunuza devam edin, eğer hala araba sallanıyorsa; ya vitesi fazla düşürüyorsunuz ya da debriyaj-gaz koordinasyonunda bir sıkıntı var; bu kısım pratik ve arabayı tanıma işi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kulspruta -- 16 Ekim 2014; 16:32:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kulspruta

    quote:

    Orijinalden alıntı: alariss

    quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    1- yokuş aşağı inerken arabayı tehlike arzetmeyecek hızda kullansanız yeterli, bunun için o hıza uygun vitesi seçtikten sonra (o yokuşu çıktığınız vitesi inerken de seçebilirsiniz) debriyaja basmanıza gerek yok. zaten debriyaja sonuna kadar bastığınızda aracın viteste olmasının bi anlamı da olmaz,vites boşta iniyomuş gibi olur,
    araç uygun viteste, sağ ayağınız frende ilerleyeceksiniz yokuş aşağı


    2-aracın suyunu bakımda kontrol ederler zaten ama ben kontrol etmek istiyorum diyosanız kaputu açın, suyun olması gereken max ve min noktalar işaretli... ayrıca mozot alırken ordaki arkadaşlar da yardımcı olur.
    (araç durduk yere su eksiltmez bilginiz olsun)

    3- bunun için tek tavsiye zaman ve pratik... el freniyle kalkma üzerinde daha çok çalışırsanız kaydırma stresiniz azalır,

    4- doğru vites seçimi yapıyosanız ve yine de sarsıntı oluyosa, vitesi değiştirdikten sonra ayağınızı debriyajdan hızlı çekiyosunuz demektir

    İlginize teşekkürler....

    1-İşin aslı yokuş çıkarken hangi vitesi kullanmam gerektiğinide tam çözemiyorum... birle çıkıyorum.. kağnı gibi beni sollayan arabalar dönüp ters ter bakıyor acaba yanlışmı yapıyorum diyorum.. ikiyle denedim ondada yokuşun ortasında artık araba bayılıyor...

    Teorik olarak doğru birinci vites biliyorum ama yanlışım varsa düzeltin...


    4- Vites düşürme konusundada motorun sesinden yükseltmeyi anlıyorum ama düşürmeyi yanlış zamanlarda yapıyorum sanırım.. yavaşlıyacağımı hissettiğim an vites düşürüyorum ama bir önceki arkadaşın belirttiği gibi ayağımı gazdan çekmiyordumm.. ondan kaynaklı olabilir sanırım...

    Yokuşta sizi sürekli sollayan, yol isteyen araçlar varsa yokuşun çok dik olmadığı sonucuna ulaşıyorum.Zira günümüzde ekonomik sebeplerden dolayı araçların çoğu düşük hacimli, düşük beygir gücüne sahip önünde çok yavaş giden araç yoksa çoğu kişi yokuşta araç sollama işine girmez. Yokuşlar çok dik değilse ve motorunuz çok güçsüz bir motor değilse 2. vitesle çıkabilirsiniz. Tabii tırmanırken düz yoldan daha yüksek devirde vites değiştirmek gerekir. Önce 1. viteste gaz verin deviri yükseltin araba biraz bağırabilir yokuşta normaldir, daha sonra seri şekilde 2. vitese geçin ve gaz verin araç hızlanmaya ve devir almaya devam ediyorsa bu viteste çıkabilirsiniz. Eğer deviri yüksek tutup 2. vitese attığınızda araba çekmiyorsa, deviri ve hızı artmıyorsa arabanın gücü yeterli gelmiyor buna yapacak bir şey yok 1. viteste çıkmaya devam edeceksiniz.

    Diğer durum içinde "yavaşlıyacağımı hissettiğim an vites düşürüyorum" demişsiniz bu yanlış. Öncelikle frene basarak yavaşlayın baktınız artık yavaşlamaya gerek yok, hızlanmanız lazım o zaman vitesi düşürün bu sırada hafif gaz verip yolunuza devam edin, eğer hala araba sallanıyorsa; ya vitesi fazla düşürüyorsunuz ya da debriyaj-gaz koordinasyonunda bir sıkıntı var; bu kısım pratik ve arabayı tanıma işi.

    Alıntıları Göster
    7-8 sayfa olur bu konu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alariss


    Merhaba

    Araç kullanımı konusunda epey acemiyim... Aklıma takılan bazı konularda yardımcı olabilirmisiniz...

    Ehliyetimi alalı yaklaşık 11 yıl olmasına rağmen başkasının arabasını kullanmaktan çok haz etmediğim için bu süre zarfında araç kullanmadım.. Yaklaşık altı aydır kendi aracım var.. İlk olarak reno clio seymbol aldım ama araç biraz geniş geldiğini için birde bayan olarak sanırım bizim araba kullanma konusunda (istisnalar hariç) erkeklere kıyasla reflekslerimiz daha zayıf.. bu sebeple üç hafta önce aracı değiştirdim cıtroen c3 aldım daha küçük olduğu ve park sıkıntısı yaşamamak için...

    Arac kullanmayı kendi kendime öğrenmeye çalışıyorum... genellikle hergün işe 20 km lik bir mesafe gidip geliyorum.. Ama her zaman yolları uzatarak.. vs yaparak... Aşağıda takıldığım bir kaç konu var tecrübelerinizle yardımcı olursanız sevinirim...

    1- Araçla her yokuş inmede refleks olarak yavaşlıyorum...ki en hızlı kullandığım 70 ... yokuş inerken istisnasız önce debriyaja sonuna kadar basıp fren yapa iniyorum... Bu yanlışmı.. Forumlarda çok farklı şeyler okudum ve kafam epey karıştı doğrusu nedir?

    2-ARabamı tanımak istiyorum.. çevremde bu konuda yardımcı olacak çok kimsemde yok... yani benim için en azından önemli olan şeyleri.. suyu nasıl kontrol edilir vs vs

    3-Kullandığım yolların çoğunda tali yoldan ana yola çıkarken hafif bir yokuş var ve benim bu yokuşun başında durup yolu kontrol etmem gerek ama burda panik yapıp ne yapacağımı şaşırıyorum.. sürekli bir stress yola çokmu çıkıcam, durabilicemmi, olaki durdum bu sefer yokuşta sürekli bir arabayı stop ettirme durumu söz konusu ki ortalam bir gün iki saate yakın dik yokuşta dur kalk yaptım belli bir süre sonra arabayı hiç kaydırmadan kaldırabildim .. ama o anki bilinçle bunu yapabilmeme rağmen akan trafikte stres yapıyorum...
    bundan ötürü yeri geliyor yolumu 2-3 km uzatıp eve gidiyorum... Arac benzinli olduğu için ve yokuş kalkış desteksiz olduğu için stop etme olayı daha fazla oluyor...

    4-vites küçültmelerimi sanırım yanlış zamanlarda yapıyorum arabada vites düşürürken mutlaka garip bi sarsıntı oluyor...


    daha bir sürü milyon tane soru var kafamda... Vakit ayırıp yardımcı olursanız sevinirim...

    Aslında bayanların refleksleri erkeklerden daha iyidir bayanların tek bir sorunu bar çok heyecanlı olmaları

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 355GTS

    7-8 sayfa olur bu konu.

    Ben hiç bu kadar uzun mesaj görmedim bu forumda bu konuda niyeyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kulspruta kullanıcısına yanıt
    Yanlış ifade ettim sanırım çift şeritte ben sağdan giderken sol şeritte araçlar sürekli beni geçiyor.. ben kaplumbağa gibi gidiyorum.. Vites birdeyken...
  • Bayanların refleksi sandığınız gibi aslında daha iyi değil...

    Bu konudaki düşüncem ise şu... Bizim kas yapımız çok uyum sağlamıyor ( tabi 1,70 lik uzun bacakları olan bayanları ayrı tutarak) .. ben debriyaja sonuna kadar basmak için mecbur koltuğu en ön seviyeye çekiyorum... bu sefer koltuğu geriye yatırdığımdada rahat edemiyorum... bu sefer o çok dalga geçilen baston yutmuş gibi dik oturma durumuna dönüşüyor konu mecburen...

    O şekildede dik oturdunmu ister istemez görüş alanın daralıyor...

    (Tabi tüm bu şeyler benim kişisel bakış açım... doğrusu nedir bilemem ama yaşadığım bu )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alariss

    Bayanların refleksi sandığınız gibi aslında daha iyi değil...

    Bu konudaki düşüncem ise şu... Bizim kas yapımız çok uyum sağlamıyor ( tabi 1,70 lik uzun bacakları olan bayanları ayrı tutarak) .. ben debriyaja sonuna kadar basmak için mecbur koltuğu en ön seviyeye çekiyorum... bu sefer koltuğu geriye yatırdığımdada rahat edemiyorum... bu sefer o çok dalga geçilen baston yutmuş gibi dik oturma durumuna dönüşüyor konu mecburen...

    O şekildede dik oturdunmu ister istemez görüş alanın daralıyor...

    (Tabi tüm bu şeyler benim kişisel bakış açım... doğrusu nedir bilemem ama yaşadığım bu )

    Oturuş pozisyonu aslında çok önemli değil. Yani şahsen ben de koltuğu en öne yakın kullanıyorum (Bacağımdaki bir rahatsızlıktan dolayı) ve bir sıkıntı oluşturmuyor.




  • Arkadaşlar yeterince açıklamış ben de bir tavsiye vereyim kırmızı ışık gördüğünüzde frene yüklenmeyin önce saniyeye bakın sonra kafanızda bu hızla oraya gidinceye kadar yeşil yanıp yanmayacağını yanması için ne kadar yavaşlamanız gerektiğini hesaplayın. Böylece gereksiz dur kalklardan ve fazladan yakıt tüketiminden kurtulursunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    :) illa kabulleneyim dimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alariss

    :) illa kabulleneyim dimi

    Aslında aracınızı kullanırken deli cesaretine düşmektense bazı şeyleri kabul etmek her zaman için daha iyidir.
    Bir süre sonra aracınızı iyice benimsediğinizde sokakta yürümek gibi gelecek size. Ben bugün 4,5 metrelik arabamı santimlik yerlerden geçiriyorum. Her şey arabayı tanımakla olacak.

    Edit:
    Mesela aracın burnu nerede, arkası nerede, ne zaman vites istiyor, hangi yokuşu çıkar hangi yokuşta vites düşürür, hangi virajı kaçla döner gibi şeyler bir süre sonra yerleşecek. Şimdi bana sizin aracınızı verin, ben sizden daha acemi olurum o araç için. Daha kısa olduğu halde park manevralarını zor yaparım mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 16 Ekim 2014; 19:06:31 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.