Şimdi Ara

Dead Cells Ayrıntılı Rehber

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
3
Favori
21.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba DH ahalisi. Dead Cells oyunu hakkında forumda düzgün bir başlık göremedim o yüzden burayı açtım. Oyun hakkında birkaç başlık halinde bilgilerimi size aktaracağım, daha fazlasını resmi Dead Cells Wiki sayfasında bulabilirsiniz. Eksiklerim olursa da aşağıda yazarsınız.
    1-Genel bilgi ve oynanış
    2-Harita
    3-Kalıcı Rünler
    4-Silahlar
    5-Mutasyonlar
    6-Tılsımlar

    1-Dead Cells Metroidvania, Rogue-lite oyun türüne dahildir. Oyundaki amaç ilerleme kaydedip kendini geliştirip oyunun sonuna ulaşmaktır. Tabi bu o kadar da kolay değildir, yüzlerce kez ölüp tekrar tekrar denemeniz gerekmektedir.
    Dead Cells’te başlangıçta bir vücuda giriyoruz ve geçmişte tam olarak ne olduğunu hatırlamıyoruz, çevremizdeki NPC ler ve hikaye odaları aracılığıyla bulunduğumuz adada tam olarak ne olduğunu çözmeye çalışıyoruz.

    Oyunda normal sağ-sol yürüme, double jump (tılsımla artabilir), takla(dodge) ve aşağı tuşuna basılı tutarak zıplama tuşuna bastığımızda platformda isek alt platforma iner, havadysanız ise aşağı doğru hızlıca iner ve çevreye küçük bir hasar verir ve stun atarsınız. Oynanış olarak zor bir oynanışı yok zaten.(Bu çok temel bilgi ama yine de oyunlara ilk girecek biri bilmeyebilir)

    Oyun başlangıçta kolay seviyede geliyor. Oyunda bosslar var. Bunlar 1. Bosslar, 2. Ler ve 3. Boss. (Bunlar harici elite bosslar var, onları mapta bulabilirsiniz. Tılsım veya silah düşürürler)
    A)1.Bosslar
    The Concierge(Bahamut): İlk bossların en kolayıdır, çok farklı vuruş mekanikleri yok.
    Conjunctivius:Bahamut’a kıyasla biraz daha uğraştırıcıdır.
    Mama Tick(Anne Kene):TBS Dlc ile gelen bosstur. Çok zor değildir ama öğrenene kadar biraz sıkıntılı.

    B)2.Bosslar
    The Time Keeper(Zaman Bekçisi):Başta çok zor gelir ama kalkanınız varsa çoğu hareketini engelleyebilirsiniz.
    The Giant(Dev): RoTG dlc si bossudur (bu dlc ücretsiz gidip marketten alabilirsiniz). Onunla savaşmadan önce oyunu bir kez bitirmeniz gerek. Bunu saldırıları da kalkanla engellenerek kolay bir şekilde yenilebilir. Kalkanınız yoksa saldırılardan zıplayarak kaçabilirsiniz ama başta biraz zorlanabilirsiniz.

    C)3. Boss
    The Hand of The King(Kralın Eli): Oyunun 3. Ve son bossudur. Oyuna ilk başladığım zamanlarda baya zorlanırdım, dikkatli olmanız gerek, farklı vuruş mekanikleri var.
    Oyunda 3. Bossu yendiğinizde size bir boss hücresi (BC) verecek. Bunu oyunun başındaki yatay tüpte aktifleştirdiğinizde oyunun zorluğu da artmış olacak ve daha zorlu düşmanlar, daha güçlü silahlar vb. şeyler olacak. Elinizdeki BC leri kullanarak son bossu yendiğinizde bir sonraki BC ye sahip olacak ve sonraki zorluğa geçiş kazanacaksınız. Ama zorluk arttığında bunun haricinde maplar arası doldurabildiğiniz şifa şişeleri azalacak, son zorluk seviyesine (5BC) geldiğinizde hiç yenileme şansınız olmayacak.
    Oyunda 5BC zorluğunda Kral’ın Eli ni yendiğinizde yeni bir harita ve yeni bir boss gelecek, spoiler olmasın diye onlardan bahsetmiyorum.

    Oyunda haritalarda üzerinde yuvarlaklar olan bazı kahverengi kapılar göreceksiniz. Bunları açmak için de üzerindeki yuvarlaklar kadar BC ye sahip olmanız gerekmekte. Bu kapıların ardında fazladan market, yiyecek marketi, sandık, hücre vb. şeylerle karşılaşacaksınız.

    2-Oyunda bir map sıralaması var. Kafanıza göre şuna gideyim, buna gideyim diyemiyorsunuz. Sadece belli BC lere sahip olduğunuzda yukarıda bahsettiğim kapılardan sıralamanın zıttına bir bossa geçmenize izin veriliyor. Maplerde Minecraft’taki gibi seed muhabbeti var. Mesela Mahkum Mesiresi adlı bir map var ama herkeste aynı şekilde değil harita. İnternetten bir mapa baktığınızda ve sizinkiyle karşılaştırdığınızda kafanız karışmasın yani. Map sıralamasının linkini aşağı bırakıyorum, bunun hakkında başka pek söylenecek bir şey yok.https://deadcells.gamepedia.com/Biomes_Map

    3-Oyunda ölene kadar geçerli olan geliştirmeler harici kalıcı geliştirmeler var. Bunlar hakkında direk vereceğim linkten ne işe yaradıklarını, nerede bulabileceğinizi bakabilirsiniz.https://forum.strategyturk.com/konu-dead-cells-kalici-runler
    Burda yazmayan bir de kaşif rünü var. Mapin %80 ini keşfettikten sonra tüm mapi görmenizi sağlıyor. Kaçırdığınız şeyleri, almadığınız güçlendirmeleri görmenizi sağlar. Unutulmuş türbe haritasında iki tane elit boss yendikten sonra mapin sonunda.

    4-Oyunda silahlar vahşet-taktik-hayatta kalma adları altında üç başlıkta topanıyor. (Bazı silahlar iki özelliğe de sahip olabiliyor. Vahşet, genellikle yakın silahlarıyken taktik uzak, hayatta kalma ise karışık silah türlerine sahip. Genellikle diyorum çünkü vahşet olan ok da var, taktik olan kılıç da. Her silahın kendi asıl özelliği oluyor. Kan kılıcının her vuruşta rakibe kanama vermesi gibi.
    Başlangıçta az bir miktar silah açık olarak size sunuluyor. Kalanların blueprintlerini bulmanız gerekiyor. Çoğu düşmanlardan düşerken bazıları haritaların özel yerlerine gizlenmiş oluyor. Bu blueprintleri koleksiyoncuya getirerek silahı kalıcı olarak açabilirsiniz. Dikkat edin, diyelim ki bir silah blueprinit aldınız ve koleksiyoncuya gelemeden öldünüz, o blueprint düşüyor ve tekrar bir düşmandan düşürmeniz gerekiyor.
    Yeni update ile bazı oklara ikincil özellik eklendi. Patlayıcı arbalete yakın vuruş, ağır arbalete “reload” gibi şeyler geldi. Bu şekildeki silahları kullanırken hem birincil hem ikincil silah slotunuz doluyor. Bu oku bırakma ihtimalinize karşı bu silahları kullanırken sırtçantası diye bir bölüm geliyor ve taşımak istediğiniz diğer silahı-kalkanı yanınıza alabiliyorsunuz(çantada çıkarmadan kullanılamıyor)https://deadcells.gamepedia.com/Gear
    Burada silahların türleri, özellikleri, nereden sahip olabileceğiniz yazmakta. Yazının sonunda bazı silah komboları da önereceğim.

    5-Mutasyonlar oyun boyunca max 3 tane seçebiliyorsunuz. (Özel modda oyunu başlatırken isterseniz arttırabilirsiniz ama oyunun eğlencesini bir nebze kaçırır). Bunlar da silahlar gibi birkaçı oyun başında açıkken diğerlerinin blueprint olarak toplayıp koleksiyoncuda açmanız gerek. Mesela hayatta kalma başlığındaki bir mutasyonu aldınız [örnek:Her parry(kalkanla düşman engelleme) yaptığınızda skillerin bekleme süresini azaltan mutasyon]. Başlangıçta her parry için bekleme süresini 0.5 saniye azaltırken mapte topadığınız parşömenlerle hayatta kalma seçtiğinizde bu 0.6-7 diye artar (sayılar örnek amaçlıdır). Parşömenler kullandığınız silahlar için her seferinde hasarı +%15 arttırır. Ama aynı rengi geliştirdikçe verdiği can miktarı azalır. O yüzden kullandığınız silahlarla mutasyonlarınızın aynı renk olması sizin için faydalı olacaktır.https://deadcells.gamepedia.com/Mutations

    6-Tılsımlar, elit düşmanlardan düşürebileceğiniz silahlar ve skillerden harici bir aksesuardır.(son güncelleme sonrası belli bir zorluk sonrası başlangıçta da veriyor) Hepsi aldığınız hasarı yüzde olarak azaltmaktadır. Bunların her biri farklı özelliklerle ve farklı renk geliştirmeleriyle gelir. Koştuğun yeri yakma, fazladan zıplama, aşağı vurunca yeri yakma, fırlatılan cisimden gelen hasarı azaltma bunlardan bazılarıdır. Bunlar da öldüğünüzde düşüyor haberiniz olsun. Kullandığınız silah rengiyle aynı renk geliştirmesine sahip tılsımlar daha iyidir.

    Genel öneriler:
    -Oyuna ilk başmadığınızda daha çok düşmanların saldırılarını tanıma, yeni silahları açmaya odaklanın.

    -Kullandığınız silahların ana özellikleri harici bir de ek pasifleri oluyor. Bunlar çok hayati öneme sahip, demirciden bunları random bir şekilde değiştirebilirsiniz. Mesela ateş bombanız varken kılıcınızda yanan hedeflere +%40 hasar olması çok işinize yarar.

    -Bu pasifler bazen silahınızın seviyesinden de önemli. Şöyle açıklıyayım. Elinizde 4. Seviye dengeli kılıç var, pasifleri de diğer skillerinizle, silahınızla vb çok uyumlu(yukarıdaki ateş bombası örneği gibi). Ama bir yerde 5.seviye dengeli kılıç gördünüz. Ana hasarı diğerinden daha fazla ama pasifleri sizinle hiç alakası olmayan şeyler. O yeni silahı almayın, az bir ana hasar için değmez (bu demircide değişim yapacak paranız olmadığında çok önemlidir, he paranız çok silahların ana hasar farkı da çok, alın demircide denersiniz şansınızı)

    -Artık açacak silah/mutasyon vb. şeyler kalmadığında her boss odasında sonra gelen efsanevi demirci ocağından haritada bulacağınız silahların +,++,s olma ihtimallerini arttırın.

    -ilk zorluklarda pek etkilemez ama özellikle 4-5BC seviyelerinde oyunu hızlı oynamaya çalışmayın. Düşmanlar artık daha tehlikeli ve malez bulaşırsa bu daha fazla hasar almanıza neden olur. O yüzden tehlikeye atmayın. Bir düşmanı kafanızı ayırarak başka platforma yanınıza çekmek kalabalık ortamlarda işnizi çok kolaylaştırır.

    -Yaralayıcı aura ve et kesici silahları günlük mücadelelerden çıkmaktadır. 5. ve 10. Günlerde düşmektedir(aynı gün iki defa yaparsanız sadece bir defa sayıyor)

    -Youtube’de farklı silah kombolarını izleyebileceğiniz bir sürü kanal var. Gerek komboları gerek bazı özel blueprintleri bu kanallardan izleyerek öğrenebilirsiniz. Veedotme önerebilirim. GamesGridNetwork de rünler, özel silahlar gibi şeyleri bulmanız için rehber videoları var.
    Birkaç öneride bulunayım. Lakin bunlar benim hoşuma giden kombolar, siz oynadıkça kafanıza oynanış stilleri yattıkça kendinize göre kombolar yapın.

    Vahşet:Spartan Sandaleti-Kan kılcı-Çift Hançer-Hokuto’s bow/Kanasusamış kalkan-Ön cephe kalkanı/Güçlü bomba-yaralayıcı aura-ateş bombası

    Taktik:Çok kertikli Yay-Elektrik kırbacı-nişancı yayı-hızlı yay/Gök gürültüsü kalkanı-savuşturma kalkanı/Kurt tuzağı-ağır taret-alevatar tareti-ezici-dondrucu bomba-Savaş Baykuşu

    Hayatta Kalma:Kürek-Ağır arbalet-Seri arbalet/Sur-Ceza-Knockback Kalkanı-Dikenli Kalkan-Gök Gürültüsü Kalkanı/Kurt tuzağı-Güçlü bomba-Ölüm Küresi
    Bazı silahların adını tam hatırlayamadığım için yanlış yazmış olabilirim kusura bakmayın.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Anlatımda veya yazım kurallarında hata varsa kusuruma bakmayın. Aşırı uzun olmasın diye bazı şeyleri de link olarak vermek zorunda kaldım. Varsa sorularınız/önerileriniz yazın, farklı silah kombolarımızı, bilgilerimizi paylaşalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enes-_- -- 20 Temmuz 2020; 23:21:6 >







  • eline sağlık. mesajın bi kopyasını da ana konuya at derim.
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/126647395
  • WhyNot? kullanıcısına yanıt
    böyle bir başlığı aramıştım ama mobilde bulamamıştım sağ olun. Yazı uzun olduğu için çok karışmasın orada, direk buraya yönlendirmek daha uygun olur gibime geldi.
  • Eline sağlık güzel bir rehber olmuş.
  • Enes-_- E kullanıcısına yanıt
    hocam oyunda toplam kac bolum var her öldügümüzde 1 den bütün bölümlrei oynuyoruz galiba de mi
  • -RAUL kullanıcısına yanıt
    Oyunda bölüm diye bir şey yok, haritalar var. Haritaların sırasının da yukarıda linki var.

    Ölünce evet en başa dönüyorsunuz. Oyunu bitirince de keza öyle
  • Enes-_- E kullanıcısına yanıt
    Oyun direk normal modda baslatiyor kolay mod yok mu
  • bu tarz oyunlar genelde controller ile oynanıyor ama sizce keyboard mouse ile de oynanılabilir mi deneyimin var ise yazar mısın?

    Controller ile hiçbir şekilde oyun oynayamıyorum ben niyeyse, bu tarz bi oyun oynamak istiyorum ama kb&m ile oynayan görmediğim için para vermedim hiç. Gerçi galiba game pass de vardı, bi bakayım varsa indirip deneyeyim olmadı.

    Aklımda bi de Hollow Knight var, cok duydum onu da mı denesem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IcyTea Lemon -- 6 Ağustos 2020; 10:21:26 >
  • -RAUL kullanıcısına yanıt
    Hayır, başlangıçta oyun en kolay düzeyde başlatıyor. Onun adı normal, sonra zor, çok zor en son cehennem zorluğu oluyor
  • IcyTea Lemon kullanıcısına yanıt
    Hem gamepadle hem klavye ile oynamış biri olarak gamepad in çok rahat olduğunu söyleyebilirim. Klavyede default olarak gelen tuşlarla oynarken çok zorlandım kendim de düzenlemekle uğraşmadım, çünkü bir el faredeyken diğer elle hareket+skiller çok zor.

    Gamepadde fps vb oyun oymaka zordur ama böyle 2d oyunlar diğerlerine nazaran daha kolay olur, kısacası gamepad öneririm.

    Ayrıca dediğin gibi kb&m olarak pek oynayan yok, tek bir kişi biliyorum onun dışında speedrun da kullanılıyor. Bu tür oyunlar genellikle gamepad ile oynamaya uygun olarak yapılıyor.

    Hollow knight buna benzese de onun oynanış mekanikleri daha farklı ve deas cells e nazaran daha zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enes-_- -- 6 Ağustos 2020; 12:4:12 >
  • Enes-_- E kullanıcısına yanıt
    hocam bide bi kule var kulenin üstünde gül var onu nasıl alıyoruz

    bide kilitli kapılar var art arda 3 tane onların anahtarı nerden cıkıyor
  • -RAUL kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=JM4PMZRN67k&feature=youtu.be

    Videoda hepsini anlatıyor. İki anahtar için koçbaşı ve örümcek rünlerine ihtiyacınız varken diğerini map te bulmanız gerekiyor. Dikkat ede ede giderseniz veya tüm düşmanları temizledikten sonra tek tek bakabilirsiniz.
  • eline sağlık hocam.
  • UyGaR___ kullanıcısına yanıt
    Sağ olun hocam
  • 1- Aslında iki farklı seviyenin damagesi aynı olması normal değil, neden öyle olduğunu bilemedim.


    2-Oyunun wiki sayfasından nerelere, hangi rünleri kullanarak girebilceğini görebilirsin. Onun harici Toxic sewers bana göre başlangıç için zor bir harita. Çok fazla kamikaze (patlayan kuşlar), yerden gizlice çıkıp zehirleyen akrepler...


    Başlangıç için Mahkumlar Mesiresi-Surlar-Siyah Köprü genelde önerimdir. Kanalizasyonlara rün almak için gidebilirsin (yanlış hatırlamıyosam Tarihi Kanalizasyonda tırmanma rünü vardı)


    3-Evet, kalıcı rünler hiç gitmiyor. Başka bir save açarsan orda yeniden bulman gerekir ama.


    4-Oyunu açıkcası bayadır oynamıyorum, suret dediğin şeyler sanırım en başta seçilebilen oyunu kolaylaştıran şeylerdi. Ama onları seçince başarım kazanamıyorsun sanırım.

    Onun harici, oyunu daha iyi öğrenmek istiyorum dersen açmamanı öneririm. He diyosan ben sadece eğlenmek için oynuyorum, o zaman işini kolaylaştıracak sureti/suretleri aktifleştirebilirsin





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.