Şimdi Ara

Days Gone PC [Ana Konu]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
359
Cevap
5
Favori
19.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Days Gone PC [Ana Konu]


    ÇIKIŞ TARİHİ:
    18 May 2021

    GELİŞTİRİCİ:
    Bend Studio

    YAYINCI:
    PlayStation Mobile, Inc.

    OYUN HAKKINDA

    Days Gone, küresel bir salgın felaketinden iki yıl sonra vahşi topraklarda geçen bir açık dünya aksiyon-macera oyunudur.

    Eski motosiklet çetesi üyesi olan ve ölümün çepeçevre sardığı topraklarda yaşama tutunacak bir sebep arayan ganimet avcısı Deacon St. John'ın yerine geç. Değerli eşya ve silah üretecek ekipmanlar bulmak için terk edilmiş yerleşkeleri yağmala veya şansını, adil ticaret veya daha kanlı yollarla hayatını sürdürmeye çalışan diğer afetzedelerde dene.

    ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLER

    • Çarpıcı bir ortam: Pasifik Kuzeybatısı'nda ormanlardan çayırlara, karlı düzlüklerden çöldeki lav sahalarına kadar her şey güzel olduğu kadar ölümcül de. Milyonlarca yıllık volkanik hareketlerin izini taşıyan pek çok çeşit dağ, mağara ve kırsal kasabayı keşfet.
    • Vahşi karşılaşmalar: Saldırgan çetelerin ve Kaçık sürülerinin kol gezdiği bu topraklarda, hayatta kalmak için özel tuzak, silah ve geliştirilebilir yeteneklerini kullanman gerekecek. Devasa bir bölgedeki en değerli yardımcın olan Başıboş motorunu da unutma.
    • Devamlı değişen bir çevre: Deacon'ın sadık motosikletine atlayarak hava koşullarıyla büyük ölçüde değişen dinamik bir dünyayı, gece-gündüz döngüsünü ve çevresiyle içinde yer alan insanlara uyum sağlayan ve devamlı evrim geçiren Kaçıkları keşfet.
    • Sürükleyici bir hikâye: Deacon St. John derin ve kişisel bir kaybın ardından umut kırıntıları ararken çıkmazlar, ihanet ve pişmanlık dolu güçlü bir hikâyede kaybol. Gündelik olarak verilen hayatta kalma mücadelesinde bizi insan yapan şey ne?

    İÇİNDEKİLER
    • Yeni Oyun +
    • Hayatta Kalma Modu
    • Mücadele Modu
    • Motosiklet Kaplamaları

    PC özellikleri arasında ultra geniş monitör desteği, kilitsiz kare hızı ve geliştirilmiş grafikler (artırılmış detay seviyesi, görüş alanı, bitki örtüsü çizim mesafeleri) yer alıyor.

    SİSTEM GEREKSİNİMLERİ

    MİNİMUM:
    64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
    İşletim Sistemi: Windows 10 64-bits
    İşlemci: Intel Core i5-2500K@3.3GHz or AMD FX 6300@3.5GHz
    Bellek: 8 GB RAM
    Ekran Kartı: Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB) or AMD Radeon R9 290 (4 GB)
    DirectX: Sürüm 11
    Depolama: 70 GB kullanılabilir alan
    İlave Notlar: Though not required, SSD for storage and 16 GB of memory is recommended

    ÖNERİLEN:
    64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
    İşletim Sistemi: Windows 10 64-bits
    İşlemci: Intel Core i7-4770K@3.5GHz or Ryzen 5 1500X@3.5GHz
    Bellek: 16 GB RAM
    Ekran Kartı: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB) or AMD Radeon RX 580 (8 GB)
    DirectX: Sürüm 11
    Depolama: 70 GB kullanılabilir alan
    İlave Notlar: Though not required, SSD for storage is recommended

    Days Gone PC [Ana Konu]





    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Oyunda 10 saatlik bir süreyi geride bıraktım.Açıkcası daha önce oynayanlardan oyun hakkında karışık yorumlar okusakta oyun gayet keyifli bir şekilde ilerliyor.Öncelikle oyunun anlatmak istediği bir hikayesi var ve ilk 5 saatinde biraz yavaş bir tempoda ilerliyor.Elbette bunda sinematik sayısının fazla olmasınında etkisi var.Bu benim için bir sorun değil aksine oyuna daha fazla bağlanmamı sağladı.Oyunun dünyası ve içeriği oldukça dolu sadece ana hikayeden gitmek yerine etrafı güzelce keşfetmeli ve hayatta kalmanızı sağlayacak ekipmanları ve üretim malzemelerini bulmanız gerekli,bu nedenle oyundaki keşif unsuruda bir hayli iyi düşünülmüş.Yan görevlerde güzel ve ana karakterimizin geçmişteki yaşadıklarını bu hikayelerden görebiliyoruz.Ana karakteri gerek tasarım gereksede seslendirme olarak oyuna epey uymuş.Zorluk olarak oyun dengeli,özellikle etrafınızı zombiler sardığında işler epey zorlaşıyor.Açık dünyada rastgele eventlerlede karşılaşıyoruz.Zombiler tarafından sarılan bir sivili kurtarmak,haydutlar ile zombi sürülerinin kapışmasını izlemek yada sürüleri peşimize takıp haydutların üzerine salmak gibi çeşitli varyasyonlar deneyebiliyoruz.Kamplardan görevler alıyor ve gerek görevleri gereksede kampın bulunduğu alandaki zombi yuvalarını temizleyerek güven seviyemizi artırıyor ve yeni silahları,ekipmanları satın alabiliyoruz.


    Teknik açıdanda oyun gayet iyi seviyede,konsolda oynayanlar nasıl bir deneyim yaşadılar bilmiyorum ama PC de oyun çok iyi çalışıyor.Sinematikler ile oyun arasındaki geçiş çok hızlı ve herhangi bir yükleme olmuyor.Çizim mesafesi,karakter detayları ve PC sürümüne özel yeni ışıklandırmada yeterli donanım varsa görsel şölen yaşamanızı sağlıyor.Unreal Engine 4 ile oynadığım en iyi grafikli oyun olduğunu söyleyebilirim.Buna rağmen optimizasyon son derece iyi,4K da en ufak bir sorun olmadan oynamaktayım.


    Days Gone bana göre kötü bir oyun değil,herkesin kendi görüşü tabi ama oynadığım süreçte gayet güzel ilerliyor.Türkçe olmasıda önemli,fiyat olarak yüksek gelebilir ama indirim döneminde tercih etmemek için hiç bir neden yok.Üstelik şu anda bile Epic mağazasından kuponla Steam'deki fiyatına göre daha uyguna alınabiliyor. 

    1 aylık maceram sona erdi ve Days Gone'ı 84 saatte, hard zorlukta ve her şeyi %100 tamamlayarak bitirdim. Genel olarak gayet güzel bir tecrübe olduğunu ve zevk alarak bitirdiğimi söyleyebilirim. Puan verecek olursam 100 üzerinden 80 verebilirim. İyi yaptığı şeyleri son derece başarılı bir şekilde uygulamışken yetersiz kaldığı konular ise çok bariz ve rahatsız edici olmuş. Henüz oynamamış olanlar için 2 ufak tavsiyede bulunmam gerekirse ; öncelikle mutlaka hard'da oynanmasını öneriyorum. Hikayenin ilk yarısındaki çaresizliği, güçsüzlüğü ve gelişmenin verdiği hissiyatı çok daha net görebiliyorsunuz böylece. İkinci yarısı ise zaten hard'da bile öyle aman aman zorlamıyor. Diğer tavsiyem ise yapım hem oynanış mekaniği hem de senaryo açısından çok yavaş başlıyor, sabredip bi 5-10 saat ilerleyebilirseniz gerisi akıyor. Evet bunları aradan çıkardığıma göre gelelim Days Gone'ın olumlu ve olumsuz yönlerine :



    ++ Bana kalırsa oyunun en kaliteli yanlarından biri atmosferi. Zombi istilasında hayatta kalmaya çalışan başıboş bir motorcu olduğumuz hissini, survival havayı ve dünyanın tekinsizliğini oyuncuya geçirmeyi başarıyor (yabancıların ''immersion'' dediği olayı yani). Ayrıca çevre tasarımcıları da ince detaylarla harika bir çevre yaratmayı başarmışlar. Yere veya asfalta falan bile baktığınız zaman öyle dümdüz beton veya dümdüz toprak üzerinde çimenler görmek yerine tasarım olarak gerçek hayatta görebileceğiniz bir detaycılıkla işlemişler her şeyi

    ++ Grafikler yine oldukça başarılı. 3060 Ti - R5 3600 ikilisiyle 2K ultra'da 70-80 fps arası bir deneyim yaşadım ve pek çok manzarayı hayran hayran izledim diyebilirim. Açık dünya oyunlar içinde RDR2'yi ayrı tutarsak gördüğüm en güzel birkaç grafikli yapımdan biriydi diyebilirim

    ++ Alıştıktan ve biraz da karakteri geliştirdikten sonra oynanış çok keyifli bir hale geliyor. Vuruş hissi, yakın dövüş (genel olarak aksiyon) ve motor kullanımı oldukça rahat ve tatmin edici. Sırf bu yüzden bazı içi boş ve birbirini tekrar eden görevleri yaparken bile neredeyse hiç sıkılmadım ve fast travel yerine bir yerlere hep motor üstünde gittim

    ++ Karakter skilleri ve motor upgrade'leri gerçekten geliştiğimizi hissettiriyor ki bunu son yıllarda pek çok yapım maalesef beceremiyor. Oyunun başındaki ve sonundaki halimiz arasında dünyalar kadar fark var ve neredeyse hiç bir upgrade gereksiz ve amaçsız hissettirmiyor

    ++ Hikaye genel anlamda çok iyi ve çok kötü olmasa da 2.yarısındaki olaylar ilgi çekici, insanı iyice moda sokuyor ve senaryonun tek bir ana görev üzerinden değil de farklı dallardan ilerlemesi durumu hoşuma gitti

    ++ Ses dizaynları (çevre, silah ve zombi sesleri), gerilimli anlardaki tınılar ve birkaç uzun yolculukta çalan şarkılar başarılı

    ++ Crafting ve genel arayüz son derece pratik

    ++ Oyunda 4-5 tane kamp var ve her kamp hem yönetimi, hem de genel dinamikleri ile birbirinden rahatlıkla ayrılmayı başarıyor, hepsinin kendine özgü farklı özellikleri bulunuyor. Bu kampların güven seviyeleri ve para birimleri var ve yaptığınız görevler hangi kampın işine yarıyorsa sadece oradaki seviye yükseliyor. Yani bir kampta 10.000 birim paranız oluyorken başka bir kampta alışveriş yapmak istediğinizde sadece 300-500 biriminiz olabiliyor

    ++ Ana karakterimiz Deacon pek çok oyun içi aksiyon ve gizlilik sekansı sırasında kendi kendine konuşmalar yapıyor. Duyguyu geçirme ve gerçekçilik açısından bu durumu çok sevdim ki aynı olay bundan önce bitirmiş olduğum Horizon Zero Dawn'da da vardı. Sony çatısındaki firmalar bu olaya gerçekten önem veriyor

    ++ Hava değişimleri harika olmuş. Yağmurlu, sisli, güneşli, karlı ortamlarda bulunuyoruz ve bu hava olayları arasındaki geçiş son derece yumuşak ve doğal hissettiriyor. Sanırım ilk defa bir oyunda kar yağarken yavaş yavaş ortamdaki bütün objelerin kar tutmaya başlaması olayını gördüm ve bunu çok güzel uygulamışlar. Yine bu değişimler Horizon'da da vardı ama ondaki geçişler o kadar ani, yapay ve kısa süreli oluyordu ki bir yerden sonra rahatsız oluyordum. Days Gone o açıdan neredeyse kusursuz olmuş

    ++ Son olarak Horde'lardan yani Sürü'lerden bahsetmeden olmaz. Days Gone'ın net bir şekilde en (ve belki de tek) kendine has dinamiği olmuş Sürüler. İlk E3 2016 videosundaki gameplay'lerinde verdiği hissiyatı acaba oynarken de yaşayabilir miyim diye düşünüyordum, gördüm ki oyun bunu yaşatabiliyor



    • Şimdi de gelelim oyunun negatif yanlarına ki bunlar da maalesef az sayıda değiller :



    -- Cutscene geçişleri tam bir rezalet. Gameplay - cutscene geçişleri 10 yıl önceki yapımlar gibi araya siyah ekran girerek gerçekleşiyor, hatta bir cutscene'den başka bir cutscene'e geçerken bile aynı şey oluyor. Ben SSD'de oynadığım için en azından siyah ekran süreleri aşırı kısaydı ama normal PS4'lerde ve PC'de HDD'de oynayanlar bu aralarda 30-40 saniyeye kadar bekleyebiliyormuş. Bunu yaşasam bi yerden sonra kafayı yerdim herhalde çünkü bu siyah ekranlar çok sık varlar

    -- Yan görevler fecaat, resmen Far Cry 3 ile yarışır. Bakın özellikle Far Cry 3 dedim çünkü sonrasında çıkan Far Cry 4, Primal ve diğer devam oyunlarında bile karakol, kule işleri falan dışında hikayeli yan görev serileri bulunuyordu. Days Gone'da ise bundan eser yok. Bütün yan görevler outpost ele geçirmekten, zombi yuvaları yakmaktan ve rehine kurtarmaktan ibaret. Hani tamam oynanışı çok sevdiğim için hepsini yaptım ama objektif bakıldığı zaman bu çok büyük bir eksiklik

    -- Türkçe altyazıda ciddi senkronizasyon problemleri var. Bir konuşmayı 15-20 saniye önceden okuyabiliyor veya konuşma bittikten 10 saniye sonra falan görebiliyoruz ki bu çok az yaşanan bir durum da değil. Ayrıca çeviri kalitesi de çok iyiydi diyemem. Tamam öyle Google Translate kafasında tabii ki değil ama ara ara yanlış çevrilen kritik cümlelere denk geldim

    -- Soru işaretleri şeklinde çıkan anlık olaylar kendini çok tekrar ediyor ve oyunun doğallığını bozuyor. Zaten şu işi Rockstar dışında kimse iyi yapamadı daha

    -- İnsan yapay zekası tam bir fiyasko, yine doğallığı bozan önemli bir etken. Zombileri bu konuda gayet yeterli yapıp insanlarda batırmayı nasıl becermişler anlamıyorum. Tamam zaten bu konuda üst düzey altı üstü 4-5 tane oyun vardır (MGS V ve ilk Gears of War mesela) yani de en azından sırıtmayacak bir seviyede olsaydı bari

    -- Ana görevlerin tasarımları genel olarak sıkıcı ve özellikle hikayenin ilk yarısında büyük kısmı resmen yan görev kalitesinde. Herhalde birkaç hafta sonra falan aklımda sadece 3-4 tane görev kalmış olur ki bunların biri de zaten E3 2016'da gösterdikleri Old Sawmill Sürüsü görevi. Yanımızda bir karakterle yola çıktığımız veya Sürü yok ettiğimiz görevler dışında çoğu oldukça silik yapıdaydı yani. Hadi bunları bile geçtim de AC3 ve AC Black Flag'de olup insanların sövüp saydığı ''belli bir çemberin içinde kalıp iki kişinin konuşmasını gizlice dinleme'' görevlerini eklemeseydiniz bari be. Ve bunlar da öyle 1-2 tane değildi yani, rahat 7-8 tane varlardı. Neyse ki bu konuşmaların içerikleri AC oyunlarındakine kıyasla daha doluydu da öyle aşırı sövmedim. Yani sövdüm de aşırı değil işte  

    -- Sürüleri oyunun ve senaryonun geneline yaymak yerine son 3-5 saatlik kısmına sıkıştırmışlar ve bana kalırsa bu çok yanlış bir tercih olmuş. Tamam Sürü'lerle çarpışabilmek için gerçekten güçlü olmak gerekiyor ve başlarda çok zayıf olduğumuz için yapımcılar bizi yem etmek istememiş olabilirler ancak yine de güzel bölüm tasarımlarıyla ayarlanarak başlarda olmasa bile ortalarda da Sürü'lerle kapışabilirdik. Opsiyonel olanlar bile oyunun bitmesine 1-2 saat kala haritada gösterilmeye başlanıyor

    -- Hem hikaye hem de oynanış olarak RDR2'den bile daha ağır ve temposuz bir açılış yapmayı başarmış yapımcılar. Beni öyle aşırı rahatsız etmese de yine objektif bakıldığında ciddi bir eksi ki bu konuda çok fazla oyuncunun şikayette olduğunu da okudum (gerçi aynı tarz şikayetler RDR2'de de vardı ama o ağırlıktan ben de dahil memnun olanlar yine de çoğunluktaydı, Days Gone'da ise bu temposuzluktan mutlu pek kimseyi göremedim)

    -- Benzin deposunu geliştirene kadar benzin öyle böyle çabuk bitmiyor. Tamam bitsin, bidon arayalım atmosfere girip o tekinsizliği hissedelim ama 500 metrede de depo tükenmesin la bi zahmet 



    İşte böyle. Hikaye aslında 2.oyuna açık kapı bırakarak bitiyor ama Sony'nin devamını getirmeyeceği haberleri bi ara oldukça fazla çıktığı için sanırım Days Gone'ın kaderi The Order 1886 ile aynı olacak. Güzel bir ana senaryo dizaynı ve kaliteli, içi dolu yan görevler eklenerek iyi bir devam oyunu yapmalarını isterdim aslında çünkü temeli sağlam oturtulmuş bir yapım var karşımızda. Umarım bir şekilde bir seriye dönüşür çünkü bu temanın Dying Light dışında başka bir alternatifi yok

    Days Gone yönetmeni Jeff Ross, devam oyun için fikirleri özetledi:



    -Deacon & Sarah'ya odaklanmaya devam

    - oyuncu verilerine göre oynanışı iyileştirin

    - dolaşan hayvanlar ve daha çeşitli düşman/dost davranışları ile daha dinamik bir oyun dünyası

    - yüzme


    Daha fazlası:


    for the win
    The story behind Days Gone and the sequel that never was
    https://ftw.usatoday.com/2022/01/days-gone-2-interview

    Oyunun ilk yarım saatlik kısmını Steam üzerinden orjinal sürüm ile oynadım.Her zaman olduğu gibi bir PC oyunu konusunda ilk yazılanlar malum şeyler olunca pek girip bir şey yazasım gelmiyor.Sadece ilk izlenim olarak oyunun optimizasyonunun çok iyi olduğunu ve görsel kalite açısından oldukça iyi göründüğünü söyleyebilirim.Bunun dışında konunun mevcut durumu değişene kadar oyun hakkında bir şeyler yazmaya pek gerek yok.İleride duruma göre görüşlerimi yazarım önce bir torrentçiler uzaklaşsın sonra bir şeyler yazarız. 

  • Baya detaylı bir ana konu olmuş

  • sırf ana konu benim olsun diye açılan bir konu

  • Kimseciklere vermem seni diyerekten konu açmış 😂
  • Bu ana konu olayı nedir ? Forum arazisi tapusu gibi birşey herhalde.

  • Days Gone Steam'de ön yüklemeye açıldı.Boyut 52.6 GB Days Gone PC [Ana Konu] 

  • Days Gone PC [Ana Konu] 


  • 2gb GT1030 kartla böyleyse yaşadık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wey-Yu -- 15 Mayıs 2021; 18:46:21 >

  • Oyun Kötü değil oynanır.

  • Haydaaa, optimizasyon olarak başarılı bir oyun olmuş görünüyor fakat fiyatı yüksek.

  • Oyun sabah 6 ta erişime açılıyor.İlk testler yayınlandı ve gerek optimizasyon gereksede görsel açıdan başarılı görünen bir oyun olacağa benziyor.Akşama doğru Steam'den oynamaya başlarım.Bakalım nasıl bir deneyim olacak.Days Gone PC [Ana Konu] 

  • Oyunda koruma yok birazdan düşer pıtırcıklara. PS4 Pro'da platinledim ama 30 FPS oynamıştım. 120'de bir deneyip silerim muhtemelen.

  • Optimizasyon ve bug durumunu bekleyip gormek lazim horizon 3 ayda kendine zor gelmisti...

  • fero01 kullanıcısına yanıt
    Pc portu çok iyi demiş merlin
  • Grafik ayarlarının anında değişmesi ve değişimi görebilmemiz harika bir olay yalnız lighting quality low da iken yoldaki su birikintileri daha bir güzel oluyor.

  • Oyun PS'den sonra pırıl pırıl geldi ve özellikle dokular aşırı keskin ve mesafe çizimi çılgın fark yaratıyor. 1 saat denedim henüz belki devam ederim ama PS'de oynayıp suyunu çıkardığıma çok üzüldüm. Oyun kendine gelmiş resmen. Şu oyunların hakkını ver de PC'ye çıkar şöyle işte be Sonycim. Harcıyorsun PS5'te düşük çözünürlük düşük doku 40-50 fpslerde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 18 Mayıs 2021; 13:36:17 >
  • Zorrente düşmüş. Psde bitirmiştim. Sıra pcde...

  • Days Gone | Official PC Launch Trailer


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anbilivıbıl

    Zorrente düşmüş. Psde bitirmiştim. Sıra pcde...

    ne çabuk kırdılar..denuvo yok muydu ? Days Gone PC [Ana Konu] 

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.