Şimdi Ara

DARBOĞAZ SADECE OYUNLARDA MI OLUR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, b350 anakart ve Ryzen 7 1700 işlemcili sistemime rtx 3060 takmak istiyorum, bu aşamada kafama takılan sorular var, bilgisi olan arkadaşlar yanıtlayabilirse çok sevinirim;


    1- Darboğaz konusunu araştırınca hep oyunlarla ilgili veriler çıkıyor, şu oyunda şu kadar bu oyunda bu kadar darboğaz yaşarsın diye, benim oyunlarla bi ilgim yok, ben render almak için kullanacağım, render alırken yine darboğaz yaşanır mı?


    2-B350 anakart Ryzen 7 1700 sisteme 3060 takma konusunda fikriniz nedir, ufak tefek darboğazlarla kullanılır mı, yoksa at kelebek ilişkisi mi olur :)


    Not: Bu arada almak istediğim 3060 çift fanlı olacak




  • Evet yaşanır. Renderi ssdnizde deilde harddiskinizde almaya calısırsanız işlemciniz ne kadar guclude olsa HDD darboğazı olusur hdd işlemciye yetişemez.

    Yada diyelim 8gb raminiz var arkaplanda chromedu youtbueda twitchdi bişeler acık render yaparken. Buda ram darboğazı oluşturur. Oyundada renderdada yada herhangi bir uygulama acılısında yada uygulamayı kullanırkende bu darboazlar oluşur. işlemci ram ve ssd 3lüsü bunlara yetişmeye calısır. bu 3 birimide birbirinine denk güçte tutmalısnız

    yani ryzen 7 1700 sistemde windows kurmayı bırak- Depolama birimi olarak bile hard disk kullanmamalısnız.

    Ryzen 7 1700- 3060'a darbogaz yapmaz güçlü işlemcidir %99 gpu kullanımında 100+fps degerlerinde 1080pde oynarısnız

    ama 1440 veya üzeri yüksek cozunrlklu monitörünüz varsa işlemci ekran kartına yetişemeyebilir. yüksek cozunurlkler için 2k 4k bknz 3600 3700 5600x gibi işlemciler lazım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: GenghisKhan87

    Evet yaşanır. Renderi ssdnizde deilde harddiskinizde almaya calısırsanız işlemciniz ne kadar guclude olsa HDD darboğazı olusur hdd işlemciye yetişemez.

    Yada diyelim 8gb raminiz var arkaplanda chromedu youtbueda twitchdi bişeler acık render yaparken. Buda ram darboğazı oluşturur. Oyundada renderdada yada herhangi bir uygulama acılısında yada uygulamayı kullanırkende bu darboazlar oluşur. işlemci ram ve ssd 3lüsü bunlara yetişmeye calısır. bu 3 birimide birbirinine denk güçte tutmalısnız

    yani ryzen 7 1700 sistemde windows kurmayı bırak- Depolama birimi olarak bile hard disk kullanmamalısnız.

    Ryzen 7 1700- 3060'a darbogaz yapmaz güçlü işlemcidir %99 gpu kullanımında 100+fps degerlerinde 1080pde oynarısnız

    ama 1440 veya üzeri yüksek cozunrlklu monitörünüz varsa işlemci ekran kartına yetişemeyebilir. yüksek cozunurlkler için 2k 4k bknz 3600 3700 5600x gibi işlemciler lazım.

    1700 ün tek avantajı 8/16 olması onun dışında tek çekirdek performansı vasat olduğu için bal gibi de darboğaz yapar  





  • GenghisKhan87 kullanıcısına yanıt
    Asıl yüksek çözünürlük yükseldikçe darboğaz azalır. 1080p için en az 3600/10400f lazım.
  • GenghisKhan87 kullanıcısına yanıt
    Biraz yanlış bilgi olmus cozunurluk arttikca ekran kartina yuk biner buda islemci darbogazini ortadan kaldirir :) 3060 da ole cayir cayir darbogaz yapmaz bence kullanilabilir +100 fpslerde oynanir yani bence 1080p de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GenghisKhan87

    Evet yaşanır. Renderi ssdnizde deilde harddiskinizde almaya calısırsanız işlemciniz ne kadar guclude olsa HDD darboğazı olusur hdd işlemciye yetişemez.

    Yada diyelim 8gb raminiz var arkaplanda chromedu youtbueda twitchdi bişeler acık render yaparken. Buda ram darboğazı oluşturur. Oyundada renderdada yada herhangi bir uygulama acılısında yada uygulamayı kullanırkende bu darboazlar oluşur. işlemci ram ve ssd 3lüsü bunlara yetişmeye calısır. bu 3 birimide birbirinine denk güçte tutmalısnız

    yani ryzen 7 1700 sistemde windows kurmayı bırak- Depolama birimi olarak bile hard disk kullanmamalısnız.

    Ryzen 7 1700- 3060'a darbogaz yapmaz güçlü işlemcidir %99 gpu kullanımında 100+fps degerlerinde 1080pde oynarısnız

    ama 1440 veya üzeri yüksek cozunrlklu monitörünüz varsa işlemci ekran kartına yetişemeyebilir. yüksek cozunurlkler için 2k 4k bknz 3600 3700 5600x gibi işlemciler lazım.

    son kısmı silin hocam yanlış yönlendirme olmasın arkadaşlar linçlemiş zaten biraz  





  • öncelikle rendering konusunda quad channel ram olmazsa olmazlardandır, ikinci elde bulabileceğiniz benzer değerlere sahip ram'ler ile rendering performansını ciddi anlamda etkileyecektir.


    diğer bir önemli husus ise rendering işini yapacak olan program CPU'mu yoksa GPU based mi bilmek lazım, çünkü bu programdan programa göre değişmektedir, örneğin ağır yapılı Visual Studio ve Intellij Idea gibi IDE'ler de CPU üzerinden rendering yapılır, bu tarz programlar modül, mikro yazılım, mikro bellek, masaüstü programlama v.b. mecralarda kullanıldığı için GPU'dan tamamen bağımsızdır.


    Ama diyelim ki siz burada Adobe After Effects kullanacaksınız bu GPU based bir rendering işlemidir, bu CPU'nun önemsiz olacağını göstermez, eğer GPU based bir rendering işlemi söz konusu ise sadece ekran kartının önemi işlemciye göre 2 tık önde demektir. şunu da aklında bulundurman lazım, günümüzde çoğu GPU based 3D modelleme programında CPU engine vardır.


    bugün CPU rendering işlemlerinde GPU'ya nazaran çok daha ileri seviye olsak da, GPU engine'ler oldukça hızlı seviye de gelişmekte.



    CPU engine neden önemlidir :


    daha kompleks işlerinden üstesinden gelebilir, GPU'ya nazaran daha fazla işlem gücü gerektiren işlerde kullanıldığı için, çekirdek performansı önem kazanır ve sadece tek bir işleme odaklanıldığı için de devasa boyutlarda ki verileri işlemek için tasarlanmışlardır. bu da aynı zamanda çoklu çekirdek kullanımında GPU'nun tam potansiyelini kullandığı anlamına gelir.


    fakat eğer ortada birden farklı bir işlem söz konusu ise, örneğin tamamlanmış bir 3D model oda ile bu oda içerisinde ki objeler ile karakterleri baz alalım, GPU bunları senkronize ederken zorlanacaktır. CPU'ların önemi de tam olarak burada ortaya çıkıyor. yani işlem boyutu ve işleme sokulacak veri miktarı arttıkça CPU'ların 3D rendering performansı çok önemli.


    Öte yandan bugün kullandığımız en yüksek vram miktarı bile 24GB iken, NVLink ya da SLI ya da CrossFire bir setup'a olmak rendering sırasında bu belleklerin birleşmeyeceği anlamına geliyor, bu da GPU'yu aşan bir durum söz konusu ile programın kapanmasına ya da sistemin kendini kapatmasına kadar gidebiliyor.


    fakat CPU based rendering işlemlerinde ise RAM miktarı 16GB'dan 128GB'a kadar çıktığı için çok fazla iş gücü ve işlem miktarı olsa bile en fazla daha yavaş bir rendering performansı ile günü kurtarabiliyorsunuz. bazı oyun'ların derleme ve debugging işlemlerinin neden günlerce ya da haftalarca sürdüğünü daha iyi anlamışsınızdır. örn : fifa / rdr2 / cyberpunk 2077


    diğer bir husus da CPU based rendering işlemlerinde ortaya çıkan ürünün tek bir standarta sahip olmasıdır yani kalite her zaman ek yüksek seviyededir, GPU based ise durum binlerce faktöre dayanmaktadır. örn : remastered oyunlarda grafik kalitesinin daha yüksek olması ya da grafik ayarlarında yapılan değişikliklerin görüntü kalitesini ciddi anlamda yükseltmesi v.b.



    GPU based rendering neden önemlidir :


    hız konusunda GPU'lar CPU'lardan daha iyi performans sergiler örn : bir videoyu editledikten ve bazı efektler ile audio ekledikten sonra, PC ve videonun içeriğine bağlı olarak 5-10dk'da bir sonuç alabilirken, aynı ölçülerde bir programın derlenmesi daha uzun sürecektir. (örnek biraz garip oldu ama anlamışsınızdır).


    AIO(All In One) dediğimiz, ne vereyim abime? diyebilir siz de ne vereceksin bana dediğiniz anda, istediğinizi verebilir (ah cem yılmaz ah) eğer ortada GPU based bir işlem varsa, cüzdanınıza türk dizilerini aratmayan o uzun bakışları atmanıza gerek kalmaz, çünkü bütçe dostudur. kısacası, yapılacak olan tüm zorlu işlemlerin üstesinden başarıyla gelebilir.



    Şimdi gelelim CPU'nun neden bu kadar önemli olduğuna GPU'yu beslemek zorunda olduğunuz ve karnınıza taşıdığınız bir kanguru yavrusu gibi düşünün, o yavruyu karnınıza taşıyabilmek, karnınızda iken zıplayabilmek ve karnı açıktığında ise besleyebilmeniz gerekir, bunlarla ne kadar iyi başa çıkabilirseniz o yavrudan da ileride o kadar verim alırsınız.



    Eğer imkanınız ve anakartınız müsade ediyorsa QUAD CHANNEL RAM ile devam ediniz, tercihen b-die ram, liste :


    benzhaomin.github.io
    B-Die Finder
    https://benzhaomin.github.io/bdiefinder/

    Yüksek Yazma ve Okuma hızlarına sahip bir NVM M2 SSD, tercihen : Samsung 980 PRO, depolamaya da ciddi anlamda ihtiyaç duyacağınız için miktarı 1TB ve üzeri öneriyorum.


    Ekran kartınızı besleyebilecek, tüm zorlu işlemlerin altından kalkabilecek, fiziksel ve sanal çekirdek sayısı fazla, tek çekirdek performansında geride kalmayan bir işlemci. Ki bu da; AMD tarafında Ryzen 5600x ya da Intel tarafında 10900K, biliyorum pahalılar fakat neden önemli olduğunu açıklamıştık, şimdi bu işlemciler olmak zorunda değiller fakat bunlara yakın birşeyler almanız alacağınız performansa ciddi anlamda etki edecektir.


    AM4 soketli bir anakarta sahip olduğunuz için, AMD kanadından bir tercih, masrafı biraz azaltacaktır. Yoksa mavi takım da, kırmızı takım da işin altından başarıyla kalkabiliyor.


    Son bir söz de Darboğaz yani Bottleneck hakkında, darboğaz genelde bir donanımın, diğerini besleyememesi sonucu ortaya çıkan sorundur. Bu sadece işlemci & ekran kartı olmak zorunda değil, ram'de olabilir, ram frekansıda olabilir, HDD (RPM dahil)/SATA SSD'de olabilir, yani anakarta bağlı tüm birimler olabilir, inanır mısınız PSU bile olabilir, çünkü 750watt demek, o PSU'nun 750watt çekeceği anlamına gelmez, bu yüzden bir verimlilik tablomuz var, bu yüzden genelde istenilen minimum değerlerin biraz üzerinde tercih ediyoruz. yani sadece oyunlarda ortaya çıkan bir durum değil, anakarta bağlı tüm birimlerde darboğaz yaşanbilir, bu da bilgisayarda yapılan her 1 0 işlemlerinde geçerli olduğu anlamına gelir, buna örnek olarak fare imlecini oynatmayı verebiliriz.


    Fakat burada oyunların genelde baz alınmasının nedeni, ekran kartlarının genelde oyuncular tarafından tercih edilmesi ve de YouTube, teknoloji forumları v.b. mecralarında çoğunlukla oyuncular tarafından takip edilmesi, genelde de o mecranın sahiplerinin üreticilerden sponsorluk adı altında hem ürün tanıtımı, hem de hediye ürünler aldığı için testlerinde her zaman oyunları kullanmaktadır, editörleri de dahil... tavsiyem bunların hiç birisine "körü körüne inanmak yerine" yabancı kaynaklardan öğrenebileceğiniz her türlü bilgiyi öğrenmek ve bilimsel olarak bu işlerle ilgili yazılan tezleri ve makaleleri okumanızdır. çünkü günün sonunda pişmanlık yaşayacak olan sizlersiniz.



    meraklısına :


    http://images.autodesk.com/adsk/files/maya_render_pass_concepts_and_techniques_whitepaper_us.pdf


    https://www.researchgate.net/publication/320372196_CPU-GPU_Processing




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-173F5DFA6 -- 4 Ağustos 2021; 8:17:10 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.