Şimdi Ara

Darboğaz mevzusu , oyunlarda gpu kullanımına açıklık

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
1.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • artık öyle bir hal almış ki iş , atıyorum fx 6300 ile 7850 alsam darboğaz olur mu ondan korkuyorum diye konu açanda var , sanki darboğaz olunca bilgisayar hava uçuyor , sanki bundan 2 yıl evel darboğaz diye birşey yoktu , darboğaz olsa elinden ne gelecek paran olsa zaten fx 6300 almazsın , düşük sistemli bilgisayar sahiplerine en dandiğinden HD 7770 al darboğaz olur o sisteme gibi cevaplar adam 2 ay sonra sistem değiştirince bu seferde ekran kartı elinde kalıyor işine yaramıyor , yani forumda cem yılmazın dediği gibi beyni yok fikri var tipinde çok ergen var bunları dikkate alıp parasını dökende cabası sırf onlar için açıyorum konuları , yoksa artık boş vakitlerimde bakınca bile kendimi garip hissediyorum donanımforumuna ki 2003 den beri forumdayım

    örneğin Battlefield 4 biri diyor ki abiiiiiiii DARBOĞAZ var yandık napıcam bilemiyorum öbürü cevaplıyor halbuki hayatında ne bf4 oynamış nede mevzu bahis ekran kartını kullanmış ama bir cevaplar veriyor ki aman yarabbi , böyle böyle konuları okuyanlarda şizofrene bağlıyor , kimisi zaten mynet okeyden sıkılıp buraya geliyor geyik yapıyor , olan konuları okuyanlara oluyor yanlış bilgilenme yanlış yönlenme vs vs

    oyunlarda ekran kartı kullanımı asla devamlı %99-100 olmaz , zaman zaman 75 düşer 85 olur , genel şemada %99 ise sorun yoktur , gpu kullanımı sürekli %70-80 lerde geziyorsa %99-100 leri zor görüyorsa o zaman sorun aranmalı , özellikle ekran kartı benchmarkları bunun için var onlarla test edilmeli ama kimi benchmarkların sadece ekran kartını kullandığınıda unutmamalı , oyundan oyuna gpu kullanımı çok değişken olduğu bilinmeli , ama yine söylüyorum istisnalar hariç asla düz bir çizgide seyretmez gpu kullanımı oyunlarda dalgalıdır , koyduğum Battlefield 3 resimi bir örnektir
    bu konuyuda darboğaz vs muhabbeti yapan geyikler için açmıyorum , konuları okuyup konuşmayan kesim için açtım

    kendi sistemimden battlefield 3 gpu kullanımını ve unique benchmark msi afterburner grafiklerini SS olarak koyarım , başka arkadaşlarda yardımcı olursa onlarda bu şekilde msi afterburner grafiğinin ss alıp p.m atabilir





    Bilgisayar
    i7 4930k 4.2Ghz , 1866mhz Cl9 (4x4Gb Quad) 16Gb ram , GTX 780 (Stock)


    Battlefield 3 Multiplayer 64 people

    Fraps Benchmarks

    2014-07-29 09:53:04 - bf3
    Frames: 51306 - Time: 300000ms - Avg: 171.020 - Min: 78 - Max: 201

    2014-07-29 10:05:07 - bf3
    Frames: 54149 - Time: 300000ms - Avg: 180.497 - Min: 124 - Max: 201

    Battlefield 3 Multiplayer 64 people


     Darboğaz mevzusu , oyunlarda gpu kullanımına açıklık



    Unique Heaven Benchmark(Extreme)

    Fps
    min:23 max:157 avg:68


     Darboğaz mevzusu , oyunlarda gpu kullanımına açıklık


    Dota 2 Vsync on(60 fps)
    Görülen o ki Dota2 60fps için GTX 780 fazla geliyor ve fazla çalışmıyor

     Darboğaz mevzusu , oyunlarda gpu kullanımına açıklık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Concerve -- 1 Ağustos 2014; 21:24:29 >







  • Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
    Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.

    Onun dışında: darboğaz - sınır ayrımı meselesi, 120 fps'deyken GPU kullanımı düşük gidiyor diye, darboğaz yapıyor diyenler falan var... Sıkıntılı bir mevzudur, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Temmuz 2014; 19:02:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: false shepherd

    Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
    Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.

    Onun dışında, darboğaz - sınır ayrımı, 120 fps'deyken GPU kullanımı düştü diye darboğaz yapıyor diyenler falan.. Sıkıntılı bir mevzu, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim

    hocam gpu kullanımı hep %99-100 olmaz diye biliyorum ben de.gerçi amddeden intele geçtiğimden beri hep %98-99 oranında.tabi bu durum oynadığım oyunlarla alakalı olabilir.




  • Concerve kullanıcısına yanıt
    Hocam şu konuda katılmıyorum bnm imzamdaki sistemde hd7770 vardı 1 ay evvel crysis3 le daha akıcı oynuodum.R7 260x alınca ayar açtım tabi mantıksız şekilde 40 fps ile oynarken kasma donma fps düşüsü yapmaya başladı mecbur ayar indirdim gene hd7770 ile oynadığım ayarda stabil kullanılmıyor pek cpu kullanımlarını kırbaçladı ondan çift çekirdek 2.5-3 ghz işlemciye hd7850-7870 önerirsek ne kadar sağlıklı olur bilemedim değişcekse sistemi iyi kart alsında işlemciyi zorlayan oyunlarda sıkıntı yaşanıo dandik cpu+ sağlam gpu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: testerenecmi

    quote:

    Orijinalden alıntı: false shepherd

    Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
    Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.

    Onun dışında, darboğaz - sınır ayrımı, 120 fps'deyken GPU kullanımı düştü diye darboğaz yapıyor diyenler falan.. Sıkıntılı bir mevzu, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim

    hocam gpu kullanımı hep %99-100 olmaz diye biliyorum ben de.gerçi amddeden intele geçtiğimden beri hep %98-99 oranında.tabi bu durum oynadığım oyunlarla alakalı olabilir.

    Hocam, söylemeye çalıştığım, işlemci veya fps(vsync vs.) sınırı olmadıkça, istisnalar hariç hep %98-99 gideceği.
    Daha güçlü işlemciye geçtiğiniz için, sınır ortadan kalkmış.

    Tabii hangi işlemciyi alsak da, az veya çok, sınır yapacağı oyunlar var. Starcraft 2, Skyrim, World of Tanks gibi.. Bu oyunlar işlemciyi hem verimsiz kullanıyorlar, hem de 2 çekirdeği geçemiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 29 Temmuz 2014; 11:59:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: false shepherd

    quote:

    Orijinalden alıntı: testerenecmi

    quote:

    Orijinalden alıntı: false shepherd

    Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
    Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.

    Onun dışında, darboğaz - sınır ayrımı, 120 fps'deyken GPU kullanımı düştü diye darboğaz yapıyor diyenler falan.. Sıkıntılı bir mevzu, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim

    hocam gpu kullanımı hep %99-100 olmaz diye biliyorum ben de.gerçi amddeden intele geçtiğimden beri hep %98-99 oranında.tabi bu durum oynadığım oyunlarla alakalı olabilir.

    Hocam, söylemeye çalıştığım, işlemci veya fps(vsync vs.) sınırı olmadıkça, istisnalar hariç hep %98-99 gideceği.
    Daha güçlü işlemciye geçtiğiniz için, sınır ortadan kalkmış.

    Tabii hangi işlemciyi alsak da, az veya çok, sınır yapacağı oyunlar var. Starcraft 2, Skyrim, World of Tanks gibi.. Bu oyunlar işlemciyi hem verimsiz kullanıyorlar, hem de 2 çekirdeği geçemiyorlar.

    hocam ben bf3 oynarken gpu kullanımı sürekli değişiyor. %100 ile %60 arası gidip geliyor sürekli. afterburner gpu kullanım grafiği zikzaklar çiziyor. sizce sistemimde bir problem mi var? hdd biraz sıkıntılı ama oyuna etki etmez diye dert etmemiştim.




  • Yüksek gpu alınca yüksem detaya çıkıyorsun. O yüksek detay yüksek gpu ile birlikte yüksek cpu da isteyebiliyor.

    Amd mantle ı geliştirdi. Şu anda bf4 ve thief te desteği var. Kullanılınca özellikle min fps yi fırlatıyor.

    Bununla birlikte darboğaz konusunda bu linkte çooook sayıda test var.
    http://www.techpowerup.com/forums/threads/unigine-heaven-4-0-benchmark-scores.198888/#post-3080200

    Burdaki testlerde 3770k gibir bir cpu ile min 31 fps gibi gtx 780 lerde var.

    Core i5 3450 li bir cihaz ise overclocklu hali ile r 290 da min 7 fpsleri görmüş. Yani 270 tl lik fx 6300 le 450 tl lik intelle aynı kapıya çıkıyor. ( fx 6300 de overclockluydu )

    Ayrıca özellikle amd de darboğaz lafı edenlerin sistemi düzgün yapılandırma adına hiçbir çalışması yok.

    Ne yeni sürücü deneniyor. Yeni sürücü denense öncesinde eski sürücü doğru temizlenmiyor.

    Ne bios güncellemesi var. Ne yeni anakart sürücüleri var. Ne bios ayarı var.

    Kullanılan ramler dual modunda mı o bile meçhul....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Min fps değeri birçok zaman anlamsızdır.

    Bir sahne geçişine özgü anlık tekleme veya 2 saatlik oyunda 1 kere meydana gelen teklemenin, 2 dk'lık bench'te de denk gelip min fps değerini düşürmesi gibi anlamsız durumlar oluyor.
    Anlamı olduğu durumlar da var; ama min fps yerine, çizelge halinde, sn başına fps değerlerine bakmak daha doğru olur.

    Unigine Heaven üzerinden CPU performansı yorumlamak ise zaten facia olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Temmuz 2014; 13:53:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: false shepherd

    Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
    Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.

    Onun dışında, darboğaz - sınır ayrımı, 120 fps'deyken GPU kullanımı düştü diye darboğaz yapıyor diyenler falan.. Sıkıntılı bir mevzu, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim

    Çok biliyor ya hani, günümüzde kullanılan DirectX API biraz adam edilmiş olsaydı iyi bir işlemci ile o 75% düşüşleri hiç bir oyunda görmezdin.
    Ha 50% ye düşmüş gpu kullanımın, 90 FPS alıyorsun, hiç önemli değil isterse düşsün 90 fps alıyoruz sonuçta,
    ama yine de alıntıladığım arkadaşın dediği gibi değişk bir durum söz konusu değil ise işlemci gücü yetersiz kalıyor o anki sahneye,

    Günümüzde BF denen oyunda 3770K nın stok halinin bile üst seviye kartları (280x+ / 770+) %90~~+ tutmakta zorluk çektiğini görünce zaten bu "darboğaz yapar mı?" mevzsunun ne kadar saçma olduğunu görebilirsiniz.

    Yeni Mantle API ile amd bu durumun önüne geçti mesela,
    FX 8320 ile bile BF4 minimum 80% düşüyor 280x kullanımı, daha iyi bir işlemci ile 90%~~+ da seyredecektir.

    Yeni haberlere göre de, Microsoft DX11.2de, Multi-core optimizasyonuna gidecek ve bu GPU Usage düşmesinin önüne geçeecek.
    Sahip olduğum bilgilere göre DX11.1 işlemcinin 1 çekirdiğine yaptırıyor draw call işlemini(sanırım bu CPU0 yada CPU1di), böylece biz bazı senaryolarda(işlemcinin gücünün sınırlı geldiği) GPU kullanımında düşüş görüyoruz.
    (Türkçe nasıl yazacağımı bilemedim , çizim çaprıları diye çevrilebilir gerçi)

    Benchmarkı ben yaptım onu söyliyeyim, internetten alınma değil.
    Stok 3770 işlemcisinin tek çekirdek performansı, stok FX8320 nin tam olarak 2 katı, yaklaşık 11 adet test yaptım birbirlerine çok yakınlar, lakin tek çekirdekte tepetaklak oluyor.
    şimdi bu AMD işlemcilerde 8 çekirdek, 4 modül, 8 Thread var.
    Intel işlemcilerde 4 çekirdek, 4 sanal çekirdek, 8 Thread var.

    Yani bakkal hesabı toplama yaparsanız aslında performansları neredeyse denk, ama yazılımsal sebepler ile durum değişiyor.
    Battlefield oynarken ağır bir sahnede, Tek çekirdeğe yüklenen DirectX 3770k da, FX8320 nin 2 katı işlem gücü buluyor,
    Sonuçta intel işlemcilerde HyperThread var, amd işlemcinin bir modülü(2 çekirdek) = Intel işlemci 1 çekirdeği (2 Sanal Çekirdek) ama yani kullanılmak zorunda değil sonuçta tek çekirdek yine tek çekirdek,
    ve böylece 3770k muazzam bir performans farkı koyuyor ortaya, DirectX AMD işlemciye geldiğimizde modül felan anlamadığı için tek çekirdeğe yine aynı işlemleri yaptırdığında sıkıntı burada çıkıyor.

    Tekrar Microsoftdaki dayıların dediklerine göre bunu DX11.2 de düzeltecekler, hepimiz bekleyip göreceğiz. Eğer dedikleri gibi olursa FX serisi işlemciler yeniden hayat bulacaklar çünkü kötü işlemciler değiller ama iş DirectX gelince yazılımsal ve mimari sebeplerle fazla geride kalıyorlar.


    Bu olayın aslı: "Her işlemci her ekran kartına, her ekran kartı her işlemciye darboğaz yapabilir.", açıklama gereği duymuyorum soran olursa cevaplarım.

    Bu kadar da anlattım, bakalım kaç kişi gelip bana savaş açacak, tövbeliydim aslında buralarda daha bir şey paylaşılmaz diyordum.
    Umarım işinize yarar, 1 kerede yazdım kontrol etmedim hiç.
    .




  • evet bir modülde 2 çekirdek olayı AMD yi batırıyor , 8 çekirdek değilde 4 çekirdek 0 thread performansı oluşuyor çok kabaca tabirle , şuan için iyi bir konuya değinmişsin saol , tabi AMD bunları gözardı etmeyip şekillendirseydi keşke cpu mimarilerini sonuçta directx de yeni çıkmadı senelerdir farkı yok aynı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Concerve -- 30 Temmuz 2014; 20:55:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Concerve

    evet bir modülde 2 çekirdek olayı AMD yi batırıyor şuan için iyi bir konuya değinmişsin saol , tabi AMD bunları gözardı etmeyin şekillendirseydi keşke cpu mimarilerini sonuçta directx de yeni çıkmadı senelerdir farkı yok aynı :)

    Mantle ile bunun yazılımsal olduğunu gösterdiler, Microsoft da DirectX 11.2 ile bunu adreslediklerini ve düzelteceklerini söylüyor.
    Bekleyip göreceğiz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.