Şimdi Ara

DARBELİ, BOYALI, DEĞİŞEN PARÇALI ARABA NASIL ANLAŞILIR. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
6
Favori
136.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engink

    istanbul da boyasız değişeni olmayan araç neredeyse yoktur bunu unutmayın. İşinizi sağlama almak istiyorsanız küçük anadolu şehirlerine bakın.

    insanlar ikinci el için istnbul a geliyor anadoludan...naptın sen hocam ?


    Baya bir genellemişsiniz...
  • vallahi neleri var aklınız şaşar...
    usta öyle bir yaparki kendi değiştirdiği parçayı bulamaz...o değiştirdikleri parçaları tutan somunlarda aşınma olur diyosunuz...
    ee amcam güzel ayarladı orayı tabancayla orjinal boyasından sıktı,pürmüz le bi güzel ısıttı bikatda hafik vernik atsa kralı gelsin anlayamaz...anlaşılmayacağı varsa anlaşılmaz...
    gider çıkma orjinal boyasız parça takar.bakarsınız dıştan boya yok dersiniz ama değişip değişmediğini kontrol etmezsiniz...belki edersiniz bulamazsınız...
    tanıdığım arkadan darbelii bir 406 aldı...1 ay içindede önden darbeli başka bir 406 buldu...arabayı kesti kendi arabasına yapıştırdı...altını üstünü güzel ayarladı..ve arabada komple boyalı değil...araç servise girdi kontrol edildi darbesiz değşensiz,3-4 parça boyalı dendi...

    e36 topladı başka bir tanıdığım 3 parça değişti...aynı sanayide denemek için iddaaya bile girildi..2 usta gördü araba ve gördüğü ustalar hatrı sayılır ustalar..ikiside değişen yok dedi..sadece bir tanesi panelde işlem olabilir diyerek altını çizdi..gayet güzel araç olduğunu söylediler...
    ve bunun gibi birton ornek...değişen anlaşılacak diye bir kaide yok !!! arabalar artık eski şahin doğan gibi fabrika megesli parçalar değil.4 tane vida tutuyor..değiştirmek yarım saatten az zaman...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: castellani


    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Yetkili servise expertiz yaptırıpta Pert araç alan arkadaşlar var benim gibi. Asla servislere güvenme aracı yasal kontrollerden sonra iyi bir kaportacıya götür..


    hadi yaa :)

    kaporta tahlili kolay gibi görünüyor...bahsi geçen ölçüm cihazı bunu kolaylaştırmış baya...Ancak olay sadece kaporta değil ki, motor, şanzıman vs...


    Malesef hocam şuan mahkemeliğim. Sağlam bir kazık yiyince insan herşeyi çok iyi öğreniyor.
    Araç alacak arkadaşlara tavsiyem.

    * Araçtan önce satan kişiye bakın. Siz sormadan Namazada geç kaldım gibi İslamiyeti öne çıkaran cümleler kuruyorsa direk uzaklaşın ordan. Dini araç olarak kullanan şarlatanlardan olması kuvvetle muhtemeldir. At hırsızı gibi tiplerden asla araç almayın, Arabaya pis bakan satarken bile şurası eksik burası eksik diyen adamlardan kaçın.

    * Araç hakkında yeterli araştırma yapın ve kronik sorunlarını öğrenin, Aracın içine geçin ve KM ile araç içi deformasyonun doğru orantılı olup olmadığına bakın. Eğer en ufak bir kusuru dahi varsa. Tamir edilmemiş çizik tampon, yada patlak stop lambası yine uzaklaşın o araçtan. Çünkü özensiz ve araca eşşek gibi binen bir sahibe sahiptir muhtemelen.

    * Aracı beğendiniz, Plakadan, Motordan, Şase numarasından önce Tramerden sonrada Kasko şirketlerinden kasko teklifi isteyerek bilgilerini iyice bir sorgulatın.

    * Polis memuru bir arkadaş edinin. Onunda Tafikteki devresine aracın plakasını sorgulatın, Daha önceki sahiplerini öğrenin. 2006 model bir araç sizden önce 8 kez el değiştirmişse o arabada mutlaka bir çapanoğlu vardır.

    * Aracı yetikili servise götürmeyin bir halt bilmiyorlar. Yalnız Yetikili servisi arayın yinede yapabiliyorsanız Plaka yada şase numarasından aracın geçmişini öğrenmeye çalışın.

    * Aracı Özel servise yada sadece o marka ile uzmanlaşmış iyi bir ustaya götürüp mekanik aksanını ve motorunu kontrol ettirin.

    * Aracın Ecusuna bağlanın ve Elektronik sistemlerini kontrol ettirin bilgisayar ile.

    * Aracı çok iyi bir kaporta ustasına götürün.

    * Herşey tamam ise satıcıya parayı elden vermeyin. Banka hesabına parayı yatırın ve yanınızda 1 arkadaşınız ile satıcı ile notere gidip satış işleminini yaptırın.

    * Satış sözleşmesinin içine ise Aracın pert olmadığına dair bir ibare yerleştirin. Ne olur ne olmaz.



    Sonuncu maddeye değinmek istiyorum. Ben bunu talep ettim ve noter reddetti. Araç satış sözleşmesine ekleme cıkarma yapılmıyormuş.




  • bir aracın sağının solunun boyanması ya da önemli bir kazası olmadan parçasının değişmesinin bu kadar önemsenmesini anlayamıyorum.
    mesela benim aracımın ön kaputu alüminyum. 4-5 cm lik göçük yüzünden yetkili serviste değişti.
    değişirken gidip şahin doğan parçası takılmadı. bunun yan sanayisi olmaz, çin malı olmaz v.s.
    ben de 2. el araç alırken üzerinden tır geçmiş ağır darbeli araç almak istemem. karoserin geometrisi bozulmuş araç hem tehlikelidir hem de ciddi sorunlara yol açar..
    sadece piyasa şartlarından dolayı hiç boyasız araçla birkaç ufak da olsa kazası olan aracı fiyat olarak aynı kefede değerlendirmem. satarken farkedeceğini bildiğim için. tabi satana kadar başına iş gelmezse..
    başkalarını bilmem ama boyadan şundan bundan çok sahibinin araca nasıl davrandığına bakarım.
    yetkili servisin ucuz diye kullandığı uyduruk yağ yerine en kaliteli yağın özel serviste değiştirilmesi daha önemlidir.
    adamın aracında boyanan yer yoktur ama turbo dizel aracına 10/40 yağı basıp geçerler. bi de üstüne vatandaş bakımları geciktirir. motor soğukken kökler gazı. 100binin altına kadar ciddi sorun çıkarmaz bunlar. ama 2. sahibi boyasız diye çok sevinerek aldığı aracından kilometre yükseldikçe başlar çekmeye.
    çoğu araç sahibi ön kaputun nasıl açıldığını bilmez biliyor musunuz?
    bir arkadaşıma "yağına bakıyor musun bunun" dedim. tabii ki dedi. "bak dedi kontağı çevirince lamba sönüyor" dedi:)
    arkadaşım fiat palio sattı. araç 3. vitese geçmiyordu. motor berbattı ama piyasa deyimi ile "orjinaldi"adam aracı kullanmadan güle oynaya aldı. komisyoncu da değildi. ailesiyle binecekmiş..
    aracın ekonomik ömrü dahilinde sağının solunun boyanması değil motoruna, varsa turbosuna, direksiyon kutusuna, alt takımlarına vs ne kadar dikkat edildiği, bakımların aksatılmadan yapılması çok çok daha önemli. en azından benim için.




  • değişen parçanın macunları yumşak olur. tırnağı batırdığınız zaman bariz iz yapar.
    ama orjinali gayet serttir
  • bende 3 üncü kez araba aldımda bunların çok azına dıkkat ettim cunku istanbul trafigi yarın senın arabana da heran yandan surtup gecebilir arkadan tampona tıklayabilir kaldırıma cıkabilir vs vs cok uzun hikaye açıkcası kaporta takıntısı bi bizim ülkede çok yaygın şahsıma gore sadece bakarım dıştan guzel duruyomu duruyo o değişmiş bu boyanmış çokta önemli değil motor+şanzuman aracın şaside oynama yani daha çok mekanik önemli olandır bunlarda sıkıntı yoksa sıkıntı yok. bide şu var 2002 model hatasız orjinal kardeşim sen bu arabayı kullanmadın mı ya vitrindemi sakladın :D
    bu arada galerici değilim saygılar ...
  • 2005 mode 7 parça boyası olan bir araç alınırmı? TAVANDA DİREKLERDE ŞASEDE ARKADA KESİNLİKLE BOYA YOKTUR. SÜRTÜNMELERDEN VE ÇİZİKLERDEN DOLAYI BOYANMIŞTIR
    degişenı olmayan

    bayan kullanmış km düşük.
  • aracın 0 kilometresi ile karşılaştır.yan, arka ve ön görünümü uyuşuyorsa (yerden yüksekliği,tekerlek çamurluk arası mesafe gibi...) korkma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    2005 mode 7 parça boyası olan bir araç alınırmı? TAVANDA DİREKLERDE ŞASEDE ARKADA KESİNLİKLE BOYA YOKTUR. SÜRTÜNMELERDEN VE ÇİZİKLERDEN DOLAYI BOYANMIŞTIR
    degişenı olmayan

    bayan kullanmış km düşük.

    ilandakı aracı sorgulattım tam 8 adet hasar kaydı geldı 4 tane çarpma 198 tl ile 2774 tl arası hasar, 1 tane halk hareketi 270,1 tane cıhaz çalınmalı 2774 tl

    8 taneden 6 bu şekılde 2 kayıp

    gerçekten degişensız bır araç olduguna kanaat getırdım

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-getz-bayandan-full-full-bakimli-orjinalll-77124290/detay




  • güzel bir konu hortlatmaya değer...
  • Sadece kazali arac boyanmıyor ki, benim aracımın sag on camurlugun üstü köpek isiriklari nedeniyle kısmen boyalı, tampon bile değişmişti durduk yerde

    Park halinde duran aracı köpek dislemis, silahla ateş edilmiş gibi delikler vardı.. Köpek olduğunu da servis söylemişti, tutanak tutan polis bile anlamamıştı ne olduğunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anlasan nolcak onu anlamaya neden çalışıyosun ki...darbesiz boyasız araç mı olur...önemli olan aracın bakımlarının düzenli yapılmış olması...güvenilir birinden alabilmiş olmak ve taklaya ya da şasiye zarar verecek bir kazaya karışmamış olması....çok detaya inmem ben araç alırken..servise sokarım öyle alırım yalnız...büyük kaza haricinde tanıdık bildik aracı nasıl kullandığını bildiğim birini tercih etmeye çalışırım...
  • Balkonda duruken elimden buz dolu 0.5 lt pet sise aracimin motor kabutuna dustu. Kaza olmadan motor kabutu degisti :). Tavana dusmedigine dua ettim.
  • boyalı araba alınır ama niye boyanmış onu bilmek lazım

    tavana dolu yağmıştır iz bırakmıştır o arabanın tavanı boyanmıştır sorun değil

    ama araba takla atmıştır tavan boyanmıştır o araba alınmaz işte
  • araba taklali olmasin, sase ve direkler islem gormus olmasin, sanziman hele otimatikse sorunsuz olsun gerisi tirt bence. Ha tabi motorunda yatak sarmis olmamasi sartiyla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla zor bi ihtimal ama ekspertiz sonucu bile çok düşük bi ihtimalle anlaşılmama sorunu olabilir millet işi sallarsa olan sana olur dikkat etmek lazım
  • Araca güneş açısından bile bakmak önemli bence. Ankara, oto pazarında bir Golf idi hatırladığım kadarı ile. Ön kaput renginden dolayı değişmiş olduğunu bariz belli ediyordu. Yaklaşık 5-10 metre mesafeden bakıyorum. Hani gölge de olsa pek anlamazsın. Değişen var mı dedim sırf sormak için. Değişen yok dedi Belki orjinal taktırmıştır, orjinal boya ölçülerinde gösterirdi boya tespit cihazıda..

    Aracın farlarından da anlayabilirsiniz. Bazıları değişen yok diyor, farın teki sırıtıyor diyorum, "önden dokundurdum far değişti sadece" filan muhabbeti yapıyorlar. Hani far değişse ne olacak der gibi. Yahu sen söyle neresinde ne var, alıcı düşünsün onu.. Zaten bu tür durumlarda iyi baktırmak lazım. Hani değişen far kısmının bölgeyi..

    Şimdi diğer farı da sıfır alsalar maliyet yükseliyor. O yüzden çaresizler. Ama iki fara da, far temizleme yapsalar yine de belli eder mi bilmem..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 21 Ağustos 2012; 21:13:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miracbey

    Balkonda duruken elimden buz dolu 0.5 lt pet sise aracimin motor kabutuna dustu. Kaza olmadan motor kabutu degisti :). Tavana dusmedigine dua ettim.

    Sizin "kabutu"nuza düşen 0.5 lt'lik pet şişe , parçayı değiştirecek kadar zarar verdiyse binmeyin o arabaya. ha ufak göçük nedeniyle servis değiştirdiyse yazık günah.
  • Arkadaşlar ben de mesela bel altı komple boyatacam aracımı,millet sürtüyo,vurup kaçıyor,çiziyor tenhada,artık gına geldi ve araçtan soğumaya başladım maalesef.

    Aracımla kaza da yapmadım,keyfe keder boyatacağım serviste.

    Araç 159.
  • expertiz yaptırısan kesin sonuç alırsın yoksa başka yapcak birşey yok yok kütük yak yanında boyası islenirse,yok ek yerlerine kürdan sıkıştır fln işe yaramaz
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.