Ozaman abs çıktıktan sonra da iyi fren yapmanın önemi azalmıştır, hava yastığı çıkınca kazalarda darbeyi iyi emen araçlarında önemi azalmıştır dimi?
kesinlikle 159
1.159 2.3 serisi 3.c serisi-mondeo 4.insignia-saab 9-3(ben de şaşırdım ama araba harbiden yapışıyordu yere) 5.passat-vectra 6.laguna-avensis(ikisinin de son kasaları) 7.407
diye kullandıklarım içinde bir sıralama yapayım bunlar benim bir müddet ya da uzun süre kullanma şansım olan ve kendime göre sıraladığım araçlar
quote:
Orijinalden alıntı: ncrdbl
fluence D sınıfı değil ki?
quote:
Orijinalden alıntı: Energetic
ben bu sıralamada fluence ve diğerleri diyorum.
olur mu öyle şey ya
Sürekli dört çekerlere ne denir? Örneğin Subaru Legacy'ye. Sanırım onları kategori dışında tutmak lazım. Test edenler, onun çizgisinden hiç sapmadan gidişini, trenlerin rayların üzerinde gidişine benzetiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|
1.159 2.3 serisi 3.c serisi-mondeo 4.insignia-saab 9-3(ben de şaşırdım ama araba harbiden yapışıyordu yere) 5.passat-vectra 6.laguna-avensis(ikisinin de son kasaları) 7.407
diye kullandıklarım içinde bir sıralama yapayım bunlar benim bir müddet ya da uzun süre kullanma şansım olan ve kendime göre sıraladığım araçlar
Bu sıralama oldukça gerçekçi. Yalnız Vectra yol tutuşta Passat'tan daha iyi. 5. Vectra, 6. Passat olsa daha gerçekçi olur bence...
tam tersii Passat Vectra
quote:
Orijinalden alıntı: Energetic
quote:
Orijinalden alıntı: ncrdbl
fluence D sınıfı değil ki?
quote:
Orijinalden alıntı: Energetic
ben bu sıralamada fluence ve diğerleri diyorum.
olur mu öyle şey ya
siz fluence' ı D sınıfı mı sanıyordunuz ? pehh
quote:
Orijinalden alıntı: kayacem
Valla ben kulalndgım arabayı söylim yenı kasa AUDİ A4 2.0 TDI 143 beygır yol tutuş tam bir rezallet eski kasa avensis bıle daha iyi yol tutyor özellikle kopryue vıyaduklere cıkıcslarda araba önden kayıyıor hız 70-80 aynı yere avensısler aynı hızla gırdıgımde bu kadar tedirgin olmuyordyum arac cok yana yatıyıor koltukalrınd ayan tutşşu zayıf düz gidişte sorun yok ama yan rüzgardan etkilenıyıor ozlleıkle komyon tır gıbı araclarınd ayından gectıgımde hız 170-180 cıvarı... saygılar
Ben de understeer olayına çok şahit oldum, birkaç kere bariyerleri görüyordum. Ama kızmamak lazım, Audi diyor ki "Uslu kullanacaksan ekonomik olsun diyorsan önden çekişli al, yoksa Quattro bunun hakkı."
Sıralamaya gelince eğer sport differansiyelli Audi A4 2.0T Quattro varsa gerisi boştur.
quote:
Orijinalden alıntı: hunlu
quote:
Orijinalden alıntı: kayacem
Valla ben kulalndgım arabayı söylim yenı kasa AUDİ A4 2.0 TDI 143 beygır yol tutuş tam bir rezallet eski kasa avensis bıle daha iyi yol tutyor özellikle kopryue vıyaduklere cıkıcslarda araba önden kayıyıor hız 70-80 aynı yere avensısler aynı hızla gırdıgımde bu kadar tedirgin olmuyordyum arac cok yana yatıyıor koltukalrınd ayan tutşşu zayıf düz gidişte sorun yok ama yan rüzgardan etkilenıyıor ozlleıkle komyon tır gıbı araclarınd ayından gectıgımde hız 170-180 cıvarı... saygılar
Ben de understeer olayına çok şahit oldum, birkaç kere bariyerleri görüyordum. Ama kızmamak lazım, Audi diyor ki "Uslu kullanacaksan ekonomik olsun diyorsan önden çekişli al, yoksa Quattro bunun hakkı."
Sıralamaya gelince eğer sport differansiyelli Audi A4 2.0T Quattro varsa gerisi boştur.
Okadar para veripte önden çekişli araç alınırsa sonuç böyle olur tabiki. Audi madem premium neden acaba arkadan itiş veya 4 çeker standart değil?
Subaru bile 43-45 bin tl lik araçta 4 çeker sunuyorken Audinin böyle yapması tam bir kazıkçılık.
quote:
Orijinalden alıntı: canvarol
Okadar para veripte önden çekişli araç alınırsa sonuç böyle olur tabiki. Audi madem premium neden acaba arkadan itiş veya 4 çeker standart değil?
Subaru bile 43-45 bin tl lik araçta 4 çeker sunuyorken Audinin böyle yapması tam bir kazıkçılık.
Audi'nin bir hatası yok ki. Audi arka itiş yerine Quattro kullanıyor, en düşük modeli 55 000 Euro'dan başlıyor. Daha ekonomik model isteyenler için de önden çekişli çıkartıyor. Uslu uslu süren, multitronic şanzımana bayılan kimseler için önden çekiş fark etmiyor zaten.
biraz felsefi düşününce niye olmasın diyorum ben de.
quote:
Orijinalden alıntı: hunlu
quote:
Orijinalden alıntı: canvarol
Okadar para veripte önden çekişli araç alınırsa sonuç böyle olur tabiki. Audi madem premium neden acaba arkadan itiş veya 4 çeker standart değil?
Subaru bile 43-45 bin tl lik araçta 4 çeker sunuyorken Audinin böyle yapması tam bir kazıkçılık.
Audi'nin bir hatası yok ki. Audi arka itiş yerine Quattro kullanıyor, en düşük modeli 55 000 Euro'dan başlıyor. Daha ekonomik model isteyenler için de önden çekişli çıkartıyor. Uslu uslu süren, multitronic şanzımana bayılan kimseler için önden çekiş fark etmiyor zaten.
Ekonomik dediğiniz A4 2.0 TDİ önden çekişli araç 43 bin eurodan başlıyor Bmw 3 serisi arkadan itiş 80 bin tl den başlıyor üstelik otomatik. Durum böyleyken neresi ekonomik bu A4 ün? ekonomik demek için daha ucuz olması gerek.
Passat,320d,C180K,A4 araçlarını kullandım. Bu yol tutuş meselesi bir marka modelinden çok araç paketine bağlı...C180K AMG Pakette yol tutuş mükemmel arabayı istediğin gibi kullan savurmuyor kesinlikle bu aynı şekilde 320d M Paketlerin alçaltılmış spor süspansiyon dahil olanlarında da çok başarılı, A4te S Line ile sağlanabilir lakin S Line kullanmadım. Bu 4ü arasından Passat diğer üçüne göre çok başarısız virajlarda korkardım passatla, savururdu çünkü...
Teşekkürler.
Bence Benz hepsini tokatlar.
Süspansiyon ne kadar sertse o kadar fazla yol tutuş olur genelde( viraj performansı için) , düz yol için ise gelişmiş süspansiyon sistemleri gerekli mesela porsche ve mercedes teki gibi.. Hepsini ben de kullanmadım ama kullandıklarımdan,
1.audi a4 quattro 2 bmw 3 3 merc. c 4 mondeo 5 passat 6 avensis - 407 - 7 laguna
mondeo dan sonra aşağı yukarı hepsi aynı araçlar sadece konfor olarak fark eder
araçlardan sadece mondeo kullandım yapacağım yorum spekülatifdir ve bana ait izlenim ve kanaatlerin sonucudur.
1.bmw 3 2.ford mondeo-alfa 159 3.mercedes c
quote:
Orijinalden alıntı: GAYRI
Sürekli dört çekerlere ne denir? Örneğin Subaru Legacy'ye. Sanırım onları kategori dışında tutmak lazım. Test edenler, onun çizgisinden hiç sapmadan gidişini, trenlerin rayların üzerinde gidişine benzetiyor.
Millet quattro demiş de başka bir şey dememiş. Sürekli dört çekerin standart olduğu Subaru'ya ne olmuş ki? Saab 9.3: ARKA TEKERLEKLERİ DÖNEN SAAB'LARI UNUTMAYALIM. Ayrıca ReAxs pasif arka tekerlek sürüş sistemine sahip SAAB'lardan sözetmemek haksızlık olur. "Arka süspansiyonların kinetiği, özel arka tekerlek tepkisi için ayarlanarak, optimum yol tutuşu ve dengeyi sağlıyor. Sistem, özellikle dönüşlerde otomobilin arka tarafının savrulma eğilimine karşı tekerleklerin hafifçe yönlendirilmesini sağlar."
mercedes c bmw 3 yazıp kafaya göre sıralıyorsunuz mondeoları falan öne geçirip, C'den C'ye 3den 3e fark var. AMG ise M ise farklı bu olay. Bunların hepsini yol tutuşu gözlemleyecek kadar kullanan bukadar çok kişi olduğunu da düşünmüyorum. M Paket 3 olduğunda AMG Mercedes olduğunda mondeo alfa 159 mu geçecek onları? AMG'de yol tutuş için ön arka lastik ebatları bile farklı mesela.
Audi S5'i Bmw 3.35 bile pistte alt edebiliyorsa kuatro olayı bana biraz hikaye gibi geliyor.Karda buzda muhakka iyidir ama en iyi yol tutuş kuatroyla olur diye bir kaide yok sanırım.