Şimdi Ara

D segmenti 1.6 dizel otomatik? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
3
Favori
8.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akbar02

    ENG_civ hocam yine yazılarınla döktürmüşsün


  • Bugün 508'i test ettim. Ön yargımdan mıdır nedir anlamadım vites geçişleri beni arabadan soğuttu. Onun dışında dört dörtlük bir araba. Yol tutuşu, konfor, donanım, herşey gerçekten beklentimin çok üzerinde çıktı. Bu araba tam otomatik ya da dsg türü şanzıman ile çıksaymış piyasanın 1 numarası olurmuş.
    Akşama doğru sıfır Octavia almış bi arkadaş. Bir tur da onunla attım. DSG , Auto6Rye göre gerçekten çok üst düzey bir şanzıman. Vites geçişlerinde hiç sorun yok.
  • Bir yanlışı düzelteyim, arabanın tam otomatiği var, 2.0 dizel veya 1.6thp 156 beygir benzinli motorda. Yakıt tüketimi odaklı baktığımızda ise elde Auto6R(1.6 dizel ve 1.6 vti benzinli motor). Hatırlarsanız özellikle belirtmiştim size, test edin - önceliklerinizi belirleyin.
  • Bugün itibarı ile Peugeot 508 hdi 1.6 active alarak olayı kapatmış bulunuyorum. Bu başlığa yazarak fikir veren herkese teşekkür ederim. Gerçekten güzel bir paylaşım oldu. Forumdan üst seviyede faydalandım doğrusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celikcem

    Bugün itibarı ile Peugeot 508 hdi 1.6 active alarak olayı kapatmış bulunuyorum. Bu başlığa yazarak fikir veren herkese teşekkür ederim. Gerçekten güzel bir paylaşım oldu. Forumdan üst seviyede faydalandım doğrusu.

    Aman konuyu kapatmayın, daha tercihini yapamayanlar var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    508 kullanıcısıyım, tavsiye ederim. Ayrıca tahminen 80-83 arası bir fiyatla tam donanımlısına fiyat alabilirsiniz, biraz araştırın. Benim değerlendirmem ve 508 seçimini mantıklı kılan değerlendirmem (508 kullanıcısı olduğum için taraflı olduğumu düşünenler olabilir, fikirlere açığım )

    1. Passat'ta araç bulmak zor, indirimse imkansız. Passat ve DSG ikilisini bir arada istiyorsunuz. Passat 1.6 dizel araçlarda bulunan Dsg kuru kavrama 7 ileri olan(250Nm torka kadar dayanıklı). Bu şanzıman ile ilgili sorunlar yaşayanlar olduğu ve tam oturmadığı söyleniyor(bu bilgi tamamen genel kanı, ben bu şanzımanı kullanmadım, dsg hakkında google ve youtube'da epey veri var). Ancak dsg vites geçişleri ve sürüş konforu açısından çok iyi olarak adlandırılıyor. Tabi sorun yaratma potansiyeli yüksek şanzımanlı pahalı bir araç almak açıkçası bana çok akıllıca gelmiyor ki ileride bu şanzıman ile ilgili doğru yada yanlış şehir efsanesi yürür giderse 2. eli iyi denen marka aracı da satmak çok zor olacaktır. 6 ileri yüksek torka dayanıklı yağlı sistem DSG şanzıman ise 2.0 motorlu passat ile satılıyor, bu durumda sorunsuz olur ancak fiyat vergilerden dolayı uçuyor bu alternatifte. Birde passat 1.6 dizel-7ileri kuru kavrama DSG'nin vergiler hariç fiyatı passat 2.0dizel-6 ileri yağlı kavrama DSG'den pahalı. Garip ama kazıklamaya yönelik bir pazarlama taktiği. Düşünün daha pahalı bir motor ve şanzımanlı araç daha ucuza satılıyor Vw'de. Vergiler distribütör firma tarafından fırsata çevrilmiş anlayacağınız . Ayrıca bir arkadaş yazmış makyajlı kasa diye, aynen öyle. Bu forumda bu konu daha önce de tartışılmıştı ve bir arkadaş Alman duayen otomobil internet sitelerinde araç izlenimleri kısmında yazanlardan aracın makyajlı olduğunu ispat etmişti. Bu da kasanın ömrünün 2-3 seneyi geçmeyeceğini gösteriyor. Bu durum farklı da olabilir tabi. Yapılan testlerde vw 1.6 dizel motor diğer alternatiflerden performans olarak zayıf kalıyor (S60,C5,508 aynı motoru kullanıyor)

    2. Volvo öncelikle yeni bir tasarım ve tahminen piyasada uzun süre kasa değiştirmeyecektir. Volvo S60-1.6dizel-powershift şanzımanlı araçta kullanılan motor peugeot 508 ile aynı ve PSA-Ford ortak yapımı(PSA=Peugeot-Citroen firması). Powershift şanzıman kaliteli ve geçişler konusunda dsg'den aşağı değil. Ayrıca Volvo vw'in aksine 1.6 dizel aracına ucuz şanzımanını değil, pahalı olan ve yüksek torka dayanıklı şanzımanı kullanmış. Ancak araç fiyatları pahalı, en ufacık şey opsiyonel, bayiler indirim yapıyor ancak toplamda 100.000TL altında mantıklı bir araç ortaya çıkmıyor. Bagaj küçük, arka diz mesafesi 508'den epey bir dar. En önemli olumsuzluk ise aracın bakımlarında görülüyor. Peugeot'da bakımlar 15.000-30.000km aralığında aracın kullanım şekline göre müşteriye bırakılmış, Volvo'da ise 10.000km'de bir servisler bakıma çağırıyor. Bakım ücretleri benim gördüğüm kadarıyla Volvo'da biraz daha pahalı ama servisine göre aynı kabul edebiliriz. 350TL bakım ücreti olsa ortalama, 30.000'km gelindiğinde Peugeot sahibi alt limitten servise gitse 700TL bakım ücreti öderken Volvo sahibi 1050TL ödemiş oluyor. Peugeot sahibi isterse 20.000km'de giderek bu rakamı %50 oranına düşürebiliyor. Volvo'nun yedek parça fiyatlarındaki politikasını da düşünürseniz 1.6-dizel-otomatik araç almaktaki amaç olan "ekonomiklik" arka planda kalıyor.

    3. C5 benim bayinin kapısından döndüğüm araç. Aslında bayilerin ellerinde araç yoktu ben gittiğimde, biraz da alakasız bulmuştum bayileri (Bursa için konuşuyorum), belki biraz alakalı olsalardı şimdi C5 sahibi olabilirdim. Tasarımı çok hoşuma giden bir araç, ancak artık yüzü eskimeye başladı, 2010 sonunda makyaj gördü, araç 508'den 100 kilo civarında ağır, sürüş konforu yüksek süspansiyona sahip (kullananların tabiri ile gemi gibi) ancak yüksek süratlerde yol tutuşu bu sebeble zayıf. Şanzıman 508 ile aynı, ancak 508 yeni bir araç olduğu için biraz daha geliştirilmiş olabilir, bunu 508-C5 birlikte kullanmış birisi yorumlasa daha iyi olabilir.

    4. Delta ve Alfa hakkında yorum yapamayacağım, fikrim yok. Cruze ise fiyatı ile beni de şaşırtan ilgi çekici bir araç. Görüntüsü çok güzel, ancak yakıt tüketimi tam otomatik olduğu için şehir içinde üzer düşüncesindeyim, ancak ilk satın alma maliyetinin düşüklüğü bu farkı önemsiz kılabilir, incelemek lazım, özellikle test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim. Cruze fiyatı bana diğer tüm firmalar tarafından ya kazıklandığımızı ya da Chevrolet'nin düşük kaliteli araç olduğu(ki sanmıyorum) polemiğinin içine sokuyor. Cruze'un C segmenti olduğunu ve rakibinin ismi geçen diğer araçlar olmadığını da düşünmek lazım. Yani C segmentinde Jetta, Golf, 308, C4 gibi araçlar da var ve daha donanımlı o fiyatlara alınabilinir diye de düşünüyorum.

    5. 508'de Volvo S60 gibi yeni tasarımlı bir araç. 508'de ise ;
    -segmentinde sunduklarına göre fiyat avantajı,
    -bakım süresi ve bakım fiyatı avantajı,
    -arıza sorunsuz şanzıman üçlüsü bir arada.
    Auto6R şanzıman bakım masrafları da düşük olan ve 300Nm torka dayanıklı bir şanzımandır. Eksi tarafı alternatif iki aracın şanzımanına göre tek kavramalı olması ve geçişlerin biraz daha hissedilir olması(powershift ve dsg çift kavramalıdır). Bu da 2-3 günlük sürüşten sonra sorun olmaktan çıkıyor ancak yine de önce test edin, sonra satın alın derim. Araç muadili olan D segmenti araçlar arasında rekor bir düşük sürtünme katsayısına sahip. Aracın iç tasarımı gerçekten insana yüksek kalite hissini yaşatıyor, ben size Allure için bayi-bayi telefon açın derim, 80.000'e kadar bile fiyat alabileceğinizi düşünüyorum. Allure araçta + olarak Deri Döşeme, Elektronik park freni, 18" jant, Otomatik uzun-kısa far sistemi, Anahtarsız giriş çıkış, anahtarsız çalıştırma, 4 bölgeli otomatik klima, vs... bulunuyor.

    Kolay gelsin, zor tercih gerçekten, yani ben epey zorlanmıştım

    Para önemlisi ise sıralama ;
    -508 ve C5
    -Passat
    -Volvo

    Fiyat/Performans ise ;
    -508
    -Passat
    -Volvo
    -C5 (Kasanın eskiyen yüzü nedeniyle)

    İkinci el fiyatı ve çabuk elden çıkarmak ise ;
    -Passat(DSG bu durumu baltalayabilir),
    -Kalan hepsi

    Para önemli değil ise ;
    -Volvo
    -Passat/508/C5

    Görüntü ise durum göreceli, her araç güzel açıkçası.


    ENG_civ hocam;

    C5 ve 508 dizel yönüyle yakıt olarak değerlendirmeniz nasıl (düz ve otomatik olarak)?
    Bazen kasaya motor küçük geliyor bu nedenle araç çok yakıyor ve/veya performansı çok düşüyor

    2011 model yeni Passat 1,6 dizel manuel kullanan arkadaşlarım var bir depoyla 1.200 km gittiklerini söylüyorlar ve araçlarını kullandım motor performansı ve vites geçiş aralığı beni rahatsız etmedi. Passat 1,6 otomatiği kullanma şansım olmadı maalesef

    C5 ve 508 i en kısa zamanda test edeceğim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ
    Kolay gelsin, zor tercih gerçekten, yani ben epey zorlanmıştım

    Para önemlisi ise sıralama ;
    -508 ve C5
    -Passat
    -Volvo

    Fiyat/Performans ise ;
    -508
    -Passat
    -Volvo
    -C5 (Kasanın eskiyen yüzü nedeniyle)

    İkinci el fiyatı ve çabuk elden çıkarmak ise ;
    -Passat(DSG bu durumu baltalayabilir),
    -Kalan hepsi

    Para önemli değil ise ;
    -Volvo
    -Passat/508/C5

    Görüntü ise durum göreceli, her araç güzel açıkçası.


    bu sıralamaya renault latitude neden giremiyor, o da fransız arabası oysa?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faith_388

    Bence passat alın...508 şanzımandan kaybediyor...

    DSG çok güzel bir şanzıman olduğu için 508 şanzımandan kaybediyor tabi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: faith_388

    Bence passat alın...508 şanzımandan kaybediyor...

    DSG çok güzel bir şanzıman olduğu için 508 şanzımandan kaybediyor tabi...

    yokki passat...ne zaman geleceği de belli değil...
  • Mondeo 1.6 TDCi Titanium ve SuperB de seçenekleriniz arasında olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KODEM

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: faith_388

    Bence passat alın...508 şanzımandan kaybediyor...

    DSG çok güzel bir şanzıman olduğu için 508 şanzımandan kaybediyor tabi...

    yokki passat...ne zaman geleceği de belli değil...

    Kinaye yapmıştım hocam orada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celikcem

    Arkadaşlar;
    1.6 dedik ama 2.0 cruze için hem de en dolu opsiyonlu için 56.750TL gibi fiyat aldım. 163 hp ve bence gayet iyi. Sınıfındaki bundan sonraki en ucuz araba latitude ve 100.000TL. Bu fiyat inanılmaz bence. Ciddi ciddi düşünüyorum. Bir akıl versenize..

    Cruze nin yıllık vergisi 2100 tl
    Diğer 1.6 motor d sınıfı araçların yıllık vergisi 760 tl

    1.6 motor bir dizelin 6 yıllık vergisi 4032 Tl
    2.0 Cruzenin 6 yıllık vergisi 11303 Tl

    Arada 7 bin tl fark var 56 binlik cruze 63 bine gelecek
    Performansıda 163 beygire göre vasat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KODEM

    quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ
    Kolay gelsin, zor tercih gerçekten, yani ben epey zorlanmıştım

    Para önemlisi ise sıralama ;
    -508 ve C5
    -Passat
    -Volvo

    Fiyat/Performans ise ;
    -508
    -Passat
    -Volvo
    -C5 (Kasanın eskiyen yüzü nedeniyle)

    İkinci el fiyatı ve çabuk elden çıkarmak ise ;
    -Passat(DSG bu durumu baltalayabilir),
    -Kalan hepsi

    Para önemli değil ise ;
    -Volvo
    -Passat/508/C5

    Görüntü ise durum göreceli, her araç güzel açıkçası.


    bu sıralamaya renault latitude neden giremiyor, o da fransız arabası oysa?

    Latitude'da 1.6 dizel otomatik yok ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün biraz dolaştım:

    Citroen Bayii ağustosta kampanyaya başladık 1,6 otomatik dizelin;
    baz modeli 66 bin TL
    dynamic modeli 68 bin TL dedi.


    Peugeot bayii ise 1,6 otomatik dizelin;
    en full modeli (allure) için 81 bin TL dedi.
    sormadım ama fiyat listesindeki farkı baz alırsak
    active 73 bin TL, acces 66 bin TL oluyor.

    c5 1,6 dizel otomatikleştirilmiş şanzımanlı aracı test ettim... Yakıt ve bandrol farkı önemli demeyen 2.0 lt dizellerdeki otomatiği tercih etmeli... otomatikleştirilmiş şanzımana alışmak lazım vites değiştireceği zamanı hissedip gaza yüklenmemek lazım aksi taktirde bir silkiniyorsunuz içinde (bizim yörede kerkilme de denir).

    AMAAAA bir süspansiyon var, (balina mı desek kuyruklu impala mı) çukur tümsek hissettirmiyor maşallah

    Peugeot bayii pazar günü test yaptırmıyormuş 508 i deneyemedim, acaba süspansiyonu c5 gibi mi? otomatikleştirilmiş vitesi birebir aynı mıdır?




  • Orijinalden alıntı: celikcem


    bu sıralamaya renault latitude neden giremiyor, o da fransız arabası oysa?

    Latitude'da 1.6 dizel otomatik yok ki.

    öyleymiş bayiide öyle dedi
  • Dostum otomatik olması bu kadar önemli değilse Bence Kesinlikle S80 Dizel almalısın
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-volvo-s80-1-6-drive-94747870/detay
  • Peugeot un 2.0 dizelindeki otomatik vitesi nasil
    1.6 dizeldeki gibi mi?...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-2012-ekstra-dolu-ozel-siparis-ds5-1300-km-fume-hatasiz-boyasiz-95642121/detay


    DS5 iç mekana göz atın.Uzay mekiği gibi araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bgs0 -- 6 Ağustos 2012; 16:19:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    Peugeot un 2.0 dizelindeki otomatik vitesi nasil
    1.6 dizeldeki gibi mi?...

    hayır, tam otomatik şanzıman
  • Sn. kodem, sorularınızın cevabını tahmin ediyorum 508 sayfasından buldunuz, oradan devam ederiz
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.