Şimdi Ara

dђ ғіат аlвeа такımı (26. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18.349
Cevap
73
Favori
1.672.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bişey sorcam albeada ilk önce 1.2 16v 85hp benzinli motor vardı şimdi albea sole de 1.4 fire 77hp benzinli motor var bu iki motordan hangisi daha iyi daha güçlü daha seri
  • araştırıyorum anlarımda dıdık ıncelerım para sayacağız sonuçta.vede kaba tabırla para benım mal onun uyarsa parama alırım :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: COLEM@N


    quote:

    Orjinalden alıntı: albea05


    quote:

    Orjinalden alıntı: COLEM@N

    bugün yeni bir hız denemesi yaptık arkadaşımla birlike. Ankaradaki otobana çıktık , yalnız çok rüzgar vardı ve aracım baya zorlandı.
    4 lastik vakumlu artı rüzgarız bize karşı koymasına rağmen 202 km/h a ulaştım , bu beni biraz üzdü tabi çünkü daha fazla bekliyodum aracımdan. Ama sağlık olsun havalar ısınsın yazlık hız serisi performans lastiklerimle yeniden bi hız denemesi yapıcam Çektiğimiz videoyuda en yakın zamanda sizlerle paylaşıcam arkadaşlar



    arkadaşım aracın motorunu merak ettim 1,3 mü 1,4 mü


    1.4 Benzinli 2007 model.








  • quote:

    Orjinalden alıntı: ft_fatalrhymer

    arkadaşlar bişey sorcam albeada ilk önce 1.2 16v 85hp benzinli motor vardı şimdi albea sole de 1.4 fire 77hp benzinli motor var bu iki motordan hangisi daha iyi daha güçlü daha seri


    1.4 motor fiat'ın geliştirdiği en son motorlardan birisi halen doblo,linea,albea kullanılıyor bildiğim kadarıyla +gp de de var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ft_fatalrhymer

    arkadaşlar bişey sorcam albeada ilk önce 1.2 16v 85hp benzinli motor vardı şimdi albea sole de 1.4 fire 77hp benzinli motor var bu iki motordan hangisi daha iyi daha güçlü daha seri


    Bi yanlışın var üstad , 1.2 16v 'ler 80 hp. 1.4 8v ve 1.2 16v i karşılaştıracak olursak kalkış anında 8 valf araçlar biraz daha ataktır yani düşük devirlerde canlıdır. sıkıştırma oranı daha fazla olduundan kaynaklanır. Ama 16 valfler yüksek devirlerde gösterir kendisini. Benim arkadaşta 1.2 16v var bende de 1.4 8v var bi ara kapıştırdık araçları , malesef geçemedi beni. Kendisi bir o kadarda aracının motorunu açmasına rağmen. Fiatın yeni geliştirdiği bu motor çok süper bişi , en iyi yakıtı ve en iyi bakımı yaptığınız taktirde aracınızda gözle görülür bi canlılık ortaya çıkıyor




  • sanki arabayı biraz pahalıya almışsınız gibi geldi albea sole active 2008 model sıfır 1.4 fıremotor 18.700 ytl tabi lpgsiz
    quote:

    Orjinalden alıntı: ogretmen-1970

    Selam arkadaşlar....

    Ben de Albea 1.2 16V Active Lpg 0 km araç aldım.... Fiyatı 23.750 ytl...845 ytl de kasko yaptırdım...toplam = 24.595 ytl

    Aslını sorarsanız araştırmadan ve soruşturmadan aldım....sadece 1.2 motor gücü ve lpg li olmasından dolayı çok az yakacağına birden karar verip aldım.....bu arabayı kullanan arkadaşlar varsa artılarını ve eksilerini yazarsanız ve şehir içi şehir dışı ne kadar yakıt yakıyor.....az yakması için nasıl kullanmamız gerekiyor....11 yıllık memurum ve ilk defa 0 bir araç aldım. Bu aracı kullanan arkadaşlardan aracın olumlu ve olumsuz yönlerini bilmek için yorumlarınızı bekliyorum...Saygılar....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: COLEM@N


    quote:

    Orjinalden alıntı: albea05


    quote:

    Orjinalden alıntı: COLEM@N

    bugün yeni bir hız denemesi yaptık arkadaşımla birlike. Ankaradaki otobana çıktık , yalnız çok rüzgar vardı ve aracım baya zorlandı.
    4 lastik vakumlu artı rüzgarız bize karşı koymasına rağmen 202 km/h a ulaştım , bu beni biraz üzdü tabi çünkü daha fazla bekliyodum aracımdan. Ama sağlık olsun havalar ısınsın yazlık hız serisi performans lastiklerimle yeniden bi hız denemesi yapıcam Çektiğimiz videoyuda en yakın zamanda sizlerle paylaşıcam arkadaşlar



    arkadaşım aracın motorunu merak ettim 1,3 mü 1,4 mü


    1.4 Benzinli 2007 model.


    Güzel çıkmışsın kardeş rüzgar falanda varsa gayet güzel sonuç...Yazın daha çok hıza çıkarsın...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sakaryamaltepeli

    araştırıyorum anlarımda dıdık ıncelerım para sayacağız sonuçta.vede kaba tabırla para benım mal onun uyarsa parama alırım :)

    Haklısın tabi iyi araştırmak gerek bu devirde 2. el araçlara pek güven olmuyor...
  • 2006 albea 1.3 multijet 40 bin servis bakımı ne kadara mal olur acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: msngn

    2006 albea 1.3 multijet 40 bin servis bakımı ne kadara mal olur acaba


    Yağ , yağ filtresi , yakıt filtresi , sıvı seviyeleri kontrolü ve eksikse giderilmesi , rot balans kontrolü , fren balataları kontrolü ve disklerin temizlenmesi , uygun görülürse carbon clean yapımı , sistem kayışlarının durumları ve gerginlik ayarları , eksoz emisyon/duman kontrolü , turbo yağlama rakoru siltresinin temizliği , manuel vites kutusu yağ seviyesi kontrolü ve daha aklıma gelmeyen bir çok kontrol edilmesi gereken husular var

    Nerden baksan bi 300 ytl tutar işçilikle birlikte.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: COLEM@N


    quote:

    Orjinalden alıntı: msngn

    2006 albea 1.3 multijet 40 bin servis bakımı ne kadara mal olur acaba


    Yağ , yağ filtresi , yakıt filtresi , sıvı seviyeleri kontrolü ve eksikse giderilmesi , rot balans kontrolü , fren balataları kontrolü ve disklerin temizlenmesi , uygun görülürse carbon clean yapımı , sistem kayışlarının durumları ve gerginlik ayarları , eksoz emisyon/duman kontrolü , turbo yağlama rakoru siltresinin temizliği , manuel vites kutusu yağ seviyesi kontrolü ve daha aklıma gelmeyen bir çok kontrol edilmesi gereken husular var

    Nerden baksan bi 300 ytl tutar işçilikle birlikte.

    20.000 Benzinli motorun bakımı ne kadar tutar? (2005)




  • albeasında kaset çalar olupta mp3 dinleyemeyen arkadaşlar, olayı çözdüm sonunda

    daha önce biriki deneme yapıp mp3 çalarıma 12 volt verip yakmamla , çalışmaya ara vermiştim:) bugün kaldığım yerden devam ettim. gövdeye entegre teybin arka tarafında 3 soket yeri var en üstte , CD changer soketi (boş) , ortada hoparlör çıkışları , altta da besleme soketi .
    üstteki yere ankara konya sokaktan aldığım soketi taktım . (biraz uyarlayarak ) soketin diğer ucu lale jack-dişi. en baştaki iki jackı , bir tarafı 3.5 mm stereo (kulaklık jackı ) ,diğer tarafı iki adet erkek lale jakla birleştirdim. mp3 playere taktım , teybi açtım ve oldukça kaliteli bir ses elde ettim.
    artık radyo frekans transmitter yada kaset transmittere ihtiyacım kalmadı .

    püf noktası , teybi açarken aynı anda src (source) ve on tuşuna beraber basmak , teyp açılıp ışık yanınca önce src den sonra on tuşundan sırayla parmakları kaldırmak. ekranda CHANGER yazısı görünüyor , radyo, kasete geçtikten sonra yada kapatıp açınca mp3 dinlemek için aynı işlemi tekrarlamak gerekiyor. (iki düğmeyi beraber kullanarak açmak)

    mp3 player yerine discman de bağlayabilirsiniz.

    ÖNEMLİ NOT : teybin elektrik bağlantısını kestiğiniz anda koruma devreye girer , açılma kodunu girmeden teybi çalıştıramazsınız, kodu bilmiyorsanız teybi sökmeyiniz.







  • resimleri beraber gönderemedim,
    resim 2


  • resim 3

  • quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK


    quote:

    Orjinalden alıntı: COLEM@N


    quote:

    Orjinalden alıntı: msngn

    2006 albea 1.3 multijet 40 bin servis bakımı ne kadara mal olur acaba


    Yağ , yağ filtresi , yakıt filtresi , sıvı seviyeleri kontrolü ve eksikse giderilmesi , rot balans kontrolü , fren balataları kontrolü ve disklerin temizlenmesi , uygun görülürse carbon clean yapımı , sistem kayışlarının durumları ve gerginlik ayarları , eksoz emisyon/duman kontrolü , turbo yağlama rakoru siltresinin temizliği , manuel vites kutusu yağ seviyesi kontrolü ve daha aklıma gelmeyen bir çok kontrol edilmesi gereken husular var

    Nerden baksan bi 300 ytl tutar işçilikle birlikte.

    20.000 Benzinli motorun bakımı ne kadar tutar? (2005)



    Yağ ve yağ filtresi değişimi (1.2 ve 1.4 motorlar için yaklaşık 3 lt. yağ konulur) , Yakıt filtresi değişimi , Hava filtresi değişimi , klima varsa polen filtresi değişimi , bujilerin değişimi , sıvı seviyeleri kontrolü eksikse takviye edilmesi , Bunlara ilaveten işçilik ücreti.

    3 lt. yağ = 43 Ytl. (Selenia 10W-40 Yarı sentetik)
    Yağ filtresi = 5 Ytl.
    Yakıt filtresi = 12,5 Ytl.
    4 Adet buji = 36 Ytl.
    Hava filtresi = 5 Ytl.
    Polen filtresi = 5 Ytl.
    20.000 km veya 12 ay periyodik bakım (İşçilik ücreti ) =80 Ytl.
    Antifirizli motor suyu ve silecek suyu = 20 Ytl.

    Toplam = 206,5 Ytl + %18 Kdv
    = 243,67 Ytl.


    Kendi aracımı yaptırdığım servisin yaklaşık fiyatıdır. Servis yerine dışarda daha uygun fiyata bakım yaptırabilirsiniz




  • Sayın LEBU...
    Gerçekten iyi bir çalışma. Kaç zamandır benimde düşündüğüm birşeydi bu. Hatta servisten araştırdım. Kasetçaların sökülüp yerine mp3 çalarlı falan takılabilen orijinal bir parça var mı diye ama bana olmadığını söylediler. Çünkü daha önce şifre için baya bi uğraştım. Servisten söküp arkasındaki kodu Ankara birmota bildirmeleri karşılığında şifreyi yeniden edinebildim. Bunun üzerine bende dediğiniz gibi mp3-fm transmitterlere yöneldim. Daha almadım ama bir tane almayı düşünüyorum. Radyosunun frekansları iyi yakalayamadığını düşünüyorum (şehir dışında?)(acaba ben mi yanılıyorum?) Yaptığınız işi bende arabamda yapmak isterdim ama bu konuda yeterli bilgim ve deneyiyim yok. Bozmaktan veya zarar vermekten çekiniyorum. Yalnız gerçekten merak ediyorum. O şeyi ordan nasıl çıkarttın be abi???
  • "şey" dediğin kasetçalar mı? eğer o ise önce kaloriferin etrafındaki pano sökülüp, teybin alt tarafındaki iki vidaya ulaşacaksın . ama kodu falan bulduğuna göre teybi daha önce sökebilmişsin demekki.

    birkaç gündür deniyorum , mp3 çaların sesini yükseltmek gerekiyor , kulaklıkla dinlediğimiz ayarda açarsak ses az geliyor . iaraya amfi devresi ekleyen arkadaşlar olmuş , internette başka arabalar için yapanları gördüm. bu da mümkün ama bizim amacımız en az masraf. şarjlı birkaç yedek pille idare ediyorum.
  • Evet kasetçalar. Hayır daha önce sökmedim. Ama şöyle bi göz gezdirdim. Zor gibi görünmüştü. Şifreyide sanayiide çok bilmiş elektrikçi bir ustanın kalorifer peteğindeki kaçağın sebebini öğrenmek için kutup başını çıkarttığında tekrar öğrenmek zorunda kalmıştım (serviste de içeri almadıkları için nasıl söktüklerini göremedim). Anlatıklarına bakarak pek becerebileceğim bişey olduğunu sanmıyorum. Sanırım beni transmitterler paklar.Teşekkürler...
  • Arkadaşlar merhaba.

    Bende de yaklaşık iki aydır kullandığım 2005 1.2 16v dynamic 22.000 km'de bir albea var. Arac inanılmaz güzel. Sahibi ben değilim emaneten bende ancak bir gün bir araba almaya kalkarsam (ki Allah izin verirse bir buçuk ay sonra) albea ilk sıralarda olur. Neyse lafı fazla uzatmadan birkaç birşey sormak istiyorum.

    Öncelikle araç kuşadası gibi bir yerde buzlanma var uyarısı verip duruyor. özellikle akşam saatlerinde. her ne kadar soğuk olursa olsun buzlanma uyarısı vericek kadar soğuk bir yer değil burası takdiriniz. Öyle pek ustalık veya tecrübemde yoktur arabalarla ki nitekim ehliyetim daha yılını bile doldurmadı. Uyarıyı dikkate alıp tamiratı için uğraşayım mı yoksa o kendi kendine buzlanma var diye söylenip dursun mu?

    Bir diğer sorum ise, genel olarak fiat arabalarının ekonomiklik kelimesi ile bağdaştığını biliyodum keza bu forumu okuduktan sonra da kesinlikle albea'nın hele hele 1200 cm3 hacimli bir motorun çok yakmaması gerekir kanaatine vardım. Aynı zamanda 1.2 lt hacimli motorların şehiriçi ve şehirdışı yakıt tüketiminin ekonomik olduğunu biliyoruz. Ancak bizim albeada bu konu hakkında biraz sorunumuz var. İki günde bir, 30 ytl civarında yakıt tüketimim var. Öyle çok fazla da yol yapmıyorum aslında. Km cinsinden hesaplama yapmadım ancak standartları söylerseniz sevinirim. Yakıt tüketimim iyi seviyede olup olmadığını merak ettim.?

    Yorumlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

    Edit: Kelime Hatası Sebebiyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaGNeS -- 12 Şubat 2008; 16:30:53 >




  • sökmek kolay sende yaparsın . şu şekilde :
    ince uçlu ve geniş ağızlı düz bir tornavida ile , kalorifer düğmelerinin altındaki kenarda , soldan sağa doğru tornavidayı sokarak hafifçe kanırtacaksın . panel kendini atar zaten , altı kaldırınca üstte aynı şeklide tornavidayı sokup aşağı bastırarak devam edeceksin . altta 4 , üstte 2 adet ucu maşalı tırnak var maşa dediğim plastik tırnak etrafındaki metal tutamak.
    sonra teybin altında 5 cm falan derinde iki adet yıldız kafalı vida var bunları çıkaracaksın. teybi aşağı devirerek , gerekirse tornavida desteğiyle alacaksın. işini 1 seferde bitirmeye çalış , yapısı gereği bu metal maşalar bir çıkınca ilk hali kadar sıkı tutmuyor. yalama edersen titreşim yapar ses yapar , plastik sesleri duyarsın yolda.

    quote:

    Orjinalden alıntı: inhisarli

    Evet kasetçalar. Hayır daha önce sökmedim. Ama şöyle bi göz gezdirdim. Zor gibi görünmüştü. Şifreyide sanayiide çok bilmiş elektrikçi bir ustanın kalorifer peteğindeki kaçağın sebebini öğrenmek için kutup başını çıkarttığında tekrar öğrenmek zorunda kalmıştım (serviste de içeri almadıkları için nasıl söktüklerini göremedim). Anlatıklarına bakarak pek becerebileceğim bişey olduğunu sanmıyorum. Sanırım beni transmitterler paklar.Teşekkürler...




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.