Arkadaşlar merhaba, Ben foruma yeni üye oldum daha öncce tartışılmış olabilir ama ben bilgi istiyorum. Kayınpeder bir araba alacak şu anda kullandığı araç çok eski bir Opel Rekord yani sizin anlayacağınız bir aracı yıllarca kullanır. Sürüş alışkanlığı hakkında ise Ankara içinde ayda 500 - 600 km yapıyor yıl içinde en fazla 2 ya da 3 kez Ankara Antalya yapar. Süratli kullanmayı sevmez uzun yolda 90 veya 100'den fazla gitmez, ve bilgisayarlı araçlar konusunda da çok fazla bilgili değildir. Bütün bu alışkanlıklarından dolayı ben kendisine Dacıa Logan SW önerdim 5 kişilik olanlardan. Sizce böyle bir sürüş alışkanlığına sahip birisi için bu öneri iyimidir? Muhtemelen sıfır alacak, bu modelin bilinen açıkları nelerdir, 65 yaşında birisi rahat kullanabilirmi? Önerlilerinizi ve bilgilendirmenizi bekliyorum yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Sakınnn!!! Şahsi fikrimdir; babam için de aynı durum söz konusu... Elektronik aletlerden pek anlamaz, yılların şöförü olmasına rağmen yaşının getirdiği bazı olumsuzluklar var. Bizde Logan sedan olmasına rağmen sırf arabanın boyutları nedeniyle şuan aldığımıza pişmanız diyebilirim. Babamın boyu kısa olduğu için arabanın burnunu görmek sorun oluyor. Bu araçların burun yapısı da gayet eğimli. Koltuk yükseklik ayarı olmadığı için de aracın burnunu göremiyorsunuz. Bizim garaja girişlerde, çıkışlarda sorun olabiliyor bu. 65 yaşındaki bir insanın refleksleri, hareket kabiliyeti, dikkati 30 lu yaşlardaki bir insanla aynı olamaz. Logan MCV'yi sakın düşünmeyin, hatta Logan sedanı bile düşünmeyin derim. Babam şuan biraz daha para koyup Yaris almadığına pişman... Ben şahsen Yaris ya da Micra tavsiye ederim. Tipi her ne kadar hoşuma gitmese de, bir erkeğe yakıştıramasam da Micra tam bir şehiriçi arabası. Dönüş çapı oldukça kısa, direksiyonu Logan'lara kıyasla daha seri ve yumuşak...Şu anda da 1.2 motorunun fiyatı 20bin YTL nin altında diye biliyorum...Bir değerlendirin derim...
Sürekli şehir içinde (yoğun trafik) içerisinde mümkün olduğu kadar ufak araç kullanmak hem mantıklı hemde ekonomik olarak kabul edilebilir. Bizim gibi aracını çok amaçlı kullanmak ve boyutlarına göre ekonomik olması çok daha önemlidir. Yılda iki-üç defada olsa uzun yola gitmek, çoğu zamanda yılda 10-15 defa bol bagajlı eşyalı yol yapmak için aracım ideal olarak kabul ederim. Benim şartlarımda Nissan micra, Toyota Yarisi Bedava versen almam çünkü hiç bir işime yaramaz. Ama Ank. bir yerde sadece işe gidip gelme amaçlı düşünürseniz tabiki evet. Bu bahsedilen araçlar genelde avrupada ikinci araç olarak alınır, eşler, yaşlı ebebeyinler kullansınlar diye. Bizim yaşlı kimsemiz yok, dahası ikinci bir araç alma şansımız yok. Memur adamız rüşvet yedi derler işin şakası. Birde araçlar için verdiğiniz fiyat sanki yanıltıcı eğer sıfır diye düşünüyorsan daha yüksek fiyatlı olduğunu sanıyorum. 23-24-26 000 ytl gibi. Bu araçların bagajları çok az mesela opel corsanın daha geniş bağajı var, clio hatbeckin kide öyle. Logan aracların yapısı gereği, boyu kısa insanlar için pek uygun olmayabilir, ama normal boyutta, boyu uzun, iri yapılı, kilolu insanlar için tam uygun bir araç, kısa boyluların minder takviyesi yapması gerekir diye düşünüyorum. Loganlar tam bir otomobil özelliklerinden ziyade mvc arası bir araç, ne otomobil, ne münibüs. Bunun eksi yönleri sizinde bahsettiğiniz kısa boylu insalar için sorun olması ve yol tutuş eksileri, artıları ise bu araca alıştınızmı, diğer sedanlara binince insan trafikten korkar duruma geliyor, bu da aracın yüksek yapısının güven arttırdığını söyleyebilirsiniz. Yol ve trafik akışı hakimiyetini kendinizde hissediyorsunuz. Zorunlu olarak aracını satanların dışında Loganını satanlar normal sedan aldıklarında logandaki yükseklik duygusunu kaybedince içlerinde uzun süre endişe taşırlar, bunu söylemeselerde hisler değişmez. Ama tabi bir jeep almadıysalar. Bir taksici arkadaş loganın eksilerini yazarken fren sisteminiden bahsetmiş, frene basınca arkalar öne geliyor diye. Aracım 30 000 kmde, 4. yılında ilk defa geçenlerde uzun yolda hızlı iken çok sert bir fren yaptım ciddi bir risk dolayısıyla İnanın aracın dengesi hiç bozulmadı ve bana daha fazla güven verdi. Sanırım arkadışın aracının frenlerinde veya lastiklerinde sorun var. Verdiğimiz paraya aldığımız hizmet inkar edilemez. 4 yıldır sorunsuz kullanıyorum, inşallah daha bir uzun süre kullanırım. Logancı dostlarada uzun süre kullanma temennisiyle.
arkadaşım ne yazdıklarını anlamadım iyi yönde mi kötü yöndemi yazdınız ama ben ce çok güzel bi araç sadece içeriye fazla motor ve asfalt sesi içeriye çok geliyor napılabilir bilmiyorum bu zieabart oses yalıtım sistemi var acaba işe yarar mı teşekkürler
SLM ARKADAŞLAR DÜN ARABAMI DENEME SÜRÜŞÜNE GÖTÜRDÜM YOL TUTUŞU GAYET MÜKEMMEL ÇOK BEĞENDİM 140 LA ŞEHİR DIŞINDA VİRAJA GİRDİM BANAMISIN DEMEDİ SÜPER VALLA HER GEÇEN GÜN DAHADA SEVMEYE BAŞLADIM.DAHA 200KM. DE 165 VURDU AMA DEDİĞİNİZ GİBİ FAZLA ZORLAMASAM İİ OLUR :D. YAKIT OLAYI ŞÖYLE ŞEHİR İÇİ ŞEHİR DIŞI : 200 KM DE 12 LT. GERÇEKTEN İÇERİ SES ALIYOR BUNA BİR ÇÖZÜM BULMAM LAZIM YALITIM YAPTIRAN ARKADAŞLAR VARMI BİZE Bİ TAVSİYEDE BULUNABİLİRMİ.HERKESE HAYIRLI KAZASIZ BELASIZ GÜNLER DİLERİM...23 DACIA 800
HA BU ARADA 88 MODEL 124 KASA 250 D M VARDI ONDAN İNDİM DACIA YA BİNDİM HİÇ PİŞMAN DEĞİLİM DACIA YA BİNMEK İSTEYENLERE DUYURULUR.
TEĞMEN KARDEŞİM ARACI 24,000 YTL YE ALDIM PAKET 1 REFLEKS GÜMÜŞ RENGİNDE RESİMLERİNİ YAYINLAYACAĞIM AMA BAGAJ YÜK GİZLEME PERDESİNİ FALAN TAKAYIM BİDE KOLÇAK SONRA SİZLERDE GÖRÜP FİKİRLERİNİZİ BEYAN EDEBİLİRSİNİZ GRŞ.
slm arkadaşlar yalıtım konusunda ziebart yapıyolar ama güzel olmuyo bazı yerleri maskelemeden yani iice kapatmadan uygulayınca olur olmadık yere gidiyo ve problem oluyo civatalar felan açılmıyo bence bir boyacıya gitsen ben al yapı malzemesi attirmak istiyorum desen o yardımcı olur sanırım hem hdaha titiz ve iyi yapılır faydası oluyor tabi üretirken maliyetten düşmek için bazı şeylerden kaçınılmış bizde bunları tamamlıycaz işte sesi azaltırsın buna emin ol bence
bu sesle ilgili daha önce yazmıştım
gerek uygulaması gerek kapladı alan bakımından en avantajlısı bı vip araclar yapılırken kullanılan parlak folyo benzeri ses yalıtımı ve izolasyon süngeri kullanmak
zaten araclar en cok kapıdan ses alıyor kapı içlerine uygulandığında önemli ölcüde ses azalır birde bagaj içi vede taban tavan döşemesinin altına yapılırsa cok sessiz bir ortam yakalanmış olur tabi lastikleride değiştirmek gerekiyor araştırmalarıma göre en sessiz en sessiz lastik yumuşak hamurlu olan nokian H serisi
tabi bu yalıtım malzemelerini nerden bulucaz ben bakıyorum bulamadım bu vip arac yapan yerler nerden alıyor bilmiyorum sanayide baktım yok olanda zift paketlemişler vs. o uzun iş zaten...
araştırıyorum ama o malzemeyi nerden bulabilirim diye bulunca yazarım... fiyatnı tam olarak özelliğini...
quote:
Orjinalden alıntı: crepis
Buradan seksanddirt kardeşimi kınıyorum sebebi ise yanar döner olduğu için (sakın yanlış anlaşılmasın) çünkü geçmiş yazılarında böyle konuşmuyodu.
Araç alacak arkadaşlara şahsi tavsiyem piyasada altı aylık bir yaşında 15-20 bin kmlerde bir sürü araç var sıfır araç almak yerine temizinden az km yapmış km si ile oynanmamış bi araç bulmaları marka önemli değil...... Belli kriterleri olduktan sonra işimizi gören en uygun fiyatlı ve işletim gideri en mantıklı olan araçlardan alınabilir. Bi örnek vereyim 2006 yılı nisan ayında 38000 (otuzsekizbin ytl) ye citroen picasso aldık bi arkadaşa bundan bir iki ay önce aynı arkadaşın bacanağına 2007 model 30 binde hatasız aynı citroen picasso yu 25 bin ytl ye alındı gerisini siz düşünün
Sözlerimize dikkat edelim; ben de sizi kınıyorum!!! Ben yanar-döner değilim. Sadece körü körüne fanatik değilim, olaylara objektif yaklaşabiliyorum. Yazdıklarımın hala arkasındayım. Yukarıya yazdığımı da tekrar okursanız belki daha iyi anlayabilirsiniz. Ben yazdıklarımın arkasındayım sonuna kadar.
Şuan Logan aldığımıza pişmanız diyebilirim; ama bu Logan'ı sevmediğimiz ya da Logan'ın kötü bir araç olduğu anlamına gelmiyor. Sadece babam kullanmakta zorlanıyor artık ve garaja giriş çıkışlarda sorun yaşayabiliyoruz. Onun haricinde gayet zevk aldığım bir araç... Sonuç olarak düşünürseniz 65 yaşındaki bir insan Logan'ı mı daha iyi kullanır yoksa Yaris ya da Micra'yı mı??? Ayrıca ben o arkadaşa tavsiye verirken bagaj büyüklüğü gibi şeyleri kesinlikle kıstas olarak kabul etmedim; vurgulamak istediğim tek nokta araçların küçük olduğu ve kullanımlarının kolay olduğuydu! Aynı sınıfta olmalarına rağmen Grande Punto, Clio III ya da Corsa da tavsiye etmedim farkındaysanız!!! Ben ne yazdığımın/yazmadığımın farkındayım; umarım herkes de benim kadar bunun farkında olur! Herkese kolaylıklar diliyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: yukobir
Sürekli şehir içinde (yoğun trafik) içerisinde mümkün olduğu kadar ufak araç kullanmak hem mantıklı hemde ekonomik olarak kabul edilebilir. Bizim gibi aracını çok amaçlı kullanmak ve boyutlarına göre ekonomik olması çok daha önemlidir. Yılda iki-üç defada olsa uzun yola gitmek, çoğu zamanda yılda 10-15 defa bol bagajlı eşyalı yol yapmak için aracım ideal olarak kabul ederim. Benim şartlarımda Nissan micra, Toyota Yarisi Bedava versen almam çünkü hiç bir işime yaramaz. Ama Ank. bir yerde sadece işe gidip gelme amaçlı düşünürseniz tabiki evet. Bu bahsedilen araçlar genelde avrupada ikinci araç olarak alınır, eşler, yaşlı ebebeyinler kullansınlar diye. Bizim yaşlı kimsemiz yok, dahası ikinci bir araç alma şansımız yok. Memur adamız rüşvet yedi derler işin şakası. Birde araçlar için verdiğiniz fiyat sanki yanıltıcı eğer sıfır diye düşünüyorsan daha yüksek fiyatlı olduğunu sanıyorum. 23-24-26 000 ytl gibi. Bu araçların bagajları çok az mesela opel corsanın daha geniş bağajı var, clio hatbeckin kide öyle. Logan aracların yapısı gereği, boyu kısa insanlar için pek uygun olmayabilir, ama normal boyutta, boyu uzun, iri yapılı, kilolu insanlar için tam uygun bir araç, kısa boyluların minder takviyesi yapması gerekir diye düşünüyorum. Loganlar tam bir otomobil özelliklerinden ziyade mvc arası bir araç, ne otomobil, ne münibüs. Bunun eksi yönleri sizinde bahsettiğiniz kısa boylu insalar için sorun olması ve yol tutuş eksileri, artıları ise bu araca alıştınızmı, diğer sedanlara binince insan trafikten korkar duruma geliyor, bu da aracın yüksek yapısının güven arttırdığını söyleyebilirsiniz. Yol ve trafik akışı hakimiyetini kendinizde hissediyorsunuz. Zorunlu olarak aracını satanların dışında Loganını satanlar normal sedan aldıklarında logandaki yükseklik duygusunu kaybedince içlerinde uzun süre endişe taşırlar, bunu söylemeselerde hisler değişmez. Ama tabi bir jeep almadıysalar. Bir taksici arkadaş loganın eksilerini yazarken fren sisteminiden bahsetmiş, frene basınca arkalar öne geliyor diye. Aracım 30 000 kmde, 4. yılında ilk defa geçenlerde uzun yolda hızlı iken çok sert bir fren yaptım ciddi bir risk dolayısıyla İnanın aracın dengesi hiç bozulmadı ve bana daha fazla güven verdi. Sanırım arkadışın aracının frenlerinde veya lastiklerinde sorun var. Verdiğimiz paraya aldığımız hizmet inkar edilemez. 4 yıldır sorunsuz kullanıyorum, inşallah daha bir uzun süre kullanırım. Logancı dostlarada uzun süre kullanma temennisiyle.
Geçtiğimiz aylarda Türkiye'den bir otomobil dergisinin 20.000 ytl'nin altındaki araçlarla ilgili bir incelemesi vardı; Nissan Micra da bu araçların içindeydi! Yaris Micra'dan daha güncel bir model olduğu için fiyatı daha yüksek tabi ki; ama Yaris için 20.000ytl'nin altında gibi birşey söylemedim zaten. Hala incelerseniz Nissan Micra'nın 19,990 ytl'den başlayan fiyatlarla satıldığını görebilirsiniz. Yarisler de 26,000 ytl civarında...
quote:
Orjinalden alıntı: mcv1976
arkadaşlar sadece 1500 km ye kadar 2500 devir i geçmeyin diyor siz 2000 km ye gelmişiniz bence size serbest
ben galeriden aldığımda arabayı 6000 km ye kadar geçme dediler ben geçmeyide düşünmüyorum çünkü motor hala yeni fazla sıkıştırmak iyi değil,araba zaten gittikçe açılıyor ileride daha da açılacaktır motor
açıkcası yol sesi içeriye geliyor ama o kadar da rahatsız etmiyor bence,zaten arabada her türlü sökme delme işlemine karşıyım çünkü arabanın orjinalliği bozuluyor mesela sırf arabanın döşemesi yada her hangi bi yeri delincek diye perde bile taktırmıyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: bloody24
quote:
Orjinalden alıntı: mcv1976
arkadaşlar sadece 1500 km ye kadar 2500 devir i geçmeyin diyor siz 2000 km ye gelmişiniz bence size serbest
ben galeriden aldığımda arabayı 6000 km ye kadar geçme dediler ben geçmeyide düşünmüyorum çünkü motor hala yeni fazla sıkıştırmak iyi değil,araba zaten gittikçe açılıyor ileride daha da açılacaktır motor
açıkcası yol sesi içeriye geliyor ama o kadar da rahatsız etmiyor bence,zaten arabada her türlü sökme delme işlemine karşıyım çünkü arabanın orjinalliği bozuluyor mesela sırf arabanın döşemesi yada her hangi bi yeri delincek diye perde bile taktırmıyorum.
aynen katılıyorum kardeş
23 DACIA MCV DAHA ARAÇ 200 KM DE DİYORSUN VE 160 KM hız yapıyorsun bu sence doğru bişeymi.ben en son 140 km e hız a çıkabildim çünkü 2500 devir i geçmeyin diyorla
arkadaşım depoyu kaç a fullledin şu an kaç km desin ne kadar yakıyor anlayabildinizmi 160 km hızla giderken ses olayı nasıl çok rahatsız ediyormu
arkadaşlar ciddi ciddi bu ses olayı canımı sıkıyor zebart yapıyorlar 350 ytl ye ama %30 azalır diyolar
quote:
Orjinalden alıntı: mcv1976
23 DACIA MCV DAHA ARAÇ 200 KM DE DİYORSUN VE 160 KM hız yapıyorsun bu sence doğru bişeymi.ben en son 140 km e hız a çıkabildim çünkü 2500 devir i geçmeyin diyorla
arkadaşım depoyu kaç a fullledin şu an kaç km desin ne kadar yakıyor anlayabildinizmi 160 km hızla giderken ses olayı nasıl çok rahatsız ediyormu
ben daha depoyu hiç fullemedim ama araba şehir içinde yaklaşık 150-155 arası yakıyor daha da düşer gibi geliyor çünkü rodaj döneminde araba
arkadaşlar bu kadar hız neden yapıyorsunuz anlamadım??ambulans değilsiniz, polis arabası değilsiniz.aceleniz nedendir??canınıza kastmı etmek istiyorsunuz..100-120 neyinize yetmiyor. hem benzin sarfiyatını bu şekilde bulamazsınızki!!! 160km hızla giderken tabikii ses rahatsız eder devir 5000-5500 oluyordur heralde??? lütfen daha aklı başında kullanalım.
quote:
Orjinalden alıntı: mcv1976
23 DACIA MCV DAHA ARAÇ 200 KM DE DİYORSUN VE 160 KM hız yapıyorsun bu sence doğru bişeymi.ben en son 140 km e hız a çıkabildim çünkü 2500 devir i geçmeyin diyorla
arkadaşım depoyu kaç a fullledin şu an kaç km desin ne kadar yakıyor anlayabildinizmi 160 km hızla giderken ses olayı nasıl çok rahatsız ediyormu
arkadaşlar gerçekten bahsettiğiniz hızların şakası yok.
Bu arada ben herkes bilir zannediyordum ama babam bile bilmediğini söylediği için siz,nlede paylaşmak istedim.Çoğumuz gece geç saatlerde filan tramvay yoluna gireriz.Babamda sabah namazı için sultanahmete giderken girmiş birazda hızlıymış 3. vitesteydim diyor.Önlastiği raya düşürmüş ve arabanın kontrolünü kaybetmiş spin atmış.Aracı devirmekten ve kenardaki betonlara vurmaktan çok korkmuş, arabayı parçalayacaktım diyor.Benim başıma daha önce bisiklette geldiği için biliyordum.Sizinde aklınızda bulunsun özellikle yağmurda filan tramvay rayı kaydırıyor.
beyaz logan'ın yeni resimleri ve nette bulduğum 20 plakalı bir logan.
quote:
Orjinalden alıntı: emretopbas
DACIA LOGAN İLE İLGİLİ YETKİLİ SATICILARDA SERVİSLERDE BİLE KOLAY KOLAY BULAMAYACAĞINIZ BİLGİLERİ BU KULÜPTE BULABİLİRSİNİZ.
DEĞERLİ DACİA LOGAN DOSTLARI ARTIK FACEBOOK TADA BİR GRUBUMUZ VAR
DACİA LOGAN CLUP
DACIA
İlk atölyeleri 1943 yılında uçak parçası üretmek üzere Romanya�da kurulan DACIA, 60 yıllık geçmişin ardından, dünya devlerinden olan Renault Grubu�nun bir markası olarak günümüzde de yoluna başarıyla devam etmektedir.
Renault�un hızla büyümekte olan otomobil pazarında atılım yapma ve bu pazarda satışa sunulacak eksiksiz bir ürün yelpazesi ile tüketici karşısına çıkma hedefi doğrultusunda satın aldığı DACIA, fabrika modernizasyon çalışmalarının ardından bugün, bulunduğu tüm pazarlara modern teknolojiye sahip, tüketici beklentilerine önem veren, kaliteli ve uygun fiyatlı ürünler sunan bir marka haline gelmiştir.
Dacia, Romanya otomobil pazarının %50�sini halen elinde bulundurmaktadır.
Renault Grubu tarafından satın alınmasının ardından büyük ve önemli bir dünya projesi için kaynaklarını seferber eden DACIA, Romanyadaki endüstriel dönüşümüne hız verirken, Türkiye gibi büyük ve önemli bir pazarda da hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik olarak kendi sermayesi ile doğrudan yapılanmayı seçmiştir. Bu doğrultuda DACIA Türkiye, 17 Aralık 2002�de Dacia Otomobilleri Satış, Satış Sonrası ve Dağıtım Hizmetleri LTD. ŞTİ. (DOSSD DACIA) adıyla tüzel kişiliğine kavuşmuştur.
Bu tarihten sonra DACIA Türkiye Satış ve Satış Sonrası Şebekesi oluşturulmaya başlanmıştır.
2003 yılının Eylül ayında yeni marka kimliğinin ilk ürünü olan �SOLENZA� lansmanı ile Fransız Renault Grubunun bir markası olarak Türk otomobil pazarında yerini alan DACIA, bu pazar için önemli proje ve hedeflere sahiptir . DACIA, Renault bilgisine ve teknolojisine dayalı, modern, geniş satış ve satış sonrası ağı ile desteklenen ürünleri sunmak amacıyla Türkiye�de bulunmaktadır.
Bugün itibarıyla DOSSD DACIA'nın Türkiye�nin her bölgesinde yer alan 63 Yetkili Satıcısı ve Servisi aracılığıyla, Renault teknolojisi ile üretilen DACIA modellerinin satış ve satış sonrası hizmet ağı olarak ortak ürün özelliklerinden gelen know-how avantajı Türk müşterisinin memnuniyetine dönüştürülmektedir.
DACIA'nın Tarihçesi
1943 Uçak parçası üretmek üzere ilk atölyelerin yapımı 1966 Pitesti Otomobil Fabrikasının inşası 1968-78 Renault ile işbirliği Renault R8 modelinin lisansıyla DACİA 1100 lansmanı R12 DACİA 1300 Berlina lansmanı 1995 %100 Romen yapımı olan ilk otomobil Dacia Nova lansmanı 1998 2 milyonuncu Dacia'nın üretimi 1999 Dacia groupe Renault markası %51 oranında hissenin Renault tarafından alınması 2000 GMP Renault ile donatılan Dacia SuperNova lansmanı 2002 Hisselerin %99'unun Renault kontrolüne geçişi ve F8Q dizel motoruyla donatılan Pick-Up Dizel modelinin lansmanı 2003 Yeni marka kimliğinin ilk ürünü Solenza lansmanı 2004 Yeni model Dacia Logan'ın Paris'te dünya lansmanı yapıldı.
Teknik Özellikler..........http://www.dacia.com.tr/?mod=teknikozellikler
selam abiler ben bu siteye yeni üye oldum.bende dacia logan hastasıyım.özellikle mcv(station) modeli işim için çok uygun(soğutma ve beyaz eşya teknikeriyim). benim müsadenizle sizlere bir sorum olcak.dacia logan mcv modeli nin kamyonet olarak değerlendirildiği söylentisi var.doğrumu?yeni bir yasa ile kamyonetlerden K1 belgesi istenecekmiş.bende de anadol 1,6 kamyonet var sırf bunun için arabamı satılığa çıkardım.Şimdi dacia logan mcv modelini düşünüyorum aynı sıkıntıyı çekmek istemiyorum.beni bu konuda aydınlatırsanız sevirim. ayrıcawww.dacia.com.tr sitesinde fiyat listesinin altında''N1 hafif ticari araç olarak tescil edilmektedir.'' şeklinde bir yazı bulunuyor(hem mcv hem sedan modelinde bu yazı var).bu ne anlama gelmektedir?
quote:
Orjinalden alıntı: bloody24
quote:
Orjinalden alıntı: mcv1976
23 DACIA MCV DAHA ARAÇ 200 KM DE DİYORSUN VE 160 KM hız yapıyorsun bu sence doğru bişeymi.ben en son 140 km e hız a çıkabildim çünkü 2500 devir i geçmeyin diyorla
arkadaşım depoyu kaç a fullledin şu an kaç km desin ne kadar yakıyor anlayabildinizmi 160 km hızla giderken ses olayı nasıl çok rahatsız ediyormu
ben daha depoyu hiç fullemedim ama araba şehir içinde yaklaşık 150-155 arası yakıyor daha da düşer gibi geliyor çünkü rodaj döneminde araba
selam sayın abim.bende sizler gibi dacia logan hastasıyım.mcv modelini işim için düşünüyorum ama ruhsatta kamyonet olarak tescil edildiğini söylediler ve sana o araba gelmez vergisi yüksek olur dediler.Gördüğüm kadarıyla siz mcv modelini kullanıyorsunuz.bu söylenti doğrumu)aracınızın ruhsatında kamyonetmi yazıyor?aracın yıllık vergileri,giderleri,yakıt tüketimi nasıl?bana yardımcı olursanız sevinirim.
İstanbul, akaryakıta 1 kuruş zamla kültür başkenti olacak
Ağır vergi yükü bulunan akaryakıta bir zam da İstanbul Avrupa Kültür Başkenti projesi için geliyor. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nun kabul ettiği Amme Alacakları Kanunu’nda değişik getiren tasarıya eklenen önergeye göre, organizasyona kaynak yaratmak için litre başına benzinde 1.5 YKr, motorinde 1 YKr pay alınacak. Buna paralel olarak solvent türlerinin vergisi de 1.5 YKr artırıldı. Düzenleme vergi üzerinde zam olduğu için tüketiciye aynı oranlarda yansıyacak. Böylece üç yılda 720 milyon YTL toplanacak.
Yeni zamlar geliyor depolarınızı fulleyin arkadaşlar ben eminim ki o 1 krş ile kalmaz