Şimdi Ara

CRUISE CONTROLLE HIZLANMA GAZA BASARAK HIZLANMADAN NEDEN DAHA KOLAY

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kısaca özetleyim. Otomatik vites araçlar için konuşuyorum. Pedalı halıya yapıştırıp hızlanmaya çalışırsanız şanzımanın tipine göre değişik etkiler görülür.

    Ancak ben ne zaman cruise kontrolde bulunan artı tuşuna seri bir şekilde basarsam araç sanki hiç vites yokmuş gibi hızlanıyor. Elbette vites düşürdüğünü duyuyorum ama gaza basmaktan daha temiz bir hızlanma sunuyor gibi geldi.

    Gidip bir yüzümü mü yıkayım yoksa



  • Yüzünüzü yıkamanız daha hayırlı sanırım. El gazına seri basarsanız araç o tepkimeyi yakalayamadığında daha da üzücü oluyor bence.
  • Bana da öyle geliyor ancak psikolojik bence. Aracım megane. Gazı köklersem gayet seri gidiyorum ancak cruise ile hızlarsam sanki araba kuduz köpek gibi yeri deliyor ;)

    Birinde ayakla basıyoruz,onun verdigi bir icgüdü var. Digerinde de gaza basmadıgımız icin arabayı hızlandırdıgımızda o psikolojiye giriyoruz ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birince daha sabit bir hızlanma oluyor ama normal gazdan daha yavaş oluyor genelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski aracımda bariz daha iyi hızlanıyordu Araç. Manuel astra g.
    Ben gaz pedalindandir diye düşünüyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaza siz Basmadığınız için psikolojik olarak öyle hissediyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlaşıldı daha uyanamamışım. Yalnız benim araçta Megane bir fark yoktur değil mi diğer araçlardaki cruise control sistemlerinden. Yani hepsinde sistem aynı herhalde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeepNote -- 12 Nisan 2016; 12:02:54 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Anlaşıldı daha uyanamamışım. Yalnız benim araçta Megane bir fark yoktur değil mi diğer araçlardaki cruise control sistemlerinden. Yani hepsinde sistem aynı herhalde

    Sistem aynıdır. Sonucta ecuya gönderiyor. O da aracı hızlandırıyor.

    Bir örnek daha verirsek 70 le gidiyorum örnegin. 100 e bir anda cıkarıyor. Araba yapıstırıyor koltuga. 100 e gelir gelmez de tak diye kesiyor gücü. O anı yasamakta güzel bir duygu. Sanki yüksek motorlu araba kullanıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle hocam. Bu arada fren kontrollü cruise kontrol kullanmıştım Bmw'de o daha büyük keyif. Ayağınızı gazdan kestiğinizde öyle keyifli, ufak ufak dokonuşlar yapıp eski hızınıza getiriyor ki anlatamam
  • 120 ile gidiyorum 5. vites. gazı köklüyorum hızlanıyorum 115 beygir gibi
    120 ile gidiyorum 5. vites cruise controlle hızlanıyorum 115 beygir gibi değil de 130 beygir gibi. Psikolojik olduğunu düşünmüyorum ama neden böyle olduğunu da bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    120 ile gidiyorum 5. vites. gazı köklüyorum hızlanıyorum 115 beygir gibi
    120 ile gidiyorum 5. vites cruise controlle hızlanıyorum 115 beygir gibi değil de 130 beygir gibi. Psikolojik olduğunu düşünmüyorum ama neden böyle olduğunu da bilmiyorum

    Hocam bana da öyle geliyor ama hocalar teşhisi koydu psikolojikmiş, ne diyeyim
  • hocam bende kendim basarken 160-170'de hissettiğimi cruze'da 110'da hissediyorum, kontrolü arabaya bırakmanın verdiği bir durum olsa gerek. bence psikolojik.
  • Bende durum farklı, cc ile daha yavaş hızlanıyor. Sanırım tasarruf odaklı ayarlamışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende focus vardı

    5 sene kullandım cc sürekli kullanırdım.

    cc kesinlikle ayak pedalından daha iyi hızlanıyor. sebebini hiç bir zaman anlayamadım ancak psikolojik olmadığına eminim.
  • Ne farkeder ikisinde de aynı gaza yükleniliyor. Pedal hissiyatı ile ilgili diye düşünüyorum. Yani gaza bastığımız zamanki süre ve beklentilerle alakalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunu bende farkettım ,CC ıle sakın sakın 120kmh ıle ılerlerken herhangı bır sebeple frene basıp yavaşlıyorum ,tabı kı CCdevredışı kalıyor
    tekrardan RES tuşuna bastığımda ,arac belırlenen hıza ulaşması için, sankı roketleme yaparak hızlanıyor
  • eko33 E kullanıcısına yanıt
    Bencede psikolojik kesinlikle değil teknik bir açıklaması olmalı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden daha kolay çünkü sizden daha doğru, gözeterek yapıyor işini
    Ölçmeden bunu bilemezsiniz.
    Cruise uygulamaların hepsi aynı değil neyin konuşulduğu da önemli adaptive sistemlerin bile her biri aynı değil. Gerçi çoğunluk kitlerin öyle devasa farkları yok.
    Daha lineer, stabil akselerasyon çizgisinde ivmelenme gösterdiği için öyle gelir bazı insanlara. Kimisi inişleri çıkışları az, kahve içme rahatlığında ki sürati daha yüksek sürat zanneder. Biraz kas geriliminin düşük olmasıyla algıların daha açık pozisyonda olması ilgisinde sanırım.
    Sizden daha iyi ivmelenme ortaya koyabileceği de sistem bağımlı doğrudur iyi akselerasyon öyle rast gele pedalı yapıştırmakla olmaz hele ki aracını tanımıyorsan devrini, şanzımanının pozisyonunu gözetirsen olur performans dünyasında oturmuyorsun senin gazı köklemen lastiklerin aynı oranda dönmesi demek olmuyor :) CC ecu'a bağlı çalışır karışımı idealini okur otomatik şanzımanlarda D konumdaysa özellikle kontrol elektronik olarak tamamen ondadır en ideal çizgiyi hızlıca çizer ve uygular. Biraz bilgisayardan daha hızlı çöp adam, temiz düz çizgi çizememek gibi.
    Tabi bunu yaparken de fazla gürültü çıkarmamaya çalışır işte o yüzden iyi ayak, gözlerden daha iyi değildir çoğunlukla.
    Piyasada pedal, şanzıman kullanmayı bilen gayet az adam görürüz hatta bu yüzden bunlar dsg felan şanzımanın sık sapıttığını bile fark etmez mükemmel sanan tiplerdir :)
    Ölçemediğinizde çoğu şey boştur şu hızlanma, tüketim verileri gibi algılardan ibaret kalır eh napalım racelogic gibi aparatlarda bir türlü ucuzlamaz ki kolayca elinizde olsun.




  • Sorunuz bence araçtan araca değişebilecek bir cevaba sahip. Tüm araçlar aynı tepkiyi vermiyor otomatik ve cruise control donanımına sahip olmasına rağmen.

    Kendi aracımda adaptif cruise control ile ilerlerken diyelim sol şeride yavaş bir araç atladı (kamyonet vs gibi) 60km/s hıza düştünüz ve sizin belirlediğiniz hız 140km/s, önünzdeki araç çekilince, ne yavaş yavaş hızlanıyor, ne de dip gaz yapar gibi hızlanıyor. Ortalama bir şekilde hızlanıyor fakat bence daha yumuşak bir şekilde hızlanabilir. Yani vites düşürüp biraz devirleri yükselterek bağarttırarak hızlanıyor. Buda benim hoşuma gitmiyor açıkcası. Bununda araç menüsünde bir seçimi bulunmuyor ve bence bulunmalı. Tıpkı otomatik klima misali yavaş, orta ve hızlı bir şekilde ayarlanan hıza çıkma gibi bir seçenek sunmalı bence. Beni rahatsız ediyor bu ani hızlanması.
  • Bence olayin o kadar teknik bir acıklaması yok. Sonucta arabanın gücü belli beygiri belli. Gaza köklemesine basıyorsun ki arac en iyi sekilde hızlansın. Cruise den de arttırınca aracta aynısını ecu ile yapıyor tabi haram beygirler devreye girmiyorsa.

    Bence ideal tork la vs de alakasi yok. Sonucta cruise u ayarlarken hep ideal tork bandında ayarlamıyoruz. Yüksek devir cevirirken de cruise u ayarlarsın düsükte de.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.