Şimdi Ara

CR-V Nasıl Yani?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Honda'nın motor ve şanzıman seçeneklerindeki tutarsızlığı görünce çok şaşırdım. Acaba ben mi büyütüyorum?

    1.6 Motor seçeneğinde sadece dizel motor ve manuel şanzıman mevcut. 0-100 km performansı 11.2 sn

    2.0 Motor seçeneğinde ise sadece benzinli motor ve otomatik şanzıman mevcut. Ve en can alıcı kısmı: 0-100 km performansı 12.3 sn


    Hadi bakalım sıradan bir müşteri gibi düşünelim. Vergi avantajından dolayı 1.6 motor almak istiyoruz ama otomatik şanzıman mevcut değil. Bu zamanda manuel araba alınmaz artık. "Hadi vergiye göz yumalım. Vergisi fazla olsun ama otomatik olsun" deyip 2.0 motora yöneliyoruz. Ama o da ne? 2.0 motoru almaya kalkarsan hem dünya kadar para ödeyeceksin, hem vergi şişecek, hem yakıt masrafın artacak, hem de bu kadar zahmetin yanında arabanın performansı düşecek.

    Ya hem motoru büyütüp hem dizel yerine benzinle çalıştırıp, aynı zamanda performansını düşürmeyi nasıl becerdiniz?


    Bu nasıl iş? Nasıl satıyorlar bu CR-V'leri?

    http://honda.com.tr/otomobil/yeni-cr-v/teknik-ozellikler/16-dream
    http://honda.com.tr/otomobil/yeni-cr-v/fiyat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Querorz -- 28 Kasım 2013; 0:41:59 >







  • Satmıyolar ki ...
  • Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?
  • 90'lardan kalma teknolojiye sahip otomatik vitesi koyarsan olacağı budur. Ben Honda'nın 4 ileri otomatik vitesten 5 ileri otomatiğe geçmesini bile başarı sayıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    Kesinlikle katılıyorum.

    98 Model CR-V sattım 2.0 motor 128hp 4 ileri tork convertörlü tam otomatik. 0-100 12.5 saniyeydi.
    2006 model impreza aldım 2.0 motor 5 ileri manuel 160 hp 0-100 8.8 sn.

    Pişmanım. Kaç kere 0-100 kickdown yapıyorum ki? O kaymak gibi akıp giden otomatik yerine zırt bırt debryaj çilesi çekme, yok devir düştü vites küçült ayağını debryajdan yavaş çek sarsılmasın bilmemne.... Otomatik olsun biraz hantal olsun biraz fazla yaksın da kafam rahat olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    Ayrıyetten 2.0 benzinli motor 4 çeker , dizel motor 2 çeker.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    Ayrıyetten 2.0 benzinli motor 4 çeker , dizel motor 2 çeker.

    Buda performansı törpüleyen çok önemli bir neden tabi. Ben olsam bu segmentte 4wd olmayan bir araç almam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda HR-V mi ? Yoksa..?
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    Allah aşkına tek konu bu mu? Sizin kadar araçtan anlamadığım kesin ama açın bakın diğer araç seçeneklerine. Küçük motor benzinli, büyük motor dizeldir her zaman. Çünkü hem 2.0 motora dünya para verip, hem daha fazla vergi ödeyip hem de daha fazla yakıt parası ödemeyi kim ister? Üstelik sırf otomatik araç kullanabilmek için. Konu sadece performans değil, aynı zamanda yakıt... Eğer 2.0 motorlar dizel olsaydı en azından yakıt masrafı düşeceğinden 2.0 motor mantıklı bir seçim olurdu ama şu haliyle sırf otomatik vites olsun diye kim bu kadar masrafın altına girer?

    Aslında şunu tartışmak daha yerinde olur sanırım: "Neden 1.6 motorlar dizelken, 2.0 motorlar benzinli?" . Anladığım kadarıyla bu durum Honda'ya(ve belki başka bazı bir kaç firmaya) özgü tork konvertörlü şanzımanın doğal bir sonucu. Bu tip şanzımanlarda performans düştüğü için performansı bir nebze kurtarmak için benzinli motor kullanıyorlar.

    Doğru anlamış mıyım acaba?

    Eğer doğru anlamışsam şu soruyu da sorayım. "Donald Draper" nickli arkadaşın dediği gibi eski teknoloji bir şanzıman kullanan Honda neden bu şanzımanda ısrar ediyor? Bize ne Honda'nın şanzımanından? Değerler tutarsız ve saçma... Bu aracı bu şartlarda ve seçeneklerde satın almak mümkün gözükmüyor.

    Hâla yanlış mı düşünüyorum?




  • Querorz Q kullanıcısına yanıt
    Bir kaç sene daha beklerseniz hondanın yeni geliştirmemikte olduğu 8 ileri çift kavramalı ve tork konvektörlü şanzumanı bu araçta görebilirsiniz. Ha o zaman rakipleri 12 ileri ve 4 kavramalıya geçerler, orası ayrı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    Kesinlikle katılıyorum.

    98 Model CR-V sattım 2.0 motor 128hp 4 ileri tork convertörlü tam otomatik. 0-100 12.5 saniyeydi.
    2006 model impreza aldım 2.0 motor 5 ileri manuel 160 hp 0-100 8.8 sn.

    Pişmanım. Kaç kere 0-100 kickdown yapıyorum ki? O kaymak gibi akıp giden otomatik yerine zırt bırt debryaj çilesi çekme, yok devir düştü vites küçült ayağını debryajdan yavaş çek sarsılmasın bilmemne.... Otomatik olsun biraz hantal olsun biraz fazla yaksın da kafam rahat olsun...

    Aynı fikirdeyim.
    7 sene 1.8 aut Passat kullandıktan sonra, 3.5 yıl Tiguan düz vites kullandım. Sürekli 4 ileri de olsa passatımı ve konforunu özledim. Tiguanı eşime verip yine güvendiğim tork konvertörlü otomatik vitesi olan XC60 D4 aldım.

    çift kavramalı ya da cvt şanzımanlara uzak hissediyorum. 1 lt fazla yaksın tork konvertörlü olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    benzinli düz vites olsaydı. 11 sn olacaktı diyelim. yine aynı kötü işte...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim komşu cr-v kullanıyor, hiç memnun değil. Araç içi tasarımı da oldukça kötü...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Querorz

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    Allah aşkına tek konu bu mu? Sizin kadar araçtan anlamadığım kesin ama açın bakın diğer araç seçeneklerine. Küçük motor benzinli, büyük motor dizeldir her zaman. Çünkü hem 2.0 motora dünya para verip, hem daha fazla vergi ödeyip hem de daha fazla yakıt parası ödemeyi kim ister? Üstelik sırf otomatik araç kullanabilmek için. Konu sadece performans değil, aynı zamanda yakıt... Eğer 2.0 motorlar dizel olsaydı en azından yakıt masrafı düşeceğinden 2.0 motor mantıklı bir seçim olurdu ama şu haliyle sırf otomatik vites olsun diye kim bu kadar masrafın altına girer?

    Aslında şunu tartışmak daha yerinde olur sanırım: "Neden 1.6 motorlar dizelken, 2.0 motorlar benzinli?" . Anladığım kadarıyla bu durum Honda'ya(ve belki başka bazı bir kaç firmaya) özgü tork konvertörlü şanzımanın doğal bir sonucu. Bu tip şanzımanlarda performans düştüğü için performansı bir nebze kurtarmak için benzinli motor kullanıyorlar.

    Doğru anlamış mıyım acaba?

    Eğer doğru anlamışsam şu soruyu da sorayım. "Donald Draper" nickli arkadaşın dediği gibi eski teknoloji bir şanzıman kullanan Honda neden bu şanzımanda ısrar ediyor? Bize ne Honda'nın şanzımanından? Değerler tutarsız ve saçma... Bu aracı bu şartlarda ve seçeneklerde satın almak mümkün gözükmüyor.

    Hâla yanlış mı düşünüyorum?


    Ben size yanlış düşünüyorsunuz demedim ki?

    Önünüzde çok fazla seçenek olduğu için, çift kavramalar, CVT ler günümüzde değişik araçlarda kullanıldığı için bu şekilde düşünüyorsunuz. Honda şu anda çift kavrama şanzıman geliştiriyor, o ürün bitene kadar bildikleri en sorunsuz şanzıman olan tam otomatik ya da CVT şanzımanları kullanmaya devam edecekler.

    Ayrıca küçük motor benzinli büyük motor dizeldir görüşünüze tam katılamıyorum. Motorun dizel ya da benzinli olmasının hacimden çok optimizasyon ile ilgisi var. Honda nın ürün gamında şu anda bildiğim kadarı ile turbo benzinli motor yok. Bu yüzden 1.6 benzinli N/A bir motor CRV gibi bir kasayı çekmekte zorlanacaktır. Bu yüzden seçenek olarak 2.0 N/A benzinli tam otomatik. 1.6 dizel manuel seçeneklerini koymuşlar. Zira 1.6 turbo dizel motora tork konvertörlü tam otomatik şanzıman entegre etseydiler performans daha da törpülenecekti. Ha neden 2.0 dizel değil diye soruyorsanız CRV nin 2.2 dizel versiyonu var ama ülkemizde satıştamı bilmiyorum. Olsa da satılmıyor zaten siz de almazsınız 2.2cc'yi. Ayrıca kullanılan motor 2.0 cc N/A diye çok yakıt tükecek diye düşünmeyin 8 litre ortalaması olan bir motor. Accord larda da aynı motor kullanılıyor tüketim yorumlarını araştırın isterseniz faydası olur. Vergi olayına yorum yok malum orda firmaların değil hükümetin vicdanını sorgulamak lazım.

    Kısaca seçenekleri değerlendirin. Honda şu anda ürün geliştirme aşamasında. Sorunsuzluğa aşırı önem veren bir firma olduğu için de diğer firmalar kadar hızlı reaksiyon göstermiyorlar hiçbir zaman. Honda marka düşük hacimli turbo dizel çift kavrama şanzımanlı bir araç alabilmek için bir süre daha bekleyeceğiz gibi görünüyor. Bu kombinasyon sadece bizim gibi ülkelerde ilgi çektiğinden pekte aceleleri yok gibi.

    Diğer marka araçlara bakın. Yakıt ve vergi açısından daha avantajlı otomatik vitesli seçenek bulabilirsiniz diye tahmin ediyorum. Ama memnun kalır mısınız bilemem. Yanlış yönlendirmiş olmayayım.




  • yeni kasasını gördüm arkası çok çirkin önü selefine göre daha güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    +1
  • sallamayın bu aracın ne benzinlisi alınır ne dizeli. al birini vur ötekine.
  • araç dıştan güzel duruyor ama içi için aynı şeyleri söyleyemem. çok sert plastik kullanmışlar ve kokpit şık değil. 4x4 ve otomatik seçeneği olmamasına rağmen 92 bin lira arabaya vermek biraz saçma geliyor bana. 92 liraya aldığınız arabada tam full değil yani, sadece olması gereken şeyleri koymuşlar. yani kısaca en az 10 bin lira kazık yiyeceğinizi bile bile alın bu arabayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman konforu arttırır, performansı törpüler, yakıt tüketimini arttırır. Bu zaten yıllardır bilinen bir gerçek neden şaşırdınız ki?

    Ayrıyetten 2.0 benzinli motor 4 çeker , dizel motor 2 çeker.

    4 çeker ama sadece önler kayarsa gücün bir kısmını arka tekerlere gönderiyor. Yani sahici 4 çeker değil. :) Bu arada 1.6 dizel olan hem otomatik vites olmadığı için hemde bazen devreye giren 4 çeker sistemi olmadığı için ağırlık avantajına sahip.




  • adamlar resmen niissan Qasqai satış patlaması yapsın diye fiyatlandırma politikası yapmışlar.

    sanıyorum içlerinde nissanın ajanı mevcut.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.