Şimdi Ara

Çözülemeyen frene basinca titreme. Uzman arkadaşlar lütfen yardım. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
90
Cevap
3
Favori
35.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ABS ve ABS sensöründen yapacağını düşünmüyorum. Yakın zamanda kaliper piston contalarını değişecem sorunun ordan olduğunu tahmin ediyorum.

  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt

    Akslara hiç baktınızmı boşluk vs yapabilir fren sırasında.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamını okumadım. Bende de vardı o sorun, abs halkası kırık çıktı. Baktırdıniz mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MMistanbul kullanıcısına yanıt

    Abs halkasını ilk defa duyuyorum hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diski değişince araba yağ gibi oluyor. Aks olsa her zaman yapar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMistanbul -- 14 Haziran 2022; 11:27:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MMistanbul kullanıcısına yanıt

    He şimdi anladım. Burda okuyucu diyorlar buna. Neyse. Hocam bununla alakası olduğuna ihtimal dahi vermiyorum. Çünkü arabanın sağ ön diski değişince titreme 15 20 gün ortadan kalkıyor. Arabayla yol yapınca sağ ön disk sol ön diske göre daha fazla ısınıyor. Kaliper sıkıyordur dedik. Arabayı lifte alıyoruz iki tekerde gayet rahat dönüyor. Sıkma yok. Fren yapınca sanırım hidrolik basıncı sağ tarafa daha fazla gidiyor. Onun için sağ daha çok frenleme yapıyor. Tornaci geldi porya yüzeylerini hassas aletle ölçtu. Yamukluk yok dedi. Ben boyle bir şey görmedim yaşamadım. Hiç kimse arızayı çözemedi. 7 senedir aynı arıza ile uğraşıyoruz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt

    Okuyucu bunun üzerindeki dişleri okuyan sensör. Her neyse bendeki sorun bundandı düzeldi. Sizinkisi de ilginçmiş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt

    Hocam ne oldu sonuç? Umarım aks taşıyıcısını da değiştirince sorun çözülmüştür. Bilgi verirsen sevinirim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalitesiz balata yapar. Balatayı değiştirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda shuttle aracım var 7 aydır bende. Aracı ilk aldığımda Ankara'dan gelirken basa bas geldim sıfır sarsıntı vardı. Sonra frene basınca direksiyonda titreme başladı, sonra araç 110 dan sonrada direksiyonda titreme başladı.

    Sol ön porya yamuk onu bir türlü bulamadık. Dediler disk al üstünde taşla öyle yaptık 1 ay gitti yine aynı. Tüm alt takım rotil salıncak disk z rot dikme çubuklar viraj demir lastikleri hepsini değiştik yine olmadı. Janttan olabilir dediler yeni sıfır lastik aldık jantlar bakıldı aracın üstünde balans yapıldı yine titreme geçmedi. Bir şekilde yüksek hızda araç titriyor ve frene basınca neredeyse hakimiyeti kaybedecek kadar titriyor.

    Bir sürü usta gördü yarın aynı marka araç buldum onda ki lastik ve jantlar benim araca takıp deneyeceğim. Yine titrerse giderken Janttan ve lastikten değil diyebilirim o zaman tek seçenek porya kalıyor. Poryayı tornacıda düzledik salınımını aldık. Olmuyor en son finalde yakıcam arabayı o derece. Sizi çok iyi anlıyorum. Çok zor işler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sonuç ne oldu acaba? Komparatörle ön sağ ve sol diskleri sonra da poryaları ölçtük yamulma yok..Ancak frene basınca çok düşük hızlar haric direksiyon zangır zangır titriyor. Fikri olan varsa Teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam son durum nedir. Titreme çözüldü mü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CXath1 -- 27 Ağustos 2023; 3:44:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CXath1 C kullanıcısına yanıt

    Valla son bölümü çekilmemiş dizi gibi olmuş ben de merak ettim  

  • abandonware A kullanıcısına yanıt

    yeni bölümü ben çekeceğim :) aynı sorun bende de var. burada yazılanları okudum arkadaşımda da benzer sorun varmış ön teker rulmanları değiştirince çözülmüş. rot başı, kolu/mili, ön rulmanları aldım. bu hafta içinde ustaya gideceğim. diskin takıldığı poryayı da tornacıda kontrol ettirip parçaları taktıracağım. sorun çözülürse hangisinden (rot, rulman ...) olduğu pek belli olmayacak hepsi aynı anda değişeceğinden ama tek tek uğraşmak istemiyorum. aracım 2004 volvo s40 classic. aracımı seviyorum. sorun olmayan parçalar da en azından eskidiği için yenilemiş olacağım. çıkan parçaları saklamak gibi de huyum var zaten. elimde yedek çıkma olur. bakalım yeni bölümde neler olacak ben de merak ediyorum :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 28 Eylül 2023; 14:38:17 >
  • Frene basınca araç titriyorsa önce alt takımlara baktırmışsınız. Önce araç jant traşlama ya gidecek. Jantlar sökülüp tekerler çıkartılacak, jant içten traşlanacak.
    Daha sonra da yeni tekerlek ve sübapla değiştirilecek.
    Daha sonra da rot balansçıyya gidecek tüm bu aşamalardan sonra alt takımlardaki ve direksiyonda ki şeylerde değişim olur.
    Jant dan başlamazsanız olay kısır döngüye girer,
    Lastikler iner, alt takımlar sürekli zamanla bozulur vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer hiç çözülmüyorsa şanzıman bağlantılarına prizdirek dişlisine rulamına yuvasına kadar bakılmalı fakat bu iş maliyetli olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba, sanırım bunca insanın sorununa çözüm olabilecek bir ben varım 😅

    Ben bu konuyu motosiklet ile tecrübe ettim. Her şey ön lastiği söküp janti yerine takarken fren kaliperinin takılı olmadığı kovanı test takmakla oldu ve lastiği monte edip orta sehpadan indirince zorlanma hissettim meğer o ara fren diski yamulmuş. Farketmedim tekrar kovanı düz taktım devam ettim disk eğildigi için yalpalama başladı. Sonra diski değiştirdim bi süre sıkıntı yalpalama azaldı ama sonra su aralar tekrar başladı. Mevzu şu ki fren kaliperinin pedlerinin diske basma açısı ön tekere frenleme esnasında yük artışı olunca değişiyor. Burda çoğu kişi boşu boşuna fren balatalarını değiştiriyor. Çünkü sıkıntı en sert malzemede.

    Benim motosikletim için en sert ve yamulabilecek malzeme bu durumda amortisör boruları ya da mesnet. Önce borulari kontrol edicem çünkü yük binince twist oluyor bu twist yüzde 1 bile olsa sert frenleme esnasında fren balatasi diske tutunmuşken kaliperi geri itip balatanin tutunduğu alanın azalmasina neden olup dalgalanmaya neden oluyor. Benim yapmam gereken borunun eğik kısmını tespit edip o kısmı öne veya arkaya değil de ice veya dışa getirmeye caliscam.

    Hatta çoğu durumda bu soruna neden olan en sert madde değiştiği zaman fren diski bile kendiliğinden duzelebiliyor çünkü fren diski ısınmaya maruz kalıyor sürekli olarak ve şekil değiştirebiliyor.

    Diğer bir disk yamulma sebebi ise bijonların orantısiz sıkılmasi çünkü ısınıp genlesince daha sıkı olan bijon buzusemiyor (tabi bu olayin gerçekliği tartışılır)

    Şimdi sizin mevzuya gelelim. Taktığınız diski yamultan ana etmen fren kaliperinin bağlı olduğu yerler. Araba konusunda pek fazla bilgim yok ama amortisör dibe inince fren kaliperinin açısını degistirebilecek herhangi bisey bu soruna neden oluyor. Bu sorun kesinlikle diskte veya balatada değil. Hatta yamuk diski alıp titreme problemi olmayan bir araca taksanız bir süre sonra araç o yamuk diski düzeltecektir. Çünkü büyük balık küçük balığı her zaman yutar. Küçük balığa müdahale çözüm değil, büyük balığa odaklanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.