Şimdi Ara

Corsa B Kulübü (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.228
Cevap
33
Favori
233.409
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • atena_burak A kullanıcısına yanıt
    Merhabalar hocam hayırlı olsun öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim..
    Hocam 90km/h geçince lamba yanıyor gazdan çekmezsem stop ediyor diyorsunuz yanlış anlamadıysam? O süratte o arabanın motorunun kapanması çok riskli ve tehlikeli bir durum değilmi hocam? Direksiyon kilitlenmesi gibi bir durum olmuyor mu yada frenleri çok ağır tutması? Bence bu konu üstüne durun hocam o hızda o sürat ve kavramada stop etmesi ileride farklı sorunlara yol açabilir..
  • E_Aydin35 kullanıcısına yanıt
    Allah razı olsun cümlemize kazasız belasız hayırlı sürüşler. Hocam direksiyon kilitlenmesi vs herhangi bir olumsuzluk olmuyor. Ne olduğunu hala bulamadılar bu arada yanmaya devam ediyor. Araştırıyorum. Başına gelen birisi var ise yardımcı olur diye düşünüyorum. Teşekkürler. Hayırlı forumlar.
  • Herkese merhaba. 1 hafta önce 2000 model GLS alarak aranıza katılmış oldum:) Araba yanıyor :))) Renk kırmızı. Aracın bi sorunu yok. Şu malum Lamba yanmıyor. Aracı tüpsüz aldım. Atiker marka tüp taktırdım. 1 haftadır sorun yok. Hatta 180 bastım ama araçta tık yok maşallah. 16 yaşındaki bi araçtan beklenmedik bi performans. Çok şaşırdım. Aracın sadece on havalandırma nın lambası yanmıyor. Sökmeye çalıştım ama düğmeler yerinden çıkmıyor. O yüzden değiştiremedim. Şimdilik gözlemlerim bunlar.
  • 2 ay kadar oluyor ben de 98 model 1.4 16 valf GLS corsa aldım. Ve aldığım günden beri lpg'de tekleme sorunu ile karşı karşıyayım. İlk buji kablosu buji dediler. BUji kabloları yeni değişmiş sadece buji değişmemiş arabada. Onu değiştirdim ama 200 km ancak yapabildim. Sonra yine aynı sorun yine baş gösterdi. 1. ve 2. viteste araba silkeleme yapıyor. BU işin çaresi nedir bana yardımcı olun lütfen. Enjeksiyon bobini dediler onu değiştim, gaz filtresini de değiştirdim. Anlam veremedim. Yani baya canımı sıktı.
    Yorumları okudum EGR ve buji tırnak sayısı ve tırnak aralığından bahsedenler olmuş. Ama tam bi kanıya varamadım. Başına gelip çaresini bulan yardımcı olursa eğer...
  • atena_burak A kullanıcısına yanıt
    Hocam kilometre sayacina giden bir kablo var. Sanirsam beyinden gidiyor. Onu kontrol ettir. Benim araç manüel; arıza lambası giderken yandigi zaman boşa atarsam araç stop ediyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acarex__ A kullanıcısına yanıt
    Hocam sadece lpg de yapıyorsa lpg enjektorlerine baktir. Enjektörler atikerse 60 bin kilometrede teklemeye başlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cmulkut -- 13 Haziran 2016; 22:59:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umuttekel U kullanıcısına yanıt
    Bende yeni araştırdım.kaputu açınca motorun sağ tarafında plastik yuvarlak var. Sekonder hava pompası. Motor isinana kadar çalışıyor. Dün fişini çektim; araba rolantide biraz tekliyor; yalnız 1. Vitesten 2ye geçerken kasılma oluyordu o kesildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cmulkut C kullanıcısına yanıt
    Hocam enjektörleri daha yeni değiştirdim bin 2bin kilometre anca gitmişimdir. Eski enjektör arızalıymış yeni taktırdığım atiker, sıralı sistem lovato. Yani bu teklemenin arabayı ilk çalıştırdğımda devrinin düşüp stop etmesini hala anlayamadım.
  • Bende aranıza yeni katıldım aracım 1998 model corsa b 1.4 16v motor kodu:X14XE linkini verdiğim konuyu açtım göz atarsanız sevinirim..
    http://forum.donanimhaber.com/m_117750519/tm.htm
  • Merhaba
    2000 model 1.2 16 valf 160bin kmde corsa alacağım. Aracı görev yaptığım okulda bir öğretmen arkadaştan alacağım. 12.5 bin liraya anlaştık. Araçta klima yok. Söylediğine göre kazası yok. 650 liralık bi hasar kaydı var. Km orijinal. Çamurluklarda çizik boyası var. İyi durumda araba. Alacağım kişi 8-9 senedir biniyormuş arabaya. Sizce fiyat iyi mi? Araba beni üzer mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4hm3t.# -- 20 Haziran 2016; 4:01:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 model 1.4 16v alarak aranıza katıldım arkadaşlar.

    Acemi şoförüm o yüzden pek anlamam ancak usta şoförlerin dediğine göre araç gayet iyi durumda.

    Baskı balatanın değişmesi gerekli onu yaptıracağım.

    Onun dışında bi sorum olacak aldığım kişi trigeri değiştirmemiş önceden de ne zaman değiştiğini bilmiyor.

    Aracım 187binde.Bende trigeri değiştirip değiştirmeme konusunda kararsız kaldım. Sizce trigerin ne zaman değiştiğini öğrenebileceğim bi yol var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4hm3t.#

    Merhaba
    2000 model 1.2 16 valf 160bin kmde corsa alacağım. Aracı görev yaptığım okulda bir öğretmen arkadaştan alacağım. 12.5 bin liraya anlaştık. Araçta klima yok. Söylediğine göre kazası yok. 650 liralık bi hasar kaydı var. Km orijinal. Çamurluklarda çizik boyası var. İyi durumda araba. Alacağım kişi 8-9 senedir biniyormuş arabaya. Sizce fiyat iyi mi? Araba beni üzer mi?

    Aracı aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar,
    2000 model otm. 1.4 gls sahibiyim. Araç lpg li ve 149.000 km de.
    Yaşadığım 2 problem var paylaşmak isterim;

    1 - Klima gazı olmasına ve calısmasına ragmen yeterınce sogutmuyor. Ilık bır hava ufluyor sureklı.
    2 - Araç lpg de iken kalkışlarda gazı yemıyor pat pat pat sesler oluyor ancak hızını aldıgında problem yok. Benzınde ıken bu sorunu yasamıyorm. Konu ile ilgili Ankara / Ostim de bir lpg ustası ile yarım gunumuzu harcadık, tek tek lpg sıstemlerını degıstırerek denendı ancak bu sorun cozulemedı. Lpg eco tech marka. Yaklaşık 5 aydır bu sekılde kullanıyorum zarar vermeyecegını soyluyorlar ama forumu gorunce paylasmak ıstedım.

    Benzer sorunlar yasayan ve cozum uretebılen varsa desteklerını beklerım.
  • Merhabalar bende opel corsa 1.4 gls 16v sahibiyim. Rolantisi yuksek Ronaltiyi ayarlamak istiyorum bulamadim internettede yazmiyor yardimci olabilirmisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goktug_1083 G kullanıcısına yanıt
    merhaba bende bende bir corsa kullanıcısıyım bende de aynı problem oldu gaz kelbeğini temizledim suan hiç bir sıkıntı yok
  • Arkadaşlar selamlar 1998 Model Corsa B 1.4 16 V GLS kullanıcısıyım. Araç benzinli LPG yok. Bayramda Bursa'ya gitmiştik dönüşte gemlik çıkışında araba teklemeye başladı daha sonra devir artmadı gaz yemedi vs. derken sağa çektim stop ettik daha da çalıştırmadık, ateşleme probleminden dolayı yolda kaldık. Ateşleme bobini, buji kablosu, bujiler değişti enjektör temizlendi serviste. Fakat şöyle bir şey var daha öncesinde motor arıza lambası yanıp 3-5 saniye sonrasında sönüyordu biz bu arıza lambasını bu arızaya verdik bundandır diye düşündük. Arabayı yaptırdık 2 gün sonra yine yaptı ama uzun yolda yaptı yaklaşık 250 km yaptıktan sonra acaba sorun neydendir ? daha önce böyle bir şey yaşayan var mı ? ben sensörlerden olduğunu düşünüyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler.
  • 4hm3t.# kullanıcısına yanıt
    Bende 2015 Aralık ayında 98 1.4 16V GLS aldım alır almaz triger seti V seti hava filtresi yağ filtresi yağ polen filtresi ne var ne yok değiştirdim. daha sonradan yağ damlatma sorunu çıktı yağ pompası da değişti. bindiğin arabayı bileceksin.
  • Yaklaşık 10+ senedir, ikinci sahibi olduğum bir Corsa B Gsi'ım var. 140.000 küsür kmde. Tüp hiç takılmadı. Daha bugüne kadar yolda bırakmadı. Minik bir tank diyebilirim sağlamlığına. Bu araç bendeyken türlü araçlar geldi geçti aynı anda. Şuan garajı Mercedes w220 S500 ile paylaşıyor. W220'nin geçmişine ait tüm belgeler ( :) ) var elimde. Eski sahiplerine çıkardığı sorunlara baktım şöyle bir. Corsa onun yanında 0 sorun bir araç. Aracımın değişeni yok, boya ben boyattım bir kere ama tekrar istiyor artık. Dış kozmetik istiyor, hiç ilgilenmediğimden. İçi ve bilhassa motor ve mekaniği çok iyi durumda. (kmyi beklemeksizin 6 ayda bir bakım yaptırırım). En son ortadaki tek satırlık ekranda soyulmalar vardı, söküp, kazıdım, altından yepyeni ekran çıktı, tekrar taktım :) Diğer corsaları bilemem yani 1.6 Gsi harici olanları ama bu araç hakkında bu kadar senede öğrendiğim bilgileri paylaşabilirim;

    Önce eksiler;

    -Araç oldukça hararetli çalışan bir araba. 100lere yaklaşır, yokuşlarda geçebilir yavaş sürüşlerde. Mutlaka yazında suyunda antifriz olmalı ki kaynamasın. Gerisini dert etmeyin.

    -Bu hararet kısa ömürlü bir üst kapak demek olabiliyor. Motor sıhhatli ama yağ eksiltme varsa, üst kapaktandır. 130.000de falan kapağı elden geçirdim, yağ konusu canımı sıktığından. Şuan yağ eksiltme 0. Keyfinize kalmış kapak işi. (Ama masraflı bir iştir tabi)

    -Kronik Sorun; Arabanın altı çok alçak. Alttaki karter muafazası birkaç kere eğildikten sonra, her bakımda düzeltme ister. Basit bir iş, levye ile asılıcak işte :)

    -Araç sıcak çalıştığı için, motor plastik kapağının altında ve yanlarda olan, küçük plastik hortumlarda eskiyor çatlıyor patlıyor. Bakım sırasında usta baksın, 3-5 lira bişe o hortumlar. Hortumlarda sorun varsa, araçta gözüken bir belirti olmayabilir. (yada boş viteste hareket halinde, devir rolanti devrinin üstüne çıkıyor takılıyor gibi belirtiler yapabilir.

    -Kliması çok başarılı değil.

    -Direksiyon yağınız ve lastik havanız tamamsa, direksiyonda sorun aramayın. Direksiyonu sert bu araçların.

    gelelim +larına :)

    +Pratik sağlam ve kronik veya seride genel olan büyük bir sorunu yok aracın. Hiç yolda kalmadım.

    +Hızlanma performansı ve kısa vites aralıkları, güzel şanzımanı ile sürüşü keyifli.

    +Boyuna göre geniş sayılabilecek iç mekan.

    +Parça bolluğu, çeşitliliği ve ucuz fiyatlar.

    +Aracın mekanik, karoser ve genel dayanıklılığı. Araç 140.000 küsür kmde. Camları kapatıp gittiğimde, eskimeden kaynaklı içerde dışarda herhangi bir ses yok. (tabiki genel ses yalıtım konusu ayrı. b sınıfı bir araç kadar ne eksi ne artı). Araç 97 model ama hala pıtır pıtır. Tabi bunun nedeni sadece sağlamlığı değil, ezilmemiş, hor kullanılmamış olması. (önceki sahibi arkadaşımın babası, aracı sadece uzun yolda kullanmıştı :) )


    Gelelim yakıt olayına. Bugüne kadar hiçbir aracıma (eski klasik amerikanda dahil) LPG takmadım. W220de şimdilik gerek yok gözüküyor. Yani Corsada Tüpsüz. Bu yakıt olayını artı veya eksi özellik olarak yazamıyorum. 7-8 ltde yakıyor, 12-13 lt de yakıyor. Yani şu forumda bu araçla 8 lt yakıyorum diyende, 15 lt yakıyorum diyende doğru söylüyordur ve aracında da sorun yoktur. Şehir içi, istanbul trafiği dur kalk veya sürekli kısa mesafe kullanımı ~13+lt aracın. Şehir içi trafiksiz, sadece ışıklarda dur kalk ise 9lt civarı. Uzun yolda ise maalesef ölçüm yapamadım düzgün sürekli birşekilde bozuldu ölçümüm :). 6-7lt yakacaktır tahmini ama. Gazlarkenki yakıt tüketimini ise tabiki anlayamayız. 15ltnin üstündedir.




  • Arkadaşlar selamlar 1998 Corsa B 1.4 16 V GLS kullanıcısıyım. Bugünlerde 250 kmlik uzun yol yaptım daha sonra huyumdur arabanın yağına suyuna bakarım. Arabanın suyuna baktığımda su konulan haznenin dibine kadar inmişti su acaba neden yapar havalar sıcak o yüzden buharlaşır mı sebebi nedir bilgisi olan varmı ? Suyuda 3 ay kadar önce değişti 3 lt antifiriz suyu konulmuştu baya bi endişelendim bilgilendirirseniz sevinirim. teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.