Şimdi Ara

Corsa B Kulübü (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.238
Cevap
33
Favori
236.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar, bende 1 hafta önce aldigim 2000 Model Opel Corsa 1.4 GLS ile bu gruba ve aranizs katilmaktan mutluluk duydum..
    Umarim tecrübeli ve deneyimli kullanicilar arasinda yararli ve faydalari bilgi paylasimi olur bizde bu paylaşımdan güncel olarak yaralanmış oluruz..

    Bol bilgili, yararli ve öğretici iyi forumlar dilerim..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar.. Ben de opel corsa 98 model 1.4i swing alarak araniza katildim. Guzel arac ama deneyimledigim kadariyla yokuslarda 2. Viteste pek cekmiyor. Mecburen 1. Vitese atiyorum. Acaba bir sorun mu var anlamadim. Sonucta 1.4 motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kilhans -- 8 Mart 2016; 21:50:29 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar;
    Bende 1999 model gls olarak aranıza katıldım fakat bazı sorularım var,fikrilerinizi almak isterim

    Kalkışlarda aşırı olmasada yığılma yapıyor patinaj atamıyor misal
    Bazen vites geçmesi zorluyor özellikle 1. Vites ve geri vites
    İçeride çok ses var bilye veya sürtünme sesi gibi (arka bilyeler yeni değişti) gaza basınca artan bir ses
    Corsalarda genel sanırım debriyaj hem sert hem yukarda kalıyor
    Bu arada arka susturucu yeni değişti ve sol iç aks değişmesi lazımmış

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halil_tuyun48 -- 9 Mart 2016; 11:38:46 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugun sanayiye goturdum. Debriyaj cok yuksekteydi. Usta bakti kontrol etti. Debriyaj balatasinin öldügunu soyledi. Bunun yokuslarda aracin bogulmasina sebeb oldugunu soyledi. Zaten yokuslarda cekis gucu baya dusuktu.. 250 tl balata 200 tl iscilik parasi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    Merhaba arkadaşlar;
    Bende 1999 model gls olarak aranıza katıldım fakat bazı sorularım var,fikrilerinizi almak isterim

    Kalkışlarda aşırı olmasada yığılma yapıyor patinaj atamıyor misal
    Bazen vites geçmesi zorluyor özellikle 1. Vites ve geri vites
    İçeride çok ses var bilye veya sürtünme sesi gibi (arka bilyeler yeni değişti) gaza basınca artan bir ses
    Corsalarda genel sanırım debriyaj hem sert hem yukarda kalıyor
    Bu arada arka susturucu yeni değişti ve sol iç aks değişmesi lazımmış

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler...

    Öncelikle hayirli olsun kazasiz belasiz binmeniz dileğiyle hocam..
    Bende 2000 model GLS aldim geçen hafta, dediginiz yigilmayi araci ilk hareket ettirdigimde bende yaşıyorum. Hatta bazen kalkmayacak gibi hissediyorum Ancak motor isinip yol katedince bu yigilma geçiyor. Tabi patinaj denemesi yapmadim henüz

    Bunun yaninda debriyaj ile ilgili soylediklerinizede katiliyorum. Sertlik olmasada evet biraz yukarida kavriyor, aracim 104 binde, debriyaj balatasinin değiştiği söylendi. Değişmiş hali buysa gercekten yukarida kavriyor o zaman. Ama eger degismemisse debriyajin ömrü ile ilgilide olabilir..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilhann

    Bugun sanayiye goturdum. Debriyaj cok yuksekteydi. Usta bakti kontrol etti. Debriyaj balatasinin öldügunu soyledi. Bunun yokuslarda aracin bogulmasina sebeb oldugunu soyledi. Zaten yokuslarda cekis gucu baya dusuktu.. 250 tl balata 200 tl iscilik parasi.

    Hocam arabaniz kac binde acaba ve ilk debriyaj balatasi değişimi mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E_Aydin35


    quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    Merhaba arkadaşlar;
    Bende 1999 model gls olarak aranıza katıldım fakat bazı sorularım var,fikrilerinizi almak isterim

    Kalkışlarda aşırı olmasada yığılma yapıyor patinaj atamıyor misal
    Bazen vites geçmesi zorluyor özellikle 1. Vites ve geri vites
    İçeride çok ses var bilye veya sürtünme sesi gibi (arka bilyeler yeni değişti) gaza basınca artan bir ses
    Corsalarda genel sanırım debriyaj hem sert hem yukarda kalıyor
    Bu arada arka susturucu yeni değişti ve sol iç aks değişmesi lazımmış

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler...

    Öncelikle hayirli olsun kazasiz belasiz binmeniz dileğiyle hocam..
    Bende 2000 model GLS aldim geçen hafta, dediginiz yigilmayi araci ilk hareket ettirdigimde bende yaşıyorum. Hatta bazen kalkmayacak gibi hissediyorum Ancak motor isinip yol katedince bu yigilma geçiyor. Tabi patinaj denemesi yapmadim henüz

    Bunun yaninda debriyaj ile ilgili soylediklerinizede katiliyorum. Sertlik olmasada evet biraz yukarida kavriyor, aracim 104 binde, debriyaj balatasinin değiştiği söylendi. Değişmiş hali buysa gercekten yukarida kavriyor o zaman. Ama eger degismemisse debriyajin ömrü ile ilgilide olabilir..

    Sağol hocam,Allah sanada kazasız belasız binmeyi nasip etsin,araca 1yıldır biniyorum.bulunduğum bölgede iyi usta bulmak zor servisin 190 lira dediği işi 70tlye yaptırdım.Araç 210000de tabi haliyle ufak tefek masrafları oluyor.Asıl sinir bozucu olan kısmı içeri çok ses alıyor fitil bakım ürünü kullansam kapı ve camlara faydası olur mu acaba

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • E_Aydin35 kullanıcısına yanıt
    Arac 190 binde ama km ile oynanmis. Daha onceden degisti mi bilmiyorum ama bu benim ilk degisimim. Daha sonra usta aradi fren balatasinin da degismesi gerektigini soyledi.o da degisti. Test surusu esnasinda tak tak diye sesler gelmis. Acip bakinca eski triger kayisinin bir parcasi dislinin arasina girmis ve moturun sibobunu egmis..hala alamadim araci. Ne kadar masraf cikacak bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kilhans -- 11 Mart 2016; 7:33:59 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: E_Aydin35


    quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    Merhaba arkadaşlar;
    Bende 1999 model gls olarak aranıza katıldım fakat bazı sorularım var,fikrilerinizi almak isterim

    Kalkışlarda aşırı olmasada yığılma yapıyor patinaj atamıyor misal
    Bazen vites geçmesi zorluyor özellikle 1. Vites ve geri vites
    İçeride çok ses var bilye veya sürtünme sesi gibi (arka bilyeler yeni değişti) gaza basınca artan bir ses
    Corsalarda genel sanırım debriyaj hem sert hem yukarda kalıyor
    Bu arada arka susturucu yeni değişti ve sol iç aks değişmesi lazımmış

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler...

    Öncelikle hayirli olsun kazasiz belasiz binmeniz dileğiyle hocam..
    Bende 2000 model GLS aldim geçen hafta, dediginiz yigilmayi araci ilk hareket ettirdigimde bende yaşıyorum. Hatta bazen kalkmayacak gibi hissediyorum Ancak motor isinip yol katedince bu yigilma geçiyor. Tabi patinaj denemesi yapmadim henüz

    Bunun yaninda debriyaj ile ilgili soylediklerinizede katiliyorum. Sertlik olmasada evet biraz yukarida kavriyor, aracim 104 binde, debriyaj balatasinin değiştiği söylendi. Değişmiş hali buysa gercekten yukarida kavriyor o zaman. Ama eger degismemisse debriyajin ömrü ile ilgilide olabilir..

    Sağol hocam,Allah sanada kazasız belasız binmeyi nasip etsin,araca 1yıldır biniyorum.bulunduğum bölgede iyi usta bulmak zor servisin 190 lira dediği işi 70tlye yaptırdım.Araç 210000de tabi haliyle ufak tefek masrafları oluyor.Asıl sinir bozucu olan kısmı içeri çok ses alıyor fitil bakım ürünü kullansam kapı ve camlara faydası olur mu acaba

    Bir yakınımız bu uygulamayı yapmıştı ve olumlu yorumlar yaptığını hatırlıyorum.. Her ne kadar gürültü seviyesine de bağlı olsada tabiki ses konusunda bir etkisi olacaktır. Uygulama öncesi fitillerin temiz olması ve düzgün bir uygulamanın ben yararlı olacağını düşünüyorum :)




  • Hocam açıkcası şanssız ve üzücü bir durum umarım o kadar masraflı olmaz. Km'si acaba kaç binde iken düşürülmüş? Bu önemli zira yine 3 basamaklı bir rakamda iken düşürülüp tekrar bu seviyeye çıkması motorun ömrünün çok büyük bir kısmını tükettiği anlamına gelir. Bu bahsedilen tak tak sesleri siz aracı kullanırken varmıydı? Acaba işlemlerden sonra olmuş olma ihtimali varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E_Aydin35

    quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: E_Aydin35


    quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    Merhaba arkadaşlar;
    Bende 1999 model gls olarak aranıza katıldım fakat bazı sorularım var,fikrilerinizi almak isterim

    Kalkışlarda aşırı olmasada yığılma yapıyor patinaj atamıyor misal
    Bazen vites geçmesi zorluyor özellikle 1. Vites ve geri vites
    İçeride çok ses var bilye veya sürtünme sesi gibi (arka bilyeler yeni değişti) gaza basınca artan bir ses
    Corsalarda genel sanırım debriyaj hem sert hem yukarda kalıyor
    Bu arada arka susturucu yeni değişti ve sol iç aks değişmesi lazımmış

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler...

    Öncelikle hayirli olsun kazasiz belasiz binmeniz dileğiyle hocam..
    Bende 2000 model GLS aldim geçen hafta, dediginiz yigilmayi araci ilk hareket ettirdigimde bende yaşıyorum. Hatta bazen kalkmayacak gibi hissediyorum Ancak motor isinip yol katedince bu yigilma geçiyor. Tabi patinaj denemesi yapmadim henüz

    Bunun yaninda debriyaj ile ilgili soylediklerinizede katiliyorum. Sertlik olmasada evet biraz yukarida kavriyor, aracim 104 binde, debriyaj balatasinin değiştiği söylendi. Değişmiş hali buysa gercekten yukarida kavriyor o zaman. Ama eger degismemisse debriyajin ömrü ile ilgilide olabilir..

    Sağol hocam,Allah sanada kazasız belasız binmeyi nasip etsin,araca 1yıldır biniyorum.bulunduğum bölgede iyi usta bulmak zor servisin 190 lira dediği işi 70tlye yaptırdım.Araç 210000de tabi haliyle ufak tefek masrafları oluyor.Asıl sinir bozucu olan kısmı içeri çok ses alıyor fitil bakım ürünü kullansam kapı ve camlara faydası olur mu acaba

    Bir yakınımız bu uygulamayı yapmıştı ve olumlu yorumlar yaptığını hatırlıyorum.. Her ne kadar gürültü seviyesine de bağlı olsada tabiki ses konusunda bir etkisi olacaktır. Uygulama öncesi fitillerin temiz olması ve düzgün bir uygulamanın ben yararlı olacağını düşünüyorum :)

    İlk fırsatta deniyeceğim vazelininde aynı etki yaptığı söyleniyor.yaptıktan sonra durumu buradan paylaşırım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • E_Aydin35 kullanıcısına yanıt
    2013 te 211 binden dusulmus. Suan 190 binde.. Eksperde motor yuzde 65 cikti... Ben 2 gun kullandim hemen sanayiye goturdum balatalar icin. Tak tak sesi usta kullanirken olmus.. Kayis gergisi yamulmus, yamuldugundan kayis demire surtuyor surtununcede ufak bir parca kopuyor araya giriyor ve subablari egiyor. Bu subablar 600 liraya mal oldu. Gergiyi de degistik...usta sagolsun hic indirim yapmadi. Kontagi cevirdigim an fan calisiyor. Usta bi gostert dedi elektrikciye. Aldim arabayi kactim hemen :) sorun yaratir mi bilmiyorum acikcasi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam açıkcası motor baya yaşlanmış.. Çok büyük bir şanssızlık yaşamışsınız gerçekten. Usta'nın bu zarara sebep olduğu açık olduğu halde sesini çıkarmaması ve yardımcı olmamasına ne denir bilemiyorum. Kontak ve fanlar evet elektrikle ilghili olabilir, bahsettiğiniz fanlar motor soğutma sistemindeki fanlar demi hocam? Öyleyse hararet seviyeleri ne durumda acaba ve hiç kapanmıyormu?
  • E_Aydin35 kullanıcısına yanıt
    Motor sogutma fani evet.. 3 4 km gidince hareret gostergesi 94 lere tirmaniyor... Bir kac arkadasima soyledim termostatda sorun olabilir dediler.. Ustaya da sormustum yapmasan sorun olur mu diye fanin omru kisalir dedi. Acikcasi elden cikarmayi dusunuyorum daha fazla sorun cikarmadan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fan müşüründe de sorun olabilir.. Elden çıkarmak iyi bir fikir olabilir hocam. Araba yorgun ve yaşlı, ileride çıkcak her sorun başka sorunları tetiklemesi kuvvetle muhtemel. Umarım hayırlısı olur. :)
  • Selam arkadaşlar. Uzun zamandır temiz bir araç arayışındayım hiç hesapta olmayan 94 model 1.6 corsa gsi buldum. Km:220000 araç tamamen orjinal km' de orjinal sanırım. 7 yıllık sahibi satıyor,fiyat:8500tl.
    Pazarlıkla 8bin'e alacağımı varsayarak bu araç bu parayı eder mi ve araç ve motoru hakkındaki görüşleriniz nedir? Tek kapı,benzinli, Motor ecotec'e benziyor ama ecotec yazmiyor. Lütfen arkadaslar sehir dışına gidip alıcam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • memis0051 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar hocam, öncelikle hayırlısı olsun. Verdiğiniz bilgiler ışında ilk gözüme çarpan fiyatı oldu, son zamanlarda araba piyasasında yükselen artışlara nazaran fiyatı epey düşük. Bunun sebebi modelinin eski olması, km'si yüksek olup motorun yorgun olması, boya-değişen, ağır kaza, pert kaydı olup olmaması vb. etkenlerden geçiyor öncelikle bunu gözden geçirin ve sorgulayın derim..

    Bunu karşı taraftan öğrenin. Bunun haricinde arabayı görmeye gittiğinizde kesinlikle ekspertis yaptırın veya bilen bir ustaya motor sağlığını gösterin. Opel'in eski kasaları sağlamdır ama bu tek dayanağınız olmasın. Bu arada karşı taraf neden satıyormuş aracı bunu da öğrenin.. Size şimdiden kolay gelsin.
  • ilginiz ićin teşekkür ederim. araç gerçekten orjinaldi fabrikasyin far ve stopları üzerindeydi yalnız aynı gün bir kaç saat içinde satılmış,neyse kısmet değilmiş .))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende Opel Corsa 2000 - 100.Yıl Modeli var..1.4 motor 16 valf..

    Tabiri caizse son 8 ayda bu araba benim ağzıma ......

    Arabayı aldım..2 gün sonra arıza ışığı yandı egr valfi arızası dediler..Çıkarıp temizlediler..6000 km yol yaptım yine aynı arızayı verdi..
    Bu defa çok temiz ikinci el bir çıkma buldum, değiştirdim..100 km yol yaptım yine aynı arızayı verdi..

    Ustaya soruyorum bunu iptal edelim diye..Bu modellerde iptal edilmez diyor..
    Bu forumda insanların yazdıklarını okuyorum iptal edilir diyorlar ve nasıl iptal edileceğinide anlatıyorlar..

    Yenisini kesinlikle almak istemiyorum çünkü yedek parçacılar garanti vermiyor bu parçaya..Opel servisi 500 TL istiyor değişimine..

    Arkadaşlar bu lanet parçanın bu modelde gerçekten iptali yok mu, yoksa tamirci benimi kekliyor çıkma parça falan satabilmek adına..
    Yani çoluğumla çocuğumla yolda kalmaktan bıktım usandım yemin ediyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berbes

    Bende Opel Corsa 2000 - 100.Yıl Modeli var..1.4 motor 16 valf..

    Tabiri caizse son 8 ayda bu araba benim ağzıma ......

    Arabayı aldım..2 gün sonra arıza ışığı yandı egr valfi arızası dediler..Çıkarıp temizlediler..6000 km yol yaptım yine aynı arızayı verdi..
    Bu defa çok temiz ikinci el bir çıkma buldum, değiştirdim..100 km yol yaptım yine aynı arızayı verdi..

    Ustaya soruyorum bunu iptal edelim diye..Bu modellerde iptal edilmez diyor..
    Bu forumda insanların yazdıklarını okuyorum iptal edilir diyorlar ve nasıl iptal edileceğinide anlatıyorlar..

    Yenisini kesinlikle almak istemiyorum çünkü yedek parçacılar garanti vermiyor bu parçaya..Opel servisi 500 TL istiyor değişimine..

    Arkadaşlar bu lanet parçanın bu modelde gerçekten iptali yok mu, yoksa tamirci benimi kekliyor çıkma parça falan satabilmek adına..
    Yani çoluğumla çocuğumla yolda kalmaktan bıktım usandım yemin ediyorum..

    Bu sabah arabayı çalıştırdığımda belli bir süre sonra arıza lambası yandı ve araba teklemeye başladı yine..Yaklaşık 15 km uzaklıktaki bir usta vardı herkes çok övüyordu..Kerkine kerkine o ustaya kadar arabayı götürdüm..Sonra araba zaten stop etti..Makinaya bağladı, egr arızası dedi..E biliyorum dedim..Her zaman başıma geliyor..Daha 2 gün önce çıkma taktırdım 2 günde yine bu hale geldi..
    Adama iptal edelim dedim..Hocam bu modellerde iptal edilmiyormuş dedi..Bende ısrar ettim ediliyor hatta elimde yabancı birkaç video var dedim..Usta yine bir yerleri aradı..Video yu izledi..Tamam dedi bizde birkaç defa böyle yaptık ama arıza ışığı sönmedi dedi..
    Bende önce egr yi çıkar, iyice temizle, sonra fişini tak ama aracı çalıştırma, sonrada hataları sil ve sonra iptal et yanmaz dedim..Yanar hocam dedi..Yanmaz dedim..Yanmazsa para almam dedi..

    Dediğim şekilde yaptı, yaklaşık 2 saat falan uğraştı ama..Çalıştırdık..Ne arıza ışığı yandı ne bir sıkıntı..Sonra 25-30 km kadar yol yaptım, araba resmen şaha kalkıyordu..
    Şu anda egr valfi basit bir conta ile iptal edilmiş vaziyette, ne bir ışık yanıyor, ne bir titreme var..
    Olabilecek muhtemel riskler ;
    - Yazın çok sıcak havada hararet sorunu ( çok ender olarak kişilerin başına gelmiş )
    - Fazla yajıt tüketimi ( kimisi yakıt düştü, kimisi yükseldi diyor ama tübitak ın araştırmasına göre yakıt tüketimi azalıyormuş egr iptalinde )
    - Contanın belli bir süre sonra parçalanıp moturun muhtelif yerlerine dağılması ( bunu pek olası görmüyorlar açıkcası )

    Aracı aldıktan sonra eski opel çalışanı bir abimle konuştum..Aslında olayın tamamen ticari olduğunu ve bu egr sebebiyle binlerce egr valfi değiştirildiği ve firmaların bundan ciddi bir kazanç sağladığı ve aslında opel lerdeki egr olayının üretim hatası olduğunu ve opelin bunu kabul etmek istemediği için iptal yoluna gitmediği ve kamuoyunda iptal edilmesinin zararlı olacağı veya iptal edilemeyeceği şeklinde algı yaratıldığını söyledi..

    Sonuç olarak henü z30 km civarında yol yaptım, yakında 3000 km lik şehir dışı seyahatim olacak..Eğer ordada sorun çıkmazsa gönül rahatlığıyla bu saçma parçanın iptal edilmesinin hiçbir zararı olmadığını söyleyebilirim..




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.