Şimdi Ara

COLD START (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
5.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Madem araç yaptı "cold start" yapacaksın o vakit "restart".

    Dün -2 derece tek marş. Hatta ben daha basmadan çalıştı deyyus, "olum, sakin bi yere gitmeyeceğiz, biraz ısın" diyince stop etti. Sonra tek marş.
  • Bu gun kizdirma bujilerinden ikisinin calismamasina ragmen -2 de tek marsta 2 sn. de calisti. Fiat Bravo 1.6 JTD
  • ankarada - 30 a yakın tek marş ,benzinli vega
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Kışın akışkanlığını kaybeden motorin DPF'yi tıkar. Bilginize...


    işte dikkate alınması gereken bir bilgi.Bu forum sayesinde bilgiler paylaştıkça çoğalıyor.
    imzamdaki aracın kullanma kılavuzunda DPF yi temzilemek için 2 veya 3, viteste yaklaşık 15 dakika 1800-2500 devirlerde kullanın yazıyor.

    Bugün bende -9 derece çalışırdım. Tek marşta aldı.Ama -20 lerde nasıl olacak bilmiyorum.Arbanın arkasına baktım duman rengine.Bi Sorun yok.Buharlı duman geliyor.Bu arada eksoz dumanı kokusu beni epey rahatsız etti.Demekki soğukta yanma tam gerçeklerşmiyor.

    tek rakamlı - leri cold start dan saymamak lazım.
    -30 larda bırakın tek marşı arabayı vurdurmadan çalışıyorsa çok iyi.Acil lazım olduğunda işe yaramayan arabayının kıçına bi tekme vuracan.




  • Peki bu günlük kullanılan Euro dizeller kaç dereceye kadar donmaya karşı dayanabiliyor?Belli bir derece var mı? -16 falan denmişte bana garip geldi, Ankara da -25 leri gördüğüm olmuştu ama benzinli sorun çıkarmamıştı şimdi ki araç dizel -16 derecede falan donacaksa işimiz var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz6 -- 9 Ocak 2013; 20:18:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Peki bu günlük kullanılan Euro dizeller kaç dereceye kadar donmaya karşı dayanabiliyor?Belli bir derece var mı? -16 falan denmişte bana garip geldi, Ankara da -25 leri gördüğüm olmuştu ama benzinli sorun çıkarmamıştı şimdi ki araç dizel -16 derecede falan donacaksa işimiz var.

    -20 ye kadar sorun yok. -20 den sonra dizel araç sahiplerini tehlike bekliyor.Yeni teknoloji araçlarda önlem alınmıştır zannedersem .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar60

    quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Peki bu günlük kullanılan Euro dizeller kaç dereceye kadar donmaya karşı dayanabiliyor?Belli bir derece var mı? -16 falan denmişte bana garip geldi, Ankara da -25 leri gördüğüm olmuştu ama benzinli sorun çıkarmamıştı şimdi ki araç dizel -16 derecede falan donacaksa işimiz var.

    -20 ye kadar sorun yok. -20 den sonra dizel araç sahiplerini tehlike bekliyor.Yeni teknoloji araçlarda önlem alınmıştır zannedersem .

    İnşallah bir sorun olmaz ben -30 falan ancak diye düşünüyordum ama şaşırdım şimdi teşekkürler.
  • Hyundai i30 1.6 Benzin
    2012 Kışı
    -16 derece tek marşta çalışmıştı.

    Şu anda Auris 1.33 benzinli var. -8 derece dışarsı tek marşta çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    2002 Ocak, Sivas, -38 C
    Ford Escort, tek marş.

    2007 Şubat, Sivas, -36C
    Renault Scenic II, tek marş, yaklaşık 20 saniye dizel gibi ses.


    2011 Ankara -22ºC
    2006 Model meriva tek marş. 30 sn dizel motor gibi ses

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Rekor -33
    Kırıkkale - Yahşihan açık arazide Sabah 6:30 civarında tek marşta çalıştı.
    1.3 multijet.

    Dizel araç kullanıcılarına tavsiyem:
    Soğukta Marş basmadan önce, gösterge panelinde kızdırma buji lambası sönünce kontağı kapatıp açın ve tekrar ısıtmasını bekleyin. Aşırı soğukta 3 - 4 defa yapın, aracınız yaz günü gibi tırt diye çalışacaktır.

    Motor çalıştıktan sonra Kızdırma Buji lambası yanıp sönüyor ya da sabit yanık kalıyorsa ısıtma bujilerinizden birisi ya da bir kaçı patlamış demektir.

     COLD START


    Başkan ben kaç yıldır yaşıyorum Kırıkkalede inan bak en fazla -17 gösterdi, oda meydandaki derece gösterdi ki zaten yanlış o




  • Bu sabah Sivas -7 derece Polo 1.6 TDI Tek marş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    -38 sivas tek marş ama biraz geç aldı.

    O havada nasil yaşanılır anlamış degilim.

    Izmir -4 tek marş

    -38 derecede Sivas'ta otomobil kullanmak çok enteresan. Aracın her yerinden metal sesleri geliyor, kapı fitillerinden rüzgar gelebiliyor, direksiyon ağırlaşıyor, zaten aracın camlarındaki buzları kazıyabilmiş ve kapı kolunu eline almadan kapıyı açabilmişseniz kendinizi başarılı sayabilirsiniz. Ağızdan çıkan buhar kirpiklerde sarkıt oluşturabiliyor 10-15 dakika içinde. Bu derece soğukken hava, havadaki su buharının kristalize olmuş halini, masmavi gökyüzü ve güneş eşliğinde izlemek ise ayrı bir tat katıyor. Sivas her ne kadar soğuk olsa da, yılda 280 gün civarında hava güneşli oluyor. İnsanın ruh halini doğal olarak olumlu etkiliyor bu özellik.

    Hocam şuan -7de bile yaylar tekerlekten sıçrayan karlarla kaplanmış buz tutmuş, gacur gıcır ediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    -38 sivas tek marş ama biraz geç aldı.

    O havada nasil yaşanılır anlamış degilim.

    Izmir -4 tek marş

    -38 derecede Sivas'ta otomobil kullanmak çok enteresan. Aracın her yerinden metal sesleri geliyor, kapı fitillerinden rüzgar gelebiliyor, direksiyon ağırlaşıyor, zaten aracın camlarındaki buzları kazıyabilmiş ve kapı kolunu eline almadan kapıyı açabilmişseniz kendinizi başarılı sayabilirsiniz. Ağızdan çıkan buhar kirpiklerde sarkıt oluşturabiliyor 10-15 dakika içinde. Bu derece soğukken hava, havadaki su buharının kristalize olmuş halini, masmavi gökyüzü ve güneş eşliğinde izlemek ise ayrı bir tat katıyor. Sivas her ne kadar soğuk olsa da, yılda 280 gün civarında hava güneşli oluyor. İnsanın ruh halini doğal olarak olumlu etkiliyor bu özellik.

    Hocam şuan -7de bile yaylar tekerlekten sıçrayan karlarla kaplanmış buz tutmuş, gacur gıcır ediyor

    Ailem üni. lojmanlarında oturuyor, merkezden abartısız 4-5 derece fark ediyor, arabayı bulamadığımız günleri hatırlıyorum

    Bakalım yeni aracımız webastolu gelecek, buz kazıma, kıç donması gibi dertlere bir son gelecek gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar60

    Arkadaşlar bu aralar havalar iyice soğuyor.
    Arabanızı en düşük kaç derecelerde çalıştırabildiniz.
    Kendi aracımı havanın en soğuk olduğu zamanda bi deneyecem.

    Neden "COLD START"?

    Ecnebi evladı mısınız?

    Güzel Türkçe dururken neden ecnebi kelamı kullanmayı tercih ettiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: acar60

    Arkadaşlar bu aralar havalar iyice soğuyor.
    Arabanızı en düşük kaç derecelerde çalıştırabildiniz.
    Kendi aracımı havanın en soğuk olduğu zamanda bi deneyecem.

    Neden "COLD START"?

    Ecnebi evladı mısınız?

    Güzel Türkçe dururken neden ecnebi kelamı kullanmayı tercih ettiniz?



    Aynen.

    Türk forumlarında bile İngilizce başlık atmamız yanlış.
    Ayrıca cold start "İlk çalıştırma" anlamında kullanılır.
    Araba için için cold start motor soğuduktan sonra sabahki ilk çalıştırma anlamına gelir. Yani yaz sabahında da arabayı ilk çalıştırma işlemi bir "cold start"'tır.




  • Broadway ile -25'lerde geçen sene Ağrı Patnos'ta tek marşta çalıştırmıştım. Hatta gecenin ayazında daha düşük sıcaklıklarda bile tek marşla çalıştırmışlığım vardı. Bu yıl Kastamonu'dayım. -10'larda falan yine tek marşla alıyor. Sallıyorsun diyen olacaktır ama aldığım adam bu arabaya bi röle taktırdığını söylemişti, 72 amperlik aküyle birleşince mübarek kontağı çevirir çevirmez alıyor, alınca gaza yüklenip jikleyi çekiyorum 3*4 dk sonra da ısınıyor. Uzun süre satmayı düşünmüyorum :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    -38 sivas tek marş ama biraz geç aldı.

    O havada nasil yaşanılır anlamış degilim.

    Izmir -4 tek marş

    -38 derecede Sivas'ta otomobil kullanmak çok enteresan. Aracın her yerinden metal sesleri geliyor, kapı fitillerinden rüzgar gelebiliyor, direksiyon ağırlaşıyor, zaten aracın camlarındaki buzları kazıyabilmiş ve kapı kolunu eline almadan kapıyı açabilmişseniz kendinizi başarılı sayabilirsiniz. Ağızdan çıkan buhar kirpiklerde sarkıt oluşturabiliyor 10-15 dakika içinde. Bu derece soğukken hava, havadaki su buharının kristalize olmuş halini, masmavi gökyüzü ve güneş eşliğinde izlemek ise ayrı bir tat katıyor. Sivas her ne kadar soğuk olsa da, yılda 280 gün civarında hava güneşli oluyor. İnsanın ruh halini doğal olarak olumlu etkiliyor bu özellik.

    Hocam şuan -7de bile yaylar tekerlekten sıçrayan karlarla kaplanmış buz tutmuş, gacur gıcır ediyor

    Ailem üni. lojmanlarında oturuyor, merkezden abartısız 4-5 derece fark ediyor, arabayı bulamadığımız günleri hatırlıyorum

    Bakalım yeni aracımız webastolu gelecek, buz kazıma, kıç donması gibi dertlere bir son gelecek gibi


    Bende öğrenciyim cumhuriyet unıde. Tıp 4. Üni otoparkında hastane karşısında olan tam açık alanda kalıyor , butun gün ayazı yiyor araba. Arka kapılar acılmıyor akşamları :) Webasto sıvasta şart Bende yaza ıstanbula dondugumde art car da koltuk ısıtma taktirmayi düşünmüyor değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maydonoz Lastigi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Rekor -33
    Kırıkkale - Yahşihan açık arazide Sabah 6:30 civarında tek marşta çalıştı.
    1.3 multijet.

    Dizel araç kullanıcılarına tavsiyem:
    Soğukta Marş basmadan önce, gösterge panelinde kızdırma buji lambası sönünce kontağı kapatıp açın ve tekrar ısıtmasını bekleyin. Aşırı soğukta 3 - 4 defa yapın, aracınız yaz günü gibi tırt diye çalışacaktır.

    Motor çalıştıktan sonra Kızdırma Buji lambası yanıp sönüyor ya da sabit yanık kalıyorsa ısıtma bujilerinizden birisi ya da bir kaçı patlamış demektir.

     COLD START


    Başkan ben kaç yıldır yaşıyorum Kırıkkalede inan bak en fazla -17 gösterdi, oda meydandaki derece gösterdi ki zaten yanlış o

    Şu anda merkezde isen kalk yeni şehire gel aradaki farkı göstereyim sana :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    -31 derece aynı videonun devamı 0.8 CDI SMART - (mercedes-daimler) diesel



    Adam 4 defa ısıtma yapmış yanılmıyorsam...
  • "cold start" yazmasan yeminle kimse anlamayacaktı bak
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.