Şimdi Ara

Çok kısa ve dik yokuşları boşta inmek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Şehir içinde çok kısa (otopark çıkışı, şehir içi dar, kısa, dik sokaklar) yokuşları boşta inmenin bir sakıncası var mıdır? 1. viteste inince motor aktarma sistemlerine çok yük bindiriyormuş gibi hissediyorum. 2 ye atsam devir çok düşüyor ve stop edecek gibi oluyor. Nedir bunun doğrusu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ben yakıttan tasarruf için hep boşta iniyorum rampaları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN

    Ben yakıttan tasarruf için hep boşta iniyorum rampaları

    Yakıttan tasarruf ettiğine eminmisin boştayken ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN

    Ben yakıttan tasarruf için hep boşta iniyorum rampaları

    Yakıttan tasarruf ettiğine eminmisin boştayken ?

    Araba vites de olmadığı için rolentide calisiyo araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN


    quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN

    Ben yakıttan tasarruf için hep boşta iniyorum rampaları

    Yakıttan tasarruf ettiğine eminmisin boştayken ?

    Araba vites de olmadığı için rolentide calisiyo araba

    Eee rölantide ne yakıyor su mu ? Viteste inersen motor hicbirsey yakmaz Yokuş aşaği lastiklere aktarılan güç ile motor çevirir kendini

    Not : Eğer aracında yol bilgisayarı varsa anlık yakıt tüketimi açıp rölantide 0.6 gibi bir yakıt yaktığını göreceksin ama yokuş aşağı viteste gaz vermeden inersen orası 0.0 olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teslaa89 -- 24 Şubat 2018; 22:4:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN


    quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN

    Ben yakıttan tasarruf için hep boşta iniyorum rampaları

    Yakıttan tasarruf ettiğine eminmisin boştayken ?

    Araba vites de olmadığı için rolentide calisiyo araba

    Eee rölantide ne yakıyor su mu ? Viteste inersen motor hicbirsey yakmaz Yokuş aşaği lastiklere aktarılan güç ile motor çevirir kendini

    Not : Eğer aracında yol bilgisayarı varsa anlık yakıt tüketimi açıp rölantide 0.6 gibi bir yakıt yaktığını göreceksin ama yokuş aşağı viteste gaz vermeden inersen orası 0.0 olacak

    Yanlış bilinen bir nokta daha vitesteyken araç yakit yakmiyor. Yakmiyor saniyorsunuz aslında yakiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN


    quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN

    Ben yakıttan tasarruf için hep boşta iniyorum rampaları

    Yakıttan tasarruf ettiğine eminmisin boştayken ?

    Araba vites de olmadığı için rolentide calisiyo araba

    Eee rölantide ne yakıyor su mu ? Viteste inersen motor hicbirsey yakmaz Yokuş aşaği lastiklere aktarılan güç ile motor çevirir kendini

    Not : Eğer aracında yol bilgisayarı varsa anlık yakıt tüketimi açıp rölantide 0.6 gibi bir yakıt yaktığını göreceksin ama yokuş aşağı viteste gaz vermeden inersen orası 0.0 olacak

    Motor calisiyo ama yakıt yakmiyo 0.0 mantıklı mı ? O zaman araba rölantide de yakmamasi lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1de inin. Araç motor freni yaparak iner. Hem de yakıt yakmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN


    quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN


    quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN

    Ben yakıttan tasarruf için hep boşta iniyorum rampaları

    Yakıttan tasarruf ettiğine eminmisin boştayken ?

    Araba vites de olmadığı için rolentide calisiyo araba

    Eee rölantide ne yakıyor su mu ? Viteste inersen motor hicbirsey yakmaz Yokuş aşaği lastiklere aktarılan güç ile motor çevirir kendini

    Not : Eğer aracında yol bilgisayarı varsa anlık yakıt tüketimi açıp rölantide 0.6 gibi bir yakıt yaktığını göreceksin ama yokuş aşağı viteste gaz vermeden inersen orası 0.0 olacak

    Motor calisiyo ama yakıt yakmiyo 0.0 mantıklı mı ? O zaman araba rölantide de yakmamasi lazım

    kütle * yerçekimi ivmesi * yükseklik=potansiyel enerji

    Yokuş inerken potansiyel enerji farkı aracın motorunu dönderir. Eğer döndürmeye yetmezse ve araç stop edecek gibi olursa araç kendiliğinden silindir bloklarına yakıt gönderir. Aksi durumda tüketim sıfırdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bırak yerçekimi işini yapsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN


    quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN


    quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: LiteraryN

    Ben yakıttan tasarruf için hep boşta iniyorum rampaları

    Yakıttan tasarruf ettiğine eminmisin boştayken ?

    Araba vites de olmadığı için rolentide calisiyo araba

    Eee rölantide ne yakıyor su mu ? Viteste inersen motor hicbirsey yakmaz Yokuş aşaği lastiklere aktarılan güç ile motor çevirir kendini

    Not : Eğer aracında yol bilgisayarı varsa anlık yakıt tüketimi açıp rölantide 0.6 gibi bir yakıt yaktığını göreceksin ama yokuş aşağı viteste gaz vermeden inersen orası 0.0 olacak

    Motor calisiyo ama yakıt yakmiyo 0.0 mantıklı mı ? O zaman araba rölantide de yakmamasi lazım

    kütle * yerçekimi ivmesi * yükseklik=potansiyel enerji

    Yokuş inerken potansiyel enerji farkı aracın motorunu dönderir. Eğer döndürmeye yetmezse ve araç stop edecek gibi olursa araç kendiliğinden silindir bloklarına yakıt gönderir. Aksi durumda tüketim sıfırdır.

    Sonunda biri doğru ve teknik açıklamayı yaptı teşekkürler :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1. viteste olsun, ayağınızla da fren desteği yapın. Hem aktarma organlarını yormayın hem frenleri. Ne şiş yansın ne kebap misali.
  • arac enjeksiyonluysa, yokus inerken belirli bir hizda yakiti keser, hiz az ise bir miktar yakit gonderir. 1. viteste cok yuk biniyo demissiniz ancak silindirde patlama varken ile patlama olmadigindaki surtunme kuvveti birbirinden farklidir, dolayisiyla yuksek devir cevirse bile motor herhangi bir zarar gormez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok kısa yokuşu boşta inme... tak vitese, frene de baaaaaaas bırak, baaaas bırak, baaaas bırak ,
    yakma konusuna gelince uzun yokuşlarda kıyaslamak bence çok değişken olduğu için doğru değil.
    misal otobandasınız %2-3 lük bir eğim var yol da düz ve kalabalık değil salla boşa motorun dinlensin turbon soğusun nefes alsın.120-130 git çok mu hızlandı tak 5-6 son vitesin neyse yavaşlasın biraz daha sonra gene salla boşa.
    ha bu yolda böyle yapmadın vitese taktın ,mecbur az da olsa gaz vereceğin için fazla yakacaktır.
    2. misal şehirler arası yoldasınız yolda normal virajllar var eğim %7 atma boşa fazla hızlanırsın virajlarda frene yüklenirsin gerek yok.gazdan ayağını çek , çok hızlanırsan güzel bir fren yap vites düşür devam et.ara ara frenle destekle.
    3.sakin bir şehirde banliyöde yaşıyosun şehir merkezine gidip park edeceksin arabayı evinde çarşıdan yüksekte.
    salla boşa gitsin.
    4. kalabalık ve virajlı bir yoldasın, dursun viteste eğim hız önemli değil.
    Özetle boşta gitmenin iyi tarafı , az eğimli uzun yolda yakıt avantajı,turboya dinlenme fırsatı,çabasız kazanılan hız mutluluğu,az yakıyor diye elde edilen mutluluk.
    boşta gitmenin kötü tarafı, viteste gaza basmadan kullanıma göre daha fazla yakıt,aracın savrulma-çekiş kontrol vs sistemlerinin büyük ölçüde devre dışı bırakılması, bilinçsiz kullanımda alev alan fren balatası,




  • mrtsyl kullanıcısına yanıt
    Yokuş aşağı ayağını gazdan çektiğin zaman turbo dinlenmez mi, dinlenmesi için illa boşta mı olması gerekir? Bende Lada Vega nın yanında Fiat Ducato da var, hiçbirini yokuş aşağı boşa atmam bilmediğimden soruyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haklısınız anlatımda biraz problem olmuş.
    oradaki örnekte(1. örnekte ) açımlamanın devamında az da olsa gaz vereceksin dedim:)neden çünkü eğim az viteste iken yavaşlayacak araba motor freni olayından dolayı. sonuç olarak gaz verince turbo devri de yükselecek ve dinlenemeyecek. Yoksa gaz vermeyince turbo devri düştüğü için yine bir rahatlama olacaktır.
    ayrıca turbo ile ilgili ayrıntılı bilgi için bknz :http://www.trcitroen.com/forum/otomobil-bilgileri/899-turbolu-araclarin-kullanimi-hakkinda-en-temel-bilgiler.html




  • 2.viteste ağır ağır inin olanlar zaten yakıtı kesiyor pedala basmazsan boşta fren bile tutmaz aman diyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0,0 Olmaz bence çok azda olsa tüketir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.