Şimdi Ara

Çok dik rampaları nasıl çıkıyorsunuz ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
8.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracın limitlerini öğreniyorsun işte, 2. vites yemiyorsa 1 de sabit devirde çok bağırtmadan çıkarsın çıktıktan sonra 2 yaparsın ya da eğim azalır devir yükselir 2 yaparsın. Araç yüklü ve boş iken de vites değişim devirleri fark eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: güney-666

    bende 120 ile çıktım demedim ki yazdıklarımız nasıl anlıyorsunuz arkadaş anlamadım ki ????

    Alıntıları Göster
    2ye atmışsın ya 1de bırak dedim hocam 2de yemediği an 1e atıp çıkabilirdin yanlış anladıysan kusura bakma.




  • 1.viteste yavaş yavaş çıksaydın işte .
  • yokuşta vites atmamalıydın yokuşta sana tork lazım hız değil vites atarak torku düşürüyorsun
  • güney-666 G kullanıcısına yanıt
    Eğer aracında araziye uygun lastik olsa çıkamayacağın toprak bayır yok aslında. Çoğu 4x4 araç sahibi arazi lastiği kullanmayıp çamurda takılınca arabaya söver. Hafif arazi için bu dediklerim tabi.
    Motorunda önemi var tabi. Şuan bende Artvindeyim köyde beton zeminde bile 2.viteste araba zor çekiyor 150 beygir 250 tork olmasına rağmen dik bayırlarda. Sizin sorununuz motordan dolayı gözüküyor. 2. vitese atmayın hele toprakta hiç atmayın. Araba durursa kaldırmak zor oluyor.
  • Şoför isen öncelikle dışardan karışmasınlar 1. Kural Budur motor devri 4 binleri gecsin gaza basmaktan korkma araçta yük fazla ise baban ivme kazandirmak istemiş ama tek yol geri gitmek değil daha fazla güç isteniyorsa eldeki imkanları zorla kardeş
  • eğer araba doluysa 4000-6000 devir arası çıkıyorum. altına inmiyorum. 4000-6000 devir arası ikinci ya da üçüncü viteste araba keçi gibi çıkıyor. hiç sorun yaşamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChaRisMaTiq1i

    Şoför isen öncelikle dışardan karışmasınlar 1. Kural Budur motor devri 4 binleri gecsin gaza basmaktan korkma araçta yük fazla ise baban ivme kazandirmak istemiş ama tek yol geri gitmek değil daha fazla güç isteniyorsa eldeki imkanları zorla kardeş
    ahhh be ustam başımda öyle bir anne-baba var ki varlığı yokluğundan beter bıdı bıdı yolda konuşup deli ederler adamı ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ztalan

    Aracın limitlerini öğreniyorsun işte, 2. vites yemiyorsa 1 de sabit devirde çok bağırtmadan çıkarsın çıktıktan sonra 2 yaparsın ya da eğim azalır devir yükselir 2 yaparsın. Araç yüklü ve boş iken de vites değişim devirleri fark eder.
    haklısın hocam tecrübe oldu bize..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klongs

    yokuşta vites atmamalıydın yokuşta sana tork lazım hız değil vites atarak torku düşürüyorsun
    haklısın hocam öğrenmiş oldum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Six Feet Under.

    1.2 ton, 77 bg, 0-100 14.6 sn, 115 tork, 1.4 çim biçme motorlu araçtan beklenti nedir
    niye arabamı aşşalıyon ??? eldeki malzeme bu yapacak birşey yoktur....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: güney-666

    niye arabamı aşşalıyon ??? eldeki malzeme bu yapacak birşey yoktur....

    Alıntıları Göster
    eldeki malzemeye laf yok ama senin kırk fırın ekmek yemen lazım

    o malzemeden ürün çıkarman için.

    yoksa böyle baba fırçası yiye yiye kulakların küpe olur..

    kullandığın aracı bilmiyorsun daha at sahibine göre kişner.
  • Arabada birsey yok ben 40 beygirlik arabayla yine ucarak cikarim orayi yani corsayla.
    Surmeyi bilmekle alakali
  • Genç arkadaş sorun ne rampada ne arabada, burada ahkam kesenler de ilk direksiyona geçtiklerinde aynı şeyleri yaşadılar emin ol. Aracının devrini, hızını zamanla kavrarsın bunlar da tecrübe olur sana. Yine de aklında dursun, dik yokuşlarda el freniyle kalk, rampa eğimi düzelene kadar turbosu olmayan düşük hacimli bir araç için 4000 ddk civarı gaza sabit basarak çık. Zaten göreceksin ki aracın devri arttığı halde hızlanmıyor o zaman sen de hızını devrini koruyacaksın. Kafana takma hepimiz geçtik o dönemlerden
  • en güzeli birinci vitese alıp yavaş yavaş çıkacaksın.
    4 çekişli araç olmadıkça aşırı dik yerleri yavaş çıkmak en güvenlisidir.
    çünkü aşırı dik bir yerde aracın ağırlık merkezi normale göre daha arkaya düşebilir.
    buda ön tarafta normalden daha az tutunma ile sonuçlanabilir.
    bu risklere girmemek için yavaş yavaş çıkın.

    her aracın bir kullanım alanı var o alanı iyi bilip sınırlarında kullanmak hem daha güvenli hem daha keyiflidir.
  • Düşük vites + yüksek devirle aracın ivmesi yetene kadar zorlayarak çıkıyorum.
    Ayrıca yokuş çok dikse yolun durumuna göre bir sol bir sağ yaparak ivme kazanmaya çalışıyorum. Babam eski kamyonculardandır, bana da öğretmişti.
  • İşte düz yolda 1 ışık ileriden başlangıç noktasına geri donup ehliyet verince böyle oluyor.
  • Farklı bir durum yaşamıştım bende, otomatik vites Aveo ile ilerliyorum hızım 25-27 falandı bayıra geldik araç 3.vitesteydi. Normalde bayırda vitesi küçültmesi lazım aracın, ilk baş araç biraz yavaşlamaya başladı umursamadım dedim biraz daha gaza basıyım vites küçültsün nerdeyse dip gaza getirdim inatla araç vitesi küçültmüyor hızım 12’ye kadar geldi. Saatte gece 3 falan yol boş diye umursamıyorum merak ettim çünkü vitesi inatla küçültmeyecek mi diye, ama 27den hızım 12ye düştükten sonra 1’e düşürdü vitesi çok şükür bayırda stop etmedik
    İlk defa böyle birşey yapmıştı ama stop edecek herhalde dedim




  • Vitesi D'ye getiriyorum , gaz pedalına basıyorum ve çıkıyorum.
    1.4 linea'nın düz yolda gittiğine şükredin bence , fazla kurcalamayın yokuşu mokuşu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Six Feet Under.

    1.2 ton, 77 bg, 0-100 14.6 sn, 115 tork, 1.4 çim biçme motorlu araçtan beklenti nedir
    Abartmaya gerek yok, tamam atmosferik motor dandik yokuşlarda ama işi bilen birisi için dert değil, 3500 devir altına düşmeden gayet güzel çıkar.

    Tek sıkıntısı çok yakar.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.