Şimdi Ara

co2 emisyon degerleri yakıt tüketimi hakkında bilgi veriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
24.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araçların teknik verilerini incelerken co2 emisyon degerlerine dikkat ettim bi araç az yakıyorsa co2 emisyon degeri o kadar düşük oluyor.

    polo 1.6 tdi :109 co2 emisyon degeri
    polo 1.4 :139 co2 emisyon degeri

    golf 1.6 :166 co2 emisyon degeri
    golf 1.6 dsg :157 co2 emisyon degeri

    golf 1.4 tsi 122 hp:144 co2 emisyon degeri
    passat 1.4 tsi 122hp:157 co2 emisyon degeri
    passat 2.0 tdi 140 hp:146 co2 emisyon degeri

    focus 1.6 tdci:119 co2 emisyon degeri
    golf 1.6 tdi :119 co2 emisyon degeri

    fiesta 1.4 tdci:110 co2 emisyon degeri
    fiesta 1.6 tdci:107 co2 emisyon degeri

    fiat bravo 1.6 multijet 105hp:129 co2 emisyon degeri
    fiat bravo 1.6 multijet 120 hp:125 co2 emisyon degeri var. fiatın dizelleri baya yakıyor galiba.

    passat 1.4 tsi 122 hp ile golf 1.6 dsg aynı emisyon degerine sahip teknik verileride incelediginizde yakıt tüketimlerinin aynı oldugunu görüceksiniz.

    ben artık araçların teknik verilerini incelerken yakıt tüketim degerlerine bakmıyorum direk emisyon degerine bakıp degerlendiriyorum.bir aracın co2 degeri 180 ise yakıt tüketimi 9 lt yazıyorsa inanmayın kesin 10.5 lt nin altında yakmıyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 18 Nisan 2010; 21:00:01 >







  • bu emisyon noku yuznden w210 e200 kompressorler 189hpden 163e slk 200k ilk jenerasyon 196hp den yine 163hpe dusuruldu..neymiş emisyonmuş..pehh
  • corolla 1.4 d4d:122 co2 emisyon degeri
    focus 1.6 tdci :119 co2 emisyon degeri
    golf 1.6 tdi :119 co2 emisyon degeri
    megane 1.5 dci 85hp:115 co2 emisyon degeri
    megane 1.5 dci 105 hp:120 co2 emisyon degeri

    demekki corolla 1.4 d4d düşük hacimli olmakla focus ve golfden daha az yakmıyor.bu sınıfda az yakan dizel araç arayanlar renault megane 1.5 dci 85 hp lik versiyonu emisyon degerindende anlasıldıgı üzere bu aracı seçebilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 18 Nisan 2010; 20:50:16 >
  • Toyota yaris d4d mm de en az karbon emisyonu uretenlerden. Reklam yaptiginiz arabalarin beygir gucunden de daha fazla
  • Sağlıklı bir korrelasyon değil. CO2 değerleri, "combustion" (yanma) veriminin artırılmasıyla düşürülebileceği gibi, daha verimli bir katalitik süreçle de düşürülebilir. Demek istediğim, o düşük değerleri daha verimli yanmadan değil, daha az verimli bir katalitik konverterden geliyor olabilir ve siz bunu bilemezsiniz...

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 19 Nisan 2010; 15:11:55 >
  • verim olayında kıyas yapılacak ise aracın co2 oranı ile CO arasındaki ilişki sorgulanmalıdır. CO2 fazla olması veya az olmasının tek başına anlamı olmaz.
    nedeni ise motor hacmi küçüktür az yakıt ile az CO2 verebilir ama aynı zamanda az beygir gücü de verir.

    Ama CO yanmamış yakıt demektir ne kadar fazla olursa eksozdan yakılmamış enerji salınıyor demektir bunlar beygire ne kadar dönüştürülebilirse bizim hem yakıtımız hemde beygirimiz artacaktır.
  • Vezir ve tralles hocalarıma katılmakla beraber emisyon ölçümlerinin nasıl yapıldığı çok önemlidir.Mesela devletijn emisyon ölçümü yapıp vergi aldığını biliyoruz bu ölçüm nasıl yapılıyor araç rolantide iken gaza basılıp bırakılıyor bu nekadar sağlıklı bir emisyon değeridir.Eğer fabrikalar da araçlarının emisyonlarını bu şekilde ölçüp veriyorsa yakıtı ölçmede yanıltıcıdır.Çünkü bir aracın yakıtını etkileyen dış tasarımı ağırlığı uğrayacağı direnç kuvvetleri de etkiler.Bir aracın emisyon değeri düşük diğer muadilinin yüksek ama gel gelelim 90 km/h sabit hızla aynı yerde test edildiğinde emisyonu yüksek olan aracın tüketimi düşük çıkabilir sebep;
    diğer aracın tasarımıyla rüzgar sürtünme kat sayısı daha düşük olabilir bu da aracın daha az dirence uğramasına neden olur bir de ağırlıkları ile lastik ebatları ile yer ile temaslarındaki sürtünme katsayıları bu dirençlere bir de araçların mekaniğinde kaybolan enerjileri eklediğimizde durum daha da farklılaşır.En sağlıklı tüketim sonuçları profesyonel olarak hazırlanmış özel bir alan da tüm araçların bu titzlikle test edilmesiyle orataya çıkacağını düşünüyorum




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ben kesin sonuç demiyorum ama dikkat ettigimde co2 emisyon degerleri düşük olan aralar daha az yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kujo

    Toyota yaris d4d mm de en az karbon emisyonu uretenlerden. Reklam yaptiginiz arabalarin beygir gucunden de daha fazla


    toyotaq yaris 1.4 d4d mm :110 co2 emisyon degeri
    polo 1.6 tdi 90 hp dizel :109 co2 emisyon degeri
    ford fiesta 1.6 tdci 90 hp :107 co2 emisyon degeri gözüküyor yani toyota yaris bu araçlardan fazla beygir üretmiyor ve co2 emisyon degeride daha fazla bu arada araç reklamı yapmıyorum.
  • Genelde emisyon, özelde CO2 ölçümlerinin nasış yapıldığı az çok biliniyor, merak eden EPA veya cARB gibi veya GreenCar gibi kuruluşların sitelerine girip daha detaylı bilgi alabilir bu konuda. Ben kısaca özetleyeyim:

    CO2 salınımı mesala gram/km olark ölçülmektedir, yani km başına egsozdan atılan karbondioksit miktarının gram cinsinden ölçümü.

    Bu nasıl yapılıyor?

    Özel akredite lablarda merdane yol üzerinde Avrupa ve ABD'de ayrı ayrı hükümet kuruluşlarının belirlediği ve normal otomobil kullanımını simüle eden sürüş profilleri uygulanıyor. Bunların detaylarını internette bulmak olası. kabaca şöyle: 10-15 dk. şehir içi kullanımını simüle eden sürüş profili uygulanıyor, ardından yine 10-15 dk. uzun yol simülasyonu ile araç yürüryen yolda çalıştırılıyor, bu esnada salınan toplam CO2 miktarı yapılan km'ye bölünerek aracın CO2 emisyon değeri elde ediliyor.

    Burada dikkat edilecek husus şu: Bu test gerçek yolda yapılmıyor, hava/rüzgar direncini nasıl dahil ettiklerini ya da edip etmediklerini bilmiyorum.

    Anladığım kadarıyla konumuzun bizim hükümetin CO2 değerlerini nasıl ölçtüğü ile alakası yok. Konu 0 araçların fabrika emisyon değerleri üzerinden gidiyor ve bu araçlar aynı şartlar altında test ediliyorlar.

    CO2 hidrokarbon tepkimesinin bir yan ürünüdür. Tipik bir hidrokarbon olan heptan 7 karbon, 16 hidrojen atomu içerir. Tam yanma olması halinde 7 CO2 ve 8 H2O molekülü oluşur. Ancak benzin yalnızca heptan değil, diğer hidrokarbon zincirlerini de hatta rafinerizasyona karşı tamamen engellenemeyen (sıfırlanamayan) sülfür vs. gibi istenmeyen bileşiklere de sahiptir. Benzine ayrıca HC dışında başka katkı maddeleri de ilave edilmekte, bunların bir kısmı yanma tepkimesine girmekte, bir kısmı girmemektedir.

    Motorun hacmi ile salınan CO2 miktarı arasında doğru orantı vardır, ne kadar çok yanma, o kadar çok CO2. Dolayısıyla düşük CO2 oranı düşük yakıt tüketimini yansıtabileceği gibi düşük motor hacminin veya düşük rpm bandının da bir sonucu olabilir. Öte yandan yüksek CO2 oranı katalitik konverterin bir marifeti de olabilir. Çünkü katalitik konverterler (3-ollu olanlar) CO (karbonmonoksit), VOC (uçucu karbon) ve azot bileşikrini (NO veya NO2) indirgemek veya yükseltgemek amacıyla yani bu bileşenlerin emisyonlarını azaltmak amacıyla kullanılır.

    Motor da iyi yanma olduğunda mesela benzinli motorda stoyikometrik oranda yanma olduğunda çok az CO oluşması beklenir ama motorlar genellikle 14,7'den daha zengin karışımda çalıştırılırlar ve bu nedenle normalden fazla CO molekülü oluşur. Ne kadar fazla CO oluşursa o kadar az CO2 oluşuyor demektir. BU nedenle bir aracın az CO2 üretmesi bunun her zaman iyi bir şey olduğu anlamına gelmez.

    Öte yandan katalitik konverterde oksidasyon fazında 2 CO molekülü ile 1 O2 molekülü tepkimeye girerek egsozdan 2 CO yerine 2 CO2 atılmasına neden olur. Yani katalitik konverter olmasa egsozdan daha az CO2 atılacak buna mukabil daha fazla CO atılacaktı.

    Dolayısıyla bir motorun emisyon değerleri bir bütündür. Sadece CO2 emisyonlarına bakarak motorun tasarrufluluğu ya da verimi hakkında doğrudan fikir edinemezsiniz.

    Motorda CO2 değerlerinin kamuya mal edilmesinin nedeni çevre baskısıdır. CO2 gazı bir tür sera gazı olarak bilinir. küresel ısınmanın baş aktörü olarak suçlanır. Bu nedenle batı kamuoyunda pek çok sosyal aktör CO2 salınımı azaltmak amacını gütmektedir ve bu sebeple CO2 emisyonu düşük araçlar ön plana çıkmakta ve bu konuda duyarlılığı yüksek alıcılar firmalarca tavlanmaya çalışılmaktadır. Oysa CO2 gazının insan sağlığı üzerinde doğrudan olumsuz hiç bir etkisi yoktur ama NO ve NO2 bileşikleri, sülfür bileşikleri ve HC bileşiklerinin insan sağlığı üzerinde önemli olumsuz etkileri vardır.

    Bu yüzden araba kataloglarında sadece CO2 emisyon değerlerinin verilip çok daha önemli olan diğerlerinin es geçilmesini iki yüzlülük olarak görüyorum.

    Sonuç: Bir motorun CO2 emisyon değerlerine bakarak o motorun tutumlu bir motor olduğuna hükmedemeyiz. Düşük CO2 değerleri düşük motor hacmine, etkin olmayan katalitik konvertöre, kötü yanmaya da işaret edebilir. Biz tüketicilerin bunu bilmesi pek mümkün değildir ve o CO2 değerleri araçlarda performans veya verimle ilintili olarak verilmeyip aracın ne kadar çevre dostu olduğunu göstermek için verilmektedir.



    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Vezir ve tralles hocalarıma katılmakla beraber emisyon ölçümlerinin nasıl yapıldığı çok önemlidir.Mesela devletijn emisyon ölçümü yapıp vergi aldığını biliyoruz bu ölçüm nasıl yapılıyor araç rolantide iken gaza basılıp bırakılıyor bu nekadar sağlıklı bir emisyon değeridir.Eğer fabrikalar da araçlarının emisyonlarını bu şekilde ölçüp veriyorsa yakıtı ölçmede yanıltıcıdır.Çünkü bir aracın yakıtını etkileyen dış tasarımı ağırlığı uğrayacağı direnç kuvvetleri de etkiler.Bir aracın emisyon değeri düşük diğer muadilinin yüksek ama gel gelelim 90 km/h sabit hızla aynı yerde test edildiğinde emisyonu yüksek olan aracın tüketimi düşük çıkabilir sebep;
    diğer aracın tasarımıyla rüzgar sürtünme kat sayısı daha düşük olabilir bu da aracın daha az dirence uğramasına neden olur bir de ağırlıkları ile lastik ebatları ile yer ile temaslarındaki sürtünme katsayıları bu dirençlere bir de araçların mekaniğinde kaybolan enerjileri eklediğimizde durum daha da farklılaşır.En sağlıklı tüketim sonuçları profesyonel olarak hazırlanmış özel bir alan da tüm araçların bu titzlikle test edilmesiyle orataya çıkacağını düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60


    quote:

    Orijinalden alıntı: kujo

    Toyota yaris d4d mm de en az karbon emisyonu uretenlerden. Reklam yaptiginiz arabalarin beygir gucunden de daha fazla


    toyotaq yaris 1.4 d4d mm :110 co2 emisyon degeri
    polo 1.6 tdi 90 hp dizel :109 co2 emisyon degeri
    ford fiesta 1.6 tdci 90 hp :107 co2 emisyon degeri gözüküyor yani toyota yaris bu araçlardan fazla beygir üretmiyor ve co2 emisyon degeride daha fazla bu arada araç reklamı yapmıyorum.

    tralles hocam yine çok güzel bir şekilde CO ve CO2 ilişkisini yanıtlamış .CO2 fazla olması birçok faktörün etkisine bağlıdır daha önce de değinmeye çalıştım.
    katalitik filtrelerin temel görevlerinde birsi atık istenmeyen gaz emisyonlarını CO2 ve H2O gibi istenen kimyasal çıktıya dönüştürmektedir.
    Sonuç itibarıyle iyi bir katalitik filtresi olan ve motor hacmi büyük olan aracın CO2 salınımı daha fazla olması gayet normaldir.

    ancak çok bilinmeyen bir komnuya dikkat çekmek isterim. Alınan değerler eğer yol koşullarında alınırsa hava şartları ile birebir ilişki vardır.Havanın yoğunluğu ve ısısı burada yanmada büyük bir rol oynamaktadır.havanın yoğunluğuna da denizde yükseklik ve günlük basınç milibar düzeyinde değişimler etkili olmaktadır.

    Bütün bunların dışında aracın ağırlığının da çokçok büyük etkisi söz konusudur. Aynı motor hafif bir araçta farklı CO2 oranı verir , ağır araçta farklı CO2 oranı verebilir. Çok detaylı araştırmadım ama meraklı kişiler benzer motorların farklı kasalardaki emisyon değerlerini bulurlarsa daha iyi anlaşılabilecektir.

    Bütün bunların dışında yine dikkatlerden kaçan önemli bir ayrıntı daha vardır. o da bu tür testler sabit hızlara denenerek yapılır ki kıyaslama mümkün olsun .

    Ancak bu forumu okuyan araca meraklı herkesin de çok iyi bileceği gibi, bu sabit hızda ,farklı hacimdeki ve şanzıman çıkışlarındaki araçların 90 km/h hızdaki devir sayıları farklıdır. Bunun bize etkisi ise ideal karışımdan ne kadar uzak veya yakında bu motorun çalıştığıdır. farzedelim ki 2 itrelik bir araçla 1.6 litrelik bir araç kıyaslanmaya kalktığında 2 litrelik araç daha düşük devirde ve daha fakir karışımla yol alabilecekken , aynı hızda 1.6 litre motor daha yüksek devir ve biraz daha zengin karışımda seyretmesi söz konusu olabilecektir.

    Bütün bu noktalardan yola çıkarak fabrikada bir motorun emisyon oranı ile hareket halindeki bir aracın emisyon değeri arasında ciddi farkların çıkması muhtemeldir. Bunu ortadan kaldırmak mümkün olmasa biel kabaca bir CO2 çıktısı vermek yine kaba bir kıyası ortaya koyacaktır. Ama eğer bir dinomometrede yüklü koşullar(yol şartları simule edilebilir) altında sadece motor test edilir ise o zaman daha doğru veriler almak söz konusu olabilcektir.




  • mantıklı
  • Buradaki araçlarda co2 salınımı genelde az görünüyor benim araçta bu oran bayağı yüksek 170 katologda o halde benim araç diğer arkadaşların dediği gibi fazlamı yakmalı aracı yeni aldımda o yüzden
  • O emisyon değerleri, yanan yakıt nedeniyle ortaya çıkıyor zaten.

    Basit bir mantıkla: Ne kadar çok yakıt yakarsanız, o kadar CO2 oluşur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    O emisyon değerleri, yanan yakıt nedeniyle ortaya çıkıyor zaten.

    Basit bir mantıkla: Ne kadar çok yakıt yakarsanız, o kadar CO2 oluşur.

    yakıt tüketmek ile yakıt yakmak aynı şey değildir dikkatini çekerim.

    Yakıt tüketimi= motorun yaktığı yakıt + yakamadığı yakıttır.

    co2 emisyonunun tüketim miktarı hakkında iyi bir bilgi verdiğine bende katılıyorum, ancak asla kesin bilgidir diyemeyiz, hiçbir motorun verimi bir olmadığı için hiçbir motorun emisyon miktarı tüketim miktarı ile ilgili doğru orantılı değildir. Zaten böyle bir doğru orantı olsaydı tüketim değerleri farklı yöntemlerle hesaplanmazdı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer
    yakıt tüketmek ile yakıt yakmak aynı şey değildir dikkatini çekerim.

    Yakıt tüketimi= motorun yaktığı yakıt + yakamadığı yakıttır.

    co2 emisyonunun tüketim miktarı hakkında iyi bir bilgi verdiğine bende katılıyorum, ancak asla kesin bilgidir diyemeyiz, hiçbir motorun verimi bir olmadığı için hiçbir motorun emisyon miktarı tüketim miktarı ile ilgili doğru orantılı değildir. Zaten böyle bir doğru orantı olsaydı tüketim değerleri farklı yöntemlerle hesaplanmazdı...

    Bu yüzden "Basit bir mantıkla" yazdım zaten. Detaya inersek çok farklı kriterleri ele almamız gerekir.
  • diyelim ki aynı emisyon değerlerine sahip dizel ve benzin motorlu iki aracımız olsun. deney şartlarında aynı miktarda yakıt tüketip aynı miktarda emisyon co2 salınımı elde etsek bile motorin yandığında sadece co2 değil Nitrojen Oksit ve Nitrojen Dioksit (NOx gazları)ve sülfür de açığa çıkar. sırf bu nedenle bile dizel benzinden daha çok çevreyi kirletir. ki yazıda bundan hiç değinilmemiş.

    kaynak:merak edene şurada güzel bir karşılaştırma var.
    https://www.sekizsilindir.com/2016/10/dizel-mi-benzin-mi-zehirli.html
  • Bu aralar niye hep eski konular hortlatılıyor ??

    2010'un konusunu nasıl buluyorsunuz GOOGLE'dan mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 12 Mayıs 2018; 19:30:47 >
  • Benim Konu hortlamis,tabii bu surede vw emisyon hilesi patlak verdi,demekki emisyonda hile olabiliyormus.yakit ile alakasi yokmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkı üyeler varmış geçmişte. vezir, tralles, ugurozer... Herhalde forum o zamanlar daha doyurucuydu..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.