Şimdi Ara

CMSS3D Headphone (X-FI Virtual Surround Headphone) (ALchemy, DS3D)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
3
Favori
1.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konuyu açmamda ki amaç etrafta Razer'ın ve Dolby'nin sanal çevresel ses teknolojileri bulunması ve kimsenin CMSS3D kullanmayışı. CMSS3D özel bir teknoloji, diğerlerinden farklı çalışıyor. Baya eski fakat yıllarca geliştirilmiş bir teknoloji. Şimdi yerini SBX Surround'a bıraktı. Creative MB3 yazılımı 30$ dan satılıyor her kart için. Fakat CMSS3D Headphone hala daha SBX Surround'dan bile daha iyi olduğuna dair bazı yorumlar okuyorum yabancı forumlarda.

    Neden şimdi bu konuyu açtın? XtremeMusic kartımı kardeşime veriyorum, ben daha iyi DAC'a sahip bir USB karta geçeceğim (Xonar U7). Kardeşimde de 5.1 set yok, oyuncu kulaklığı var, hazır XtremeMusic CMSS3D destekliyorken bunu öğrenip ona ayarlayayım dedim. Öğrenmişken de konu açıp bu bilgiyi paylaşmak istedim. Çoğu kullanıcı kulaklık kullanıyor hala daha ve X-FI kart kullanan yoğunlukta. Umarım faydalı olur.
    Ayrıca forumda açılmış konularda tonlarca yanlış bilgi var, oraya cevap atmaktansa ayrı konu açmak daha mantıklı.

    ---

    CMSS3D ayrı kategorilere ayrılıyor.

    1) CMSS-3D Headphone
    2) CMSS-3D Virtual (Stereo Xpand)
    3) CMSS-3D Surround

    Biz 1) olana bakacağız, diğerleri 2) 3) sesi bozuyor daha çok ve önermiyorum. Zaten diğerleri sesi upmix ediyor :) Bunu benim Creative G500 kumandasından bile yapıyor hatta ve 100% önermiyorum.

    CMSS3D Headphone diğer Razer Surround, Dolby Headphone ve SBX Surround gibi HRTF (Head Related Transfer Function)'a dayalı çalışıyor. Kısacası pozisyonel sesi belli algortimalar kullanarak, sesin yukarıdan, aşağıdan sol ve sağdan geldiğini manipule edilerek anlayabiliyorsunuz. Bir nevi beyin kandırmaca.
    CMSS3D Headphone'un diğer teknolojilerden farkı var, bu fark baya adil olmayan bir avantaj sağlıyor. CMSS3D Headphone, oyunlarda ki 3D sesleri oyunun ses motoruna ulaşarak (DirectSound3D veya OpenAL) ayrı ayrı alıyor ve bunları özel algroritmadan geçirip stereo kulaklığa veriyor. Sonuç bir FPS oyununda nereden ateş ediliyor yeri ve uzaklığına kadar çok iyi tahmin edebilmeniz.

    Bunu HAL sayesinde kart DirectSound3D kullanan oyunlara direkt exclusive erişim sağlamasıyla elde ediyordu (Hardware accelerated audio). Fakat 2007'de Microsoft bunu kaldırdı, firmalarda alternatif bir yol aradılar. Creative 2007'de ALchemy programını sundu. Bu program yeni OS lerde, eski oyunlardaki (creative sitesinde desteklenen oyun listesi var) EAX ve hardware accelerated 3D sound özelliklerini geri getirdi. Yani Windows 8 de Doom 3 oynayacaksanız, oyunun o güzel seslerini tam randıman alabilmeniz için Alchemy'i açıp oyunu eklemeniz lazım. Tabi daha sonra da kartı Game Mode'a alıp EAX efektrlerinin ON olduğuna bakmanız lazım 0.0db de kalması idealdir bunu artırırsanız EAX efetklerinin sesi artacağından biraz doğal olmayan sonuçlar olabilir, kişisel tercihnize kalmış.

    Yeni oyunlarda bunu düşünmeye gerek yok, tahminimce BF4, Crysis3 gibi yeni oyunlar ses kartına direkt erişim sunabilen motorlara sahipler çünkü.

    CMSS3D Headphone'un bu bahsettiğim avantajlarından ve farkından dolayı diğer Dolby Headphone ve Razer gibi teknolojilerden neden daha iyi olduğunu anlamışsınızdır. Kullanıcı yorumlarına göre Dolby Headphone ile CMSS3D yi karşılaştırsanlar CMSS3D Headphone'un daha iyi posizyonel ses verdiğini söylediler. Razer ise oyunlarda ki (oyunlarda kullanılan ses kalitesi genelde budur -> 24-bit/48kHz) sesi 16-bit'e dither ettiğini rapor ettiler. Yani Razer surround kaliteli bir alternatif değil.

    Sanıldığının aksine gerçek 5.1 ve 7.1 kulaklıklarda iyi değil hatta baya berbat. Daha küçük sürücüler kullanıalrak üretiliyorlar ve iyi ses vermiyorlar, bütün yorumlarda bu geçmekte, bilinen bir gerçek olarak aklınızda kalsın.
    Kaliteli en az 50mm sürücüye sahip stereo kulaklıklar hem daha iyi ses veriyor hemde 50mm stereo kulaklık ile CMSS3D Headphone sanal surround ses, CMSS3D Headphone kullanmadan 7.1 kulaklıkla aldığınız surround sesten çok daha iyidir. (Ben demiyorum test eden kullanıcılar diyor).

    Tabi tüm bunlar gerçek 5.1 - 7.1 uydu hoparlörlerin verdiği surround tadını yaşatmayacağını bilmek lazım.

    ---

    Ayarlar:

    1) X-FI Game mode'a alın.
    2) EAX dışında diğer herşey kapalı olsun. (EQ, Crystalizer vs vs vs vs)
    3) X-FI Game Mode panelden ses çıkıını Kulaklıklara (Headphones)'a alın.
    4)
     CMSS3D Headphone (X-FI Virtual Surround Headphone) (ALchemy, DS3D)

    5)
     CMSS3D Headphone (X-FI Virtual Surround Headphone) (ALchemy, DS3D)

    6) 24-bit/48kHz 'ye ayarlı kalsın ki oyunda ki seste öyle olacağından, herhangi bir upsample ya da downsample'a maruz kalmayalım.
     CMSS3D Headphone (X-FI Virtual Surround Headphone) (ALchemy, DS3D)

    7) Windows sound panelden ise speaker setup'ı 5.1 ya da 7.1 e ayarlayın. (oyunla aynı olsun)
    8) Windows sound panelden configurations dan large yani full range e alın. Neden? Çünkü kulaklıkların subwooferı yok, o yüzden bass managementta yok (Audiophile konuma bakın).
     CMSS3D Headphone (X-FI Virtual Surround Headphone) (ALchemy, DS3D)

    9) Oyundaki ses ayarlarından da speaker setup'ı 5.1 ya da 7.1 e ayarlayın. (windows sound settingsle aynı olsun)

    Bu kadar.

    İmzamda Audiophile konumu ve o konuda bulunan link sayesinde Daniel_K X-FI Driver adlı konumu da okumakta ÇOK fayda var. X-FI nız için full suite sürücüleri o açtığım konuda bulabilrisiniz.







  • Kulaklık olarak, audiophile monitor bir kulaklık öneriyorum. Birkaç hafta önce Audio Technica ATH-A500X almıştım, kapalı kulaklık tercih ettim müzikler için. Oyunlar için açık kulaklık tavsiye ederim sound stage iyi oluyor. Mesela ATH-AD500 ya da AD700 gibi.

    Şu sıralar kullandığım desktop audiophile sistemin yanına portatif olarak kullanabileceğim desktoptaki kadar kaliteli sistem kuruyorum. Kulaklık olarak yukarıda bahsettim. Ses kartı olarak ise uzun araştırma sonucu ASUS Xonar U7 USB kartı tercih ettim. Donanım kalitesine laf yok. Yazılımda ise benim istediğim bit-perfect olayı bunda çok daha kolay. X-FI kartta mesela bahsetmiştim 192kHz ye çıkamıyordunuz, donanım desteklese dahi yazılımı geri tutuyordu. Bit perfect playback için audio creation mode a almak lazımdı onda ise bass management gidiyordu falan . Kasa içinden EMI almasıda ayrı kronik sorun tüm internal (dahili)kartlar için.

    Creative'in yine önceden bahsettiğim driver uyumluluk problemleri ve Daniel_K olmasaydı bize ne olurdu halleri, kullanıcıyı kek yerine koyma politikası vs. Bunlardan dolayı soğuduğum bir firma.

    Yeni ses kartı alacaksnız harici olsun. Oyun içni kullanacaksanız Creatve her ne kadar kulaklık kullanlara güzel özellikler sunsada, ASUS'ta dolby headphone var cmss3d kadar iyi olmasada iş görüyor.
    5.1 ya da 7.1 sistem varsa zaten sorun yok, ASUS alın gitsin.

    not: oyun için ek özellikler, yok scout mode u ki asus ta da alternatifi var vs bunları es geçtim. bunlarla oyun oynanmaz diyorum.




  • Deneyecegim , güzel anlatmissin işleyişini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007 den beri x-fi kullanıyorum. Bozulup tamir etmişliğim bile var. Artık çöpe atayım diyorum ama onboard kartlardan hala ölü gibi ses çıkıyor. 10 sene önce de böyleydi şimdi de. Sound blaster x7 ye gözümü dikiyorum o da dünyanın parası.

    Ama kulaklıkta sanal surround işi çöp bence. Sadece x-fi de değil buna benzer diğer teknolojilerde genelde öyle. Arayüzde helikopter sesli bir demo var. Ordaki demoya bakarak sesi dinlersen yanıltıp önden veya arkadan geliyormuş izlenimi veriyor ama demoyu arka plana alıp bakmadan sesi dinlersen sesin kafanın önünden veya arkasından değil içinden geçtiğini fark ediyorsun.

    Yani 1 ve 2 no lu konumdan gelin sesin birbirinden farkı yok. Bunu oyunlar zaten bu teknoloji olmadan da yapıyor. Yani oyunlarda bir avantaj sağladığını düşünmüyorum. Gerçek 5.1 hoparlörde çok daha iyi deneyim elde edilebiliyor.

     CMSS3D Headphone (X-FI Virtual Surround Headphone) (ALchemy, DS3D)


    Ayrıca müzik ve filmlerde sesi bozup çorba ediyor. Hatta oyun sesinde de bu söz konusu ama oyunda bozulma pek rahatsız etmiyor. Ayruca işe yarasa bile oyuna girerken her seferinde bunu mu açıp kapatacağım

    Oyunlardaki eax advanced hd işi uzun bir süre önce zaten artık bitti. Eskiden yeterli işlem gücü olmadığından yazılımsal olarak yapılamıyordu bunlar ama artık yapılabiliyor. Gerçi hala bf2 deki eax 5.0 dan aldığım silah seslerini günümüz oyunlarndan alabilmiş de değilim ama bu teknolojinin artık kullanılmadığı gerçeğini değiştirmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hobar -- 5 Ağustos 2015; 21:28:38 >




  • Hobar kullanıcısına yanıt
    X7 süper bir ses kartı, hatta Creative'in şu ana kadar yaptıkları arasında en iyisi. 1000TL gibi bir fiyatı var. Ülkemizde yok. Yazılımı onu geride tutan tek şey, sample rate ayarı yok hala daha mesela.. Donanım güzel ama yazılım komple hükmedemiyor. Klasik Creative işte.

    Gerçek 5.1 hoparlörde olay başka zaten anlattım onda CMSS açmazsın. Ne kadar kulaklıkta surround çöp olsada, CMSS3D Headphone en iyisi. Aynı şeyleri mi konuşuyoruz bilmiyorum, CMSS3D in başka varyasyonlarıda var çünkü. CMSS3D Headphone hiç denemedim ama guru3d de tüm yorumlar, çok güzel ses alıyoru, ateş edilen yeri hizası uzaklığına kadar anlayabiliyorum falan tarzda. Senin tarz yorum, diğer CMSS3D teknolojilerine geliyor genelde. Onlarda zaten upmix yapıyor ondan kötü ses çıkıyor. CMSS3D Headphone yukarıda anlattım, olayı öyle değil tamamen farklı.

    EAX 5.0 vardı en son, bu EAX serisi hardware accelerated 3d udio ya dayanmakta, yani donanım üzerinden 3d ses işlemesi. Zamanında EAX'a sahip oyunlar oynardım (şu ana kadar hep Sound Blaster kartım oldu) sesi süperdi.
    Şimdiki oyunlarda EAX desteği kalmadı artık, nedeni yukaıda anlatmıştım, oyunların motorları zaten CPU üzerinden o tür ses efetkleri yapabiliyorlar.

    Dediğin gibi bunun kalitesi bir EAX eder mi? Oyununa göre konuşmak lazım.

    edit: Ben 1997-1998 den itibaren başladım İlk kartım o senelerde çıkan SoundBlaster PCI 4.1 di. Sonra Live! -> Audigy -> X-FI

    edit2: BF4 ün headphone modu var mesela dediğini yapıyor, guru3d de cmss3d headphone ile karşılaştırma yapan biri cmss3d headphone dan daha tutarlı ses aldığını söyledi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi X-FI -- 5 Ağustos 2015; 21:52:34 >




  • X-FI X kullanıcısına yanıt
    Ben normal 5.1 le kıyasladığım için biraz beklentimi yüksek tutuyor olabilirim ama CMSS3D Headphone un o kadar da bir numarası yok. Gerçek 5.1 de öndeki ve arkadaki sesin farkını çok rahat hissefersin ama bunda öndeki sesle arkadaki sesin farkı yok. Kapatıyorum ben. Diğerleri zaten stereo sesleri çoğaltma teknolojileri sadece. Ondan bahsetmedim hiç
  • Hobar kullanıcısına yanıt
    Hoparlör setin 5.1 - 7.1 yerini doldurmaz hiçbirşey bu kesin. Hatta sanal çevresel teknolojisi ne kadar iyi olursa olsun, hayatta kulaklıkla oyun oynamam ben şahsen.

    "ama bunda öndeki sesle arkadaki sesin farkı yok." dedin ya guru3d de bunun tam aksini iddia eden bir sürü insan var.

    Bilmiyorum ben kullanmadım CMSS3D Headphone'u hiç, sadece kardeşime kartı vereceğimden araştırdım nasıl çalışıyor diye ve konusunu açtım. Eminim kulaklıkla oyun oynayan insan çoktur, onlara fayda sağlar bu.
  • X-FI X kullanıcısına yanıt
    Tam olarak olmasa da nasıl bir etki yaptığını anlatmaya çalışayım. Eq ayar yaparken hepsini normal yaparsın ama frekanslardan birini alakasız bir şekilde en yükseğe getirirsin ya onun gibi çıkıyor ses Buna rağmen düzgün surround falan yaptığı yok.
  • CMSS3D deneyimlerimi paylaşayım.
    Creative X-Fi Titanium ve gerçek 5.1 kulaklık olan Roccat Kave 5.1 kullanıyorum.
    Öncelikle CMSS3D'yi aktif ettiğinizde,youtube'da izlediğiniz müzik ya da filmlerde herhangi bir etkide bulunmuyor. Ses değişmiyor.
    Aynı zamanda indirdiğim 1080p DTS ses kaliteli filmlerde de CMSS3D'yi aktif edip kapadığımda filmlerde de herhangi bir etkisi yok.
    Ama bilgisayarımda yüklü olan herhangi bir mp3'yü açtığımda oldukça bir ses kalitesi farkı var.
    Pc'de yüklü müziklerden birinde CMSS3d'yi aktif ettiğimde ses çok daha güçlü ve daha berrak gelmekte.
    Oyunlarda BF4'te oyunun ses ayarlarında surroundu aktif ettiğinizde zaten CMSS3D etkisi yapıyor. Oyunda CMSS3D'yi aktif ettiğimde ya da kapattığımda pek bir fark göremedim.
    Özetle,bilgisayarınızda yüklü kaliteli müziklerde CMSS3D oldukça güzel sonuçlar verebiliyor.
    Youtube ve Filmlerde ise neden etki etmediğini anlayabilmiş değilim açıkçası.




  • İsaac Newton kullanıcısına yanıt
    Senin söylediğin cmss headphone değil yalnız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hobar

    Senin söylediğin cmss headphone değil yalnız.

    Nedir
  • İsaac Newton kullanıcısına yanıt
    Cmss surround ya da xpand dir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hobar

    Cmss surround ya da xpand dir

    Aynen surround seçili.
    Bir de yanda bir çubuk var. Onu da %50 diye ortalamışım.
    Nerde yanlış yaptım ki
  • İsaac Newton kullanıcısına yanıt
    Kulaklık gerçek 5.1 se kalsın öyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hobar

    Kulaklık gerçek 5.1 se kalsın öyle.

    Gerçek 5.1 dostum.
    Şimdi kardeşine ayarları söyler misin sana zahmet?
    Öyle kolay kolay bırakmam seni
  • İsaac Newton kullanıcısına yanıt
    Gerçek 5.1 se surround %50 kalsın. Youtube da çalışmamasınin sebebi browser olabilir. Başka tarayıcı dene bir de. Şu anda pc de değilim kontrol etme şansım pek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İsaac Newton kullanıcısına yanıt
    Kardeş sen naptın ya? Konuyu doğru okuduğuna emin misin? Elimden geldiğince açık hatta resimli anlatmaya çalıştım. Sadece resimlere bile baksan fikrin olur.

    5.1 kulaklıklar stereo kulaklıkardan kötü bunu anlattım.
    cmss3d headphone çalışmaz çünkü kulaklığın gerçek 5.1. yani cmss3d tekonlojilerini kullanmana gerek yok. zaten cmss3d headphone hariç diğer hepsi çöp.
    ayarları sormuşsun
    cmss3d yi music ve filmlerde kullanmaya kalkmışsın.

    Stereo kulaklığa sahip kişiler, cmss3d headphone'u oyunlarda veya filmlerde kullanabilir. Bu da ek not olarak kalsın böyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi X-FI -- 6 Ağustos 2015; 19:05:49 >
  • İsaac Newton kullanıcısına yanıt
    CMSS3D 5.1 'de çalışmaz Stereo'ya alman gerekiyor.Stereo'ya alınca aktif oluyor.
  • Sonicman kullanıcısına yanıt
    Creative sitesinde bile CMSS3D Headphone nasıl configure edilir sayfasında da anlatılıyor. Stereo kulaklıklar için (gerçek 5.1 ve 7.1 kulaklıklar ise uzak durulası şeylerdir kesinlikle ve kesinlikle) creative ayarlardan headphone olacak ve oyun + windows ayarlarından 5.1 ya da 7.1 seçilecek. Uzun olarak en başta anlattım.


    Bu arada evimden uzak olduğumdan, filmlerimi stereo 53mm driverlara sahip monitor audiotechnica kulaklığımdan izliyorum, asus u7 ile dolby headphone aktif, böyle bir surround olamaz... sol, sağ arkadan gelen sesleri bırakın, bazen üstten çıkan sesleri duyuyorum sahne gereği misal korku filmlerinde.
  • Faydalı konu. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.