Şimdi Ara

Clio5 Kronik Arızası Bol Sorunlu Bir Araç mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
50
Cevap
2
Favori
19.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dostlar kusursuzluk alman işi burda beklenti kalite (yorumlardan çıkan) onuda fransız grubunda bulmanız pek mümkün değil bunlar ekonomi arabası olarak satılıyor dci. Ve fiat Mjet motorları sağlamdır 🙋‍♂️ kolay ölmezler avantajınız bu kadar
  • Nissan ve renault cvt ve edc yerine eat6'ya geçse çok iyi olacak

  • 1-2 seneye düzelir hepsi. Bir araç kasa değiştirdiğinde hemen almamak lazım

  • Clio 4 makyajlı kasa sahibi olarak diyebilrim ki Renault alacaksanız makyajlı kasasını bekleyin öyle alın. O haliyle bile yine kusurlar mevcut olabiliyor (rüzgar sesi gibi).

  • bende clio 4 2020 model var ne bir trim sesi, ne bir aksaklık. bilmesem renault demem 

  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    bende clio 4clio 5 arasi gittim geldim sonra en mantijlisinin iscilerinin yıllardır urettigi arac olan 4ten kullandim ek olarak kronik sorunlarini her sene dahada toparlanmis bir arac ve final sürümü olusmus clio 5 suan betada haliyle daha birsuru sorun ortaya cikacaktir 3 ayda boyle cikiyorsa daha 2 3 sene kullanimda neler cikacak gorecegiz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Achteruit

    bende clio 4clio 5 arasi gittim geldim sonra en mantijlisinin iscilerinin yıllardır urettigi arac olan 4ten kullandim ek olarak kronik sorunlarini her sene dahada toparlanmis bir arac ve final sürümü olusmus clio 5 suan betada haliyle daha birsuru sorun ortaya cikacaktir 3 ayda boyle cikiyorsa daha 2 3 sene kullanimda neler cikacak gorecegiz

    valla ben alırken clio 4 bile almayı düşünmüyordum aklımda başka araçlar varken bunu sıfır ve daha uygun fiyatla buldum, biraz sürdüm hoşuma gitti aldım. şimdilik aldığıma hiç pişman değilim ki işçilik ve malzeme kalitesi beklentimin üstünde.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sanatairum

    Clio 5 sahibi olarak eklemeler yapıyım.


    1.0xtronic var bende.


    CVT şanzıman sebebi ile ayağımı gazdan çektiğinde araç çok fazla silkeme yapıyor. Sıkışık trafikte kafam sürekli sallanarak gidiyorum. Resmen tiksindirdi arabadan, bunu çok net söyleyebilirim. Kullandığım ilk cvt, bilmiyorum diğerlerinde de böyle mi ama araçta beni en rahat sız eden konu bu.


    Direksiyon altından soğuk hava geliyor.

    Araç çok fazla buğu yapıyor.

    Aldğım günden beri ( sıfır aldım) trim sesi var.


    Bunlar benim yaşadığım problemler , konuyu açan arkadaş zaten genel problemleri yazmış.

    2 ad cvt auris kullandım ( 60 bin km den fazla toplam ) , asla bu sorun yok . bence ya cvt de yada genel clio cvt elrde bu var





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Bende 1.0 X-Tronic sahibiyim. Kronik start-stop arızası 3.ay 3000 km deyken bende de baş gösterdi. İlk 3 ay göstermeyince sevinmiştim oh başıma gelmedi diye. Önce bu sorun için Fransadan yazılım beklendiği söylendi sonra servisten arayıp EPC beyni değişimiyle bu sorunun halledileceğini söylediler ve parça sipariş edildi. Renault-MAİS genel merkez her fırsatta arayıp bilgi veriyor ve ilgileniyorlar. Ahbap olduk kendileriyle. Yani başlarından atmıyorlar ilgileniyorlar. Ve er ya da geç bu sorun halledilecek. Şu an start-stop devre dışı ama olsun büyütelecek bir sorun değil. Klima havalandırmayla ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Trim sesi benim aracımda da var ama arka taraftan geliyor. Bagaj pandizotu. Başka bir yerde ses yok. Şanzımanda tıkırtı şıkırtı da hiç duymadım hissetmedim. Düşük hızlarda araç silkeliyor olsa da genel olarak fena değil X-tronic. Ha bu sizin için sorunsa çift kavrama EDC şanzımanlı Clio 5 ler var. Touch ve İcon paket farkını verip onu alabilirsiniz. Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı. Sırf sadece X-Tronic dayatmıyor ki Renault. Clio 5 manuel otomatik farkı en az olan araç. Ben aldığımda 7-8 bin fark vardı şu an 10 bin civarı. Diğer markalarda bu fark 30-40 bini bile buluyor. Hangisi daha cazip geliyor? Alan alsın ama ben sırf çift kavrama şanzıman var diye 30-40 bin fark verecek kadar enayi değilim. Bu fiyata bu özellikleri sunan turbo benzinli otomatik araç yok. Varsa da C3 gibi şekilsiz kullanışsız piyasası olmayan bir araçtır. Clio 5 bagaj hacminde sınıfının lideri. En boş paketinde bile full led farlar var. Renkli gösterge ekranı vs bir sürü ek özellikler var. Ee daha ne olsun? Ayrıca şu an turbo benzinli olup LPG uyumlu olan tek araç. Başka yok. Ha beğenmediğim yanları yok mu var. Kapıları çok hafif. Eski aracım 308 di(güncel kasa) onun kapıları çok ağırdı. Clio 5 in yanında kuş gibi kalıyor. B sınıfı standardı bu mu bilmiyorum ama bundan önce Clio 4 vardı onu da 0 almıştım. Onun kapısı bu kadar hafif değildi. Birde ilk aldığım zamanlarda geç marş alma problemi vardı. O şu an yok. İlk çalıştırmada benzin kokusu var herhalde normaldir diye düşünüyorum normal değilse bile büyütülecek bişey olarak görmüyorum. Genel olarak bunlar.

    Her şey var bir tek perde hava yastıkları yok.





  • ER9 E kullanıcısına yanıt
    En ucuz Clio 5 152.900 TL. Vergisiz fiyatı:
    152.900/1.50(ÖTV)/1.18(KDV)=86.384,18 TL
    Yani 86.384,18/9.54=9.054,94 Euro

    Renaultun anavatanı Fransa'da en ucuz versiyon 14.900 Euro Clio5 Kronik Arızası Bol Sorunlu Bir Araç mı?

    Fransada %19 vergi var.
    14.900/1.19=12.521 Euro vergisiz net fiyat

    Arada 3.466 Euro var. Az para değil. Sırf yan hava yastığı isteyen olursa fazladan 3.466 Euro veren olursa bence Fransadan ithal edilir bu araç. Eğer ithal edilirse ne kadar olur?

    12.521x9.52=119.199,92 TL
    130.000 i geçmediği için şanslıyız %50 ÖTVye giriyor.

    119,199.92x1.50x1.18=210.983,85 TL nakliye,bayi ve distribütör kârı hariç. 2020 si bu fiyat 2021 i %80 ÖTV ye girer olur sana 280-290. Her ne kadar yan hava yastıkları olsa da bu fiyata kim 1.0 SCe 65 HP Joy manuel alır? O fiyattan 1.000 lira daha ucuza 1.0 TCe 100 HP İcon Otomatik satılıyor. Ama yan hava yastıkları yok. Hangisini almak daha mantıklı?

    Son olarak Corsanın yan hava yastıkları tüm paketlerde standart. En ucuz versiyonu 172.900 TL 1.2 Essential. 1.2 atmosferik motor 75 HP. Farlar halojen. Bagajı ve iç hacmi sınıfının en kötülerinden. Yol tutuşu Cliodan iyi değil. Parçası pahalı işçiliği pahalı servisi pahalı. Ve en önemlisi manuel. Aynı fiyata Clio 5 1.0 TCe 100 HP Joy satılıyor. Bagajı iç hacmi daha geniş. Yol tutuşu daha iyi. Renkli sürücü bilgi ekranı,Full LED farlar,en önemlisi Otomatik. Herşeyi geçtim Turbosu bile yeter. Ama yan hava yastığı yok. Ve arka camları çevirmeli.




  • rubelhizb kullanıcısına yanıt

    Rubelciğim peki clio 5 ler yerli üretim mi ? Yoksa Megane 4 HB gibi Fransa'dan mı, geldi ?


    Dediğin doğru bunu bende duydum clio 4 lerde boya dökülme sorunu vesaire vardı sonradan giderildi. Piyasaya hızlı sürmek için alel acele yapmışlardı çünkü çok talep varmış.


    Benim anlamadığım benim anlamadığım sıfır alanlar alel aceleden mi hemen aldılar ? Daha önce arabaları yok muydu ? Hani mezun oluyorsun işe yeni başlıyorsun sonra imreniyorsun ya ulan benimde bir arabam olsun diyorsun gidip kredi çekip borçlanıp sıfır alıyorsun. Bu clio 5 leri alan insanlar yeni mezun olup işe yeni başlayanlar mı ?

  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Clio 5 de yerli üretim. Alanların hemen bu kadar çok alması da diğer markalarda da olduğu gibi pandemi sebebiyle araçların kapışılması diye düşünüyorum. Millet fiyatlar artacak diye her marka modele hücum etti. Hatta ağustosta bayi hemen gün verseydi ben bile touch otomatik versiyonu düşünmüştüm. Ancak özellikle çok ve nispeten ucuz araç üreten firmaların yeni çıkardıkları modeller ilk yıllarda bol kronikli olabiliyor. Bu tezimi direkt fiatta baş usta olarak çalışan bir abimiz kendisi de söylemişti.
  • sanatairum kullanıcısına yanıt

    Cvt'li Corolla hb kullanıyorum 6 aydır, hiç böyle bir sorunlu karşılaşmadım, 6 ay önce Corolla hb ile clio rs line paket arasında kalmıştım Allah'tan Corolla almışım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Rubelciğim peki clio 5 ler yerli üretim mi ? Yoksa Megane 4 HB gibi Fransa'dan mı, geldi ?


    Dediğin doğru bunu bende duydum clio 4 lerde boya dökülme sorunu vesaire vardı sonradan giderildi. Piyasaya hızlı sürmek için alel acele yapmışlardı çünkü çok talep varmış.


    Benim anlamadığım benim anlamadığım sıfır alanlar alel aceleden mi hemen aldılar ? Daha önce arabaları yok muydu ? Hani mezun oluyorsun işe yeni başlıyorsun sonra imreniyorsun ya ulan benimde bir arabam olsun diyorsun gidip kredi çekip borçlanıp sıfır alıyorsun. Bu clio 5 leri alan insanlar yeni mezun olup işe yeni başlayanlar mı ?

    Burda araya gireyim çünkü alanlardan biri de benim.


    Ne yapsaydık aynı paraya sırf kronik sorunu yok diye 150.000 km de 2009 model FD6 Civic mi alsaydık? Ya da hasar kayıtlı boyalı değişenli FB7 mi alsaydık? Veya kronik sorunu yok piyasası var diye 60-80 bin km de 4-5 yaşında her an patlamaya hazır çift kavrama şanzımanlı Polo veya Fiesta mı alsaydık? Sıfır araba fiyatına aynı sınıfta benzer hatta daha düşük güçte atmosferik motorlu araç satıyorlardı. Hangisini alsaydık? Onu geçtim. Bu saydığım araçlardan birini alsan trink nakiti sayman lazım. Ben Clioyu 30.000 sıfır faizle aldım. Aldığımdan beri 30.000 TL altına veya dövize yatırmış olsam geçen aya kadar taksitler bedavaya geliyordu kur artışı nedeniyle. 4 taksit yani. 5. Taksit yarın. Sadece bu ay ki taksitte kârlı çıkmazdım çünkü yükselmedi bu ay. Neyse 30.000 sıfır faizli ödemeyle hangi ikinci el araç satıcısı araç satar? Kimse satmaz değil mi? Sıfır araçta böyle bir imkan var işte. Ayrıca sıfır araçta 3 yıl muayene derdi yok. Arıza çıkar mı çıkarsa kaça patlar? Km si düşürülmüş mü? Sağı soluyla oynanmış mı? Bakımı zamanında düzgün yapılmış mı? Lastiği balatası ne durumda. Hepsi ayrı dert. Ekspertizi ustası şusu busu hiç derdi bitmez. 2. El alırsın 1 hafta sonra bakım ister. Bakımı yaparsın lastik ister balata ister baskı balata ister. Yaparsın arıza verir. Arızası biter muayenesi gelir. Dertsiz başına dert alırsın. Satayım dersin 3 parça diye aldığın araç 5 parça boya değişeni çıkar. Hepsi ayrı dert.


    Bu arada yeni mezun olup sıfır alayım diye imrenenlerden değilim. 5 yıllık çalışanım. Bu üçüncü arabam. 2. Sıfır arabam. Clio 5 Şubat sonunda satışa çıktı. İlk aracımı Ocak sonunda sattım. Clio 5 için Şubat sonunda fiyat teklifi almıştım ahanda fiyat teklifi.

    Clio5 Kronik Arızası Bol Sorunlu Bir Araç mı?

    Yukarıdaki araç şu an en az 220.000 TL. Bu tekliften 2 gün sonra Sce motor hariç hepsine zam geldi. Üst vergi dilimine girip 12.000 TL zamlandı. Kızıp almadım ikinci ele yöneldim. Cinnet noktasına geldim 2 aylık sürecin sonunda Nisan ayında 0 km 0.9 TCe Clio 4 Joy aldım. Temmuzda satıp 139.500 e Clio 5 Joy X-Tronic aldım. Bu araç

    Şubat ayında lansmanda 119.700 dü.

    Nisanda Clio 4 ü aldığımda 130.000 di.

    Temmuzda 139.500 e aldım liste fiyatı 148.700 dü.

    Şimdiki fiyatı 185.400 TL.


    Almayıp kronik sorunu var mı yok mu diye bekleseydik daha mı iyi olurdu? 🤔




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 16 Aralık 2020; 21:27:35 >




  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    2 aylık sürecin sonunda Nisan ayında 0 km 0.9 TCe Clio 4 Joy aldım. Temmuzda satıp 139.500 e Clio 5 Joy X-Tronic aldım.


    Peki clio 4 ün bir arızası veya problemi mi vardı ? Neden Clio 5 e geçme gereği duyuldu ki ?


    Benim eniştemde emekli öğretmen hala 2004 model vw poloya biniyor. Sıfır almıştı bayisinden 2004 yılında 100.000 km olmuştur arabası. Bir defa bobin bozuldu, yaktı. Birde tavandaki döşeme sarkması var, hala çalışıyor ve yürüyor araba.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    2 aylık sürecin sonunda Nisan ayında 0 km 0.9 TCe Clio 4 Joy aldım. Temmuzda satıp 139.500 e Clio 5 Joy X-Tronic aldım.


    Peki clio 4 ün bir arızası veya problemi mi vardı ? Neden Clio 5 e geçme gereği duyuldu ki ?


    Benim eniştemde emekli öğretmen hala 2004 model vw poloya biniyor. Sıfır almıştı bayisinden 2004 yılında 100.000 km olmuştur arabası. Bir defa bobin bozuldu, yaktı. Birde tavandaki döşeme sarkması var, hala çalışıyor ve yürüyor araba.

    Yoo bir arızası yoktu. 3.500 kmde sattım. Arızası olsa bile garantisi vardı. 2. El almamak için geçici olarak almıştım. Şubatta lansmanda Clio 5 fiyat teklifi almamdan anlaşıldığı üzere Clio 5 le ilgileniyordum. 1.0 TCe motor LPG uyumlu olması nedeniyle yeni Clio radarıma girmişti. Gidip gördüm test sürüşü yaptım ben bunu alırım dedim. Otomatik farkının çok cüzi rakamlar olması da bonus. Özetle ben yeni kasacıyım. 2016 da ilk aracım olan 308 i aldığımda da Opel Astra J ile arasında gidip gelmiştim. 2009 model Astra J 1.4T 140 HP Cosmo almak üzere Sivasa gitmiştim. Yeni kasası gelmek üzereydi. Bu yüzden içime sinmiyordu satıcıyla anlaşamayınca Yedek olarak 308 vardı satıcıyla görüştüm adam dürüst çıktı. İşinde gücünde belediyede mühendisti. Opel sahibi Alsatçı esnaftı. Ekspertiz bile yapmadan 308 i aldım geldim. Atmosferik 1.2 82 HP olmasına rağmen 308 içime daha çok sindi. 3 yıldan fazla bir süre 75.000 km kullandıktan sonra sattım. Satmamın nedeni de 2019 ve 2020 bir çok araç için kasa değişim yılı oldu. Bu yüzden yeni kasa almak istedim. ÖTV indirimi gelebilir söylentilerinden dolayı satar sıfır alırım demiştim. Öyle de sattım.

    Eniştenizin aracına gelince ilk sahibi olsun düzgün bakılmış olsun km ile oynamadığı ispatlı olsun 2004 model bile olsa tereddütsüz alırım. Ama enişteniz o aracı satacak olsa 0 km Clio 4,Egea veya Symbol parasına internete koymazsa hiç bişey bilmiyorum. O koymazsa ondan ucuza alan bir Alsatçı veya galerici temiz ilk sahibinden servis bakımlı diye ilana koyar.bEnişteniz de ucuza verdiğine yanar. Sıfıra yönelmemin en önemli nedeni bu. Millet kıçı kırık arabasına tank muamelesi yapıyor. Alan alsın ama ben almam. 0 km dururken her ne kadar 100.000 km de de olsa 16 yaşında aracı almam.

    Son olarak 2016 Kasımda 308 i aldığımda yıl sonu kampanyaları olduğu için bayileri dolaşmıştım. 0 km 1.25 82 HP Trend X Ford Fiesta ve 1.2 75 HP Clio 4 Joy 2014 model 1.2 82 HP Active(orta) paket 308 imle aynı fiyattı. 0 km B sınıfı boş paket araçlar almak yerine C sınıfı 21.000 km de tertemiz hatasız boyasız güncel kasa 2 yaşında araç almıştım. Yine olsa yine aynı şeyi yaparım ama geçen seneden beri böyle bir şey mümkün değil. Nisanda Clio 4 ü aldığımda aynı fiyata C sınıfı en uygun 7-8 yaşında Focus,veya Astra J 9-10 yaşında Golf 6 1.6 100 HP Comfortline veya highline bulunabiliyordu. Hepsi manuel. Orta veya dolu paketleri. Temmuzda Clio 5i aldığımda ise 140.000 e 2010 altı Otomatik C sınıfı temiz hatasız boyasız araba bulmak mümkün değildi. Bana bugün 0 km Clio 5 fiyatına 2 yaşında 20-30 bin km arası en az orta paket C sınıfı Otomatik bir araç bulun Clioyu ilk gelene satayım onu alayım. Var mı öyle bir araç?




  • Eskiside öyleydi yenisinide demekki aynıymış.. hindistan spec suzuki swift yapmış adamlar..heryerden soğuk hava alıp.. klima masraflarını engelliyor..

    Kurban olun o beğenmediğiniz.. buzdolabı dediğiniz poloya🙂..
  • şirket aracı var clio 5, trafik lambalarında parka alıyorum. araç beşik gibi sallanıyor :)

    malzeme kaliteside bana pek tatminkar gelmedi açıkçası.

  • Çok problemli bir araç olduğunu düşünmüyorum. Ama çok sattığı için bu problemleri yaşayanların karşımıza çıkması normal. Önemli olan oran.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.