Şimdi Ara

Clio4 ve ASR?? Çamurdan çıkamadım. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
15.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • predator93 kullanıcısına yanıt
    Kardeşim yardımın için tşk. ederim, çok işe yarayacak. Sorun yaratan değil çözen olduğun için ayrıca tşk.ederim
  • hakpinar kullanıcısına yanıt
    Hocam hiç önemli değil inşallah faydası olur işe yarar.kolay gelsin. Eper kapatmayı başarırsanız virajlara daha temkinli girmeyi unutmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.rezulteo-lastik.com.tr/lastik-rehberi/kis-lastikleri/abs-esp-asr-surus-destek-sistemleri-kar-uzerinde-ne-kadar-etkilidir-5363

    Akadaşlar biraz inceleyin. Kimi araçlarda neden Asr devre dışı bırakma tuşu yok neler yapılmalı yazıyor. Bizim Cliolar zaman zaman minimal patinaja izin veriyor zaten.
    Öneri arkadaşlar ABS ESP vs ile uğraşmaktansa güvenliğinizi tehlikeye atmantansa M+S yani kış lastiği takmanız daha anlamlı
    ve mantıklı çözüm olacaktır. Emin olun buzlu çamurlu zeminlerde aracınızı performansı çok daha artacaktır.
    Bu arada Doblo broadway gibi araçlarla karşılaştırma yapmak uygun olmaz Doblo evet 1500 kg üzerinde bir dizel araç. İnce tabanlı bir lastik yapısına sahip ve yol tutuşu sizlerin bin ek araçlarında daha fazla olacaktır. Broadwayde de durum aynı. Lastiğin bastışı alan ne kadar dar olursa kış kartlarında o kadar başarlı tutunma sağlarsınız. Zaten kış lastiklerini diğer 4 mevsim aynı ölçüde lastikle karşılaştıtırsanız bunu göreceksiniz. Ebatlar aynı olasına rağmen taban genişliği daha dar yanak yükseliği daha yüksektir.
    Güvenli sürüşler dilerim.
    Bu arada elfreni hiç bir zaman kurtarıcı olamaz. Allah korusun ortalama ş içi hızında birde kötü zemnde eliniz değil aklınızdan bile geçmesin emin olun çok kötü bir tecrübe olur.
    Bazı ticari araçlarda el freni değil de retarder denen fren zaman zaman kötü zeminde yol tutuşu artırmak için kullanılır. Tamamen el freninden farklı bir sistemdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: merdempc

    evet ne yapalım çıkmayınca eşek bağlayıp çekiyoruz arabayı. Fakiriz biz!

    öğretmenler fakirmiyi ya😄😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkness_ec

    Esp'yi kapatmakla ne alaka diyeneler olmuş, ben de başımdan geçen bir olayı paylaşayım. İki gün önce bizim okulun orada (Ataşehir, Kayışdağı) aracımı hareket ettirmek gibi bir hata yaptım. Hafif yokuş yukarı olan bir caddede yolda kaldım. Aracı hiç bir şekilde hareket ettiremedim. Daha sonra aklıma Esp'yi kapatmak geldi. Hareket bile edemediğim yerden paşa paşa çıkmış oldum Esp'yi kapatınca, eğer kapatamasaydım orada mahsur kalacaktım. Bu tür konularda Esp'nin de alakası var yani. Tekerleklere gönderilen güç oranı baya farkediyor.

    Esp tuşu aynı anda Asr açma kapama yerinede geçiyorsa o zaman dediğin olabilir ama yokuş çıkarken esp nin bir alakası olacağını sanmıyorum.
  • hakpinar kullanıcısına yanıt
    hocam naptn denedin mi sigortayi sokmeyi. bugun memlekete cok kar yagdi. yola ciktim.lastikler kışlık petlas w651 ilk yılı. ortalama diklikte bir yokusta onumdeki transit pati cekip durdu. haliyle benim hizimi kesti ve bende durdum. tekrar hareket ettim. ama 1. viteste gaza sonuna kadar basmama ragmen motor bin deviri gecmedi ve surekli asr isigi yandi. 5 km civari bir hizla kaplumbaga gibi yokusu ciktim. arkamda bi ton kuyruk oldu. neyseki yolda kalmadik coluk cocuk vardi arabada. yokus biraz daha dik olsa kesin cikmazdi. bu asr yi kapatma isini bir sekilde cozmeliyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecrasniann

    hocam naptn denedin mi sigortayi sokmeyi. bugun memlekete cok kar yagdi. yola ciktim.lastikler kışlık petlas w651 ilk yılı. ortalama diklikte bir yokusta onumdeki transit pati cekip durdu. haliyle benim hizimi kesti ve bende durdum. tekrar hareket ettim. ama 1. viteste gaza sonuna kadar basmama ragmen motor bin deviri gecmedi ve surekli asr isigi yandi. 5 km civari bir hizla kaplumbaga gibi yokusu ciktim. arkamda bi ton kuyruk oldu. neyseki yolda kalmadik coluk cocuk vardi arabada. yokus biraz daha dik olsa kesin cikmazdi. bu asr yi kapatma isini bir sekilde cozmeliyiz.

    petlasların performansı nasıl peki sizce yeterli mi? hafif bir yokuşta hemen asr yi devreye sokuyorsa çok iyi bir tutunma sağlayamadı demek?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecrasniann

    hocam naptn denedin mi sigortayi sokmeyi. bugun memlekete cok kar yagdi. yola ciktim.lastikler kışlık petlas w651 ilk yılı. ortalama diklikte bir yokusta onumdeki transit pati cekip durdu. haliyle benim hizimi kesti ve bende durdum. tekrar hareket ettim. ama 1. viteste gaza sonuna kadar basmama ragmen motor bin deviri gecmedi ve surekli asr isigi yandi. 5 km civari bir hizla kaplumbaga gibi yokusu ciktim. arkamda bi ton kuyruk oldu. neyseki yolda kalmadik coluk cocuk vardi arabada. yokus biraz daha dik olsa kesin cikmazdi. bu asr yi kapatma isini bir sekilde cozmeliyiz.

    petlasların performansı nasıl peki sizce yeterli mi? hafif bir yokuşta hemen asr yi devreye sokuyorsa çok iyi bir tutunma sağlayamadı demek?

    ben petlaslarin performansindan oldugunu dusunmuyorum. kullananlar cok memnun. komsudada avensisinde petlasin ayni ebati var,beraber aldik, ayni yokusta o hicbir sorun yasamadigini soyledi bugun, 2004 avensiste asr yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecrasniann


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecrasniann

    hocam naptn denedin mi sigortayi sokmeyi. bugun memlekete cok kar yagdi. yola ciktim.lastikler kışlık petlas w651 ilk yılı. ortalama diklikte bir yokusta onumdeki transit pati cekip durdu. haliyle benim hizimi kesti ve bende durdum. tekrar hareket ettim. ama 1. viteste gaza sonuna kadar basmama ragmen motor bin deviri gecmedi ve surekli asr isigi yandi. 5 km civari bir hizla kaplumbaga gibi yokusu ciktim. arkamda bi ton kuyruk oldu. neyseki yolda kalmadik coluk cocuk vardi arabada. yokus biraz daha dik olsa kesin cikmazdi. bu asr yi kapatma isini bir sekilde cozmeliyiz.

    petlasların performansı nasıl peki sizce yeterli mi? hafif bir yokuşta hemen asr yi devreye sokuyorsa çok iyi bir tutunma sağlayamadı demek?

    ben petlaslarin performansindan oldugunu dusunmuyorum. kullananlar cok memnun. komsudada avensisinde petlasin ayni ebati var,beraber aldik, ayni yokusta o hicbir sorun yasamadigini soyledi bugun, 2004 avensiste asr yok.

    doğrudur hocam avensis daha ağır bir araç bide.




  • Arkadaşlar tekrar saöylüyorum çekiş kontrolü kapatmanıza gerek yokç. Araçtaki sistem size tutunma sağlayacak kadar patinaj yapmaya izin veriyor. Bahzettiğiniz şartlarda aracınızı devri yükselilrse zaten bırakın ileri gitmeyi patinaja girip geri kaymanız bile söz konusu olabilir. Şahsen özellikle ASR yi denemek için buzda patinaj çekmek için el freni çekerek kalkış denedim. Tutunma sağlamadığında 2000 devre kadar devri yükseltip patinaja müsade ediyor. Zaten kalkışlarda hiçbir zaman yüksek devirle kalkmak bu zeminlerde uygun değildir.
    Kesinlikle sigortadan sökme vs gibi işlemlere girişmenizi hiçbir teknik servis hiçbir şürüş uzmanı önermez.

    Benim araçta kışlık şu an Fuldalar var performansı ortanın üzeri diyebilirim. Ama olumlu tarafı gürültüyü fazla artırmaması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANTHYPATHY

    Arkadaşlar tekrar saöylüyorum çekiş kontrolü kapatmanıza gerek yokç. Araçtaki sistem size tutunma sağlayacak kadar patinaj yapmaya izin veriyor. Bahzettiğiniz şartlarda aracınızı devri yükselilrse zaten bırakın ileri gitmeyi patinaja girip geri kaymanız bile söz konusu olabilir. Şahsen özellikle ASR yi denemek için buzda patinaj çekmek için el freni çekerek kalkış denedim. Tutunma sağlamadığında 2000 devre kadar devri yükseltip patinaja müsade ediyor. Zaten kalkışlarda hiçbir zaman yüksek devirle kalkmak bu zeminlerde uygun değildir.
    Kesinlikle sigortadan sökme vs gibi işlemlere girişmenizi hiçbir teknik servis hiçbir şürüş uzmanı önermez.

    Benim araçta kışlık şu an Fuldalar var performansı ortanın üzeri diyebilirim. Ama olumlu tarafı gürültüyü fazla artırmaması.

    bende dün zincir aldım, daha kullanmadım, kar eridi yollarda. malum asr yi kapatamıyoruz, peki kar üzerinde mecbur kaldık zincir taktık diyelim. bunun aracın beynine veya aksamına her hangi bir zararı olur mu?




  • ecrasniann kullanıcısına yanıt
    Hayır kesinlikle bir zararı yok. Tutunmayı artıracak şekilde bir uygulama olacağından aklınızda hiç soru işareti olmadan takabilirsiniz. Önemli olanı zincrinizi düzgün ve sağlam şekilde takmanız ve önerilen hızların üzerinde zincir takılıyken çıkmamanız yeterli olucaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANTHYPATHY

    Hayır kesinlikle bir zararı yok. Tutunmayı artıracak şekilde bir uygulama olacağından aklınızda hiç soru işareti olmadan takabilirsiniz. Önemli olanı zincrinizi düzgün ve sağlam şekilde takmanız ve önerilen hızların üzerinde zincir takılıyken çıkmamanız yeterli olucaktır.



    baya bilgi verdin hocam, saol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne demek bilgi paylaşıldıkça değerlenir. Konu hakkında sizin için birşeylere bakarken bende bişeyler öğrendim emin olun. Ben Teşekkür ederim.
  • http://www.youtube.com/watch?v=ZyuuvlyWh5I

    Arkadaşlar 1.dk'dan itibaren izleyin, doğrudur değildir, olur olmaz, araba lastik farklı aynı,
    bişey demiyorum sadece örnek bir sonuç
    ayrıca el freni kaymak için değil güvenli yavaşlamayı ve durmayı sağlamak için de faydalıdır, kullanmasını bilene.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkness_ec

    Esp'yi kapatmakla ne alaka diyeneler olmuş, ben de başımdan geçen bir olayı paylaşayım. İki gün önce bizim okulun orada (Ataşehir, Kayışdağı) aracımı hareket ettirmek gibi bir hata yaptım. Hafif yokuş yukarı olan bir caddede yolda kaldım. Aracı hiç bir şekilde hareket ettiremedim. Daha sonra aklıma Esp'yi kapatmak geldi. Hareket bile edemediğim yerden paşa paşa çıkmış oldum Esp'yi kapatınca, eğer kapatamasaydım orada mahsur kalacaktım. Bu tür konularda Esp'nin de alakası var yani. Tekerleklere gönderilen güç oranı baya farkediyor.

    Esp tuşu aynı anda Asr açma kapama yerinede geçiyorsa o zaman dediğin olabilir ama yokuş çıkarken esp nin bir alakası olacağını sanmıyorum.

    esp, asr'yi kapsayan bir sistemdir, esp varsa asr zaten vardır, tek bir kapatma butonu olur




  • hakpinar kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum. Diferansiyel kilitli, arazi yada karlastiği belkide palet takılı 4 çeker araçla bu zeminde ESP size avantaj sağlamaz hızınız düşer. Ve yapılan işde hız üzerine olunca ESP zaman zaman tutunan fakat patinajla ilerleyen araçta da gaz keseceğinden bu şartlarda(yani arazi aracından da) kapatmak uygun olur. Unutmayın bu araçlar sizin bayiden alacağınız bir L200 4 çekerden bile farkı araçlar bir kısmı. Ayrıca parkurda bizim araç kulandığımız yolar değil. Farklı şartlarda farklı kurallar geçerli olacaktır. bunun en basit örneği de zaten bizim binek araçlarda bile olan yazlık kışlık lastik farkı. İkisi tamamen farklıdır. Çünkü yağışlı ve soğuk havalarda şartlar değişeceğinden kuru zeminde geniş taban daha iyi yol tutuşu sağlarken kış şartlarında daha dar tabanlı lastikler size iyi yol tutuş sağlar.
    Extreme şartlarda da farklı uygulamalar söz konusu elbette.

    Uygun bir karşılaştırma olacağını düşünmüyorum. Ayrıca zaten orda sunucuda güvenlik için gaz kestiğini satır arasında belirtiyor. ESP vs gibi sistemler performans amaçlı değil güvenlik amaçlı sistemlerdir zaten.
    Ancak bizim araçlarımız ne 4 çeker ne dif lock mevcut. nede 3,0 lt dizel 2 bin kg üstü araçlar.

    El freni konusunda da mekanizmayı incelerseniz zaten sadece arka frenleri tuttuğu için özellikle tutunmanın zor olduğu yağmurlu vs gibi zeminlerde dokunmanıla arka lastikleriniz kaymaya başlayacaktır. Son derece tehlikeli ve kulaktan dolma bilgiler hocam. Güvenliğinizi ileri derecede tehlikeye atan bir davranış.

    İyi forumlar güvenli sürüşler dilerim.

    Not: Benim bahsi geçen önerilerim pistlerde vs değil yollarda günlük şartlarda araç kullanımı için. Aramızda elbette pistlerde farklı koşullarda araç kullananlar vardır.




  • kardeşim merhaba bende vanda yaşıyorum..3g den kötü etkilendik. benim ibiza da da asr var kapatıp karda çok rahat ilerliyorum hatta birçok araca da yardım ettim..belkide araçtaki xds (elektronik diferansiyel kilidi nin faydası olmuştur.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkness_ec

    Esp'yi kapatmakla ne alaka diyeneler olmuş, ben de başımdan geçen bir olayı paylaşayım. İki gün önce bizim okulun orada (Ataşehir, Kayışdağı) aracımı hareket ettirmek gibi bir hata yaptım. Hafif yokuş yukarı olan bir caddede yolda kaldım. Aracı hiç bir şekilde hareket ettiremedim. Daha sonra aklıma Esp'yi kapatmak geldi. Hareket bile edemediğim yerden paşa paşa çıkmış oldum Esp'yi kapatınca, eğer kapatamasaydım orada mahsur kalacaktım. Bu tür konularda Esp'nin de alakası var yani. Tekerleklere gönderilen güç oranı baya farkediyor.

    Esp tuşu aynı anda Asr açma kapama yerinede geçiyorsa o zaman dediğin olabilir ama yokuş çıkarken esp nin bir alakası olacağını sanmıyorum.

    esp, asr'yi kapsayan bir sistemdir, esp varsa asr zaten vardır, tek bir kapatma butonu olur

    Sistem beraber çalışıyor ama kapatma tuşu her araçta fonksiyon olarak farklı bahsedilen araçta tek düğme aynı anda hem esp hem asr yi kapatıyorsa tamam. Mesela cruze üzerinde aynı düğme farklı basış sürelerinde önce asr sonra esp yi kapatıyor yada Bravoda hem esp hem asr var ama sadece asr yi kapatabiliyorsun esp ye müdahele şansın yok.




  • Gecen karda deneme yaparken camura sapladim bende baya camurdu ama. Esp acik kapali cikamadim. En son altina kar yigip ciktim. Arac a4 2,5 quattro. Maalesef araba cikacam diye yeri tirmaliyor arkasini bi saga bi sola atiyor ama cikamadi. Videoya cektim hatta. Zemin ve lastik cok onemli. Normalde 30 cm karda cok rahat ilerliyor. Kafaya takmayin her aracta olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Psman -- 17 Ocak 2015; 19:55:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.