Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (774. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27.467
Cevap
83
Favori
1.898.716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 772773774775776
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dün 2011 hyundai accent era kullandım crdi 110 luk direksiyon görüş performans vb çok güzel arabaydı yanlız bişey farkettim süspansiyon çok sert kesinilkle bozuk yola girdimi hiç afettimiyo çok sarsıyo konfor açısından bu yüzden bidaki arabam kesinikle ve kesinlik le dacia duster olacak ne olursa olsun tek kelime ile duster e aşık oldum daha öncede foruma duster hakkında bişeyler yazmıştım araba beni çok etkiledi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    arkadaşlar iyi akşamlar nasılsınız iyisiniz cuma akşamı iş yerinnden çıktım kvşaktan çıkarkan arka tampona sürttü (sağ) arabadan indim iş yerindenden bi arkadaş çıktı dedi ben senin arbayı yaptırıcam ulan dedim senin yaptırmanı beklicem bilmediğim usta arabaya ne yapcak ne etcek c.martesi gittim benim tanıdık ustaya akşam verdim aravbayı bu sabah aldım 50 tl ye işi hallettim daha önce ufak bir sürtük vardı sağ tarfta oda aradan çıktı hiç karşı taraftan araba sürttün diye para istemedim bana yakışanda buydu tamam dedim kardeşim sen git yoluna ben hallederim

    geçmiş olsun abi.. var öyle artistik yapmaya çalışıpta sürten cok oluyor.. genelde hep arkama bakarı m ama kırmızı ışıkta full arkata bakarım, dengesizin teki yan seride gecmek istiyor bakıyorum iş biraz tehlikeli olcak öne gidi veriyorum...

    öyle durumlarda tabiki adamın tanıdıgı ustaya degil yetkili servise götürceksin... vala sen iyi adamışsın ki karşı taraftan hiç birşey talep etmemişsin...
    ben olsam karşı tarafa 1tlde olsa yapılan iş yaptıtdırırdım... gözü körmü artistik yapmaya calısırken sürttürmüş...

    yaptıgın hareket son derecede cörmert ve iyimser yaklaşmıssın ama, bir yöndende sürten kişiye kötülük yapmışsın... şimdi o adam rahat rahat yolda yine aynı şekilde artistik yapmaya calıscak.. cezasını ödeseydi bak bakalım bir kez daha yapa biliyormuydu..
    çok parası varsa yine aynı çakallıgını yapar. zaten yoksa birde üstüne üstelik hasarı yaptırıyorsa 2. kez yapma olasılıgı %99 ortadan kalkar...

    nediyelim Allah daha beterinden saklasın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    leon hocamın dediği gibi te dal km si çok aşağı vermiyor istemiyosanız 16.750 satın derim ama gerçekten km olsun vs temiz arbaymış bide o koyduğunuz fiyata makyajlı kasalar var ve bariz bi donanım farkı var


    abi alıntıyı yanlış almışsın.. düzeltmende fayda var... abi ben olayı yüzeysel yazdım işin içine detay girince olay bambaska yere gidiyor... en basitinden bu araba 4 yaşında ve agır bakıma ihtiyacı var km ne olursa olsun, yapılması gerekiyor... servise gittiğinde 1500tl ye yakın fiyatı olcaktır..
    şimdi alan adam 17.000tlye aldı eyvallah , hadi 1000tl olsun agır bakım ücreti 18.000 tl ettimi, 260tl temmuz ayı vergisi var mı ettimi sana 18.260tl..
    noterdi,ruhsattı, zorunlu trafik sigortasıydı derken en az 500tl enttimi sana 18.760tl...

    bu arabayı alan kişi 17.000tllik arabayı 18.760tlye alcak..
    daha alan adam yüzeysey bakım yapcak 150tlye ,seneye aracın muaynesi var 170 tl, 22tlde egzos muaynesi olcak... eee araba bana 20.000tlye mal oldu...

    sıfır ayarında yeni symbol alsam 20.000tlye iyi olmaz mı... sorarım savunan arkadaslara diger arkadaslara...
    demek ki bir yorumda bulunurken paldır küldür, bu arabaya deger bu arabanın hakkıdır gibi cümleler kurmamk lazım..
    bu dediğim sırf bu araba için degil nerdeyse aynı ayar tüm arabalar icin söylüyorum...


    quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    dün 2011 hyundai accent era kullandım crdi 110 luk direksiyon görüş performans vb çok güzel arabaydı yanlız bişey farkettim süspansiyon çok sert kesinilkle bozuk yola girdimi hiç afettimiyo çok sarsıyo konfor açısından bu yüzden bidaki arabam kesinikle ve kesinlik le dacia duster olacak ne olursa olsun tek kelime ile duster e aşık oldum daha öncede foruma duster hakkında bişeyler yazmıştım araba beni çok etkiledi

    ewet eranın bu sorunu var, kullanan herkeste süspansiyon sertliğinden şikayetci...
    duster iyi araba ama bütceye göre veya fiyatına göre almak mantıklı ama birazdaha birseyler katıp iyi birseyler alına bilir..
    duster kötü demiyorum tasarım olaraktan daha iyi ola bilirdi özellikle arka tarafı....

    kalitesine gelince symbolden hic bir farkı yok....
    begendiysen almanı öneririm neticede zevk meselesi.. bende tercih edebilirdim fakat kalitesini gectim tasarım olarak benim görselligme uymuyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    arkadaşlar iyi akşamlar nasılsınız iyisiniz cuma akşamı iş yerinnden çıktım kvşaktan çıkarkan arka tampona sürttü (sağ) arabadan indim iş yerindenden bi arkadaş çıktı dedi ben senin arbayı yaptırıcam ulan dedim senin yaptırmanı beklicem bilmediğim usta arabaya ne yapcak ne etcek c.martesi gittim benim tanıdık ustaya akşam verdim aravbayı bu sabah aldım 50 tl ye işi hallettim daha önce ufak bir sürtük vardı sağ tarfta oda aradan çıktı hiç karşı taraftan araba sürttün diye para istemedim bana yakışanda buydu tamam dedim kardeşim sen git yoluna ben hallederim

    geçmiş olsun abi.. var öyle artistik yapmaya çalışıpta sürten cok oluyor.. genelde hep arkama bakarı m ama kırmızı ışıkta full arkata bakarım, dengesizin teki yan seride gecmek istiyor bakıyorum iş biraz tehlikeli olcak öne gidi veriyorum...

    öyle durumlarda tabiki adamın tanıdıgı ustaya degil yetkili servise götürceksin... vala sen iyi adamışsın ki karşı taraftan hiç birşey talep etmemişsin...
    ben olsam karşı tarafa 1tlde olsa yapılan iş yaptıtdırırdım... gözü körmü artistik yapmaya calısırken sürttürmüş...

    yaptıgın hareket son derecede cörmert ve iyimser yaklaşmıssın ama, bir yöndende sürten kişiye kötülük yapmışsın... şimdi o adam rahat rahat yolda yine aynı şekilde artistik yapmaya calıscak.. cezasını ödeseydi bak bakalım bir kez daha yapa biliyormuydu..
    çok parası varsa yine aynı çakallıgını yapar. zaten yoksa birde üstüne üstelik hasarı yaptırıyorsa 2. kez yapma olasılıgı %99 ortadan kalkar...

    nediyelim Allah daha beterinden saklasın...

    hocam haklısında kazada tutanak bile tutmadık bide artslik derken haklısın manyaklarla uğraşıyoz bütün gün hadi bana geldi yırtı herkes biz değil bitane manyağa denk gelirse ozamn yandı işte + iş yerinden tanıdık niye böğle yaptım 1 veya 2 yıl önce ramazan ayında tabi ozaman broadway var bende geri geri gelirken dalmışım küt diye park halindeki bi arabaya vurdum üniversitenin otoparkında çarptığım arabanın arkası dağıldı benim arabanın bi arka lambanın köşesini kırıldı şimdi adamı çağırdım böle böle dedim benim trafik sigortam var öder ama sigorta ödemedi neden çünki kaza trafiğe kapalı alanda olmuş diye adam gitti kenki kaskosunda yaptırdı arabayı ama tabi işyerinden olmasa tanıbadğım etmediğim bir insan tabi ikide kuruiu kuruşna parayı alırım ve alhtan o gün yani cama ters terafıma denk gelmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mert karip -- 4 Temmuz 2011; 0:36:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip
    hocam haklısında kazada tutanak bile tutmadık bide artslik derken haklısın manyaklarla uğraşıyoz bütün gün hadi bana geldi yırtı herkes biz değil bitane manyağa denk gelirse ozamn yandı işte + iş yerinden tanıdık niye böğle yaptım 1 veya 2 yıl önce ramazan ayında tabi ozaman broadway var bende geri geri gelirken dalmışım küt diye park halindeki bi arabaya vurdum üniversitenin otoparkında çarptığım arabanın arkası dağıldı benim arabanın bi arka lambanın köşesini kırıldı şimdi adamı çağırdım böle böle dedim benim trafik sigortam var öder ama sigorta ödemedi neden çünki kaza trafiğe kapalı alanda olmuş diye adam gitti kenki kaskosunda yaptırdı arabayı ama tabi işyerinden olmasa tanıbadğım etmediğim bir insan tabi ikide kuruiu kuruşna parayı alırım ve alhtan o gün yani cama ters terafıma denk gelmedi

    vala abi arabaya bindiğiin an trafik hatayı, dalgınlıgı kabul etmiyor. bayag bi oluyor bir arkadasım anlatmıştı, cogu araba emniyet kemerini takmayınca ötmeye başlıyor, bazı insanlarda cözümü kemeri baglatıp koltugun arkasından geciriyorlar ve böylelikle kemer ikaz sesinin ötmesini engellemiş oluyorlar ve olduklarını sanıyorlar...

    emniyet kemerini koltugun arkasından geciren ve park halinde duran bir araca , bir araba geri geri gelerek vuruyor ve park halindeki kemeri baglıı durun aracın hava yastıkları acılıyor.

    yani diyecegim o ki dalkgınlıkmış, kolaylık olsun diye bazı seylerden kaçmayacaksın..

    Lafım sana degil sadece sosyal mesaj içerikli bilgide bulundum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip
    hocam haklısında kazada tutanak bile tutmadık bide artslik derken haklısın manyaklarla uğraşıyoz bütün gün hadi bana geldi yırtı herkes biz değil bitane manyağa denk gelirse ozamn yandı işte + iş yerinden tanıdık niye böğle yaptım 1 veya 2 yıl önce ramazan ayında tabi ozaman broadway var bende geri geri gelirken dalmışım küt diye park halindeki bi arabaya vurdum üniversitenin otoparkında çarptığım arabanın arkası dağıldı benim arabanın bi arka lambanın köşesini kırıldı şimdi adamı çağırdım böle böle dedim benim trafik sigortam var öder ama sigorta ödemedi neden çünki kaza trafiğe kapalı alanda olmuş diye adam gitti kenki kaskosunda yaptırdı arabayı ama tabi işyerinden olmasa tanıbadğım etmediğim bir insan tabi ikide kuruiu kuruşna parayı alırım ve alhtan o gün yani cama ters terafıma denk gelmedi

    vala abi arabaya bindiğiin an trafik hatayı, dalgınlıgı kabul etmiyor. bayag bi oluyor bir arkadasım anlatmıştı, cogu araba emniyet kemerini takmayınca ötmeye başlıyor, bazı insanlarda cözümü kemeri baglatıp koltugun arkasından geciriyorlar ve böylelikle kemer ikaz sesinin ötmesini engellemiş oluyorlar ve olduklarını sanıyorlar...

    emniyet kemerini koltugun arkasından geciren ve park halinde duran bir araca , bir araba geri geri gelerek vuruyor ve park halindeki kemeri baglıı durun aracın hava yastıkları acılıyor.

    yani diyecegim o ki dalkgınlıkmış, kolaylık olsun diye bazı seylerden kaçmayacaksın..

    Lafım sana degil sadece sosyal mesaj içerikli bilgide bulundum...

    estafurullah hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: excharon

    17000 den aşağı verme
    quote:

    Orijinalden alıntı: m6nay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-28-500km-orjinal-km-53316679/detay/


    arabamı satıyorum en son kaç eder

    sürtmeden dolayı şoför kapısı ve sol ön çamurluk orjinali ile değişti






    saol
  • @mert karip saol tavsiyen için


    @leon_312

    hocam sende saol tavsiyen için ama 260 tl vergi + noter + ruhsat +trafik sigortası her aracta olmayacak mı?

    evet aracımın bakımı mutlaka vardır kabul edıyorum ama 28.500 km dekı arac la sıfır ayarı symbol un hıc bı farkı yok kı

    aynı konfor , aynı malzeme , yanı hersey aynı ha 2006 ha 2010 bence hıc 1 fark yok

    ayrıca

    "daha alan adam yüzeysey bakım yapcak 150tlye ,seneye aracın muaynesi var 170 tl, 22tlde egzos muaynesi olcak... eee araba bana 20.000tlye mal oldu..."

    demişsin eger alacak boyle pazarlık etmek ıcın yanıma gelır sızın gıbı 14.000 teklıf ederse kovarım adamı yanımdan

    ayrıca seneye degıl muaynesi 2013 de ve muayne 170 tl degıl



    14.000 tl vereceksen defol gıt derım artık


    ayrıca sıfır ayarında yeni symbol alsam 20.000tl ye alacagın aracın vergısı egzosu muaynesı yuzeysel bakımı hıc mı yok ???

    bu 3.000 tl cıkardıgın masrafları yenı symbol alırken 2.000tl cıkarınca yenı symbol de 22.000 tl ye gelmeyecek mı ??

    mıllete paldır kuldur yorum demıssın ama ben senın hesabını gercekten anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m6nay -- 4 Temmuz 2011; 2:22:02 >
  • Mayıs ayında 2002 model clio exp aldım. bende renocuların araına katıldım. Her ikinci el aracın bakımlarını yaptırdım. Fakat aracı alırken üzerinde bulunan lpg kiti çok yakıyor. Onun için bir kaç kere ayar yapıldı fakat düzelmedi. aslında bugün LPG servisine gidip baştan aşağı LPG sistemini göstermek istiyordum. ama akşam işe giderken kontrolsuz kavşakta ana yoldan giden bir megane tali yoldan hızla gelen ford fiastay çarptı . ben araç kullandığım için dikkat edemedim. Ama fiestadan bir kadın ile bir çocuk uçmuş ve her ikiside ölmüş. Fiestanın hava yastıkları açılmamış. megane da ise sadece son ön taraf ezilmiş. Bunu görünce arabadan birden soğudum. Acaba satsam ımı diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m6nay


    hocam araba almak böyle birşey, ilk yorumumda ben yüzeysel yazdıgımdan fazla yüklenmek istemedim.
    internetteki fiyatlar zaten şişirilmiş vaziyette , hepsinin 1500tl inmesi gerekir asıl fiyatlarına satılması icin. zaten asıl fiyata satılan arabalar şak diye satılıyor...

    vergi,note,rruhsat,trafik sigorta her arabada olcak...
    tutundugunuz dal kmsi oldugu icin sıfır ayarındaymış felan yazmayın lütfenn önünüzde 2 versiyon var.
    1 makyajlı kasa symbol
    2 yeni kasa symbol..

    kalite konusuna gelince ikisini iyi detaylıca karsılastır derim, 2 versiyonda plastikten yapılma ama plastiklerinde kalitesi var, bunuda unutmayalım.. olaya plastik gözü ile bakarsak oda plastik buda plastik eyvallah fark yok derim ama araya kalite girince ayrı bir boyut kazanıyor...

    fakat görsellik olarak tamamen degişmiş ön kolsol var, sag,sol-ön arka camurluklar plastikten degil tamamen saçtan olmuş.
    yeniyi anlatmama gerek yok hersey ortada zaten..

    sizin arabanın agır bakımı gelmiş, yeni arabada 2010 model 10.000km veya 20.000km icin konusuyorum daha agır bakıma 3 senesi var.... kadadan zaten 1500tl oynuyor...


    hocam nasıl oluyor anlamış degilim yeni aracların muaynesi 3 yıldan sonra tekrar muayneye gidiyor ve sonrasında 2 senede bir muayne oluyor..
    sizin araba 5 yasında ,sıfır alındıgında 3 sene muayne derdi yok... yani 2009da muaynesi bitmiş ve tekrar muayneye girmiş olması gerekir ve en son muaynede 2011 de olması gerekir.. benim hesabıma göre..
    ewet muayne ücreti 170tl degil 135,7 tl....

    muayne fiyatını düzelden birsii agır bakım hesabınıda düzeltmesi gerekir.. 1000tl dedim ama asıl fiyatı 1500tl civarı serviste..

    sana yeminle kafadan sıkarak fiyat söylemedim ben 14.000tl verirdim... kovarsın veya söversin orası tamamen sana kalmış birsey..
    ful orjinal olsaydı 16.000tl verirdim. 17.000verdikten sonra 2007 makyajlı kasa symbol alırım. 3000tl fazla verir yeni symbol alırım....

    şimdi vergi olayına gelince herkes Allahın emri ödüyecek. ama siz suanda sattıgınız icin temmuz ayı vergisini arabayı kim alırsa o kisi temmuz sonuna kadar elinde sonunda ödeyecek... suan icin araba almak isteyen insanlar bu vergi sorununu karsı tarafa yani size yıkarlar..
    sıfır veya 2000 model araba olsun bu vergiyi ödüyecekler... ödemeyecekler demiyorum aslaa...

    sıfır araba garantili oldugundan 3 ve arabanın garantiden düsmemesi icin 3 sene boyunca servis kontrolünde bakımı yapılması gerekir. servise gittiğin zmana en son araba kac bin kmde geldiğini şakdiye söylecektir.. ordaki km ile arabada km arasında fark olmayacagı icin bakımı yapılması şart degil...
    kişi arzu ederse bakım yaptıra bilir yüzeysel birsey diyemem.

    ilk yorumda sizin arabaya alıcı gözüyle bakmadan yüzeyel yorumda bulundum. bir arkadasda veya böyle yorumda bulnan kişiler 17.den asagı inme, felan filan derse ozman ben ince detayına girer herseyini yazarım alıcı gözüyle...

    söylediklerine lafım yok herkesin düsüncesine saygı duyarım. ama ince detayını anlatınca 17.000tl vermek nekadar dogrudur diye sormak isterim.
    mal sizin malınız oldugundan istediğniz fiyatı söylemekte özgürsünüz, bu benim haddime düsmez.. herkesin arabası kendine kıymetli oldugundan kimse kimsenin arabasına laf atamaz..

    ama birisi gelip beyler bu araba alınırmı alınmazmı dediğinde o araba vezirde olur rezilde. ben burda en agır aleştiri yapan detaylarıyla acıklayan birisiyim... burda beni sevende var sevmeyende.. bu yüzden burası bilgi paylasım platformu oldugundan herseye acık olmak gerek...

    sıfır arabada 2010model icin konusuyorum noter,ruhsat ve sigorta masrafı ve bu ay ki vergisi var.. 750-1000tl masrafı var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerbulbul

    Mayıs ayında 2002 model clio exp aldım. bende renocuların araına katıldım. Her ikinci el aracın bakımlarını yaptırdım. Fakat aracı alırken üzerinde bulunan lpg kiti çok yakıyor. Onun için bir kaç kere ayar yapıldı fakat düzelmedi. aslında bugün LPG servisine gidip baştan aşağı LPG sistemini göstermek istiyordum. ama akşam işe giderken kontrolsuz kavşakta ana yoldan giden bir megane tali yoldan hızla gelen ford fiastay çarptı . ben araç kullandığım için dikkat edemedim. Ama fiestadan bir kadın ile bir çocuk uçmuş ve her ikiside ölmüş. Fiestanın hava yastıkları açılmamış. megane da ise sadece son ön taraf ezilmiş. Bunu görünce arabadan birden soğudum. Acaba satsam ımı diyorum.

    hocam genelde sorunlu arabaları insanlar hemen elden cıkarmasına bakar ,3 ü 5i aradan satarlar... zaten aracın hormanlarını bozan lpg. birde bunun üzerine kalitesiz lpg gelince sorunların ardı arkası kesilmiyor.....

    arabadan sogumanı istemem tamamen senin sorunun lpg ile alakalı aynı lpg başka bir aradada olsa atıyorum bmw yine aynı sorunla kasılasırsın. bu kezde bmwden sogdum dersin...

    brc markadan aşagı marka ne alınır nede taktırılır.... brc lpg markanın yanı sıra tabiki en önemlisi işcilik. bir üstanın eline kaliteli lpgde versen onu cok kötü duruma getire biliyor, kötü lpg verdiğindede onu en iyi duruma getiriyor ama kalitesiz lpg takıldıgından illa bir sorun vercektir.. bu yüzden lpg ustasının cok iyi olması gerekir. lpg fiyatları heryerde asagı yukarı aynı... sen sadece ustayı iyi bulcaksın...

    arabanda problem varsa satmanı öneriirm. ben son kez iyi bir ustaya gösteririm ve ona göre hareket ederim dersen sen bilirsin....
  • merhaba arkadaşlar

    geçen hafta perşembe günü aracıma lpg taktırdım. cuma günü ise duran trafikte aracıma arkadan vurdular. aracı renault servisine götürdüm. servis aracımı lpgli olduğu için almadı. lpg sökütmemi istedi. acaba bu lpg söktürülüp tekrar taktırma işlemi olurmu.

    şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihmert08

    merhaba arkadaşlar

    geçen hafta perşembe günü aracıma lpg taktırdım. cuma günü ise duran trafikte aracıma arkadan vurdular. aracı renault servisine götürdüm. servis aracımı lpgli olduğu için almadı. lpg sökütmemi istedi. acaba bu lpg söktürülüp tekrar taktırma işlemi olurmu.

    şimdiden teşekkür ederim.

    hocam bence çok saçma senin aracına her türlü bakmak zorundalar benim dilgiğim kadarıyla.. cevrendeki renault servislerini arayarak veya renault müdürlüklerindeki servisleri arayarak tam anlamıyla bilgi ögrenmeni isterim...

    tabikide lpgyi sökmen mümkündür.. fakat tekrar cok iyi montaj yapılması gerekir ,yoksa lpg iyi randıman vermez....


    servis olayını iyi araştır derim aldıklarını biliyorum ben......
    atıyorum almadıklarını varsayarsam lpg tankını söktür bence motorla alakası yok cünkü hasar arkada, motordaki lpg düzeni ile ne alakası var anlamışta degilim...

    belki servis ückagıtcı servis ise ,sen onlardan talep etceksin sökme takma işlemini ve extra ücret almaya yönelik birsey ola bilir.....
    sana samimi söylüyorum burda yani ankarada servis kendi elleriyle lpg takıyor.....

    hatta servis söyle ückagıtcılık yapıyor.. sıfır arabalar lpg taktırmak istiyor ve servisten bilgi alıyorlar serviste aynen su sekilde söylüyor normalde lpg takılan araclar garanti dısı oluyor fakar lpgyi biz takarsak garanti dısı yapmayız diyorlar.... hatta sana renault bayinin adını söyleyim neziroglu renault...
    göral peugeotta öyle... yani iş serviste bitiyor...

    böyle saçma sapanda iş görmedim senin anlattıgna göre...

    büyük geçmiş olsun...
  • Öncelikle geçmiş olsun. Lpg takılınca aracın garantisi tamamen bozulmuyor. Sadece motorun garantisi bozulmuş oluyor. Arkadan alınan darbe de lpg tankına veya ara bağlantılarına zarar gelmişse belki de servis ondan el sürmek istememiştir.

    Siz yine de başka servislere de bir sorun...


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihmert08

    merhaba arkadaşlar

    geçen hafta perşembe günü aracıma lpg taktırdım. cuma günü ise duran trafikte aracıma arkadan vurdular. aracı renault servisine götürdüm. servis aracımı lpgli olduğu için almadı. lpg sökütmemi istedi. acaba bu lpg söktürülüp tekrar taktırma işlemi olurmu.

    şimdiden teşekkür ederim.
  • lpg li aracın garantisi devam eder, diğer servisleri arayıp sorun, onlar farklı şeyler söyeleyeceklerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozlugol

    lpg li aracın garantisi devam eder, diğer servisleri arayıp sorun, onlar farklı şeyler söyeleyeceklerdir.

    beyler bildiğim kadarıyla araba sıfır degil ben sadece sıfır aracı örnek verdim lpg hakkında sıfırda böyleyse diger modelerdede öyledir demek istedim..., sanırım sizlerde sıfır anladınız...
  • Tekrar merhaba Leon kardeşim...
    Aracım trafiğe Ocak 2011 çıkışlı, yani 6 ay oldu. Tabi hafta sonları bindiğim için km.si az, şuan 1900 km. de.
    Bu zamana kadar o dediğin devirlerde hiç kullanmadım. Ne derler yumuşak kullandım. Tüm vites geçişlerini genelde
    2500 3000 devirlerde yaptım. En fazla otoban da 120-130 km. felan yaptım. Zaten 3000 devir de 5.vites km. 100 ve 110 gibi oluyor.
    Bastıkça 120 130 felan gibi 3500 devirleri geçiyor. Senin dediğine göre yukarıda verdiğin tarihler kapsamında belirli
    zamanlarda o yazdığın rakamlara göre hareket etmem gerekiyor. Yanlız 3000 devir de motor sanki biraz bağırıyor gibi oluyor.
    Sanki 6. vitesi istiyormuş gibi oluyor, bu şuan için normal midir? Yani dediğin gibi 3000-5000 km.lerden sonra mı performan
    surat + yakıt olarak göreceğim. Ben ilk bakıma kadar ilk günkü gibi devam edeyim ve dedğin gibi de verdiğin tarih aralıklıklarında
    devir göstergende ki gibi arada bir kullanmaya çalışayım.
    Verdiğin bilgiler için teşekkürler, görüşmek üzere...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vın art

    Tekrar merhaba Leon kardeşim...
    Aracım trafiğe Ocak 2011 çıkışlı, yani 6 ay oldu. Tabi hafta sonları bindiğim için km.si az, şuan 1900 km. de.
    Bu zamana kadar o dediğin devirlerde hiç kullanmadım. Ne derler yumuşak kullandım. Tüm vites geçişlerini genelde
    2500 3000 devirlerde yaptım. En fazla otoban da 120-130 km. felan yaptım. Zaten 3000 devir de 5.vites km. 100 ve 110 gibi oluyor.
    Bastıkça 120 130 felan gibi 3500 devirleri geçiyor. Senin dediğine göre yukarıda verdiğin tarihler kapsamında belirli
    zamanlarda o yazdığın rakamlara göre hareket etmem gerekiyor. Yanlız 3000 devir de motor sanki biraz bağırıyor gibi oluyor.
    Sanki 6. vitesi istiyormuş gibi oluyor, bu şuan için normal midir? Yani dediğin gibi 3000-5000 km.lerden sonra mı performan
    surat + yakıt olarak göreceğim. Ben ilk bakıma kadar ilk günkü gibi devam edeyim ve dedğin gibi de verdiğin tarih aralıklıklarında
    devir göstergende ki gibi arada bir kullanmaya çalışayım.
    Verdiğin bilgiler için teşekkürler, görüşmek üzere...

    abi benim sana anlattıgım olay motorun hantallaşmaması icindi. motor belirli birseye alışınca basmak istesende basamazsın. yakıt tasarrufu belirli süreden sonra rayına oturur. 4000km den sonra...

    3000 devirde bagırması normal tüm benzinli arabalar 3000 devirde bagırmaya baslar. fakat 3000 devirden sonra tamamen motor performansa dayalı sürüş oluşturur..

    zaten 3000 devirde 100kmyi gecmen imkansız. benim aracım ilk aldıgımda 5. vites 3000 devirde 97 km hızlarında giderken şimdi 100 km hız ile gidiyor...
    arabada sadece ben varken , yük arttıkca 100km hıza 3000 devirde ulaşamazsın..

    kaput keçesi almadıysan kesinlikle kaput keçesini almanı öneririm. 20-25tl gibi fiyatı var orjinal parcacıda...motor sesini bir nebzede olsa kesiyor..
    70-90 km hızlarda motor sesi felan gelmiyor.. ve 3000 deviri gectikten sonra motordan tok ses gelmeye baslıyor...
    kaput kecesi isterken eski symbole göre al.. yeni symbol icin istersen vermezler, fabrika üretmiyor derler..

    dediğim gibi ilk bakıma kadar yine normal yumuşak kullan ama arada sıra 1 gün boyunca vites geçişlerini yüksek devirlerde yap.. benzini cok harcayacaksın fakat ileride bunun karsılıgını fazlasıyla alırsın..

    yinede tekrar söylüyorum bu uygulamayı otobanda yapmanı ve dikkatli olmanı isterim...
    hız iyi birşey degil bunuda beelirtirim..

    5. vites 5000 devirde o arabanın hızı 150kmlerde olcaktır..

    sehir icinde 2. viteste 3500 devirde ,3. vites 4000 devirlerde geciş yapa bilirsin eger trafik el verirse..
    bende bazen kırmızı ısıkta dururken kalkıslarda 2. vites ve 3 vitese bayag bi asılarak giderim...

    bizim arabanın 3 ve 4. vitesini cok seviyorum gaza basarken tatmin edici tapki ve performans alıyorsun....
    düz yol neysede ,yokuş cıkarken zaten kendini belli ettiir..
  • Leon kardeşim tekrar merhaba,,,bu arada saat de geç olmuş, yazdığını görünce hemen yazayım dedim...
    Motorun hantallaşmaması için diyorsun,,,anladım ve mantıklı.
    3000 devirde 100 km hız demiştim ama dediğin gibi, şimdi düşündüğümde 100 km. hız da 3000 devirin üzrine çıkıyor.
    3500 e felan yaklaşıyor. İŞte bu devirlerde eğer klima kapalıysa camı açıyorum ve o motorun sesini çok daha iyi duyuyorum.
    O zamanda camı kapatım klimayı açıyorum. Ama burada da haklı olabilirsin, kaput keçesi al demekle. Ancak orada da bir şey var...
    Adamlar genelde dizel araçlara koyuyorlar o keçeyi ki doğru yapıyorlar. Yani eğer araba benzinliyse gerek duymuyorlar diye düşünüyorum
    zaten benzinli araçlar sessiz felan gibi diye düşündüler. (maliyeti minimize etmeyi düşünmedilerse tabi) Ama ben gene son bir iş olarak o keçeyi taktıracağım.
    Daha önce kaput ya da motor fitili ve polen filtresi taktır demiştin. Onları takdırdım ve filtreden çok memnunum çünkü o ilk açıllışta ki koku kalmadı.
    Bir de bagaj havuzu demiştin ama ondan servis çok para istedi (260 TL) Ben de kalsın dedim piyasadan bakarım dedim ve henüz daha araştırmadım.
    Nereden bakacağımı da bilemiyorum belki sanayi sitelerinde olabilir.
    Dediğin gibi ara sıra vites geçişlerini yüksek devirlerde yaparım. Ancak hocam, o arabada 150 m. hız demek, şöyle bir düşünüyorum da
    benim için lünaparkta hız trenine binmek gibi bir şey...ki arkadaşlar para verdiler gel bin diye gene de binememiştim.
    Bu arada son bir şey...Yokuş çıkarken kendini belli eder demişsin, eyvallah.
    Geçenlerde epeyce dik yokuş tırmandım virajlı felan. Genelde 2.vites ve yaklaşık 3000 devir gibi çıkmak zorunda kaldım.
    Bu normal midir. 3. vites de bayılıyordu ki devir 1000 lere geldiği için mecburen 2. vites...
    Bunun için de bir şeyler yazarsan sevinirim.
    Umarım başını ağrıtmamışımdır.
    Şimdiden teşekkürler, iyi geceler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vın art

    Leon kardeşim tekrar merhaba,,,bu arada saat de geç olmuş, yazdığını görünce hemen yazayım dedim...
    Motorun hantallaşmaması için diyorsun,,,anladım ve mantıklı.
    3000 devirde 100 km hız demiştim ama dediğin gibi, şimdi düşündüğümde 100 km. hız da 3000 devirin üzrine çıkıyor.
    3500 e felan yaklaşıyor. İŞte bu devirlerde eğer klima kapalıysa camı açıyorum ve o motorun sesini çok daha iyi duyuyorum.
    O zamanda camı kapatım klimayı açıyorum. Ama burada da haklı olabilirsin, kaput keçesi al demekle. Ancak orada da bir şey var...
    Adamlar genelde dizel araçlara koyuyorlar o keçeyi ki doğru yapıyorlar. Yani eğer araba benzinliyse gerek duymuyorlar diye düşünüyorum
    zaten benzinli araçlar sessiz felan gibi diye düşündüler. (maliyeti minimize etmeyi düşünmedilerse tabi) Ama ben gene son bir iş olarak o keçeyi taktıracağım.
    Daha önce kaput ya da motor fitili ve polen filtresi taktır demiştin. Onları takdırdım ve filtreden çok memnunum çünkü o ilk açıllışta ki koku kalmadı.
    Bir de bagaj havuzu demiştin ama ondan servis çok para istedi (260 TL) Ben de kalsın dedim piyasadan bakarım dedim ve henüz daha araştırmadım.
    Nereden bakacağımı da bilemiyorum belki sanayi sitelerinde olabilir.
    Dediğin gibi ara sıra vites geçişlerini yüksek devirlerde yaparım. Ancak hocam, o arabada 150 m. hız demek, şöyle bir düşünüyorum da
    benim için lünaparkta hız trenine binmek gibi bir şey...ki arkadaşlar para verdiler gel bin diye gene de binememiştim.
    Bu arada son bir şey...Yokuş çıkarken kendini belli eder demişsin, eyvallah.
    Geçenlerde epeyce dik yokuş tırmandım virajlı felan. Genelde 2.vites ve yaklaşık 3000 devir gibi çıkmak zorunda kaldım.
    Bu normal midir. 3. vites de bayılıyordu ki devir 1000 lere geldiği için mecburen 2. vites...
    Bunun için de bir şeyler yazarsan sevinirim.
    Umarım başını ağrıtmamışımdır.
    Şimdiden teşekkürler, iyi geceler...

    hocam yeni araba oldugu için senin birazdaha sık aralıklarda yapman gerekir atıyorum benim araba gibi 2 senelik veya 3 senelik olsa senede 1 defaya mahsus hız yap derim ki bunu her arkadasada söylüyorum..
    mesela arada sıra depona 97 oktan koydurt, ben opet kullandıgımdan sanada opet tavsiye ederim 95 veya 97 benzini iyidir...

    şahsen kendi aracımda yüksek hızlarda asla cam acmam ve normalindede ihtiyacım olmadıgındada acmam.
    klimayı acarken aracı yüksek devirdeyken asla acama cünkü klima kompresörüne aniden yük biniyor ve o an bozulma tehliikesi yasıya biliyor..
    aslında düsük devirde olmamsı gerekir aracı ilk calıstırdıgında en makbulü ama neredeyse hic kimse buna uymuyor...
    bir bozulsa 1000tl masrafı var klimanın.. ben hic yolda giderken boşa almadım ama bazıları vitesi bosa alıp 1 kaç saniye sonra klimayı acıp sonra vitese alıyorlar ne kadar dogru bilmem ama düsüek devirdeyken zararlı oldugunu biliyorum.

    kendin uygulamaya calısıyormusun dersen arada sıra uyguluyorum genelde zaten 2000 devir 2500 arası kullandıgımdan bu devirlerde klimayı acıyorum .

    camı acarak fazla gitmedim ama icerdeki hava silkilasyonunu tazelemek amaclı actıgımda ruzgar sesi bir hali cok cok fazla, sana rahatlıkla söyleye bilirim ki 5. viteste 3500 deviri gecmedikce motor öyle cok bagırmıyor... kaput kecesinin faydasından dır diye tahmin ediyorum,

    eskiden bende kaput kecesiz dolastım tamam benzinli motor sesiz calısıyor ama kaput kecesini takınca dahada sesiz calısmaya basladı ,
    tamamen maliyeti düsürme amaclı koyulmadı. cünkü dizel aracında kece yok... kece ses izolasyonuna etken ama motordaki sıcak ısıyıda kaputa gecirmiyor, motorun ısı hemen boyaya zarar veriri hemde ileride pulpul dökülür ve boyanın erken deformasyon olur...

    20-25tlden kaçma al birtane kece fazlasıyla hak ediyor...
    serviste orjinali o fiyat kimse orjinali tercih etmiyor.

    http://www.ypsplast.com.tr/ana-sayfa.html
    bagaj havuzu alanlar burdan alıyor ve herseyi ile tıkırt geliyor .. sanayide bulacagını sanmıyorum... bulursun ama benim bagaj havuzuna benziyenden bulursun benim ki tam kare ve kalitesiz ama işimi fazlasıyla görüyor. benimkide tıkırt oturuyor ama iki teker arasına oturdugundan teker hizasındaki yerler acık...35-40 tlye almıştım bauhouse den ,70tllik kadar kaliteli degil sanayidede benim aldıgım gibilerden bulurusun belki..

    bu sitedeki tıkırt diye oturuyor. 2. el alırmısın bilmiyorum ama yenii symbol formundaki bir arkadas aracını sattı ve bu siteden aldıgı bagaj havuzunu vermemiş sattımı duruyormu bilmiyorum ama almak istersen waitu nikli arkadas ile görüş..
    yeni symbol formun 63. sayfasında yorumu var ordan pm atarsın istersen.. sıfır almak istiyorsan bu siteden al..

    hızı sevmiyorsan yapmaya bilirsin illa yap demiyorum uyarıdada bulunuyorum bu konuda.. yüksek hızlarda diresiyonu asla hafifta olsa sag sola cevirme sık sık cünkü aracın dengesini toparlayamazsın.. zaten hafif araba hız yapınca atıyorum 200km hızada bu aracın kilosu 75-85kg olcaktır...

    hızlı tren ile arabanın hızı farklıdır söyleki arabanın camları hıza duyarlıdır bu yüzden hızı farketmezsin ama önceki sürdüklerinle bayag bi fark olcaktır aracın hakimiyeti konusunda... aslında bizim arabanın camları biraz ayarı düsük başka arabadaya bin c segmenti gibi.. 150-200km hız yapsın inan sanki 100-120km hızda gidiyormuş gibihissedersin tabi ibreye baktıgında tırsarsın ama sana güvenilir his verir..

    şimdi abi atıyorum yokusu gördün hızını arttırdın ve yokusu cıkmaya basladın 3500 devirde 3,vites veya 4 . vitesle girdin 3500 devirden yavas yavas inimeye basladın vites degiştirceksin asla 2500devirin altında vites degiştime 2000 devirde degiştirdiğin an patır patır vites degiştiri en son 2. viteste cıkarsın yokusu..

    1000 devire nasıl indirmeyi basarıyorsun bilmiyorum ama aracın sirkelenmeye ,titremeye baslar...1750 devirdesen eyvallah ama 1000 devirde o aracın stop etmemesi anormal geldi bana..

    ilk aldıgımda benim arabada cıkmıyordu yokusu 2. vites 3500 devirlerde cıkardım hep, şimdi ise aynı yokuşu 4. viteste cıkıyorum 2500 devirde.
    5. vitesin verdiği performans ile 4. vitesin verdiği performans ap ayrı, hızlanıpta yokuş cıkmak istiyorsan 4. vitesi kullan. durmuş vaziyette yokuş cıkcaksan 3. vites cok iyi.. 3 ve 4. viteste araba sahlanıyor diye biliirm abarttıgımı düsünme sakın ankaradaysan benim aracı kullandırayım aradaki farkı hissedersin..
    estafullah abi ne baş agrıması ,seve seve elimden geldiğince sana cevap vermeye calısıyorum..
  • 
Sayfa: önceki 772773774775776
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.