Şimdi Ara

CIVIC 125PS VS C180 KOMPRESSOR 156PS :) Süspansiyon Sistemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
5.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Bende 2008 otomatik civic elegance var. Haftasonu 1000km de kuzenin mercedesini test etme imkanı buldum. Konuyu fazla uzatmayacağım daha sonra uzatırız :)

    Öncelikle Honda sahibi arkadaşlar hakikatten honda bu işi iyi yapıyor. Diyeceksiniz Mercedes ile kıyaslamıyorsun değilmi ama aynen öle Mercedes ile kıyaslıyorum :)

    Önce Mercedesi anlatayım azcık. İşçiliği, iç donanımdaki teknolojik olayları, ince düşünülmüş kullanılışlık unsurlarını 2 kat fiyat farkı yüzünden geçiyorum :) Arabanın motor ve şanzuman konusunda yorumda bulunacağım.

    Araç 1450 kg gibi baya ağır bir araç ve 1600cc turbo ile 156 bg. Kullandığımda triptonik vites mevcut ve öldüren nokta geliyor 4 ileri vites :)

    Gaz tepkimeleri hondanın farkedilecek düzeyde iyi. C180 de basmadınızmı turbo olayından ve araç ağırlığından dolayı gitmiyor turbo için dipteki pime değmek gerekiyor ve araç anca honda kadar gitmeye başlıyor :) Bu sefer de 100km de 15 lt üstü yakmak gibi ufak bir sorun ortaya çıkıyor. Vitese gelirsek honda geçişleri yine bana daha kesintisiz geldi. 4. vites aralığı da o kadar uzun tutulmuşki yüksek hızlardaki ara hızlanmalarda vites faktörünü devreye sokamıyorsunuz. Birde farkettimki vites üzerinden triptonik vitesler bana daha çok hitap ediyor ve kullanımı çok daha zevkli. Direksiyonu genelde sadece sol elle tuttuğum için spor modda iki elle tutmak azda olsa rahatsızlık veriyor kullanım açısından.

    Gelelim beğendiğim ve asıl değinmek istediğim noktaya. Arabalardan teknik anlamda çok anlamam ama Mercedes AMG paketsiz idi ve çukur vs o kadar iyi emiyorki çok konforlu bir sürüş sergiliyor. Benim sormak istediğim Honda da tek beğenmediğim nokta olan süspansiyon sisteminde iyileştirme anlamında neler yapabiliriz? Eğer bu konuyu çözebilirsem Hondayı uzun seneler kullanmayı düşünüyorum ama bu hali ile cidden İstanbulda yazık oluyor araca :(

    Aradığım aşırı konfor değil bu arada Mercedesteki gibi çukurların emilmesi ve standart bizdeki sorun olan yayların kapanma olayının çözülmesi.







  • çok iyi bir konuya değinmişsin
    o sorun çözülse herkes honda sahibi olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    çok iyi bir konuya değinmişsin
    o sorun çözülse herkes honda sahibi olacak
    E Konuşup araştırıp çözelim :) Sonuçta süspasiyon sistemi belli parçalardan oluşuyor, bana mercedesteki parçalarla veya eş değerleri ile hondanın parçaları değiştirip belli ayarlamalardan sonra olur gibi geliyor. Sonuçta sistem tamami ile mekanik :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kecan

    E Konuşup araştırıp çözelim :) Sonuçta süspasiyon sistemi belli parçalardan oluşuyor, bana mercedesteki parçalarla veya eş değerleri ile hondanın parçaları değiştirip belli ayarlamalardan sonra olur gibi geliyor. Sonuçta sistem tamami ile mekanik :)

    Alıntıları Göster
    Hondanın süspansiyon sistemini, yapılabilecekleri ve çok daha fazlasını anlatan ve içeren bir site buldum arkadaşlar.

    http://www.8thcivic.com/forums/suspension-brakes/162174-comparison-stock-suspension-vs-hfp-suspension-vs-koni-swift-springs-suspension.html

    Ben vakit buldukça okuyup anlamaya çalışıyorum. Edindiğim bilgileri özet halinde aktarmaya çalışırım.

    Bu arada Mercedes in Advenced Agility Control denen bir sistemi varmış. Sürüşe göre sertlik ayarı ve alçaltma yükseltme işlemi yapabilen bir sistem. Ama opsiyonel olarak sunulan birşey ve kullandığımda yoktu. Kullandığımda Agility Control vardı ve o da vites aralıkları ile oynayarak daha sportif bir sürüş sergiliyor hesapta :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kecan

    Hondanın süspansiyon sistemini, yapılabilecekleri ve çok daha fazlasını anlatan ve içeren bir site buldum arkadaşlar.

    http://www.8thcivic.com/forums/suspension-brakes/162174-comparison-stock-suspension-vs-hfp-suspension-vs-koni-swift-springs-suspension.html

    Ben vakit buldukça okuyup anlamaya çalışıyorum. Edindiğim bilgileri özet halinde aktarmaya çalışırım.

    Bu arada Mercedes in Advenced Agility Control denen bir sistemi varmış. Sürüşe göre sertlik ayarı ve alçaltma yükseltme işlemi yapabilen bir sistem. Ama opsiyonel olarak sunulan birşey ve kullandığımda yoktu. Kullandığımda Agility Control vardı ve o da vites aralıkları ile oynayarak daha sportif bir sürüş sergiliyor hesapta :)

    Alıntıları Göster
    Başka bir konuda da yazmıştım.

    Merso her ne kadar iyi olsada, otomatik vites'i civic'in yanından geçemez bence. Vites geçişleri ve gaza tepkisi civic'in yanında çok hantal kalıyor. (e200 kompresör kullandım)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Başka bir konuda da yazmıştım.

    Merso her ne kadar iyi olsada, otomatik vites'i civic'in yanından geçemez bence. Vites geçişleri ve gaza tepkisi civic'in yanında çok hantal kalıyor. (e200 kompresör kullandım)

    Alıntıları Göster
    vtec2lerde arka süspansiyon sorunu koni marka amortisörlerle biraz çözülebiliyormuş,acaba yeni kasalar için de mevcut amortisör var mı? peki vtec2 ile yeni kasanın otomatiğini performans olarak karşılaştıran oldu mu??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    vtec2lerde arka süspansiyon sorunu koni marka amortisörlerle biraz çözülebiliyormuş,acaba yeni kasalar için de mevcut amortisör var mı? peki vtec2 ile yeni kasanın otomatiğini performans olarak karşılaştıran oldu mu??

    Alıntıları Göster
    yanlış konuya attın sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    vtec2lerde arka süspansiyon sorunu koni marka amortisörlerle biraz çözülebiliyormuş,acaba yeni kasalar için de mevcut amortisör var mı? peki vtec2 ile yeni kasanın otomatiğini performans olarak karşılaştıran oldu mu??

    kazayuma'nın verdiği linkte yeni civic'in süspansiyon sistemi ile ilgili ne tür değişiklikler yapılabileceğini, bunların kazanımlarını ve yaklaşık maliyetlerini belirtmişler,
    vtec 2 nin şanzımanı 4 ileri, yeni kasanınki 5 ileri. her ikisi de tam otomatik. performans olarak sanırım yeni civic'in şanzımanı öne çıkacaktır. yeni civic'in dezavantajı kasasının eskisine göre ağır olması ve 5 ileri olmasına rağmen yine de vites aralıkları manuale göre geniş tutulmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    yanlış konuya attın sanırım

    derken??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    yanlış konuya attın sanırım

    derken??

    Alıntıları Göster
    Kimse vtec2'nin süspansiyon sisteminden falan bahsetmediki

    vtec2 nedir bu arada?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Kimse vtec2'nin süspansiyon sisteminden falan bahsetmediki

    vtec2 nedir bu arada?

    ben vtec2nin süspansiyonunda sorunun bu şekilde azaldığını belirttim,yeni kasada da aynı belirtiler var çünkü zaptiye arkadaşım
    vtec2,kullanıcıları arasında yaygınlaşmış bir terimdir,sebebi de hondanın civicde 1.6 vtec vtidan sonra ikinci kez vtec sistemini kullandığı araçtır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Kimse vtec2'nin süspansiyon sisteminden falan bahsetmediki

    vtec2 nedir bu arada?

    ben vtec2nin süspansiyonunda sorunun bu şekilde azaldığını belirttim,yeni kasada da aynı belirtiler var çünkü zaptiye arkadaşım
    vtec2,kullanıcıları arasında yaygınlaşmış bir terimdir,sebebi de hondanın civicde 1.6 vtec vtidan sonra ikinci kez vtec sistemini kullandığı araçtır

    Alıntıları Göster
    Sıklıkla bindiğim araçlardan biri Civic,bence süspansiyonunda sorun edilmesi gereken birşey yok.


    Şikayet ettiğiniz konularda diğer marka/modeller de çok farklı olmayabiliyor,misal Laguna, Corolla, 156 ve Focus da da az ya da çok süspansiyon sesi oluşabiliyorken işin garibi ticari araçlarımda bu seslerden eser yok,çünü bu araçlar Türkiye nin kötü yol şartları ve getirileri gözönüne alınarak geliştiriliyorlar.


    Esas problem ülkemizin yolları; belki katılmayacaksınız ancak Tofaş ve Renault un -özellikle Tofaş ın- ülkemizde çok satılması beklenen son nesil yerli üretim modelleri bu konulara rakiplerinin çoğuna göre hazırlıklı üretiliyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Sıklıkla bindiğim araçlardan biri Civic,bence süspansiyonunda sorun edilmesi gereken birşey yok.


    Şikayet ettiğiniz konularda diğer marka/modeller de çok farklı olmayabiliyor,misal Laguna, Corolla, 156 ve Focus da da az ya da çok süspansiyon sesi oluşabiliyorken işin garibi ticari araçlarımda bu seslerden eser yok,çünü bu araçlar Türkiye nin kötü yol şartları ve getirileri gözönüne alınarak geliştiriliyorlar.


    Esas problem ülkemizin yolları; belki katılmayacaksınız ancak Tofaş ve Renault un -özellikle Tofaş ın- ülkemizde çok satılması beklenen son nesil yerli üretim modelleri bu konulara rakiplerinin çoğuna göre hazırlıklı üretiliyorlar.



    o zaman şöyle denmeli; "yaav geçen sahil yolunda bi çukura girdim,arabanın lastikleri yerinden çıktı sanki,hemen gittim belediyeye durumu izah ettim,aynı gün içerisinde yolu düzeltmişler..bu gidişle bu belediye bana coilover+215/45/R17 lastik aldıracak,bi yol bu kadar mı konforlu olur"
    bunlar laftan öte gidemeyeceği için arabada süspansiyon konforu ve sessizliği aramak hakkımız..hele ki o arka süspansiyonların darbeden hemen sonra kapanması ve akabinde gümleme sesi yabana atılır gibi değil..
    esmerce sen makaslı arka süspansiyona sahip doblonun süsp.konforundan memnunsan,TAM bağımsız arka süspansiyonlu civicciler napsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Sıklıkla bindiğim araçlardan biri Civic,bence süspansiyonunda sorun edilmesi gereken birşey yok.


    Şikayet ettiğiniz konularda diğer marka/modeller de çok farklı olmayabiliyor,misal Laguna, Corolla, 156 ve Focus da da az ya da çok süspansiyon sesi oluşabiliyorken işin garibi ticari araçlarımda bu seslerden eser yok,çünü bu araçlar Türkiye nin kötü yol şartları ve getirileri gözönüne alınarak geliştiriliyorlar.


    Esas problem ülkemizin yolları; belki katılmayacaksınız ancak Tofaş ve Renault un -özellikle Tofaş ın- ülkemizde çok satılması beklenen son nesil yerli üretim modelleri bu konulara rakiplerinin çoğuna göre hazırlıklı üretiliyorlar.



    o zaman şöyle denmeli; "yaav geçen sahil yolunda bi çukura girdim,arabanın lastikleri yerinden çıktı sanki,hemen gittim belediyeye durumu izah ettim,aynı gün içerisinde yolu düzeltmişler..bu gidişle bu belediye bana coilover+215/45/R17 lastik aldıracak,bi yol bu kadar mı konforlu olur"
    bunlar laftan öte gidemeyeceği için arabada süspansiyon konforu ve sessizliği aramak hakkımız..hele ki o arka süspansiyonların darbeden hemen sonra kapanması ve akabinde gümleme sesi yabana atılır gibi değil..
    esmerce sen makaslı arka süspansiyona sahip doblonun süsp.konforundan memnunsan,TAM bağımsız arka süspansiyonlu civicciler napsın




    Sahip olduklarından dolayı şükretseler nasıl olurdu?

    Şaka bir yana ben mevzubahis şikayetlerin içinde o denli bir ses olduğunu bilmiyordum,sadece tıkırtı vb sanmıştım,kullandığım Civic ler emanet olduğundan çok dikkatli sürüyorum çünkü,daha hiç derin çukura vb vurmadım bu araçları.


    Doblo nun yürüyen aksamına çok konforlu değil çok sessiz demek istedim, zaten kendime binek otomobil olarak değil iş yerime almıştım.

    Dediğin gibi patlama ya da kırılma gibi bir ses geliyorsa haliyle ilk makyajda ya da yeni yıl modelinde geliştirilmiş bir amortisör bekler insan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Sıklıkla bindiğim araçlardan biri Civic,bence süspansiyonunda sorun edilmesi gereken birşey yok.


    Şikayet ettiğiniz konularda diğer marka/modeller de çok farklı olmayabiliyor,misal Laguna, Corolla, 156 ve Focus da da az ya da çok süspansiyon sesi oluşabiliyorken işin garibi ticari araçlarımda bu seslerden eser yok,çünü bu araçlar Türkiye nin kötü yol şartları ve getirileri gözönüne alınarak geliştiriliyorlar.


    Esas problem ülkemizin yolları; belki katılmayacaksınız ancak Tofaş ve Renault un -özellikle Tofaş ın- ülkemizde çok satılması beklenen son nesil yerli üretim modelleri bu konulara rakiplerinin çoğuna göre hazırlıklı üretiliyorlar.



    o zaman şöyle denmeli; "yaav geçen sahil yolunda bi çukura girdim,arabanın lastikleri yerinden çıktı sanki,hemen gittim belediyeye durumu izah ettim,aynı gün içerisinde yolu düzeltmişler..bu gidişle bu belediye bana coilover+215/45/R17 lastik aldıracak,bi yol bu kadar mı konforlu olur"
    bunlar laftan öte gidemeyeceği için arabada süspansiyon konforu ve sessizliği aramak hakkımız..hele ki o arka süspansiyonların darbeden hemen sonra kapanması ve akabinde gümleme sesi yabana atılır gibi değil..
    esmerce sen makaslı arka süspansiyona sahip doblonun süsp.konforundan memnunsan,TAM bağımsız arka süspansiyonlu civicciler napsın




    Sahip olduklarından dolayı şükretseler nasıl olurdu?

    Şaka bir yana ben mevzubahis şikayetlerin içinde o denli bir ses olduğunu bilmiyordum,sadece tıkırtı vb sanmıştım,kullandığım Civic ler emanet olduğundan çok dikkatli sürüyorum çünkü,daha hiç derin çukura vb vurmadım bu araçları.


    Doblo nun yürüyen aksamına çok konforlu değil çok sessiz demek istedim, zaten kendime binek otomobil olarak değil iş yerime almıştım.

    Dediğin gibi patlama ya da kırılma gibi bir ses geliyorsa haliyle ilk makyajda ya da yeni yıl modelinde geliştirilmiş bir amortisör bekler insan.


    Alıntıları Göster
    valla bende 1.9jtd doblo vardı mükemmel bi araç el frenini 120km/h de çekili bırakın yola devam edin. o kadar güzel yola hakimiyeti var.

    honda ile 30 la gidin el freni iLe U yapın araç neredeyse 2 tur birden dönecek. bi keresinde aklım dobloya gittti hondayla az daha karşı yola yapışıveriyordum.

    idda ediyorum doblonun aldıgı virajdan aynı hızla honda geçemez.

    doblo istersen yan dönsün kontrol etmesi çok kolay bi araç.
    tabi doblonunda ön tekerleri daha az açılı dönüyor ticari oldugu için biraz daha özellik kısıtlanmış.

    c180 37.500 euro şu an . fiyatı bence o arabaya gore gayet uygun. 7 tane hava yastıgı var sanırım.
    oyle hız yapıcak olsam alırım bi 106 gti . yada motosiklet. hondada karoseri adına hiç bişey yok.

    sıfır km doblo 35.000 tl

    hondanın sıfırını alıcama 2010 c180 mercedes blueefficiency i alırım. accordla kıyaslanabilir ancak. onlarında fiyatları mercedesle aynıdır sanırım.

    bende 1.6 otm 110 bg var yazın klima kışın kalorifer hiç memnun degilim . klima çalışıyor sogukta üflüyor ancak gölgede baya serinliyoruz gunes gordukce yanıyoz. kışında full sıcak üfürüyor. yine donuyosunuz. uzun yolda üstelik kaloriferi autoya almama ragmen hep ayak kısmına hava üflüyor. cama alıyosunuz yine ayak kısmına üflüyor. uzun yolda sıcaktan yada sogukta çekilmez bi araç yani.
    mercedesle uzun yolda 90 la gitseniz uyursunuz konforundan.

    birisi ön çekiş digeri arkadan itiş karşılaştırılamaz bile bence. yani güç arkaya gidene kadar 10 beygir azalıyordur en azından




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yastikci

    valla bende 1.9jtd doblo vardı mükemmel bi araç el frenini 120km/h de çekili bırakın yola devam edin. o kadar güzel yola hakimiyeti var.

    honda ile 30 la gidin el freni iLe U yapın araç neredeyse 2 tur birden dönecek. bi keresinde aklım dobloya gittti hondayla az daha karşı yola yapışıveriyordum.

    idda ediyorum doblonun aldıgı virajdan aynı hızla honda geçemez.

    doblo istersen yan dönsün kontrol etmesi çok kolay bi araç.
    tabi doblonunda ön tekerleri daha az açılı dönüyor ticari oldugu için biraz daha özellik kısıtlanmış.

    c180 37.500 euro şu an . fiyatı bence o arabaya gore gayet uygun. 7 tane hava yastıgı var sanırım.
    oyle hız yapıcak olsam alırım bi 106 gti . yada motosiklet. hondada karoseri adına hiç bişey yok.

    sıfır km doblo 35.000 tl

    hondanın sıfırını alıcama 2010 c180 mercedes blueefficiency i alırım. accordla kıyaslanabilir ancak. onlarında fiyatları mercedesle aynıdır sanırım.

    bende 1.6 otm 110 bg var yazın klima kışın kalorifer hiç memnun degilim . klima çalışıyor sogukta üflüyor ancak gölgede baya serinliyoruz gunes gordukce yanıyoz. kışında full sıcak üfürüyor. yine donuyosunuz. uzun yolda üstelik kaloriferi autoya almama ragmen hep ayak kısmına hava üflüyor. cama alıyosunuz yine ayak kısmına üflüyor. uzun yolda sıcaktan yada sogukta çekilmez bi araç yani.
    mercedesle uzun yolda 90 la gitseniz uyursunuz konforundan.

    birisi ön çekiş digeri arkadan itiş karşılaştırılamaz bile bence. yani güç arkaya gidene kadar 10 beygir azalıyordur en azından

    Alıntıları Göster
    Mercedes'in otomatik şanzımanı 5 ileridir,4 değil.Tabi bu hantal kaldığı gerçeğini değiştirmiyor,teknik bilgiyi düzelteyim dedim.
    Bir de 120 ile el freni çekersen kaç takla atacağını sadece Allah bilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 23 Mart 2010; 20:02:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yastikci

    valla bende 1.9jtd doblo vardı mükemmel bi araç el frenini 120km/h de çekili bırakın yola devam edin. o kadar güzel yola hakimiyeti var.

    honda ile 30 la gidin el freni iLe U yapın araç neredeyse 2 tur birden dönecek. bi keresinde aklım dobloya gittti hondayla az daha karşı yola yapışıveriyordum.

    idda ediyorum doblonun aldıgı virajdan aynı hızla honda geçemez.

    Yavaş salla yavaş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    quote:

    Orijinalden alıntı: yastikci

    valla bende 1.9jtd doblo vardı mükemmel bi araç el frenini 120km/h de çekili bırakın yola devam edin. o kadar güzel yola hakimiyeti var.

    honda ile 30 la gidin el freni iLe U yapın araç neredeyse 2 tur birden dönecek. bi keresinde aklım dobloya gittti hondayla az daha karşı yola yapışıveriyordum.

    idda ediyorum doblonun aldıgı virajdan aynı hızla honda geçemez.

    Yavaş salla yavaş...

    Alıntıları Göster
    Maaşallah...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yastikci

    valla bende 1.9jtd doblo vardı mükemmel bi araç el frenini 120km/h de çekili bırakın yola devam edin. o kadar güzel yola hakimiyeti var.

    honda ile 30 la gidin el freni iLe U yapın araç neredeyse 2 tur birden dönecek. bi keresinde aklım dobloya gittti hondayla az daha karşı yola yapışıveriyordum.

    idda ediyorum doblonun aldıgı virajdan aynı hızla honda geçemez.



    civic i focusla corolloyla karşılaştırsa konu tartışılabilirde dobloyla karşılaştırınca azıcık komik olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Mercedes'in otomatik şanzımanı 5 ileridir,4 değil.Tabi bu hantal kaldığı gerçeğini değiştirmiyor,teknik bilgiyi düzelteyim dedim.
    Bir de 120 ile el freni çekersen kaç takla atacağını sadece Allah bilir.


    Benim kullandığım aracın 4 ileri olduğuna eminim. Hatta biraz daha emin olmak için en yakın zamanda kuzeni bir daha ziyaret edeceğim :)

    @esmerce

    Laguna megane tarzı araçlar da kullandım, tıkırtı anlamında eş olabilirler ama süspansiyonun kapanma sorunu ve yay sertliği ile olan uyumu anlamında daha başarılılar. Tabi yolların durumu aşikar. Belediyelerde alo çukur hattı gibi bir hat olsa ilk abonesi ben olurum herhalde :)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.