Şimdi Ara

Citroen Saxo 1.5 D alınır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
0
Favori
56.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mekanik aksam sağlamlığı filan nasıl bilmem ama traktör gibi sesi var bu aracun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ototube

    http://www.sahibinden.com/artik_mazot_almayi_unutacaksiniz_-55WQQaXQQ13863175WQQpXQQdisplayitem


    siz mi satıyorsunuz?
    aracın kliması yoksa düşünemem. klimalı ise zaten güzel görünüyor+izmirde olması avantaj, oraya gittiğimde bakıp alabilirim. kuzen var otocu.
    kliması olup olmadığını nasıl anlayabilirim? sormaktan bıktım adamlara. gerçi olan var yazıyor direk.
    fotoğrafta gösterebilir misiniz klima düğmesini?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+

    zaten traktör motoru olan araçta büyük ihtimalle kırsal motorin kullanırım zaten uzun yolda mecbur kalırsam en azından "ucuz mazot" "rafineri mazot" yazan yerlerden de alınabilir

    aracı almadan önce ustaya göstermek gerekir herhalde. citroen yetkili servisine göstermekle normal bi usta bulup göstermek farkeder mi? ne kadar isterler a'dan z'ye her şeyine bakmak için?

    Aracı almadan once ısının ehlı bır ustaya gosterın gerısı sorun degıl. Servıs olması o kadar onemlı degıl. Adam gıbı bır usta aracın altında gırıp ustunden cıkzr deyım yerındeyse aracı koklayarak butun herseyı soyler. Bız aracımızı satacagımız zaman kı yaklasık 1 sene once servıste kontrol ıcın 50tl almıslardı(toyota). Sonrasında alacak kısı yolda gıderken bır ozel servıse gosterdı aracı orası da yanlıs hatırlamıyorsam 20tl almıstı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RONNIE


    quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+

    zaten traktör motoru olan araçta büyük ihtimalle kırsal motorin kullanırım zaten uzun yolda mecbur kalırsam en azından "ucuz mazot" "rafineri mazot" yazan yerlerden de alınabilir

    aracı almadan önce ustaya göstermek gerekir herhalde. citroen yetkili servisine göstermekle normal bi usta bulup göstermek farkeder mi? ne kadar isterler a'dan z'ye her şeyine bakmak için?

    Aracı almadan once ısının ehlı bır ustaya gosterın gerısı sorun degıl. Servıs olması o kadar onemlı degıl. Adam gıbı bır usta aracın altında gırıp ustunden cıkzr deyım yerındeyse aracı koklayarak butun herseyı soyler. Bız aracımızı satacagımız zaman kı yaklasık 1 sene once servıste kontrol ıcın 50tl almıslardı(toyota). Sonrasında alacak kısı yolda gıderken bır ozel servıse gosterdı aracı orası da yanlıs hatırlamıyorsam 20tl almıstı.



    böyle böyle 5 araba göstersek 250 lira gidecek, en iyisi her beğendiğimi sanayiye götürmemek
    ben arabanın başına gittiğimde elimde bir liste olsun, onları kontrol edip listeyi tamamlarsam ustaya götüreyim istiyorum. böyle bir liste oluşturmama yardımcı olur musunuz? bu araca özel durumlar ve genel 2. el kontrollerini belirtirseniz herkesin işine yarar.
    sonuçta ben gidip koltuğuna oturacağım, direksiyonu vitesi elleyeceğim, yapacak bir şey gelmiyor aklıma fazla. kapı fitillerini kontrol ederim herhalde




  • Ön kaputu aç kaputun önündeki etiketlerin nizami oluşuna bak.Ciddi bir kaza varsa ön düzeni vurduğunda bu etiketler hasar görür.Artı frenlerin ses yapmasına bak,ileride rahatsız edebilir,ses yapıyorsa almaktan vazgeçme,pazarlıkta işine yarar


    Ses aksamına bak sağ sol hoparlör temassızlık yapmasın(ben bundan muzdaribim düşük seste temassızlık yapıyor sağ hoparlör hep yüksek seste dinliyorum kro gibi)



    Bir de araca uzaktan bak boyasına falan.Bir yeri diğerinden farklı bir tondaysa ki farketmek zordur araçta boya olabilir.


    Motorun sesini dinle,üfleme sesi vıyıltı sesi yapmaması gerek.Hakikatten traktör motoru sesi vardır onlarda o sesi almaya çalış




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+


    quote:

    Orjinalden alıntı: ototube

    http://www.sahibinden.com/artik_mazot_almayi_unutacaksiniz_-55WQQaXQQ13863175WQQpXQQdisplayitem


    siz mi satıyorsunuz?
    aracın kliması yoksa düşünemem. klimalı ise zaten güzel görünüyor+izmirde olması avantaj, oraya gittiğimde bakıp alabilirim. kuzen var otocu.
    kliması olup olmadığını nasıl anlayabilirim? sormaktan bıktım adamlara. gerçi olan var yazıyor direk.
    fotoğrafta gösterebilir misiniz klima düğmesini?

    Yok benim değil öylesine bakıp ekledim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+

    zaten traktör motoru olan araçta büyük ihtimalle kırsal motorin kullanırım zaten uzun yolda mecbur kalırsam en azından "ucuz mazot" "rafineri mazot" yazan yerlerden de alınabilir

    aracı almadan önce ustaya göstermek gerekir herhalde. citroen yetkili servisine göstermekle normal bi usta bulup göstermek farkeder mi? ne kadar isterler a'dan z'ye her şeyine bakmak için?



    bahsettigin seyler ayni zaten. benim babam biodizel ve pamuk yagi ureticisi, lisedeyken beni her yaz yaninda calistirdi, olaya hakimiyet kazandim yeni nesil dizel araclara bile biodizel koyduk sadece yakit filtresi ilk kullanimda siser ondan sonra periyodik bakiminda degisirdi. ayni sekilde 1/3 rafine pamuk yagi(lt.1250) 2/3 rafine mazot(tupras en son lt.1850 ye veriyordu 10 kurus artmistir) karistirilarak yapilan cakma mazotla da kullandik, 250 bin km yapan hicbir aracimiz belkide sans eseri enjektor mazot pompasi arizasi falan yapmadi sadece turbo arizasi yapti. hic temizletmedigimiz gibi bu araclara ucuz mazot koydugumuz icin yaglarini bile15-20 bin arasi degistirdik. sonunda yagsiz calistirmadan motor kitledi bir tanesi. iyi bir sey mi, degil. periyodik bakimini sormusun tahminen 4lt 20-50 yag 50 lira, hava filtresi 15 lira yag filtresi 10 lira yakit filtresi(tikaninca degistirirsin periyodik degisime gerek yok) 50-100 lira arasi. yani her 10 bin kmde ortalama 80-100 lira harcarsin. ki ben istanbulda senede 5 bin km civari yapiyorum, 2 defa memlekete gidip gelincede 5 bin ekleniyor ve senede 70 lira bir periyodik bakim ucreti cikiyor. sunuda belirteyim benim aracim cok yiprandigindan midir bilemem ama 2001 model aracin her hafta baska bir yeri dokuluyor yaptiriyorum. bu yuzden eski arac alirken 2 kere dusunup almak gerekli..




  • Diğer yeni teknoloji dizellere göre daha uzun ömürlüdür. Çünkü turbo yok ve enjöktörler eski tip diüşük basıçllı. Ama motordan çok performans beklemeyin benzinli araba gibi gitmez. Çok da az yakacağını sanmıyorum. Zaten mazot eskisi kadar da ucuz değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+

    zaten traktör motoru olan araçta büyük ihtimalle kırsal motorin kullanırım zaten uzun yolda mecbur kalırsam en azından "ucuz mazot" "rafineri mazot" yazan yerlerden de alınabilir

    aracı almadan önce ustaya göstermek gerekir herhalde. citroen yetkili servisine göstermekle normal bi usta bulup göstermek farkeder mi? ne kadar isterler a'dan z'ye her şeyine bakmak için?



    bahsettigin seyler ayni zaten. benim babam biodizel ve pamuk yagi ureticisi, lisedeyken beni her yaz yaninda calistirdi, olaya hakimiyet kazandim yeni nesil dizel araclara bile biodizel koyduk sadece yakit filtresi ilk kullanimda siser ondan sonra periyodik bakiminda degisirdi. ayni sekilde 1/3 rafine pamuk yagi(lt.1250) 2/3 rafine mazot(tupras en son lt.1850 ye veriyordu 10 kurus artmistir) karistirilarak yapilan cakma mazotla da kullandik, 250 bin km yapan hicbir aracimiz belkide sans eseri enjektor mazot pompasi arizasi falan yapmadi sadece turbo arizasi yapti. hic temizletmedigimiz gibi bu araclara ucuz mazot koydugumuz icin yaglarini bile15-20 bin arasi degistirdik. sonunda yagsiz calistirmadan motor kitledi bir tanesi. iyi bir sey mi, degil. periyodik bakimini sormusun tahminen 4lt 20-50 yag 50 lira, hava filtresi 15 lira yag filtresi 10 lira yakit filtresi(tikaninca degistirirsin periyodik degisime gerek yok) 50-100 lira arasi. yani her 10 bin kmde ortalama 80-100 lira harcarsin. ki ben istanbulda senede 5 bin km civari yapiyorum, 2 defa memlekete gidip gelincede 5 bin ekleniyor ve senede 70 lira bir periyodik bakim ucreti cikiyor. sunuda belirteyim benim aracim cok yiprandigindan midir bilemem ama 2001 model aracin her hafta baska bir yeri dokuluyor yaptiriyorum. bu yuzden eski arac alirken 2 kere dusunup almak gerekli..


    teşekkürler bakım bilgileri için aynı şey olduğunu biliyorum, örneklendirme amaçlı söyledim. mardin'de yaşarken (7-8 yaşlarında) çok garip geliyordu ucuz mazot yazması her yerde, , "niye ucuz? herkes burdan alır ama? ötekiler niye pahalı satıyoo" diye sormuştum babama

    quote:

    Diğer yeni teknoloji dizellere göre daha uzun ömürlüdür. Çünkü turbo yok ve enjöktörler eski tip diüşük basıçllı. Ama motordan çok performans beklemeyin benzinli araba gibi gitmez. Çok da az yakacağını sanmıyorum. Zaten mazot eskisi kadar da ucuz değil.

    mazot ucuz değilse benzin hiç ucuz değil aracı kullananlar ayrıntılı rakamlar yazmış internette, şehir dışında kırsal motorin ile 8-9 kuruş yakıyor kilometrede. şehir içinde de 10 12 civarı. o yaşta, o paraya alınacak benzinli araç honda euro civic olur benim için, o da 25 kuruş yakar en az. dişe dokunur bir rakam.

    araçların tork'u benzinlilerden iyi olmaz mı? yakıt tüketimi buna yakın olan 1.0 motor benzinli araçlardan daha iyi çekmez mi?




  • O ilanlara bakmayın siz, 2000 motor benzinli araca bile kokluyor diyorlar Benzinli araçlardan az yakar ama 10 kuruş gibi rakamlar çok gerçekçi değil. Bu araçlar çıktığı zaman mazot benzinin yarı parası idi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erakcora

    O ilanlara bakmayın siz, 2000 motor benzinli araca bile kokluyor diyorlar Benzinli araçlardan az yakar ama 10 kuruş gibi rakamlar çok gerçekçi değil. Bu araçlar çıktığı zaman mazot benzinin yarı parası idi.

    ilanlarda değil, burada o kadar yaktığını söylüyorlar bir topic var markalar bölümünde. zaten herkes uzun yolda 1 depo ile 1000 km yaptığında hemfikir. aracın deposu yeni model dizeller gibi fake değil(60 litre değil yani) 45 litre sanırım. az yakmasıyla meşhur bir araç olarak okuyorum yorumları. her şeyine karşı çıkan,beğenmeyen oldu, ilk kez yakıtına laf eden siz oldunuz
    45*2.2~=90TL
    1050 km gitse 9 kuruş yapar, ki kırsal motorin 1.9 TL'ye de bulunur.

    eurodizel ile 45*2.7~=115 desek(fiyatı bilmiyorum) yine 11 kuruş yapar

    şehir içi de 700km gider desek siz hesab edin gerisini

    not: litre fiyatları temsilidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yigit+ -- 24 Mayıs 2009; 16:17:05 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+

    espri problem değil
    istanbulda lpg'li arabaya binemem, alışveriş merkezleri, kapalı otoparklar vs buralara girmeden yaşanmaz. başka şehirde otursam kesinlikle LPG'li arabaya binerdim.
    böyle dizel, koklayan araç varken benzinli alasım gelmedi. çıkaracağı masraf ne olabilir ki, eski tip motor, traktör motoru bunlar, sağlam olur diye düşünüyorum.
    sorun yumağından kastın nedir? çok mu kronik sorunu var bunların? varsa ne gibi??


    Şöyle söyliyim tanıdığım Pejo 307 aldı, dizel araç mazot pompası yanmış sanırım, daha araç 10bin olmamıştı , kötü mazot sebebiyle garanti dışı bırakmışlar,hem de bu Pejo onları TOTAL den benzin aldıkları sürece sorun yaşamayacakları falan böyle bir uyarmışlar hep TOTAL den alıyorlardı, başka bir arkadaşım PEJO 307 ile defalarca elektronik arızalarıyla boğuştu, bu Citroen ve PEJO ortak üretim, zaten SAXO 106 ile birebir aynı araçtır, bir takım sorunlar yaşayabilirsin.

    Bu araca ise enjektör , mazot pompası filan yaptırmak zorudna kalırsan araç sana 10bine gelir:


    TÜPLÜ ARAÇ konusunda ise, benim Opel AStramda LPG var ve stepnede , pompa girişi ise tampon altında gizli olduğu içni tüm alışveriş merkezlerine otoparklara girebiliyorum bir sorun olmadan...

    LPG daha iyidir her zaman için.

    Bu araçtan hiç mutlu olmazsın onu söyliyim...


    Dediğim gibi benzin+lpg daha mantıklı ama yine tercih senin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto


    quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+

    espri problem değil
    istanbulda lpg'li arabaya binemem, alışveriş merkezleri, kapalı otoparklar vs buralara girmeden yaşanmaz. başka şehirde otursam kesinlikle LPG'li arabaya binerdim.
    böyle dizel, koklayan araç varken benzinli alasım gelmedi. çıkaracağı masraf ne olabilir ki, eski tip motor, traktör motoru bunlar, sağlam olur diye düşünüyorum.
    sorun yumağından kastın nedir? çok mu kronik sorunu var bunların? varsa ne gibi??


    Şöyle söyliyim tanıdığım Pejo 307 aldı, dizel araç mazot pompası yanmış sanırım, daha araç 10bin olmamıştı , kötü mazot sebebiyle garanti dışı bırakmışlar,hem de bu Pejo onları TOTAL den benzin aldıkları sürece sorun yaşamayacakları falan böyle bir uyarmışlar hep TOTAL den alıyorlardı, başka bir arkadaşım PEJO 307 ile defalarca elektronik arızalarıyla boğuştu, bu Citroen ve PEJO ortak üretim, zaten SAXO 106 ile birebir aynı araçtır, bir takım sorunlar yaşayabilirsin.

    Bu araca ise enjektör , mazot pompası filan yaptırmak zorudna kalırsan araç sana 10bine gelir:


    TÜPLÜ ARAÇ konusunda ise, benim Opel AStramda LPG var ve stepnede , pompa girişi ise tampon altında gizli olduğu içni tüm alışveriş merkezlerine otoparklara girebiliyorum bir sorun olmadan...

    LPG daha iyidir her zaman için.

    Bu araçtan hiç mutlu olmazsın onu söyliyim...


    Dediğim gibi benzin+lpg daha mantıklı ama yine tercih senin


    bizim izmirdeki araçta da aynı sistem lpg var ama alttan aynayla bakınca çeviriyorlar kapıdan. istanbulda hangi kapalı otoparklara girebiliyorsun?




  • LPG ile ugrasacagina CBF falan bak, cidden 3 yillik LPG kullanicisi olarak tek diyebilecegim bu.

    bizimde yukarida anlattigim sekilde kullandigimiz 307 hdi vardi. 220 bine kadar tik demedi, once turboyu yakti. sonrasinda 240 binde yeni motor yaptirdik. sirket araci oldugundan bu kmyi 2 yilda yapti, bir cok sofor degistirdi. saglam bir arac demiyorum 307 e sadece ziplatmaya gelmez diyorum. saxo 307 kadar teknolojik bir arac olmadigindan pek sorun yasatmaz gibi geliyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto


    quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+

    espri problem değil
    istanbulda lpg'li arabaya binemem, alışveriş merkezleri, kapalı otoparklar vs buralara girmeden yaşanmaz. başka şehirde otursam kesinlikle LPG'li arabaya binerdim.
    böyle dizel, koklayan araç varken benzinli alasım gelmedi. çıkaracağı masraf ne olabilir ki, eski tip motor, traktör motoru bunlar, sağlam olur diye düşünüyorum.
    sorun yumağından kastın nedir? çok mu kronik sorunu var bunların? varsa ne gibi??


    Şöyle söyliyim tanıdığım Pejo 307 aldı, dizel araç mazot pompası yanmış sanırım, daha araç 10bin olmamıştı , kötü mazot sebebiyle garanti dışı bırakmışlar,hem de bu Pejo onları TOTAL den benzin aldıkları sürece sorun yaşamayacakları falan böyle bir uyarmışlar hep TOTAL den alıyorlardı, başka bir arkadaşım PEJO 307 ile defalarca elektronik arızalarıyla boğuştu, bu Citroen ve PEJO ortak üretim, zaten SAXO 106 ile birebir aynı araçtır, bir takım sorunlar yaşayabilirsin.

    Bu araca ise enjektör , mazot pompası filan yaptırmak zorudna kalırsan araç sana 10bine gelir:


    TÜPLÜ ARAÇ konusunda ise, benim Opel AStramda LPG var ve stepnede , pompa girişi ise tampon altında gizli olduğu içni tüm alışveriş merkezlerine otoparklara girebiliyorum bir sorun olmadan...

    LPG daha iyidir her zaman için.

    Bu araçtan hiç mutlu olmazsın onu söyliyim...


    Dediğim gibi benzin+lpg daha mantıklı ama yine tercih senin


    bizim izmirdeki araçta da aynı sistem lpg var ama alttan aynayla bakınca çeviriyorlar kapıdan. istanbulda hangi kapalı otoparklara girebiliyorsun?





    Aynayla bakıyorlar İzmir'de,doğru.Hatta bagajı da açıyor bazıları.Geçen gün EGS'de geldi başıma.

    1 depo ile nasıl o kadar gidiyor,onu da anlamadım.Sonuçta turbo dizele göre performansı çok daha az.Daha fazla gaza basmak gerekmeyecek mi özellikle rampalarda.Bu durumda yakıt tüketimi fazla olmaz mı,eski nesil dizel nasıl bu kadar ekonomik oluyor anlamadım.




  • ben LPG'yi tamamen eledim zaten, kapalı otoparka girmeden araba almanın anlamı yok.

    yakıt tüketimine dair bulduğum tüm bilgiler bu ve teknik açıklama getiremiyorum maalesef, benim için de merak konusu. arkadaşta c4 dizel var, o gidiyor 1200km kadar. ama depo kocaman.
  • Beylikdüzü Migros, Cevahir, Atirus vs. vs. hemen hemen hepsine girdim... Allah Allah benimki gizli çeviren olmadı bagajı açıyor bakıyor bişi yok tamam diyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    Beylikdüzü Migros, Cevahir, Atirus vs. vs. hemen hemen hepsine girdim... Allah Allah benimki gizli çeviren olmadı bagajı açıyor bakıyor bişi yok tamam diyor


    ben son 1 yıldır sadece bagaja bakanı hiç görmedim arabanın altına bakıyorlar mutlaka. çoğu aynayla bile değil, kameralı çubuk tutuyor, gözlükle bakıyor akmerkezde falan. cevahire nasıl alıyorlar hayret. aslında suçlamıyorum adamları, kapalı otoparka alsalar mutlaka sızdıran kaçıran araçlar olur. sakata geliriz kesin. herkes bakımlı, kaliteli LPG kiti ile gezmiyor.

    konuyla ilgili olarak, sahibinden'de çok temiz süper oh oh diye 12500 lira isteyenler var, Link
    fiyat ne derece gerçekçidir? aram arabaya ses sistemi falan yerleştirmiş bagajı kapatıp, eminim temizdir arabası.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erakcora

    Diğer yeni teknoloji dizellere göre daha uzun ömürlüdür. Çünkü turbo yok ve enjöktörler eski tip diüşük basıçllı. Ama motordan çok performans beklemeyin benzinli araba gibi gitmez. Çok da az yakacağını sanmıyorum. Zaten mazot eskisi kadar da ucuz değil.



    Vallahi dost,her şeye katılıyorum,hatta çok iyi gitmediğine de,fakat bu araç bi depo ile 1000-1100 km gibi bir yol yapıyor ve uzun yolda 8,5ykr gibi bir yakıt değerine yaklaşıyor.Neden az yakmasın ki?Kasa hafif,motor ufak,turbo yok
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.