Şimdi Ara

Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi) (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
262
Cevap
22
Favori
13.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
46 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Bende 2013 manuel vites Clio 4 0.9 turbo motor araç var yılda yedi sekizbin yapıyorum ve aracımı satıp C4 Cactus 1.2 otomatiğini düşünüyorum ama aklıma takılan birkaç soru var özellikle panther beye.
    Otomatik araç hiç kullanmadım ve yorumlarda vites geçişinde dururken,dur kalk trafikte ve yokuşta olumsuzluklar yazıyor.Bunları sizde yaşıyomusunuz.
    Balata kokusundan bahsediliyo bu dizel otomatik modelemi özgü yoksa tüm otomatiklerdemi oluyor,sizlerde bu sorun varmı acaba.
    7 inç ekranına güncelleme geliyormu (beni aracıma geliyor bazen usb den güncelliyorum)
    Cam tavanı olan arkadaşlar yazın sorun çıkarıyormu acaba yorum yaparlarsa sevinirim.
    Son olarak clio 4 ümü satıp bu aracı alırsam pişman olurmuyum sizce ama C4 Cactus'ü çok beğeniyorum ya sev ya terket modeli diyorlar ben sevenlerdenim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _black_eagle_

    Merhaba,
    Bende 2013 manuel vites Clio 4 0.9 turbo motor araç var yılda yedi sekizbin yapıyorum ve aracımı satıp C4 Cactus 1.2 otomatiğini düşünüyorum ama aklıma takılan birkaç soru var özellikle panther beye.
    Otomatik araç hiç kullanmadım ve yorumlarda vites geçişinde dururken,dur kalk trafikte ve yokuşta olumsuzluklar yazıyor.Bunları sizde yaşıyomusunuz.
    Balata kokusundan bahsediliyo bu dizel otomatik modelemi özgü yoksa tüm otomatiklerdemi oluyor,sizlerde bu sorun varmı acaba.
    7 inç ekranına güncelleme geliyormu (beni aracıma geliyor bazen usb den güncelliyorum)
    Cam tavanı olan arkadaşlar yazın sorun çıkarıyormu acaba yorum yaparlarsa sevinirim.
    Son olarak clio 4 ümü satıp bu aracı alırsam pişman olurmuyum sizce ama C4 Cactus'ü çok beğeniyorum ya sev ya terket modeli diyorlar ben sevenlerdenim.

    * Tek kavrama yarı otomatiklerin bazı durumlarda kararsızlık yaşaması alışılageldik bir durum -ki Çift kavrama yarı otomatik
    araçların dakararsız kaldığı durumlarda sergilediklerini forum sayfalarında okuyoruz. Alışkanlık kazandıkça minimuma indirilecek
    durumlar...

    Mesela; Araç hareket ediyor 1'in ardından hemen 2. vitese çıkıyor/atıyor 3'e hazırlanıyor tam vites yükselecek birden frenlemek
    zorunda kalıyorsunuz araç devir yükseltmeye hazırlanırken ve 3. viteste olması gerekirken devir aniden düşüyor ve 1. vitese geçme
    ihtiyacı duyuyor. Trafik yürüyor gaza basıyorsun tam 2 ye geçiyor devir yükseliyor tam 3 olacak, bir fren yine aynı hikayeye devam...

    Haliyle şaşalıyor. 1-2-1-2 fren-gaz-fren yapın manuel de bile şaşalayıp titrer araç. Dik yokuşlarda 2'de mi gitsem 1'e mi alsam?? diye
    düşününce geçen zaman da "ne oluyor ki!" dedirtebiliyor. Yokuşa girerken devir'i iyi ayarlamak lazım, o zaman sorun olmaz.

    Normal kullanım esnasında 1'den 2'ye geçiş hariç(o da yumuşak basışta çok az) diğer vitesler hiç hissedilmiyor desem yeridir.

    2003 yılından beri Easytronic/mmt/i-shift/tam otomatik kullanan ve diğerlerini de denemiş birisi olarak söyleyebileceğim.
    Durum normal ve alıştıkça benimsenir unutulur. Denediğim diğer yarı otomatikler içinde en iyisi ETG diyebilirim. 1.2 benzinlide de
    6 ileri olsa çok güzel olacakmış.

    * Balata kokusunu bende okudum. Ama hiç hissedip kokusunu almadım. 1.2 aracımda hiiiç koku olmadı. Aracı almadan önce de
    1.6 dizel ETG/6 versiyonunu kullandım, koku yoktu. Hatta! balata kokusunu aracımı aldıktan sonra okumuştum, sırf merakımdan test
    aracını tekrar kullandım, yokuşta zorladım koku alamadım. Yeni araçlarda bir süre motor korumasından ve egzos sistemi ısınıp
    durduktan sonra koku gelir, o olsa gerek diye düşündüm...

    * Ekran güncellemesi şu an yok. Güncellemeye ihtiyaç olan bir durum ile karşılaşmadım. Belki ileride gelir/gelebilir.

    * Benim araçta cam tavan yok, özellikle istemedim ve o yüzden feel donanım almak zorunda kaldım. Perde olmaması bence sıkıntı
    ama çok sorun olur ise ekstra film çektirerek halledilir, diye düşünmeye başladım ve almadığıma pişman oldum.

    Gerçi test araçları 1.6 HDI oluyor ama genel gözlem için bayide aracı test edin. Sürekli manuel kullanan birsinin yarı otomatik
    bir şanzımana geçmesinden dolayı sıkıntılı bir dönem geçirebilir...Tabi! bu kişiye de bağlı. Çabuk uyum sağlayabilen birisi ise sıkıntı
    bile duymaya bilir.




  • Teşekkürler bilgileriniz için aracı deneyim bi karar vereceğim bakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Hocam değer kaybı talebi için bir süre sınırlaması var mı acaba? Benim aracıma da başka bir araç çarptı ve %100 karşı taraf kusurluydu. 6 ay geçti üzerinden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahaman -- 10 Ağustos 2015; 17:40:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahaman

    Hocam değer kaybı talebi için bir süre sınırlaması var mı acaba? Benim aracıma da başka bir araç çarptı ve %100 karşı taraf kusurluydu. 6 ay geçti üzerinden.

    1 yıl süresi var diye beyan etmişlerdi, hala başvurabilirsin. Ne gelirse kar olur az da olsa zararın karşılanmış olur.
    Sigortacı ile görüşüp eksper numarası alın eksper ile görüşün evrakları hazırlayıp size teslim ediyor.

    Ben karşı tarafın sigorta şirketine evrakları postaladım, bakalım neler olacak??

    *01.06.2015 itibari ile suistimal'ler den dolayı mevzuat da değişiklik olmuş ama kaza 1 Haziran öncesi ise eskiye göre düzenleme yapılıyormuş.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Hocam teşekkür ediyorum. Açtığınız bu konu sayesinde bilgilendim ve sigortacımı aradım. O da yarin itibariyle işlemleri başlatacak. Anladığım kadarıyla zararımın en fazla 4/1'i gibi bir oranı geri alabileceğim ama hiç yoktan iyidir. Sigortacı arkadaşim parça değişiminde daha fazla ödeme olduğunu söyledi. Ayrıca aracın km'si ve yaşıda önemliymiş. Benim araç 2 yaşinda ve 39000 km de. Tahmini değer kaybım 3-4 bin civarında olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahaman

    Hocam teşekkür ediyorum. Açtığınız bu konu sayesinde bilgilendim ve sigortacımı aradım. O da yarin itibariyle işlemleri başlatacak. Anladığım kadarıyla zararımın en fazla 4/1'i gibi bir oranı geri alabileceğim ama hiç yoktan iyidir. Sigortacı arkadaşim parça değişiminde daha fazla ödeme olduğunu söyledi. Ayrıca aracın km'si ve yaşıda önemliymiş. Benim araç 2 yaşinda ve 39000 km de. Tahmini değer kaybım 3-4 bin civarında olmalı.

    Rica ederim, yardımcı olmasına sevindim.

    Bence herkes bilinçlenmeli ve hakkını almalı. Birisi arabama durup dururken çarptı diye ben aracımı daha aşağı fiyata satıyorsam, suçum ne?

    Şimdi değer kaybından 2-2.500TL gelse bende aracımı satarken bunu göz önünde bulundururum.
    Gelen miktara göre 58'e aldığım aracı 56'ya almış farz edeceğim. En azından satışta doğacak parasal kaybım geri gelmiş olacak.

    200TL+kdv(o da geri geliyormuş) verdikten sonra sigortacının çalıştığı eksper arkadaş tüm işlemi yapacak.
    Çok zor değil, 2-3 kere gitmek ve postaya evrak vermek gibi basit işler kalıyor.



    *Araç kaza resimleri ve tutanaklar lazım, İnşallah duruyordur. Yok ise sigortacı/eksper servis den talep edebilir.




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Resimleri evrakları saklamıştım. Dediğiniz doğru hiçbir kusurun yokken birisi gelip senin aracına çarpıyor dikkatsizce sonra herkes yoluna gidiyor. Ondan sonra zarar ettiğinle kalıyorsun. Benim araçta sol ön çamurluk ve kapı boyanmışti. Bakalım ne verecekler değer kaybı olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahaman

    Resimleri evrakları saklamıştım. Dediğiniz doğru hiçbir kusurun yokken birisi gelip senin aracına çarpıyor dikkatsizce sonra herkes yoluna gidiyor. Ondan sonra zarar ettiğinle kalıyorsun. Benim araçta sol ön çamurluk ve kapı boyanmışti. Bakalım ne verecekler değer kaybı olarak.

    Değişenlere ve aracın o anki 2. el değerine göre eksper bir belirleme yapıyor talepte bulunuyor.
    Gönderilen evraklar içinde kasko değeri/araç değeri/2. eldeki değerleri vs. bilgilerin nette bulunmuş ve çıktısı alınmış örnekleri oluyor.

    Üst yazı, kaza tutanakları/evrakları/servis faturası/eksper faturası/hasar resimleri(ben işlem sırasında resim çekmiştim(ilk mesajda var)
    o çok belirleyici oldu) vs. ile postalanıyor.

    Bu eksperlerin çok işi oluyor bu işi basit görüp arka plana itiyorlar, biraz arayıp uğraşmak "dürtüklemek" gerekebilir.




  • aslında herşeyin küçük modeli var bu fotokopi makınasının küçük modeli cıksa inanın alırım...aksam kaza olsa yada paralı yolda...nerede bulacagız kırtasıye yada fotokopi makinası olan bir işyerini....arabada dursun.. fiyatı 250 tl yi geçmesin ama..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aviregal -- 11 Ağustos 2015; 23:45:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviregal

    aslında herşeyin küçük modeli var bu fotokopi makınasının küçük modeli cıksa inanın alırım...aksam kaza olsa yada paralı yolda...nerede bulacagız kırtasıye yada fotokopi makinası olan bir işyerini....arabada dursun.. fiyatı 250 tl yi geçmesin ama..

    Artık herkesin elinde akıllı telefon var. Evrakların fotoları çekilip, daha sonra çıktısı alınabilir.
  • öncelikle geçmiş olsun, çok güzel bilgiler vermişsiniz kaza anı ve sonrası yapılması gerekenlerle ilgili

    Allah bir daha tecrübe ettirmesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: renzokuken

    öncelikle geçmiş olsun, çok güzel bilgiler vermişsiniz kaza anı ve sonrası yapılması gerekenlerle ilgili

    Allah bir daha tecrübe ettirmesin

    Teşekkür ederim.



    Yazdığınız konu da bunu cevaplayan olmamış.
    quote:

    Orijinalden alıntı: renzokuken

    herkese selam,

    yarı otomatik şanzıman için bazı arkadaşlar yokuşta aracın ilerleyemediğini söylemişler, araç durdu demişler.

    böyle durumlarda ne yapmak gerekiyor? ben hiç otomatik vites kullanmadım, düz viteste olduğu gibi aracı 1 e alıp yokuşu çıkmayı yapamıyor muyuz F1 vites sayesinde?


    2. vites ile başlananan dik bir yokuş da devir yeterli değil ise zamanı gelince 1. vitese geçme ihtiyacı duyacaktır.
    O esnada araç alt vitese geçtiği için -ki 3. vitese devir yetersizliğinden çıkamaz- sanki anlık duruyormuş gibi olur.
    Tamamen durduğunu hiç görmedim. Ancak kullanıcı ne olduğunu anlayamadığı için panikleyip/şaşırıp aracı kendi duruduruyor olabilir.

    Elbette! Araç tamamen durudurulup, yokuş kalkış desteği ile otomatik vites de yada kulakçıklardan manuel olarak "normal" kaldırılabilir.

    *Bu durum sadece ETG için değil, yarı otomatikler için geçerlidir.




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    çok teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Değer kaybı;


    Bir sigorta eksperi ile irtibata geçip konuyu anlatıyorsunuz. Eksper kaza tutanakları, servis faturası ve resimleri istiyor.
    Bir üst yazı ile karşı tarafın sigorta şirketine başvurmak üzere tüm evrakları hazırlıyor ve sizi arıyor. Siz PTT üzerinden
    iadeli taahhütlü posta ile karşı taraftan uygun bedeli talep için gönderiyorsunuz.

    Tabiki! Red cevabı geliyormuş. Eksper tekrar bir dosya düzenleyip sigorta tahkim kuruluna gönderilmek üzere hazırlık
    yapıyormuş, onu da alıp gönderiyoruz. Bu aşamadan sonra incelenip ödeme kararı çıkıyormuş.

    Biz 2.700TL lik bir değer kaybı ödemesi talep ettik. 2.000-2.500TL arasında bir ödeme ve +eksper ücretini almayı umuyoruz.

    Eksper tüm bu işlemler için 200+kdv alıyor(ben tanıdık vasıtası ile Kdv dahil 147TL ödeme yaptım). Ama bu ödemeyi de
    karşı tarafın sigortası geri ödüyormuş.

    Biraz süreç gerektiren bir işlem. Bekleyip göreceğiz...


    *Tüm bu işlemleri yapan Avukat arkadaşlar da varmış, vekalet vererek de uğraşmamak mümkün.
    Tabi ek bir Avukat ücreti çıkıyor, o yüzden çokta zor olmayan postalama ve ekspere 2-3 kere gitme işi yapılabilir.


    Devam;



    Cevap gelmesi beklenen 15 iş gününü geçip Sigorta Tahkim Kuruluna gönderilmek üzere evrakları tekrar hazırladılar.
    Göndermeden önce Tahkim kurulu hesabına 50TL yatırdım ve daha önceki posta gönderi kağıdı ve yeni dekontu evrakların içine ekledim.

    Şimdi tekrar 15 iş günü sürecek son devre başladı.




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Bu arada hocam Citroen bölümünde Cactus ana konusu yok.

    Çok ilginç.

    Halbuki trafikte falan baya görüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bu arada hocam Citroen bölümünde Cactus ana konusu yok.

    Çok ilginç.

    Halbuki trafikte falan baya görüyorum.

    Açmamı isteyen arkadaşlar oldu, ama nedense! çok üşendim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Eveeet! Bunca yıllık araç kullanıcısı olmama rağmen bu güne kadar hiç bir kazaya karışmamıştım.
    Bu gün kiralık bir araç kullanan hanımefendi(!)nin savsaklığı ve dikkatsizliği sonucu yeni aldığım araca hasar verdi...


    Havalimanı'na Alanya'da olan ve bu gün uçak ile İstanbul'a dönecek olan ailemin kulandığı diğer aracım CivicHB'i almaya gidiyordum.
    Yarı yolda büyük bir kavşağa geldiğimizde kırmızı ışık yandı, yaklaşırken gördüm(o an hızım 30km gibiydi), ben ve yanımdaki araç
    yavaşlayarak durduk.

    Tam durdum ve stop&start çalıştı araç tamamen durdu(araç tamamen durduktan 1-2 sn arasında aktif oluyor) tam o esnada arkamızdan
    birisi hızlıca vurdu. Ağzımdan "naptın yaaa!" çıktı. Eşime birşeyin var mı dedim, yok deyince dörtlüleri yaktım, el freni
    çektim kontak kapattım dışarı çıktım.

    Kiralık araç kullanan patlak dudaklı(silikon) hanımefendi normalden hızlı olduğu için duramıyor ve duramayacağını anladığında
    son bir sola hamle ile kaçarım diye düşünüyor ve direk benim araca arkadan girmekten kurtarıp sağ kapısı ile benim sol arkaya
    vurup sol tarafımda ışıkta bekleyen diğer araca sağ arkadan vurup duruyor.

    Ne fren var, ne lastik sesi, nede lastik izi...

    Neyse! indim kadında indi kusura bakmayın falan filan, sol tarafımdaki hasar alan araçtaki 60 yaşlarında bir amca, araba da emanet.

    Hemen resimleri çektim, kendi aracımı uygun yere alıp trafiği açtım.

    Sıra geldi evrak işine. Baktım kadın biraz düzensiz, ben zaten habire kaza yapıyorum alıştım artık demez mi!!
    Dedim, verin ehliyet/ruhsat/sigorta'ları. Baktım tarihleri var, eşime verdim "sakın kimseye verme" dedim.

    Kadın hemen bir arkadaşını çağırmış(hırt tipli bir adam) ikisi de evrakları verin fotokopi çekip geleyim diye ısrar edip duruyor.
    Haa! Dedim; Bu şimdi arabaya binip tüyecek, ne haliniz varsa görün diyecek. Sonra bizde kaçtı diye polisle uğraş dur.

    Yoook! Siz hepiniz burada duruyorsunuz, ben gidiyorum evrakların fotokopisini çektirip geliyorum, kaza tutanağını dolduruyorsunuz
    sonra ıslak imzayı atıp yolunuza gidiyorsunuz. Ben sonra sizinle uğraşamam dedim.

    Kadın demez mi, bişey olmaz sonra yaparız. Dedim, Tövbe tövbe!!
    Amca zaten sen hallet deyip duruyor, beni sıkıştırıyor...

    İşte o anda artık kızdım. Hanımefendi hem hızlı geliyorsunuz hemde bizlere çarpıyorsunuz hemde utanmadan "bişey olmaz" diyorsunuz??
    Benim arabam daha 4 aylık, bakın beyfendinin aracı emanet, sizin altınız da rent a car aracı "havanız başka"...

    Öyle deyince sustu kaldı.


    Oarada rent a car'cılar geldi(Emekli emniyetçi) Abi bu kadının kaçıncı kazası evrakları ben yazayım, sen git. Kaskodan sonra
    sigortaya başvurup değer kaybı isteyin, bu kadından da alırsınız, dedi.

    Neyse...
    Ben bu arada sigortacı arkadaşımı aradım(Zurich acentalar sorumlusu), evrakları al ben hallederim. Kasko işi bitince değer kaybı
    için eksper ister karşı taraftan alırız, merak etme ben hallederim, dedi.

    Evrakları aldık, yolda Citroen Servis Müdürünü aradım(Abi! öyle birşey olunca beni ara ben gelir evrakı yazar, hallederim olmadı
    adam yollarım dedi. Çok hoşuma gitti. Böyle servis olsun, canımı yesin.)

    Ben servise gidene kadar, dosya açılmış eksper yönlendirilmiş bile. Evrakları verdim, sigotacı arkadaşı arayıp plastik parçaların
    çizildiğin ama eksperin böyle durumlarda değişim yazmayarak tamir onayı verdiğini, ama benim çizik istemediğim için yenisi ile
    değişimi istediğimi, bunu ekspere söylemesini istedim. Sağolsun hemen eksperi aramış o esnada eksper'de geldi(Servistekiler de
    bu ne hız diye şaştı kaldı).

    Bu parçalar yenisi ile değişecek, burası da boyanacak dedi. Bana, varmı bir isteğiniz dedi. Yok dedim, geçmiş olsun dedi gitti.

    Bizde, o arada gelen CivicHB aracımıza binip yollandık.


    Ucuz atlattık Sağlık olsun, mal gelsin dedik...


     Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi) Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi) Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi)

    Diğer araçlar;
     Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi)
     Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi)



    Edindiğim tecrübe;

    Öncelikle sakin ol ve sinirlenme. 1 dakika kadar araçta dur ve sinirini geçir...

    1-Kaza olunca hemen çevre emniyeti al reflektörleri koy.
    2-Kaza tutanağını mutlaka bulundur.
    3-Evrak fotokopileri her zaman hazır olsun.
    4-Ben gideyim sonra tutanak tutalım yok. Herkesin işi var, hemen tut(kimse kusura bakmasın, özellikle suçlu ise)
    5-Karşı tarafın evraklarını al ve kontrol et, -kişiye göre- tutanak bitene kadar elinde tut.
    6-Tutanak mutlaka ıslak imzalı ve karşı tarafın el yazısı ile beyanı bulunsun.
    7-Acele edilmek isteniyor ise aldırma, eksik evrak yada yanlış beyan yerine 10 dakika fazla gitsin.
    8-Sonuç olarak arkadan gelip çarpılıp mağdur durumundasın, o yüzden acıma/karşı tarafın mızmızlanmasına aldırma.
    9-Sigorta ve serviste mutlaka arkadaş edin.






    Yukarılarda yazmayı unutmuşum;

    Bu kargaşa ve şaşkınlık anında 1-2 adam türedi. Ortalarda dolanıp duruyorlar. Döndüm, kimsiniz diğer araçların
    tanıdığımısınız? dedim.Yok abi geçiyordum yardım lazım mı diye bakınıyordum, dedi. Yok kardeşim sağol dedim ortadan kayboldular.

    Sonradan eşimle konuşurken, bu tiplerin bu gibi durumları fırsat bilen ve araçların içinden bir şeyler aşırmaya çalışan bir takım fırsatçılar
    olabileceği fikrine vardık. Çünkü camlar kapılar açık, insanlar şaşkın ve bir şeyler alıp vermeye çalışıyor. Tamam belki de gerçekten iyi
    niyetli kişiler olabilir ama zaman çok kötü ve her şey de olabilir. Kötüyü düşünüp önlem almakta fayda var.


    Bu bana bir şey daha öğretti; Bu gibi kalabalık bir durumda olursan etrafa iyi dikkat et, aracının camlarını kapat ve kilitle...




    Araç dün 04.05 2015/16:00'ı gibi bu haldeyken;
     Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi)


    Bu gün saat 05.05.2015/13:00'de bu duruma gelmişti(akşam boyaya girecekmiş)
     Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi)

    08.05.2015 saat 10:0 itibari ile araç bitmişti.
     Citroen C4 Cactus'e vurdular...(Ek. Değer kaybı işlemi)

    Günlas/Citroen-Chevrolet-Subaru servis Müdür Hilmi KUYUCU ya ilgisi/alakası/sohbeti için teşekkürler.



    Değer kaybı işlemi.

    Bir sigorta eksperi ile irtibata geçip konuyu anlatıyorsunuz. Eksper kaza tutanakları, servis faturası ve resimleri istiyor.
    Bir üst yazı ile karşı tarafın sigorta şirketine başvurmak üzere tüm evrakları hazırlıyor ve sizi arıyor. Siz PTT üzerinden
    iadeli taahhütlü posta ile karşı taraftan uygun bedeli talep için gönderiyorsunuz.

    Tabiki! Red cevabı geliyormuş. Eksper tekrar bir dosya düzenleyip sigorta tahkim kuruluna gönderilmek üzere hazırlık
    yapıyormuş, onu da alıp gönderiyoruz. Bu aşamadan sonra incelenip ödeme kararı çıkıyormuş.

    Biz 2.700TL lik bir değer kaybı ödemesi talep ettik. 2.000-2.500TL arasında bir ödeme ve +eksper ücretini almayı umuyoruz.

    Eksper tüm bu işlemler için 200+kdv alıyor(ben tanıdık vasıtası ile Kdv dahil 147TL ödeme yaptım). Ama bu ödemeyi de
    karşı tarafın sigortası geri ödüyormuş.

    Biraz süreç gerektiren bir işlem. Bekleyip göreceğiz...


    *Tüm bu işlemleri yapan Avukat arkadaşlar da varmış. Vekalet vererek de uğraşmamak mümkün.
    Tabi ek bir avukat ücreti çıkıyor, o yüzden çokta zor olmayan postalama ve ekspere 2-3 kere gitme işi yapılabilir.




    Devam;

    Cevap gelmesi beklenen 15 iş gününü geçip Sigorta Tahkim Kuruluna gönderilmek üzere evrakları tekrar hazırladılar.
    Göndermeden önce Tahkim kurulu hesabına 50TL yatırdım ve daha önceki posta gönderi kağıdı ve yeni dekontu evrakların içine ekledim.

    Şimdi tekrar 15 iş günü sürecek son devre başladı.

    pm yollar mısnız danışmam ve sizinde bilginizin olmasını istediğim bir husus var ?




  • Geçmiş olsun neyse ki kaportada fazla bir şey yok. Plastik aksam ve stop önemli değil değişen olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teknode

    Geçmiş olsun neyse ki kaportada fazla bir şey yok. Plastik aksam ve stop önemli değil değişen olarak.

    ek olarak eğer işlem gören sac kısım içerden pütürlenip boynmadıysa araç çürümeye başlayacaktır.Şu anda içerden bakılsa pas izleri görülebilir diye tahmin ediyorum.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.