Şimdi Ara

Citroen C3 1.6 HDi Exclusive: 'Yıldızlar altında…!' Arabam.com TEST

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Citroen C3 1.6 HDi Exclusive: 'Yıldızlar altında…!'
    2002 yılında hayatımıza giren Citroen C3 ikinci jenerasyonunda büyük bir değişime uğradı. İlk C3’ün yuvarlak hatlarının her kesime hitap edemediğini gören Citroen kurmayları, yeni C3 için daha kolay kabul edilebilir bir tasarım tercih etmişler. Atasından ufak izler taşımasına rağmen C3 artık daha modern ve daha kolay alışılacak bir tasarıma sahip. Özellikle dizel motorlarıyla iyi satış rakamları yakalayan C3, HDi teknolojisinin güvenilirliğini ve yeni jenerasyonun getirdiği yenilikleri kullanarak çok daha başarılı satış rakamlarına ulaşacaktır diye düşünüyoruz.

    Tasarım

    Selefine oranla çok daha çekici hale gelen C3, Citroen’in eski tasarımlarından çok uzak bir görüntü sergiliyor. C5 ile başlayan tasarım atağı, küçük sınıfta kendini C3 ile gösterdi. Pek çok kullanıcı eski C3’e pek sıcak bakmazken, yeni C3 herkese sıcak gelen bir tasarıma sahip. L şeklindeki farları ve geniş havalandırma ızgarası ile oldukça hoş görünen ön kısma Visiodrive ön camın estetik olarak etkisi büyük. Sürücünün üstüne kadar uzanan ön cam daha önce de Opel Astra GTC ve C4 Picasso’da da kullanılmıştı. Yandan bakıldığında eski C3 çizgilerini anımsatan araç arka kısımda ise ters L formundaki çift parçalı stopları ve bagaj kapağının alt kısmındaki kromajlı şerit ile dikkat çekiyor.

    İç mekan

    Citroen C3’ün tanıtımında ısrarla ‘Visiodrive’ kelimesini vurguluyordu. Sunrooflu ya da cam tavanlı araç kullanmaktan çok daha farklı bir zevk sunan Zenith ön cam, C3’ü diğer B segmenti araçlardan ayıran en önemli özellik. Tabi bu zevk için bir miktar para ödeyerek üst donanım seçeneğini almanız gerektiğini hatırlatalım. Açık renk döşemeler ve devasa ön cam sayesinde oldukça ferah bir iç mekan sunan aracın arka koltuklarında sunduğu diz mesafesi sınıf ortalamalarından daha ileriye gidemiyor. Test aracımızdaki piyano siyahı ön göğüs C3’ün iç mekanının, çok daha elit araçların iç mekanına benzemesini sağlamış. Ayrıca gece yolculuklarında cam tavanın ortasına konumlandırılmış beyaz led ışıkların yarattığı atmosfer kesinlikle çok iyi. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi rahat bir kullanım sağlarken aynı zamanda sportif bir görünüm de sağlıyor. Rahat okunan gösterge paneli ise eski C3’de kullanılan dijital göstergelere oranla daha başarılı. Orta konsolda kullanılan turuncu aydınlatmalı ekrandan ses sistemi ve yol bilgisayarı ile alakalı bilgileri görebiliyorsunuz. Ayrıca bahsettiğimiz yol bilgisayarı ekranı, ses sistemi ve birkaç parça daha Peugeot modelleriyle birebir aynı. Peugeot-Citroen ortaklığından kaynaklı bu durum üretim maliyetleri açısından düşünüldüğünde iyi olsa da, kullanıcı açısından bakıldığında çok da hoş bir görüntü oluşturmuyor. El freninin hemen yanından USB ve AUX girişi bulunan müzik sisteminin ses kalitesi kötü değil. 305 litreden 300 litreye düşen bagaj hacmi bu sınıf için normal bir değer. 60/40 oranında katlanabilen koltuklar tamamen yatırıldığında ise bagaj hacmi 1000 litreye ulaşıyor.

    Motor

    Test aracımızda PSA grubunun kendini kanıtlamış motoru HDi vardı. Citroen C3’de dizel motor seçeneği olarak 1.4 HDi ve 1.6 HDi olmak üzere iki farklı ünite seçilebiliyor. Kullandığımız araçta görev yapan 1.6 HDi motor 4000 d/dk’da 90hp güç ve 2000 d/dk’dan itibaren 215 Nm tork üretebiliyor. Alt devirlerinde cansız olmayan HDi motor bir kez daha beğenimizi kazandı. 1080 kg ağırlığındaki C3’ü 11 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran ünite maksimum 180 km/s hıza çıkmasını sağlıyor. Performansının yanı sıra tüketim miktarıyla da beğenimizi kazanan C3 testimiz süresince 5 lt/100km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Bu değeri bir litre daha aşağı çekmek ise hiç zor değil.

    Konfor ve yol tutuş

    Citroen C3, B sınıfı araç almayı planlayanların ortalama olarak beklediği yol tutuş ve konforu sunuyor. Rahat koltukları ve sessiz iç mekanıyla beğenimizi kazanan aracın içerisine hız arttıkça rüzgar sesi gelmeye başlıyor. Soğukken sesli çalışan motor ise ısındığı zaman sessiz bir karaktere bürünüyor ve sesi içeriye çok az geliyor. Yüksek tavanı nedeniyle gövdesi yana yatmaya müsait olan C3, sürücüsüne sınırlarını bildirmeyi iyi biliyor. Yumuşak yapılı süspansiyonları C3’ün çok kıvrak bir araç olmasını engelliyor fakat konfor anlamında üzerine düşeni yeterince iyi yapıyor.

    Yorum - Selim ERKEK

    Citroen’in değişen yüzüne ayak uyduran C3 selefinin tasarım anlamındaki kötü izlerini silecek gibi görünüyor. B sınıfı hedef kitlesinin önemli bir bölümünün genç kullanıcılar olduğu düşünüldüğünde tasarım çok büyük önem kazanıyor. Eskiden rakiplerine karşı oldukça zayıf kalan C3 artık onlar için dişli bir rakip. Özellikle bayan kullanıcıların çok talep edeceği bir model olacağını düşünüyorum. Zenith ön cam sayesinde çok ferah bir yaşam alanı sunan C3 keşke bir miktar daha diz mesafesi sunabilseydi. Yol tutuş konusunda tüm bu tarz yüksek tavanlı araçlarda olduğu gibi pek güven vermeyen C3 ile virajlara hızlı girmemek gerekiyor. Elektrikli katlanır aynalar, far ve yağmur sensörleri, hız sınırlayıcı-sabitleyici, bluetooth ve araç içi parfüm sistemi gibi donanımları sunan C3’de, en önemli güvenlik donanımlarından ESP’yi opsiyonel olarak bile sunmayan Citroen’i tebrik etmek gerekiyor!

    Yorum – Tulu DARICAN
    Yeni C3’ün belki de rakiplerinden ayrıştıran en önemli özelliği ‘Visiodrive’… Tavanın yarısına kadar uzanan ön cam muhteşem bir sürüş hissi yaşatıyor. Özellikle testi gerçekleştirdiğimiz dönemde İstanbul yoğun bir yağış altındaydı. Bu durum C3’ün içinde sürücü ve yolcunun sanki akvaryum içinde seyahat ediyormuş hissini bizlere yaşattı. Tabii bu tasarımın ön görüşü artırdığı ve otomobilin iç mekanına ferahlık hissi kattığı bir gerçek. Fakat kalın tutulan A sütunları çapraz görüşte sorun çıkarıyor. Ayrıca tavan mekanizması sebebiyle otomobilin ne ön ne de arka kısmında tavan kolları bulunmuyor. İç mekandaki piyano siyah plastik kaplama C3’ün iç mekan kalite hissini artırıyor. Bu disiplinde otomobilin B sınıfının en iddialılarından olduğunu belirtmeliyim.

    Kota sorunu olmayanlar için arabam.com linkiarabam test

     Citroen C3 1.6 HDi Exclusive: 'Yıldızlar altında…!' Arabam.com TEST


     Citroen C3 1.6 HDi Exclusive: 'Yıldızlar altında…!' Arabam.com TEST







  • O cam ,yıldızların altında iyi olur ama, kamyonun altında nasıl olur bi de o var.

    Belki çok sağlam yapmışlardır ama ben tedirgin olurum açıkcası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 12 Temmuz 2010; 12:01:11 >
  • Bence gayet güzel olmuş. Denemek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    O cam ,yıldızların altında iyi olur ama, kamyonun altında nasıl olur bi de o var.

    Belki çok sağlam yapmışlardır ama ben tedirgin olurum açıkcası.



    Aslında ben de aynı düşüncedeyim ama Türk milleti olarak sırf bu yüzden cabrio otomobiller prim yapmıyor işte..
  • Yeni C3 cidden üzerinde emek harcanmış bir model..Fiyatıda donanımıda gayet tatminkar bence..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.