Şimdi Ara

CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ (181. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.664
Cevap
101
Favori
369.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 179180181182183
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zeytinbey Z kullanıcısına yanıt
    2015 ten önceki modellerin koltuk kombinasyonları çok çok güzel.
    ama çıkması beklenen koltuk kombinasyonları hiç cazip değil. diğer 7 kişiliklerden hiç farkı yok. standart olmuş.
    koltuk kombinasyonları açsıından en kullanışlı araçlar
    mercedes viano ve 2015 öncesi espaceler.
    viano 2 ton, çok yakıyor ve kamyonet, hız sınırları dezavantaj.
    esspace ise motor olarak 1,9 dizelden aşşağısı yok.
    (motora lafım yok, MTV beni alıkoyuyor)
    2014 kısa kasa 1,5 dizel motor espace gelse hiç düşünmem alırdım.
  • makeles kullanıcısına yanıt
    fuel buddy kullanımı için "settings"den "Distance"ı kilometre, "Volume"u litre, "Consumpsion"ı l/100km, "Currency" ise TRY seçtikten sonra her yakıt aldığınızda "add fill-up" kısmından odometer'e km'nizi, Qty'ye aldığınız yakıt miktarını (litre cinsinden), "Price/Ltr" kısmına ise birim yakıt fiyatını girmeniz yeterli. Eğer depoyu tam doldurmadıysanız "Partial Refill"i de işaretlemek gerekli yoksa tam doldurdunuz zanneder.

    Yanlız program nihai doğru hesaplamaları iki tam dolum arasında hesaplıyor. Programı kullanmaya başlarken ilk kayıt için depoyu tam doldurmak şart, aksi halde yanlış hesaplar.

    Yani her zaman 50TL'lik alsanız da ilk bir kere tam dolum şart :)
  • 2500 km ve 2 aylık kullanım sonrası edindiğim tecrübeleri paylaşayım istedim.

    Güncel konu yakıt sanırım, benim ortalamam 7.1 lt, bu aldığımdan bu yana olan ortalamam. Bunun içinde 1500 km uzun yol var ama her zaman hız sınırlarının uçlarında gittim, otoban falan 127 yani. Ama göstergedeki hız değil, gps hızına göre çünkü standart lastikle 5-6 km/s fark var. benim kullandığım farklı ölçüdeki kış lastikleriyle bu fark 10 km/s ye kadar çıkıyor bu hızlarda. 2 ayın yarısında kış lastiklerine geçmiştim. Bana göre tüketim özellikle ilk kilometrelerde ve fazla dur kalk olan yerlerde biraz fazla. Focusumla karma kullanımım 6.5 lt falan oluyordu ki onunla daha hızlı gittiğim zamanlar oluyordu. Günlük ev-iş arası 2+2=4 km, aracı bir süre ısıtıp öyle yola çıkıyorum ve kapalı garajda duruyor her zaman. Uzun yolda hız sabitleyici ve 110 km ile makul seviyelerde yakıyor, 5-5.5 lt ve benim A/C sürekli açıktır.

    Sorun olarak benim yolda kalmamı sağlayacak veya güvenliğimi tehlikeye atacak bir şey yaşamadım. Hoparlörüm hala patlak, aldığım bayiye götürmem gerekli, bu da 500 km yol demek benim için, bir ara halledeceğim artık. Onun haricinde sol ön kapı taraflarından sıcak havalarda (sanırım genleşme yapıyor) hafif bir ses gelmesi. Tam olarak yerini tespit edemedim ama ses güneşlikleri indirirken gelen esneme sesine benziyor ama onlardan gelmiyor gibi çünkü elimle sabitlememe rağmen ses kesilmedi. İçindeki mekanizmalardan geliyor olabilir tabii, onu da bahara servise gidince gösteririm. Sağ ön far rölantide titreme yapıyor, bu bazı arkadaşlarda da varmış ama pek dokundurmam, sadece onun için tampon söktürmeye gerek yok. Bir de bizim araçların sensörleri yağmur ve kiri pek sevmiyor. Çok kirli olursa park sistemi hatası veriyor, çok yağmurlu olunca da kör nokta sistemi gereksiz yere uyarı verebiliyor. Bunlar ufak tefek problemler, hoparlör harici pek kafaya da takmıyorum, yani seçimimden dolayı pişman edecek bir şey yaşamadım.

    Benim en sinirlendiğim nokta citroen satış ve servis yetkillilerinin bu araç hakkında fazla bilgisi olmamaları. Yani yazılımsal farklılıklar kabul edilebilir değil. Herkesin menüsü öyle veya böyle farklı, versiyon numaraları değişik, işlevler değişik. Standartları tutturamama gibi bir olay var. Forumdaki herkes bilinçli kişiler, herkes eksikleri veya fazlalıkları belirtirse ideal çalışan versiyonları bularak bunları yükletebiliriz diye düşünüyorum. Mesela benim yaşadığım "Üst Klasöre Geçme" sekmesi (farklı temaları seçerek çözülmüştü benim sorun) veya araç seslerinin değiştirilememesi vs. gibi olaylardan kurtulabiliriz.

    Aracın en sevdiğim yönleri kullanımının çok rahat olması. Focusun direksiyorunu konfor modunda bile kamyon ayarındaymış anladığım kadarıyla. Hatta c4' tekini hafif sanırdım, o bile ağır kalıyor picassonun yanında. Yüksek hızda ağırlaşması da makul seviyede. Kaza ikazı, mesafe takip sistemi ve buna bağlı uyarlanabilir hız, şerit takip sistemi çok kullanışlı, hatta gece aşırı sis varken şerit takibiyle otoyolda inanılmaz yardımcı oldu. Farların yüksekliği biraz fazla aşağıda ama aydınlatması güzel, bi xenon olsaydı daha iyi olurdu ama çok da elzem değil.

    Bunlar beni ilgilendiren kısımlardı, yolculara gelince; sessiz, konforlu, hele çocuk koltuğu varsa arkası diğer araçlara göre daha kullanışlı. Benim oğlum 1.5 yaşında, eğer araç dolu değilse ön koltuğu yatırınca çok mutlu oluyor, yolu izleyerek sakin sessiz gidiyor. Cam tavan ferahlık sağlıyor, yağmur kaydırıcı sürünce su izleri fazla kalmamaya başladı, yazın sıcak olacak mı göreceğiz. Bagaj çok kullanışlı ve büyük, bebek arabası çoğunu kaplamıyor bile.

    Espace' ı ben de gördüm, gelirse tercih edilecektir,7 kişilik scenic almayı düşünüyordum, 0 km satmayı bırakmışlar, 5 kişilik olan da biraz kötü görünüyordu açıkcası. Ama espace resimlerdeki gibi gelirse fiyatı da görünümü kadar şaşaalı olur bence. Bizim araçlar bile 85-90 ediyorsa 100-110 dan başlar sanırım. Türkiye' de mantıklı olur mu bilemem. Bizim araçların ederi en fazla 70-75, fazlası gereksiz vergi ve kur kaynaklı. Gerçi ithal elektronik aletlere ekstra vergi istemiş Vestel, müstehaktır bize. Neyse, siyasete fazla girmeyelim.

    Sonuçta arabamdan memnunum, keşke olsaydı dediğim belli hıza kadar (volvo'da 50 km) çarpışma önleyici fren sistemi ve daha kaliteli koltuklar. Servislerde kendine çeki düzen verirse ideal bir seçim olacak bu araba.




  • arkadaşlar gp uygun kış lastiği bulamadım, bir türlü 215.55.17 taksam sıkıntı olur mu sizce
  • bende aynı ebatları düşünüyorum.. lastikçi ile de görüştüm muhtemelen önümüzdeki günlerde taktıracağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozkan6778 O kullanıcısına yanıt
    Sıkıntı olmaz. Hatta kadrandaki hızın gerçek hıza daha yakın olmasını sağlayacağından iyi bile olur. Malum araçlar navigasyon cihazlarına göre hep 2-3 km/s düşük gösteriyorlar. %1,67'lik büyüme de tavsiye sınırları dahilinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    Sıkıntı olmaz. Hatta kadrandaki hızın gerçek hıza daha yakın olmasını sağlayacağından iyi bile olur. Malum araçlar navigasyon cihazlarına göre hep 2-3 km/s düşük gösteriyorlar. %1,67'lik büyüme de tavsiye sınırları dahilinde.

  • lastik çapı büyüdüğünde kalkışta motora daha çok yük biner. dişli çark mantığı lastik küçüldükçe motora binen yük azalır.

    bizim araçlar düşük devirlerde yüksek tork verebiliyorlar. 1,6% den hiç etkilenmez.

    %3 'e kadar lastik çapı farkları kabul edilebilir diyorlar.

    benim mantığıma göre şehir içi fazla yol yapanlar için lastik çapını küçültmek, uzun yol yapanlar için büyültmek daha avantajlı olabilir.


    şimdi aklıma geldi de 90 'larda bir akraba normalden çok daha küçük lastik taktırmıştı. şehir içinde 5. viteste kadran 80 gösterirken aslında 60 ile gidiyordu. :))
    şehir içinde en az ben yaktırıyorum diye övünürdü. aracı daha atik olmuştu. tek sorunu daha kolay patinaja düşmesiydi.


    ben kış yolculuğumu tamamladım kara denk gelmedim sanşıma. gelseydim herhalde en ucuz kış lastiğini taktırırdım. petlas gibi.




  • Endişe edecek bir durum yok. C4 exclusive lastik ölçüsü 225/45/R17" ama ben bir sonraki lastikleri 225/50/R17" almaya niyetliyim. %3.63 büyüme tavsiye edilenin biraz üzerinde ama makeles'in dediği gibi tork yüksek olduğundan çekişte sıkıntı olmaz. Davlumbaz içinde de yeterince boşluk olduğundan sürtme ihtimali yok. Bu sayede hem daha dolgun görünecek, hem yerden 1 cm yükselecek, hem de yanak ölçüsü büyüdüğü için konfor artacak.
  • Merhaba

    kış lastiği olarak Kumho lastiklerle 2 ayda 1600KM yol yaptım. hava sıcaklığı bugüne kadar 10 derecenin altına düşmediği için tespit ne kadar doğru olur bilmiyorum ama orijinal lastiklerden pek farkını görmedim. Gerçi 1 - 2 patinaj çektim. Ani fren olarak e-5te 80le giderken bir sefer ani fren yapmak zorunda kaldım. onda da tatmin edici şekilde durduk.

    Bu arada Güzergah 1 ve 2 den 1i şimdiye kadar hiç sıfırlamamıştım. aracı kullandığım süre boyunca ortalamayı görmek istiyordum. ancak 9999u geçmedi. sıfırlanmadı da. ortalamayı da hesapladığını sanmıyorum.
     CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ
     CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ




  • aracın lastiklerini değiştirmeye gittiğim yerde çıkma lassa snoways buldum diş derinliği hiç azalmmaıştı kullanılmmaış gibiydı tamam dedim bunlar olur onları taktırdım. lastik basıncı kaç olucak kış lastiklerinde
  • arkadaşlar iyi seneler diliyorum sizlere

    şöyle de bir sorum var... 2014'ün son problemi :))))))))))

    Benim KM sayacı fazla sayıyor gibime geldi. normalde işe gidiş dönüş 170.x kadar iken son 1-2 haftadır 172.x gibi bir değer veriyor...

    Tahminler ne yönde, lastik değişimi ve bakımdan sonra gibi. Ama niye olsun???
  • Lastik çapını %1 küçültürseniz aynı mesafeyi gitmek için lastik %1 daha fazla tur atacağından km sayacı da %1 fazla gösterir. Kadranda da araç hızı %1 fazla görünür.

    %1 tahmini yazdım; 170.6 km iken %1 değişse 172.3 km yapar.
  • mutlaka da....

    sorunda bu işte, lastik ebatım aynı, ben oynamam ebatla.

    enteresan bi durum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makeles

    ilk fırsatta koyayım.

    çok ilginç yahu araçlarımız ikiz hani. alınma tarihleri bile aynı sayılır fark olmaması lazım.

    standartların şaştığı doruk marka citroen :)



    Arkadaslar selam ,
    Yeni yılınızı ve Kandilinizi kutlarım öncelikle.
    Aracımızda 3 derece altına düştüğünde sesli uyarı vermiyormu acaba ?
    8bin km. ye geldim hala bi sıkıntı yok aracımda , olacağınıda sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msaltik kullanıcısına yanıt
    Yakıt tüketimindeki yükseklik mesela?Bu aracın tercih edilmesindeki öncelik yakıt tüketiminin azlığı ve konforu...Ama gördüğüm kadarıyla verilen değerler beklentimin çok üstünde...şanzımanı da vites geçişleri bakımından eleştiriliyor...Türkiye şartlarında 2.elinin de zayıf olduğunu düşünürsek tereddüt etmemek elde değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rollercoaster -- 3 Ocak 2015; 4:58:13 >
  • makeles kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar merhaba ben de Picasso alarak aranıza katıldım bugün tam 1 ay oldu genel olarak memnunum araçtan bir sıkıntı yok çok şükür. Almadan önce de burayı 1 ay kadar takip ettim ve diğer araçlarla karşılaştırmalarım sonucunda Picasso da karar kıldım ki pişman etmedi
    şu ana kadar.
    Makales hocam size bir sorum olacak benim şehir içi kullanımımda ort. hız 17 km/h ve ort. yakıt tüketimim 10 un üzerine çıktı, bu tüketim çok geldi bana. Bu da sizin daha önce yaşadığınız aşırı yakıt tüketimi sorunlarını okuyunca içime kurt düştü, sizin sorun gibi benim
    araçta da bir sıkıntı olabilir mi? Bu arada en sok baktığımda hatırladığım kadarıyla aracı aldığımdan beri(1300 km oldu) ortalama tüketimim 6.2-6.4 litre gibiydi. Hani bu belki kabul edilebilir ama yukarıda bahsettiğim 10 lt üstü ürkütücü geldi bana.
    Bu konuyla ilgili acilen servise gitmem gerekir mi sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kedemen -- 3 Ocak 2015; 10:40:40 >




  • cemguller hiç dikkat etmedim. 3 derecenin altında görsel uyarı veriyordu sanırım. angaralılar yardıma koşun.. :)))


    kedemen 17km/h çok düşük bir ortalama. depoyu doldurun güzergahı sıfırlayın sakin kullanılan bir kaç yüz km sonra depoyu tekrar doldurup tüketimi hesaplayın.

    gerçi gerek yok araç çok şaşmıyor ama turbo elektrovana probleminde yakıt bi hayli artmıştı. bir süre sonra motor arıza: servise gidin uyarısı verdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rollercoaster

    Yakıt tüketimindeki yükseklik mesela?Bu aracın tercih edilmesindeki öncelik yakıt tüketiminin azlığı ve konforu...Ama gördüğüm kadarıyla verilen değerler beklentimin çok üstünde...şanzımanı da vites geçişleri bakımından eleştiriliyor...Türkiye şartlarında 2.elinin de zayıf olduğunu düşünürsek tereddüt etmemek elde değil...

    popüler 3-4 markanın 5-6 modeli ve gri yada beyaz renk saplantılı bir memlekette 2. el piyasası haliyle çok saçma olabiliyor.

    karşılaştırırsınız hangisi içinize siniyorsa alır güle güle kullanırsınız. arabayı mutlak yatırım görüyorsanız toyota verso, ford c-max v.d bakın derim.


    ilerde picasso şanzıman değiştirirse, donanıma theadramelech bahsettiği gibi çarpışma önleyici fren sistemi eklenirse ilerde yine yeni picasso alacağım kesin. :P




  • Buradan birilerine yardımcı olabilmek amacıyla yazayım ben de 2013 model verso 1.6 132 bg. benzinli bir önceki aracımdı 11bin km aldım 23bin de sattım ve teknoloji+güvenlik paketli 5 kişilik sıfır Picasso aldım, iki araç arasında karşılaştırma yaparsam Picasso donanım,
    konfor, malzeme kalitesi ve araç içine aldığı çok az sesle verso dan çok çok önde... C-max hakkında çok yorum yapamıycam ama arkadaşlarımdan içeriye uzun yolda çok ses aldığını duydum.
    Ha bu arada Picasso da Toyota Verso ya göre eksi gördüğüm şey özellikle arka süspansiyonun ş.içi kazara girilen çukurlarda tak diye metal bir ses çıkarması(bilmiyorum sadece benim araçta mı sorun var?) ki bu beni rahatsız etti, bir de geç ısınan kalorifer sistemi
    Benim gibi Bolu gibi soğuk yerde yaşıyor ve çocuklarınız varsa önemli bir eksik bu geç ısıtma mevzu. Bunların dışında bana göre Picasso diğer iki araçtan çoğu zaman üstün bir araçtır diyebilirim...




  • 
Sayfa: önceki 179180181182183
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.